-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2012.10.27.-22:30 #36325
[quote=”Bazsa81″:2nszlshu]
Viszont a 220V mihez kell a gyakorlatban?
Notebookon kívül más nem jut eszembe.
Mi a tapasztalatotok?üdv.
Balázs[/quote]
Kedves Balázs!
Vízforraló,mikró,kávéfőző,turmix,hősugárzó,hajszárító,tv,dvd,sat beltéri,minden töltő:telefon,kamera,fényképező,elem töltő stb.
Persze minden lehet 12/220V de akkor marha nagy inverter kell.😆
2012.10.27.-18:14 #36324Sziasztok,
az építésnél az egyik legfontosabb kérdés (kemping autó kategória),az elektromosság kiépítése.
2 akku az nem árt,azt gondolom.
Ehhez egy autómata töltő kell csak. (gondolom)
Viszont a 220V mihez kell a gyakorlatban?
Notebookon kívül más nem jut eszembe.
Mi a tapasztalatotok?üdv.
Balázs
2012.07.29.-04:47 #35684[quote=”Lekvar”:gts9slad]Sziasztok 😀
Egy kérdésem lenne…tudna e valaki segiteni abban hogy hogyan lehet esetleg a lakó hűtőládáját egy kicsit meghekkelni hogy jobban hűtjön 😀 Itt nyaralunk Görögországba már 2hete 33-38 fok van állandóan…csak gáz üzemódba tudom használni mivel biwakodunk 😀 persze tele van mert hát muszáj aztán alig hűt valami pirinyót…azért kérdem hátha volt már valaki ilyen helyzetbe és hátha van valami ötlete 😀 Electrolux a tipus
Köszi 🙂 [/quote]
Szia!
Amit Zsuzsa is írt, hogy fokozottan hűteni esetleg egy ventilátorral a hátsó meleg csöveket. Sokat segíthet még ha hőszigetelésre alkalmas anyagokkal körbeveszed a hűtő falait. Ezt lehet akár egy pokróc, pléd, vagy takaró. Lényeg, hogy a hűtött rekesz oldalfalainak a szigetelését próbáld meg fokozni. Este tegyél be hűteni valót, és nappal a nagy melegben lehetőleg csak kifelé vegyél a hidegből. Nagy meleg van, ezért a kicsike küzd az elemekkel. Ezekkel tudsz neki segíteni.
A biwak helyek koordinátáit ne feledd felírni!!!!
😀 😀 😀
Minden jót!2012.07.27.-16:57 #35680[quote=”Bazsa81″:102xh0qu]Ma láttam a helyi (Zalaegerszeg)bevásárlóközpont parkoljában ezt a Mercit (507?)
-konyharész fenyőből,fűszernövénnyel az ablakba
Tetszik, hogy egyesek megvalósítják az álmaikat kis pénzből is =D>
kép[/quote]
Kedves Bazsa81!
Vagyunk páran, -akik tudnánk mesélni…, -a „kispénzből megvalósított álmokról”:wink: 😆 :smt061 , -fele ekkor autókból is… 😳-a mindenféle „anyagokból” épített, első, „Latviás lakónkról?” 😳 )
-a jelenlegi, (III-IV. osztályú fenyő-hajópadlóból, sk. épített bútorzatú), -lakónak használt VW T4-es-sel megélt, csodálatos utazásainkról [-o< =D> 😆 ….2012.07.27.-16:35 #35679[quote=”Lekvar”:2oq98bu4]Sziasztok 😀
Egy kérdésem lenne…tudna e valaki segiteni abban hogy hogyan lehet esetleg a lakó hűtőládáját egy kicsit meghekkelni hogy jobban hűtjön 😀 Itt nyaralunk Görögországba már 2hete 33-38 fok van állandóan…csak gáz üzemódba tudom használni mivel biwakodunk 😀 persze tele van mert hát muszáj aztán alig hűt valami pirinyót…azért kérdem hátha volt már valaki ilyen helyzetbe és hátha van valami ötlete 😀 Electrolux a tipus
Köszi 🙂 [/quote]
-Csak mint tapasztalt használó :smt061 😳 , bocs.: (lásd.: a „hűtőknél”), -szerintem, csakis a hűtőt – hűtő, ventillátorokkal… :smt061 …, -mi többek közt, ezért sem építettük be, szekrény, stb. be…2012.07.26.-01:27 #35665Ma láttam a helyi (Zalaegerszeg)bevásárlóközpont parkoljában ezt a Mercit (507?)
-emeletes ágyak hátul egymással szemben
-konyharész fenyőből,fűszernövénnyel az ablakban
-bicajok a tetőn,egymásonTetszik, hogy egyesek megvalósítják az álmaikat kis pénzből is =D>
2012.07.24.-15:30 #35650Sziasztok 😀
Egy kérdésem lenne…tudna e valaki segiteni abban hogy hogyan lehet esetleg a lakó hűtőládáját egy kicsit meghekkelni hogy jobban hűtjön 😀 Itt nyaralunk Görögországba már 2hete 33-38 fok van állandóan…csak gáz üzemódba tudom használni mivel biwakodunk 😀 persze tele van mert hát muszáj aztán alig hűt valami pirinyót…azért kérdem hátha volt már valaki ilyen helyzetbe és hátha van valami ötlete 😀 Electrolux a tipus
Köszi 🙂2012.07.22.-01:41 #35647[quote=”Jamesz”:2579f139]Szia udna
A többiek ahogy látom titkolják előtted , hogy a lakóautó klub tagjai közt bizony van olyan akinek ilyen van .
[-o< Hisz számukra ez messze nem lakóautó ....ami pedig egy lakóautó klubtagság alapvető követelménye. #-o De örömmel jelenthetem...mivel nekem is ilyen típusú szerkezetem van / nézd meg a fotó albumomban /.... már azért kezdik elfogadni !!! =D>
Legalábbis úgy csinálnak !!!
😀 😀Amúgy semmi különbség , pontosan egy átlagos pótkocsi , lakókocsi áraival megegyező. Dehát miért is lenne más ???[/quote]
Üdv!
Grat az egységhez! Ez már a szimpatikus „elfogadható méret” kategória. 🙂 Bocsánat, nem leszólni akartam a kisebb beltérrel rendelkezőket. 🙂
Amúgy van a fórumon olyan, aki hasonlóan az alapoktól kezdte az építkezést, és lett is neki egy közúton hivatalosan használható lakóautója(kocsija)?
Annyira nem bízok a hazai bürokráciában, hogy én „papírra vetek valamit, felépítem, engedélyeztetem és használom…”2012.07.08.-13:18 #35602Névtelen
[quote=”udna”:39pqc9un]Köszönöm, bár még korai a „drukkolás”, egyenlőre csak elvi síkon létezik minden. 😀
Azt esetleg lehet tudni, hogy egy ilyen nyerges pótra épített lakófelépítménynek milyen anyagi vonzatai vannak? (súlyadó, regadó, biztosítás)THX[/quote]
Szia udna
A többiek ahogy látom titkolják előtted , hogy a lakóautó klub tagjai közt bizony van olyan akinek ilyen van .
[-o< Hisz számukra ez messze nem lakóautó ....ami pedig egy lakóautó klubtagság alapvető követelménye. #-o De örömmel jelenthetem...mivel nekem is ilyen típusú szerkezetem van / nézd meg a fotó albumomban /.... már azért kezdik elfogadni !!! =D>
Legalábbis úgy csinálnak !!!
😀 😀Amúgy semmi különbség , pontosan egy átlagos pótkocsi , lakókocsi áraival megegyező. Dehát miért is lenne más ???
2012.07.07.-23:26 #35601[quote=”Kerti”:p28oeqv8]Teljes mértékben megvalósítható, mivel létezik is az ilyen lakófelépítmény. A közlekedés tényleg macerás de azért ebben már elfér egy kisautó amivel könnyedén megoldható a nagyobb távok leküzdése, a többire meg ott van a bringa.
Én nagyon drukkolok neked!
(a póton való utazásnak utánakérdezek jövőhéten)[/quote]
Köszönöm, bár még korai a „drukkolás”, egyenlőre csak elvi síkon létezik minden. 😀
Azt esetleg lehet tudni, hogy egy ilyen nyerges pótra épített lakófelépítménynek milyen anyagi vonzatai vannak? (súlyadó, regadó, biztosítás)THX
2012.07.07.-18:11 #35600[quote=”udna”:1gh1q1uc]Üdv!
Csupán elméleti síkon tervezve, lenne egy kérdésem.
Mennyire megvalósítható egy nyerges pótkocsira lakó felépítményt szerkeszteni, és azt forgalomban használni?Valami hasonló lenne az alap:
Nyerges pót8-10 ember kényelmes, akár egész hetes kiszolgálása lenne a cél. Szívesen várom az építő jellegű kritikákat.
Érdekelne esetleg, a „lakó-póton” való menet közbeni utazás jogi viszonylata!? 🙂Előre is köszönöm.[/quote]
Teljes mértékben megvalósítható, mivel létezik is az ilyen lakófelépítmény. A közlekedés tényleg macerás de azért ebben már elfér egy kisautó amivel könnyedén megoldható a nagyobb távok leküzdése, a többire meg ott van a bringa.
Én nagyon drukkolok neked!
(a póton való utazásnak utánakérdezek jövőhéten)
2012.07.07.-14:31 #35599Nos igen.
Az egyik sarkalatos kérdés az egyes helyek megközelíthetősége.
Abból indulok ki, hogy áruszállítás céljából mindenhova ki van építve a kamion forgalom számára a nyomvonal. A maradékot pedig le lehet tudni biciklivel is akár.
Amúgy is azt mondta nagyapám annak idején, hogy „mióta a gyaloglást kitalálták, nincsenek távolságok”. 🙂
Más. Tud valaki mutatni egy jól bevált rétegrendet a buroknak, amit érdemes követni?THX
2012.07.07.-11:36 #35597[quote=”udna”:3vamgt7l]Üdv!
Csupán elméleti síkon tervezve, lenne egy kérdésem.
Mennyire megvalósítható egy nyerges pótkocsira lakó felépítményt szerkeszteni, és azt forgalomban használni?Valami hasonló lenne az alap:
Nyerges pót8-10 ember kényelmes, akár egész hetes kiszolgálása lenne a cél. Szívesen várom az építő jellegű kritikákat.
Érdekelne esetleg, a „lakó-póton” való menet közbeni utazás jogi viszonylata!? 🙂Előre is köszönöm.[/quote]
Szia
Szép terv jó magam már láttam Sümegi várnál egy ilyen szörnyet ,csodaszépen volt megcsinálva.
De átgondoltad hogy hány helyre tudsz elmenni vele piciny országunkba?
Amúgy én csak sok sikert tudok kívánni hogy álmod valóra váljon.2012.07.06.-19:20 #35594Üdv!
Csupán elméleti síkon tervezve, lenne egy kérdésem.
Mennyire megvalósítható egy nyerges pótkocsira lakó felépítményt szerkeszteni, és azt forgalomban használni?Valami hasonló lenne az alap:
Nyerges pót8-10 ember kényelmes, akár egész hetes kiszolgálása lenne a cél. Szívesen várom az építő jellegű kritikákat.
Érdekelne esetleg, a „lakó-póton” való menet közbeni utazás jogi viszonylata!? 🙂Előre is köszönöm.
2012.07.05.-23:31 #35588[quote=”bodoka”:35dl72s4]Kedves Mindenki.
Én még új vagyok ebben a témában és ezért lenne egy amatőr kérdésem.
Pl egy saját kezűleg átalakított Mercedes Spriter átalakítható úgy lakóautónak hogy 4 személy is utazhasson benne.Kettő elől 2 bent a lakórészbe.
Üdv
Péter[/quote]
Igen átalakítható, csak be kell tartani az átalakításnál az előírt szabályokat.
Ezek legfőképpen a biztonsági övek (csak 3 pontos lehet), ülések beépítésére és a kasztni kivágásaira vonatkoznak, valamint az elektromos rendszer és gázrendszer szakszerű beépítésére. stb.
Szükség van mérlegjegyre, érintésvédelmi és gáztömörségi vizsgára, valamint átalakítási engedély kérelemre.
Az átalakításról autómérnöknek kell elkészítenie a dokumentumot amit be lehet adni az átalakítási engedély kérelemhez.
Ezen felül, ha teherautó, akkor még számolni kell a regadóval is, mert lakóautó csak személyautó lehet és az sajnos már regadó köteles.2012.07.05.-17:47 #35587Kedves Mindenki.
Én még új vagyok ebben a témában és ezért lenne egy amatőr kérdésem.
Pl egy saját kezűleg átalakított Mercedes Spriter átalakítható úgy lakóautónak hogy 4 személy is utazhasson benne.Kettő elől 2 bent a lakórészbe.
Üdv
Péter
2012.07.03.-22:49 #35585Nem találtam jobb helyet a linknek:
http://www.autonavigator.hu/sztori/nyug … korul-80292012.06.07.-12:11 #35417Egy két tipp: http://motorhomes.autotrader.co.uk/make … O-SLEEPERS
Jó nézgelődést.
[quote=”boat74″:28aaklhb]Sziasztok!
Hát végre sikerült találni egy megfelelő autót. Raktam fel pár képet az albumba. Nagyjából kitaláltuk, hogy milyenre szeretnénk kialakítani, folyamatosan ezen jár az eszünk… Az első lépésre viszont sajnos nem találtam még megoldást. Mivel érdemes körben leszigetelni a kocsiszekrényt? Rengeteg dolgot néztem már, de igazából nem találtam megfelelőt, ami megfizethető is egyben. Eddig a Purhab tűnik járható útnak, amit ajánlottak, de ez nekem túl „végleges” -nek és visszavonhatatlannak tűnik.
Tudnátok valami mást ajánlani? Nem lehet kapni valami puha szigetelő anyagot tekercsben, ami felragasztható? A kitöltendő rés kb. 30mm. A kőzetgyapot féléktől eléggé tartunk a szálló szemcsék miatt.
Előre is köszönöm![/quote] :lako2012.06.07.-11:57 #35416Szia !
Gratulálok az új szerzeményedhez.
Egy fárasztó és hosszadalmas, de remélhetőleg örömteli
időszak előtt állsz . Én magam is átestem ezen.
A szigeteléssel kapcsolatban keresd őt (szintén zenész):http://www.lakoautoklub.hu/modules.php? … ame=nemo25
Van egy pár képem a volt T4-em építéséről:
https://plus.google.com/photos/10536252 … KeTzq_i_AE
https://plus.google.com/photos/10536252 … xsej8rmzQg
hátha találsz benne valami jó ötletet .
Üdv.
[quote=”boat74″:3evelx08]Sziasztok!
Hát végre sikerült találni egy megfelelő autót. Raktam fel pár képet az albumba. Nagyjából kitaláltuk, hogy milyenre szeretnénk kialakítani, folyamatosan ezen jár az eszünk… Az első lépésre viszont sajnos nem találtam még megoldást. Mivel érdemes körben leszigetelni a kocsiszekrényt? Rengeteg dolgot néztem már, de igazából nem találtam megfelelőt, ami megfizethető is egyben. Eddig a Purhab tűnik járható útnak, amit ajánlottak, de ez nekem túl „végleges” -nek és visszavonhatatlannak tűnik.
Tudnátok valami mást ajánlani? Nem lehet kapni valami puha szigetelő anyagot tekercsben, ami felragasztható? A kitöltendő rés kb. 30mm. A kőzetgyapot féléktől eléggé tartunk a szálló szemcsék miatt.
Előre is köszönöm![/quote]2012.06.07.-03:46 #35414Sziasztok!
Hát végre sikerült találni egy megfelelő autót. Raktam fel pár képet az albumba. Nagyjából kitaláltuk, hogy milyenre szeretnénk kialakítani, folyamatosan ezen jár az eszünk… Az első lépésre viszont sajnos nem találtam még megoldást. Mivel érdemes körben leszigetelni a kocsiszekrényt? Rengeteg dolgot néztem már, de igazából nem találtam megfelelőt, ami megfizethető is egyben. Eddig a Purhab tűnik járható útnak, amit ajánlottak, de ez nekem túl „végleges” -nek és visszavonhatatlannak tűnik.
Tudnátok valami mást ajánlani? Nem lehet kapni valami puha szigetelő anyagot tekercsben, ami felragasztható? A kitöltendő rés kb. 30mm. A kőzetgyapot féléktől eléggé tartunk a szálló szemcsék miatt.
Előre is köszönöm!2012.05.09.-11:36 #34692[quote=”boat74″:11fvkjry]Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata abban, hogy egy 3fős tgk-t átvizsgáztatni 5-6fősre (De gondolom így is még tgk marad) ?
3fős kivitelben azért találok néhány VW T4-et hosszított és magasított kivitelben, de mi négyen vagyunk…
Annyit hallottam, hogy regadót is kell ilyenkor fizetni. Ezt mi alapján számolják ki? …stb
Előre is köszönöm, ha van valakinek infója!
Üdv[/quote]Már nem lehet 3 főnél több személyre vizsgáztatni zárt dobozos furgonokat. A régiek természetesen megmaradhatnak.
Ha a válaszfal kikerül az autóból és több mint 3 személyesre kell vizsgáztatni, akkor már csak személyautó lehet és akkor a regadót be kel fizetni. Ha ki akarod számolni a te autódra a regadót akkor az alábbi linken meg tudod tenni:
Regadó kalkulátor2012.05.09.-02:20 #34686[quote=”boat74″:3q6zykd1]Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata abban, hogy egy 3fős tgk-t átvizsgáztatni 5-6fősre (De gondolom így is még tgk marad) ?
3fős kivitelben azért találok néhány VW T4-et hosszított és magasított kivitelben, de mi négyen vagyunk…
Annyit hallottam, hogy regadót is kell ilyenkor fizetni. Ezt mi alapján számolják ki? …stb
Előre is köszönöm, ha van valakinek infója!
Üdv[/quote]Én úgy tudom hogy ha tgk akkor gond lakónak használni ,mert válaszfalazni kell.
Személyautó a megoldás ,de akkor fizeted a regadót.
A regadó számítással van itt cikk az oldalon, Kerti tette fel a legújabb listát a számításról.A főoldalon a híreknél megtalálod.2012.05.09.-00:01 #34682Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata abban, hogy egy 3fős tgk-t átvizsgáztatni 5-6fősre (De gondolom így is még tgk marad) ?
3fős kivitelben azért találok néhány VW T4-et hosszított és magasított kivitelben, de mi négyen vagyunk…
Annyit hallottam, hogy regadót is kell ilyenkor fizetni. Ezt mi alapján számolják ki? …stb
Előre is köszönöm, ha van valakinek infója!
Üdv2011.08.23.-00:29 #31183Névtelen
[quote=”EdGaR”:19gphcrl]El leszünk innen paterolva 😀
A macska… milyen évjáratú? :2010_rohog.gif [/quote]Ne marháskodj , két macska miatt csak nem csinálunk egy új topikot !!
[-o< Amúgy középkorúak ..... 😀2011.08.22.-14:49 #31177[quote=”Jamesz”:1qqufq8k]Hogyne lenne eladó ???
:2010_nemtom.gif
Csak nem akadályozok meg bárkit abban , hogy valami szép és hasznos dologhoz jusson !!! Truck , hajó , ház , macskák…[/quote]
El leszünk innen paterolva 😀
A macska… milyen évjáratú? :2010_rohog.gif -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.