-
IndítottaTémakör
-
2010.06.12.-15:27 #23914
Sziasztok!
Tapasztalatotok szerint a Magyarországon használt 11 kg-os kemping gázpalackokat fel tudjuk-e majd töltetni/cserélni Dél-Európában (Itália-Franciaország-Spanyolország-Portugália vonalon tervezünk több időt tölteni), vagy ott használt típust kell majd beszereznünk. Kell-e valamilyen átalakítót venni, meg úgy általában, mi a szisztéma töltés-ügyben?
Csak egy palackkal indulnánk el, ha kell, hogy legyen hely egy más típusú palacknak is.
Ha viszont használható az itthoni típus, akkor feltöltöm a másodikat is.Másrészt nyári időszakban átlagosan meddig tart ki vajon két palack, két személyre számítva, úgy hogy a hűtő és a főzés menne gázról, melegvíz helyett meg langyos is oké.
Köszi a válaszokat!
Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2011.01.16.-21:23 #28004
Névtelen
[quote=”GaborApa”:2lt75cvq]:oops: Igazad lehet. 😳
De lehet, hogy ilyen hidegben már a benzin is dermed.
😆 😆 😆 [/quote]A benzin cirka minusz 100 körül dermed …ha annyi volt ott , akkor dermedt !
😀2011.01.16.-19:19 #27999[quote=”Blue”:28ur2pm5]Én ugyan Oroszul nem tudok de biztos jól érteted, szerintem azok az Uralok Benzinesek. 😉
….[/quote]
😳 Igazad lehet. 😳
De lehet, hogy ilyen hidegben már a benzin is dermed.
😆 😆 😆2011.01.16.-18:35 #27995[quote=”GaborApa”:1s8w5x25]-40 °C ::megfagy
Látható, hogy a dízel dermedésgátlót a tartály alá kell tenni 😆
Ha belegondolok, Szirmabesenyőn csak 21 fokkal volt melegebb.[/quote]
Én ugyan Oroszul nem tudok de biztos jól érteted, szerintem azok az Uralok Benzinesek. 😉
Az biztos hogy a gumijelőlésekkel bajba vannak ezk a keletiek.
A Zozo uraljának ez már a második garnitúra gumija volt Michelin
Az első 1962 ben gyártott gumijával hoztam el a Magyar Honvédség telepéről (az az igazi traktor mintás orosz gumival) az autót 890 Km el 1997 ben.
Mivel hogy nem találtam a DOT számot ezért 18e Km es koráig azzal hajtottuk minuszban a hasig érő hóban, fülkéig érő homokban a sivatagban, és ezek között az átmenetben az autópályán. Sokszor 6X6 felezővel.
Nem is merem elmondani az Istozinak.
🙄 #-oJa és a több mint 35 éves guminak soha nem volt defektje elkopás miatt nyugdíjaztuk.
2011.01.16.-13:36 #27983[quote=”DEP76″:20dl7kpp]http://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0wcgI&feature=related
Nézzétek figyelmesen, itt van gumi előmelegítés , és elfagyás elleni fűtés is. 😉
A téli gumit kicsit másként értik. Vagy ott van igazi tél, nézzétek mit tesz az ottani hideg a gumival.[/quote]
-40 °C ::megfagyLátható, hogy a dízel dermedésgátlót a tartály alá kell tenni 😆
Ha belegondolok, Szirmabesenyőn csak 21 fokkal volt melegebb.
2011.01.16.-04:02 #27976[quote=”DEP76″:vurf431g]http://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0wcgI&feature=related
Nézzétek figyelmesen, itt van gumi előmelegítés , és elfagyás elleni fűtés is. 😉 [/quote]
Ez nagyon jóóóóó! Tiszta retró hangulatba kerültem! A jobb egyes elött a fatüzelésű kályha költséghatékony megoldásnak tünik, és a fűtőanyag beszerzése sem olyan macerás mint nálunk a propán töltése. Ráadásul -25 alatt sem fagy el. 😆 A fenébe is a Webastoval, jancsikályhát a lakóba!2011.01.16.-03:38 #27975[quote=”miska”:3axs0pm7]Bocsánat, hogy beleokoskodok, de 0 fok alatt nem szabad használni a hőszivattyús változatot, mert nem tesz jót a kompresszornak, és a hűtője is lefagy, ezért komoly problémákat okozhat az elfagyás. A gyártó cég is +3cels.fok ig ajánlja, mint fűtö klíma. Ebből a szempontból a Dometic, nem hőszivattyús változata, amelyben egy elektromos fűtőbetét van nem okoz károsodást a készülékben, bár fűtésre ez sem alkalmas télen.[/quote]
http://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0w … re=related
Nézzétek figyelmesen, itt van gumi előmelegítés , és elfagyás elleni fűtés is. 😉
A téli gumit kicsit másként értik. Vagy ott van igazi tél, nézzétek mit tesz az ottani hideg a gumival.2011.01.16.-01:13 #27972Névtelen
[quote=”NagyPapa”:2cge0v21]Igen a Dometic-nek a B 2600 tipusa hőszivattyús, csak a tapaszatalatok szerint gyakran leveri a 6 Amperes automatát induláskor.
Részben emiatt a Telair Silent 2,1 / 2,3 KW szintén hőszivattyús „csendes” változatát raktuk a járgányra! 😀
Klíma üzemben tökéletes, bár szerintem kicsit zajos, fűtő üzemben sajnos nem egy nagy szám, minuszok idején nem helyettesíti a Gáz, pláne nem a Diesel fűtést még nyomokban sem és még mindíg zajos![/quote]
Bocsánat, hogy beleokoskodok, de 0 fok alatt nem szabad használni a hőszivattyús változatot, mert nem tesz jót a kompresszornak, és a hűtője is lefagy, ezért komoly problémákat okozhat az elfagyás. A gyártó cég is +3cels.fok ig ajánlja, mint fűtö klíma. Ebből a szempontból a Dometic, nem hőszivattyús változata, amelyben egy elektromos fűtőbetét van nem okoz károsodást a készülékben, bár fűtésre ez sem alkalmas télen.2011.01.15.-21:56 #27967[quote=”NagyPapa”:3qgijooi]Igen a Dometic-nek a B 2600 tipusa hőszivattyús, csak a tapaszatalatok szerint gyakran leveri a 6 Amperes automatát induláskor.
Részben emiatt a Telair Silent 2,1 / 2,3 KW szintén hőszivattyús „csendes” változatát raktuk a járgányra! 😀
Klíma üzemben tökéletes, bár szerintem kicsit zajos, fűtő üzemben sajnos nem egy nagy szám, minuszok idején nem helyettesíti a Gáz, pláne nem a Diesel fűtést még nyomokban sem és még mindíg zajos! Még nem jöttem rá, milyen körülmények, hőfokok mellett tudja a 2,3 KW fűtőteljesítményt!! :smt203
Ezt részben okulásként írom másoknak!!Üdv NagyPapa[/quote]
A klímát csak poénból írtam Kertinek, mint 3. üzem, de fűtésre tényleg alkalmatlan.
1. ez tényleg zajos
2. fent fűt, alul hideg marad
3. kicsi a teljesítménye.
Ősszel és tavasszal lehet esetleg használni, ha valaki spórolni akar a gázzal.Csak a teljesség kedvéért, kiegészítésként: a Dometic B tetőklímáknak mindegyik típusa fűt is.
A 2.2 -es már Dometicből sem verné le a 6 A biztit. Tehát nem a márkától, hanem a teljesítménytől függ.
Tetőklíma mindig hangos, mert kevernie kell a levegőt, és nyitott helyen van. Csendes klímát padlóra épített, és körbecsövezett készülékkel lehet megoldani.2011.01.15.-20:54 #27963[quote=”GaborApa”:374yh6sk]A Dometic hűtő-fűtő klímát kihagytad 8)
Úúúútálunk fázni 😆 😆 😆
[/quote]Igen a Dometic-nek a B 2600 tipusa hőszivattyús, csak a tapaszatalatok szerint gyakran leveri a 6 Amperes automatát induláskor.
Részben emiatt a Telair Silent 2,1 / 2,3 KW szintén hőszivattyús „csendes” változatát raktuk a járgányra! 😀
Klíma üzemben tökéletes, bár szerintem kicsit zajos, fűtő üzemben sajnos nem egy nagy szám, minuszok idején nem helyettesíti a Gáz, pláne nem a Diesel fűtést még nyomokban sem és még mindíg zajos! Még nem jöttem rá, milyen körülmények, hőfokok mellett tudja a 2,3 KW fűtőteljesítményt!! :smt203
Ezt részben okulásként írom másoknak!!Üdv NagyPapa
2011.01.15.-00:19 #27948[quote=”Kerti”:3i1kvo1d]… DualTop és S 3002-es fűtés kombinációja …[/quote]
A Dometic hűtő-fűtő klímát kihagytad 8)Úúúútálunk fázni 😆 😆 😆
Komolyra fordítva:
Ha már bent van egy kombi gázkazán, akkor valóban a jó megoldás lehet egy kisebb diesel fűtés beépítése a rendszerbe. 0 – 5 fokig kifűt, és az alatt még mindig rásegíthet a gázkazánnak, tehát az nem fogja zabálni a gázt.Ha új építés van ÉS télen is akarják használni, akkor meg fűtésnek egyértelműen valamelyik dízelt érdemes.
2011.01.14.-23:40 #27946[quote=”challenger”:2ufd0uxe]…sajnos ha utanna akarod beepiteni ezeket az opciokat, hat igen is eleg sok penzbe kerul…ami jelenleg nekunk meg varni kell sajnos :smt061 [/quote]
Utólag átépíteni valóban költséges de ha építésnél kell gondolkozni akkor ár terén szinte mindegy melyik kerül be, később az üzemeltetésnél és problémamegoldásnál viszont már nem mindegy.
2011.01.14.-20:25 #27942Amikor a Berni lakosszalonba voltunk…tavaj…eppen azt neztuk mar a bazis lakok is dizelfutesuek es igy is melegitik a vizet…tehat majdnem csak a fozesre meg a hutore kell a gazt szanni…igen egyre tobb epito szinte majdnem mindegyik ezt az opciot teszi be a lakojaba…ez volt a legnagyobb meglepetes a karavanszalonba… =D> =D> =D> Jo van tiszta gazos meg tiszta diezeles de ez mar nem mindenkinel…sajnos ha utanna akarod beepiteni ezeket az opciokat, hat igen is eleg sok penzbe kerul…ami jelenleg nekunk meg varni kell sajnos :smt061
2011.01.14.-12:06 #27938[quote=”nemo25″:j5qkprrh]OK.
😆 Azért jót dumcsiztunk! 😆
Végül is szerintem megegyezhetünk abban, hogy a legjobb és legüzembiztosabb megoldás (igaz költséges) ha dupla fűtésrendszer van a lakóban. Azt hiszem, hogy a verhetetlen párosítás a Combi és az Air Top együttes beépítése. Így még egy esetleges üzemzavar sem ellenfél. 8) [/quote]Ha már dupla fűtés akkor a legjobb megoldás az ami GáborApának van. DualTop és S 3002-es fűtés kombinációja és árban ugyanott van mint amit te írtál. Valóban ezek a legbiztonságosabb dolgok mert így nem érhet meglepetés ha valamelyik fűtéssel probléma lenne, bár tényleg költséges megoldás. 🙂
2011.01.14.-02:09 #27936Névtelen
[quote=”nemo25″:2wtvbr59]OK.
😆 Azért jót dumcsiztunk! 😆
Végül is szerintem megegyezhetünk abban, hogy a legjobb és legüzembiztosabb megoldás (igaz költséges) ha dupla fűtésrendszer van a lakóban. Azt hiszem, hogy a verhetetlen párosítás a Combi és az Air Top együttes beépítése. Így még egy esetleges üzemzavar sem ellenfél. 8) [/quote]
Igen, én is így gondolom!:)2011.01.13.-23:27 #27933[quote=”miska”:36wjq8hw]Egyébként nem kötekszem! Nem a stílusom, annál egyenesebb vagyok, de itt most feladom.
Majd egyszer személyesen véleményt cserélünk, ha eljössz egy talira, és akkor még :smt206 [/quote]
OK.
😆 Azért jót dumcsiztunk! 😆
Végül is szerintem megegyezhetünk abban, hogy a legjobb és legüzembiztosabb megoldás (igaz költséges) ha dupla fűtésrendszer van a lakóban. Azt hiszem, hogy a verhetetlen párosítás a Combi és az Air Top együttes beépítése. Így még egy esetleges üzemzavar sem ellenfél. 8)2011.01.13.-13:43 #27919[quote=”Jamesz”:2ratx8fq]….Ám mi van akkor ha lefagy a gáztartály-előmelegító gáztartálymelegítő gáztartály ???? is …. [/quote]
:-k
gáz2011.01.13.-12:25 #27917Névtelen
…de teny hogy nem mukodott neki sajnos.
Drága Éva ez nyilvánvaló volt , hisz biztos a kocsiszekrényen kivűl helyezik el az ilyeneket , ahol nincs fütés …igy a gáz nem gázosodik ami gáz ….már télen amikor éppen kéne …
#-o
Kellene egy fütést tervezni a gáztartálynak , igy az előfütött gáz természetesen gázosododna , ám ebben esetben meg a gáztartály-előmelegítő gáztartály fagyna le .
[-o< Persze erre ki lehetne találni egy harmadik gáztartályt ami felfütené a gáztartály-előmelegítő gáztartályt.. ami meg villámgyorsan felfűtené a nagy gáztartályt ...ami aztán fütené a kocsit ... =D>
Ám mi van akkor ha lefagy a gáztartály-előmelegító gáztartálymelegítő gáztartály ???? is …. 😀 😀Ja …utólag …Boldog Új Évet Évikééknek !
2011.01.13.-12:02 #27916kedves klubtarsak…Jozsel MLK tag (mas kerdes nem tudom hogy lehet ket egynevu klub tag)…karacsony elott beszereltetett egy nagy gaztartalyt azt hiszem 50lt a nagy lakojaba…es nem tudom miert ezt kiakarta probalni mivel minusz 18-kat irtunk es nem mukodott es igy vissza tert a kis palackozashoz az utunk alatt o tudja most hogy hazament mi tortent pedig ha jol kivettem egy specialistanal epitette be…de teny hogy nem mukodott neki sajnos. [-X [-X [-X
2011.01.13.-11:16 #27915Névtelen
. Ne a csomót keresd, légyszíves
Miska nem is olyan , hogy ilyesmit keressen .
Szerintem arra gondolhatott amire én is , hogy olyan mint ” szakszerű gáztartály ” lakókocsiban nem létezik.
[-X
Hisz akkor viszont elsőnek arra kéne engedélyt kérni a gyártónak és a forgalmazónak ami hatalmas idő , pénz és terheket róna a gyártóra …amit az persze áthárítan rád.
🙁 De nem is tudom van e ilyen ….szerintem nincs !Igy , enélkül viszont csak megumbuldálni lehet a gépkocsit , megkerülni a rendeleteket , haveri alapon vizsgáztatni …nem is mondom például kinél !!
😀 😀Ekkor viszont már igaza is van Misinek ….a legelső hivatalos , komoly ellenörzésnél szétrúgnák azt a gáztartályos , lakókocsis seggemet ….a vizsgáztatóval együtt.
Nem beszélve arról , ha meg valami baj lenne , karambol majd robbanás .. …hatalmas nyomozás indulna el , hogy ki szerelte be !!!2011.01.13.-01:35 #27911Névtelen
[quote=”nemo25″:66ptwez2]Miska! Most kötekszel? Ez olyan Fischeres. Most rágjam a szádba, hogy a vizsgán szigorúbban átnézik a gázüzemű autókat? Ezért a lakót a gáztömörségi vizsgálaton kivűl a vizsgán is részletesebben ellenőrzik, ezért macerásabb. Ha meg megállítanak az NKH-s szakik és hivatalos engedélyed meg pöcsétes papírod van a gázcsonkodról, akkor mi a t@ködet kell szerinted mondani??? Semmit.
De ezzel együtt szerintem nyitott kapukat döngetsz. Egyértelmű hogy sok előnye van a gázolajos fűtésnek. Ezt ki vitatta? Itt a gázfűtésről van szó. és azt próbáltuk meg körbejárni. Csak felhívtam a figyelmet arra az tényre, hogy azt a tartályt jelentősen könnyebb megtölteni út közben, mint a palackokat.
Az meg hogy a PB gáz ólcsóbb vagy drágább-e ? Ha valaki „maradékot szerez” valahonnan, akkor az valószínű hogy jelentősen jobb vétel neki. Én csak egy példát írtam le hogy mire képesek emberek. Ne a csomót keresd, légyszíves! Lazíts! 8) [/quote]
Egyébként nem kötekszem! Nem a stílusom, annál egyenesebb vagyok, de itt most feladom.
Majd egyszer személyesen véleményt cserélünk, ha eljössz egy talira, és akkor még :smt2062011.01.12.-23:42 #27910[quote=”miska”:3v3zh0r2]Én az adótartalmat a jövedéki adóra értettem, nem azt,hogy milyen magas. Most azt írod, hogy a pb palackból azért locsolják át az autójukba, mert olcsóbb, mint az autógáz, pedig drágább, tehát ez nem életszerű.
Te azt a tanácsot adtad, hogy a gázpalack helyett sokkal jobb a szakszerűen beépített gáztartály, csak a műszaki vizsgán lehet vele egy kis probléma. Kérdem én? Ha megállítanak útközben az NKH-s szakik, és meg kérdik, hogy a gázbetöltő csonk mit keres ott? Mi a t@met mondok nekik? Ez életszerű?
A dízel fűtés sokkal, de sokkal jobb, és nem oly sok pénzzel elérhető. Én ezért csak ezt tudom tanácsolni mindenkinek, nem pedig az autó alját telepakolni nem odavaló gáztartállyal.
Sajnos biztos forrásból tudom, hogy nem egy alkalommal a bányafelügyelet emberei, és a VPOP közösen ellenőrzi a gázkutak vásárlóit frsz. alapján, és a gk.t ha nem gázüzemű, kivonják a forgalomból, + jövedéki bírsággal is sújtják.
Sajnos ez már életszerűbb 🙁 [/quote]
Miska! Most kötekszel? Ez olyan Fischeres. Most rágjam a szádba, hogy a vizsgán szigorúbban átnézik a gázüzemű autókat? Ezért a lakót a gáztömörségi vizsgálaton kivűl a vizsgán is részletesebben ellenőrzik, ezért macerásabb. Ha meg megállítanak az NKH-s szakik és hivatalos engedélyed meg pöcsétes papírod van a gázcsonkodról, akkor mi a t@ködet kell szerinted mondani??? Semmit.
De ezzel együtt szerintem nyitott kapukat döngetsz. Egyértelmű hogy sok előnye van a gázolajos fűtésnek. Ezt ki vitatta? Itt a gázfűtésről van szó. és azt próbáltuk meg körbejárni. Csak felhívtam a figyelmet arra az tényre, hogy azt a tartályt jelentősen könnyebb megtölteni út közben, mint a palackokat.
Az meg hogy a PB gáz ólcsóbb vagy drágább-e ? Ha valaki „maradékot szerez” valahonnan, akkor az valószínű hogy jelentősen jobb vétel neki. Én csak egy példát írtam le hogy mire képesek emberek. Ne a csomót keresd, légyszíves! Lazíts! 8)2011.01.12.-23:16 #27908[quote=”Kerti”:2x1awg4s]Ezt ismerem én is.
Én a normál autógáz tartályra írtam a dolgot, mert sokan gondolják, hogy azzal egyszerűen meg lehet oldani.
Azért írtam le, hogy nehogy valaki félre értse a dolgot.[/quote]
OK. Értem. Én meg azért linkeltem be, hogy még egyértelműbb legyen. 🙂2011.01.11.-23:24 #27894Névtelen
[quote=”nemo25″:1c5rou8u]Lehet hogy neked nem életszerű, de hidd el vannak olyanok akik hajmeresztő mutatványokra hajlamosak, még az életük kockáztatása mellett is. Van aki képes PB palackból otthon átlocsolni a folyékony gázt a kocsijába, csak azért mert így olcsóbb. Ha nem látom, lehet én sem hiszem el. #-o Az LPG-n meg tudomásom szerint magasabb adótartalom van mint a háztartási gázon, így a tíltás nem ésszerű ezen esetben.
Sajnos sokan nem veszik tudomásul hogy a gáz veszélyes üzem, tákolnak, gányolnak, és utánna meg sírnak ha nagyot szólt. Nézz csak utánna, hány gázbalhé volt csak ebben a szezonba. Éppen ma is összedőlt egy ház. Sajnos nem tisztelik megfelelően a gáz erejét. egyesek.
Jártam már olyan kempingben, ahol a bejáratban egy táblán volt kiírva és ábrával is jelezve, hogy a szimpla falú gázpalack nem szívesen látott vendég. Persze átkutatásról szó nincs, de a józan és felelős magatartást elvárják a vendégektől a max biztonság érdekében. Így már életszerűbb?[/quote]
Én az adótartalmat a jövedéki adóra értettem, nem azt,hogy milyen magas. Most azt írod, hogy a pb palackból azért locsolják át az autójukba, mert olcsóbb, mint az autógáz, pedig drágább, tehát ez nem életszerű.
Te azt a tanácsot adtad, hogy a gázpalack helyett sokkal jobb a szakszerűen beépített gáztartály, csak a műszaki vizsgán lehet vele egy kis probléma. Kérdem én? Ha megállítanak útközben az NKH-s szakik, és meg kérdik, hogy a gázbetöltő csonk mit keres ott? Mi a t@met mondok nekik? Ez életszerű?
A dízel fűtés sokkal, de sokkal jobb, és nem oly sok pénzzel elérhető. Én ezért csak ezt tudom tanácsolni mindenkinek, nem pedig az autó alját telepakolni nem odavaló gáztartállyal.
Sajnos biztos forrásból tudom, hogy nem egy alkalommal a bányafelügyelet emberei, és a VPOP közösen ellenőrzi a gázkutak vásárlóit frsz. alapján, és a gk.t ha nem gázüzemű, kivonják a forgalomból, + jövedéki bírsággal is sújtják.
Sajnos ez már életszerűbb 🙁2011.01.11.-23:23 #27893[quote=”nemo25″:3kbscezk]Camping-Profi 2010-es katalógusának a 223. oldala.
http://www.camping-profi.de/onlinekatalog.html#218
A link betöltése után gőrgővel tudsz hármat lapozni, és ott van a kérdéses kütyü.
Nagypapa előző hozzászólásában éppen ezen eszköz borsos árát panaszolta, bár praktikuma vitathatatlan.[/quote]Ezt ismerem én is.
Én a normál autógáz tartályra írtam a dolgot, mert sokan gondolják, hogy azzal egyszerűen meg lehet oldani.
Azért írtam le, hogy nehogy valaki félre értse a dolgot.2011.01.11.-22:25 #27891[quote=”miska”:28gwmxnt]Azért ezt a részét nem értem az írásodnak. Mi magyarok nem vagyunk ennyire buták.(tudom nem így értetted). Az acélpalack LPG-vel való töltése inkább az adó tartalma miatt tilos, mint a a rajta levő töltöttség jelző hiánya miatt. A palackon van túlnyomásos szelep, ami működésbe jön, ha túltöltik. Az autógáz kútnál egyébként a töltőpisztolyhoz hozzá sem lehet nyúlni, még akkor sem, ha nem vagy egyszeri magyar, ezt csak a kútkezelő teheti. Én elég sok kempingben voltam már, és egyszer sem kutatták át az autómat, hogy milyen gázpalackot használok. Amiket itt leírtál az nem nagyon életszerű, de ez csak az én véleményem.[/quote]
Lehet hogy neked nem életszerű, de hidd el vannak olyanok akik hajmeresztő mutatványokra hajlamosak, még az életük kockáztatása mellett is. Van aki képes PB palackból otthon átlocsolni a folyékony gázt a kocsijába, csak azért mert így olcsóbb. Ha nem látom, lehet én sem hiszem el. #-o Az LPG-n meg tudomásom szerint magasabb adótartalom van mint a háztartási gázon, így a tíltás nem ésszerű ezen esetben.
Sajnos sokan nem veszik tudomásul hogy a gáz veszélyes üzem, tákolnak, gányolnak, és utánna meg sírnak ha nagyot szólt. Nézz csak utánna, hány gázbalhé volt csak ebben a szezonba. Éppen ma is összedőlt egy ház. Sajnos nem tisztelik megfelelően a gáz erejét. egyesek.
Jártam már olyan kempingben, ahol a bejáratban egy táblán volt kiírva és ábrával is jelezve, hogy a szimpla falú gázpalack nem szívesen látott vendég. Persze átkutatásról szó nincs, de a józan és felelős magatartást elvárják a vendégektől a max biztonság érdekében. Így már életszerűbb? -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.