Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Legutóbb frissítette kokenyj 4 years telt el
192angok
1,596 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #3071
    ficsor
    Felhasználó

      Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.

    • Szerző
      Válasz
    • #45059
      Kerti
      Adminisztrátor

        [quote=”nemo25″ post=43862]Saját terveim alapján, egy jó barát készíti el vákuumformázással, egy profi műhelyben. Az anyag pontos összetételét nem tudom megmondani, de nagyon jó minőségű. Bármilyen méretre el lehet készíteni a cuccot, ugyan vannak technológiai korlátok, de azokat már rutinosan megoldjuk. Ragasztható,de tapasztalat szükséges hozzá, ha igényes végeredményt szeretnél elérni. Nem egyszerű vele dolgozni.
        A súlya hasonló a gyárak által használt anyagokéhoz, de ott is függ attól, hogy milyen anyagvastagságot alkalmazunk.
        A saját csigánkban már 3 éve nyúzzuk, de még mindig hófehér és megfelelő ápolás után újszerűen mutat.[/quote]

        Az mint jelent, hogy nem egyszerű vele dolgozni? Mi benne a bonyolult, ha jól lehet ragasztani?
        Engem az érdekelne, hogy ha a súlya hasonló a gyáriakéhoz de mégsem olyan tejfölös pohár hatása van akkor miből van. A súly / vastagság / szilárdság elég nagy összhangban van, kivéve, ha valami nagyon speciális anyagot (kevlár, karbon, stb) használunk. Ha elérhető (árú) anyagokból van, akkor összehozhatnál a barátoddal.

        #45057
        nemo25
        Felhasználó

          [quote=”Kerti” post=43843][quote=”nemo25″ post=43831]Egy kép a zuhanyzóról, csak hogy világosan lásd milyen lehet. …[/quote]

          Jól néz ki! =D>
          Ezt milyen technikával készíted és miből, valamint mennyire könnyű a kész termék?[/quote]

          Saját terveim alapján, egy jó barát készíti el vákuumformázással, egy profi műhelyben. Az anyag pontos összetételét nem tudom megmondani, de nagyon jó minőségű. Bármilyen méretre el lehet készíteni a cuccot, ugyan vannak technológiai korlátok, de azokat már rutinosan megoldjuk. Ragasztható,de tapasztalat szükséges hozzá, ha igényes végeredményt szeretnél elérni. Nem egyszerű vele dolgozni.
          A súlya hasonló a gyárak által használt anyagokéhoz, de ott is függ attól, hogy milyen anyagvastagságot alkalmazunk.
          A saját csigánkban már 3 éve nyúzzuk, de még mindig hófehér és megfelelő ápolás után újszerűen mutat.

          Attachments:
          • DSCN6930.jpg
          #45029
          Kerti
          Adminisztrátor

            [quote=”nemo25″ post=43831]Egy kép a zuhanyzóról, csak hogy világosan lásd milyen lehet. …[/quote]

            Jól néz ki! =D>
            Ezt milyen technikával készíted és miből, valamint mennyire könnyű a kész termék?

            #45011
            nemo25
            Felhasználó

              [quote=”Srychy” post=43821]
              A zuhanytálca és a kézmosó ügyben elképzelhető, hogy nemo25 ajánlatát megfontolom… :smt217[/quote]

              Egy kép a zuhanyzóról, csak hogy világosan lásd milyen lehet. Az oldalfalakat is a magasfényű, karcálló műanyagból készítettük el, így nagyon mutatós. Ez nem a gyárak által használt tejfölös doboz anyagból van, nem is sárgul be 3 év alatt.
              L200pick-upksz016.jpg

              Az átminősítésben én is tudok segíteni. A vizsgát az NKH vizsgaállomásán kell elvégeztetni,

              Az első, és szerintem az egyik legfontosabb lépés, hogy a hőszigetelést megfelelő módon készítsd el. Ha rám hallgatsz, akkor egyből a zajszigetelést is megoldod vele. Ugyan nem olcsó az az anyag amivel jó eredménnyel lehet megoldani, de megéri.

              #45004
              Nyomi
              Felhasználó

                csak akkor jó a központi víztartályra kötni a mosogatót ha az a belső térben van, ellenkező esetben télen nem tudod használni a rendszert mert befagy.(nálam ezért van külön). A mosogató alá én 2db 20 literes kannát szereltem be, nekem ez tökéletesen bevált .A klÍma megoldásodnagyon érdekel, majd alkalom adtán megbeszéljük a tapasztalataidat.
                Addig is hajrá
                nyomi [quote=”E.G.” post=43823][quote=”Srychy” post=43821]Írok egy pár szót a belsőről.
                Sok fejtörést okozott a helyszűke, mert az én asszonyom sem különb az átlagnál…
                Még mosógépet is akart. :smt217
                Na erről szó sem lehet! 🙂

                Viszont kellett hely az étkezéshez. Ezt a felhajtható asztallal és a forgatható székekkel oldom meg.

                Kell vízmelegítő a tusoláshoz. Ez egy 28-30l-es hőcserélős bojlerrel lesz megoldva, kellően leszigetelve. Menet közben felmelegíti a motor a bojlerben a vizet. Kiegészítve egy 450w-os 230v-os patronnal, ha mégis bevetődnénk egy kempingbe (saját gyártmány).

                Kell egy minikonyha. Beépített gáz nem lesz. Sikerült vennem egy gyári kis gázrezsót. Olyan kis palackosat (mint egy légyirtó, olyan palackkal működik).
                Hűtőgép. Méretre készítem, peltieres megoldással. A mosogató csak hideg vizes. Ami alulról lesz ellátva 2 db 10l-es kannával. Az egyik a frissvíz, a másik a szennyvíznek. Ez gondolom nem újdonság, de ettől jobbat én sem tudok. Olcsó, egyszerű. Kell egy mikró. 15l-es 600w-ost találtam már a NET-en.

                Villany: Két fedélzeti aksi, aksi töltő (ha van 230V) inverter legalább 1000W-os szinuszos, -ez a legdrágább cucc 🙁 –
                ÉV relék stb… ami ehhez kell. /Ez az alapszakmám 🙂 /

                Hűtő-fűtő klíma: Ez csak álló helyzetben kempingben működne. Egy ideje kísérletezem peltier elemekkel. Egy ukrán gyártónál nagyon széles választék érhető el. A legújabb 2:1 COP értéket tud, ami 300W-os fogyasztás mellett 550-600W-nyi fűtést vagy hűtést produkál. Ennek elégnek kell lenni. Nem akarok télen utazni, nem szeretjük a hideget. Nyáron pedig nem kell a napon sátorozni, ezt már a kempingezéskor megtanultam… A klíma mérete 150X150X450mm. Még nem döntöttem el, hogy hová szerelem, de valószínűleg az utasoldalon a tető alatti pakolóhelyre kerül.

                Bútorzat: Saját kezűleg épített konyhám van. Szebb és jobb lett, mint bármelyik profi… Sokan megcsodálták és rá is akartak venni, hogy nekik is építsek, de én nem vállalok ilyesmit. Csak a magam és a családom kedvéért barkácsolok. 🙂
                Szóval az építése nem gond. Laminált elemekből készül, amit akár hajlított kivitelben is be tudok szerezni. A dizájn még nincs teljesen eldöntve. A 30-40 lábas motoros hajókban sincs sok hely. Rengeteg ötletet lehet szerezni onnan is.

                Vízrendszer: Még nem tudom mekkora tartályokat szerelek be. A szennyvíznek adott, mert lehet kapni gyárit, ami a kaszni alá kerül. A hidegvíz tartály méretét még nem tudom. Kb 70-80 l-esre tervezem valószínűleg ez is gyári lesz. A bojler tartályával együtt ez már több, mint 100 l.

                A zuhanytálca és a kézmosó ügyben elképzelhető, hogy nemo25 ajánlatát megfontolom… :smt217[/quote]

                Szia! Csak kérdezem, hogy a mosogatóhoz minek a 2 db 10 literes műanyag kanna? Ha jól olvastam akarsz 70-80 liter viztartályt, meg szennyviztartályt a kocsi aljára. Abba kösd be a mosogató szennyvizét, a hideg vizet meg a 80 literes tartályból vidd. Sőt, azt irod, hogy lesz 30 l melegviz! Azt elagaztatod a mosogatóhoz és kész egy több milliós lakóbusz konyhája. Nagyon hasznos dolog a mindig kéznél levő melegvíz.
                Ha meg ,mint olvasom biwakolni szeretnél gyakrabban, akkor nem lesz 230V . Tetőre fel pár napelem, és van állandóan áramod. Nekem csak egy 100Aó fedélzeti akkum van 3 napelem és minden igényemet kielégiti elektromos téren. Igaz klimám nincs, de még nagyon nem is hiányzott.
                Amugy szép tervek es elgondolások. Kiváncsi leszek a vegeredményre.
                E.G.[/quote]

                #45003
                NagyPapa
                Felhasználó

                  Szinuszos inverterek dolgában nézzél körül http://www.panelectron.hu oldalon is,megéri

                  #45002
                  E.G.
                  Felhasználó

                    [quote=”Srychy” post=43821]Írok egy pár szót a belsőről.
                    Sok fejtörést okozott a helyszűke, mert az én asszonyom sem különb az átlagnál…
                    Még mosógépet is akart. :smt217
                    Na erről szó sem lehet! 🙂

                    Viszont kellett hely az étkezéshez. Ezt a felhajtható asztallal és a forgatható székekkel oldom meg.

                    Kell vízmelegítő a tusoláshoz. Ez egy 28-30l-es hőcserélős bojlerrel lesz megoldva, kellően leszigetelve. Menet közben felmelegíti a motor a bojlerben a vizet. Kiegészítve egy 450w-os 230v-os patronnal, ha mégis bevetődnénk egy kempingbe (saját gyártmány).

                    Kell egy minikonyha. Beépített gáz nem lesz. Sikerült vennem egy gyári kis gázrezsót. Olyan kis palackosat (mint egy légyirtó, olyan palackkal működik).
                    Hűtőgép. Méretre készítem, peltieres megoldással. A mosogató csak hideg vizes. Ami alulról lesz ellátva 2 db 10l-es kannával. Az egyik a frissvíz, a másik a szennyvíznek. Ez gondolom nem újdonság, de ettől jobbat én sem tudok. Olcsó, egyszerű. Kell egy mikró. 15l-es 600w-ost találtam már a NET-en.

                    Villany: Két fedélzeti aksi, aksi töltő (ha van 230V) inverter legalább 1000W-os szinuszos, -ez a legdrágább cucc 🙁 –
                    ÉV relék stb… ami ehhez kell. /Ez az alapszakmám 🙂 /

                    Hűtő-fűtő klíma: Ez csak álló helyzetben kempingben működne. Egy ideje kísérletezem peltier elemekkel. Egy ukrán gyártónál nagyon széles választék érhető el. A legújabb 2:1 COP értéket tud, ami 300W-os fogyasztás mellett 550-600W-nyi fűtést vagy hűtést produkál. Ennek elégnek kell lenni. Nem akarok télen utazni, nem szeretjük a hideget. Nyáron pedig nem kell a napon sátorozni, ezt már a kempingezéskor megtanultam… A klíma mérete 150X150X450mm. Még nem döntöttem el, hogy hová szerelem, de valószínűleg az utasoldalon a tető alatti pakolóhelyre kerül.

                    Bútorzat: Saját kezűleg épített konyhám van. Szebb és jobb lett, mint bármelyik profi… Sokan megcsodálták és rá is akartak venni, hogy nekik is építsek, de én nem vállalok ilyesmit. Csak a magam és a családom kedvéért barkácsolok. 🙂
                    Szóval az építése nem gond. Laminált elemekből készül, amit akár hajlított kivitelben is be tudok szerezni. A dizájn még nincs teljesen eldöntve. A 30-40 lábas motoros hajókban sincs sok hely. Rengeteg ötletet lehet szerezni onnan is.

                    Vízrendszer: Még nem tudom mekkora tartályokat szerelek be. A szennyvíznek adott, mert lehet kapni gyárit, ami a kaszni alá kerül. A hidegvíz tartály méretét még nem tudom. Kb 70-80 l-esre tervezem valószínűleg ez is gyári lesz. A bojler tartályával együtt ez már több, mint 100 l.

                    A zuhanytálca és a kézmosó ügyben elképzelhető, hogy nemo25 ajánlatát megfontolom… :smt217[/quote]

                    Szia! Csak kérdezem, hogy a mosogatóhoz minek a 2 db 10 literes műanyag kanna? Ha jól olvastam akarsz 70-80 liter viztartályt, meg szennyviztartályt a kocsi aljára. Abba kösd be a mosogató szennyvizét, a hideg vizet meg a 80 literes tartályból vidd. Sőt, azt irod, hogy lesz 30 l melegviz! Azt elagaztatod a mosogatóhoz és kész egy több milliós lakóbusz konyhája. Nagyon hasznos dolog a mindig kéznél levő melegvíz.
                    Ha meg ,mint olvasom biwakolni szeretnél gyakrabban, akkor nem lesz 230V . Tetőre fel pár napelem, és van állandóan áramod. Nekem csak egy 100Aó fedélzeti akkum van 3 napelem és minden igényemet kielégiti elektromos téren. Igaz klimám nincs, de még nagyon nem is hiányzott.
                    Amugy szép tervek es elgondolások. Kiváncsi leszek a vegeredményre.
                    E.G.

                    #45001
                    gelatomobile
                    Felhasználó

                      Szia, én elektromos fagyis kocsikat építek, amikben a hűtés is akkumulátorokról működik. Bár egy lakóautóba túlzás lenne egy mobil fagylalt tároló 180 literes -20 fokos hűtőládáját beépíteni, de léteznek kisebb méretű egyenáramú kompresszorok is. Van olyan amit kifejezetten napelemhez terveztek, széles DC feszültség határok között tud működni. A kompresszoros hűtők azért jóval nagyobb teljesítményűek, mint a peltier elemes, vagy az abszorpciós hűtők.

                      A fagyis kocsikban használt 6,5 cm3-is Danfoss BD150F kompresszort furgonok raktérhűtésére tervezték, a motorja állandó mágneses, és már egy 400W-os szinuszos inverterről is működik. Egy kisméretű kb. 2 cm3.is 230V-os háztartási hűtőkompresszor elindításához min. 1000 W-os inverter kell.

                      Inverterekből sok félét kipróbáltunk, nekünk a Mean Well TS sorozatú inverterei váltak be a legjobban.
                      http://tapegysegaruhaz.hu/spl/635800/Inverter-12-Vdc-230-Vac

                      Ha valakinek egyedi méretű, tartós, rezgésálló hűtőládára lenne szüksége, tudok segíteni a gyártásban.

                      Attachments:
                      • elektromosszekreny.jpg
                      • balels.jpg
                      #44998
                      Srychy
                      Felhasználó

                        Írok egy pár szót a belsőről.
                        Sok fejtörést okozott a helyszűke, mert az én asszonyom sem különb az átlagnál…
                        Még mosógépet is akart. :smt217
                        Na erről szó sem lehet! 🙂

                        Viszont kellett hely az étkezéshez. Ezt a felhajtható asztallal és a forgatható székekkel oldom meg.

                        Kell vízmelegítő a tusoláshoz. Ez egy 28-30l-es hőcserélős bojlerrel lesz megoldva, kellően leszigetelve. Menet közben felmelegíti a motor a bojlerben a vizet. Kiegészítve egy 450w-os 230v-os patronnal, ha mégis bevetődnénk egy kempingbe (saját gyártmány).

                        Kell egy minikonyha. Beépített gáz nem lesz. Sikerült vennem egy gyári kis gázrezsót. Olyan kis palackosat (mint egy légyirtó, olyan palackkal működik).
                        Hűtőgép. Méretre készítem, peltieres megoldással. A mosogató csak hideg vizes. Ami alulról lesz ellátva 2 db 10l-es kannával. Az egyik a frissvíz, a másik a szennyvíznek. Ez gondolom nem újdonság, de ettől jobbat én sem tudok. Olcsó, egyszerű. Kell egy mikró. 15l-es 600w-ost találtam már a NET-en.

                        Villany: Két fedélzeti aksi, aksi töltő (ha van 230V) inverter legalább 1000W-os szinuszos, -ez a legdrágább cucc 🙁 –
                        ÉV relék stb… ami ehhez kell. /Ez az alapszakmám 🙂 /

                        Hűtő-fűtő klíma: Ez csak álló helyzetben kempingben működne. Egy ideje kísérletezem peltier elemekkel. Egy ukrán gyártónál nagyon széles választék érhető el. A legújabb 2:1 COP értéket tud, ami 300W-os fogyasztás mellett 550-600W-nyi fűtést vagy hűtést produkál. Ennek elégnek kell lenni. Nem akarok télen utazni, nem szeretjük a hideget. Nyáron pedig nem kell a napon sátorozni, ezt már a kempingezéskor megtanultam… A klíma mérete 150X150X450mm. Még nem döntöttem el, hogy hová szerelem, de valószínűleg az utasoldalon a tető alatti pakolóhelyre kerül.

                        Bútorzat: Saját kezűleg épített konyhám van. Szebb és jobb lett, mint bármelyik profi… Sokan megcsodálták és rá is akartak venni, hogy nekik is építsek, de én nem vállalok ilyesmit. Csak a magam és a családom kedvéért barkácsolok. 🙂
                        Szóval az építése nem gond. Laminált elemekből készül, amit akár hajlított kivitelben is be tudok szerezni. A dizájn még nincs teljesen eldöntve. A 30-40 lábas motoros hajókban sincs sok hely. Rengeteg ötletet lehet szerezni onnan is.

                        Vízrendszer: Még nem tudom mekkora tartályokat szerelek be. A szennyvíznek adott, mert lehet kapni gyárit, ami a kaszni alá kerül. A hidegvíz tartály méretét még nem tudom. Kb 70-80 l-esre tervezem valószínűleg ez is gyári lesz. A bojler tartályával együtt ez már több, mint 100 l.

                        A zuhanytálca és a kézmosó ügyben elképzelhető, hogy nemo25 ajánlatát megfontolom… :smt217

                        #44995
                        Srychy
                        Felhasználó

                          [quote=”E.G.” post=43806]Szia!
                          Hasonló jellegű az én lakóm is. Én mondjuk inkább hosszú, magasat vettem volna ,mert rá fogsz jönni, hogy lakóautóban csak a helyből nincs elèg.
                          Kell hely a frigónak, a víztartálynak, gazpalacknak, fűtés, melegvíz keszitő kazán.[/quote]

                          Nagyon sokat agyaltam, számoltam, mire megtaláltam a megfelelő autót.
                          1. A limit 500.000 volt, ami azért elég rendesen behatárolja a lehetőségeket.
                          2. Alváskor elférjünk, tehát megfelelő franciaágyat -keresztben- be lehessen tenni.
                          3. Legyen magas, hogy fel tudjak állni benne.
                          4. Legyen benne klíma, elektromos ablak (legalább a minimális felszereltség).
                          5. Nem lehet hosszú, mert a belvárosokban kényelmetlen, nehézkes a parkolás.

                          A Ford tranzit kilőve, mert keskeny. Merciben csak leharcolt van ezen az áron. Maradt a Fiat duksi és társai. A teherautókba ezekben az évjáratokban nem szereltek klímát. Én legalábbis megfelelő áron nem találtam. Az 5-6 személyes kisbuszok jól felszereltek, de alacsonyak, magasítottban nem találtam.

                          Egy évig válogattam, keresgéltem, és arra kellett rájönnöm, hogy ebből a kevés pénzből nem tudok az igényeimnek megfelelő autót venni. Vagy leharcolt volt, vagy irreálisan drága. 500 ezertől többet semmikép sem akartam az alapautóra költeni. A lényeg, hogy két autó összeépítésével sikerült eleget tenni az igényeknek és még maradt plusz pénz a belsőre is. Mielőtt valaki megjegyezné, autószerelőre nem kell költenem, mert van a családban egy profi…
                          🙂

                          #44990
                          E.G.
                          Felhasználó

                            Sziasztok!
                            Nekem van mosdókagylól a fürdőszobaban. A legkissebb méret. 10.000ft ért lehet ujonan megvenni. Nagyon hasznos, nemcsak fogmosásnál, de egy egyszerű kézmosásnál is, mert nem fröcskölöm magyab össze. Képzeld el, ha csak egy tus/csap all ki a falból, máris tiszta viz a lábad, cipőd, amit aztán viszel ki a lakóból.
                            Ezzel a lerakódással meg nem találkoztam, igaz sosem néztem az aceltartály belűről. Eddig működik, pedig 20 éves.
                            Amit tanácsolnék én, hogy mindent úgy tervezz meg, hogy könnyen hozzá lehessen férni később egy esetleges meghibasodásnál.
                            Én most ezzel szívok, mert a wc öblitő mokrokapcsolója elromlott, de egyszerűen nem lehet hozzá férni, ezért a bútor oldalában kell egy szerelő ablakot kivágnom. Persze ehhez szét kell szednem az ágyat, és a nagy viztartályt.
                            Üdv: E.G.

                            #44989
                            Kerti
                            Adminisztrátor

                              [quote=”Srychy” post=43805]… Igazából majd abban kérnék segítséget, hogy átminősítsük az elkészült kempingautóm.[/quote]

                              Ha oda kerül a sor ebben tudok neked segíteni.

                              Az ötleteidet ne fogd vissza, mert én nagyon kíváncsi lennék rá.

                              #44988
                              nemo25
                              Felhasználó

                                Nyominak igaza van. A zuhanyzóban a hatalmas mosdóktól mozdulni nem lehet. Csak a helyet veszi el, a gyakorlati haszna meg erősen tart a nulla felé. Ha mégis ragaszkodik valaki a fogmosáshoz egy kis mosdóhoz, erre megtaláltuk a megoldást. Egy aprócska kis köpőcsésze formájában. Éppen elegendő egy fogmosáshoz. Ha valakit érdekel, akkor elkészítjük neki is, remek minőségű, hófehér, karcálló műanyagból. Ez érvényes a zuhanytálcákra is.

                                A tervezésnél érdemes kartonpapírból elkészíteni a berendezést, és bepróbálni a helyére. Rögtön látható, hogy megfelelő lesz-e a terv, vagy változtatni kell rajta.

                                Egyébként a fogmosással kapcsolatosan lenne egy apró észrevételem. A fogkrém maradékok, amik a lefolyóba és ezáltal a szennyvíztartályba jutnak, sajnos idővel masszív lerakódásokat okozhatnak, amik remek táptalajt ad a kellemetlen szaghatásokat okozó baktériumoknak. Ezért nem célszerű azt a lakó lefolyó rendszerébe juttatni. A kialakult megkövesedett lerakódásokat nagyon nehéz eltávolítani. A vízkőoldóknak is remekül ellenállnak.

                                #44984
                                Nyomi
                                Felhasználó

                                  nekem Dukatóm van. még az elrendezés is hasonló. Ha szabad javasolnom a mosdót a fürdőben gondold át, mert arányaiban rengeteg helyet foglal,és a ruhát ágyneműt edényt stb is kellene valahova rakni. Nekem is nagy szívfájdalmam volt, hogy a mosogatót kell használni fogmosásnál és kézmosásnál, de a szekrény ha elkezdesz pakolni kevés lesz. találkozók egyrészén én is ott szoktam lenni és érdeklődéssel várom az autódat mint ahogy az összes építettet.
                                  Üdv Nyomi

                                  #44982
                                  E.G.
                                  Felhasználó

                                    Szia!
                                    Hasonló jellegű az én lakóm is. Én mondjuk inkább hosszú, magasat vettem volna ,mert rá fogsz jönni, hogy lakóautóban csak a helyből nincs elèg.
                                    Kell hely a frigónak, a víztartálynak, gazpalacknak, fűtés, melegvíz keszitő kazán.

                                    #44981
                                    Srychy
                                    Felhasználó

                                      Sziasztok!
                                      Üdvözlök mindenkit!
                                      Nem túl régen találtam erre az oldalra.
                                      Nos én is építem a saját lakóautóm.
                                      Előzmények:
                                      A hetvenes, nyolcvanas években szüleimmel szenvedélyes kempingezők voltunk. Mindig az országot jártuk, és ennek alapján kialakult egy szokásos forgatókönyv: Bepakolás este, kelés hajnalban, irány a kiszemelt célpont. Sátorállítás, berendezkedés és az egyéb ezzel járó hajcihő. Majd a pihenés végén minden visszafelé, tehát cókmók újra be, és irány haza. Mire hazaértünk rohadt fáradtak voltunk, de élményekkel teli.
                                      Gyerekként azonban sokszor álmodoztam arról, hogy a derék Trabant helyett egy spéci lakóautó áll indulásra készen az ódon belvárosi bérház előtt. Nincs cihelődés, sátorállítás, hanem élvezzük a természetet, és vidáman megalszunk az autóban.
                                      Fiatal házasként mindezt a hercehurcát, a kempingezést, motorral csináltuk végig.
                                      Miután megszületett a lányom erről lemondtunk. Maradt a szálloda, ami nem olcsó és hozzá kell tenni, hogy pár nap után már untuk magunkat. Nem volt meg a mobilitás.
                                      Pár évvel ezelőtt béreltünk egy lakóautót egy hétre. Utaztunk, több várost megnéztünk, jól éreztük magunkat. Az utazás szabadsága mellett megvolt a kényelmes pihenés is. Az ötlet ekkor született meg.
                                      Öt éve járok kiállításokra.
                                      Itt azért megjegyezném, hogy a BIWAK óriásit fejlődött az évek alatt.
                                      Aki nem akar építeni, annak csak ajánlani tudom, ügyesek…
                                      Én építeni akarok, mert meg van hozzá a tehetségem a szaktudásom és az időm is. Ráadásul egy csomó ötletem van, amit szeretnék kipróbálni, -amit máshol nem láttam-.
                                      (Ezt később, ha kéritek kifejtem)
                                      Jelenleg az alapautó készül. Rövid, magas peugeot boxer.
                                      Vettem egy jó kasznit (rövid magas teher), és egy rövid alacsony verziót jó motor, váltó+klímás donor autót. Jelenleg ennek a két járműnek az összeépítése van folyamatban. A cél: rövid, magas verzió, ablakos tolóajtó és a két hátsón ablak. Klíma, elektromos tükör és elektromos első ablakok. Felújított, gyakorlatilag gyári állapot a cél.
                                      Eddig 340.000 HUF a költség. Vizsga+ egyéb költséggel 400 e. körül lesz.
                                      Ezután következik a tényleges átalakítás.
                                      Én 2 személyben gondolkodom. (afféle nyugdíjas kempingautó)
                                      Elöl forgatható ülések, középen a fürdőszoba, és a minikonyha. A konyha csak a reggeli kávé és néha némi konzervkaja megmelegítésére kell. Utazásaink során szeretjük kipróbálni a helyi gasztronómiát. A lényeg, hogy nem az autóban akarunk főzni, de ha úgy adódik egy gyors kaját összetudjunk dobni.
                                      A fürdő: nekem minden gyári lakóautóval az volt a gondom, hogy kicsi a zuhanyzója. Ha már így alakult, hogy testesebb lettem, mint az átlag, akkor muszáj nagyobbat építenem. 🙁
                                      Hátul, keresztben a franciaágy, alul csomagtérrel. Kempingszékek, asztal, napozóágy, grill, stb…
                                      Itt jegyzem meg, hogy azért döntöttem e mellett a típus mellett, mert ebben alváskor elférek és megfizethető az ára. Még talán a zöldségesnél is találunk hozzá tartalék alkatrészt akár hol járunk Európában.
                                      De most nem az a cél, hogy szereljük út közben, hanem, ha baj van ne legyen nagy gond.
                                      Egyszerű, praktikus, olcsó autót építek.
                                      Minden ötletet szívesen elolvasok.
                                      Igazából majd abban kérnék segítséget, hogy átminősítsük az elkészült kempingautóm.

                                      Attachments:
                                      • lcitrom_c27_terv.jpg
                                      #44971
                                      gelatomobile
                                      Felhasználó

                                        Arra éppen jó a jpg kimentés, hogy ide beszúrjam. Egy ilyen elrendezés használható szerintetek? Alap esetben 2 fő részére lenne fekvőhely, a szétnyitható dupla hátsó ülésen, de szükség esetén be lehetne tenni egy pótágyat a vezetőfülkébe. Kicsit ugyan rálógna a másik ágyra, de az szerintem nem annyira vészes.

                                        T4nappaloldal.jpg

                                        T4nappalfelul.jpg

                                        T4ejjeloldal.jpg

                                        T4ejjelfelul.jpg

                                        #44966
                                        gelatomobile
                                        Felhasználó

                                          [quote=”FLaci” post=43795]
                                          Szia ,
                                          Ha rámész a nyomtatásra ott kiválasztod a PDF -et nyomtatod fileba és már kész is. ( dwg t nyomtass)[/quote]

                                          PDF Creatorral szoktam csinálni a nyomtatást, vagy esetleg jpg-be ki tudom menteni, de az elég vacak lesz, ha invertálom a színeket.
                                          TransporterT4oldalnzet.jpg

                                          #44964
                                          FLaci
                                          Felhasználó

                                            [quote=”gelatomobile” post=43794][quote=”Kerti” post=43783][quote=”gelatomobile” post=43766]Hello, azt lehet tudni, lesznek.e Ráckevén furgonból épített lakóautók? [/quote]

                                            Igen lesznek, mert az enyém is az, bár ez egy öreg Transporter, de mivel mi ilyenek építésével foglalkozunk, szívesen segítek ötletelni.[/quote]

                                            Szia, nekünk is a Transporter tetszik a legjobban, igaz egy kicsit fiatalabbat, egy T4-est szeretnénk. Bár sokan ajánlották itt a Ducatot, de az autószerelő ismerőseim lebeszéltek róla. 1-1,5M Ft-ot szánnánk a donorra, abból meg nem tudok megbízható, rozsdamentes Ducatot venni. Terveztem a hétvégén egy elrendezést a hosszú/magas T4-be, ha valakit érdekel, és van AutoCAD-je, át tudom küldeni dwg vagy dxf formátumban. Megpróbálom betenni ide pdf-ben:

                                            [/quote]

                                            Szia ,
                                            Ha rámész a nyomtatásra ott kiválasztod a PDF -et nyomtatod fileba és már kész is. ( dwg t nyomtass)

                                            #44963
                                            gelatomobile
                                            Felhasználó

                                              [quote=”Kerti” post=43783][quote=”gelatomobile” post=43766]Hello, azt lehet tudni, lesznek.e Ráckevén furgonból épített lakóautók? [/quote]

                                              Igen lesznek, mert az enyém is az, bár ez egy öreg Transporter, de mivel mi ilyenek építésével foglalkozunk, szívesen segítek ötletelni.[/quote]

                                              Szia, nekünk is a Transporter tetszik a legjobban, igaz egy kicsit fiatalabbat, egy T4-est szeretnénk. Bár sokan ajánlották itt a Ducatot, de az autószerelő ismerőseim lebeszéltek róla. 1-1,5M Ft-ot szánnánk a donorra, abból meg nem tudok megbízható, rozsdamentes Ducatot venni. Terveztem a hétvégén egy elrendezést a hosszú/magas T4-be, ha valakit érdekel, és van AutoCAD-je, át tudom küldeni dwg vagy dxf formátumban. Megpróbálom betenni ide pdf-ben:

                                              Transporterbtorozvanappal.pdf

                                              Transporterbtorozvajjel.pdf

                                              #44949
                                              Kerti
                                              Adminisztrátor

                                                [quote=”gelatomobile” post=43766]Hello, azt lehet tudni, lesznek.e Ráckevén furgonból épített lakóautók? [/quote]

                                                Igen lesznek, mert az enyém is az, bár ez egy öreg Transporter, de mivel mi ilyenek építésével foglalkozunk, szívesen segítek ötletelni.

                                                #44937
                                                E.G.
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”gelatomobile” post=43769]Szia, Te ott leszel a ráckevei találkozón? Szívesen megnézném a kocsidat, minden ötlet jól jön. Kezdő mérnökként házakat terveztem, de a lakóautóknál más dimenziók vannak, arra már rájöttem. Itt nem lehet nagyvonalúan bánni a terekkel, mm-ben kell gondolkodni, nem cm-ben..:).[/quote]

                                                  Igen, én megyek Ráckevére.
                                                  Az én lakóm is át fog esni egy kis átalakításon, mert hiányzik egy nappali.
                                                  Majd, ha vége a szezonnak, nekiállok. Valóban, itt milimeterekben kell gondolkozni, és jó minőségü ,márkás dolgokat beépíteni, mert egy meghibásodás sokszor a fél lakó szétbontásával jár. Tehát érdemes megbízható , bevált cuccokhoz nyúlni.

                                                  #44935
                                                  gelatomobile
                                                  Felhasználó

                                                    Szia, Te ott leszel a ráckevei találkozón? Szívesen megnézném a kocsidat, minden ötlet jól jön. Kezdő mérnökként házakat terveztem, de a lakóautóknál más dimenziók vannak, arra már rájöttem. Itt nem lehet nagyvonalúan bánni a terekkel, mm-ben kell gondolkodni, nem cm-ben..:).

                                                    #44933
                                                    E.G.
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”gelatomobile” post=43766]Hello, azt lehet tudni, lesznek.e Ráckevén furgonból épített lakóautók? Mert néhány gyári lakóautót már megnéztünk, béreltünk is egyet egy hétig, de a mi igényeinknek egy kisebb, mikrobusz méretű felelne meg.
                                                      A kitolható szekciót hátra gondoltam, a hátsó ajtók csúszhatnának ki, hasonlóan, mint a felnyíló westfália tetősátrak. De nem lakófunkciót, hanem vagy zuhanyt, vagy konyhát tennék bele, amire csak időszakosan van szükség. Az oldalfalak és a tető ponyvából lennének, a padló (zuhanytálca) meg vagy lehajlana a hátsó válaszfalból, vagy kicsúszna egy dupla padlóból. A gépészet, (víz, csatorna) maradna belül.fixen..[/quote]

                                                      Én megyek. A fotóim közt van képem is. Bár az enyém nem új tipus, de lehet látni a maximumot amit ekkora kocsiból ki lehet hozni.
                                                      Magát a lakóautó életformát én is csak most kezdtem májusban, ezért indításnak ezt a kocsit vettem. Ha megtetszik, bevállik, majd talán lesz ujabb . Eddik minden OK.
                                                      Én is sok segítséget kaptam a régi, tapasztalt klubtáraktól.

                                                      Üdv! E.G.

                                                      #44932
                                                      gelatomobile
                                                      Felhasználó

                                                        Hello, azt lehet tudni, lesznek.e Ráckevén furgonból épített lakóautók? Mert néhány gyári lakóautót már megnéztünk, béreltünk is egyet egy hétig, de a mi igényeinknek egy kisebb, mikrobusz méretű felelne meg.
                                                        A kitolható szekciót hátra gondoltam, a hátsó ajtók csúszhatnának ki, hasonlóan, mint a felnyíló westfália tetősátrak. De nem lakófunkciót, hanem vagy zuhanyt, vagy konyhát tennék bele, amire csak időszakosan van szükség. Az oldalfalak és a tető ponyvából lennének, a padló (zuhanytálca) meg vagy lehajlana a hátsó válaszfalból, vagy kicsúszna egy dupla padlóból. A gépészet, (víz, csatorna) maradna belül.fixen..

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1,101-1,125 / 1,596

                                                      You must be logged in to reply to this topic.