-
IndítottaTémakör
-
2010.06.12.-15:27 #23914
Sziasztok!
Tapasztalatotok szerint a Magyarországon használt 11 kg-os kemping gázpalackokat fel tudjuk-e majd töltetni/cserélni Dél-Európában (Itália-Franciaország-Spanyolország-Portugália vonalon tervezünk több időt tölteni), vagy ott használt típust kell majd beszereznünk. Kell-e valamilyen átalakítót venni, meg úgy általában, mi a szisztéma töltés-ügyben?
Csak egy palackkal indulnánk el, ha kell, hogy legyen hely egy más típusú palacknak is.
Ha viszont használható az itthoni típus, akkor feltöltöm a másodikat is.Másrészt nyári időszakban átlagosan meddig tart ki vajon két palack, két személyre számítva, úgy hogy a hűtő és a főzés menne gázról, melegvíz helyett meg langyos is oké.
Köszi a válaszokat!
Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2011.04.04.-16:05 #29711
Sziasztok!
Hosszabb állás után levizsgáztattam a lakót. Minden rendben ment. Megcsinálták az elektromos rendszer vizsgálatát és kaptam egy bizonylatot, hogy 2 évig rendben. 😀
Megcsinálták a gáztömörség vizsgálatot is és adtak egy kis sárga „könyvecskét”, amin az szerepel, hogy 30 napig érvényes. 😯
E mellett szerepel a vizsgálat dátuma is rajta.Kérdéseim:
– ezt elfogadják külföldön? 🙄
– ha igen, akkor tényleg csak 30 napig?
– ezt 30 naponta meg kell csináltatnom?Az eredeti vizsgálatot még Olaszországban csinálták meg és 2 éves érvényesség volt rajta! AZ ár különben 3.000 Ft körül volt.
Előre is köszi a válaszokat!
2011.01.19.-10:42 #28075[quote=”Kerti”:ao4h1tj5]Nem jó ötlet, mert én a főoldalra tenném ki 😆
Jobban járunk, ha te rendezgeted. Olyan jól csinálod. 😆
( @Soma, @Repi ez nem :ny )[/quote]Ugyan ki gondol itt :ny :sml201 :ny ilyesmire???
[quote=”Kerti”:ao4h1tj5]Olyan jól csinálod.[/quote]
:2010_rohog.gif :nap :2010_rohog.gif
…de lehetne a topik neve „Gázos téma is” abba minden belefér. 🙂
2011.01.19.-04:45 #28073[quote=”Blue”:1fyhlsep]Tessék mondani ez itt nem a Gázos esetek topikja? :smt217
😆 [/quote]
Hát nem tök mindegy? Speciel nekem tetszik ahogy a két Nagymester küzd egymással. 👿
Viszont azt is megtudhatuk mindeközben, hogy -140 a propán fagyáspontja.2011.01.19.-01:31 #28072Tessék mondani ez itt nem a Gázos esetek topikja? :smt217
😆2011.01.19.-00:58 #28070[quote=”DEP76″:3qzq6ocy]Bezzeg ha mi off-ozunk ,pl:EdGaR barátommal , akkor elolvas és rendet tesz a Mester. 🙂
De ha részt vesz akkor már tanácstalan. 😆
Oda rakom…..
Hova rakjam….
Ebből sok GÁZ lehet még.
Ez ám a gáz téma. 😛 [/quote]
Ezt egyetlen módon tudjuk kiküszöbölni, ha provokáljuk, ezért bekapcsolódik, majd mielőtt rendet tesz a Mester jól bocsánatot kérünk 😆 :sml2012011.01.19.-00:44 #280692011.01.19.-00:28 #28068[quote=”GaborApa”:1top1mvn]Tudod mit?
Tedd át Te máshova!!!!
😆 [/quote]Bezzeg ha mi off-ozunk ,pl:EdGaR barátommal , akkor elolvas és rendet tesz a Mester. 🙂
De ha részt vesz akkor már tanácstalan. 😆
Oda rakom…..
Hova rakjam….
Ebből sok GÁZ lehet még.
Ez ám a gáz téma. 😛2011.01.19.-00:03 #28067[quote=”Kerti”:6n0ivcxd]:2010_rohog.gif Ez nagyon magas labda volt!!! :2010_rohog.gif
[/quote]
Tudod mit?
Tedd át Te máshova!!!!
😆2011.01.18.-23:25 #28066[quote=”GaborApa”:2jnh3sog]Blue!!!! Hova tegyem???? :2010_nemtom.gif [/quote]
[quote=”Blue”:2jnh3sog]:oops:
Ebbe én nem szeretnék belefolyni. Kérj segítséget mástól.
Főleg 2 gyerek után.?? 😳
😉 [/quote]:2010_rohog.gif Ez nagyon magas labda volt!!! :2010_rohog.gif
(bár kell egy Blue gondolkodás, hogy ezt valaki lecsapja)2011.01.18.-21:26 #28063[quote=”GaborApa”:3ln5z2m5]
Az egész egy hülyeség!
Blue!!!! Hova tegyem???? :2010_nemtom.gif [/quote]😳
Ebbe én nem szeretnék belefolyni. Kérj segítséget mástól.
Főleg 2 gyerek után.?? 😳
😉2011.01.18.-12:57 #28058[quote=”nemo25″:2ugfgvml]Na de uraim! Hiába nagy ha a hidegben ez is lefagy. [/quote]
Ááááá. A fagyáshoz még a propánnak is -140 fok kellene.Jó lesz ez!!!! 😆
Házibarkácsban simán összerakható a haverral a garázs mögött!
🙄
csak a fűtéshez kell még egy egy elpárologtató, amit már a hűtővízzel lehet melegíteni. De ilyenekkel meg tele vannak a bontók. ::kiraly[-X
Az egész egy hülyeség!
Blue!!!! Hova tegyem???? :2010_nemtom.gif2011.01.18.-04:39 #28056[quote=”GaborApa”:1wa4m5xh]:lol:
Minden megoldható,Még egy nyereg kell rá és így már elmenne egy darabig
Na de uraim! Hiába nagy ha a hidegben ez is lefagy. Vagy csak a méret a lényeg? ::tabortuz Igaz tüzet ez alá is rakhatunk.
2011.01.18.-00:35 #28051[quote=”GaborApa”:2o3a3nhx]:lol:
Minden megoldható,Még egy nyereg kell rá és így már elmenne egy darabig
Na ez kellet volna szilveszterkor! =D>
Máris nyugodtabb lettem volna hogy mily gyorsan fogy a gázom!
::hajra :2010_rohog.gif2011.01.18.-00:27 #28050[quote=”DEP76″:2hkvmi36]… szereljük át gázosra és akkor maradhat. 🙂 [/quote]
😆
Minden megoldható,Még egy nyereg kell rá és így már elmenne egy darabig
2011.01.18.-00:06 #28047[quote=”Blue”:h5h40sw1]A gáz miatt ez itt Off Ez viszont egy-egy út része Road
Hát nem tudom,de még gondolkodom rajta :smt217 [/quote]
Jó ,Én kezdtem így akkor van egy javaslatom.
Úgyis komoly a fogyasztása , szereljük át gázosra és akkor maradhat. 🙂2011.01.17.-21:36 #28039[quote=”GaborApa”:2gw46tz8]pont azon gondolkodtam, hogy ezt hova tegyem át a gáztémából.
Modd meg Te 😉
és akkor végre nem kapok ki az áthelyezésért 😆 [/quote]
A gáz miatt ez itt Off Ez viszont egy-egy út része Road
Hát nem tudom,de még gondolkodom rajta :smt217
2011.01.17.-14:07 #28034[quote=”Blue”:2rmg5xjw]…Ez mán itt elég off.[/quote]
pont azon gondolkodtam, hogy ezt hova tegyem át a gáztémából.Modd meg Te 😉
és akkor végre nem kapok ki az áthelyezésért 😆
2011.01.17.-01:49 #28028[quote=”nemo25″:2h71d4f7]Mivel ezen filmecske Jakutföldön készült, és tudvalevő, hogy ott előfordul a -68 fokos hideg. Ezt a darabokra tört gumibelső, és a repedezett gumi is bizonyítja.
A film narrátora viszont véleményem szerint finn nyelven agitált a nagy vas előnyeiről, bár a készítői oroszok.
A 35 éves gumik viszont nem a mai világra jellemző spórolós módon készültek. Mint minden ruszki szerkezet, ezek is háromszor annyi anyagból lettek elkészítve, mint amennyi feltétlenül szükséges lett volna, ezért komoly tartalékokkal rendelkezett, a mai kortársaihoz képest. Még szép hogy végelgyengülésben múltak ki. A ma készült gumival nem fogsz 35 éves korában ennyit gond nélkül elmenni.
Azt azért elárúlhatnád, hogy a hasighóban üzemben mennyi volt a fogyasztása! Ugye nem járok messze az igazságtól ha a 80 liter/ 100 km-re tippelek? #-o [/quote]Nyertél Finnül sem tudok. 😳
Totál ideális körülmények kozött (20 fok, aszfalt, sima út, stb) egyszer sikerült 57 liter/100Km
Néhány tagnak már meséltem a másik végletett.
Sivatag, homokdünék, lökhárító tolja a dűnét, homok felcsap a motorház tetőre 1,80cm, difit húzuk a homokba, ablaktörlővel homokot törlök, minden bekapcsolva, 6×6, felező difi zár, 15 tonna, de ellenfél nincs megyünk előre-ekkor egy ötletem támad: marmon kanna ki, sárvédőre gumipókal, cső a karbira és a 20 liter benyát 5 perc alatt szívta ki.
A diesel 30-35 literel elvan.Csak érdekesség a H1 el is sikerült 75 litert megetettnünk a homokba mikor az összes rettenetet bekapcsoltuk és menyivel kisebb.
Ez mán itt elég off.
2011.01.17.-00:35 #28024[quote=”istozi”:1bfh1bvq]Én nagyobb fogyasztásról tudok (bár csak hallomásból és beleszámítva, hogy mennyi üzemanyag tudott átváltozni alkoholtartalmú folyadékká). Hasig hóban bármelyik, nem szovjet autó is, rengeteget fogyaszt.
Szibériában egyébként a Tatra jobban bevált, mint az eredeti Ural.
Gumit – valószínűleg – külön gyártottak az extrém hideg időjárású vidékekre és mást a normál időjárásra. Csak, ahogy ismerem az ottani „minőségbiztosítást”, néha összekeverték a szállítmányokat (nem tudok arról, hogy valami jelöléssel próbálták volna megkülönböztetni egymástól őket). A katonai célú eszközök tényleg „négyévszakosak”. Amit nem Szibériára „optimalizáltak”, az úgy ment szét, mint a filmen a normál gumi.[/quote]
Hűűű,az nem kevés, az gáz!
Ezen az összekeverésen vajon miért nem csodálkozok? 😆2011.01.17.-00:24 #28023[quote=”nemo25″:25agnxb1]Mivel ezen filmecske Jakutföldön készült, és tudvalevő, hogy ott előfordul a -68 fokos hideg. Ezt a darabokra tört gumibelső, és a repedezett gumi is bizonyítja.
A film narrátora viszont véleményem szerint finn nyelven agitált a nagy vas előnyeiről, bár a készítői oroszok.
A 35 éves gumik viszont nem a mai világra jellemző spórolós módon készültek. Mint minden ruszki szerkezet, ezek is háromszor annyi anyagból lettek elkészítve, mint amennyi feltétlenül szükséges lett volna, ezért komoly tartalékokkal rendelkezett, a mai kortársaihoz képest. Még szép hogy végelgyengülésben múltak ki. A ma készült gumival nem fogsz 35 éves korában ennyit gond nélkül elmenni.
Azt azért elárúlhatnád, hogy a hasighóban üzemben mennyi volt a fogyasztása! Ugye nem járok messze az igazságtól ha a 80 liter/ 100 km-re tippelek? #-o [/quote]
Én nagyobb fogyasztásról tudok (bár csak hallomásból és beleszámítva, hogy mennyi üzemanyag tudott átváltozni alkoholtartalmú folyadékká). Hasig hóban bármelyik, nem szovjet autó is, rengeteget fogyaszt.
Szibériában egyébként a Tatra jobban bevált, mint az eredeti Ural.
Gumit – valószínűleg – külön gyártottak az extrém hideg időjárású vidékekre és mást a normál időjárásra. Csak, ahogy ismerem az ottani „minőségbiztosítást”, néha összekeverték a szállítmányokat (nem tudok arról, hogy valami jelöléssel próbálták volna megkülönböztetni egymástól őket). A katonai célú eszközök tényleg „négyévszakosak”. Amit nem Szibériára „optimalizáltak”, az úgy ment szét, mint a filmen a normál gumi.2011.01.17.-00:02 #28022[quote=”Blue”:1m6gpgjv]Én ugyan Oroszul nem tudok de biztos jól érteted, szerintem azok az Uralok Benzinesek. 😉
Az biztos hogy a gumijelőlésekkel bajba vannak ezk a keletiek.
A Zozo uraljának ez már a második garnitúra gumija volt Michelin
Az első 1962 ben gyártott gumijával hoztam el a Magyar Honvédség telepéről (az az igazi traktor mintás orosz gumival) az autót 890 Km el 1997 ben.
Mivel hogy nem találtam a DOT számot ezért 18e Km es koráig azzal hajtottuk minuszban a hasig érő hóban, fülkéig érő homokban a sivatagban, és ezek között az átmenetben az autópályán. Sokszor 6X6 felezővel.
Nem is merem elmondani az Istozinak.
🙄 #-oJa és a több mint 35 éves guminak soha nem volt defektje elkopás miatt nyugdíjaztuk.[/quote]
Mivel ezen filmecske Jakutföldön készült, és tudvalevő, hogy ott előfordul a -68 fokos hideg. Ezt a darabokra tört gumibelső, és a repedezett gumi is bizonyítja.
A film narrátora viszont véleményem szerint finn nyelven agitált a nagy vas előnyeiről, bár a készítői oroszok.
A 35 éves gumik viszont nem a mai világra jellemző spórolós módon készültek. Mint minden ruszki szerkezet, ezek is háromszor annyi anyagból lettek elkészítve, mint amennyi feltétlenül szükséges lett volna, ezért komoly tartalékokkal rendelkezett, a mai kortársaihoz képest. Még szép hogy végelgyengülésben múltak ki. A ma készült gumival nem fogsz 35 éves korában ennyit gond nélkül elmenni.
Azt azért elárúlhatnád, hogy a hasighóban üzemben mennyi volt a fogyasztása! Ugye nem járok messze az igazságtól ha a 80 liter/ 100 km-re tippelek? #-o2011.01.16.-23:29 #28016[quote=”Blue”:drz663ee]Ők már akkor kitalálták a négy évszakost csak még nem tudták jelölni. 😆 [/quote]
Ja, és még a gumi hangja sem zavaró 😆A Winkler meg a füredi lakóját is leszólta.
:2010_rohog.gif
2011.01.16.-23:23 #28015[quote=”DEP76″:2yi45wyc]Mi hajtottunk ilyeneket.
A benzines azt hiszem 7500 V 8-as úgy fütyül hogy belesüketülsz.
A diesel 11000 -es azt hiszem csak késöbb kezdték el gyártani.
A fogyasztása kicsit jobb ,de mi így is csak olajkályhának csúfoltuk.
A Totalcar-osok leszólják , azt mondják saját magát alig bírja de ennek ellentmondanak a yuo tubos videók ,és az álltalam is látott vezetési gyakorlatok.
Ezt mondjuk akkor Blue is elmesélheti egyszer egy talin.[/quote]Az biztos hogy a diesel rugalmasabb és jobban is használható.
Azé nem gáz a benzines sem. Nekem Ankara elött a Bolun amit a kamionosok is emlegetnek az emelkedők között gyönyörüen ment fel 5-ös ben a benzines Ural, és soha nem tudtuk elakasztani.
A Winkler meg a füredi lakóját is leszólta. Ez csak nézőpont kérdése.[quote=”istozi”:2yi45wyc]Igen. A 6×6-os kerékképletű kocsik nagyon koptatják a gumit.
És kevésbé károsítjuk a környezetet, ha addig használjuk a dolgainkat, amíg lehet.[/quote]Ők már akkor kitalálták a négy évszakost csak még nem tudták jelölni. 😆
2011.01.16.-21:43 #28007[quote=”Blue”:2tp4hiy8]Én ugyan Oroszul nem tudok de biztos jól érteted, szerintem azok az Uralok Benzinesek. 😉
Az biztos hogy a gumijelőlésekkel bajba vannak ezk a keletiek.
A Zozo uraljának ez már a második garnitúra gumija volt Michelin
Az első 1962 ben gyártott gumijával hoztam el a Magyar Honvédség telepéről (az az igazi traktor mintás orosz gumival) az autót 890 Km el 1997 ben.
Mivel hogy nem találtam a DOT számot ezért 18e Km es koráig azzal hajtottuk minuszban a hasig érő hóban, fülkéig érő homokban a sivatagban, és ezek között az átmenetben az autópályán. Sokszor 6X6 felezővel.
Nem is merem elmondani az Istozinak.
🙄 #-oJa és a több mint 35 éves guminak soha nem volt defektje elkopás miatt nyugdíjaztuk.[/quote]
Igen. A 6×6-os kerékképletű kocsik nagyon koptatják a gumit.
És kevésbé károsítjuk a környezetet, ha addig használjuk a dolgainkat, amíg lehet.2011.01.16.-21:38 #28006[quote=”GaborApa”:3k8m1oel]:oops: Igazad lehet. 😳
De lehet, hogy ilyen hidegben már a benzin is dermed.
😆 😆 😆 [/quote]Mi hajtottunk ilyeneket.
A benzines azt hiszem 7500 V 8-as úgy fütyül hogy belesüketülsz.
A diesel 11000 -es azt hiszem csak késöbb kezdték el gyártani.
A fogyasztása kicsit jobb ,de mi így is csak olajkályhának csúfoltuk.
A Totalcar-osok leszólják , azt mondják saját magát alig bírja de ennek ellentmondanak a yuo tubos videók ,és az álltalam is látott vezetési gyakorlatok.
Ezt mondjuk akkor Blue is elmesélheti egyszer egy talin. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.