-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.10.27.-23:05 #53641
Azt a @*+/% életbe. Hat akkor marad busz és lesz még egy jogosítványom. Egy bünti ára. 🙁 Minden rosszban van valami jó 🙂
2017.10.27.-22:59 #53640Az emeletes sajnos nem jó nekem mert a felső szint túl alacsony.
viszont az enyémnek ugyanakkora az alapterülete mert benyúlik a vezetőfülke fölé ugyanígy.Ez egy texasi fickóé (kicsit öregebb, meg gyárilag lakó):
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ov4VJesNS5g&feature=youtu.be[/video]
Sajnos ekkora fák nőnek itt 😀 De hát mi a legrosszabb ami történhet? Max. rászokok a száraz kenyérre 😀
2017.10.27.-22:49 #53639Majdnem. 🙂 Az egy ilyesmi átfolyós vízmelegítő:
2017.10.27.-22:43 #53637[quote=”Neogyuri” post=51385]vagyis hiába van autópályára a díj fizetve, ha egy főúton megyek akkor még kilométerenként 50-60Ft? Nem semmi.
összegezve:
Az össztömeg bőven 3,5t fölött van, ezen nem lehet változtatni. A szállítható személyek száma max. 8+1. De inkább csak 7+1 van tervben. Szóval ha 3,5t alatt lenne akkor elég lenne a „B”.kat. Mivel fölötte van ezért C.kat minumum. De ha nem akarok km pénzt fizetni akkor D.kat amire nincs jogsim.
Vagy maradhat busznak vizsgáztatva 7+1 személlyel 3,5t fölött és vezethetem „C”-vel? Gyanitom, hogy nem és kénytelen leszek megszerezni a busz jogsit. Wáááá Még szerencse, hogy amúgy nem fizetünk sok adót…[/quote]Busznál lehet venni matricát. Teherautó 3,5t felett útdíjat fizet, nem tudsz külön pályadíjat fizetni. Vagy egy terminálnál beírod hova akarsz menni, ad egy útvonalat,(ha letérsz másik fizetősre, akkor büntet) kifizeted és utána indulhatsz. Vagy beszerzel egy elektronikus eszközt, feltöltöd pénzzel és arra mész amerre akarsz, minden szakasz díját azonnal vonja. A díj függ a tengelyszámtól és az környezetvédelmi besorolástól.Ha kifogy a pénz, egyből büntet.Én 2km-ért 165 000 ft-ot fizettem. Ez az autópálykra és a főútvonalakra kell. Bővebbet a HU-GO internetes oldaláról tuhatsz meg
2017.10.27.-21:40 #53636[quote=”Neogyuri” post=51384]Gondolom azért ez a gyakorlatban tud úgy működni, hogy az ember megcsinálja amit tud és a szakműhely befejezi amihez valóban szakértelem kell. Vagy aminél ilyen nem kell azt csak átnézi, hogy minden rendben van-e és némi pénzösszegért ad egy igazolást.
Ha így nem lehet akkor, hogy működik Magyarországon az SK építés? Engedély nélkül varrhatok egy új üléshuzatot? 😀
Az mondjuk persze alap, hogy gázhoz nem nyúlok és az elektromos bekötéseket is ellenőriztetem…[/quote]Vannak bizonyos dolgok amiket csak szakműhely végezhet el. Természetesen a többi dolog SK is elkészíthető.
2017.10.27.-21:35 #53635[quote=”ekatona” post=51389]Az elmaradott, tolunk nyugatabbra fekvo orszagokban ezt is csinaljak SK.
Gondolom azert ott is kell vizsgaztatni!
A palinak van sajat blogja es szivesen valaszon minden kerdesre.
Jo munkat ! (nem csak a papirmunkara gondoltam) De eleg nagy faba vagod a fejszet!
Udv[/quote]
Jól láttam, hogy egy háztartási gázkazánt épített bele?! :smt204
2017.10.27.-20:13 #53634Az elmaradott, tolunk nyugatabbra fekvo orszagokban ezt is csinaljak SK.
Gondolom azert ott is kell vizsgaztatni!
A palinak van sajat blogja es szivesen valaszon minden kerdesre.
Jo munkat ! (nem csak a papirmunkara gondoltam) De eleg nagy faba vagod a fejszet!
Udv
2017.10.27.-03:36 #53631Ez így van. Még egy „gyári” vonóhorgot sem tehetsz fel szakműhely nélkül.
[quote=”Kerti” post=51382][quote=”istozi” post=51379]… A tervezés úgy megy, hogy előbb megcsinálod, aztán valaki illetékes megrajzolja és benyújtható engedélykérelem lesz belőle….[/quote]
Ez nem teljesen így van, csak abban az esetben, ha hozzáértő szakműhely csinálja meg.
Az alap felállás ugyanúgy van, mint minden engedélyezésnél (például házépítésnél), hogy először egy szakember megtervezi, hogy hogynan kell szakszerűen megcsinálni, aztán egy szakműhely szakszerűen beépíti.
A szekműhely beépítése azért fontos, mert a vizsgán kérik a szakműhely igazolást is, hogy ki építette be.
Ez azokra vontatkozik aimik biztonságtechnikailag fontosak. Kasztni kivágások, ülések beépítése,biztonsági övek kiépítése, stb.
Nem lehet SK beépíteni a biztonságtechnikai berendezéseket. Hivatalosan![/quote]2017.10.27.-03:16 #53630vagyis hiába van autópályára a díj fizetve, ha egy főúton megyek akkor még kilométerenként 50-60Ft? Nem semmi.
összegezve:
Az össztömeg bőven 3,5t fölött van, ezen nem lehet változtatni. A szállítható személyek száma max. 8+1. De inkább csak 7+1 van tervben. Szóval ha 3,5t alatt lenne akkor elég lenne a „B”.kat. Mivel fölötte van ezért C.kat minumum. De ha nem akarok km pénzt fizetni akkor D.kat amire nincs jogsim.
Vagy maradhat busznak vizsgáztatva 7+1 személlyel 3,5t fölött és vezethetem „C”-vel? Gyanitom, hogy nem és kénytelen leszek megszerezni a busz jogsit. Wáááá Még szerencse, hogy amúgy nem fizetünk sok adót…2017.10.27.-02:53 #53629Gondolom azért ez a gyakorlatban tud úgy működni, hogy az ember megcsinálja amit tud és a szakműhely befejezi amihez valóban szakértelem kell. Vagy aminél ilyen nem kell azt csak átnézi, hogy minden rendben van-e és némi pénzösszegért ad egy igazolást.
Ha így nem lehet akkor, hogy működik Magyarországon az SK építés? Engedély nélkül varrhatok egy új üléshuzatot? 😀
Az mondjuk persze alap, hogy gázhoz nem nyúlok és az elektromos bekötéseket is ellenőriztetem…2017.10.27.-02:04 #53628Azt kalkuláld bele, hogy teherautóként kilométer szerinti útdíjat kell fizetni. És nemcsak autópályán.
2017.10.27.-01:34 #53627[quote=”istozi” post=51379]… A tervezés úgy megy, hogy előbb megcsinálod, aztán valaki illetékes megrajzolja és benyújtható engedélykérelem lesz belőle….[/quote]
Ez nem teljesen így van, csak abban az esetben, ha hozzáértő szakműhely csinálja meg.
Az alap felállás ugyanúgy van, mint minden engedélyezésnél (például házépítésnél), hogy először egy szakember megtervezi, hogy hogynan kell szakszerűen megcsinálni, aztán egy szakműhely szakszerűen beépíti.
A szekműhely beépítése azért fontos, mert a vizsgán kérik a szakműhely igazolást is, hogy ki építette be.
Ez azokra vontatkozik aimik biztonságtechnikailag fontosak. Kasztni kivágások, ülések beépítése,biztonsági övek kiépítése, stb.
Nem lehet SK beépíteni a biztonságtechnikai berendezéseket. Hivatalosan!2017.10.27.-00:41 #53626Oh hát ez kezd úgy tűnni, hogy nem is olyan vészes 🙂
Tudsz vagy tud valaki ajánlani valakit aki megrajzolja? Pest környéki lenne a legjobb. Csepeltől délre lesz a „kicsike”. Onnan már nehéz lenne megszervezni a mozgatását míg le nem vizsgázik…
Legkésőbb januárban kellene lezavarnom az egész procedúrát. :/2017.10.27.-00:16 #53624Kezdjük a végén: az átalakítás engedélyeztetése a (leánykori nevén) NKH-nál 18.000 Ft körül van. A tervezés úgy megy, hogy előbb megcsinálod, aztán valaki illetékes megrajzolja és benyújtható engedélykérelem lesz belőle. Ennek a díja kb 50.000 (lehet kevesebb is).
Minden ülésre kell a 3 pontos biztonsági öv. Ha nem az ülésen van, akkor az autóhoz kell rögzíteni, de kell.
Lehet típusidegen ülés, ha gépkocsiba volt tervezve.
Egyébként, ha átalakítod, akkor tgk. lesz. Illetve azt lehet kérni, h. az legyen.2017.10.26.-23:34 #53623[quote=”Neogyuri” post=51377]
Köszönöm a gyors választ!
– A mozgatás nem probléma az megoldható persze.
– így már érthető a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, 16. § (3) Az átalakítás során a jármű fajtája csak abban az esetben változtatható meg, ha
a) — különleges indokolt esetben — speciális rendeltetésű tehergépkocsi keletkezik.de ott van még az „f”
„f) autóbusz átalakítását követően trolibusz keletkezik”Ha jól tudom a TGK-nak is van valami meghatározása (miért ne lenne 🙂 )
Ha az nem teljesül akkor is TGK lesz a buszból?
Ez több szempontból is jó lenne.Az ülések az erdeit ülések lennének viszont a legtöbb nem, hogy 2 pontos de semmilyen biztonsági övvel nincs szerelve. Akkor is követelmény a 3 pontos? Mert ha a tervben nyilatkozni kell az eredeti ülésekről akkor gyanítom, hogy a típusidegen ülések beszerelése egy újabb akadály.
A terveztetés meg ez az egész procedúra nagyságrendileg mekkora költség? Ok a tervezés nyilván a bonyolultságtól függ de ez első körben csak a legalapabb lenne. (felesleges ülések „ki”, ágy(ak) „be”)[/quote]
2017.10.26.-23:33 #53622Köszönöm a gyors választ!
– A mozgatás nem probléma az megoldható persze.
– így már érthető a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, 16. § (3) Az átalakítás során a jármű fajtája csak abban az esetben változtatható meg, ha
a) — különleges indokolt esetben — speciális rendeltetésű tehergépkocsi keletkezik.de ott van még az „f”
„f) autóbusz átalakítását követően trolibusz keletkezik”Ha jól tudom a TGK-nak is van valami meghatározása (miért ne lenne 🙂 )
Ha az nem teljesül akkor is TGK lesz a buszból?
Ez több szempontból is jó lenne.Az ülések az erdeit ülések lennének viszont a legtöbb nem, hogy 2 pontos de semmilyen biztonsági övvel nincs szerelve. Akkor is követelmény a 3 pontos? Mert ha a tervben nyilatkozni kell az eredeti ülésekről akkor gyanítom, hogy a típusidegen ülések beszerelése egy újabb akadály.
A terveztetés meg ez az egész procedúra nagyságrendileg mekkora költség? Ok a tervezés nyilván a bonyolultságtól függ de ez első körben csak a legalapabb lenne. (felesleges ülések „ki”, ágy(ak) „be”)
2017.10.26.-02:30 #53617Ez jó sok kérdés. Egy részükre próbálok válaszolni.
– Ha ki van vonva forgalomból, akkor nem közlekedhet az úton. Átminősíteni, vizsgáztatni lehet, de a vizsgahelyre szállítani kellene, vagy próbarendszámmal mehet.
– 3,5 to felett nincs olyan, hogy követelmény. Speciális felépítmény bármilyen lehet (ilyenek pl. a műszerkocsik). Terv kell, engedélyeztetni kell. Közlekedésbiztonsági feltételeknek kell megfelelni.
– Az 1. vizsgán ha átment, akkor a következő vizsgára vagy ugyanúgy viszed, vagy ha valamit átépítesz (és a vizsgán úgy hagyod), akkor módosítani kell a műszaki dokumentációját és akkor az új szerint fog vizsgázni.
– Ha az ülések az eredeti buszülések (erről nyilatkozni kell a tervben), akkor elfogadják. Az ülések rögzítése az eredetivel egyenrangú, vagy annál erősebb legyen. 3 pontos biztonsági öv kell minden üléshez.
– Úgy tudom, hogy nálunk 8+1 ülésig nem kell buszos jogosítvány.2017.10.26.-00:58 #53616Sziasztok!
Új vagyok itt, szerencsére rátaláltam erre a fórumra. A tapasztalataitokra lenne szükségem. Már írtam egy pár helyre meg gugliztam rendesen de még mindig nem világos 1-2 dolog.
Az M3 katekóriás buszt szeretnék lakónak átalakítani. Hogy miért azzal most nem untatnék senkit.
A lényeg: Igaz, hogy mivel 3,5t felett van ezert TGK lesz és nem busz ha max 8+1 üléssel lesz vizsgáztatva?Ha ideiglenesen ki van vonva a forgalomból akkor át lehet vizsgáztatni vagy előbb vissza kell helyezni?
A buszban van gyárilag szék, asztal, kis konyha, wc/mosdó. A minimális lakóautó követelménybe még az ágy van benne ha jól tudom. Vagy van még valami? Ennek a beépítéséhez is kell valaki aki megtervezi vagy SK beépíthető?
Egyelőre plusz elektromosság, gáz és hasonló huncutságok nem lennének beépítve. Viszont ha úgy alakul, hogy idő közben mégis kellene akkor muszáj megint előbb engedélyeztetni, terveztetni. Vagy me lehet építeni/építtetni és utólag ellenőriztetni/engedélyeztetni.remélem érthetően írtam le. Van még egy pár kérdés a fejemben de egyelőre ennyi lenne a legfontosabb.
Ja meg, hogy C.kat jogsi elég-e. Egy német cikket olvastam amiben ha jól értettem akkor jan.1-től már D.kat kell akkor is ha csak 8+1 személyes.A válaszokat előre is köszönöm.
Gyuri2017.10.11.-21:31 #53426Kicsit instabil az asztalláb a csigánkban, jó lenne valami fixebb megoldás. Most egy 90 fokban meghajlított vas cső tartja az asztal lapot, amit egy marokcsavarral lehet rögzíteni.
Sajnos a falra és az asztal lapra csavarozható profil nekem nem jó, mert nem a fal mellett van az asztal.
Csak a kávához vagy a padlóhoz tudok valamit rögzíteni…Attachments:2017.09.21.-22:19 #53236[quote=”nemo25″ post=51005]
Én inkább az EMFI Tradifixét ajánlanám kárpitozáshoz.[/quote]A műszaki adatlapja szerint ez csak 80 fokig hőálló…
2017.09.21.-22:16 #53235[quote=”woodoopilot” post=50994][quote=”Kerti” post=50958]Sajnos saját tapasztalatunkból tudom, hogy a 110 fokos is kevés. Az is elválik. Autóba nekünk csak a 130 fokos ragasztók bírják. Ilyet viszotn kiskereskedelemben elég nehéz találni.[/quote]
Nektek van valami bevált anyagotok?[/quote]
Sabaspray FR AV
Nem tudom milyen kiszerelésben van. Mi 25 kg-osat veszünk.2017.09.21.-22:10 #53234Megkérdeztem egy autókárpitost, azt mondta, ők Körapren FU 35-öt használnak a tetőn.
http://ragasztastechnika.com/termekek/korapren-fu-35/
Ez 130 fokig hőálló, 250-300 g/m2 az anyagigény, nekem kellene egy 3 kg-os vödörrel belőle, ami kb. 10500 Ft.
Nem tudom ez mennyire számít drágának…2017.09.21.-01:49 #53216[quote=”woodoopilot” post=51004][quote=”nemo25″ post=51000]
A másik történet, hogy a PU ragasztót, elhúzod fogas glettvassal, és akkor teljes felületen tapad a cucc a lemezhez. .[/quote]A gletvasas módszert a ragasztóhabra értetted, vagy arra a pur ragasztóra, amit kartusból lehet kinyomni?
[/quote]
A PU járműipari, fóliatömlős, kenőmájas állagú, sötétszürke kenőcsére értettem. 😉
2017.09.21.-01:45 #53215[quote=”mikrobi” post=51003]A tetőkárpitot pálmatex-szel rakjuk fel.de az se olcsó! és hát a kiadóssága ,hát pl opel corsa 0.75l kb.de egy astra kombira már sporolni kell ,hogy 1 kg elég legyen.4-5000ft között van az ára[/quote]
Én inkább az EMFI Tradifixét ajánlanám kárpitozáshoz, amit cirka 5-7 %-ban felhigitunk folttisztító benzinnel, 4 részletben, hozzáadva , és erőteljesen kavarva. Amennyiben egyszerre adod hozzá a nyálat a ragacshoz, kicsapódik, és egy trutymógombóc lesz belőle. Viszont higitva sokkal kiadósabb, és lényegesen könnyebb a felhordása a felületekre. A Tradifixnek, jelentősen magasabb a gyantatartalma, ami erősebb kötést biztosít.
5 kg-al, kikárpitoztuk a hosszú magas Vitonak a teljes rakterét.2017.09.21.-01:17 #53214[quote=”nemo25″ post=51000]
A másik történet, hogy a PU ragasztót, elhúzod fogas glettvassal, és akkor teljes felületen tapad a cucc a lemezhez. .[/quote]A gletvasas módszert a ragasztóhabra értetted, vagy arra a pur ragasztóra, amit kartusból lehet kinyomni?
Használtam régebben egy kétkomponensű Körapur ragasztót, azt nagyon jól lehetett kenni gletvassal, kb. olyan állaga volt, mint egy híg tejbegríznek, de nem folyt meg a függőleges felületen se. Jó volt vele dolgozni, mert az edző adagolásával a fazékidőt 5-től 90 percig be lehetett állítani. De azt inkább keményhabok és fémek ragasztásához ajánlották.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.