-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.10.30.-22:29 #53681
Már en is játszottam ezzel a gondolattal. Ahogy Nyomi mondta az alkotás a fontos, nem is annyira a végeredmény. Az egyetlen gond amire meg nem találtam megoldást hogy Európában elég kevés az olyan hely ahova be lehet férni vele! A kempingek és lakóautó parkolók alltalaban 10m ig fogadnak.
Láttam egy verziót ahol az alsó rész oldalát hidraulikaval lenyithatová tették és egy garázs lett kialakítva a két tengely között.
Elég nehéz beszerezni ezt a modellt. Ha nem titok mennyibe jött ki maga a busz?
Üdv
Endre2017.10.30.-21:52 #53678[quote=”ekatona” post=51424]Ha jol látom akkor ez egy Neoplan 117 Spaceliner. Ez a modell az egyik legideálisabb lakoautonak. Ha belekezdel a munkába, szívesen megnézném egyszer élőben is.
Üdv
Endre[/quote]Szia!
Igen az. Sok típust megnéztem és nekem is úgy tűnt, hogy ebben a kategóriában ez egy nagyon jó alap. Sok hely van alul a technikának, jó a belmagasság és az elejétől a végéig beépíthető. Na meg fent a kilátás is jó. 😀
Ha minden jól megy akkor decemberben haza is tudom vinni. Bár lehet, hogy január ésszerűbb lenne. Meglátom…
Majd egyeztetünk. 😉2017.10.30.-19:23 #53675Urak!
Ötletet, tippeket szeretnék.
Zuhanykabin ajtajának valami harmonikaajtó szerűséget szeretnék, mint pl. REMIform, vagy ehhez hasonlatos megoldást. Gondoltam már műanyag redőnyre, alul, felül sínnel, stb, megoldásokra , meg derékszögben széthúzható sarokra rakott 2 szárnyú tolóajtóra is. A lényeg, hogy menet közben ne zörögjön, kis helyet foglaljon, és ne legyen arányaihoz képest csillagászi árú kivitelezhetősége. (az a zuhanytálca köré húzható rolós megoldás is érdekes lehet akár, de arról kézzelfogható infót egyenlőre nem találtam)
A segítséget előre is köszönöm!2017.10.30.-12:54 #53672Ha jol látom akkor ez egy Neoplan 117 Spaceliner. Ez a modell az egyik legideálisabb lakoautonak. Ha belekezdel a munkába, szívesen megnézném egyszer élőben is.
Üdv
Endre2017.10.29.-23:53 #53668[quote=”Neogyuri” post=51416][quote=”istozi” post=51412] Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni.
[/quote]A PURhabos ragasztást, hogy csinálod? Eddig az bejárati ablakok és ajtók berakásánál használtam meg csövek köré.
Csíkokat fújsz egymás mellé és rányomod a szigetelő lapot vagy nem ha hagyományos flakonos habot használod? A dagadásával van csak problémám.
Ja és ebből is zárt cellásat hasznlálsz, igaz?Vagy nem kell a teljes felületen ragasztani mint itt?
[/quote]A kevésbé dagadó, ragasztó PUR habot használjátok! Annak az utódagadása igen csekély, nem mozdítja ki a helyéről a felragasztott elemet!!!!
Ezzel együtt, én inkább a műkaucsukhab lemezt ajánlanám szigetelésre.
Érdemes arra is figyelni, hogy a karosszéria merevítő bordáit nem szabad teljesen lezárni. Mindenképpen kell légrést biztosítani, a kaszni kényszer szellőzéséhez!!!! A lecsapódó párát, menet közben kiszárítja a fellépő huzat. Amennyiben ezt megakadályozzuk a teljes lezárással, számíthatunk a szerkezet károsodására. (Penész, gomba, rothadás, korrózió) Ezért nem szabad habbal kifújni minden rést!!!2017.10.29.-21:29 #53667Szia Attila! Koszonom, szivesen megnezem! Adsz elerhetoseget, ahol tudlak keresni? Koszi 🙂
2017.10.29.-21:25 #53666Szia Istvan!
Koszonom, foglak keresni! 🙂 🙂
Udv.
Dori
2017.10.29.-17:34 #53665Igen, így csinálom. De!
Mivel az a cél, hogy ne legyen lehetőség vízpára kicsapódásnak, ezért a teljes felületen kell legyen hab. Egy-két cm-rel kisebb legyen a szigetelés, mint a hely, ahova tenni akarom, mert a dagadás elkerülése céljából mozgatni kell oldalirányba (széttöröm a kristályosodást) és kézzel nyomom 10 -15 sec ideig. A dagadás megakadályozásához nem sok erő kell.
Az a jó benne, hogy az egyenetlen, vagy ívelt felületen is jól lehet ezzel a módszerrel ragasztani (pl. padlólemezre, íves oldalfalra, stb). És nagyon erősen köt. Volt, hogy rétegelt lemezt felragasztottam és egy hét múlva le akartam venni. Inkább eltört, de nem jött fel.2017.10.29.-15:14 #53664[quote=”istozi” post=51412] Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni.
[/quote]A PURhabos ragasztást, hogy csinálod? Eddig az bejárati ablakok és ajtók berakásánál használtam meg csövek köré.
Csíkokat fújsz egymás mellé és rányomod a szigetelő lapot vagy nem ha hagyományos flakonos habot használod? A dagadásával van csak problémám.
Ja és ebből is zárt cellásat hasznlálsz, igaz?Vagy nem kell a teljes felületen ragasztani mint itt?
2017.10.29.-14:21 #53662Dunakeszin most építek. Megnézheted.
[quote=”cheresznye” post=51413]Sziasztok!
Biztosan lesznek majd konkrétabb kérdéseim is, most egyelőre leginkább arra volna szükségem, hogy valakivel, akinek van saját tapasztalata, beszélhessek – akár személyesen
Dóri[/quote]2017.10.29.-13:32 #53661Üdv Dóri
Nemrég építettem át egy furgont lakónak. Ha eljössz hozzánk, megmutatom és megpróbálok válaszolni a kérdéseidre. Ozorák István 30/928 77042017.10.29.-12:10 #53660Sziasztok!
Új vagyok én is – a fórumon és a témát illetően is. 🙂 Eddig csak messziről nézegettem vágyakozva azt a szabadságot, amit egy lakóautós utazás ad. Most viszont úgy tűnik, hogy szeretett kisautóm megadta magát, és ha nem sikerül ésszerű keretek között újra életet lehellni bele, akkor új guruló alkalmatosság után kell néznem. Ha így lesz, akkor talán eljött az ideje, hogy nyáron már ne csak nézegessem mások szép kis buszát, de éljem én is ezt a szabadságot.
Az egyetlen bökkenő, hogy (lányként) egyáltalán halvány fogalmam sincs a fő szempontokat illetően onnantól kezdve, hogy egyáltalán milyen buszt érdemes vásárolni, egészen odáig, hogy mire érdemes majd figyelni az utazgatások során (parkolás, útdíjak). Mindennek a tetejébe saját kezűleg szeretném a buszt átépíteni. 😀 Azt sose mondtam, hogy normális vagyok, cserébe viszont nem riadok meg a kihívásoktól.
Biztosan lesznek majd konkrétabb kérdéseim is, most egyelőre leginkább arra volna szükségem, hogy valakivel, akinek van saját tapasztalata, beszélhessek – akár személyesen meghívhassam egy kávéra/ebédre, vagy skype-on és akkor küldök ajándékot hálám jeléül. 🙂 Egyelőre olyasmik foglalkoztatnak, hogy mik legyenek a vásárlásnál a legfőbb szempontjaim, illetve milyen fenntartási költségekre számítsak majd. Bocsi, ha fura a kérés, de nem vagyok egy nagy fórumozó, pötyögő, óriási segítség lenne, ha nem kellene végigbújnom ezer topikot és siteot az elinduláshoz. Cserébe ha megépült a busz, összeírom szívesen a saját tapasztalataimat mások okulására. 🙂
Szóval kapható valaki esetleg ilyesmire?Üdv.
Dóri
2017.10.29.-11:44 #53659„Nem tudom, hogy ez hogy lehetséges de gondolom le van papírozva”
Az átalakítási engedély egyik fontos lépése, hogy mérlegjegyet kell csatolnunk a dokumentációhoz. Régebben előfordulhatott, hogy a mérlegelt súly (és annak alapján a forgalmiba beírt érték) és a tényleges menetkész súly eltért egymástól. Szóval sikerült „lepapírozni” és elég kicsi volt a lebukás esélye (még a gyárak is benne voltak ebben). Mióta napi probléma, hogy az országúton várható a tényleges súly mérése, ezt nem érdemes csinálni.
És egyébként is, egy jármű legyen minél könnyebb.
A szigetelésre tervezett 4-5 cm bőven elég. A kőzetgyapottal vigyázz, bármelyik nem jó autóba (ami a jármű rezgése miatt képes arra, hogy összeessen, azt nem érdemes beépíteni). Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni.
A zárt pórusú szigetelés mellé nem kell párazáró (önmagában megvalósítja), viszont, ha van légrés a szigetelés és a belső burkolat között, akkor oda jó a fényes fólia, mert az rontja a hővezetést. Mindegy milyen. Nemrég láttam, hogy olcsó készházaknál a külső és belső burkolat között csak egy kétoldalt fényes fólia van beépítve.2017.10.29.-00:59 #53658[quote=”istozi” post=51406]
„…Ehhez jött még a reg. adó (neked nem lesz ilyen)…”[/quote]Ebben már nem vagyok biztos. A hasznaltauto.hu-n van egy 18 tonnás 12 m-es lakóbusz és azt írja róla az eladó, hogy:
„A jármű M1-es kategóriába van besorolva, C kategóriás jogosítvánnyal vezethető és tachográf használata nem szükséges.”Nem tudom, hogy ez hogy lehetséges de gondolom le van papírozva azért írja. Akkor viszont szép kis reg.adó lesz. :sir
Az a baj, hogy csak decemberben tudok majd személyesen utánajárni a hatóságoknál. :unsure:2017.10.28.-23:22 #53657[quote=”Nyomi” post=51408]Szerintem az építés izgalmasabb mint a végeredmény. Nem az ár miatt, hanem a kihívás, a problémák a feladatmegoldás. Nem tudhatjuk ki milyen céllal, milyen célra épít lakót. Könnyed barangolásokra furgon. Stabil hosszú kitelepülésekre busz. Most páran hosszú lakóról furgonra váltottak, mert a közlekedési problémák, a parkolás, vagy a kempingek mérete így kényelmesebbé teszi az életüket. Nagyszerű barátom azt mondta: ” minek a nagy autó, hiszen előtte élünk,csak aludni járunk be „. Én szeretném a ” roppan csarnokot ” használni na de utazni…..Itt van máris két szempont más más értékrend szerint megálmodva. Sok sikert mindegyik megvalósításához.
Egyébként itt mindenki úgy gondolom őszinte véleményét fogalmazza meg építő jelleggel. Nem kell szívünkre venni, hanem át kell gondolni
Üdv Nyomi;) .[/quote]Igazad van. Én is ilyen vagyok. Szeretem egyedivé tenni a dolgaimat. 🙂 Az autómat is annó miszlikre szedettem és olyan lett a végén majdnem amilyet elképzeltem annak ellenére, hogy volt 1-2 buktató. Azért csak majdnem mert egy ilyen projektnek sosincs vége. Mindig jönnek új 5letek. 🙂
Esetemben a hosszú kitelepülés miatt kell. El fog férni minden szerszám, és nem kell pl. egy macskapisi szagú padláson aludni 2 hónapig. (volt ilyen). De olyan is van hogy napi 50km oda-vissza ami nem csak pénz de idő is. Egyetlen dolog amitől tartok az a parkolás. De mindenhol van olyan hely ahol a kutyát sem fogom zavarni.Hogy ne csak off legyen, látott már valaki ilyen motorszállítót buszon?
2017.10.28.-23:05 #53655[quote=”istozi” post=51406]Azt hittem ez a „Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)”
Nemrég építettem át egy furgont lakónak.
Előnye: kifejezetten a mi igényeinknek megfelelően lett megépítve. Meg kiélhettem az alkotás iránti vágyamat. Szerintem jobb, mint egy hasonló árszintű használt gép.
Költség: a belső átalakítás kb 300.000 Ft volt. (+ munka). Ehhez jött még a reg. adó (neked nem lesz ilyen) és a külső dolgok (omnisztor és tartozékai). Az átalakítás fő tételei az ablakok, a fürdőszoba kialakítása, famunka.
Arra ügyelj, hogy a busz nagy ablakaival csinálj valamit (nyáron meleg, télen hideg az üvegfelület).
Szóval – szerintem – megéri.[/quote]Igen én is ezért vágok így bele. Használt lakót is rendbe kell tenni hacsak nincs valaki úgy tele, hogy egy viszonylag fiatalt tud venni. Szerszámaim vannak, elszántság szintén, idő a legtöbb szóval hajrá.
Szigetelni mindenképp fogom. Ez szerintem is nagyon fontos ez lesz az első lépés. Ami előtt beépítés lesz azt fixen ami marad kilátni az meg levehetőre. Plusz a rolók is hasznosak lehetnek, főleg nyáron.
Milyen vastagon érdemes szigetelni minimum? Én összesen 4-5 centire gondoltam…
Első rétegnek 2cm műkaucsukot gondoltam. Az zárt cellás. Abból van még otthon néhány tekercs. Erre mehet esetleg kőzetgyapot és a végén párazáró fólia? (Párazáróból láttam légbuborékosat.) Vagy inkább a zárt-cellás fújt hab+fólia?2017.10.28.-22:23 #53654Szerintem az építés izgalmasabb mint a végeredmény. Nem az ár miatt, hanem a kihívás, a problémák a feladatmegoldás. Nem tudhatjuk ki milyen céllal, milyen célra épít lakót. Könnyed barangolásokra furgon. Stabil hosszú kitelepülésekre busz. Most páran hosszú lakóról furgonra váltottak, mert a közlekedési problémák, a parkolás, vagy a kempingek mérete így kényelmesebbé teszi az életüket. Nagyszerű barátom azt mondta: ” minek a nagy autó, hiszen előtte élünk,csak aludni járunk be „. Én szeretném a ” roppan csarnokot ” használni na de utazni…..Itt van máris két szempont más más értékrend szerint megálmodva. Sok sikert mindegyik megvalósításához.
Egyébként itt mindenki úgy gondolom őszinte véleményét fogalmazza meg építő jelleggel. Nem kell szívünkre venni, hanem át kell gondolni
Üdv Nyomi;) .2017.10.28.-20:49 #53652Azt hittem ez a „Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)”
Nemrég építettem át egy furgont lakónak.
Előnye: kifejezetten a mi igényeinknek megfelelően lett megépítve. Meg kiélhettem az alkotás iránti vágyamat. Szerintem jobb, mint egy hasonló árszintű használt gép.
Költség: a belső átalakítás kb 300.000 Ft volt. (+ munka). Ehhez jött még a reg. adó (neked nem lesz ilyen) és a külső dolgok (omnisztor és tartozékai). Az átalakítás fő tételei az ablakok, a fürdőszoba kialakítása, famunka.
Arra ügyelj, hogy a busz nagy ablakaival csinálj valamit (nyáron meleg, télen hideg az üvegfelület).
Szóval – szerintem – megéri.2017.10.28.-18:55 #53651😀 ….
2017.10.28.-18:49 #53650Bocsi,hogy bele vau-vau…..
2017.10.28.-17:18 #53649Szeretem a pozitív embereket. 🙂 Ha mindenki így gondolná akkor nem lenne egy darab sem a világon.
Üzemeltetésre és építésre összesen. Sokat nem lesz mozgatva. kb. 3000Km van ebbe bekalkulálva.
Azt hittem ez a „Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)” és nem a „Miért ne tegyük” rovat. 😉A fix költségek ha nem tévedek nagyot:
Évi vizsga: kb. 60.000Ft
Bizti: 200.000Ft
Teljesítmény adó: 45.000FtKihagytam valamit? Ez összesen: 305.000HUF ami alig 1000€. Marad még 5000 az utazásra, építésre, szervizre. Ez 2-3 év alatt azért szerintem már szemmel is jól látható élvezhető eredményt hozhat. Az adó és a bizti. persze csak akkor ennyi ha egész évben be van jelentve.
Mi lehet a legrosszabb ami történhet? Ha elkalkulálom magam, megunom, vagy nem tetszik akkor fogom és eladom. Nagy kaland.2017.10.28.-16:53 #53648Ez nem egészen tiszta… az építés vagy az üzemeltetés alatt évi 6e/év ? Hidd el bánni fogod ( ha egyáltalán valaha is utazni fogsz vele és nem előbb unod meg a készítés közbeni nyűgöket.)
2017.10.28.-13:38 #53646Hát ezzel nehéz vitatkozni. Mindenkinek mások az igényei.
Ha évi 6000 euro alatt marad amit rá kell költeni akkor már megéri.2017.10.28.-13:08 #53645Én ez ideig két alkalommal építettem át buszból teherautóvá,konkrétan büfékocsivá .Komoly gáz (háztartási cuccok) és elektromos hálózattal . Lakóautót sosem csinálnék autóbuszból. Sokat fogsz vele dolgozni, többe lesz mintha veszel egy gyári lakót és nagy csalódás lesz a végeredmény ,amellett hogy csak hátránya lesz,a gyári lakóhoz képest !!! ( méret, adók, fogyasztás, útdíj, biztosítás, vizsgáztatás évenként,haladási sebesség és sorolhatnám még ) És mi lesz az előnye ??? Ezt csak Te tudhatod…. Szerintem semmi ! Üdv: Sityu
2017.10.27.-23:49 #53643Na most találtam a hasznaltauto-n egy hirdetést. Szinten 12m hosszú 18t-ás lakó M1 kategóriában, C-vel vezethető és nem kell tachográf. :smt204
„M1 kategória: Személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül legfeljebb nyolc ülőhellyel.”
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.