-
IndítottaTémakör
-
2006.11.20.-15:33 #4056
Sziasztok!
A nyáron sokat bajlódtam a hűtőmmel.Ha gázról müködtettem gyakran kialudt a láng és nehéz volt a beindítás is.
Megelégelve a dolgot megnéztem közelebbről (az alsó szellőző felől).Néhány csavarral rögzitett fém dobozkában található amin látható egy állítható szellőző is (ennek állítgatása nem hozott változást).Jól látszott viszont,hogy a gázláng érzékelőnek éppencsak a hegye ér a lángba és az is,hogy az egészet három db aluminium (könnyen elvágható) alátét tartja távol a lángtól (a dobozkán kivűl).Két darab alátétet eltávolítva és a csövet újra rögzitve (kábelkötegelőkkel) azóta is kifogástalanul müködik.
Megjegyzem a gáz nem játék,de itt hál itennek nem kellett a rendszert megbontani.
A másik problémám a hűtővel,hogy akkuról (járó motor esetén) nem vagy alig megy (nehéz eldönteni).Tipusa THETFORD NH100L
Gázról (mostmár) és 230V-ról kifogástalanul megy és a bíztosítékok is jók.Van valakinek ötlete?Ha igen előre is köszönöm.Üdv Andy -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2012.08.10.-13:52 #35773
Elég érzékeny a rendszer a helyes gáz-levegő arányra. Jellemző hiba, hogy kevés a levegő, aminek az oka a lerakódott por (porcica), vagy pókháló (mivel a por folyamatosan szaporodik attól, hogy a hő hatására mozog a levegő, ezért volt jó korábban, most meg nem). A javítás módja az, hogy egy szívószállal, vagy inkább hajlékony csővel kifújod az égő alatti és feletti részekből a port. Szólj, hogy sikerült-e!
2012.08.09.-17:13 #35765[quote=”KToM”:3olfhl6m]
Nem hallom, hogy begyújtana, illetve egyszer mintha berobbant volna.[/quote]
Meg kell nézni, hogy tényleg szikráztat e.
Lehet a piezo elmozdult, eltört, vagy csak valami szennyeződés van rajta és nem tud szikrát adni.
Ha úgy érzed, van gáz szag, akkor szerintem az rendben van.2012.08.09.-14:37 #35764Hűtő begyújtás (gáz)
naszóval megpróbáltam begyújtani gázról a hűtőt, eddig sikertelenül, remélem csak én vagyok ügyetlen…
Kis leírás a kezelőszervekről:
van 2 tárcsa és 1 sárga billenőkapcsoló
Első tárcsa (bal szélső) benyomható, piros pötty a közepén
Második tárcsa, számokkal, mint a villanyos működtetésnél a hőmérséklet/teljesítmény állító tárcsa
Billenőkapcsoló 0-1 felirat, felkapcsolva általában villog, szikráztatTünet:
Gáz nyitva, palacknál és a hűtőnél is, gáz égőfejek működnek
12 V felkapcsolva, világítás megy a hűtőben1. felkapcsolom sárga gomot, villog, szikráztat
2. Benyomva tekergetem piros pöttyös tárcsát, ha letekerem villogás leáll, illetve sok idő elteltével is leáll a villogás
Gázszag érezhető…Nem hallom, hogy begyújtana, illetve egyszer mintha berobbant volna.
Szervízben (márciusban) működött.
Mit rontok el, vagy mit tudnék ellenőrizni, stb stb.
Itt SPO-ban eszembe nem jut elvinni szervízbe (pancserek eddigi tapasztalatok szerint)2012.08.06.-14:11 #35749[quote=”Kerti”:3gaq39b4]Nálunk Miskolcon van az Elektroluxnak hivatalos szakszervize és azok mindent megcsinálnak ami hűtő.
Szerintm keress BP-en egy Elektrolux márkaszervízt és ők biztos, hogy megoldják.
Ha nagyon nem megy akkor szólj, és megoldjuk valahogy.[/quote]Budapesten itt találod:
Budapest XIV. ker. Erzsébet királyné útja 87.2012.08.03.-19:13 #35735[quote=”stofi”:1j9vmwll]koszonom ezek szerint el a remeny. megbizhato helyet esetleg tudnal ajanlani, mert akiket hivtam csak haztartasival foglalkoznak. koszi![/quote]
Nálunk Miskolcon van az Elektroluxnak hivatalos szakszervize és azok mindent megcsinálnak ami hűtő.
Szerintm keress BP-en egy Elektrolux márkaszervízt és ők biztos, hogy megoldják.
Ha nagyon nem megy akkor szólj, és megoldjuk valahogy.2012.08.03.-17:15 #35734[quote=”Kerti”:2r56diip]Ki kell venni a hűtőszekrényt és elvinni az Elektroluxhoz.
Ha ki van véve nekünk mindig megcsinálják, csak azt nem szeretik, ha beépítve viszik oda.[/quote]koszonom ezek szerint el a remeny. megbizhato helyet esetleg tudnal ajanlani, mert akiket hivtam csak haztartasival foglalkoznak. koszi!
2012.08.03.-16:23 #35732[quote=”stofi”:zof71u6z]Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni.
Egy csodaszép T4 Westfalia van a tulajdonomban Pillanat Józsi által szervizelve. Két éve vásároltam és gyönyörűen muzsikál.
Sajnos a hűtő megadta magát (Electrolux RC 1140 12V). Erőlködik, kattog, az első percekben van is melegedés a motorterében, de aztán visszahűl. A hűtőtérben semmi hűtés.
Szívesen bíznám hozzáértő emberre, aki még tud szerelni, alkatrészt cserélni, nem csak kompletten újat rendelni. Pillanat Józsiékon is kifogott, ő ugyanezt átélte már a sajátjával.
A fórumot hétvégén részletesen átolvasom, elnézésetek kérem ha bárkit ismétlek.
Köszi előre is!
Stofi =D> [/b][/quote]
Ki kell venni a hűtőszekrényt és elvinni az Elektroluxhoz.
Ha ki van véve nekünk mindig megcsinálják, csak azt nem szeretik, ha beépítve viszik oda.2012.08.03.-15:28 #35731Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni.
Egy csodaszép T4 Westfalia van a tulajdonomban Pillanat Józsi által szervizelve. Két éve vásároltam és gyönyörűen muzsikál.
Sajnos a hűtő megadta magát (Electrolux RC 1140 12V). Erőlködik, kattog, az első percekben van is melegedés a motorterében, de aztán visszahűl. A hűtőtérben semmi hűtés.
Szívesen bíznám hozzáértő emberre, aki még tud szerelni, alkatrészt cserélni, nem csak kompletten újat rendelni. Pillanat Józsiékon is kifogott, ő ugyanezt átélte már a sajátjával.
A fórumot hétvégén részletesen átolvasom, elnézésetek kérem ha bárkit ismétlek.
Köszi előre is!
Stofi =D> [/b]
2012.08.03.-12:55 #35728[quote=”Kerti”:10po9z6p]Az teljesen jó amit vettél, csak szerintem mindkettőt fentre tedd be, mert a meleg levegő elszívása a fontos![/quote]
köszi a v2012.08.03.-03:20 #35725[quote=”marosattila”:1p1ronld]Sziasztok! ismét kérdés.
😛
A hűtő mögé milyen ventillátort érdemes beépíteni? én vettem 2 db nagyon halk és elvileg nagy levegőmennyiség szállitó számítógép ventillátort. egyiket betettem fent szívóra, alul pedig fújásra. Javított a hűtő teljesítményén de úgy érzem ez kevés oda.Még mindig melegszik a hűtő , bár már jobb a helyzet. Kézzel alig érezni a levegőmennyiséget amit ezek a számitógépventillátorok csinálnak. Ami valamikor régen benne volt jóval erősebb, ugyan valószinű sokat is fogyaszt. Ti mit javasoltok gyakorlatból? Olyan kéne ami elegendő levegőt fúj, vagy szív, és nem sok Amperes fogyasztással bír? egyáltalán hol lehet ilyennek utána nézni?
Üdv mindenkinek![/quote]Az teljesen jó amit vettél, csak szerintem mindkettőt fentre tedd be, mert a meleg levegő elszívása a fontos!
2012.08.01.-13:19 #35707Sziasztok! ismét kérdés.
😛
A hűtő mögé milyen ventillátort érdemes beépíteni? én vettem 2 db nagyon halk és elvileg nagy levegőmennyiség szállitó számítógép ventillátort. egyiket betettem fent szívóra, alul pedig fújásra. Javított a hűtő teljesítményén de úgy érzem ez kevés oda.Még mindig melegszik a hűtő , bár már jobb a helyzet. Kézzel alig érezni a levegőmennyiséget amit ezek a számitógépventillátorok csinálnak. Ami valamikor régen benne volt jóval erősebb, ugyan valószinű sokat is fogyaszt. Ti mit javasoltok gyakorlatból? Olyan kéne ami elegendő levegőt fúj, vagy szív, és nem sok Amperes fogyasztással bír? egyáltalán hol lehet ilyennek utána nézni?
Üdv mindenkinek!2012.07.11.-15:37 #35628Nekünk, egy kb.35 l-es, régi hűtőládánk van, a „barkács” T4-ben, fölötte „konyhapult”.
A kocsi alján volt egy „luk” -(valószínűleg régi állófűtés miatt?)-, –oda Lajos beépített egy csendes, de erős ventillátort, amit mindig bekapcsolunk ha állunk, éjszaka is mindig megy!, -kicsi légtér, égéstermék stb…
Ezen kívül a konyhapult tetejében is van, egy vízszintesen beszerelt erős ventillátor, ami fölött van egy nyitható ablak, (rácsos, így éjszaka is nyitva van)…
Ezeket a hűtő miatt szerelte be Lajos, mert nem akartuk a kocsi oldalát „kivagdosni”.
A hűtőnk így kiválóan működik gázról is, -még…. [-o< , -bár, ha egész nap fő a kocsi, estére nem biztos, hogy van jó kemény jég 😳 ..., nincs fagyasztója, de van két jégcsináló "izéke" benne 😳 😆 , két keskeny hosszú jégtartó, (az az alá tett, két ujjnyi vastag, tálcás húsokat is lefagyasztja, ha nincs extrém melegbe zárva egész napra) A 11 kg-s gázpalackunk kb. 30-35 napra elég: -öreg hűtő, + főzés. Ez, sok, több napos, -"egyhelyben dögléses, vagy közben kevés kilométert menős", -ezért, előtte-utána SEM!, akkuról, hűtőt menetős, időszakra szól! -Kettő, 82Ah-s akkunk van, de azokat "egyebekre" használjuk... -Már írtam, van még két 3 kg-s kemping palackunk, ha kifogy a nagy, mert ezek, minden, általunk eddig járt országban cserélhetők, és még van egy 2 kg-s is, amin égőfej van, ha lehet, ezen is főzők kint, az hihetetlen, hogy mennyi főzést kibír #-o ..., -ha meleg van, nem mindegy hogy a kocsit fűtöm-e a főzéssel, de ha bent kell főzni, akkor "pon" belefér a mosogatóba 😉 😆 .... -Bocs., én csak egy "hozzánemértő", -csak használó, csaj vagyok 😳 , egy barkács autóban ....2012.07.11.-02:38 #35624[quote=”KToM”:38z7jl0a]Kérdésem lenne:
mennyi a kb-i fogyasztása egy 60 literes hűtőnek, nyári melegben, 30 C alatt mondjuk (naponta, ha egész napot üzemel). Mennyire számít az, hogy hányason megy?
Van egy palackunk kb félig, és van egy teljes palackunk és biwakolni tervezünk a spanyol Pireneusokban 🙂
És ugye még nincs spanyol palackunk…
Előre is köszi,[/quote]
Tegyük fel, hogy valóban gázzal van tele a palackod, akkor a hűtő akár hetekig is elmegy egy palackkal. De sok töltés után ha nem űritik ki a palackot, akkor összegyűlik benne a sok víz és egyébb szennyeződés, ami elveszi a gáz elöl a teret, így egyre kevesebb lesz a gáz. Ezt kalkuláld bele.2012.07.11.-00:40 #35623koszonom,
csak ezert ne indits tesztet 🙂 ))
Szóval egy fél palack kitart egy darabig….2012.07.10.-22:48 #35622[quote=”KToM”:nlpd85ol]Kérdésem lenne:
mennyi a kb-i fogyasztása egy 60 literes hűtőnek, nyári melegben, 30 C alatt mondjuk (naponta, ha egész napot üzemel). Mennyire számít az, hogy hányason megy?
Van egy palackunk kb félig, és van egy teljes palackunk és biwakolni tervezünk a spanyol Pireneusokban 🙂
És ugye még nincs spanyol palackunk…
Előre is köszi,[/quote]Ha gondolod, holnap indítok egy 24 órás tesztet…
Az autó délután 3-4-ig árnyékban van, utána kap napot.
Most 10 liter van a tartályomban…
Mivel mindig csináltunk meleg vizet is, illetve menet közben 12v-ól ment a hűtő nem tudok pontos adatot…
3 nap alatt bivakolva melegvízzel, fürdéssel, mosogatással, sütéssel, főzéssel, kb 2-3 liter gáz (lehet, hogy ennyi sem) fogyott el most hétvégén.
Nem figyeltem, mennyi volt, mikor elindultunk.2012.07.10.-20:27 #35620Kérdésem lenne:
mennyi a kb-i fogyasztása egy 60 literes hűtőnek, nyári melegben, 30 C alatt mondjuk (naponta, ha egész napot üzemel). Mennyire számít az, hogy hányason megy?
Van egy palackunk kb félig, és van egy teljes palackunk és biwakolni tervezünk a spanyol Pireneusokban 🙂
És ugye még nincs spanyol palackunk…
Előre is köszi,2012.07.10.-11:57 #35619No, akkor csak a ventilátoros megoldás lesz a nyerő, ha már többen ezt mondjuk.
Egyre jobban belátom, hogy szerintem neked szellőztetési problémád van.
Ahhoz, hogy hűtsön a hűtő, melegíteni kell a hátulját.
Ahogy melegíted, a környezeti hőmérséklete nő.
Ezért jobban kell hűteni, tovább kell melegíteni a hátulját.
De így még melegebb van, még tovább kéne hűteni…
Egy idő után már folyamatosan fog menni az abszorpciós fűtés, a hűtő belseje pedig melegszik…8)
2012.07.10.-05:21 #35618[quote=”marosattila”:3k49l3kr]Azóta beszéltem a rákóczi szervízzel pesti úton.
Az ottani szereli Ő is azt mondta a kémyényem nincs e eldugulva. illetve az égőfej esetleg keveset ég. Vagy el van tövődve az égőfej. Szóval a kéményt megnéztem full tiszta, átlátok rajta teljes keresztmetszetében, úgyhogy az tuti jó. Végülis csak egy darab cső. Kizárva. Az égőfejet 1 hónapja kitisztitottam. volt benne retek, de sajnos nem lett jobb a helyzet mostanra sem. Pedig más nem igen lehet szerintem se, mint az égőfej. már azon gondolkozom kicsit megtuningolom. Lehet ha egy tűheggyel megtágítom a fuvókát akkor több gázt kap jobban ég. Igy elvileg jobban hűt. Mit szóltok?[/quote]
Eszedbe ne jusson kitágítani a fúvókát!!!! Nagy eséllyel tönkre teszed a hűtőt is teljesen, és akár a lakót is felgyújthatod a saccra megnövelt lánggal.
Első körben szerelj be 1-2 12V-os ventilátort. Szerintem az segíteni fog. Sokszor már a rácsok levételével is segítesz a gyorsabb légcsere elősegítésével. Ha esetleg ez nem jönne be, akkor vidd el egy megbízható szervizbe. A gáz szerelgetése nem veszélytelen a lakóban. A sok megbontogatás következtében kialakulhatnak szivárgások. Azt ne is várd el senkitől hogy a fórumban biztasson a gázos berendezések házilagos barkácsolására. Ha valami baj történik a nem megfelelő hozzáértés miatt ki az aki felvállalja a felelősséget? Elméletileg minden egyes megbontás után el kéne végezni egy gáztömörség vizsgálatot is. [-X2012.07.09.-23:18 #35617[quote=”marosattila”:16mbtoct]Azóta beszéltem a rákóczi szervízzel pesti úton.
Az ottani szereli Ő is azt mondta a kémyényem nincs e eldugulva. illetve az égőfej esetleg keveset ég. Vagy el van tövődve az égőfej. Szóval a kéményt megnéztem full tiszta, átlátok rajta teljes keresztmetszetében, úgyhogy az tuti jó. Végülis csak egy darab cső. Kizárva. Az égőfejet 1 hónapja kitisztitottam. volt benne retek, de sajnos nem lett jobb a helyzet mostanra sem. Pedig más nem igen lehet szerintem se, mint az égőfej. már azon gondolkozom kicsit megtuningolom. Lehet ha egy tűheggyel megtágítom a fuvókát akkor több gázt kap jobban ég. Igy elvileg jobban hűt. Mit szóltok?[/quote]A hűtő nekünk is gázon igen bizonytalan volt, nagy melegbe. Én a felső szellőzőbe szereltem „szívásra” 2 db ventilátort. Azóta megszűnt a gond, melegbe is normál módon üzemel. Nem vagyok szakember, de a szelep „bővítését” nem javaslom. Egy hasonló hűtőnél láttam bővített szelepet, hát én nem aludtam volna nyugodtan mellette. A normál lángnál kétszer nagyobb lánggal égett. A kéménye szinte izzott a melegtől. Tudomásom szerint nagyon gyorsan szerelőhöz került a gép, mert pár óra üzem után kezdett olvadni a felső rács.
2012.07.09.-22:28 #35616[quote=”marosattila”:q6lwg3vp]Azóta beszéltem a rákóczi szervízzel pesti úton.
Az ottani szereli Ő is azt mondta a kémyényem nincs e eldugulva. illetve az égőfej esetleg keveset ég. Vagy el van tövődve az égőfej. Szóval a kéményt megnéztem full tiszta, átlátok rajta teljes keresztmetszetében, úgyhogy az tuti jó. Végülis csak egy darab cső. Kizárva. Az égőfejet 1 hónapja kitisztitottam. volt benne retek, de sajnos nem lett jobb a helyzet mostanra sem. Pedig más nem igen lehet szerintem se, mint az égőfej. már azon gondolkozom kicsit megtuningolom. Lehet ha egy tűheggyel megtágítom a fuvókát akkor több gázt kap jobban ég. Igy elvileg jobban hűt. Mit szóltok?[/quote]
:smt217 Nekem is sok gondom volt a hűtőmmel, de már jól működik!
Az én autóm saját építés és a saját káromon kellett rájönni a dolgokra.
-Tul szűk volt a szekrény amibe beépítettem a 60 l-es Lehelt
egy idő után elfogyott az oxigén és elaludt a gázláng.
-Folyamatos üzemelésnél nekemis elkezdett fűtőszekrényként dolgozni és hamarosan melegebb volt bent mint kint.
-És ha úri kedve úgy gondolta semmiről sem üzemelt.
Én is midíg dugulásra gyanakodtam, a velünk utazó klubbtársak már röhögték, hogy normaidőre megy a kiszerelés, forgatás, visszaszerelés.A lényeg :
-Kikellett cserélni a szabájzóját mert az néha leragadt.
-Kivágtam a pultot a hőcserélője felett,és tettem oda egy pofás szellőzőrácsot az alá pedig beépítettem 3db számitógép ventillátort. 12v 0.1A
-A szekrény oldalát is megfurtam oda is építettem egy hasonló ventillátort de ezt úgy, hogy befujja a levegőt ahűtő alá.Most hétvégén a 38 fokban is folyamatosan üzemelt gázról és
ontotta a hideg söröket.Nézz szét ezekbe az irányokba, hátha tudtam segíteni!
😀 Rudi
2012.07.09.-21:48 #35615Azóta beszéltem a rákóczi szervízzel pesti úton.
Az ottani szereli Ő is azt mondta a kémyényem nincs e eldugulva. illetve az égőfej esetleg keveset ég. Vagy el van tövődve az égőfej. Szóval a kéményt megnéztem full tiszta, átlátok rajta teljes keresztmetszetében, úgyhogy az tuti jó. Végülis csak egy darab cső. Kizárva. Az égőfejet 1 hónapja kitisztitottam. volt benne retek, de sajnos nem lett jobb a helyzet mostanra sem. Pedig más nem igen lehet szerintem se, mint az égőfej. már azon gondolkozom kicsit megtuningolom. Lehet ha egy tűheggyel megtágítom a fuvókát akkor több gázt kap jobban ég. Igy elvileg jobban hűt. Mit szóltok?2012.07.09.-21:38 #35613[quote=”marosattila”:3ow3oefd]Gondolom nálatok a nagy meleg ellenére sem volt 25 fok soha benn?! megbuggyant a söröm vazze:-([/quote]
Hőmérőt még nem tettem bele. 🙂
A fagyasztóban viszont megolvadt a pálcikás jégkrém 👿
Volt mit hallgassak az asszonytól, hogy a söröm miatt kanalaznia kellett a jégkrémet #-o2012.07.09.-20:38 #35612Ha megy 220-ról akkor ahogy az elözőben is irtam a gázrendszer/gázégő (esetleg a kémény) körül keresd a bajt. Jobb igy mintha a hütőanyaggal volna baj 😀 !
2012.07.09.-18:14 #35611Köszi a tanácsokat. A kiszerelt nagy electrolux hűtőmet most a garázsban járatom 220 ról. 2 Celsius van benne. szuper. Tartja is. a másik is ezt csinálta mielött beraktam, azt is járattam 220 ról. jó volt. hűtött. Rettenet gyanus ez már nekem. Én úgy tudom, mindegyik rendszer, a 220,12 és gáz is ugyanazt a hűtőközeget meleegiti a hűtőben. de akkor hogyan lehet az hogy a 220 al 2 fok van. a gázzal meg bucinidli.
Most hétvégére a jelenleg benne lévő Lehet hűtő amit gázról üzemeltetek 1 hete nonstop felmelegedett 25 fokra már.a kocsiban van 26 fok. Lassan több lesz bent mint kint. Úgy hogy megy a hűtő.(gázzal) Gondolom nálatok a nagy meleg ellenére sem volt 25 fok soha benn?! megbuggyant a söröm vazze:-(2012.07.09.-09:56 #35609Ezekben a nagy melegekben én is azt tapasztalom, hogy gyengélkedik a hűtő, de természetesnek veszem…
Relatív sokat is van nyitogatva, mert fogy a sör rendesen.
És mivel forog, hideg sör ki, meleg be, így szegény dolgozik rendesen.Egy két helyen már láttam „12volt-os ventilátort hűtőhöz”.
Lehet, hogy ezt arra találták ki, hogy a szellőző rendszerhez beépítve, gyorsabban kinyomja a meleget a hűtő mögül, így nem melegíti magát hátulról…
Neked talán ez is lehet a probléma, hogy nem tud rendesen szellőzni és egyre melegebb van hátul, egyre jobban melegíti saját magát, az amúgy is meleg autóban.
De ez csak egy hozzá nem értő tipp 8) -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.