-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.10.28.-01:48 #50778
Szétnéztem Debrecenben, de ipari PVC-ből elég szegényes itt a kínálat. Van 3 színben szemcsés mintás 2 mm vastag, meg egy 2,5 mm-es anyagában színezett, ami ha kopik is, nem látszik rajta. Mondjuk az árak nem rosszak, 2-3e Ft körül adják. Ha a pvc mellett döntünk, akkor a burkolat fajlagos tömege kb. 9 kg/m2-re jön ki. (a 15 mm-es nyár rétegelt lemez 6,2 kg/m2 + a pvc 2,8 kg/m2)
Egy dekor boltban láttam egy érdekes pvc burkolatot, ez 5 mm vastag lapokból áll. Ami érdekes benne, hogy klikkes, mint a laminált padlók, nem kell ragasztani. Kiemelkedő a kopásállósága, és bírja a vizet is, fürdőszobákban, uszodákban is használják. Sajnos elég nehéz, majdnem 10 kg/m2, és az ára is húzós, 10-15e Ft. Ha le lehetne rakni közvetlenül a 2 cm vastag xps-re, akkor csak kicsivel lenne nehezebb, mint a vékony pvc+a rétegelt lemez. Az ajánlott rétegrendben 2-7 mm vastag xps lemez van a vinil padló alatt, de a forgalmazó nem tudta megmondani, hogy mi van, ha vastagabb az xps. Írtunk a német gyártónak, kíváncsi vagyok mit mondanak rá.
2016.10.24.-15:00 #50770Ha már feljött a súly téma, a mi csigánk üres tömege 2900 kg a forgalmi szerint, de pontosan ennyinek mértem a tüzépen is. Eddig azt gondoltam az üvegszálas doboz lehet a nehéz, de most kiderült, hogy az üres bódé csak max. 400 kg. Egy alvázas Transit nem nagyon lehet 1600 kg-nál nehezebb, ezek szerint a berendezés kb. 900 kg. Ez baromi soknak tűnik. Nálam a falak és a bútorok úgy néznek ki, mintha bútorlapból lennének, de ahol lejött az élzárás, ott látszik, hogy valamilyen rétegelt lemezből vannak. A bútorok ráadásul még vékonyabb, kb. 12 mm vastag lapokból készültek. Jó lenne csökkenteni a súlyt, de nem tudom min lehetne spórolni.
2016.10.24.-01:29 #50769[quote=”Nyomi” post=48768]ezekben a dolgokban igazad van én a válaszban arra próbáltam utalni, hogy a PADLÓ ESETÉBEN a platólemez 700kg/m3 es súlya a jó felületi keménysége, teherelosztási képessége, átütési szilárdsága arányaiban vékonyabb anyagigénnyel kevesebb súlyt fog jelenteni. A felület egyöntetűsége pedig pvc esetén kevesebb munkát igényel . Sajnos a padló az a pont ahova nedvesség kerülhet egy szivárgás, baleset, felmosás stb. miatt, így azért javasoltam a platólemezt. Persze lehet hogy befolyásol az hogy évekig részt vettem rétegelt lemezek gyártásában és a minősítésében és elfogult vagyok bizonyos anyagokkal szemben.
[quote=”nemo25″ post=48767].[/quote][/quote]
Ez így rendben is van, és komoly igazságtartalma van annak amit leírtál, de a lakóautónál, kicsit más szempontok szerint kell megfelelni a feladatra, mint egy plató esetében. Arra is érdemes gondolni, hogy rengeteg bútort, berendezést, technikát kell rögzíteni a padlón, ahol ideálisabb, ha kicsit combosabb az anyagvastagság, amiben meg kell állnia a csavaroknak. Ezzel egyidejűleg, lényeges a csavarmegtartó képessége is az anyagoknak. Annak ellenére, hogy a nyár rétegelt laza szerkezetű, és ezzel együtt puha is, remekül tartja a csavarokat. Példának okáért, a pozdorja bútorlapok, ehhez képest kiköpik a csavarokat az állandó vibráció, csavarodás következtében. Ráadásul, létezik a víz-és főzésálló ragasztású nyár rétegelt lemez. További előnye még az is, hogy jelentősen jobb a hőszigetelő képessége, mint a magas gyantatartalmú platólemeznek.
2016.10.22.-17:00 #50761ezekben a dolgokban igazad van én a válaszban arra próbáltam utalni, hogy a PADLÓ ESETÉBEN a platólemez 700kg/m3 es súlya a jó felületi keménysége, teherelosztási képessége, átütési szilárdsága arányaiban vékonyabb anyagigénnyel kevesebb súlyt fog jelenteni. A felület egyöntetűsége pedig pvc esetén kevesebb munkát igényel . Sajnos a padló az a pont ahova nedvesség kerülhet egy szivárgás, baleset, felmosás stb. miatt, így azért javasoltam a platólemezt. Persze lehet hogy befolyásol az hogy évekig részt vettem rétegelt lemezek gyártásában és a minősítésében és elfogult vagyok bizonyos anyagokkal szemben.
[quote=”nemo25″ post=48767]A másik topicban azon görcsölünk, hogy nehéz, sokszor szinte lehetetlen betartani a lakókra előírt súlykorlátozásokat, itt meg úgy dobálóztok a felesleges kilókkal, hogy nem győzöm kapkodni a fejemet. Mielőtt megvesztek, és beépítetek valamilyen anyagot a lakóba, nézzetek már utána a súlyának! Meg fogtok lepődni, hogy micsoda különbségek vannak köztük. Példának okáért, felsorolok pár adatot, okulásként.
Nyár rétegelt lemez 400-420 kg/ m3
Fenyő rétegelt lemez 650-750 kg/m3
Nyír rétegelt lemez 650-750 kg/m3
Pozdorja bútorlap 760-850 kg/m3
Plató béléslemez 800-820 kg/m3
OSB3 640-660 kg/m3Lehet számolgatni, ki mennyi felesleges súly cipel magával minden egyes kilométeren!
Lehet okoskodni, hogy a nyár nem bírja a vizet, de erre azt tudom mondani, hogy nem medencét építek a lakóautómból. Úgy kell megépíteni, hogy ne ázzon be, és akkor nem lesz belőle probléma. Egyébként tapasztalatból mondhatom, hogy nem is olyan tragikusan rossz a nyár rétegelt víztűrő képessége. Teszteltem a bútorépítésre használt papírkasírozású nyár rétegelt lemezt. Egy darabot kitettem a kertbe, had ázzon, süsse a nap. Két év múlva megvizsgáltam, és még egészen jól tartotta magát, pedig folyamatosan ki volt téve az elemeknek.
A matekhoz még egy kis adalék, hogy legyen egy támpont.
A bútorzat elkészítéséhez, 29 m2 12-es rétegelt lemez lett felhasználva, amiből lejön olyan 5 %-nyi hulladék.
A burkolatokhoz 30 m2-nyi rétegelt lemez lett felhasználva, 4, 6, 7, 10, 15 mm-es vastágságúból. Ezek csak fa részek, Hozzá lehet adni a technikát, szigetelést, ragasztókat, csavarokat, kárpitokat, ablakokat, tartályokat, és azok tartalmát,és még ezer más apróságot. Minden kevésnek tűnik, de a végére komoly tömeg adódik össze.[/quote]2016.10.22.-02:56 #50760A másik topicban azon görcsölünk, hogy nehéz, sokszor szinte lehetetlen betartani a lakókra előírt súlykorlátozásokat, itt meg úgy dobálóztok a felesleges kilókkal, hogy nem győzöm kapkodni a fejemet. Mielőtt megvesztek, és beépítetek valamilyen anyagot a lakóba, nézzetek már utána a súlyának! Meg fogtok lepődni, hogy micsoda különbségek vannak köztük. Példának okáért, felsorolok pár adatot, okulásként.
Nyár rétegelt lemez 400-420 kg/ m3
Fenyő rétegelt lemez 650-750 kg/m3
Nyír rétegelt lemez 650-750 kg/m3
Pozdorja bútorlap 760-850 kg/m3
Plató béléslemez 800-820 kg/m3
OSB3 640-660 kg/m3Lehet számolgatni, ki mennyi felesleges súly cipel magával minden egyes kilométeren!
Lehet okoskodni, hogy a nyár nem bírja a vizet, de erre azt tudom mondani, hogy nem medencét építek a lakóautómból. Úgy kell megépíteni, hogy ne ázzon be, és akkor nem lesz belőle probléma. Egyébként tapasztalatból mondhatom, hogy nem is olyan tragikusan rossz a nyár rétegelt víztűrő képessége. Teszteltem a bútorépítésre használt papírkasírozású nyár rétegelt lemezt. Egy darabot kitettem a kertbe, had ázzon, süsse a nap. Két év múlva megvizsgáltam, és még egészen jól tartotta magát, pedig folyamatosan ki volt téve az elemeknek.
A matekhoz még egy kis adalék, hogy legyen egy támpont.
A bútorzat elkészítéséhez, 29 m2 12-es rétegelt lemez lett felhasználva, amiből lejön olyan 5 %-nyi hulladék.
A burkolatokhoz 30 m2-nyi rétegelt lemez lett felhasználva, 4, 6, 7, 10, 15 mm-es vastágságúból. Ezek csak fa részek, Hozzá lehet adni a technikát, szigetelést, ragasztókat, csavarokat, kárpitokat, ablakokat, tartályokat, és azok tartalmát,és még ezer más apróságot. Minden kevésnek tűnik, de a végére komoly tömeg adódik össze.2016.10.21.-13:28 #50757Kösz, én az OSB-4-et tudtam vízállónak. A paulownia lapokat tudom ajánlani, mert nagyon könnyűek, és viszonylag szilárdak. A megmunkálásban még nincs nagy gyakorlatom – sajátságos fa a fenyő és a „keményfa” közötti tulajdonságokkal.
[quote=”nemo25″ post=48748][quote=”gattila” post=48744]Hol szereztél vízálló OSB-t? Sok helyen hirdetik, de sehol sincs.[/quote]
Az OSB-3-as jelölésű lapok vízállóak. Szinte mindenhol, már csak ezt forgalmazzák.
Létezik még OSB-4-es jelölésű is. Az a szerkezetének a kialakításában tér el a 3-astól. A ragasztója, és a felületi kiképzése ugyan az mindkettőnél.[/quote]2016.10.20.-23:47 #50753[quote=”Nyomi” post=48758]”nagyon klassz” a nyár rétegelt lemez, hiszen a legkisebb nedvesség hatására a legkorábban gombásodó fafajták egyike. Ha padlólemezt akarsz tegyél nyír „platólemezt” 9 mm-es ami valóban víz és főzésálló ( nem mint az OSB ami mérsékelten vízálló. ( JAF HOLZ KFT ). Lépésálló habalátéttel könyű, jól szigetelő. Mivel melamin gyantával bevont, semmilyen előkészítést nem igényel a következőbevonat előtt.
Nekem bevált.
Üdv Nyomi[/quote]Ne haragudj… De ez marhaság…
2016.10.20.-20:27 #50751„nagyon klassz” a nyár rétegelt lemez, hiszen a legkisebb nedvesség hatására a legkorábban gombásodó fafajták egyike. Ha padlólemezt akarsz tegyél nyír „platólemezt” 9 mm-es ami valóban víz és főzésálló ( nem mint az OSB ami mérsékelten vízálló. ( JAF HOLZ KFT ). Lépésálló habalátéttel könyű, jól szigetelő. Mivel melamin gyantával bevont, semmilyen előkészítést nem igényel a következőbevonat előtt.
Nekem bevált.
Üdv Nyomi2016.10.20.-17:26 #50747Szerintem a 15 mm-es rétegelt lemez helyett elegendő a 6 mm-es is (bőven lépésálló, még tűsarkúval is), esetleg az alatta lévő hőszigetelés vastagsága növelhető.
2016.10.20.-15:17 #50745„Én a helyedben, betennék még egy réteg 2 centis szigetelést, és arra mehet a 15-ös NYÁR rétegelt lemez, majd a PVC burkolat. „
Gondoltam a 2 cm-es hajópadló súlyát megspórolom, de a 15-ös rétegelt lemez nem sokkal lehet könnyebb.
Most is van egy 2-3 cm vastag szigetelés a hajópadló alatt, valami kék vagy zöld színű xps szerű hab, azt nem terveztem kicserélni, ha amúgy rendben van.
2016.10.20.-04:36 #50743[quote=”gattila” post=48744]Hol szereztél vízálló OSB-t? Sok helyen hirdetik, de sehol sincs.[/quote]
A tiszaújvárosi bútorszabászatban. Ott vágattam a bútorok elemeit is.
De már az Obiban is láttam.2016.10.20.-02:19 #50741[quote=”gattila” post=48744]Hol szereztél vízálló OSB-t? Sok helyen hirdetik, de sehol sincs.[/quote]
Az OSB-3-as jelölésű lapok vízállóak. Szinte mindenhol, már csak ezt forgalmazzák.
Létezik még OSB-4-es jelölésű is. Az a szerkezetének a kialakításában tér el a 3-astól. A ragasztója, és a felületi kiképzése ugyan az mindkettőnél.2016.10.20.-02:05 #50740[quote=”woodoopilot” post=48742]
Ha a pvc mellett döntünk, milyen vastag rétegelt lemezt kell alá tenni?[/quote]Mivel neked már van egy 2 centis rétegelt lemez az aljában, ezért nálad kicsit más a felállás, mert az a lemez már önmagában is ad egy aránylag jó hőszigetelést. Én a helyedben, betennék még egy réteg 2 centis szigetelést, és arra mehet a 15-ös NYÁR rétegelt lemez, majd a PVC burkolat. Ezzel a rétegrenddel, remek hőszigetelést érhetnél el.
Attachments:2016.10.20.-00:20 #50735Hol szereztél vízálló OSB-t? Sok helyen hirdetik, de sehol sincs.
2016.10.19.-16:17 #50733A mi csigánknak szokatlan a padlózata, mert egy üvegszálas dobozt csavaroztak egy furgon padlólemezére.
Legalul van a bordázott fém padlólemez, azon pedig egy 2 cm vastag, alul-felül üvegszálas műgyantába laminált rétegelt lemez. Ez bivaly erős padló, a raklapos áru szállításhoz ideális is volt. Az átépítésnél erre a padlózatra tettek valamilyen zöld színű xps jellegű szigetelést, amire 2 cm vastag hajópadló került. A szigetelés esetleg maradhat, de a hajópadlót mindenképpen ki akarom dobni.
Ha a berendezést az alsó rétegelt lemezhez rögzítem, akkor a laminált padlót lerakhatom egy keményebb, lépésálló hablemezre. Tudok szerezni betonkemény PUR táblákat, szerszámkészítéshez használják, de elég jól szigetel is.
A pvc alá viszont mindenképpen kell egy rétegelt lemez, tehát súlyban ugyan kb. ott vagyok, mint a laminált padlónál. Az ipari pvc-k nekem nem nagyon tetszenek, viszont láttam egy boltban egy lapokból lerakható, 3-4 mm vastag burkolat rendszert. Nagyon sok féle mintában kapható (fa, kő, fém), valamilyen műanyagból van, kb. 4 kg/m2 a tömege, kopásálló, üzletekben is használják.Ha a pvc mellett döntünk, milyen vastag rétegelt lemezt kell alá tenni?
2016.10.19.-10:41 #50731[quote=”woodoopilot” post=48736]Jelenleg pvc padló van a lakóautónkban, le akarom cserélni, mert csúnya is, meg már ki is szakítottuk egy helyen. A pcv lemez alatt hajópadló van, azt is ki akarom dobni, mert idegesít hogy mozog ahol toldva van.
Arra gondoltam, laminált padlót rakok le, abból milyet érdemes venni?
Benéztem egy szaküzletbe, ott egy 8 mm vastag, elvileg vízálló, nagy kopásállóságút ajánlottak, kb. 10e Ft/m2 áron. Van belőle 12 mm vastag is, lehet az kicsit drágább.[/quote]Jó a laminált padló, nekem bevált. Én is 8 mm-est raktam le.
Könnyebb tisztán tartani és elegánsabb.Az a minimális súlytöbblet megéri…
A csiga padlólemezére 8mm-es vízálló osb táblát tettem, alá 5mm-es polifoam hablemezt szigetelésnek. Az is víz és penészálló. Az osb-re raktam le a lamináltat, alá kiegyenlítő fehér 2mm-es habfóliát. Lerakáskor figyelni kell, hogy 1m-enként számolva legalább 1mm-eses rést kell hagyni oldalanként, mert a hőingadozás miatt minimálisan tágul. Ha beszorítod, akkor púposodik.
Az ár az sok. Én 4 ezerért vettem akciósan. Nézz körül a nagy barkácsokban! Gyakran akcióznak.2016.10.19.-01:36 #50730[quote=”woodoopilot” post=48736]Jelenleg pvc padló van a lakóautónkban, le akarom cserélni, mert csúnya is, meg már ki is szakítottuk egy helyen. A pcv lemez alatt hajópadló van, azt is ki akarom dobni, mert idegesít hogy mozog ahol toldva van.
Arra gondoltam, laminált padlót rakok le, abból milyet érdemes venni?
Benéztem egy szaküzletbe, ott egy 8 mm vastag, elvileg vízálló, nagy kopásállóságút ajánlottak, kb. 10e Ft/m2 áron. Van belőle 12 mm vastag is, lehet az kicsit drágább.[/quote]Felesleges súlyt építesz be a laminálttal. Nehéz, és hiába vízálló, nem ad tökéletesen egybefüggő felületet. A PVC padló jobb megoldás. Arra kell figyelni, hogy ne a vékony, sérülékeny fajtákból válassz. A félipari PVC burkolatok, tökéletesek a lakóba. 2.4 mm vastagságúak, és 0,55-0.6 mm vastag a koptatórétegük, ami okán, erős igénybevétel esetén is jelentő kopásállóságot biztosít. Igaz ez a megoldás sem pillekönnyű, de minőség, tartósság, ár, és még tömeg tekintetében is veri az összes lamináltat.
A lakossági burkolatok, viszont nem tartósak, mert azok, 0,2-0,25 vastagságú koptatóréteggel bírnak, és a szerkezetük is habosított anyagokból készülnek.
Kedvező áron, itt lehet beszerezni.(1800.-2800.-/nm)
http://pvcburkolat.hu/?product=top-extra2016.10.18.-19:28 #50727Jelenleg pvc padló van a lakóautónkban, le akarom cserélni, mert csúnya is, meg már ki is szakítottuk egy helyen. A pcv lemez alatt hajópadló van, azt is ki akarom dobni, mert idegesít hogy mozog ahol toldva van.
Arra gondoltam, laminált padlót rakok le, abból milyet érdemes venni?
Benéztem egy szaküzletbe, ott egy 8 mm vastag, elvileg vízálló, nagy kopásállóságút ajánlottak, kb. 10e Ft/m2 áron. Van belőle 12 mm vastag is, lehet az kicsit drágább.2016.10.18.-00:33 #50724Barátom építi ezt a Peugeotot. Tulajdonképpen új építésről van szó. Szerintem ügyes.
http://www.szekeres.org2016.08.15.-02:25 #50292A lista nagyjábóll helyes, de nem teljes. Csak olyan teherautó vizsgáztatható át személyautóvá amelyiknek van személyautó típusvizsgája. Szerintem fordulj egy eredetiség vizsgálóhoz az tud segíteni mindenben.
2016.08.11.-20:10 #50285[quote=”Srychy” post=48320]Sziasztok!
Mát több. mint egy éve nem írtam.
Nos… eljött a várva várt pillanat és hozzá tudok kezdeni a lakóm megépítéséhez.
Egy segítséget szeretnék kérni.
Van egy zár, (egy gomb) amit a lakóban és a hajóépítésnél használnak. Ha benyomjuk kiugrik és nyitható a szekrény. benyomva rögzíti a kinyílás ellen.
Mellékelek képet is.
Azt szeretném megtudni, hogy hol lehet ezt beszerezni? 10 db kellene.
Bútorépítő és bútorszabászatok nem tudtak segíteni.Előre is köszönöm a segítséget.[/quote]
Én tudok neked, mert mi is ezt használjuk az építésnél.
Ha érdekel, akkor keress meg: 20/529-56-182016.08.09.-14:34 #50283keress olyan bútoralkatrész kereskedőt ( szabászatokon is ) akik a német HAFELE cég termékeit forgalmazzák katalógusi megrendelésből. minden ami a lakóautóhoz kell ágy-, asztal-, bútor,- vasalat , zár elektromos kapcsolócsalád lámpák kaphatóak olcsóban, mint máshol.
[quote=”Srychy” post=48320]Sziasztok!
Mát több. mint egy éve nem írtam.
Nos… eljött a várva várt pillanat és hozzá tudok kezdeni a lakóm megépítéséhez.
Egy segítséget szeretnék kérni.
Van egy zár, (egy gomb) amit a lakóban és a hajóépítésnél használnak. Ha benyomjuk kiugrik és nyitható a szekrény. benyomva rögzíti a kinyílás ellen.
Mellékelek képet is.
Azt szeretném megtudni, hogy hol lehet ezt beszerezni? 10 db kellene.
Bútorépítő és bútorszabászatok nem tudtak segíteni.Előre is köszönöm a segítséget.[/quote]
2016.07.26.-10:30 #502362016.07.26.-01:26 #50235Sziasztok!
Mát több. mint egy éve nem írtam.
Nos… eljött a várva várt pillanat és hozzá tudok kezdeni a lakóm megépítéséhez.
Egy segítséget szeretnék kérni.
Van egy zár, (egy gomb) amit a lakóban és a hajóépítésnél használnak. Ha benyomjuk kiugrik és nyitható a szekrény. benyomva rögzíti a kinyílás ellen.
Mellékelek képet is.
Azt szeretném megtudni, hogy hol lehet ezt beszerezni? 10 db kellene.
Bútorépítő és bútorszabászatok nem tudtak segíteni.Előre is köszönöm a segítséget.
Attachments:2016.07.22.-03:30 #50227[quote=”Nyomi” post=48312]lehet, hogy gányolás, de nem gáz. Senki nem úgy születik, hogy lakókocsi felújító tudással rendelkezik. Neki ez a szórakozás, öröm, a tanulás lehetősége. Ha nekik örömet szerzett, és összehozta a csapatot már megérte. ha használni is tudják és további öröm forrása lesz, vagy éppenséggel igazi fertőzést kap a lakókocsis életforma felé pláne megérte.
Így vessetek rá követ.
[quote=”nemo25″ post=48305][quote=”EdGaR” post=48297]Hogyan dobjunk ki 210.000 Ft-ot, avagy lakókocsi „felújítás” celeb módon:[/quote]Ez nagyon gáz. A gányolás magasiskolája. Mikor valaki nagyon nem ért valamihez, de azt nagyon lelkesen teszi. :sir[/quote][/quote]
Nem az a gáz, hogy nem ért hozzá, hanem az, hogy nem ért hozzá, és ország, világ előtt oktatja a gányolásról a népet. Ha Ő mindenáron, össze kívánja mázolni a lakóját, és abban örömét leli, ám tegye, de ilyen naiv, együgyűséggel összetákolt filmet készíteni, igenis gáz. Igazi celebszemét, ami jellemzi napjaink műsorgyártását.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.