-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.02.24.-16:15 #54681
Kollégák!
Segítségre lenne szükségem a képen mellékelt 5 pólusú csatlakozók beszerzésében. A gyártó kicsit rövid kanócot tett rá, és égen földön nem találok 2,5 mm kiosztású tűs csatlakozót (apa ás anya) a hosszabbításhoz. Elvágni és betoldani is lehetne végső esetben, de ez nagyon megnehezítené a későbbi szerelést.
Szóval: hol lehet ilyet kapni?Attachments:2018.02.13.-02:24 #54603[quote=”Kerti” post=52307][quote=”Srychy” post=52306]Este kint aludtam a Lakóban.
🙂
Tegnap megjavítottam a fűtésem. ….[/quote]Na ez a fanatizmus hurrá[/quote]
Ez az!
Mikor valamilyen okból kifolyólag, nem tud az ember fia kedvére csavarogni, és az elvonási tünetektől, remegő kezekkel simogatja lopott pillanatokban szeretett csigáját, akkor még egy rokonlátogatás indoka is remek alkalom arra hogy a lakóval menj, annak ellenére, hogy a rokonok nem értik, hogy miért nem szeretnénk télvíz idején a házban aludni, és az sem egészen tiszta a számukra, hogy nekünk buli a lakóautózás, és nem kényszer. :smt2042018.02.11.-16:15 #54596[quote=”Srychy” post=52306]Este kint aludtam a Lakóban.
🙂
Tegnap megjavítottam a fűtésem. ….[/quote]Na ez a fanatizmus hurrá
2018.02.11.-12:09 #54595Este kint aludtam a Lakóban.
🙂
Tegnap megjavítottam a fűtésem.
Ahogy sejtettem a vezérlő panel volt a hibás.
Kertinek köszönhetően sikerült beszerezni az alkatrészt.
Beindítottam a fűtést és, hogy ne járjon hiába kicuccoltam.
Remekül működik.
hurrá2018.02.11.-12:01 #54594[quote=”Forest” post=52302]Köszönöm !
És itt is van az első amire szeretnék véleményeket ,tanácsokat !
Nem szivesen vágnék lukat a Truma alá, amire rá kell ültetni ! Helyette egy fém dobozra ültetném aminek 100 -as átmérőjű nyílása van, a kaszni oldalán szintén. Természetesen megfelelő tömítés és külső rács stb. A kéményt azt hagyományosan a tetőn vezetném ki a megfelelő szerelvénnyel !
Várom a tanácsaitokat ![/quote]Én a dízel állófűtésre esküszöm.
Döme most vett kis pénzen a Neten. Pár oldallal előbb olvashatsz róla.
Az enyém is a lakó aljára van beépítve. Azon kívül, hogy helytakarékos a fogyasztása is egész jó.2018.02.11.-02:52 #54593[quote=”Forest” post=52302]Köszönöm !
És itt is van az első amire szeretnék véleményeket ,tanácsokat !
Nem szivesen vágnék lukat a Truma alá, amire rá kell ültetni ! Helyette egy fém dobozra ültetném aminek 100 -as átmérőjű nyílása van, a kaszni oldalán szintén. Természetesen megfelelő tömítés és külső rács stb. A kéményt azt hagyományosan a tetőn vezetném ki a megfelelő szerelvénnyel !
Várom a tanácsaitokat ![/quote]Nem vagyok biztos abban, hogy megfelelő lenne a levegő ellátása a készüléknek a dobozos módszerrel, és a későbbiekben nem tudnád javítani a szerkezetet, kiszerelés nélkül, amennyiben valami gond lenne vele.
Gondolom a 2200-as konvektorról van szó. Abból létezik olyan változat, ami a lakó oldalán kivezetett nyílásokon keresztül kapja a levegőt, és szintén ott távozik az égéstermék, de annak más a szerkezeti kialakítása.
A furgonokba nem a legideálisabb megoldás a konvektorok alkalmazása. A korlátozott hely miatt, lényegesen jobbak, a pad alá építhető fűtőkészülékek, mint a Truma Combi, és a VarioHeat típusok, illetve a Webasto Air Top készülékek.
Én azt ajánlanám, hogy ne kísérletezz, inkább alkalmazd a gyári előírás szerinti beépítési módot!2018.02.11.-02:03 #54592Szó nincs röhögésről ! Már egy játékkockákból állót modelleztem. Meg vagy tizenöt kockás papíros rajzom is van. Most jön a kartondobozos autó „beépítés”. Ez már valósághű lesz . (vagy nem) . Idő van , nem kapkodok !
És köszönöm a tanácsokat , mert abból sosem elég !2018.02.11.-01:54 #54591Köszönöm !
És itt is van az első amire szeretnék véleményeket ,tanácsokat !
Nem szivesen vágnék lukat a Truma alá, amire rá kell ültetni ! Helyette egy fém dobozra ültetném aminek 100 -as átmérőjű nyílása van, a kaszni oldalán szintén. Természetesen megfelelő tömítés és külső rács stb. A kéményt azt hagyományosan a tetőn vezetném ki a megfelelő szerelvénnyel !
Várom a tanácsaitokat !2018.02.08.-19:56 #54580köszönöm a válaszokat majd követem az utasításokat ha megakadok jelentkezem.
2018.02.07.-03:45 #54576Sikaflex 221, Dinitrol 410 uv. Az egyik jobb, mint a másik.
2018.02.07.-03:44 #54575[quote=”adamdenes” post=52279]Az Elnagh lakónknak fel kellene újítani a vizesblokkját a zuhanytálca kezdi megadni magát, így cserélni kell. Van már új zuhanytálca csak érdeklődnék csinált-e már valaki hasonlót? mire kellene figyelni? mivel kell kezdeni? stb. Előre is köszi a válaszokat[/quote]
Elnagh-nál, a zuhanytálcát, úgy tudod kiszedni, hogy kiszereled az összes cuccot, ami rá van építve, majd hajszárítóval megmelegíted a tálca alját, minek hatásra a leragasztáshoz használt fekete butil szalag meglágyul, így lényegesen könnyebben fogja elengedni. Utána vakard le a még ott maradt butilt, hogy tiszta legyen a felületed. Ott is használhatod a hajszárítót, és a már levakart butil csimbókkal tapogatva tudod hatékonyabbá tenni a műveletet. Folttisztító benzinnel lehet a maradék nyomokat eltávolítani.
Az új tálca rögzítéséhez, ugyan olyan szalagot használj. A berakás előtt, helyezd el a padlón, melegítsd fel hajszárítóval, és úgy langymelegen nyomd bele a tálcát. Ennél a módszernél, nem kell lesúlyozni. Utána tömítsd a réseket.
Szinte biztosra veszem, hogy a régi szilikonnal volt utánatömítve. A szilikon nyomokat, TÖKÉLETESEN el kell távolítani az oldalfalról, és mindazon felületekről, ahol illeszkedik a tálca széle.
A tömítéshez mindenképpen MS hibrid ( Saba 780, 790 esetleg Soudal Fix All) ragasztót használj. Ugyan a PU ragacsok is hasonlóak, de azok nem UV állóak többnyire, így lényegesen hamarabb, erősebben besárgulnak.
A tömítés előtt, használj színtelen Primer alapozót, ami tapadóhidat képez a műanyag, és a ragacs között.
A tömítésnél használj maszkolást, úgy lényegesen szebb munkát tudsz végezni.
A tömítő anyag eldolgozása gyakorlatot igényel. Anélkül neki se állj, mert maszatolás lesz a végeredmény.
Szilikonnal ne próbálkozz!!! A szilikon, nem való lakóautóba.
Mikor kiszeded a régi tálcát, nézd végig a szerkezetet, amennyiben ázási nyomokat találsz, nézz utána, hogy van-e rohadás! A károsodott részeket érdemes kijavítani mielőtt berakod az új tálcát.2018.02.07.-03:09 #54574Ez a tömítés érdekelne, mert új tálca beépítés közeleg. Pontosan melyik anyagok jönnek szóba?
[quote=”Miska2″ post=52284]Én már cseréltem zuhanytálcát chausson flash 3-on. Nem egy bűvészmutatvány. Ha volna egy kép a zuhanyzórol, akkor többet tudnék segíteni. Valószínűleg ki kell szerelni a wc-t,mosdót, zuhanypanelt is, mert csak így lehet könnyedén kiemelni a huhanytálcát. Ha viszont különálló egység, akkor egyszerűbb a dolog. A végén szépen visszakell tömíteni. Ha ragasztva van a tálca a fenéklemezhez, akkor fogsz vele szenvedni, de meg lehet vele bírkozni. Ha vissza akarod ragasztani a fenékhez, a súlyozáshoz régi kiselejtezett akksikat érdemes használni. Tömíteni sika, v. dinitrol a jó.[/quote]
2018.02.07.-01:08 #54573Én már cseréltem zuhanytálcát chausson flash 3-on. Nem egy bűvészmutatvány. Ha volna egy kép a zuhanyzórol, akkor többet tudnék segíteni. Valószínűleg ki kell szerelni a wc-t,mosdót, zuhanypanelt is, mert csak így lehet könnyedén kiemelni a huhanytálcát. Ha viszont különálló egység, akkor egyszerűbb a dolog. A végén szépen visszakell tömíteni. Ha ragasztva van a tálca a fenéklemezhez, akkor fogsz vele szenvedni, de meg lehet vele bírkozni. Ha vissza akarod ragasztani a fenékhez, a súlyozáshoz régi kiselejtezett akksikat érdemes használni. Tömíteni sika, v. dinitrol a jó.
2018.02.06.-19:36 #54568Az Elnagh lakónknak fel kellene újítani a vizesblokkját a zuhanytálca kezdi megadni magát, így cserélni kell. Van már új zuhanytálca csak érdeklődnék csinált-e már valaki hasonlót? mire kellene figyelni? mivel kell kezdeni? stb. Előre is köszi a válaszokat
2018.02.05.-00:15 #54551[quote=”Forest” post=52254]Köszönöm !
Átolvastam az egész topikot ! Mindent megtaláltam, igaz több órám ráment ! De így tiszta. Lehet kezdeni a csigaház alakítását ![/quote]Így van ez… Jól írták az előttem szólók.
Én is az elsőt elbontottam az első szezon után. Arra jó volt, hogy összeálljon a kép, hogy mire van szükség és mire nincs. Most a másodikkal utazunk, ami mindenben megfelel, de azt is tudom, mi kell még bele.
Azért érdemes mindent százszor átgondolni, mert utólag egy dugalj beszerelése is óriási meló…
Feltétlenül figyelj a belső színekre! Ha rosszul választod meg, az hiába funkcióba jó, ha nem tudsz benne élni.
Olyan ez mint egy lakás belső. Én megbolondulnék, ha pirosra lenne festve a szobám… Mondjuk ez egy durva példa, de remélem érted.
Én évekig kijártam a lakó kiállításokra, és onnan szedtem össze az alapokat.
És nem elhanyagolható, hogy innen mennyi segítséget kaptam.
Jó barkácsolást! Sok türelmet! És, ha úgy ítéled meg, hogy „gáz”, ne sajnáld visszabontani.
Ha elakadsz kérdezz!
Szívesen segítünk.2018.02.04.-15:56 #54546Ja, lehet röhögni, -mi, mindkét sk. épített lakónkat legelőször kockás papíron terveztük meg.
A másodiknál, -emelt tetejű T4, -ami, folyamatosan „szűkül” fölfelé, -bizony. többször is, szabtunk először kemény kartondobozból és illesztgettünk…
És, nagyon lényeges, ahogy írja, – legelőször, -el kell dönteni, hogy MILYEN célra lesz ?2018.02.03.-16:12 #54543[quote=”Forest” post=52254]Köszönöm !
Átolvastam az egész topikot ! Mindent megtaláltam, igaz több órám ráment ! De így tiszta. Lehet kezdeni a csigaház alakítását ![/quote]
Istozi leírta a lényeget. Talán annyit tudnék még tanácsolni, hogy modellezz kartonpapírral. Úgy megmutatja neked a bútorzat tömegét, elhelyezkedését, meglátod, hogy elfértek-e, és azt is látod, hogy marad-e elegendő élettér, és mozgástér.
Nyugodtan kérdezz, mert könnyű hibákat elkövetni!!!! Nekünk már van tapasztalatunk, és szívesen megosztjuk azokat veled. Mit, mivel, és hogyan, no meg hol lehet azt jó áron beszerezni. 🙂2018.02.03.-13:24 #54542„Lehet kezdeni a csigaház alakítását !”
Ne feledd: Tervezéskor lehet legjobban elb@szni. Inkább fordíts több időt arra, hogy neked (a családnak) mire van szüksége és aszerint gondold végig. Van, aki nagyobb konyhát visz, többet főz-mosogat benn és van, akinek a reggeli tea-kávé kivételével nincs szüksége a benti konyhára. Van, aki kempingbe jár (csak elvétve tölt egy-két éjszakát elektromos csatlakozás és fürdés nélkül) és van, aki hosszabb időket tölt biwakolással (energia- és vízellátás egész más, mint az előzőnél). Ne arra számíts, hogy mindig szép napsütéses az idő, hanem néha beszorultok a lakóba (akkor is legyen mindenkinek helye, időtöltési lehetősége). Ha megvan a terv papíron, rajzold le a padlóra-oldalfalra. Lehetne folytatni, ám a legjobb, ha végiggondolod, megbeszéled a családdal, mielőtt nekiesel a szerszámokkal. És jó tervezést, jó munkát kívánok. Én már 3-at megcsináltam.2018.02.03.-04:36 #54540Köszönöm !
Átolvastam az egész topikot ! Mindent megtaláltam, igaz több órám ráment ! De így tiszta. Lehet kezdeni a csigaház alakítását !2018.02.02.-12:20 #54524„volt már téma de nem találom”
Én is leírtam már jópárszor. Nyugodtan keresd. Pl. ezen az oldalon vissza az 5. lapra. Így, miután megcsináltam helyetted a házi feladatot, örömmel állapítottam meg, hogy érdekes volt visszaolvasni, a tudásomat felújítani.2018.02.02.-03:50 #54517Üdv ! Mindenkinek !
Valószínű, hogy volt már téma de nem találom, és így lenne a gyorsabb !
Szóval van egy furgon ami teherautó papír szerint. Szeretnék belőle lakó autót csinálni ! Hogyan megy a legális átalakítás ? Milyen engedély kell előzetesen és mi utólag? Amig alakítom belül addig járhatok vele mint kisteher, és utána legálisan lehet személyautóra vizsgáztatni? Max 3,5 T Fiat ducató.
Megköszönném ha kapnék egy útmutatót.
Jó éjszakát !2018.01.25.-00:49 #54467[quote=”Nyomi” post=52182]azért felhívnám a figyelmedet, nem csak a csavar száma és az osztókör, hanem az ET szám, és a tehermentesítő váll fészkének mérete is számít. Nem baj ha nem gyári, de az adott típushoz gyártott felnit kell venni. Ha azt is figyelembe veszem, hogy egy lakónak a tényleges terhelése mennyi ( pláne motorszállítóval ) nem igen mernék még egy BMW felnit sem felrakni. A csavarfészek „utánfúrása” finoman fogalmazva is életveszélyes. Kevesen figyelnek rá, hogy az alufelniket a gyár által megadott nyomatékkal kell meghúzni, amely sok esetben nem egyezik meg az acélfelni értékével. Az erősebb meghúzás a felni műszeki paramétereit jelentősen ronthatja a komoly alufelni gyártók szerint. Ugyanitt érdemes megemlíteni, hogy az újabb Ducatok acélfelnije között is 2 féle terhelhetőségűt gyártanak. Ugyan úgy mint kerékagyból és fékrendszerből. Nem árt ennek utánanézni, ha valaki sk szerelgeti a paripát.Szerintem.:meghajol [quote=”nemo25″ post=52174][quote=”mikrobi” post=52169]5-ös sorozatú BMW felni tökéletes ha a régi fajta 5×118-as körosztású felfogatása van a Tiéden Nekem is ez van rajta több éve.20ezerért/garnitura, 15″ vagányat lehet venni ! A gumis cimbora utána nézett az enyémnek 800-1000kg terhelhetősége van per/felni.CSAK A GYÁRI!Tudom …a gyári csavar egy mérettel kisebb de ezt meg lehet oldani.Fúró van ugye bár, és kész![/quote]
Óvatosan kell kezelni a kisteherautóknál, és lakóautóknál az alufelni témát. Azt kevesen tudják, hogy az ezekre való tárcsáknál, acél betétekkel erősítik meg az öntvényeket. Erről, a súlyuk is árulkodik. Emiatt, ezek nehezebbek sok esetben az acél felniknél.[/quote][/quote]
Igen komoly igazságtartalma van annak amit leírtál, mondhatnám, szóról szóra igaz. Talán még az ET számot érdemes lenne egy kicsit jobban kicsomagolni. A gyári ET számtól való eltérés, jelentősen megváltoztathatja a futómű, mérnökök által belőtt geometriáját, ezzel agyonütve a vas stabilitását, továbbá a futómű egyes szerkezeti elemeire a tervezetnél jelentősen nagyobb terhelést róva.
2018.01.25.-00:33 #54466[quote=”Döme” post=52175][quote=”nemo25″ post=52173][quote=”Döme” post=52170][quote=”mikrobi” post=52169]5-ös sorozatú BMW felni tökéletes ha a régi fajta 5×118-as körosztású felfogatása van a Tiéden Nekem is ez van rajta több éve.20ezerért/garnitura, vagányat lehet venni ! A gumis cimbora utána nézett az enyémnek 800-1000kg terhelhetősége van per/felni.CSAK A GYÁRI!Tudom …a gyári csavar egy mérettel kisebb de ezt meg lehet oldani.Fúró van ugye bár, és kész![/quote]
…5×130…
Köszi azért! Nemo frizbi szettjét fogom szerintem megvenni, és átmatricázom citromosra. 🙂
Köszönöm mindenkinek a segítséget! :-)[/quote]Tudod mit Döme!!! Inkább adok neked egy szép, nagy, piros, Fiat emblémát is a szekér orrára. :-)[/quote]
Csigaevőt varázsoljunk macskazabálóra jeligével :rohog
Hátul is kéne felirat csere….meg díszrács is. Hagyjuk. ;)[/quote]Én úgy érzem, Te megfutamodsz egy kis kihívástól.:P Csak a kifogásokat keresed. :-#
2018.01.24.-23:01 #54463azért felhívnám a figyelmedet, nem csak a csavar száma és az osztókör, hanem az ET szám, és a tehermentesítő váll fészkének mérete is számít. Nem baj ha nem gyári, de az adott típushoz gyártott felnit kell venni. Ha azt is figyelembe veszem, hogy egy lakónak a tényleges terhelése mennyi ( pláne motorszállítóval ) nem igen mernék még egy BMW felnit sem felrakni. A csavarfészek „utánfúrása” finoman fogalmazva is életveszélyes. Kevesen figyelnek rá, hogy az alufelniket a gyár által megadott nyomatékkal kell meghúzni, amely sok esetben nem egyezik meg az acélfelni értékével. Az erősebb meghúzás a felni műszeki paramétereit jelentősen ronthatja a komoly alufelni gyártók szerint. Ugyanitt érdemes megemlíteni, hogy az újabb Ducatok acélfelnije között is 2 féle terhelhetőségűt gyártanak. Ugyan úgy mint kerékagyból és fékrendszerből. Nem árt ennek utánanézni, ha valaki sk szerelgeti a paripát.Szerintem.:meghajol [quote=”nemo25″ post=52174][quote=”mikrobi” post=52169]5-ös sorozatú BMW felni tökéletes ha a régi fajta 5×118-as körosztású felfogatása van a Tiéden Nekem is ez van rajta több éve.20ezerért/garnitura, 15″ vagányat lehet venni ! A gumis cimbora utána nézett az enyémnek 800-1000kg terhelhetősége van per/felni.CSAK A GYÁRI!Tudom …a gyári csavar egy mérettel kisebb de ezt meg lehet oldani.Fúró van ugye bár, és kész![/quote]
Óvatosan kell kezelni a kisteherautóknál, és lakóautóknál az alufelni témát. Azt kevesen tudják, hogy az ezekre való tárcsáknál, acél betétekkel erősítik meg az öntvényeket. Erről, a súlyuk is árulkodik. Emiatt, ezek nehezebbek sok esetben az acél felniknél.[/quote]
2018.01.24.-00:08 #54456[quote=”nemo25″ post=52173][quote=”Döme” post=52170][quote=”mikrobi” post=52169]5-ös sorozatú BMW felni tökéletes ha a régi fajta 5×118-as körosztású felfogatása van a Tiéden Nekem is ez van rajta több éve.20ezerért/garnitura, vagányat lehet venni ! A gumis cimbora utána nézett az enyémnek 800-1000kg terhelhetősége van per/felni.CSAK A GYÁRI!Tudom …a gyári csavar egy mérettel kisebb de ezt meg lehet oldani.Fúró van ugye bár, és kész![/quote]
…5×130…
Köszi azért! Nemo frizbi szettjét fogom szerintem megvenni, és átmatricázom citromosra. 🙂
Köszönöm mindenkinek a segítséget! :-)[/quote]Tudod mit Döme!!! Inkább adok neked egy szép, nagy, piros, Fiat emblémát is a szekér orrára. :-)[/quote]
Csigaevőt varázsoljunk macskazabálóra jeligével :rohog
Hátul is kéne felirat csere….meg díszrács is. Hagyjuk. 😉 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.