-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.12.01.-11:56 #45750
[quote=”Kerti” post=44443][quote=”woodoopilot” post=44415][/quote]
Mondjuk ennek az autónak nem az a legnagyobb baja, hogy felmelegszik, hanem, hogy nem tud kanyarodni. :rohog[/quote]
Igen ezt én is néztem, de arra gondoltam, hogy „a kép csak illusztráció” … ha viszont nem az, akkor én sem forszíroznám ezeket az értelmetlen abroncsokat. Kevésbé lenne cirkuszi jellege egy rá illő felnivel 😉Maga a típus valóban egy jó széria, nekem is ez van. Vannak gyerekbetegségei (egy bizonyos típusnál a Lucas adagoló), de több százezer kilométerig megbízható társ.
Nem akarok :ny de mielőtt vásárlásra került sor jó fél évig Kertiék weboldalán lógtam és nézegettem az építéseiket lépésről-lépésre… és szinte kedvet kaptam, hogy én is megpróbáljam… de ma már – ismerve a hátulütőit, biztos, hogy nem vágnék egyedül bele. Én csak lelkes amatőr vagyok és ezzel nem a Te képességeidet akartam degradálni, csak óvatosságra próbállak :smt039
Én is sok sikert kívánok az építéshez.2014.12.01.-09:16 #45749[quote=”woodoopilot” post=44452]
.Nem tudom említettem-e már, de a sógoromnak a legkorszerűbb gépekkel felszerelt bútor üzeme van. Bio bútorokat gyártanak külföldi megrendelőknek mindenféle egzotikus keményfából. Nemrég vett még egy 5 tengelyes CNC marót is, amit fából meg lehet csinálni, azt biztosan le tudják gyártani nekem…[/quote]
Valaki írta, hogy ami mindenre jó az semmire. Ez így van! Ügyes és okos terveid vannak, de csak papíron aminek nem sok köze van a gyakorlathoz. A lakóautó gyártók (nagy cégek) tervezői sem laktak még vagy utaztak lakóval. Ez nem nagy szám, de pici odafigyeléssel és tapasztalattal olyan praktikus megoldásokat lehet kivitelezni, hogy a mindennapokat megszépíti.
Én betűre betartanám a lent leírtakat és egy pár találkozón személyesen is részt vennék mielőtt milliókat beleölsz egy lakóba.De továbbmegyek még bérelnék is egy hasonló lakót mint szeretnék építeni,hogy a gyakorlatban meddig megyek el milyen technikával. :smt217 Mert ez a meddig elég a mekkora és az milyen színű ez mind-mind igény és igény. Van egy pár tapasztalt világot bejárt klub tag aki sokat utazott és tapasztalt Én kifaggatnám őket. De sok sikert. :smt039
2014.12.01.-05:17 #45748Lakóautót még nem építettem, ezért minden tanácsot szívesen veszek. Sok mindent terveztem és építettem már, építész voltam még az előző átkosban, amit elképzelek, azt papírra is tudom vetni, az meg már fél út a megvalósítás felé. Sorban végig mennék az eddigi észrevételeken, ha nem bánjátok:
A fekete furgon nem az én ötletem volt, már lefényezték, mire képbe kerültünk, mint vevők. Eleinte nem tetszett, de időközben megbarátkoztam vele, a króm felnikkel nem olyan rossz az összhatás. Átfestetni már nem fogom, ha ki bírjuk várni amíg elkészül, és tetszeni is fog a végeredmény, legfeljebb majd lefóliáztatom, gondolom az is megfelel a célnak
.
A körablakos kivitel sajnos nekünk fontos, mert nem akarok két buszt fenntartani, és ha el akarunk menni a csapattal túrázni, bringázni, evezni, wakeboardozni, stb. akkor lehet még a 9 ülés is kevés. Tanultam épületgépészetet, valóban brutális a hővesztesége az 1 rétegű üvegnek, de arra gondoltam, hogy teszünk belülre egy kivehető szigetelést 2 cm vastag polifoamból. Ha a panel peremére körben ragasztok egy mágneses szigetelő profilt, hasonlót mint ami a hűtők ajtajában van, akkor elvileg minimális lehet a páralecsapódás az üvegen.Hőtechnikai szempontból mindig a hideg oldali szigetelés a jobb, épületeknél nem is nagyon alkalmazunk belső oldali hőszigetelést. Ha mégis elkerülhetetlen, akkor precízen méretezett párazáró és pára nyomás elvezető rétegeket építünk be. Egy lakóautónál csak belül szigetelhetünk, de fogalmam sincs, hogyan lehet elkerülni a kondenzációt a fémlemez belső oldalán. Esetleg beépítetek egy páranyomás elvezető réteget? Vagy inkább valami zártcellás habot használtok, aminek nem árt a nedvesség? Mondjuk a burkolat mögött lecsapódó pára akkor is veszélyes, ha a szigetelés nem nedvszívó.
Az abszorpciós hűtésben nem bízok, mindenképpen kompresszorosat akarok Nem tudom mennyire lehet kispórolni a szinuszos invertert egy lakóautóból, mert ha nincs rá szükség, akkor a Danfoss egyenáramú kompresszora a legegyszerűbb megoldás. Közvetlenül rá lehet kötni a 12 v. 24V DC-re, csak nem szabad elfelejteni a fordulatszámot a maximumra állítani. Lehetőleg egy fixen beforrasztott ellenállással. De ha amúgy is szükség van egy inverterre, akkor szerintem jobb választás egy 4-5 cm3-is 230V-os kompresszor. Csak arra kell figyelni, hogy kondenzátoros legyen a segédfázisa, mert az elindul terhelés alatt is. Egy inverter üresjárati teljesítménye 5-6W, az nem tűnik vészesnek.
Kb. mennyi elektromos energiára van szükség naponta? A hűtőnek kell kb. 0,5 kWh, + 1-2 óra netezés, telefon PSP töltés, esetleg egy film megnézése, világítás, stb. Hány m2 napelemmel kell kb. számolni?
A sárkányrepülőt összecsukva szoktuk szállítani, elég neki egy 25 cm széles sáv, marad még bőven hely a tetőn..:)Ha a zuhany méretét lecsökkentjük 60 x 80 cm-re, akkor 120 x 175 cm-es lehet a hátsó ágy, az már nem tűnik annyira keskenynek, szerintem a 2 személyes sátram se szélesebb. 4 főnek hosszú távon valóban szűkös még a hosszított Transit is, de per pillanat csak 2+1 fővel számolunk. Még pár év, és már a legkisebb gyerek sem fog velünk jönni, kettőnknek meg szerintem elég lesz ez is. Ha meg kölcsönadjuk nyáron a családtagoknak vagy az ismerősöknek, akkor 1 hetet csak kibírnak benne.
Nem tudom említettem-e már, de a sógoromnak a legkorszerűbb gépekkel felszerelt bútor üzeme van. Bio bútorokat gyártanak külföldi megrendelőknek mindenféle egzotikus keményfából. Nemrég vett még egy 5 tengelyes CNC marót is, amit fából meg lehet csinálni, azt biztosan le tudják gyártani nekem…
2014.12.01.-04:52 #45747[quote=”Kerti”]
Mondjuk ennek az autónak nem az a legnagyobb baja, hogy felmelegszik, hanem, hogy nem tud kanyarodni. :rohog[/quote]A Mangels felnik csak oda vannak téve a fotó miatt a gyári kerekek elé, nem lesz ilyen széles, ha majd elkészülnek az osztókör módosítók. Egyébként ez a rövid tengelytávú hosszú kasznis Transit kifejezetten kis ívben megfordul…
2014.12.01.-01:48 #45739[quote=”woodoopilot” post=44415][/quote]
Mondjuk ennek az autónak nem az a legnagyobb baja, hogy felmelegszik, hanem, hogy nem tud kanyarodni. :rohog
2014.12.01.-01:41 #45738[quote=”E.G.” post=44438]… Matt fekete lakót még sosem láttam … [/quote]
Pedig van az bőven, már mi is építettünk többet is. Szigetelés kérdése az egész.[quote=”E.G.” post=44438]… Fűtésre gázolajos Webastó kazán a legegyszerübb megoldás, de akkor nincs melegvíz. Nekem a Truma kombi kazán nagyon bejött. … [/quote]
Ez így nem pontos, mert a Trumának (Combi D) is és a Webastonak (DualTop) is van gázolajos kombi kazánja ami a fűtés mellett a meleg vizet is előállítja, ugyanúgy, mint a te Truma kombi kazánod, ami valóban jó.
2014.12.01.-01:20 #45734[quote=”nemo25″ post=44435]Kezdeném a szigeteléssel, hiszen az az első. Valóban nem tüzépes cuccot illik használni. Lehet, mert olcsóbb, mint a spéci, de a spéci, nem ártalmas az egészségre, és jobb eredményt lehet vele elérni. Mi ebből az anyagból, gazdagon használtunk, így a gyári csigáknál, sokkal jobb hőszigetelést értünk el, és egyből, a hangszigetelést is megoldottuk vele, ami megint csak várakozáson felül teljesít. Ez számszerűen, a fűtésnél mutatkozik meg, ami a gázfogyasztáson mérhető.
A buszos kivitelű furgon nagy hátránya, hogy körben üveges. Ez nem ideális egy lakóautónál, mert a hatalmas hőleadó felületek, kiszívják a meleget a kocsiból, hűvösebb időben, napsütésben meg üvegházként viselkedik. A fekete szín hátrányait, már nem is ecsetelném, nyári melegben. Az cirka 10-12 fok plusz, egy fehér géphez képest.
További gond, hogy a kicsapódó pára az összes ablakon patakokban fog csurogni.Úgy érzem, kicsit túltervezted a hűtőkapacitást. 😉 Ezeknek a gépeknek komoly teljesítményfelvételük van, azt valamiből táplálni kell. 100-200 kilométer megtétele nem elegendő egy lemerített akku feltöltéséhez. A napelemek sem csoda tévő dzsinnek, akik csak öntik az energiát a rendszerbe. Ahhoz, hogy az általad vázolt hűtőket, inverterrel történő üzemben használd, borzalmasan sok napelem, és akku kell. Ezeknek komoly költsége van, nem beszélve a súlyukról. Ha a sárkány van a tetőn, akkor hova szereled a napelemeket? Ezt gondold még át egy kicsit! Arra kell törekedni, hogy a fogyasztók legyenek alacsony energia igényűek, ahol csak lehet, kerülni kell a felesleges energia felhasználást. Az inverter, pont egy ilyen energia vámpír. Csak akkor használjuk, ha feltétlenül szükséges. Nem szabad, állandó üzemű technika működéséhez használni.
A zuhanynak, ha nem vagy erősen mackós, akkor elegendő 60 x 70 cm. Mi ekkora zuhanyt építettünk be, és éppen elegendő.
A 100 cm széles ágy, még két, fiatalkorú alvásához is kevés. Az ülések hajtogatásával is, inkább szükségágyat tudsz kialakítani, mint kényelmes, pihentető alvásra alkalmas fekhelyet.
A képen látható furgon, 4 embernek hosszú távú vadkempingezéséhez szűkös. Gondolj csaj bele, hogy hónapokig ezen az 5-6 négyzetméternyi területen kell 4 embernek osztoznia. A 3. héten, már egymás idegeire fogtok menni.
Nehogy félre értsd, nem szeretném fikázni az ötletedet, de egy lakóautó megtervezése, komoly mérnöki munka. Minden függ mindentől, egymásba kapcsolódnak a berendezési tárgyak a technikával, könnyűnek, és üzembiztosnak kell leni, mindezt úgy, hogy kibírja az állandó rázkódást, és fokozott igénybevételt. Véleményem szerint, szükséged lenne, egy kellő tapasztalatokkal rendelkező ember segítségére. Itt a fórumban tudunk tanácsokat adni, de egy komplett projekt megtervezését, nem lehet levezényelni. Ez annál sokkal összetettebb. Össze kell hangolni, az igényeket, a lehetőségekkel.
Nem szeretnélek lebeszélni az elhatározásodról, csak megóvni az esetleges zsákutcától.[/quote]Sok igazságot irt Némo25. Matt fekete lakót még sosem láttam, ennek a tetejét minimum biztos fehérre fújatnám.
Buszokból nem építenek lakóautót, mert hatalmas költseg az ablak csere, ráadásul nem is kell ennyi.
A hűtőből nem csinálnék ügyet, mert gázról működnek, ráadásul ugy a legjobb a hűtési kapacitásuk, és alig fogyasztanak gázt.
Fűtésre gázolajos Webastó kazán a legegyszerübb megoldás, de akkor nincs melegvíz. Nekem a Truma kombi kazán nagyon bejött.
Biwakolásnál több vîzre van szükség, mintha kempingbe állnál be, nekem a 190 literes tartály egy hétre elég. De persze ennek hely kell! És ebből van a legkevesebb.
Én kiszámitottam a katalógusból a nálam beépitett cuccok árát. 2,4 milla és azért még ott van az üzletben.
Ha buszt alakitasz at lakóvá, akkor abból már sosem lesz teljes értékü busz, es fordítva.
Egy hosszu, magasitott furgon erre sokkal alkalmasabb, és kissebb költségből megoldható.
A szigetelést, a dupla ablakokat. A fűtést nem lehet elhagyni, mert még dél európában is fűteni kell a lakókban télen este, éjjel, sőt ha lemesz Marokkóba, ott is be kell gyujtani.2014.12.01.-00:57 #45731[quote=”woodoopilot” post=44415]Sziasztok!
Elnézést kérek ha volt már itt téma, de szükségem lenne egy kis segítségre egy költségvetés összeállításához, mielőtt még belevágnék egy lakóautó építésébe. Szeretnénk lecserélni a 7 személyes Corollánkat egy 9 személyes kisbuszra, amit kemping/lakó autónak is tudnánk használni, így csak egy járművet kellene fenntartani (biztosítás, adók, stb). A Corolla kb. 1,8M-t ér, plusz maradt 4M Ft a balatoni nyaralónk eladásából, de nem szeretném az összes pénzünket egy lakóautóba fektetni.
Sokat agyaltam a jármű típusán, olaszt vagy franciát nem akarok, a legjobb lenne valami japán, de abból nincs elég nagy, ezért marad a Transit, a Sprinter vagy az LT. Kell legalább 8 ülés, min. 3 méter hosszú raktér, és max. 3 tonna össztömeg, mert B kat jogsival még húzni kell egy 500 kg-os sárkányrepülő szállító trélert is. Common rail kizárva, mechanikus BOSCH adagolós szívó dieselt akarok. Jó tapasztalataink vannak a Transitokkal, ezért ezt a típust választottuk végül. Tudom, keskeny, de mivel én csak 165 cm magas vagyok, el tudunk aludni keresztben is, a nagy fiam magasabb ugyan, de majd Ő alszik hosszában, ha elviszi a buszt a barátaival mert velünk már nem jönne amúgy sem.
Az első választásunk egy 92-es magas-hosszú mattfekete Transit volt, november elejére ígérték a felújítását, de még csak most kárpitozzák, 1-2 hónapig még biztosan nem készül el. Mangels króm kerekeken fog gurulni, szerintem nagyon jól fog kinézni, és nem is drága, friss vizsgával csak 700e az ára. Amíg várunk a fekete Transitra, nézegettem a hirdetéseket, és időnként felbukkannak 1-1,2M Ft körül az újabb, független első kerékfelfüggesztéses, csendesebb, jobban felszerelt (ABS, légzsák) Transitok is, kevés km-el, gyári festéssel, rozsdamentes karosszériával. Lehet végül inkább egy fiatalabb lesz a befutó. De amíg ez eldől, addig meg akarom tervezni a belső elrendezést, és ki akarom számolni, hogy kb. mennyi pénzre lesz szükség az átépítéshez.Az elrendezés kb. ilyen lenne nyaralós üzemmódban
A 100 x 175 cm-es ágyon 1 v. 2 gyerek kényelmesen elfér, alatta nagy raktér lenne, a felnőttek meg alhatnak az ággyá alakítható üléseken. Mondjuk azt még nem tudom, hogyan lehet kényelmes ágyat varázsolni az első ülésekből, de biztosan van erre valami megoldás, mert több ilyet is láttam már. A 80 x 80 cm zuhany elég szűkös, de nem nagyon van több hely. Beépített kazettás WC nem lenne, esetleg egy hordozható Porta Potti 165 mobil WC-t betehetünk szükség esetén a zuhanyfülkébe.
Ha 9 személyes buszra van szükségünk, akkor a hátsó ágy helyére betehetjük a gyári 3 személyes ülést, a középső sorba lehet tenni a menetiránynak háttal egy szimpla ülést, és a vezető ülés mellé is vissza lehet tenni a gyári dupla ülést.
A gépészetet nem akarom túlbonyolítani, az elektromos áram ellátáshoz van többféle szinuszos inverterem is (1200-as Volcraft, 1000 és 1500W-os MeanWell). Ezek gond nélkül működtetnek egy kisebb hűtőkompresszort. Azt tervezzük, hogy minden nap megyünk 1-200 km-t, ennyi idő alatt egy jó generátor meg tud termelni kb. 1 kWh-t, gondolom annyi meg nagyjából elég a hűtőnek, és a ledes világításnak. De szeretnék napelemeket is a tetőre, hogy akkor is legyen áram, ha esetleg pár napig egy helyben állunk. Nem akarunk komolyabban főzni, ezért egy nagyobb fagyasztó ládát akarok beépíteni a dupla ülés alá, amibe az előre elkészített ételeket tudjuk lefagyasztva tárolni. Így csak rizst vagy tésztát kellene főzni. legalábbis ez a terv. Levesből jó nekünk a zacskós is, annyira nem vagyunk nagy gurmandok. Elég nagy gyakorlatom van az akkumulátorokról működtethető egyedi kereskedelmi hűtőbútorok gyártásában, így ezt is ki lehet pipálni.
Nem ide tartozik, de érdekességként megemlítem, csináltam már olyan szünetmentes tápegységet 20 db 100 Ah-s akkuból (720 kg!!!), ami egy teljes műszakban (8 órán keresztül) tudott működtetni teljes terhelésen egy 2,2 kW-os 3 fázisú villanymotort, és még terhelés alatt is gond nélkül indította a motort. Ennek a rendszernek egy kisebb változata van az elektromos autómba beépítve.
A fűtéssel és a vízellátással kapcsolatos terveket majd a megfelelő topicban írom le inkább.Az utastér szigeteléséről, a szükséges anyagokról viszont jól jönne néhány ötlet, gondolom nem a tüzépen kapható anyagokkal szoktatok dolgozni.[/quote]
Kezdeném a szigeteléssel, hiszen az az első. Valóban nem tüzépes cuccot illik használni. Lehet, mert olcsóbb, mint a spéci, de a spéci, nem ártalmas az egészségre, és jobb eredményt lehet vele elérni. Mi ebből az anyagból, gazdagon használtunk, így a gyári csigáknál, sokkal jobb hőszigetelést értünk el, és egyből, a hangszigetelést is megoldottuk vele, ami megint csak várakozáson felül teljesít. Ez számszerűen, a fűtésnél mutatkozik meg, ami a gázfogyasztáson mérhető.
A buszos kivitelű furgon nagy hátránya, hogy körben üveges. Ez nem ideális egy lakóautónál, mert a hatalmas hőleadó felületek, kiszívják a meleget a kocsiból, hűvösebb időben, napsütésben meg üvegházként viselkedik. A fekete szín hátrányait, már nem is ecsetelném, nyári melegben. Az cirka 10-12 fok plusz, egy fehér géphez képest.
További gond, hogy a kicsapódó pára az összes ablakon patakokban fog csurogni.Úgy érzem, kicsit túltervezted a hűtőkapacitást. 😉 Ezeknek a gépeknek komoly teljesítményfelvételük van, azt valamiből táplálni kell. 100-200 kilométer megtétele nem elegendő egy lemerített akku feltöltéséhez. A napelemek sem csoda tévő dzsinnek, akik csak öntik az energiát a rendszerbe. Ahhoz, hogy az általad vázolt hűtőket, inverterrel történő üzemben használd, borzalmasan sok napelem, és akku kell. Ezeknek komoly költsége van, nem beszélve a súlyukról. Ha a sárkány van a tetőn, akkor hova szereled a napelemeket? Ezt gondold még át egy kicsit! Arra kell törekedni, hogy a fogyasztók legyenek alacsony energia igényűek, ahol csak lehet, kerülni kell a felesleges energia felhasználást. Az inverter, pont egy ilyen energia vámpír. Csak akkor használjuk, ha feltétlenül szükséges. Nem szabad, állandó üzemű technika működéséhez használni.
A zuhanynak, ha nem vagy erősen mackós, akkor elegendő 60 x 70 cm. Mi ekkora zuhanyt építettünk be, és éppen elegendő.
A 100 cm széles ágy, még két, fiatalkorú alvásához is kevés. Az ülések hajtogatásával is, inkább szükségágyat tudsz kialakítani, mint kényelmes, pihentető alvásra alkalmas fekhelyet.
A képen látható furgon, 4 embernek hosszú távú vadkempingezéséhez szűkös. Gondolj csaj bele, hogy hónapokig ezen az 5-6 négyzetméternyi területen kell 4 embernek osztoznia. A 3. héten, már egymás idegeire fogtok menni.
Nehogy félre értsd, nem szeretném fikázni az ötletedet, de egy lakóautó megtervezése, komoly mérnöki munka. Minden függ mindentől, egymásba kapcsolódnak a berendezési tárgyak a technikával, könnyűnek, és üzembiztosnak kell leni, mindezt úgy, hogy kibírja az állandó rázkódást, és fokozott igénybevételt. Véleményem szerint, szükséged lenne, egy kellő tapasztalatokkal rendelkező ember segítségére. Itt a fórumban tudunk tanácsokat adni, de egy komplett projekt megtervezését, nem lehet levezényelni. Ez annál sokkal összetettebb. Össze kell hangolni, az igényeket, a lehetőségekkel.
Nem szeretnélek lebeszélni az elhatározásodról, csak megóvni az esetleges zsákutcától.2014.11.30.-19:37 #45714Sziasztok!
Elnézést kérek ha volt már itt téma, de szükségem lenne egy kis segítségre egy költségvetés összeállításához, mielőtt még belevágnék egy lakóautó építésébe. Szeretnénk lecserélni a 7 személyes Corollánkat egy 9 személyes kisbuszra, amit kemping/lakó autónak is tudnánk használni, így csak egy járművet kellene fenntartani (biztosítás, adók, stb). A Corolla kb. 1,8M-t ér, plusz maradt 4M Ft a balatoni nyaralónk eladásából, de nem szeretném az összes pénzünket egy lakóautóba fektetni.
Sokat agyaltam a jármű típusán, olaszt vagy franciát nem akarok, a legjobb lenne valami japán, de abból nincs elég nagy, ezért marad a Transit, a Sprinter vagy az LT. Kell legalább 8 ülés, min. 3 méter hosszú raktér, és max. 3 tonna össztömeg, mert B kat jogsival még húzni kell egy 500 kg-os sárkányrepülő szállító trélert is. Common rail kizárva, mechanikus BOSCH adagolós szívó dieselt akarok. Jó tapasztalataink vannak a Transitokkal, ezért ezt a típust választottuk végül. Tudom, keskeny, de mivel én csak 165 cm magas vagyok, el tudunk aludni keresztben is, a nagy fiam magasabb ugyan, de majd Ő alszik hosszában, ha elviszi a buszt a barátaival mert velünk már nem jönne amúgy sem.
Az első választásunk egy 92-es magas-hosszú mattfekete Transit volt, november elejére ígérték a felújítását, de még csak most kárpitozzák, 1-2 hónapig még biztosan nem készül el. Mangels króm kerekeken fog gurulni, szerintem nagyon jól fog kinézni, és nem is drága, friss vizsgával csak 700e az ára. Amíg várunk a fekete Transitra, nézegettem a hirdetéseket, és időnként felbukkannak 1-1,2M Ft körül az újabb, független első kerékfelfüggesztéses, csendesebb, jobban felszerelt (ABS, légzsák) Transitok is, kevés km-el, gyári festéssel, rozsdamentes karosszériával. Lehet végül inkább egy fiatalabb lesz a befutó. De amíg ez eldől, addig meg akarom tervezni a belső elrendezést, és ki akarom számolni, hogy kb. mennyi pénzre lesz szükség az átépítéshez.Az elrendezés kb. ilyen lenne nyaralós üzemmódban
A 100 x 175 cm-es ágyon 1 v. 2 gyerek kényelmesen elfér, alatta nagy raktér lenne, a felnőttek meg alhatnak az ággyá alakítható üléseken. Mondjuk azt még nem tudom, hogyan lehet kényelmes ágyat varázsolni az első ülésekből, de biztosan van erre valami megoldás, mert több ilyet is láttam már. A 80 x 80 cm zuhany elég szűkös, de nem nagyon van több hely. Beépített kazettás WC nem lenne, esetleg egy hordozható Porta Potti 165 mobil WC-t betehetünk szükség esetén a zuhanyfülkébe.
Ha 9 személyes buszra van szükségünk, akkor a hátsó ágy helyére betehetjük a gyári 3 személyes ülést, a középső sorba lehet tenni a menetiránynak háttal egy szimpla ülést, és a vezető ülés mellé is vissza lehet tenni a gyári dupla ülést.
A gépészetet nem akarom túlbonyolítani, az elektromos áram ellátáshoz van többféle szinuszos inverterem is (1200-as Volcraft, 1000 és 1500W-os MeanWell). Ezek gond nélkül működtetnek egy kisebb hűtőkompresszort. Azt tervezzük, hogy minden nap megyünk 1-200 km-t, ennyi idő alatt egy jó generátor meg tud termelni kb. 1 kWh-t, gondolom annyi meg nagyjából elég a hűtőnek, és a ledes világításnak. De szeretnék napelemeket is a tetőre, hogy akkor is legyen áram, ha esetleg pár napig egy helyben állunk. Nem akarunk komolyabban főzni, ezért egy nagyobb fagyasztó ládát akarok beépíteni a dupla ülés alá, amibe az előre elkészített ételeket tudjuk lefagyasztva tárolni. Így csak rizst vagy tésztát kellene főzni. legalábbis ez a terv. Levesből jó nekünk a zacskós is, annyira nem vagyunk nagy gurmandok. Elég nagy gyakorlatom van az akkumulátorokról működtethető egyedi kereskedelmi hűtőbútorok gyártásában, így ezt is ki lehet pipálni.
Nem ide tartozik, de érdekességként megemlítem, csináltam már olyan szünetmentes tápegységet 20 db 100 Ah-s akkuból (720 kg!!!), ami egy teljes műszakban (8 órán keresztül) tudott működtetni teljes terhelésen egy 2,2 kW-os 3 fázisú villanymotort, és még terhelés alatt is gond nélkül indította a motort. Ennek a rendszernek egy kisebb változata van az elektromos autómba beépítve.
A fűtéssel és a vízellátással kapcsolatos terveket majd a megfelelő topicban írom le inkább.Az utastér szigeteléséről, a szükséges anyagokról viszont jól jönne néhány ötlet, gondolom nem a tüzépen kapható anyagokkal szoktatok dolgozni.
2014.11.30.-01:35 #45696[quote=”Tom39″ post=44399]Sziasztok!
Furgon beépítésére tudtok-e ajánlani valakit, aki elfogadható áron dolgozik. Butorokhoz beszerzési forrást?
Üdv.
Tamás[/quote]Ez így elég nehéz kérdés, hogy mi az elfogadható. Bútorokban tudok segíteni. Mi lenne a konkrét kérdésed?
2014.11.30.-01:32 #45695[quote=”woodoopilot” post=44271]Van valamilyen előírás arra, hogy az ülések hány%-a lehet a menetiránynak háttal? A megfordított ülésekre is kell biztonsági öv? Ha igen, elég a csípőöv, vagy 3 pontos kell?[/quote]
Arra nincs szabály, hogy mennyi lehet háttal, csak arra, hogy oldal irányban nem lehet.
2014.11.30.-01:30 #45694Sziasztok!
Furgon beépítésére tudtok-e ajánlani valakit, aki elfogadható áron dolgozik. Butorokhoz beszerzési forrást?
Üdv.
Tamás2014.11.24.-16:48 #45547Van valamilyen előírás arra, hogy az ülések hány%-a lehet a menetiránynak háttal? A megfordított ülésekre is kell biztonsági öv? Ha igen, elég a csípőöv, vagy 3 pontos kell?
2014.11.21.-01:56 #45481A Kávéval kapcsolatos hozzászólásoknak csináltam egy új topikot, mivel nem volt és láthatóan külön témát érdemel.
Kávézás útközben >>>2014.11.16.-12:49 #45403[quote=”csendi” post=44127]Nem ismerem a magyar elöirasokat, de ami mindenkeppen atgondolando az az autopalyadij. Teherautoknak lenyegesen dragabb (3,5t felett) Ezenkivül Nemetorszagban vagy fix a felepitmeny es ugy kell vizsgaztatni, vagy „rakomany” akkor pedig a megfelelö rögzites az elöiras.[/quote]
Szia Csendi!
Köszi a választ!
Csak B jogsim van, ezért mindenképpen 3,5 t alatti jöhet szóba.
Amit láttam annál egy lakókocsi 8-10 csavarral volt rőgzítve a meghosszabbított alvázhoz. Levétel kb fél óra emelővel 4 bakkal oldották meg. Németországban egy J5-öst hirdettek, annál platóval használta a tulaj, és volt egy Heku alkovos felépítmény, amit rá lehetett aplikálni. Annál a fülke hátra átjárható volt, nem tudom a platózásnál hogyan zárták le?.Az előbbinél zárt volt a fülke.
Üdv.Tamás2014.11.15.-14:24 #45396jobban jársz „kábelfeszítővel” mert a spaniferek használati ideje hivatalosan 1-2 év és ellenőrizhetik pláne külföldön. A spanifer racsnis felöli végén megtalálhatod az adattáblát, és a gyártási időpontot is. A feszítő nem nyúlik nem mozdul el és sokkal jobban terhelhető. De ez csak az én véleményem kérdezz meg mást is. Egyébként hajrá
[quote=”Tomi1973Wien” post=44142]hali,, sok sikert az építéshez.
üdv Nyomibar teny, hogy magasabb lesz ugy a szerkezeted, de még nem veszesen, es jarhato ut, hisz spanniferekkel siman tudod rogziteni (meg belulrol, a padlo alatt elrejtett csavarokkal a platohoz tudod plusszba fogatni.
amugy ilyen formatumban akar egy kiszuperalt lakokocsit (huzottat) is vehetsz, es azt alvaz/kerekmentesites utan felrakhatova tudnad applikalni.
T.[/quote]
2014.11.14.-23:11 #45390Ötlet a barkacsoloknak,
mivel vege a szezonnak, ugrasszeruen megnottek a hasznalt lakokocsik es lakuautok hirdetesei mind ausztriaban, mind nemetorszagban. erdemes lehet beruhazni es venni egy oregebb darabot bontasra, hisz sok minden mentheto lehet egy ilyen gepben, amit egyesevel megvenni sokkal dragabb, megha hasznalt is… illetve ugyskezuek sajat kedvuk szerint tusjak atszabni a bennt fellelheto dolgokat…
2014.11.14.-23:08 #45389hali,
bar teny, hogy magasabb lesz ugy a szerkezeted, de még nem veszesen, es jarhato ut, hisz spanniferekkel siman tudod rogziteni (meg belulrol, a padlo alatt elrejtett csavarokkal a platohoz tudod plusszba fogatni.
amugy ilyen formatumban akar egy kiszuperalt lakokocsit (huzottat) is vehetsz, es azt alvaz/kerekmentesites utan felrakhatova tudnad applikalni.
T.
2014.11.12.-11:52 #45375[quote=”Kerti” post=44128][quote=”Tom39″ post=44126]Szerintetek milyen hátrányokkal jár ha a lakó nem személy, hanem teher minősítésű. Hátránya, hogy a lakótérben nem tartózkodhat senki menet közben, hanem a zárt fülkében kellene utaznunk. Vizsgára és a napi forgalomban alvázzal közlekednék, az üdülésre pedig feltenném a lakórészt, amihez így nem kellene érintésvédelmi- és gázvizsga sem, mivel vizsgára nem vinném csak üdülésre. Előnye: nem csak üdülésre használható, hanem a hétköznapokon is a fülkés rész. A kempingben letehető lenne a lakórész és mobilisak maradnánk. Szerintetek járható ez az út?[/quote]
Ezt a variációt abban az esetben tudod megtenni, ha nem az alvázra helyezed el a lakókocsit, hanem a platóra. Azt kell tudni, hogy ha a platón van akkor rakománynak számít, de ha a platót leszereled és az alvázra teszed fel akkor az már átalakítási engedély köteles.
A Teher és Személy autó között (3,5T alatt), ha magán személy nevén van akkor nincs különbség a számodra.
A gáz és érintésvédelemhez azért hozzátenném, hogy az nem csak azért jó mert kell, hanem ez a két dolog tényleg veszélyes is lehet, ezért érdemes akkor is megcsináltatni, ha nem kell a vizsgára.
A kempingben leveszem és járok a teherautóval dolognál azért nézd meg, hogy ezt milyen lábakkal tudod megoldani, mert ez sem olyan egyszerű, hogy stabil is maradjon. Persze nem megoldhatatlan. ;)[/quote]
Köszönöm válaszod!
A hirdetett lakófelépítmény nem a platón volt. Platóval dolgozott, lakóval üdült 2:1-ben. Platóra téve többletsúlyt jelent és még magasabb a felépítmény. Akkor ez a variáció nem hivatalos, így ha egy kekec közeg megállít, akkor büntetés lehet a vége 🙁
Egy másik tehergépkocsit is láttam, amire szereltek lakót, de ott fixen rászabták, nem lehetett levenni.A fülke fölött spoiler szerű csatlakozással (nem alkóv) és a fülkéből át lehetett járni a lakótérbe, ami tgk-nál nem megengedett.. Sem érintésvédelem, sem gáztömörségi és 2x vizsgáztatták (gondolom „okosban”) úgy, hogy a lakóra utaló bejegyzés a forgalmiban nem szerepelt csak N1, ami úgy tudom tgk. Kérdeztem a palit, hogy átalakítási engedély, tervdokumentáció, érintésv, gázvizyga…Szerinte minek az???Csak menni kell vele, ők is bejárték vele Európát, senki nem problémázott ezen.Mellesleg aranyárban szerette volna eladni, lakóautóként.
Üdv:
Tamás2014.11.11.-15:49 #45372[quote=”Tom39″ post=44126]Szerintetek milyen hátrányokkal jár ha a lakó nem személy, hanem teher minősítésű. Hátránya, hogy a lakótérben nem tartózkodhat senki menet közben, hanem a zárt fülkében kellene utaznunk. Vizsgára és a napi forgalomban alvázzal közlekednék, az üdülésre pedig feltenném a lakórészt, amihez így nem kellene érintésvédelmi- és gázvizsga sem, mivel vizsgára nem vinném csak üdülésre. Előnye: nem csak üdülésre használható, hanem a hétköznapokon is a fülkés rész. A kempingben letehető lenne a lakórész és mobilisak maradnánk. Szerintetek járható ez az út?[/quote]
Ezt a variációt abban az esetben tudod megtenni, ha nem az alvázra helyezed el a lakókocsit, hanem a platóra. Azt kell tudni, hogy ha a platón van akkor rakománynak számít, de ha a platót leszereled és az alvázra teszed fel akkor az már átalakítási engedély köteles.
A Teher és Személy autó között (3,5T alatt), ha magán személy nevén van akkor nincs különbség a számodra.
A gáz és érintésvédelemhez azért hozzátenném, hogy az nem csak azért jó mert kell, hanem ez a két dolog tényleg veszélyes is lehet, ezért érdemes akkor is megcsináltatni, ha nem kell a vizsgára.
A kempingben leveszem és járok a teherautóval dolognál azért nézd meg, hogy ezt milyen lábakkal tudod megoldani, mert ez sem olyan egyszerű, hogy stabil is maradjon. Persze nem megoldhatatlan. 😉
2014.11.11.-14:52 #45371[quote=”Tom39″ post=44126]Sziasztok!
Én nem saját kezűleg akarok építeni, hanem tgk alvázra lakókocsit építtetni.
Az ötlet egy hirdetésből született. Tehergépkocsit hirdettek platóval és lakófelépítménnyel, jó áron. Akkor nem vettem meg, mert a fiunk 3,5 éves és akkor még nem lehetett tgk első ülésére gyermekülést szerelni csak menetiránnyal ellentétesen (1 éves korig, majd 150cm felett tudtuk volna utaztatni gyermekünket) ami nem pálya. A kressz közben módosult, és lehet már előre menetirány szerint is beszerelni.
Szerintetek milyen hátrányokkal jár ha a lakó nem személy, hanem teher minősítésű. Hátránya, hogy a lakótérben nem tartózkodhat senki menet közben, hanem a zárt fülkében kellene utaznunk. Vizsgára és a napi forgalomban alvázzal közlekednék, az üdülésre pedig feltenném a lakórészt, amihez így nem kellene érintésvédelmi- és gázvizsga sem, mivel vizsgára nem vinném csak üdülésre. Előnye: nem csak üdülésre használható, hanem a hétköznapokon is a fülkés rész. A kempingben letehető lenne a lakórész és mobilisak maradnánk. Szerintetek járható ez az út?Üdv!
Tamás[/quote]Nem ismerem a magyar elöirasokat, de ami mindenkeppen atgondolando az az autopalyadij. Teherautoknak lenyegesen dragabb (3,5t felett) Ezenkivül Nemetorszagban vagy fix a felepitmeny es ugy kell vizsgaztatni, vagy „rakomany” akkor pedig a megfelelö rögzites az elöiras.
2014.11.11.-14:43 #45370Sziasztok!
Én nem saját kezűleg akarok építeni, hanem tgk alvázra lakókocsit építtetni.
Az ötlet egy hirdetésből született. Tehergépkocsit hirdettek platóval és lakófelépítménnyel, jó áron. Akkor nem vettem meg, mert a fiunk 3,5 éves és akkor még nem lehetett tgk első ülésére gyermekülést szerelni csak menetiránnyal ellentétesen (1 éves korig, majd 150cm felett tudtuk volna utaztatni gyermekünket) ami nem pálya. A kressz közben módosult, és lehet már előre menetirány szerint is beszerelni.
Szerintetek milyen hátrányokkal jár ha a lakó nem személy, hanem teher minősítésű. Hátránya, hogy a lakótérben nem tartózkodhat senki menet közben, hanem a zárt fülkében kellene utaznunk. Vizsgára és a napi forgalomban alvázzal közlekednék, az üdülésre pedig feltenném a lakórészt, amihez így nem kellene érintésvédelmi- és gázvizsga sem, mivel vizsgára nem vinném csak üdülésre. Előnye: nem csak üdülésre használható, hanem a hétköznapokon is a fülkés rész. A kempingben letehető lenne a lakórész és mobilisak maradnánk. Szerintetek járható ez az út?Üdv!
Tamás2014.10.20.-05:16 #45153[quote=”Srychy” post=43867]
Nemo25! A tusolóval kapcsolatban, -még építés előtt- meg foglak keresni, mert nagyon szép munka.[/quote]
Csak írj, szívesen segítek bármiben! 🙂
2014.10.13.-07:52 #45103[quote=”Srychy” post=43867]
Nos… én azon kevesek közé tartozom aki nem iszik ásványvizet (ha csak nem az életem múlik rajta). Sör, vagy, ha vezetni kell akkor sima csapvíz. Lehetőleg a saját lakásomból. Azért van külön a konyha vízrendszere, mert így tuti, hogy tiszta vizem van. A nagy tartályba lehet, hogy állott lesz a víz pár nap alatt és sosem ürül ki. Nem bízok abban, hogy pár hét múlva is friss ízletes az a víz. Ha pedig nem napokra utazok el akkor nem kell a sok vizet cipelni, elég a kanna.[/quote]
:meghajol
A mai járgányok vízrendszere, annak anyaga úgy van kialakítva, hogy alkalmas ívóvíz tárolásra is. Ehhez persze be kell(ene) tartani az ide vonatkozó egyéb előírásokat -rendszeres fertőtlenítés stb- is.
A csapvíz vs ásványvíz dolgában nem szeretnék értelmetlen vitát nyitni… :smt217 Ezen a nyílt fórumon semmiképpen sem. 🙁
Más: amennyiben a vízet ezüst-jodiddal -ezer éves tapasztalat van az ezüst vízre gyakorolt hatásáról- kezeled, véded, hónapokig is friss marad a vized, ha már annyira ragaszkodsz a csapvízhez…
A fenti megjegyzéshez utólag csak annyit, hogy ha tudnád, hogy a „szabványos” csapvized mitől és hogyan lesz „iható” lehet, hogy mégis azonnal rohannál ásványvizet venni.
A magyar ásványvizek egyébként is, világviszonylatban igen kiválóak.
🙂2014.10.10.-13:10 #45062Jó a kérdés, a két víztartállyal kapcsolatban.
Nos… én azon kevesek közé tartozom aki nem iszik ásványvizet (ha csak nem az életem múlik rajta). Sör, vagy, ha vezetni kell akkor sima csapvíz. Lehetőleg a saját lakásomból. Azért van külön a konyha vízrendszere, mert így tuti, hogy tiszta vizem van. A nagy tartályba lehet, hogy állott lesz a víz pár nap alatt és sosem ürül ki. Nem bízok abban, hogy pár hét múlva is friss ízletes az a víz. Ha pedig nem napokra utazok el akkor nem kell a sok vizet cipelni, elég a kanna. Még a szennyvíz részét meggondolom, lehet, hogy bekötöm a nagy tartályba, majd ez menet közben kiderül.
Nemo25! A tusolóval kapcsolatban, -még építés előtt- meg foglak keresni, mert nagyon szép munka.Köszönöm a segítséget
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.