-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.08.06.-15:17 #24857
„(Ha veszek egy aggregátort, az is fogyaszt óránként 0,9L gázolajat, és egy vagyonba kerül. Ha járni hagyom a motort az kb 1,2- 1,7 l gázolaj óránként. Nem tűnik elviselhetetlen kiadásnak, mivel csak a lefekvésig eltelő időt számolom”
meg ,ha pl turbós az autód akkor pár hét/hónap múlva még egy két apróságot is vásárolhatsz, mert egyik autó sem a folyamatos alapjárati terhelésre van kitalálva…
2010.08.06.-11:04 #24855Névtelen
[quote=”kari666″:117lieoe]Egész életemben soha nem a járt utat jártam.[/quote]
Ha esetleg a többi járt út keresése is ilyen nagyszerü gondolatokon alapszik , hogy megállás után járatom tovább a motort majd jól betakarózom ….aztán ráfogom , hogy ez az állófűtés….akkor kérlek írd meg ezeket.
=D>
Magam részéről imádom az ilyeneket ……nekem például eszembe se jutna ilyesmi pedig nekem is vannak rém érdekes gondolataim ……igaz hogy én azért nagyjából visszafojtom .
:smt217U.i.
De egyet azért , ami hasonlít a tiedre közreadok …..nehogy azt hidd , mi nem tudunk olyan borzalmasan furfangosak lenni mint te ..
😆
Hogyan lehet jóval hosszabb ideig üzemeltetni űrítés nélkül a biowécté-t ……főleg biwakolás alatt a járt út megkerülésével ???Hát bejárunk ezen a közeli erdőbe !!!
😀 😀2010.08.06.-02:25 #24854[quote=”kari666″:9l0dsk97]Köszönöm szépen a válaszod. ! Ott leszek ![/quote]
Nem látom a jelentkezési lapon a neved.
Üdv. :smt039Editke
2010.08.05.-22:56 #24850[quote=”FLaci”:p7iortdn]A járó motort nem is kempingbe gondolltam hanem Bivak helyeken 😉
Amúgy mi a 400 000 #-o
A következő találkozó Baján lesz ( fő oldal teteje 😆 )
Aug végén lesz Düsseldorfban is lakó kiállítás[/quote]Köszönöm szépen a válaszod. ! Ott leszek !
2010.08.05.-22:54 #24849[quote=”istozi”:1lvz4ha0]Jól hangzik. Amit leírtál, nagyrészt megvalósítható. Gondot abban látom, ha a kocsi klímakompresszorát akarod másik irányból meghajtani. Ez – műszakilag – elég nehéz, mivel tengelykapcsolók kellenének (a jelenlegi ékszíjhajtást le kellene választani, ami nem egyszerű). Gondold meg azt, hogy feltetetsz egy másik klímakompresszort (aminek esetleg saját motorja is van). Csöveket elágaztatni, visszacsapó szeleppel együtt még mindig egyszerűbb, mint a hajtás megbontása.[/quote]
Igen! Szimpatikus, amit írsz. Keresni kell valami jó megoldást,és amit te ajánlsz azzal csak az a bajom, hogy már van egy klímakompresszorom az autón. Inkáb a dupla kuplung tűnik elvileg jobb megoldásnak mind a kompresszoron, mind a generátoron. De tény sokat kell számolni, mert a villanymotor teljesítménye, fordulatszáma, esetleges áttételek közbe iktatása mind kérdés. Egyenlőre a hogyanon törpölünk.
2010.08.05.-22:40 #24848[quote=”kari666″:j7216kkc]Köszönöm a válaszod. Magam is gondoltam erre. Tökéletesen igazad van. A járó motor nem kempingbe való. De ott van 230, ezért nem is kell ezt alkalmaznom. Egy parkolóban viszont más a helyzet, mert ott a kamionok motorja is jár.
Meg különben is , ez csak addig kell, amíg le nem fekszek. A paplan alatt már kevésbé érdekel a hőmérséklet. Talira pedig el fogok menni, csak írja meg végre valaki, hogy hova és mikor. ( A tetőklímát is kikapcsoltatták úgy éjfél felé a német kempingbe velem, mert nagyon zörgött. Na akkor ezért kellene fizetnem 400000 Ft-ot. Hiszen ugyan ott tartunk.)[/quote]
A járó motort nem is kempingbe gondolltam hanem Bivak helyeken 😉
Amúgy mi a 400 000 #-o
A következő találkozó Baján lesz ( fő oldal teteje 😆 )
Aug végén lesz Düsseldorfban is lakó kiállítás2010.08.05.-22:22 #24847[quote=”reprodesign”:3btpj1cm]=D>[/quote]
Egész életemben soha nem a járt utat jártam. Ez számomra nagyon jövedelmező dolog még ma is .
Azon akadtam ki, hogy a lakón olyan dolgokat próbálunk megoldani, amik magától értetődő dolgok magán a gépesen. Ez nem környezet tudatos dolog, és főleg nem takarékos.
Vegyek tetőklímát? Minek? Ott van egy 8 Le készülék kifizetve. Topik társunk itt hátrább fel is hívja erre a figyelmem. Magyarul túl nagy a teljesítménye. De azért ő is tető klímát vetetne velem. (Ami pont úgy zug és zörög,gondozást igényel és drága) Át kell ezt nekem gondolni.Másrészt az általam felvázolt lakó, nem annyira hobbi célokat szolgálna, mint általában. (Inkább a kamionok világát kellene tanulmányoznom?) Egy biztos, nagyon sok infóra van még szükségem. Magyarul sokat kell még tanulnom. Egyen lőre az új járható utat kell még keresnem, aztán neki vágni.
2010.08.05.-21:41 #24846[quote=”FLaci”:squz5k45]Azért gondold át ,hogy elmész egy szép csöndes nyugodt helyre ami másnak is tetszik tehát nem vagy egyedül.
Neked jár a motorod reggeltől estig szerinted — :-k
mert szerintem :smt207 :smt071 :smt021
és finomak voltak 😉
Gyere el egy találkozóra és nézz körül.
Sok tapasztalattal és bölcs tanáccsal fogsz hazatérni[/quote]
Köszönöm a válaszod. Magam is gondoltam erre. Tökéletesen igazad van. A járó motor nem kempingbe való. De ott van 230, ezért nem is kell ezt alkalmaznom. Egy parkolóban viszont más a helyzet, mert ott a kamionok motorja is jár.
Meg különben is , ez csak addig kell, amíg le nem fekszek. A paplan alatt már kevésbé érdekel a hőmérséklet. Talira pedig el fogok menni, csak írja meg végre valaki, hogy hova és mikor. ( A tetőklímát is kikapcsoltatták úgy éjfél felé a német kempingbe velem, mert nagyon zörgött. Na akkor ezért kellene fizetnem 400000 Ft-ot. Hiszen ugyan ott tartunk.)2010.08.05.-15:36 #24843[quote=”kari666″:3bxqh0w8]
Ha nincs semmim (Vadkemping): Hagyom járni a motort.(Na puff neki) Mert ha ágyba kerülök már semmi, nem kell, illetve az már menni fog egy nagyobb akkuról is. Reggel meg újra indítok.
(Ha veszek egy aggregátort, az is fogyaszt óránként 0,9L gázolajat, és egy vagyonba kerül. Ha járni hagyom a motort az kb 1,2- 1,7 l gázolaj óránként. Nem tűnik elviselhetetlen kiadásnak, mivel csak a lefekvésig eltelő időt számolom,és nincs szükség rá mindig,hiszen az év nagy részében sem, hűteni sem fűteni nem kell.)Itt tartok agyilag. Írjátok meg légyszi a véleményeteket, és ne kíméljetek.
Természetesen a dolog sok sebből vérzik, de fel vettem a kapcsolatot autómérnök barátommal és megkezdtük a számításokat. ( Azt mondja enyém lesz a prototípus, az övé N’1 )))))))))))))[/quote]Azért gondold át ,hogy elmész egy szép csöndes nyugodt helyre ami másnak is tetszik tehát nem vagy egyedül.
Neked jár a motorod reggeltől estig szerinted — :-k
mert szerintem :smt207 :smt071 :smt021
és finomak voltak 😉
Gyere el egy találkozóra és nézz körül.
Sok tapasztalattal és bölcs tanáccsal fogsz hazatérni2010.08.05.-13:08 #24842[quote=”Jamesz”:te1e2m3c]
De az istenre kérlek …ne akard feltalálni !!!
😀 😀 😀 [/quote]=D>
2010.08.05.-13:04 #24841[quote=”kari666″:2ljgh6u0]Köszönöm a válaszokat: (Pü ben érkezőket különösen. )Valószínűnek tartőm hogy teljesen egyedi utat fogok választani. Ugyan is, abban a lehetőségben vagyok, hogy autót is most választhatok.
1 kell a lakóba klíma: ott van az autóé.
2 kell fűtés: az is ott van az autóba
3 kel még melegvíz: ha a motor jár az is van bőven.
4 áram: ott a generátor, ez sem lehet gond.Menet közben: Van klímám, van fűtésem, van melegvizem, és áramom is lehet amennyi, csak kell. Ha a motor melegvizét hátrahoznám egy hőcserélőbe, és betenném egy kb 30 literes hőszigetelt forróvíztárolóba. Akkor egy rövidebb út alatt is lesz estére melegvizem. Annyi áramot termel a generátor, hogy megy róla a hűtő és a főzőlap. ( Max. 600 w)
Kempingben ott a 230v: melegvíz, kap egy 400w-os cekászt. Fűtés 1000w közvetlen légmelegítéses villanykályha. Hűtés: Hmmmm . Szerelek egy csendes villanymotort az autó fedélzeti klímakompresszorára és generátorára, majd ezeket meghajtva az autó klímáját hasznosítanám. (Meredek mi?, Nem tűnik sem drágának .sem kivitelezhetetlennek.)
Ha nincs semmim (Vadkemping): Hagyom járni a motort.(Na puff neki) Mert ha ágyba kerülök már semmi, nem kell, illetve az már menni fog egy nagyobb akkuról is. Reggel meg újra indítok.
(Ha veszek egy aggregátort, az is fogyaszt óránként 0,9L gázolajat, és egy vagyonba kerül. Ha járni hagyom a motort az kb 1,2- 1,7 l gázolaj óránként. Nem tűnik elviselhetetlen kiadásnak, mivel csak a lefekvésig eltelő időt számolom,és nincs szükség rá mindig,hiszen az év nagy részében sem, hűteni sem fűteni nem kell.)Itt tartok agyilag. Írjátok meg légyszi a véleményeteket, és ne kíméljetek.
Természetesen a dolog sok sebből vérzik, de fel vettem a kapcsolatot autómérnök barátommal és megkezdtük a számításokat. ( Azt mondja enyém lesz a prototípus, az övé N’1 )))))))))))))[/quote]
Jól hangzik. Amit leírtál, nagyrészt megvalósítható. Gondot abban látom, ha a kocsi klímakompresszorát akarod másik irányból meghajtani. Ez – műszakilag – elég nehéz, mivel tengelykapcsolók kellenének (a jelenlegi ékszíjhajtást le kellene választani, ami nem egyszerű). Gondold meg azt, hogy feltetetsz egy másik klímakompresszort (aminek esetleg saját motorja is van). Csöveket elágaztatni, visszacsapó szeleppel együtt még mindig egyszerűbb, mint a hajtás megbontása.2010.08.05.-05:18 #24838Névtelen
Kedves kari666
Lehetséges , hogy megtévesztő volt számodra a MLK fórumán ez a sok szakértő hozzászólás .
Természetesen tagjaink és barátaink nagyon értenek a lakóautókhoz , lévén hogy van nekik .
Nem egy épít is ilyesmit , nagy odaadással és tudással ….ráadásul nagyon jót .
Tehát jó fele jársz , ha azt akarod megtudni …milyen egy lakóautó !!!
De az istenre kérlek …ne akard feltalálni !!!
😀 😀 😀2010.08.05.-02:32 #24835Névtelen
[quote=”kari666″:3uux4mah] Hűtés: Hmmmm . Szerelek egy csendes villanymotort az autó fedélzeti klímakompresszorára és generátorára, majd ezeket meghajtva az autó klímáját hasznosítanám. (Meredek mi?, Nem tűnik sem drágának .sem kivitelezhetetlennek.)
[/quote]
Arra azért nagyon kíváncsi vagyok, hogy az autó klímakompresszorát mekkora teljesítményű villany motorral fogod meghajtani, hogy hűtsön is? Ezt a villamos energiát miből fogod kinyerni? Tudvalevő, hogy kb. 6-8LE-t vesz el a motor teljesítményéből a bekapcsolt motorklíma. Szerintem a mérnök barátod hamar le fog beszélni erről az értelmetlen dologról.2010.08.05.-01:18 #24833[quote=”kari666″:5aaepgi7]Köszönöm a válaszokat: (Pü ben érkezőket különösen. )Valószínűnek tartőm hogy teljesen egyedi utat fogok választani. Ugyan is, abban a lehetőségben vagyok, hogy autót is most választhatok.
1 kell a lakóba klíma: ott van az autóé.
2 kell fűtés: az is ott van az autóba
3 kel még melegvíz: ha a motor jár az is van bőven.
4 áram: ott a generátor, ez sem lehet gond.Menet közben: Van klímám, van fűtésem, van melegvizem, és áramom is lehet amennyi, csak kell. Ha a motor melegvizét hátrahoznám egy hőcserélőbe, és betenném egy kb 30 literes hőszigetelt forróvíztárolóba. Akkor egy rövidebb út alatt is lesz estére melegvizem. Annyi áramot termel a generátor, hogy megy róla a hűtő és a főzőlap. ( Max. 600 w)
Kempingben ott a 230v: melegvíz, kap egy 400w-os cekászt. Fűtés 1000w közvetlen légmelegítéses villanykályha. Hűtés: Hmmmm . Szerelek egy csendes villanymotort az autó fedélzeti klímakompresszorára és generátorára, majd ezeket meghajtva az autó klímáját hasznosítanám. (Meredek mi?, Nem tűnik sem drágának .sem kivitelezhetetlennek.)
Ha nincs semmim (Vadkemping): Hagyom járni a motort.(Na puff neki) Mert ha ágyba kerülök már semmi, nem kell, illetve az már menni fog egy nagyobb akkuról is. Reggel meg újra indítok.
(Ha veszek egy aggregátort, az is fogyaszt óránként 0,9L gázolajat, és egy vagyonba kerül. Ha járni hagyom a motort az kb 1,2- 1,7 l gázolaj óránként. Nem tűnik elviselhetetlen kiadásnak, mivel csak a lefekvésig eltelő időt számolom,és nincs szükség rá mindig,hiszen az év nagy részében sem, hűteni sem fűteni nem kell.)Itt tartok agyilag. Írjátok meg légyszi a véleményeteket, és ne kíméljetek.
Természetesen a dolog sok sebből vérzik, de fel vettem a kapcsolatot autómérnök barátommal és megkezdtük a számításokat. ( Azt mondja enyém lesz a prototípus, az övé N’1 )))))))))))))[/quote]Ha eljössz egy találkozóra máshogy fogod gondolni. 😆
Elég sok autó szokott lenni és a gazdájukkal is tudsz véleményt cserélni az is lehet jót nevetsz a fent írtakon. #-o2010.08.05.-01:11 #24832Köszönöm a válaszokat: (Pü ben érkezőket különösen. )Valószínűnek tartőm hogy teljesen egyedi utat fogok választani. Ugyan is, abban a lehetőségben vagyok, hogy autót is most választhatok.
1 kell a lakóba klíma: ott van az autóé.
2 kell fűtés: az is ott van az autóba
3 kel még melegvíz: ha a motor jár az is van bőven.
4 áram: ott a generátor, ez sem lehet gond.Menet közben: Van klímám, van fűtésem, van melegvizem, és áramom is lehet amennyi, csak kell. Ha a motor melegvizét hátrahoznám egy hőcserélőbe, és betenném egy kb 30 literes hőszigetelt forróvíztárolóba. Akkor egy rövidebb út alatt is lesz estére melegvizem. Annyi áramot termel a generátor, hogy megy róla a hűtő és a főzőlap. ( Max. 600 w)
Kempingben ott a 230v: melegvíz, kap egy 400w-os cekászt. Fűtés 1000w közvetlen légmelegítéses villanykályha. Hűtés: Hmmmm . Szerelek egy csendes villanymotort az autó fedélzeti klímakompresszorára és generátorára, majd ezeket meghajtva az autó klímáját hasznosítanám. (Meredek mi?, Nem tűnik sem drágának .sem kivitelezhetetlennek.)
Ha nincs semmim (Vadkemping): Hagyom járni a motort.(Na puff neki) Mert ha ágyba kerülök már semmi, nem kell, illetve az már menni fog egy nagyobb akkuról is. Reggel meg újra indítok.
(Ha veszek egy aggregátort, az is fogyaszt óránként 0,9L gázolajat, és egy vagyonba kerül. Ha járni hagyom a motort az kb 1,2- 1,7 l gázolaj óránként. Nem tűnik elviselhetetlen kiadásnak, mivel csak a lefekvésig eltelő időt számolom,és nincs szükség rá mindig,hiszen az év nagy részében sem, hűteni sem fűteni nem kell.)Itt tartok agyilag. Írjátok meg légyszi a véleményeteket, és ne kíméljetek.
Természetesen a dolog sok sebből vérzik, de fel vettem a kapcsolatot autómérnök barátommal és megkezdtük a számításokat. ( Azt mondja enyém lesz a prototípus, az övé N’1 )))))))))))))2010.08.02.-12:05 #24792[quote=”kari666″:876nwu75]A tapasztalaitokra lenne szükségem!
Új a regisztrációm, de sokat olvasgattam a lapon. Sok ügyes ember, sok jó ötlete.A nyáron béreltem egy lakóautót és elmentem vele, a családommal 3 hétre Norvégiába.
Ennyi a lakóautós tapasztalatom összesen. Viszont nagyon megtetszett a dolog. Az hogy egy lakóautót tartsak csak úgy a ház körül…..nos ezt luxusnak érzem. Viszont a munkám (ügynökölök) sokszor elszólít napokra is. Ilyenkor mindig szállást kell fizetnem. KB. évi 100-150 alkalom. Ez általában 6000-10000 Ft közötti éjszakákat jelent. Arra gondolok, ha vennék egy nagyobb furgont, ebbe meg tudnám oldani a lakás és az áruszállítás problematikáját is.Na …..egyszer abba hagyom, gondolom már páran, mosolyognak rajtam)))))[/quote]
Ezt az ötletet,hogy több funkciós legyen a lakó, többen használják, ellenben a gépészetet kicsit gondold át (szerintem) mert ha minden gép 220V-ról megy, akkor sokban korlátozod a mozgásodat. Mindig campinget kell keresni, ha törik ha szakad. Pl. a hűtő menetközben nem működik.
Az agregátorral, meg az a probléma, hogy az, ami már viszonylag csendesen működik (tudsz aludni mellette) az rettentő drága. Mi már nézegettünk agregátorokat, (pont a klíma miatt), de még nem találtunk olyat, ami viszonylag csendes, és termel annyi energiát, ami a klímának kell, és nem kerül vagyonokba.
Persze nálam avatottabb személy is van a klubban, aki Sk épít, vagy épített lakót(esetleg folyamatosan építi), de nekem ez a tapasztalatom.
Sok sikert terveid megvalósításához. Szerintem gyere el pár találkozóra, (a legtöbb helyen szállást is lehet foglalni) és személyesen nézz meg pár autót, és beszélj a tulaj-építőkkel sok ötletet lehet lopni. Miért találjunk ki dolgokat, amit már valaki ki talált. 😀
Üdv Jutka2010.08.02.-02:59 #24789A tapasztalaitokra lenne szükségem!
Új a regisztrációm, de sokat olvasgattam a lapon. Sok ügyes ember, sok jó ötlete.A nyáron béreltem egy lakóautót és elmentem vele, a családommal 3 hétre Norvégiába.
Ennyi a lakóautós tapasztalatom összesen. Viszont nagyon megtetszett a dolog. Az hogy egy lakóautót tartsak csak úgy a ház körül…..nos ezt luxusnak érzem. Viszont a munkám (ügynökölök) sokszor elszólít napokra is. Ilyenkor mindig szállást kell fizetnem. KB. évi 100-150 alkalom. Ez általában 6000-10000 Ft közötti éjszakákat jelent. Arra gondolok, ha vennék egy nagyobb furgont, ebbe meg tudnám oldani a lakás és az áruszállítás problematikáját is.A dolognak egyszerűnek és praktikusnak kellene lennie, nem a luxus volna a lényeg.
A következőre gondoltam:Építenék, vagy építtetnék egy autót. A hűtő 60 l körüli normál 230-as kompresszoros hűtő lenne bármelyik Praktikerből. A tűzhelyem egy 10000 Ft-os indukciós főzőlap volna.
A vízrendszert hagyományos lakóautós nyomott rendszerűre építeném. A melegvizet szintén 230 v-os rendszerrel oldanám meg. A hűtést, fűtést pedig egy nagyteljesítményű tetőklímára bíznám. Úgy gondolom, hogy a csatlakoztatott 230 rendszerrel ezek a dolgok hibátlanul, működhetnének. Áramot általában kapnák.
De amikor nem lenne csatlakozási lehetőség akkor egy aggregátor beépítésével ezek a problémák, megoldhatok, lennének?A kérdésem felétek az, hogy egyáltalán jó irányba gondolkodom, vagy butaságot beszélek.
Nem szeretnék az autóba gázt bevinni, és az álló helyzeti fűtés-melegvíz rendszer sem szimpatikus mivel nem oldja meg a klimatizáció problémáját.Álló helyzetben (parkoláskor) gyakorlatilag csak a hűtőszekrényt kellene árammal ellátni. Mi lenne, ha a tetőre szerelnénk napelemeket. Ez részben védene a nap sugárzó hőjétől, és pár m2 már eleget termelhetne a hűtőnek is.
Na …..egyszer abba hagyom, gondolom már páran, mosolyognak rajtam)))))
2010.03.21.-15:34 #22039[quote=”aron”:asaihv46]Felejtsd el előbb írtam mint végigolvastam! [-o< [/quote] Egy kis tanács és segítség: Addig amíg a tiéd az utolsó hozzászólás addig tudod törölni és szerkeszteni. Tehát ha olyat írsz amit később szeretnél megválltoztatni és még nem szólt hozzá más akkor a hozzászólás ablakában jobb alul van egy szerkeszt és töröl gomb amikkel meg tudod változtatni.
2010.03.21.-14:57 #22038Felejtsd el előbb írtam mint végigolvastam! [-o<
2010.03.21.-14:55 #22037Házi napkollektor jellegű bojler?
2010.03.05.-03:52 #21682[quote=”mikrohelikopter”:3nqpx96x]Sajna csak holnap jön az asztalos a belső bútorzatot felmérni!
Hülye kérdés, de mi legyen az elsődleges szempont, ha tárgyalok vele?
Súly, szögletmentesség, moshatóság….
szekrény ajtók nyílási iránya…
kifelejtettem valamit?
Tilla[/quote]
Ez a sorrend jó. 😆 A rétegelt lemez alkalmazása megfelelő felületkezeléssel sokat hoz a súly és moshatóság terén.A bútorozás tervezésénél ügyelj a sújelosztásra. Ne kerüljön az összes nehéz berendezés egy oldalra.(hűtő,víztartály,fütő,aksi). Ahogy az elöttem szóló írta, minden kis odut, rést és zeg-zugot használj ki polcnak,szekrénynek.Meglátod, nincs olyan rekesz amit ne laknál be elöbb utobb.A technikához építsd a bútort.Elég gázos ha nem fér be a kütyü a neki szánt helyre. A bútorok összerakásánál ügyelj a bonthatóságra!!!!Késöbb egy javitás, alakítás során ennek nagy hasznát fogod venni. Fontos: A gázpalack elhelyezésénél a lakótértől elszeparált, és lefelé az alján nyitott szellőzővel ellátott kis szekrényt csinálj.A kopásnak kitett felületeket dekorit lappal tudod ellenállóvá tenni.A bútorlapok élzárásában szép és időtálló megoldás az ABS élzárás alkalmazása.Ezt rétegelt lemezeknél is lehet használni.Egy két helyen még ívesen is meg tudják csinálni.Asztal és munkalap készítésénél nagyon hasznos. A zárak terén a sülyesztett nyomógombost ajánlom.Ezek a legpraktikusabbak, és az áruk sem nagyon drága.
Kerüld a szilikon tömitő használatát.A „víztartály,bojler és beázás” topikban már kifejtettem az okát, keresd meg. Használd a plasztikus butyl tömitőket, vagy ragasztásnál a szilikonmentes ragasztókat.
A csövezésnél csak a lakókba használatos rendszert építsd be! A házakban alkalmazott rendszerek szétrázkódnak, eltörnek.Az 5 rétegű csövek is kilazulnak, a nagynyomással presszelt idomok ellenére is.
Jó munkát! Nemo2010.03.05.-00:32 #21680[quote=”mikrohelikopter”:29wpdx09]Sajna csak holnap jön az asztalos a belső bútorzatot felmérni!
Hülye kérdés, de mi legyen az elsődleges szempont, ha tárgyalok vele?
Súly, szögletmentesség, moshatóság….
szekrény ajtók nyílási iránya…
kifelejtettem valamit?
Tilla[/quote]Ahol a fejnek nem akadály ott mindenhol alakítsatok ki rakodó részeket. Ha most nem is gondolod úgy majd késöbb hasznos lehet. A súlytakarékosság nagyon fontos szerintem, mert nem nehéz túllépni a súlylimitet ha bepakolsz és beültök. A súlypontiság is fontos mert ezt tapasztaltam, látszólag csak elvi dolognak tünt a változtatásokra való odafigyelésem de hihetetlen mértékben változott az utazás közbeni viselkedése, lakómnak. 150 kg diferencia van csak és az önsúlyom 2000 kg de a külömbség óriási.Ne kapkodj mindent gondolj végig, hogy ne keljen jövőre újra kezdened. Az igazán jó ötletek úgyis utazás közben fognak megszületni, az csak plussz előny ha meg is tudod valósítani. Hátránya pedig hogy az agyad mindíg kattogni fog még egy darabig.
DEP762010.03.04.-23:46 #21679Sajna csak holnap jön az asztalos a belső bútorzatot felmérni!
Hülye kérdés, de mi legyen az elsődleges szempont, ha tárgyalok vele?
Súly, szögletmentesség, moshatóság….
szekrény ajtók nyílási iránya…
kifelejtettem valamit?
Tilla2010.03.04.-23:35 #21677[quote=”nemo25″:2ycu76ku]Igen többnyire így van.Az Aristonnak van egy 15literese 1.2 kw-tal. Az még beleférne a 6A-es limitbe.Az 14 ezres, égész korekt ár. Nemo[/quote]
Hallgatok rátok, az ariston szerintem jó lesz. Kíváncsi vagyok, mennyire van a tartály leszigetelve.
Készítettem egy körülbelüli tervet a melegvíz oldalról, sajna csak az albumba tudom feltenni…link lent!Nem tudom pontosan, hogy jelölik a vizes szakemberek a dolgokat, de van két szivattyú benne, egy a solar ágat keringeti, valami pici, a másik a normál szivattyú.
Szerintem két visszacsapó szelep kell,
1- a solar rásegítő ne nyomjon vizet a fő hidegvíztartályba vissza,
2 a fő szivattyú ne tudjon csak a bojleren keresztül nyomni vizet a csapnak.
solar terv
remélem műkszik, ki kell próbálnom…
Tilla
Tilla2010.03.04.-23:15 #21676Névtelen
[quote=”mikrohelikopter”:27q1598h]Szia!
meg is van az első próba panel.
ide tettem fel képeket:2 cm vastag lépésáló PU panel, kétoldalt 2-2 mm vastag fehér mosható műanyag tábla, és záróelem végig.
No elsőre ennyi!
Tilla[/quote]
=D> =D> =D> -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.