-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.12.30.-13:22 #51080
Csináltam egy 230V-os rendszer topikot és áthelyeztem oda az ezzel kapcsolatos hozzászólásokat, mert már sok információ jött össze és érdemes külön választani a témát.
2016.12.23.-20:11 #51044Nem rossz, de nekem a méteres acélvonalzó megszokott. 🙂
2016.12.23.-15:28 #51038Jól jött volna most egy ilyen mérőszalag, de majd kérek egyet jövő karácsonyra:
Vagy lehet még jobb, ha lézerrel vágatok rozsdamentes acélból egy ilyen adaptert, mert a mérőszalag fogyóeszköz, ezt meg át lehet rakni egy új szalagra, ha a régi tönkremegy.
2016.12.17.-15:04 #51014Azt szokták mondani, az első házát az ember az ellenségének építi… 🙂
Mi tavaly ősszel vettük a Transitot, akkor úgy terveztük, hogy tavasszal átalakítjuk, ami nem tetszik. De szerencsére nem volt rá időnk, már áprilisban azzal mentünk Brassó környékére egy vásárba. Aztán egész évben használtuk, és néhány dolgot már másképp gondoltunk. Gondolom most is lesz olyan, amiről később derül majd ki, hogy másképp kellett volna csinálni, de azért legalább már nem teljesen nulláról indulunk.
2016.12.17.-11:07 #51013Nos…
Én is ugyan ezt élem meg.
Tavaly ősszel összeraktam a lakómat, három hétvégén használtuk és kiderültek a gondok.
Itt szűk, ott szűk, ezért vagy azért nem praktikus. Amit két hónapig építgettem, két óra alatt kipucoltam.Most kezdem elölről, de márciusra készen lesz.
🙂[quote=”nemo25″ post=49002][quote=”woodoopilot” post=49001]Ma végre eljutottam odáig, hogy elkészült a zuhany egyik oldala, remélem innen már gyorsabban fogok haladni. „Papíron” (illetve monitoron) nem tűn bonyolultnak az átépítés, megterveztem a berendezést autocaddel, kirajzoltam az elemeket, és úgy gondoltam a sógorom lapszabász gépén leszabunk mindent, a helyszínen meg csak össze kell majd rakni. De a mi csigánkban nincs sehol egy párhuzamos felület, a bódé hátrafelé szélesedik, a tető emelkedik és íves, az oldalfalak meg befelé dőlnek. Emiatt gyakorlatilag alig van olyan elem, amin egynél több derékszögű oldal van, mindent a helyszínen kell méretre vágni. De gondolom ez csak nekem újdonság. 🙂
1 napom elment csak azzal, mire kiszerkesztettem a bódé szimmetriatengelyét a padlón és a tetőn, attól a síktól méregettem ki mindent jobbra és balra. De a függőlegesekkel is volt egy kis gond, mert pl. az ablakok nem párhuzamosak a padlóval, ami rögtön kiderült, amikor a padlóra merőlegesen állítottam be a zuhany kabin oldalát. Ezért inkább a párhuzamosságra törekedtem, az emberi szem azt jobban észreveszi, mint a szöghibát.A bútorok élénél több helyen is alumínium led profilokat építek be, tetszenek a lekerekített sarkok, és így az élzárással sem kell annyit vacakolni. Az majd kiderül, csak hangulatvilágításnak lesz-e elég a 4-5 m led, vagy alapvilágításnak is megfelel.[/quote]
Amiket leírtál, az mind természetes egy lakóautó építésénél. Ezen nem szabad csodálkozni. Itt nincsen vízszint, nincsen függőleges, nincsen derékszög, és órákat lehet eltölteni azzal, hogy meghatározd valaminek a pontos helyét, ami később kiderül, hogy mégsem lett tökéletes, úgyhogy kezdheted előröl. :rohog :rohog[/quote]
2016.12.17.-01:55 #51012[quote=”woodoopilot” post=49001]Ma végre eljutottam odáig, hogy elkészült a zuhany egyik oldala, remélem innen már gyorsabban fogok haladni. „Papíron” (illetve monitoron) nem tűn bonyolultnak az átépítés, megterveztem a berendezést autocaddel, kirajzoltam az elemeket, és úgy gondoltam a sógorom lapszabász gépén leszabunk mindent, a helyszínen meg csak össze kell majd rakni. De a mi csigánkban nincs sehol egy párhuzamos felület, a bódé hátrafelé szélesedik, a tető emelkedik és íves, az oldalfalak meg befelé dőlnek. Emiatt gyakorlatilag alig van olyan elem, amin egynél több derékszögű oldal van, mindent a helyszínen kell méretre vágni. De gondolom ez csak nekem újdonság. 🙂
1 napom elment csak azzal, mire kiszerkesztettem a bódé szimmetriatengelyét a padlón és a tetőn, attól a síktól méregettem ki mindent jobbra és balra. De a függőlegesekkel is volt egy kis gond, mert pl. az ablakok nem párhuzamosak a padlóval, ami rögtön kiderült, amikor a padlóra merőlegesen állítottam be a zuhany kabin oldalát. Ezért inkább a párhuzamosságra törekedtem, az emberi szem azt jobban észreveszi, mint a szöghibát.A bútorok élénél több helyen is alumínium led profilokat építek be, tetszenek a lekerekített sarkok, és így az élzárással sem kell annyit vacakolni. Az majd kiderül, csak hangulatvilágításnak lesz-e elég a 4-5 m led, vagy alapvilágításnak is megfelel.[/quote]
Amiket leírtál, az mind természetes egy lakóautó építésénél. Ezen nem szabad csodálkozni. Itt nincsen vízszint, nincsen függőleges, nincsen derékszög, és órákat lehet eltölteni azzal, hogy meghatározd valaminek a pontos helyét, ami később kiderül, hogy mégsem lett tökéletes, úgyhogy kezdheted előröl. :rohog :rohog
2016.12.17.-01:21 #51011Ma végre eljutottam odáig, hogy elkészült a zuhany egyik oldala, remélem innen már gyorsabban fogok haladni. „Papíron” (illetve monitoron) nem tűn bonyolultnak az átépítés, megterveztem a berendezést autocaddel, kirajzoltam az elemeket, és úgy gondoltam a sógorom lapszabász gépén leszabunk mindent, a helyszínen meg csak össze kell majd rakni. De a mi csigánkban nincs sehol egy párhuzamos felület, a bódé hátrafelé szélesedik, a tető emelkedik és íves, az oldalfalak meg befelé dőlnek. Emiatt gyakorlatilag alig van olyan elem, amin egynél több derékszögű oldal van, mindent a helyszínen kell méretre vágni. De gondolom ez csak nekem újdonság. 🙂
1 napom elment csak azzal, mire kiszerkesztettem a bódé szimmetriatengelyét a padlón és a tetőn, attól a síktól méregettem ki mindent jobbra és balra. De a függőlegesekkel is volt egy kis gond, mert pl. az ablakok nem párhuzamosak a padlóval, ami rögtön kiderült, amikor a padlóra merőlegesen állítottam be a zuhany kabin oldalát. Ezért inkább a párhuzamosságra törekedtem, az emberi szem azt jobban észreveszi, mint a szöghibát.A bútorok élénél több helyen is alumínium led profilokat építek be, tetszenek a lekerekített sarkok, és így az élzárással sem kell annyit vacakolni. Az majd kiderül, csak hangulatvilágításnak lesz-e elég a 4-5 m led, vagy alapvilágításnak is megfelel.
2016.12.16.-03:10 #51010[quote=”istozi” post=48997]A fi relé bekötési pontjain nincs megkülönböztetö jelzés (mármint fázis – nulla jelzés). Ezt a „hitetleneknek” a tájékoztatására (nem neked, Nagy Papa)[/quote]
De bizony, nagyon sok relén jelölve vagyon. Nézzél csak utána, hogy ott van az „L”, és „N” a kis bekötési ábrán a cucc előlapján,vagy oldalán.
2016.12.16.-01:25 #51009De valóban inkább a kismegszakítóval kombináltak néznek így ki, egyébként csak „N” jelzés van.
2016.12.14.-12:23 #51002A lakóautókat -mint minden ilyen nagyobb tárgyat pl.a mosógépet is- csak és kizárólag három (3) eres kábellel, és földeléssel ellátott dugóval, lehetőség szerint földelt aljzatba szabad csak csatlakoztatni.
Ez azt jelenti, hogy a „röfi” két dugójában található a fázis és a nulla, két éren, a harmadik vezetéken -zöld-sárga- az oldalsó fém csuszkán a védő-földelés van, ami egy -többnyire helyi- földelés, pl föld-szonda !
A járgányon a fázis és a nulla megy a 230 V szuflát kérő fogyasztóidra a harmadik vezetéknek a karosszériával és minden nagyobb külső fém házzal rendelkező tárggyal pl. hűtőszekrény, elektromos boyler állandó kötéssel a többi a csatlakozó kábelen, dugón keresztül pl mikrosűtő, elektromos grill stb kell összekötve lennie!!!
Ha bedugod a járgányt egy ilyen aljzatba a töltődnek a két tápvezetékét a fázist és a nullát kötöd a hálózatra a harmadik a -zöld-sárga- a vezetéken keresztül a töltő fém házára kötődik. Ugyanide azaz a fém házra kötendő a motorod negatív pólusa is azaz a generátorod mínusza, az akkumulátorod minusza az önindítód stb…
Ha a töltőd nem három eres kábellel kötődik be gyárilag azaz műanyag a háza akkor un. kettős szigetelésű kütyüd van, nincs vele más dolgod! De! a harmadik vezetéked akkor is a sasszéra kötendő!!
Ha olyan helyen vagy, ahol nem három vezetékes konnektorba dugsz, hanem csak simába, célszerű lenne egy a járgányod vázára.a sasszéra, fémházára kötött minimum 4 mm2 keresztmetszetű néhány méteres kábellel összekötött un. földelő nyársat a járgány mellett valahol belenyomni a földbe.
Ha nem így jársz el akkor a Fi relé nem tud működni, zárlat esetén téged ráz meg a villany.
:meghajol2016.12.14.-02:04 #51001[quote=”woodoopilot” post=48988]Megcsináltam ma a zuhany kabin „modelljét” rétegelt lemezből, de borzasztóan szűkösnek tűnik. Az alapterülete 62 x 82 cm, ami papíron elégségesnek látszott, de a bódé oldala befelé dől, felül már csak 58 cm a szélesség. Most azon gondolkodok, hogy át kellene rakni a zuhanykabint, a konyha helyére, ott több a hely, elférne akár egy 70 x 85 cm-es fülke is.
[/quote]Én egy lakókocsiból bontott „fürdőt” vettem. Az 102×71 cm. Ettől kisebbet nehezen tudnék elképzelni. Persze minden hajlékonyság kérdése. Ha leejted a szappant, nem hajolsz, hanem guggolsz 🙂
2016.12.14.-01:33 #51000Igen, a földelő csavar megoldás lehet. Az enyémen nem tudom, lesz-e.
2016.12.14.-01:27 #50999Azt nem néztük, csak arra voltunk kíváncsiak, mennyire van rendesen megcsinálva a panel.
A MeanWellnél biztosan be van kötve, mert egyszer víz került a dugaljba, és letiltott az inverter, amíg ki nem szárítottuk. Mondjuk annál van külön földelőcsavar is, a Volcraftnál meg nincs.2016.12.14.-00:38 #50998Ha szétszedtétek – megnéztétek az aljzat földelés érintkezője be volt kötve valahogy valahová?
2016.12.13.-02:02 #50997Megcsináltam ma a zuhany kabin „modelljét” rétegelt lemezből, de borzasztóan szűkösnek tűnik. Az alapterülete 62 x 82 cm, ami papíron elégségesnek látszott, de a bódé oldala befelé dől, felül már csak 58 cm a szélesség. Most azon gondolkodok, hogy át kellene rakni a zuhanykabint, a konyha helyére, ott több a hely, elférne akár egy 70 x 85 cm-es fülke is.
Szerintetek megéri veszkődni a hűtő átszerelésével, a tágasabb zuhany miatt?
A zuhanyzóba valami spéci ablak kell, vagy maradhat az is, ami eddig a konyhában volt? Gyanús nekem, hogy ha belülről ráfröccsen a víz, akkor azt bevezeti a falba.2016.12.13.-01:40 #50996http://www.ebay.de/itm/Spannungswandler-Wechsel…P1DZWVoNVBLrUgQOinsA
A teljesítményéhez képest valóban nagyon olcsó, de attól még lehet jó lesz. 3-4 éve én is rendeltem Kínából egy ugyan ilyen színűt, azóta is működik, a szinusza is jó. De többet nem vettem ilyen noname invertert, mert belenéztünk a dobozába, és nem tűnt profinak. Inkább a MeanWell-t veszem, az kiváló minőségű, az ára is elfogadható, és 3 év garancia van rá.
A kiselejtezett cuccok között van 2 db különleges inverterem, egy kaposvári cég gyártotta a fagyis kocsikhoz. 3x 50V-ot csinál 12V-ból. A 3 fázisú rendszer elvileg sokkal jobb, mint az 1 fázisú, de sajnos nem vált be, a 40 kg fagyi hűtéséhez kevés volt az a kb. 140W, amit folyamatosan tudott. De egy kisebb kompresszorhoz bőven elég lenne, van benne lágyindítás, szép lassan pörög fel a motor, és alacsony az üresjárati áramfelvétele. A kompresszort viszont át kell alakítani, a betétmotort át kell tekercselni 50 V-ra, és 3 fázisúra. Elég macerás jól megcsinálni, a kompresszort tönkre teszi a legkisebb fémforgács is. Nem volt nagyon drága, 15e Ft-ért adtak egy átalakított kompresszort.
Attachments:2016.12.13.-00:56 #50994Igen, ezt meg is értettem. A problémám ott van, ha lakó 220-as áramköreit leválasztom a hálózatról és átkapcsolom az inverterre, akkor a földeléssel mit csináljak? Mert ugye a védő nullázás nem mehet a felcserélődő nulla és fázisvezető miatt. Szóval erre gondoltam, csak nem írtam le pontosan.
Kaptam máshonnan egy javaslatot, hogy leválasztó trafón keresztül csatlakozzak a hálózatra, és akkor úgy működik minden, mint Amerikában, ahol részben nincs földelve a a csillagpont az erőműben (dél), illetve minden háztartás leválasztó trafón keresztül csatlakozik az ellátóhoz (észak). (nem vagyok elektromos szakember, csak laikus)
[quote=”NagyPapa” post=48985][quote=”nemo25″ post=48979][quote=”gattila” post=48977]
Nem is olyan régen írtam, hogy a két pólusú „Fi” relét ha bekötötted mindkét vezetékét azaz a „fázist” is és a „nullát” is utána már nincs más teendőd, mert a „Fi” relé nem a bedugás szerinti állapotot figyeli, azaz mindegy számára ezek után, hogy hogyan dugod be, az a lényege, hogy ebből a körből semmi nem mehet ki a föld azaz a védővezető felé!!
Nincs ilyen előírás, mármint az EURO csatlakozónál sem, hogy melyik a fázis a felső kettő közül!!!
Ha ez így lenne, de ismétlem nincs így, akkor egyértelműen és téveszthetelenül lenne jelölve a fázis, sőt nem lehetne szabad másképp bekötni sem! Ismétlem NINCS ilyen előírás!
:meghajol[/quote]2016.12.12.-21:01 #50993[quote=”nemo25″ post=48979][quote=”gattila” post=48977]
Ezt az invertert néztem ki, azt hiszem már meg is rendeltük. Szempont volt ez is: Fertigungsstandards/Zertifikate: RoHS, E8 Fertigung, DIN ISO 9001:2000
Némi problémám van az életvédelmi rendszerek összeillesztésével: hálózat és FI relé felcserélődő fázisbekötéssel + inverter földelés nélkül. Van valami kialakult gyakorlat?
[quote=”woodoopilot”
[/quote][/quote]Ennyiért szinuszos inverter, ekkor teljesítménnyel?????? Kíváncsi leszek rá, hogy a leírtak, valóban fedik-e a valóságot!!!
Fi relé bekötése az EURO csatikon keresztül történik, ahol elméletileg, fázishelyesen tudsz csak csatlakozni a hálózatra. A gond ott kezdődik, mikor a jó öreg, felcserélhető dugaljakkal kell megoldani a csatlakozást. Ilyen esetben jön a fázisceruza használata. Megnézed hol a delej, és úgy dugod be, hogy fázishelyes legyen a betáp. Dicséretes, hogy erre figyelsz. Az esetek 99 %-ban nem törődnek vele az emberek.[/quote]
Nem is olyan régen írtam, hogy a két pólusú „Fi” relét ha bekötötted mindkét vezetékét azaz a „fázist” is és a „nullát” is utána már nincs más teendőd, mert a „Fi” relé nem a bedugás szerinti állapotot figyeli, azaz mindegy számára ezek után, hogy hogyan dugod be, az a lényege, hogy ebből a körből semmi nem mehet ki a föld azaz a védővezető felé!!
Nincs ilyen előírás, mármint az EURO csatlakozónál sem, hogy melyik a fázis a felső kettő közül!!!
Ha ez így lenne, de ismétlem nincs így, akkor egyértelműen és téveszthetelenül lenne jelölve a fázis, sőt nem lehetne szabad másképp bekötni sem! Ismétlem NINCS ilyen előírás!
:meghajol2016.12.12.-09:44 #50988Szia írtam privát üzit 🙂
2016.12.12.-02:30 #50987[quote=”gattila” post=48977]
Ezt az invertert néztem ki, azt hiszem már meg is rendeltük. Szempont volt ez is: Fertigungsstandards/Zertifikate: RoHS, E8 Fertigung, DIN ISO 9001:2000
Némi problémám van az életvédelmi rendszerek összeillesztésével: hálózat és FI relé felcserélődő fázisbekötéssel + inverter földelés nélkül. Van valami kialakult gyakorlat?
[quote=”woodoopilot”
[/quote][/quote]Ennyiért szinuszos inverter, ekkor teljesítménnyel?????? Kíváncsi leszek rá, hogy a leírtak, valóban fedik-e a valóságot!!!
Fi relé bekötése az EURO csatikon keresztül történik, ahol elméletileg, fázishelyesen tudsz csak csatlakozni a hálózatra. A gond ott kezdődik, mikor a jó öreg, felcserélhető dugaljakkal kell megoldani a csatlakozást. Ilyen esetben jön a fázisceruza használata. Megnézed hol a delej, és úgy dugod be, hogy fázishelyes legyen a betáp. Dicséretes, hogy erre figyelsz. Az esetek 99 %-ban nem törődnek vele az emberek.
2016.12.12.-01:50 #50986Talán innen is lehet néhány ötletet/alkatrészt venni. A profilok tetszenek…
https://www.reimo.com/de/D-camping_shop/DW-moebelbau_innenverkleidung_moebelgriffe/DWJ-moebelbau_profile/2016.12.12.-00:53 #50985Köldökcsapból 6-os a legkisebb, van hozzá jelölő, előfúró készlet is – csak kicsit amatőr. Ha beragasztod, az is „hús”-sá válik 🙂
Ezt az invertert néztem ki, azt hiszem már meg is rendeltük. Szempont volt ez is: Fertigungsstandards/Zertifikate: RoHS, E8 Fertigung, DIN ISO 9001:2000
Némi problémám van az életvédelmi rendszerek összeillesztésével: hálózat és FI relé felcserélődő fázisbekötéssel + inverter földelés nélkül. Van valami kialakult gyakorlat?
[quote=”woodoopilot” post=48966]Nekem csak 8-as köldökcsapom van, 2-2 mm „hús” oldalanként elég karcsúnak tűnik.
[/quote]2016.12.11.-17:08 #50984[quote=”MaMi” post=48975]Létezik, nemrégen vettem le a hirdetés oldalról érdeklődés hiányában. Pont olyan mint amit leírtál, Keress meg személyes üzenetben.[/quote]
Okes köszönöm szépen 🙂
2016.12.11.-14:57 #50983Létezik, nemrégen vettem le a hirdetés oldalról érdeklődés hiányában. Pont olyan mint amit leírtál, Keress meg személyes üzenetben.
2016.12.11.-03:38 #50982Sziasztok! Ismèt egy kèrdèssel fordulok hozzátok. Elősátrat nèztem 🙂 ez mind szép és jó de akkora kìnálat van, hogy azt sem tudom mit merre……Leìrnám inkább az igényeket, lehet hogy úgy egyszerűbb lesz. Szeretnèk egy elősátrat max 3m hosszú vagy 2,8. A duxi kb 230 magas, olyan sátor kéne amit hozzá tudok valamilyen módon kapcsolni az autóhoz, de ha mondjuk kempingben vagyok és kell a kocsi akkor ott tudjam hagyni mint önálló sátrat. Lehetőleg ne ázzon be stb. Lètezik ilyen?
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.