-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.05.10.-03:14 #43332
Megallapitasod szerint kenytelen leszel maganteruleten leallitani a gepet, akkor erdemesebb – olcsobb / egyszerubb lenne vmilyen epitkezesi kocsit atalakitanod lakohazza, hisz mint kiderult nem lakokocsit hanem lakoHAZat akarsz, mozgatas nelkul..
itt vannak nagy kupacban kepek:
es itt egy kep is:
tehat amolyan regi tipusu cirkuszkocsira gondolok, annak a mozgatasat is egyszerubben megoldhatod, alkalmankent *aproert* akarmelyik allami foldfuvaros athuzza neked uj helyre hurrá
[quote=”TCsabi” post=42356]Tárgy: lakóbusz építése, és „okos” használata
Sziasztok,
Már jó sok hónapja tartó gondolkodás, kalkulálás, előzetes tervezgetések után komolyan fontolgatom hogy egy nagyméretű (12tonnás) lakóbusz építésébe kezdjek. Most nem belemenve a technikai problémákba, melyekről lentebb már szó volt, csak egy közlekedéstechnikai kérdést – mondhatni lehetséges kiskaput – tennék fel és melyhez kérnék Tőletek szakmai véleményeket. Ez a dolog, mely jelentősen befolyásolja a fenntartási költségeket – éppen emiatt – nagyban befolyásolja a projekt elkezdésének kérdését is.
Az „okosság” az volna, hogy mivel egy 12 tonnás autóbusznak a biztosítása és súlyadója nem elhanyagolható fenntartási költség (min. 300.000/év), járható-e szerintetek az az út (kiskapu), hogy folyamatos ideiglenes kivonatás alatt tartanám a buszt (nincs súlyadó és biztosítás), viszont parkolnék vele/tárolnám „közúton”, szabad parkolókban, mellékutcákban stb. Havonta kb. 1-szer mozgatnám, ilyenkor ideiglenes útvonalengedéllyel tenném (4500 Ft). Mivel egyébként sem mozognék vele többet (én lakásként (helyett) használnám) értelmetlenség (vagy fogalmazzunk inkább úgy gazdaságtalan) is lenne rá folyamatosan biztosítva lennie, hiszen aktív közlekedésben egyáltalán nem vesz részt. A kérdés leginkább az volna szerintem, hogy mennyire szúrna szemet vajon a köztereseknek, rendőröknek az, ha 1 hónapot áll valahol egy jármű (esetleg pár méterrel oda-vissza mozgatnám mintha napi használatban lenne csak mindig ugyanott parkolnék vele) ami külsőleg egyáltalán nem elhanyagolt és kívülről nem is látszik hogy lakóbusz (hanem közönséges turistabusz). Egyáltalán lehet-e közterületen állni/parkoltatni forgalomból ideiglenesen kivont járművet, vagy amin esetleg még a műszaki is lejárt?[/quote]2014.05.09.-21:47 #43331Én inkább egy hűtős nyerges pótban gondolkodnék a helyedben.
Ha arréb kel vinni kölcsönkérnék egy rendszámot meg szólnék egy traktornak azaz vontatónak és így a technika sem öregszik ki alólla ha érted mire gondolok.[quote=”TCsabi” post=42356]Tárgy: lakóbusz építése, és „okos” használata
Sziasztok,
Már jó sok hónapja tartó gondolkodás, kalkulálás, előzetes tervezgetések után komolyan fontolgatom hogy egy nagyméretű (12tonnás) lakóbusz építésébe kezdjek. Most nem belemenve a technikai problémákba, melyekről lentebb már szó volt, csak egy közlekedéstechnikai kérdést – mondhatni lehetséges kiskaput – tennék fel és melyhez kérnék Tőletek szakmai véleményeket. Ez a dolog, mely jelentősen befolyásolja a fenntartási költségeket – éppen emiatt – nagyban befolyásolja a projekt elkezdésének kérdését is.
Az „okosság” az volna, hogy mivel egy 12 tonnás autóbusznak a biztosítása és súlyadója nem elhanyagolható fenntartási költség (min. 300.000/év), járható-e szerintetek az az út (kiskapu), hogy folyamatos ideiglenes kivonatás alatt tartanám a buszt (nincs súlyadó és biztosítás), viszont parkolnék vele/tárolnám „közúton”, szabad parkolókban, mellékutcákban stb. Havonta kb. 1-szer mozgatnám, ilyenkor ideiglenes útvonalengedéllyel tenném (4500 Ft). Mivel egyébként sem mozognék vele többet (én lakásként (helyett) használnám) értelmetlenség (vagy fogalmazzunk inkább úgy gazdaságtalan) is lenne rá folyamatosan biztosítva lennie, hiszen aktív közlekedésben egyáltalán nem vesz részt. A kérdés leginkább az volna szerintem, hogy mennyire szúrna szemet vajon a köztereseknek, rendőröknek az, ha 1 hónapot áll valahol egy jármű (esetleg pár méterrel oda-vissza mozgatnám mintha napi használatban lenne csak mindig ugyanott parkolnék vele) ami külsőleg egyáltalán nem elhanyagolt és kívülről nem is látszik hogy lakóbusz (hanem közönséges turistabusz). Egyáltalán lehet-e közterületen állni/parkoltatni forgalomból ideiglenesen kivont járművet, vagy amin esetleg még a műszaki is lejárt?[/quote]2014.05.09.-17:27 #43329Szia Prinz,
köszönöm a választ. Ezt a kérdést hamar bebuktam… :(. Utánanézek az engedélyezésnek, de nagy valószínűséggel magánterületen kell parkoltassam akkor majd a buszt, ha megépítem[quote=”Prinz” post=42360]
Szia,
Sajnos nem se az autód súlyából, se a jellegéből adódóan nem „tárolhatod” közerületen. Autóbusz esetében a parkolás, és a várakozás is engedélyköteles.Bövebben itt.
2014.05.09.-02:03 #43327[quote=”TCsabi” post=42356]Tárgy: lakóbusz építése, és „okos” használata
Sziasztok,
Már jó sok hónapja tartó gondolkodás, kalkulálás, előzetes tervezgetések után komolyan fontolgatom hogy egy nagyméretű (12tonnás) lakóbusz építésébe kezdjek. Most nem belemenve a technikai problémákba, melyekről lentebb már szó volt, csak egy közlekedéstechnikai kérdést – mondhatni lehetséges kiskaput – tennék fel és melyhez kérnék Tőletek szakmai véleményeket. Ez a dolog, mely jelentősen befolyásolja a fenntartási költségeket – éppen emiatt – nagyban befolyásolja a projekt elkezdésének kérdését is.
Az „okosság” az volna, hogy mivel egy 12 tonnás autóbusznak a biztosítása és súlyadója nem elhanyagolható fenntartási költség (min. 300.000/év), járható-e szerintetek az az út (kiskapu), hogy folyamatos ideiglenes kivonatás alatt tartanám a buszt (nincs súlyadó és biztosítás), viszont parkolnék vele/tárolnám „közúton”, szabad parkolókban, mellékutcákban stb. Havonta kb. 1-szer mozgatnám, ilyenkor ideiglenes útvonalengedéllyel tenném (4500 Ft). Mivel egyébként sem mozognék vele többet (én lakásként (helyett) használnám) értelmetlenség (vagy fogalmazzunk inkább úgy gazdaságtalan) is lenne rá folyamatosan biztosítva lennie, hiszen aktív közlekedésben egyáltalán nem vesz részt. A kérdés leginkább az volna szerintem, hogy mennyire szúrna szemet vajon a köztereseknek, rendőröknek az, ha 1 hónapot áll valahol egy jármű (esetleg pár méterrel oda-vissza mozgatnám mintha napi használatban lenne csak mindig ugyanott parkolnék vele) ami külsőleg egyáltalán nem elhanyagolt és kívülről nem is látszik hogy lakóbusz (hanem közönséges turistabusz). Egyáltalán lehet-e közterületen állni/parkoltatni forgalomból ideiglenesen kivont járművet, vagy amin esetleg még a műszaki is lejárt?[/quote]Szia,
Sajnos nem se az autód súlyából, se a jellegéből adódóan nem „tárolhatod” közerületen. Autóbusz esetében a parkolás, és a várakozás is engedélyköteles.Bövebben itt.
http://akadalymentes.kormanyhivatal.hu/download/4/da/10000/A_tarolas-parkolas_jogi_osszefuggesei.pdf
2014.05.09.-01:10 #43323Tárgy: lakóbusz építése, és „okos” használata
Sziasztok,
Már jó sok hónapja tartó gondolkodás, kalkulálás, előzetes tervezgetések után komolyan fontolgatom hogy egy nagyméretű (12tonnás) lakóbusz építésébe kezdjek. Most nem belemenve a technikai problémákba, melyekről lentebb már szó volt, csak egy közlekedéstechnikai kérdést – mondhatni lehetséges kiskaput – tennék fel és melyhez kérnék Tőletek szakmai véleményeket. Ez a dolog, mely jelentősen befolyásolja a fenntartási költségeket – éppen emiatt – nagyban befolyásolja a projekt elkezdésének kérdését is.
Az „okosság” az volna, hogy mivel egy 12 tonnás autóbusznak a biztosítása és súlyadója nem elhanyagolható fenntartási költség (min. 300.000/év), járható-e szerintetek az az út (kiskapu), hogy folyamatos ideiglenes kivonatás alatt tartanám a buszt (nincs súlyadó és biztosítás), viszont parkolnék vele/tárolnám „közúton”, szabad parkolókban, mellékutcákban stb. Havonta kb. 1-szer mozgatnám, ilyenkor ideiglenes útvonalengedéllyel tenném (4500 Ft). Mivel egyébként sem mozognék vele többet (én lakásként (helyett) használnám) értelmetlenség (vagy fogalmazzunk inkább úgy gazdaságtalan) is lenne rá folyamatosan biztosítva lennie, hiszen aktív közlekedésben egyáltalán nem vesz részt. A kérdés leginkább az volna szerintem, hogy mennyire szúrna szemet vajon a köztereseknek, rendőröknek az, ha 1 hónapot áll valahol egy jármű (esetleg pár méterrel oda-vissza mozgatnám mintha napi használatban lenne csak mindig ugyanott parkolnék vele) ami külsőleg egyáltalán nem elhanyagolt és kívülről nem is látszik hogy lakóbusz (hanem közönséges turistabusz). Egyáltalán lehet-e közterületen állni/parkoltatni forgalomból ideiglenesen kivont járművet, vagy amin esetleg még a műszaki is lejárt?2014.05.09.-01:00 #43322Remélem igazatok lesz és az osztrák és német rendőr valóban nem fog trélert hívni :).
[quote=”Kerti” post=42354]Beszéltem a Közlekedés Felügyelettel. Ha leszerelhető akkor nem kell műbizonylat, csak be kell tartani az előírásokat (rendszám lámpa áthelyezés, stb). Vizsgára le kell venni és kész (szerintem ez a jó megoldás)
Ha fixen szeretnéd felszerelni akkor jármű alkatrészként kell nézni és akkor már be kell vizsgáltatni de ebben az esetben a forgalmiba is beleírják.[/quote]2014.05.08.-22:53 #43321Beszéltem a Közlekedés Felügyelettel. Ha leszerelhető akkor nem kell műbizonylat, csak be kell tartani az előírásokat (rendszám lámpa áthelyezés, stb). Vizsgára le kell venni és kész (szerintem ez a jó megoldás)
Ha fixen szeretnéd felszerelni akkor jármű alkatrészként kell nézni és akkor már be kell vizsgáltatni de ebben az esetben a forgalmiba is beleírják.2014.05.08.-11:08 #43319[quote=”wooddesign” post=42348]Szerinted nem fognak műbizonylatot kérni.[/quote]
A Thule vonóhorogra szerelhető kerékpártartóhoz kaptam műbizonylatot, persze eddig még soha nem kérte számon rajtam senki. Ebben az esetben, lehet, hogy már a márkanév is egy műbizonylat. Szerintem, úgy, hogy nem vizsgaköteles az építmény, Kerti által említett paramétereknek elegendő megfelelni (rendszámtábla tartó, megfelelő világítás, stabil rögzítési lehetőség… (irányjelző visszajelző a fülkében [?])
2014.05.08.-10:13 #43318a mult héten németországba vittem a teherautóval cuccot jobb oldalt lelógott 16 centit a platóról nem tettem hátulta csíkos táblát az osztrák kb 300 km után kiszedett a pályán mutatta a jogszabályt és mondta lehet menni táblátvenni vettem és mentem tovább.
Tele van az autópálya civil figyelő autókkal elédálnak a hátsó szélvédőn megjelenik a kiírás lehet követni nem szaroznak sokat.[quote=”Kerti” post=42349][quote=”wooddesign” post=42348]Szerinted nem fognak műbizonylatot kérni.[/quote]
Mivel ebben nem vagyok biztos, ezért holnap megkérdezem a Közlekedés Felügyeletet, hogy mi a hivatalos álláspont.
Bringatartóról még sosem kértek tőlünk, bár nem is nagyon adnak hozzá műbizonylatot.[/quote]2014.05.08.-02:39 #43316[quote=”wooddesign” post=42348]Szerinted nem fognak műbizonylatot kérni.[/quote]
Mivel ebben nem vagyok biztos, ezért holnap megkérdezem a Közlekedés Felügyeletet, hogy mi a hivatalos álláspont.
Bringatartóról még sosem kértek tőlünk, bár nem is nagyon adnak hozzá műbizonylatot.2014.05.08.-01:38 #43315Szerinted nem fognak műbizonylatot kérni.
[quote=”Kerti” post=42335]Ugyanúgy, mint a kerékpártartót a motortartót is felszerelheted csak arra kell figyelni, hogy a lámpát és a rendszámot is át kell helyezni a motortartóra, mivel nagyon kinyúlik és ki is takarná.[/quote]
2014.05.06.-13:51 #43302Ugyanúgy, mint a kerékpártartót a motortartót is felszerelheted csak arra kell figyelni, hogy a lámpát és a rendszámot is át kell helyezni a motortartóra, mivel nagyon kinyúlik és ki is takarná.
2014.05.06.-10:30 #43301Üdv.
Szeretnék a platós teherautóm végére felszerelni egy álltalam gyártott motorszállító konzolt ami hasonlít a kerékpárszállítókhoz .
Elvileg a platóról lelóghat szabály szerint 1 m Szerintetek beleköthet a jard.Valami ilyesmi csak én nem a vonóhorogra tenném.Attachments:2014.04.22.-20:45 #42940Köszi, ezt már láttam néhány éve, nagyon tetszik, az én verzióm kevésbé feltűnő lesz, ha sikerül megvalósítani mindent. Tulajdonképpen, ha közlekedek az autóval, és benéz a rendőr, nem fogja látni, hogy ez lakóautó. Legalábbis ez az elképzelésem. Persze a költségeim sem lesznek ilyen mértékűek. Design: nyírfa furnér-és szálhúzott alu felváltva.
[quote=”Kerti” post=42138]Ötletelésnek ajánlom, hogy nézd meg az alábbi linket, mert itt láthatsz olyat amire neked van szükséged szerintem[/quote]
2014.04.22.-19:10 #42937[quote=”Endlos” post=42132]Sziasztok!
Nem tudom, mennyire alkalmas hely ez itt egy rövid bemutatkozásnak, de mivel rátaláltam a nekem aktuális témára, így jobbnak láttam ide írni, hátha nem mindenki olvas minden témát. Szeretnék építeni egy olyan lakóautót, amivel a termékemet is tudom reprezentatívan értékesíteni iparművészeti vásárokban ( http://endlos.hu ) és sportosan is vezethető. Autót venni úgy néz ki, nem fogok tudni, de van egy kihasználatlan veterán bogaram, és egy szintén veterán GSi kadettom. Tudom, nem könnyű kérdés, de ha vkinek van tapasztalat, ismerettsége, akár közvetetten is, vannak, akik fogtak bele ilyen szélsőséges projektbe, azok segítségét szívesen látnám, vannak saját ötletek, fejlesztések, amelyeket majd itt megosztok, állandóan az energia-, és helymegtakarításon agyalok akaratlanul is. Talán hasznát vennék mások is az ötleteimnek. Van, amit szabadalmaztatok, van amit viszont feldobok a nagy közösbe, így remélem, én is a közösség hasznára lehetek valamikor.[/quote]Ötletelésnek ajánlom, hogy nézd meg az alábbi linket, mert itt láthatsz olyat amire neked van szükséged szerintem:
Swiss Room Box,vagy itt van róla egy videó is:
[video width=425 height=344 type=youtube]3cy3gKwirLk[/video]
2014.04.22.-18:58 #42936Köszi szépen a gyors választ, és az ajánlatot, egy kicsit finomítok a projekt bemutatásán, a kadett alapvetően alkalmas alvásra, (aludtunk már benne rendezvényen, és nagyon kényelmes volt, kialudtuk magunkat mindketten) a WC, és a zuhany külső megoldással terveztem, és egyáltalán nem sürgős, vagyis inkább úgy mondom, hogy sok rendezvény elszalasztottam már a hiánya miatt, de ha eddig kibírtam, még 1-2 évet adok neki. Bösztörpusztán nem tudom, voltatok-e már MOGY-on, vagy Kurultájon, ilyesmi rendezvényeken, nagyon jó bulik.
[quote=”EdGaR” post=42133]
Szia, üdvözlünk a klubban.
Láttunk már képeket extrém lakóautókról, melyeket tricikliből, személyautóból, vagy bármiből építettek, ami gurul. Mégis azt mondom, hogy nagy fába vágod a fejszét, ha mégis belefogsz.
Szerintem gyere el egyszer egy – az oldalon meghirdetett – találkozók bármelyikére és rengeteg ötletet, tanácsot és új ismeretséget szerzel, s mi is tanulhatunk Tőled. A találkozók helyszínének nagy részén van lehetőség szálláshely bérlésre is.
Ötleteket, szakembert pedig itt is találhatsz.
Nyugodtan hozd magaddal az általad készített művészeti tárgyakat is, biztos néhány új gazdára talál nálunk.[/quote]2014.04.22.-15:55 #42838[quote=”Endlos” post=42132]Sziasztok!
Nem tudom, mennyire alkalmas hely ez itt egy rövid bemutatkozásnak, de mivel rátaláltam a nekem aktuális témára, így jobbnak láttam ide írni, hátha nem mindenki olvas minden témát. Szeretnék építeni egy olyan lakóautót, amivel a termékemet is tudom reprezentatívan értékesíteni iparművészeti vásárokban ( http://endlos.hu ) és sportosan is vezethető. Autót venni úgy néz ki, nem fogok tudni, de van egy kihasználatlan veterán bogaram, és egy szintén veterán GSi kadettom. Tudom, nem könnyű kérdés, de ha vkinek van tapasztalat, ismerettsége, akár közvetetten is, vannak, akik fogtak bele ilyen szélsőséges projektbe, azok segítségét szívesen látnám, vannak saját ötletek, fejlesztések, amelyeket majd itt megosztok, állandóan az energia-, és helymegtakarításon agyalok akaratlanul is. Talán hasznát vennék mások is az ötleteimnek. Van, amit szabadalmaztatok, van amit viszont feldobok a nagy közösbe, így remélem, én is a közösség hasznára lehetek valamikor.[/quote]
Szia, üdvözlünk a klubban.
Láttunk már képeket extrém lakóautókról, melyeket tricikliből, személyautóból, vagy bármiből építettek, ami gurul. Mégis azt mondom, hogy nagy fába vágod a fejszét, ha mégis belefogsz.
Szerintem gyere el egyszer egy – az oldalon meghirdetett – találkozók bármelyikére és rengeteg ötletet, tanácsot és új ismeretséget szerzel, s mi is tanulhatunk Tőled. A találkozók helyszínének nagy részén van lehetőség szálláshely bérlésre is.
Ötleteket, szakembert pedig itt is találhatsz.
Nyugodtan hozd magaddal az általad készített művészeti tárgyakat is, biztos néhány új gazdára talál nálunk.2014.04.22.-15:07 #42837Sziasztok!
Nem tudom, mennyire alkalmas hely ez itt egy rövid bemutatkozásnak, de mivel rátaláltam a nekem aktuális témára, így jobbnak láttam ide írni, hátha nem mindenki olvas minden témát. Szeretnék építeni egy olyan lakóautót, amivel a termékemet is tudom reprezentatívan értékesíteni iparművészeti vásárokban ( http://endlos.hu ) és sportosan is vezethető. Autót venni úgy néz ki, nem fogok tudni, de van egy kihasználatlan veterán bogaram, és egy szintén veterán GSi kadettom. Tudom, nem könnyű kérdés, de ha vkinek van tapasztalat, ismerettsége, akár közvetetten is, vannak, akik fogtak bele ilyen szélsőséges projektbe, azok segítségét szívesen látnám, vannak saját ötletek, fejlesztések, amelyeket majd itt megosztok, állandóan az energia-, és helymegtakarításon agyalok akaratlanul is. Talán hasznát vennék mások is az ötleteimnek. Van, amit szabadalmaztatok, van amit viszont feldobok a nagy közösbe, így remélem, én is a közösség hasznára lehetek valamikor.Attachments:2014.03.11.-14:54 #42359Kedves Lakóautó építők!
Nekem van egy lakóautóm, amit bisztróbusszá fogok átalakítani, így a teljes berendezése eladóvá vált. Komplett konyhablokk, ágy, asztal, szekrények, 90 fokban felnyíló sötétített üvegű ablakok redőnnyel és szúnyoghálóval, stb. Ha valakit érdekel, hívjon vagy írjon!
inow.rojam@gmail.com
06-30-2790450
Üdv,
M.MóniAttachments:2014.01.07.-00:30 #41446[quote=”wooddesign”:w3gfowlb]Üdv.
Ha valaki esetleg tud jó áron lakóautó külső borításának anyagot valami mikrobordás lemezre gondolnék az szóljon.[/quote]Akkor most szólok. Érdekel még?
2014.01.01.-23:44 #41426Üdv.
Ha valaki esetleg tud jó áron lakóautó külső borításának anyagot valami mikrobordás lemezre gondolnék az szóljon.2014.01.01.-21:08 #41423Üdv.
Ahogy építem folyamatosan mérem és kontrollálom a súlyt azzal nem lesz probléma remélem.Az egyik ismerősömnek digitális hidmérlege van.
Szeged sajna nagyon kiesik az életemből az _M3-as vonalán mozgok álltalában.
Külső borító anyagok viszont nagyon érdekelnének pont most állok ott a munkával hogy már szükségem lenne rá.[quote=”Nyomi”:1zghf08y]Szia.
Mielőtt nekilátsz az egésznek feltétlen méresd meg a kocsit, mert az én teherautóm hivatalosan 1,95 t, valójában 2,2 t a vámosok szerint vezető nélkül. Azt javaslom előre próbáld megsaccolni a nem beépített csomagok súlyát is /víz szennyvíz kempingfelszerelés kerékpár ruha utasok stb, mert különösen külföldön kellemetlen meglepetéseid lehetnek.Mivel ez teherautó rakománnyal, így egyes határokon csak a teherautó sávban fogsz tudni átkelni pl: Szerbia és ott automatikus a mérés és irgalmatlan a büntetés. Én most jártam az egyik partneremnél, aki sok új borító anyagot használ mozgó büfék építésénél . Ha Szeged környékén jársz szívesen elmondok , és megmutatok pár dolgot ha érdekel.
Üdv Nyomi lehetnekquote=”wooddesign”]Köszi a gyors választ.
Számításaim szerint kb 1 tonna lesz a felépítmény.
A platóhoz nem nyulnék csak az oldalfalakat amik lehajthatóak azt veszem le.Az autómra hivatalosan 1,8 T rakható így van meg a 3,5T.A hátulra való lenyúó részért elvileg nem szólhatnak ha jól tudom a kresz szerint a plató 1/3-a lelóghat ami jelen esetben 1 m ez elvileg max 2m lehetne most vizsgáztam ennyit tudok.
Épített már valaki házilag ilyesmit sivesen eszmét cserélnék vele.[/quote][/quote]2014.01.01.-17:45 #41419Szia.
Mielőtt nekilátsz az egésznek feltétlen méresd meg a kocsit, mert az én teherautóm hivatalosan 1,95 t, valójában 2,2 t a vámosok szerint vezető nélkül. Azt javaslom előre próbáld megsaccolni a nem beépített csomagok súlyát is /víz szennyvíz kempingfelszerelés kerékpár ruha utasok stb, mert különösen külföldön kellemetlen meglepetéseid lehetnek.Mivel ez teherautó rakománnyal, így egyes határokon csak a teherautó sávban fogsz tudni átkelni pl: Szerbia és ott automatikus a mérés és irgalmatlan a büntetés. Én most jártam az egyik partneremnél, aki sok új borító anyagot használ mozgó büfék építésénél . Ha Szeged környékén jársz szívesen elmondok , és megmutatok pár dolgot ha érdekel.
Üdv Nyomi lehetnekquote=”wooddesign”]Köszi a gyors választ.
Számításaim szerint kb 1 tonna lesz a felépítmény.
A platóhoz nem nyulnék csak az oldalfalakat amik lehajthatóak azt veszem le.Az autómra hivatalosan 1,8 T rakható így van meg a 3,5T.A hátulra való lenyúó részért elvileg nem szólhatnak ha jól tudom a kresz szerint a plató 1/3-a lelóghat ami jelen esetben 1 m ez elvileg max 2m lehetne most vizsgáztam ennyit tudok.
Épített már valaki házilag ilyesmit sivesen eszmét cserélnék vele.[/quote]2013.12.29.-03:53 #41390[quote=”Kerti”:3umy0uv2]Ahogy istozi is írja, rakományként szállíthatod, ha belefér a megengedett össztömegbe a súlya (amit 7 személynél felépítménnyel együtt nem kis feladat megoldani). A rendőr nem szólhat érte.
Ez csak akkor érvényes, ha magára a platóra helyezed fel és nem a plató lecserélésével, mert akkor már átalakítási engedély köteles.[/quote]Köszi a gyors választ.
Számításaim szerint kb 1 tonna lesz a felépítmény.
A platóhoz nem nyulnék csak az oldalfalakat amik lehajthatóak azt veszem le.Az autómra hivatalosan 1,8 T rakható így van meg a 3,5T.A hátulra való lenyúó részért elvileg nem szólhatnak ha jól tudom a kresz szerint a plató 1/3-a lelóghat ami jelen esetben 1 m ez elvileg max 2m lehetne most vizsgáztam ennyit tudok.
Épített már valaki házilag ilyesmit sivesen eszmét cserélnék vele.2013.12.29.-03:22 #41389[quote=”wooddesign”:2j4vvli7]Üdvözlet.
Előre is elnézést ha olyan témát feszegetek amit már kitárgyaltak.Új vagyok itt.
Azt tervezem hogy 7 személyes platós kisteherautómra készítek egy levehető lakó felépítményt ami a 3x2mes platómról hátrafelé lelóg még egy métert oldalt pedig plusz 10-10centit de nem érne kilyebb mint a gyári tükör szélessége. Valami olyan mint a pick-ap okon láttam .Van e ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata.Találtam külföldön céget aki gyárt is ilyet.Hol lehetne megtudni milyen jogszabályok vonatkoznak erre.Minek minősül simán csak rakománynak mintha teherautóval szállítanék egy bazi nagy dobozt.A rendőrök mit szólna az ilyesmihaz pl külföldön meg hát itthol is.[/quote]Ahogy istozi is írja, rakományként szállíthatod, ha belefér a megengedett össztömegbe a súlya (amit 7 személynél felépítménnyel együtt nem kis feladat megoldani). A rendőr nem szólhat érte.
Ez csak akkor érvényes, ha magára a platóra helyezed fel és nem a plató lecserélésével, mert akkor már átalakítási engedély köteles. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.