-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.02.28.-12:54 #51672
Az észter gyanta szokott szétmarni egyes műanyagokat, az epoxi még a sztirolt sem oldja. Tapadóhidat is lehet kapni, ha nem tapad rendesen a gyanta a műanyaghoz. Az lenne a legjobb, ha ki lehetne venni a tálcát, akkor a hátoldalon tudnák megerősíteni. Ha a tálca hátoldalára rálaminálnak 1 réteg Corematot, soha nem törik el még egyszer.
2017.02.28.-02:53 #51670[quote=”MaMi” post=49587]Nem tejfőlős dobozban kell a műgyantát bekeverni, a „védelem” ,leválasztó pedig akkor kell, ha a bevonandó felületet mintának használjuk. Ebben az esetben az eredeti tálca alatta maradhat, és direkt jó ha hozzá köt a laminálás. Nem azért írtam, hogy szerepeljek az oldalon, ötletet akartam adni.[/quote]
Az valóban direkt jó, ha hozzáköt a műgyanta az eredeti felülethez, de ha a műgyanta oldószertartalma még a kötés előtt feloldja a bevonandó felületet, és abból egy ragacsos, folyós truttymó lesz, akkor kérdéses a munkák eredménye. Ezért próbáltam a tejfölös dobozzal példálózni, mert azt másodpercek alatt semmivé oldja a műgyanta, és sok műanyag idom, ezen remek minőségű anyaghoz hasonló műanyagból van domborítva a lakóautókba.
Ezzel együtt az ötlet jó lehet, de előzetes vizsgálatokat kell végezni a kezelendő felülettel, nehogy hatalmas öngól legyen a vége a dolognak. 🙂2017.02.28.-02:45 #51669[quote=”woodoopilot” post=49589]A mopedautómban a műanyag ajtókárpitot kell ezzel a ragacsos gyurma szerű anyaggal rögzíteni, de azt úgy odaragasztja, hogy ha nem vigyázunk, eltörik a vékony műanyag lemez. Bezzeg a tetőablakot meg elengedte.
A műanyag karosszéria is valami fekete ragasztóval van ráragasztva az alu vázra, de az sokkal keményebb, el kell vágni, ha le kell bontani egy elemet.A Conrad elég lehúzós szokott lenni, én a Renault szervizben vettem legutóbb, a nevét nem tudtam, de mondtam, hogy úgy néz ki mint egy kakaós csiga, abból rájöttek mit akarok.[/quote]
Az kell a tetőablakhoz. Ahogy Döme írta Butil szalagnak becézik, és számtalan formában, színben formulában létezik. A különböző feladatokhoz, más, és más minőségben kell, ezért vannak az eltérések egyes fajták között.
Azt javaslom, hogy az oda megfelelővel rakd vissza. Ezek áldásos tulajdonsága, hogy hosszú évekig ragacsosak, rugalmasak maradnak, így biztosítva a megfelelő tömítést a víz behatolása ellen. A ragasztók, ugyan hozzátapadnak a felületekhez, és amíg ez így van tömítenek is, de ha elválik a felülettől, már beszivárog a víz. Ellenben, a butilnál ez az elválás nem áll fent, mert tartósan ragacsos marad a felülete. Ráadásul, a ragasztóknál, ha valami okból ki kell szedni az ablakot, nem valószínű, hogy roncsolódás menetesen vissza tudod szedni.2017.02.27.-20:49 #51662A mopedautómban a műanyag ajtókárpitot kell ezzel a ragacsos gyurma szerű anyaggal rögzíteni, de azt úgy odaragasztja, hogy ha nem vigyázunk, eltörik a vékony műanyag lemez. Bezzeg a tetőablakot meg elengedte.
A műanyag karosszéria is valami fekete ragasztóval van ráragasztva az alu vázra, de az sokkal keményebb, el kell vágni, ha le kell bontani egy elemet.A Conrad elég lehúzós szokott lenni, én a Renault szervizben vettem legutóbb, a nevét nem tudtam, de mondtam, hogy úgy néz ki mint egy kakaós csiga, abból rájöttek mit akarok.
2017.02.27.-13:45 #51660Nem tejfőlős dobozban kell a műgyantát bekeverni, a „védelem” ,leválasztó pedig akkor kell, ha a bevonandó felületet mintának használjuk. Ebben az esetben az eredeti tálca alatta maradhat, és direkt jó ha hozzá köt a laminálás. Nem azért írtam, hogy szerepeljek az oldalon, ötletet akartam adni.
2017.02.27.-03:33 #51654Szerintem egyről beszélünk….. 🙂
A conrad jól megméri. A 3mm es emlékeim szerint kb. 3500 Ft/ tekercs.
Mi ezt csak gyurmaszalagnak hívjuk. Régebbi gumis szélvédő kéderek alá, ajtókárpit pára nejlonok felfogatására, rezgések megszüntetésére használatos.
Legalábbis a linken látható nagyon ilyenre hajaz.
több keménységű is létezik, van amelyik alig tapad.2017.02.27.-03:25 #51653Nem a butyl szalaghoz hasonlít az a ragacsos gyurmaszerű anyag, hanem inkább ehhez:
https://www.conrad.hu/hu/toemitoszalag-h-x-sz-15-m-x-7-mm-fekete-toemitoszalag-3m-scotch-seal-5313-3m-tartalom-1-tekercs-547142.html2017.02.27.-02:40 #51651[quote=”woodoopilot” post=49575]Novemberben bontottam le a burkolatot a plafonról, akkor leszedtem a tetőablakok belső keretét is. Most vettem észre, hogy a télen a tetőablak külső kerete elvált a tetőtől. Nem csoda, mert csak valami ragacsos gyurmaszerű anyaggal volt „odaragasztva”, olyasmivel mint az autó ajtókárpitok mögött a fóliát rögzítő ragacs. Nem tudom mi lehet a neve, a Renault szervizben szoktam venni hasonló ragacsot, vékony csíkban rá van ragasztva egy papírszalagra, és tekercsben lehet kapni. De gondolom van jobb megoldás is a tetőablakok tömítésére, mint ez a fekete ragacs. Az üvegszálas műanyag tetőkhöz milyen tömítő-ragasztó anyagot érdemes venni?[/quote]
Butyl szalagnak hívják, bármely autófesték boltban kapsz.
Továbbra is ilyennel szigetelném, mert rugalmas marad.2017.02.27.-01:37 #51648Novemberben bontottam le a burkolatot a plafonról, akkor leszedtem a tetőablakok belső keretét is. Most vettem észre, hogy a télen a tetőablak külső kerete elvált a tetőtől. Nem csoda, mert csak valami ragacsos gyurmaszerű anyaggal volt „odaragasztva”, olyasmivel mint az autó ajtókárpitok mögött a fóliát rögzítő ragacs. Nem tudom mi lehet a neve, a Renault szervizben szoktam venni hasonló ragacsot, vékony csíkban rá van ragasztva egy papírszalagra, és tekercsben lehet kapni. De gondolom van jobb megoldás is a tetőablakok tömítésére, mint ez a fekete ragacs. Az üvegszálas műanyag tetőkhöz milyen tömítő-ragasztó anyagot érdemes venni?
2017.02.26.-23:59 #51644[quote=”MaMi” post=49550]Vízálló műgyanta (pl. epoxi) és üvegszövet (több réteg) rálaminálásával bármilyen forma bevonható.
Nagyon fontos a keverési arányok betartása a hőmérsékletnek megfelelően (nehogy idő előtt megkössön, vagy egyáltalán ne kössön meg). Célszerű egy lamináláshoz értő személy segítségét kérni. Utolsó rétegnek egy műgyanta alapú festéket vagy gélt kell felhordani, mert a műgyanta felülete kissé ragadós marad.[/quote]Ez így szépen hangzik, de próbáltál már tejfölös dobozban bekeverni ilyen anyagot?
Erős esély van rá, hogy pillanatok alatt feloldja az eredeti tálca anyagát. Mielőtt bárminemű hasonlatos munkálatokba kezdene valaki, ajánlatos próbákat végezni a munkadarabon!!!!!
Az eredeti formákról, is csak úgy lehet sok esetben levenni a mintát, ha megfelelő védelemmel látjuk el, hogy ne tudják az oldószerek megtámadni a meglévő felületet.2017.02.26.-23:49 #51643[quote=”adamdenes” post=49549]mivel a jelenség egyelőre csak a zuhany előterében tapasztalható ahol csak nagy pancsolás után lehet víz még nem robbantanám az egész fürdőblokkot. Azon gondolkodtam hogy nem lehet e erre a repedezett műanyagra valamilyen műanyag betétet legyártatni amit bele lehet ragasztani a tálcába így nem kerülhet víz a repedésekbe.[/quote]
Azt esetleg meg lehet próbálni, hogy egy 3 mm-es műanyag lapot pontosan beszabni, és MS Hibrid ragasztóval ráragasztani, a repedezett részre.
2017.02.25.-11:59 #51620Vízálló műgyanta (pl. epoxi) és üvegszövet (több réteg) rálaminálásával bármilyen forma bevonható.
Nagyon fontos a keverési arányok betartása a hőmérsékletnek megfelelően (nehogy idő előtt megkössön, vagy egyáltalán ne kössön meg). Célszerű egy lamináláshoz értő személy segítségét kérni. Utolsó rétegnek egy műgyanta alapú festéket vagy gélt kell felhordani, mert a műgyanta felülete kissé ragadós marad.2017.02.25.-11:29 #51619mivel a jelenség egyelőre csak a zuhany előterében tapasztalható ahol csak nagy pancsolás után lehet víz még nem robbantanám az egész fürdőblokkot. Azon gondolkodtam hogy nem lehet e erre a repedezett műanyagra valamilyen műanyag betétet legyártatni amit bele lehet ragasztani a tálcába így nem kerülhet víz a repedésekbe.
2017.02.25.-01:33 #51618[quote=”Makkur” post=49546]Sziasztok!
Egy Opel Combo büszke tulajdonosai lettünk amit lakoautonak szeretnenk atalakitani.
Tudom kicsi de abbol epitkezünk ami van 🙂
Egy olyan kerdesem lenne hogy a linoleumot/OSB-t ha le akarom fedni az auto aljat mivel szoktatok rögziteni?
Asztalt padot otthon erdemes csinalni vagy megeri venni?Nemetorszagban lakom szoval a beszerzes megoldhato.
Elöre is köszönöm es üdv minden lakoautosnak![/quote]Az OSB-t járműipari ragacsokkal lehet a fenéklemezhez rögzíteni. Nálunk a köznyelv Sika-nak emlegeti, de annál vannak lényegesen jobb termékek is. Én a Saba 780-ast szoktam használni, jó még a Dinitrol, de a Soudal-nak is megfelelő a Fix-All ragasztója, de ezeken kívül is van számatalan PU, és MS Hibrid ragasztó, ami megfelelő lehet a feladatra. Ellenben az OSB helyett, inkább a nyár rétegelt lemezt ajánlanám, az lényegesen könnyebb.
PVC padló ragasztására az Emfi Tradifix.-je tökéletes, vagy a Thomsit K 1720-as ragasztója. Ugyan dolgoztam más ragasztókkal is, de ezekkel kaptam a legjobb eredményt a munka végére. A könnyű kenhetőség érdekébe, én meg szoktam hígítani egy kicsit a ragacsot, használat előtt.A bútorzatot célszerű méretre gyártani, hogy megfelelően illeszkedjen.
Jó munkát!
2017.02.25.-01:15 #51617[quote=”adamdenes” post=49541]Egy Elnagh lakóautó vizesblokk problámája a következő: a zuhanyzó WC ugyanaz a műanyag egységből van, elválasztható a kettő függönnyel. A padlóval a következő a probléma a WC-s rész padlóján mikro repedések alakultak ki, ami ha sok vizet kap, az a repedésbe befolyik és halljuk ha lépkedünk egy szörcsögő hangot, ahogy a levegő a mirorepedések közt áramlik.
Lehet-e ilyet valahogy javítani? Van-e ötlet?[/quote]………hogy is mondjam, hogy ne legyen sokkoló???? Kuka. :sorry
Sajnos a tejfölös doboz anyagból legyártott műanyag elemek, az idő múlásával elporladnak. Ezekkel nincs mit tenni, csak cserélni lehet. Nagyon sok gyártónál hasonló a helyzet, de az Elnagh termékeinél ez szinte törvényszerű. Persze bármelyik fajta műanyagnál bekövetkezhet bármikor egy-egy törés, repedés. Elég, ha vákuumformázás közben fellép egy kis feszültség az anyagban, az bármikor megmutathatja magát.
Ráadásul, ezek a panelek, beszerezhetetlenek. Kizárólag újragyártásról lehet szó, ami nem egyszerű a forma bonyolultsága miatt.
Két lehetőséged van. Legyártatni némi egyszerűsítéssel vákuumformázással, vagy esetleg üvegszálas műanyagból, amennyiben sikerül egyben kiszedni az eredetit.
Egyik sem olcsó mulatság. Idő, és munkaigényes feladat, ráadásul az alapanyagok sem filléres cuccok.2017.02.24.-23:53 #51616Sziasztok!
Egy Opel Combo büszke tulajdonosai lettünk amit lakoautonak szeretnenk atalakitani.
Tudom kicsi de abbol epitkezünk ami van 🙂
Egy olyan kerdesem lenne hogy a linoleumot/OSB-t ha le akarom fedni az auto aljat mivel szoktatok rögziteni?
Asztalt padot otthon erdemes csinalni vagy megeri venni?Nemetorszagban lakom szoval a beszerzes megoldhato.
Elöre is köszönöm es üdv minden lakoautosnak!2017.02.24.-23:34 #51615Szia!
Biztos, hogy van megoldás. Itt van két akril kád és zuhanytálca javítással foglalkozó cég.http://www.rikker.hu/zuhanyjavitas?gclid=CLGKnKauqdICFcluGwodNgQGAw
http://muanyagokjavitasa.hu/2017.02.24.-15:58 #51611Egy Elnagh lakóautó vizesblokk problámája a következő: a zuhanyzó WC ugyanaz a műanyag egységből van, elválasztható a kettő függönnyel. A padlóval a következő a probléma a WC-s rész padlóján mikro repedések alakultak ki, ami ha sok vizet kap, az a repedésbe befolyik és halljuk ha lépkedünk egy szörcsögő hangot, ahogy a levegő a mirorepedések közt áramlik.
Lehet-e ilyet valahogy javítani? Van-e ötlet?2017.02.21.-03:53 #51552[quote=”dxb” post=49493]Sziasztok,
teljesen új vagyok az oldalon, és a témában! Szeretnénk családi lakóautót készíteni, és nagyon megköszönném, ha valaki ellátna hasznos tanácsokkal már az elején, mielőtt esetleg zsákutcákba fordulnánk!
Ha valaki megosztaná a tapasztalatait, azt nagyon megköszönnénk! 🙂
pl.:
– miből célszerű /kisteher, személy/
– mi az átalakítás menete
– jogszabályi hátterek
– mit és hogyan érdemesSegítene valaki?
Előre is köszönöm!
Üdv,
Balázs[/quote]Ezeket a kérdéseket, ebben a topokban, már alaposan átrágtuk. Érdemes lenne visszalapoznod sok-sok oldalt, a kérdéseid többségére kimerítő válaszokat fogsz találni.
2017.02.21.-00:42 #51547Sziasztok,
teljesen új vagyok az oldalon, és a témában! Szeretnénk családi lakóautót készíteni, és nagyon megköszönném, ha valaki ellátna hasznos tanácsokkal már az elején, mielőtt esetleg zsákutcákba fordulnánk!
Ha valaki megosztaná a tapasztalatait, azt nagyon megköszönnénk! 🙂
pl.:
– miből célszerű /kisteher, személy/
– mi az átalakítás menete
– jogszabályi hátterek
– mit és hogyan érdemesSegítene valaki?
Előre is köszönöm!
Üdv,
Balázs2017.02.20.-02:25 #51532[quote=”Tiborc” post=49457]Kedves Nemo25,
köszönöm a válaszokat! Ígérem, nem fogok visszaélni és az összes kérdést idezúdítani, de van még pár kérdésem.
Ezek szerint ha néha 4 fő utazna, akkor a furgonátalakítás nem a legjobb, mert sok helyet vesz el. Esetleg egy 3 üléses és egy ülést akkor be lehet suvasztani. Ha így, akkor kb mik a terv költségek? Hallottam még tűzvédelmi vizsgáról és érintésvédelmiről. Ezt csak az átalakított kocsiknál kell vagy lakóautóknál is?
Sok mindent meg tudok csinálni magam is, képzőművész vagyok, de a fürdő és a világítás elég bonyolultnak tűnik. Van arra gyakorlat, hogy cégek részbeni átalakítást vállalnak? Láttam a biwakot Miskolcon és a nagydorogi céget, profinak tűnnek de a teljes átalakítás nekem árban elég magas.
Még a másik irány, amin gondolkodtam, hogy egy lakóautó, de ott sokat úgy hirdetnek 6 utazószemélyesnek, hogy nincs 6 szabályos autóülés, és biztonsági öv sem. Azzal mi a helyzet?
Köszönöm ha van idő és kedv válaszolni.[/quote]
Woodoopilot jól beszélt. Az első dupla ülések, rém kényelmetlenek, mondhatni egy lócával érnek fel, Viszont a szóló ülések lényegesen jobbak. Ráadásul a két első ülés forgatásával sok helyet lehet megtakarítani az ebédlőnél. Így a jó felállás a kettő elől, kettő hátul képlet. Nem véletlenül használják ezt a megoldást a gyárak.
A tervezés költségét nem befolyásolja az ülések száma. Az cirka 40-50 ezres.
Tűzvédelmi vizsgálat nem kell, viszont a gáztömörségi, és elektromos érintésvédelmi igen. Azok darabja 5-10 ezres között szokott mozogni cégtől függően.
A régebbi lakóautóknál, valóban nincsen az összes ülésen biztonsági öv. Ez az akkori szabályozásnak megfelelően lettek kialakítva, és szerzett jog alapján ezeket nem kötelező átalakítani. Ellenben nincsen egy esetleges ütközés során, semmilyen védelem kialakítva az azon helyet foglalók számára, ami erősen aggályos. Ezekbe is lehet utólagosan öveket beépíteni (többnyire), de az átalakítással jár, és plusz költségekkel.
A részbeni átalakítást, nem nagyon szeretik a cégek, de ezt személyesen tőlük kellene megkérdezned.
Arra azért felhívnám a figyelmedet, hogy egy egyedi lakóautó beépítés, nem kevés munka. Persze nagyban függ az igényektől, de még egy egyszerű beltér kivitelezése is jelentősen több, mint amit első ránézésre gondolnál.
Ellenben az öreg lakóautó vásárlása sem egyszerű feladat. Rengeteg a leharcolt, lelakott, elrohadt, éltes darab a kínálatban, amik ugyan még javíthatóak, de az is jelentős kiadással járhat.2017.02.18.-19:40 #51516Köszönöm!
2017.02.18.-05:07 #51512Én nem tennék előre 3 ülést, a sógorom Sprinterben is borzasztó kényelmetlen a jobboldali dupla ülés.
A mi Transitunkban 5 ülés van, elöl két kényelmes, karfás forgatható, a második sorban meg 3 db Renault Espace ülés, amikben gyárilag van 3 pontos biztonsági öv. A Renault ülések elég keskenyek, de a gyerekeknek tökéletes, még isofix is van bennük.
Ha összeforgathatók az ülések, szerintem az helytakarékosabb elrendezés, mintha fixek az első ülések, és a bódéban van egy külön étkező rész kialakítva.2017.02.18.-00:49 #51511Kedves Nemo25,
köszönöm a válaszokat! Ígérem, nem fogok visszaélni és az összes kérdést idezúdítani, de van még pár kérdésem.
Ezek szerint ha néha 4 fő utazna, akkor a furgonátalakítás nem a legjobb, mert sok helyet vesz el. Esetleg egy 3 üléses és egy ülést akkor be lehet suvasztani. Ha így, akkor kb mik a terv költségek? Hallottam még tűzvédelmi vizsgáról és érintésvédelmiről. Ezt csak az átalakított kocsiknál kell vagy lakóautóknál is?
Sok mindent meg tudok csinálni magam is, képzőművész vagyok, de a fürdő és a világítás elég bonyolultnak tűnik. Van arra gyakorlat, hogy cégek részbeni átalakítást vállalnak? Láttam a biwakot Miskolcon és a nagydorogi céget, profinak tűnnek de a teljes átalakítás nekem árban elég magas.
Még a másik irány, amin gondolkodtam, hogy egy lakóautó, de ott sokat úgy hirdetnek 6 utazószemélyesnek, hogy nincs 6 szabályos autóülés, és biztonsági öv sem. Azzal mi a helyzet?
Köszönöm ha van idő és kedv válaszolni.
2017.02.17.-05:37 #51502[quote=”Tiborc” post=49443]Üdvözlöm a Lakóautósok Klubját!
Kezdőként lehet, hogy rossz helyen érdeklődöm, nézzétek el nekem. Nagyon szimpatikus ez a beépítősdi, de mielőtt belemelegednék utánanéznék, mit lehet.Pár kérdés merült fel bennem, lehet van erre egy összerakott leírás vagy szabály.
A beépítendő autó előző státusza közömbös? Lehet teherautó vagy személyautó is?
Mit lehet és mit kell beépíteni?
Ha kész, ezt lakóautóként kell vizsgáztatni?Mi a helyzet az utazó számmal? mindenkinek kell öv? Lehet több alvóhely mint fekvő?
Ilyesmi alapkérdéseim vannak. Köszönöm, ha valaki elirányít, hol találok ezekre választ.[/quote]
Üdv!
Jó helyen jársz a kérdéseiddel!
Építhetsz lakót, személy-és teherautóból is. A lényeg, hogy kell egy átalakítási engedély, tervekkel, és egyéb
papírmunkával. Mikor elkészül az átépítés, elviszed egy vizsgára, ahol átminősítik neked az autót. Majd, ha teherautó volt, befizeted a regadót, ezek után kapod meg az új adatokkal a forgalmit.
A papírmunka elintézéséhez, a tervek elkészítéséhez, tudok neked segíteni.
A szállítható személyek száma attól függ, hány embert szeretnél magaddal vinni. Akár 8 ülést is beszerelhetsz, de annak nagy értelme nincsen, mert akkor nem marad hely a többi berendezésnek, ágynak. Természetesen minden ülést el kell látni biztonsági övvel. Mivel üléseket fogsz beépíteni, ezért nagy valószínűséggel kell egy beépítési nyilatkozat is.
Építhetsz be bontott üléseket is, egy a lényeg, hogy legyen nekik EU-s minősítésük, amit egy u.n. „e” számmal lehet igazolni. Amennyiben megtalálható a gyári matrica az ülés szerkezetén, és szerepel rajta az „e” szám, beépíthető. Természetesen a biztonsági öveknek is rendelkezniük kell ilyen adatokkal.
Lehet több alvóhelyet beépíteni, mint ülést, ( gondolom ez lenne a kérdésed)de nagy értelme nincsen.Visszaolvasva ezt a topikot, rengeteg, a továbbiakban felmerülő kérdésedre találsz választ, de ha mégis van kérdésed, akkor csak nyugodtan……… 🙂
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.