-
IndítottaTémakör
-
2010.06.12.-15:27 #23914
Sziasztok!
Tapasztalatotok szerint a Magyarországon használt 11 kg-os kemping gázpalackokat fel tudjuk-e majd töltetni/cserélni Dél-Európában (Itália-Franciaország-Spanyolország-Portugália vonalon tervezünk több időt tölteni), vagy ott használt típust kell majd beszereznünk. Kell-e valamilyen átalakítót venni, meg úgy általában, mi a szisztéma töltés-ügyben?
Csak egy palackkal indulnánk el, ha kell, hogy legyen hely egy más típusú palacknak is.
Ha viszont használható az itthoni típus, akkor feltöltöm a másodikat is.Másrészt nyári időszakban átlagosan meddig tart ki vajon két palack, két személyre számítva, úgy hogy a hűtő és a főzés menne gázról, melegvíz helyett meg langyos is oké.
Köszi a válaszokat!
Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2011.01.11.-21:32 #27889
[quote=”Kerti”:39ylulk7]Ezzel csak az szokott a baj lenni, hogy az autónak folyékony gáz kell ezért a kivezető csonk alulról veszi az anyagot, a lakóautós berendezéseknek meg légnemű gázra van szükségük.
Tehát olyan tartályt kell beszerezni amin van felül is légnemű gáz kivételére alkalmas kivezetés. Nem tudom, hogy melyik cég készít ilyet hivatalosan de erre azért figyelni kell, hogy nem csak simán beépíteni kell.[/quote]Camping-Profi 2010-es katalógusának a 223. oldala.
http://www.camping-profi.de/onlinekatalog.html#218
A link betöltése után gőrgővel tudsz hármat lapozni, és ott van a kérdéses kütyü.
Nagypapa előző hozzászólásában éppen ezen eszköz borsos árát panaszolta, bár praktikuma vitathatatlan.2011.01.11.-14:23 #27880[quote=”rlacika”:hnbl0dao]…. A palckra szerelendő nyomáscsökkentő a kimeneten 30/50mBar nyomást biztosit-ezen a nyomáson már nem cseppfolyós a gáz. ..![/quote]
A nyomáscsökkentőnek már a primer oldalára is légnemű gázt kell vezetni. Ezért kell a tartály tetejéről kivezetni a gázt, és ezért nem lehet búvárcsöves a kivezetés.2011.01.11.-14:02 #27879[quote=”Kerti”:2l0b43ji]
Tehát olyan tartályt kell beszerezni amin van felül is légnemű gáz kivételére alkalmas kivezetés.[/quote]
Elméletileg ez így van…de: az első lakómon (Westflia Joker/VW T3) gyárilag szerelt, fektetett beállitású gázpalack volt, aminek a kivezetése a palck közepén volt. Tudtommal az LPG és a bután/propán csak bizonyos nyomásig cseppfolyós, utánna gázzá változik. A palckra szerelendő nyomáscsökkentő a kimeneten 30/50mBar nyomást biztosit-ezen a nyomáson már nem cseppfolyós a gáz. Az biztos hogy a gázfelszerelések és főleg a palck környéke egy lakóban a legtöbb veszélyt rejti magában, de ugyanakkor rengeteg a vészfolklór is amivel körülővezik. Sajnos az utántöltés a nem egységes europai normák mitt nehezen biztositható, föleg külföldön, úgyhogy egy fix LPG tartály(esetleg levágott búvárcsővel), szabványos töltőszájjal szerintem egy jó megoldást jelent. Természetesen szakszerüen, szakember álltal felszerelve!2011.01.11.-02:11 #27875Névtelen
[quote=”nemo25″:2zj8w3ux]
Az acélpalackokat meg azért tilos LPG-vel tölteni,mert nincs rajta töltöttségmérő. Na már most. Az egyszeri magyar ember odamegy a kúthoz, és elkezdi tölteni. Mennyit rak bele? Hogy ha már eljöttem, legyen tele, akkor tovább bírja. Ja és mennyi volt még benne? Hát ki tudja?[/quote]
Azért ezt a részét nem értem az írásodnak. Mi magyarok nem vagyunk ennyire buták.(tudom nem így értetted). Az acélpalack LPG-vel való töltése inkább az adó tartalma miatt tilos, mint a a rajta levő töltöttség jelző hiánya miatt. A palackon van túlnyomásos szelep, ami működésbe jön, ha túltöltik. Az autógáz kútnál egyébként a töltőpisztolyhoz hozzá sem lehet nyúlni, még akkor sem, ha nem vagy egyszeri magyar, ezt csak a kútkezelő teheti. Én elég sok kempingben voltam már, és egyszer sem kutatták át az autómat, hogy milyen gázpalackot használok. Amiket itt leírtál az nem nagyon életszerű, de ez csak az én véleményem.2011.01.11.-01:30 #27873[quote=”nemo25″:2ncgnp13]…Egy lehetséges megoldás, hogy beépített LPG tartályt használsz. Ez elfér a padló alatt, és meglehetősen komoly térfogattal is lehet már kapni. Persze csak hivatalos engedéllyel, és vizsgáztatva, szakember által beépítve!!!! …[/quote]
Ezzel csak az szokott a baj lenni, hogy az autónak folyékony gáz kell ezért a kivezető csonk alulról veszi az anyagot, a lakóautós berendezéseknek meg légnemű gázra van szükségük.
Tehát olyan tartályt kell beszerezni amin van felül is légnemű gáz kivételére alkalmas kivezetés. Nem tudom, hogy melyik cég készít ilyet hivatalosan de erre azért figyelni kell, hogy nem csak simán beépíteni kell.2011.01.10.-18:02 #27864[quote=”istozi”:1t4dy83q]
– A beépített tartály súlya – értelemszerűen – nehezen mérhető (bár az iparban egyszerűen aláépítenek egy mérleget!), ezért más műszaki megoldással kell elérni a túltöltés elkerülését. Ez bele van építve a tartályba. Azért drágább a tartály, mint a palack.[/quote]Üdv Istozi
A drágább azért igen enyhe kifejezés!
A mi általunk is használt 11,5 kg töltetsúlyú német acél „turista” palack mai ára 50 Euro! Alu kivitelben, 135 Euró!
Az üvegszálerősítésű műanyagtartályról már mi is (Éva-Chellenger) tudunk, csak még árat sem találtam róla a német nagykereskedőknél!
A hazai autógáz kutaknál „talán” engedéllyel tölthető biztonsági tartály amely 23 liter térfogatú, csatlakozóval 470 Euró! Ebben már benne van a túltöltésvédelem, a biztonsági lefúvató szelep, valamint a töltöttséget jelző szintjelző!
Bár a hazai szabvány még azt is előírja, hogy a tartály beépített kell legyen!! Persze itthon mi mindent túllihegünk!
Üdv NagyPapa2011.01.10.-16:50 #27863A magyar alu palack HÁZTARTÁSI célra szolgál. Arra tökéletesen megfelel. Még könnyített változatot is engedélyeztek abból a típusból (2 db piros csíkról lehet felismerni).
Általában: a szabályokat a hozzá nem értőknek találták ki (olyankor rám is vonatkoznak):
– a folyékony gázt befogadó tartályok töltete kg-ban van meghatározva (mindig rá van írva, a nettót és a tárát összeadva a mérleg annál többet nem mutathat). Palackot ezért csak mérlegen állva szabad tölteni! Indoklás: ha melegszik a folyékony gáz (pl. a földalatti tartályban +10 fokon tárolták, a szabadban meg lehet akár 30 fok is, a napon tartott palackban még több), akkor tágulni akar. Nagyon erősen akar, mert még folyadék! Nincs gond, ha a folyadék fölött van hely gázállapotú anyagnak, mert az összenyomható. Ilyen egyszerű a szabály.
– A beépített tartály súlya – értelemszerűen – nehezen mérhető (bár az iparban egyszerűen aláépítenek egy mérleget!), ezért más műszaki megoldással kell elérni a túltöltés elkerülését. Ez bele van építve a tartályba. Azért drágább a tartály, mint a palack.2011.01.10.-05:47 #27860Na a magyar szabványnak megfelelő egyrétegű alu gázpalackoktól nem csoda hogy rettegnek külföldön. A mi tűzoltóink is félnek tőlük rendesen. Tűzben felhevülve igen csúnyát szól, és egy baleset során is könnyen felhasad, így okozva még nagyobb gázt.Vannak olyan kempingek, ahova be sem engednek vele.
Az acélpalackokat meg azért tilos LPG-vel tölteni,mert nincs rajta töltöttségmérő. Na már most. Az egyszeri magyar ember odamegy a kúthoz, és elkezdi tölteni. Mennyit rak bele? Hogy ha már eljöttem, legyen tele, akkor tovább bírja. Ja és mennyi volt még benne? Hát ki tudja? Szóval nem veszélytelen a túltöltés miatt. Szerintem érthető ok.
Bár némi ellentmondást érzek felfedezni a sérülékeny alu gázpalack forgalombantartása és ezen tiltás között.
Egy lehetséges megoldás, hogy beépített LPG tartályt használsz. Ez elfér a padló alatt, és meglehetősen komoly térfogattal is lehet már kapni. Persze csak hivatalos engedéllyel, és vizsgáztatva, szakember által beépítve!!!! Így már ólcsóbban és sok helyen tudsz tankolni gázt. Egy a bibi vele, hogy minden vizsgáztatáskor van vele egy kis plussz macera.
Az meg valóban gázos, hogy némely helyen 9-10 darab ezrest kérnek 10 kg propánért, mikor ha csak az LPG árát nézve is 4500- ból feltölthető .2011.01.09.-21:15 #27859[quote=”NagyPapa”:27ljfsaf]…Sőt a jó magyar alu palack miatt jó ha azonnal nem büntetnek meg, mert veszélyesnek tartják!! Igaz nem csak ott, a Lajtától nyugatra szinte bárhol!
….[/quote]
Itthon is tilos, mert veszélyes.2011.01.09.-20:05 #27858[quote=”NagyPapa”:1qf8iop8]Jól van na!
Hát persze, hogy piszkálja a csőrömet az fránya olaj-kazán!
Csak az ára idegesít még egy kicsit!
Nem kell valakinek egy eladó, egy telet használt (most még csak felet) Truma C 6002 nagyon jó kis kombi-kazán?? 😆
Egyébként valóban jól fűt!
A gázpalackok cseréjéről itt a link
levanterA kis családom egyik fele évek óta spanyolországban él, dolgozik, tanul! Van velük-náluk tehát személyes tapasztalatom.
A magyar, vagy német szabványos palackra úgy néznek mint a piros kukoricára, azonnal elküldenek vele „haza”!
Sőt a jó magyar alu palack miatt jó ha azonnal nem büntetnek meg, mert veszélyesnek tartják!! Igaz nem csak ott, a Lajtától nyugatra szinte bárhol!
Azt csak megjegyzem, hogy hivatalosan autógázzal ezeket a palackokat, magyart és vagy németet tölteni magyarországon TILOS!!!
Ismereteim szerint sajnos nem létezik egyetlen kemping sem az országunkban, ahol töltenek, vagy cserélnek palackokat!
A német 11 kg palackok a cseretelepek szerint „TURISTA” palackok!!
Üdv NagyPapa :smt212 [/quote] #-o #-o #-o
Itt svajcban a ferjem szerint nem marad a gaz palackban meg ha hideg is van mert 100% propan #-o es most meg meg valami konnyu uvegszalakbol is csinalhassak a palackokat mert sokkal konnyubbek itt nem toltik itt cserelni kell2011.01.09.-19:18 #27857[quote=”GaborApa”:3dawncyt]Ez így igaz.
Biztos, hogy nem is volt egyenletes 23 fok mindenhol. De feleannyiba került mint a gáz, és nem kell töltetni meg cserélgetni.Ez a -20 azért már elég durva hideg. Ilyen hidegben persze a gázolaj is jobban fogyott, de mivel leparkolás előtt megtankoltam, nem kellett rá figyelni. Végig 25 fok volt bent (nyári feeling 8) ).
Ez azt jelenti, hogy a ∆ Τ , amit a fűtésnek tartani kellett, 45 fok volt . :2010_nem_guluszem.gif [/quote]Jól van na!
Hát persze, hogy piszkálja a csőrömet az fránya olaj-kazán!
Csak az ára idegesít még egy kicsit!
Nem kell valakinek egy eladó, egy telet használt (most még csak felet) Truma C 6002 nagyon jó kis kombi-kazán?? 😆
Egyébként valóban jól fűt!
A gázpalackok cseréjéről itt a link
levanterA kis családom egyik fele évek óta spanyolországban él, dolgozik, tanul! Van velük-náluk tehát személyes tapasztalatom.
A magyar, vagy német szabványos palackra úgy néznek mint a piros kukoricára, azonnal elküldenek vele „haza”!
Sőt a jó magyar alu palack miatt jó ha azonnal nem büntetnek meg, mert veszélyesnek tartják!! Igaz nem csak ott, a Lajtától nyugatra szinte bárhol!
Azt csak megjegyzem, hogy hivatalosan autógázzal ezeket a palackokat, magyart és vagy németet tölteni magyarországon TILOS!!!
Ismereteim szerint sajnos nem létezik egyetlen kemping sem az országunkban, ahol töltenek, vagy cserélnek palackokat!
A német 11 kg palackok a cseretelepek szerint „TURISTA” palackok!!
Üdv NagyPapa :smt2122011.01.09.-18:36 #27856[quote=”NagyPapa”:2bj294ru]…A villanyfűtés sem az igazi, mert nem a csőrendszeren keresztül jön a meleg, így nem a legjobb helyekre jut a jóból, másrészt csak villanyból 2 KW nekem bizton nem elég, ahhoz túl nagy a járgány, – 7 – 10 foknál!
…[/quote]
Ez így igaz.
Biztos, hogy nem is volt egyenletes 23 fok mindenhol. De feleannyiba került mint a gáz, és nem kell töltetni meg cserélgetni.Ez a -20 azért már elég durva hideg. Ilyen hidegben persze a gázolaj is jobban fogyott, de mivel leparkolás előtt megtankoltam, nem kellett rá figyelni. Végig 25 fok volt bent (nyári feeling 8) ).
Ez azt jelenti, hogy a ∆ Τ , amit a fűtésnek tartani kellett, 45 fok volt . :2010_nem_guluszem.gif2011.01.09.-17:25 #27855[quote=”Brigi”:ze0vt5ro]Mi az egész út alatt (dec. 25-jan 2) kb. 2 palack gázt használtunk el. Igaz, hogy útközben nem ment a gáz és amikor magára hagytuk a lakót, akkor is csak takarékon. A hideg miatt nem jött ki az összes gáz a palackokból, úgyhogy három palackot használtunk a négyből, amit magunkkal vittünk, de mindegyikben maradt még több-kevesebb gáz. (Amikor hazaértünk Laci lemérte a palackokat, ennek alapján mondta, hogy kb. 2 palackkal fogyott.)
Volt -13-17 fok is, de enyhébb, -5-6, sőt 0 fok körüli idő is.[/quote]Üdv Judit!
Köszi az infót, a leírt használati mód mellett nehéz megítélni az egész napi fogyasztást!
Mi egész nap otthoni melegre (+23) fűtöttünk, a járgány légtérfogata pedig 3,5 tonna alatti kategóriában igen nagy!
Hát fogyott is a gáz rendesen! :2010_nem_guluszem.gifÜdv NagyPapa
2011.01.09.-17:15 #27854[quote=”GaborApa”:1811rzga]Ami biztos: 10.000 volt egy palacktöltés, és úgy hallottam kb 2 napra volt elég, de ezt csak hallottam!
Mivel egy 2000 W-os fűtés napi fogyasztása csak 2500 Ft-ot dob a villanyszámlán, ezért sokan inkább árammal fűtöttek, ezzel sokat megspóroltak.
Elég gáz ez a gázár 😕 [/quote]Üdv GáborApa!
Azért is érdekelt a dolog, mert jómagam kerek 6 napot voltam a relatíve hidegekben -7-9 fok volt a leghidegebb Hegykő környékén, ahol 3 palackom fogyott el! Mindegyikben propán volt! Korrekt áron kaptam (4500/palack) a töltetet. Az első palack másfél napot bírt csak ki! Igaz alapvető hibát is elkövettem: Kora reggel több hetes fűtés-mentes idő után indultam el, bent a járgányban -9 fok volt az induláskor!
Az első este még „sütött a hideg az ágyban” míg a lakóban már + 23 volt! Tanultam belőle!! Előre be kellett volna fűtenem, valamint veszek ágymelegítő elektromos paplant is!
A villanyfűtés sem az igazi, mert nem a csőrendszeren keresztül jön a meleg, így nem a legjobb helyekre jut a jóból, másrészt csak villanyból 2 KW nekem bizton nem elég, ahhoz túl nagy a járgány, – 7 – 10 foknál!Mindezeket okulásként írom, nem panaszként!
:2010_igen2.gif :2010_igen2.gif
Üdv NagyPapa
2011.01.09.-16:30 #27853[quote=”NagyPapa”:2v0nrjki]Üdv GáborApa!
Csak kiváncsiságból érdekelne a dolog, hogy mennyi ideig bírta az ott levőknek egy palack gáz?
Bocsánat, hogy dieseles fűtéssel rendelkezőtől kérdezem, értelemszerűen a választ a jelenlevőknek is címezem!
#-o
Az is érdekelne, hogy a helybe érkezett gázcserés, vajh propánt adott, vagy PB-t? Az ára nem volt egy kicsit húzós? :smt217Üdv NagyPapa[/quote]
Mi az egész út alatt (dec. 25-jan 2) kb. 2 palack gázt használtunk el. Igaz, hogy útközben nem ment a gáz és amikor magára hagytuk a lakót, akkor is csak takarékon. A hideg miatt nem jött ki az összes gáz a palackokból, úgyhogy három palackot használtunk a négyből, amit magunkkal vittünk, de mindegyikben maradt még több-kevesebb gáz. (Amikor hazaértünk Laci lemérte a palackokat, ennek alapján mondta, hogy kb. 2 palackkal fogyott.)
Volt -13-17 fok is, de enyhébb, -5-6, sőt 0 fok körüli idő is.2011.01.09.-16:02 #27852[quote=”NagyPapa”:1cgpqox8]Üdv GáborApa!
Csak kiváncsiságból érdekelne a dolog, hogy mennyi ideig bírta az ott levőknek egy palack gáz?
Bocsánat, hogy dieseles fűtéssel rendelkezőtől kérdezem, értelemszerűen a választ a jelenlevőknek is címezem!
#-o
Az is érdekelne, hogy a helybe érkezett gázcserés, vajh propánt adott, vagy PB-t? Az ára nem volt egy kicsit húzós? :smt217Üdv NagyPapa[/quote]
Ami biztos: 10.000 volt egy palacktöltés, és úgy hallottam kb 2 napra volt elég, de ezt csak hallottam!
Mivel egy 2000 W-os fűtés napi fogyasztása csak 2500 Ft-ot dob a villanyszámlán, ezért sokan inkább árammal fűtöttek, ezzel sokat megspóroltak.
Elég gáz ez a gázár 😕2011.01.09.-12:25 #27851[quote=”GaborApa”:1gkbsgfn]Mi pedig -19-et mértünk, Szirmabesenyő környékén .
😆 😆 [/quote]Üdv GáborApa!
Csak kiváncsiságból érdekelne a dolog, hogy mennyi ideig bírta az ott levőknek egy palack gáz?
Bocsánat, hogy dieseles fűtéssel rendelkezőtől kérdezem, értelemszerűen a választ a jelenlevőknek is címezem!
#-o
Az is érdekelne, hogy a helybe érkezett gázcserés, vajh propánt adott, vagy PB-t? Az ára nem volt egy kicsit húzós? :smt217Üdv NagyPapa
2010.08.17.-19:46 #25028Mivel a gáztöltő helyek gyűjteménye rendszeresen elkanyarodik, ezért nyitottam ezt a külön témát, a gázzal kapcsolatos információknak.
Ott pedig gyűjtsük csak a töltőhelyek listáját, hogy egyszerűbben áttekinthető maradjon.2010.08.17.-16:38 #25016Megválaszolván korábbi saját kérdéseimet, hogy meddig tarthat a gázpalack, és hogy hogy megy a feltöltés és a csere külföldön…
Az első palackunk 27 napig tartott, végigcsináltuk vele Olaszországot, és Dél-Franciaország kezdetét. Sokat ment a hűtő, melegvíz minimálisan lett használva, pár napot kempingben is töltöttünk, meg áramos helyen, 220V-ra csatlakozva, főzés viszont szinte minden nap volt. De azért viszonylag hosszabb szakaszokat tettünk meg gurulva (amikor a hűtő generátorról ment), nem úgy Franciaországban.
Itt a második palackunk már 16 nap után kifogyott. Abban a hiszemben voltam, hogy a csavarmenet egyező mérete miatt majd szimplán üzembe állítok egy Franciaországban vett új palackot. Így is lett, Butagazt vettünk 26.80 euróért, a Géant Casino nevű áruházláncnál. A legtöbb francia lakósnál ezt a palackot láttuk. A depozit általában 15-18 euró körül van a palackokért, de most akciósan 1 eurót kértek. (Tiszta propánt is láttam ugyanazon az áron, mint a butánt.)
Sajnos a beszerelés után kiderült, hogy a hazai reduktort nem lehet elég szorosan meghúzni, eltérő ugyanis a tömítés elhelyezése… 20 euróért így venni kellett a gázkiadó helynél rávaló reduktort, és mivel a hazai gumicsövet nem lehetett erre csatlakoztatni, még egy flexibilis csövet is kellett vásárolni. De így már működik a rendszer, és azt is látom immár, milyen hasznos lett volna beszerezni még indulás előtt azt a készletet, ami átalakítófejeket tartalmaz, úgy emlékszem, 16 euróba került a Falle katalógusban. Annak a használatával egyszerűen lehet üzembe állítani a külföldön vett palackokat, az otthoni reduktor és gumicső megtartásával és használatával. (Mindegy, majd legközelebb 🙂
Ja, még annyit, hogy a Franciaországban vett reduktor olasz gyártmány, így feltételezem, hogy Olaszországban is hasonló a szabvány.2010.06.30.-20:31 #24200:2010_igen_jeee.gif Hálás köszönet! :2010_igen2.gif
2010.06.27.-20:48 #24136[quote=”DEP76″:qc82k78u]A Duna és a Mosoni Duna közti rész a szigetköz, nézd meg google térképen Ásványráró falut ahol lakom és , meglátod hogy nem is kerülő, csak másik út.
Július 30. -án Szardínián leszünk, talán azis jó, de az nagyobb kerülő 😛
Egyébként kisebb tali lenne ,mert ott lesznek Chellenger-ék és Gabik gyermekei, plusz Mi.
Gondold meg. 🙂
DEP76[/quote]:2010_igen2.gif Köszi a felvilágositásért.
Meggondoltam. :smt217
Kisebb talira Ludwigshafen alkalmasab lenne, ez nektek és a többieknek, kisebb kerülö lenne mint Sardinia! 😆
Komolyan! :2010_ivok_sor3.gifMi kb. juliús 25-éig otthon vagyunk.
De a halászcsárda nevét kérlek közöld, mert az Utazókandúr szeme amikor mondtam neki azonnal felragyogott. Rögtön mondta, odamegyünk! :2010_igen_jeee.gif
:2010_rohog.gif Mellékesen megjegyezve, élvezem, hogy gáztöltö helyek helyett, most már halászlétöltöhelyekröl dumcsizunk!
2010.06.27.-02:35 #24124[quote=”Utazocica”:1augiyg1]:oops: Restelem, de mi a „Szigetköz”? :smt100
Kecsegtetö az ajánlatod a halászlével! :ny
Mindketten nagyon szeretjük!Köszönöm! :2010_igen2.gif
:smt217 Talán juliús 30-án???[/quote]
A Duna és a Mosoni Duna közti rész a szigetköz, nézd meg google térképen Ásványráró falut ahol lakom és , meglátod hogy nem is kerülő, csak másik út.
Július 30. -án Szardínián leszünk, talán azis jó, de az nagyobb kerülő 😛
Egyébként kisebb tali lenne ,mert ott lesznek Chellenger-ék és Gabik gyermekei, plusz Mi.
Gondold meg. 🙂
DEP762010.06.27.-00:27 #24123[quote=”DEP76″:2ngw7pc9]Ha nem Abdának mentek hanem a Szigetköznek akkor itt mentek el mellettünk 500 méterre, Biwakolni itt is tudtok, és ha halászcsárda kell, itt van a szomszédunkban, ahová még Győrből is kijárnak. Nem vicc itt csinálják a környékben a legjobb halászlét, és már össze is futottunk. 🙂 DEP76[/quote]
😳 Restelem, de mi a „Szigetköz”? :smt100
Kecsegtetö az ajánlatod a halászlével! :ny
Mindketten nagyon szeretjük!Köszönöm! :2010_igen2.gif
:smt217 Talán juliús 30-án???
2010.06.26.-20:34 #24122[quote=”Utazocica”:arrp05za]:2010_igen2.gif Köszönöm a válaszodat és a kedves ajánlatodat.
Nekünk gázra Magyarország területén még nem volt szükségünk, tényleg a német lakóautóforúmban kérdezösködnek. De minden esetre ezt nekünk is jó tudni!
Mi Györben évente kétszer, Erdélybe menet-jövett közben a Bem téren vagy a Dugonics utcában szoktunk biwákolni. Sajnos, általában este szoktunk megérkezni innét 800 km, Erdélyböl jöve 600 km után, ugyhogy elmegyünk a környéken vacsorázni, aztán nyomás az ágyba!
De azért nagyjábol ismerjük az óvárost, valamikor volt ott egy nagyon jó halászvendéglö, alig lehetett helyet kapni benne, vajon még létezik?
De hátha valahogy összefutunk … :2010_ivok_sor3.gif [/quote]
Ha nem Abdának mentek hanem a Szigetköznek akkor itt mentek el mellettünk 500 méterre, Biwakolni itt is tudtok, és ha halászcsárda kell, itt van a szomszédunkban, ahová még Győrből is kijárnak. Nem vicc itt csinálják a környékben a legjobb halászlét, és már össze is futottunk. 🙂
DEP762010.06.26.-06:41 #24114[quote=”DEP76″:3l6olfau]Megnéztem , nem vagyok egy nagy netguru, Goggle térképen.
Győrben a Mészáros Lőrinc utcában töltenek palackokat gond nélkül. A festékbolttal szemben kell bemenni a kapun ott már látni lehet.Nem tudom visz -e erre utatok de van itt három termál is ,biztosan nem gond élményeket találni, és Győr is nagyon szép város,Főleg mert nincsenek szétszorva a látványosság, a rakparton lehet parkolni, és onnan egy kellemes sétával meglátogatható szinte minden ami fontosabb. Idegenvezetést is vállalok ha jelzitek előre érkezésetek, segítek megtalálni a gázost is. 🙂
Ha Németországból jöttök úgyis erről szoktak belépni az országba
DEP76[/quote]:2010_igen2.gif Köszönöm a válaszodat és a kedves ajánlatodat.
Nekünk gázra Magyarország területén még nem volt szükségünk, tényleg a német lakóautóforúmban kérdezösködnek. De minden esetre ezt nekünk is jó tudni!
Mi Györben évente kétszer, Erdélybe menet-jövett közben a Bem téren vagy a Dugonics utcában szoktunk biwákolni. Sajnos, általában este szoktunk megérkezni innét 800 km, Erdélyböl jöve 600 km után, ugyhogy elmegyünk a környéken vacsorázni, aztán nyomás az ágyba!
De azért nagyjábol ismerjük az óvárost, valamikor volt ott egy nagyon jó halászvendéglö, alig lehetett helyet kapni benne, vajon még létezik?
De hátha valahogy összefutunk … :2010_ivok_sor3.gif
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.