Főoldal Fórumok Lakóautók Gáz téma

Legutóbb frissítette Tie 6 years, 1 months telt el
55angok
352 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #23914
    benojeno
    Felhasználó

      Sziasztok!

      Tapasztalatotok szerint a Magyarországon használt 11 kg-os kemping gázpalackokat fel tudjuk-e majd töltetni/cserélni Dél-Európában (Itália-Franciaország-Spanyolország-Portugália vonalon tervezünk több időt tölteni), vagy ott használt típust kell majd beszereznünk. Kell-e valamilyen átalakítót venni, meg úgy általában, mi a szisztéma töltés-ügyben?
      Csak egy palackkal indulnánk el, ha kell, hogy legyen hely egy más típusú palacknak is.
      Ha viszont használható az itthoni típus, akkor feltöltöm a másodikat is.

      Másrészt nyári időszakban átlagosan meddig tart ki vajon két palack, két személyre számítva, úgy hogy a hűtő és a főzés menne gázról, melegvíz helyett meg langyos is oké.

      Köszi a válaszokat!
      Jenő

    • Szerző
      Válasz
    • #29711
      Pionyir
      Felhasználó

        Sziasztok!

        Hosszabb állás után levizsgáztattam a lakót. Minden rendben ment. Megcsinálták az elektromos rendszer vizsgálatát és kaptam egy bizonylatot, hogy 2 évig rendben. 😀
        Megcsinálták a gáztömörség vizsgálatot is és adtak egy kis sárga „könyvecskét”, amin az szerepel, hogy 30 napig érvényes. 😯
        E mellett szerepel a vizsgálat dátuma is rajta.

        Kérdéseim:
        – ezt elfogadják külföldön? 🙄
        – ha igen, akkor tényleg csak 30 napig?
        – ezt 30 naponta meg kell csináltatnom?

        Az eredeti vizsgálatot még Olaszországban csinálták meg és 2 éves érvényesség volt rajta! AZ ár különben 3.000 Ft körül volt.

        Előre is köszi a válaszokat!

        #28075
        repi
        Adminisztrátor

          [quote=”Kerti”:ao4h1tj5]Nem jó ötlet, mert én a főoldalra tenném ki 😆
          Jobban járunk, ha te rendezgeted. Olyan jól csinálod. 😆
          ( @Soma, @Repi ez nem :ny )[/quote]

          Ugyan ki gondol itt :ny :sml201 :ny ilyesmire???

          [quote=”Kerti”:ao4h1tj5]Olyan jól csinálod.[/quote]

          :2010_rohog.gif :nap :2010_rohog.gif

          …de lehetne a topik neve „Gázos téma is” abba minden belefér. 🙂

          #28073
          nemo25
          Felhasználó

            [quote=”Blue”:1fyhlsep]Tessék mondani ez itt nem a Gázos esetek topikja? :smt217
            😆 [/quote]
            Hát nem tök mindegy? Speciel nekem tetszik ahogy a két Nagymester küzd egymással. 👿
            Viszont azt is megtudhatuk mindeközben, hogy -140 a propán fagyáspontja.

            #28072
            Blue
            Felhasználó

              Tessék mondani ez itt nem a Gázos esetek topikja? :smt217
              😆

              #28070
              EdGaR
              Felhasználó

                [quote=”DEP76″:3qzq6ocy]Bezzeg ha mi off-ozunk ,pl:EdGaR barátommal , akkor elolvas és rendet tesz a Mester. 🙂
                De ha részt vesz akkor már tanácstalan. 😆
                Oda rakom…..
                Hova rakjam….
                Ebből sok GÁZ lehet még.
                Ez ám a gáz téma. 😛 [/quote]
                Ezt egyetlen módon tudjuk kiküszöbölni, ha provokáljuk, ezért bekapcsolódik, majd mielőtt rendet tesz a Mester jól bocsánatot kérünk 😆 :sml201

                #28069
                Kerti
                Adminisztrátor

                  [quote=”GaborApa”:2flytmyd]Tudod mit?
                  Tedd át Te máshova!!!!
                  😆 [/quote]

                  Nem jó ötlet, mert én a főoldalra tenném ki 😆
                  Jobban járunk, ha te rendezgeted. Olyan jól csinálod. 😆
                  ( @Soma, @Repi ez nem :ny )

                  #28068
                  DEP76
                  Felhasználó

                    [quote=”GaborApa”:1top1mvn]Tudod mit?
                    Tedd át Te máshova!!!!
                    😆 [/quote]

                    Bezzeg ha mi off-ozunk ,pl:EdGaR barátommal , akkor elolvas és rendet tesz a Mester. 🙂
                    De ha részt vesz akkor már tanácstalan. 😆
                    Oda rakom…..
                    Hova rakjam….
                    Ebből sok GÁZ lehet még.
                    Ez ám a gáz téma. 😛

                    #28067
                    GaborApa
                    Felhasználó

                      [quote=”Kerti”:6n0ivcxd]:2010_rohog.gif Ez nagyon magas labda volt!!! :2010_rohog.gif
                      [/quote]
                      Tudod mit?
                      Tedd át Te máshova!!!!
                      😆

                      #28066
                      Kerti
                      Adminisztrátor

                        [quote=”GaborApa”:2jnh3sog]Blue!!!! Hova tegyem???? :2010_nemtom.gif [/quote]
                        [quote=”Blue”:2jnh3sog]:oops:
                        Ebbe én nem szeretnék belefolyni. Kérj segítséget mástól.
                        Főleg 2 gyerek után.?? 😳
                        😉 [/quote]

                        :2010_rohog.gif Ez nagyon magas labda volt!!! :2010_rohog.gif
                        (bár kell egy Blue gondolkodás, hogy ezt valaki lecsapja)

                        #28063
                        Blue
                        Felhasználó

                          [quote=”GaborApa”:3ln5z2m5]
                          Az egész egy hülyeség!
                          Blue!!!! Hova tegyem???? :2010_nemtom.gif [/quote]

                          😳

                          Ebbe én nem szeretnék belefolyni. Kérj segítséget mástól.
                          Főleg 2 gyerek után.?? 😳
                          😉

                          #28058
                          GaborApa
                          Felhasználó

                            [quote=”nemo25″:2ugfgvml]Na de uraim! Hiába nagy ha a hidegben ez is lefagy. [/quote]
                            Ááááá. A fagyáshoz még a propánnak is -140 fok kellene.

                            Jó lesz ez!!!! 😆

                            Házibarkácsban simán összerakható a haverral a garázs mögött!
                            🙄
                            csak a fűtéshez kell még egy egy elpárologtató, amit már a hűtővízzel lehet melegíteni. De ilyenekkel meg tele vannak a bontók. ::kiraly

                            [-X
                            Az egész egy hülyeség!
                            Blue!!!! Hova tegyem???? :2010_nemtom.gif

                            #28056
                            nemo25
                            Felhasználó

                              [quote=”GaborApa”:1wa4m5xh]:lol:
                              Minden megoldható,

                              Még egy nyereg kell rá és így már elmenne egy darabig

                              Na de uraim! Hiába nagy ha a hidegben ez is lefagy. Vagy csak a méret a lényeg? ::tabortuz Igaz tüzet ez alá is rakhatunk.

                              #28051
                              NagyPapa
                              Felhasználó

                                [quote=”GaborApa”:2o3a3nhx]:lol:
                                Minden megoldható,

                                Még egy nyereg kell rá és így már elmenne egy darabig

                                Na ez kellet volna szilveszterkor! =D>
                                Máris nyugodtabb lettem volna hogy mily gyorsan fogy a gázom!
                                ::hajra :2010_rohog.gif

                                #28050
                                GaborApa
                                Felhasználó

                                  [quote=”DEP76″:2hkvmi36]… szereljük át gázosra és akkor maradhat. 🙂 [/quote]
                                  😆
                                  Minden megoldható,

                                  Még egy nyereg kell rá és így már elmenne egy darabig

                                  #28047
                                  DEP76
                                  Felhasználó

                                    [quote=”Blue”:h5h40sw1]A gáz miatt ez itt Off Ez viszont egy-egy út része Road

                                    Hát nem tudom,de még gondolkodom rajta :smt217 [/quote]

                                    Jó ,Én kezdtem így akkor van egy javaslatom.
                                    Úgyis komoly a fogyasztása , szereljük át gázosra és akkor maradhat. 🙂

                                    #28039
                                    Blue
                                    Felhasználó

                                      [quote=”GaborApa”:2gw46tz8]pont azon gondolkodtam, hogy ezt hova tegyem át a gáztémából.

                                      Modd meg Te 😉

                                      és akkor végre nem kapok ki az áthelyezésért 😆 [/quote]

                                      A gáz miatt ez itt Off Ez viszont egy-egy út része Road

                                      Hát nem tudom,de még gondolkodom rajta :smt217

                                      #28034
                                      GaborApa
                                      Felhasználó

                                        [quote=”Blue”:2rmg5xjw]…Ez mán itt elég off.[/quote]
                                        pont azon gondolkodtam, hogy ezt hova tegyem át a gáztémából.

                                        Modd meg Te 😉

                                        és akkor végre nem kapok ki az áthelyezésért 😆

                                        #28028
                                        Blue
                                        Felhasználó

                                          [quote=”nemo25″:2h71d4f7]Mivel ezen filmecske Jakutföldön készült, és tudvalevő, hogy ott előfordul a -68 fokos hideg. Ezt a darabokra tört gumibelső, és a repedezett gumi is bizonyítja.
                                          A film narrátora viszont véleményem szerint finn nyelven agitált a nagy vas előnyeiről, bár a készítői oroszok.
                                          A 35 éves gumik viszont nem a mai világra jellemző spórolós módon készültek. Mint minden ruszki szerkezet, ezek is háromszor annyi anyagból lettek elkészítve, mint amennyi feltétlenül szükséges lett volna, ezért komoly tartalékokkal rendelkezett, a mai kortársaihoz képest. Még szép hogy végelgyengülésben múltak ki. A ma készült gumival nem fogsz 35 éves korában ennyit gond nélkül elmenni.
                                          Azt azért elárúlhatnád, hogy a hasighóban üzemben mennyi volt a fogyasztása! Ugye nem járok messze az igazságtól ha a 80 liter/ 100 km-re tippelek? #-o [/quote]

                                          Nyertél Finnül sem tudok. 😳

                                          Totál ideális körülmények kozött (20 fok, aszfalt, sima út, stb) egyszer sikerült 57 liter/100Km

                                          Néhány tagnak már meséltem a másik végletett.
                                          Sivatag, homokdünék, lökhárító tolja a dűnét, homok felcsap a motorház tetőre 1,80cm, difit húzuk a homokba, ablaktörlővel homokot törlök, minden bekapcsolva, 6×6, felező difi zár, 15 tonna, de ellenfél nincs megyünk előre-ekkor egy ötletem támad: marmon kanna ki, sárvédőre gumipókal, cső a karbira és a 20 liter benyát 5 perc alatt szívta ki.
                                          A diesel 30-35 literel elvan.

                                          Csak érdekesség a H1 el is sikerült 75 litert megetettnünk a homokba mikor az összes rettenetet bekapcsoltuk és menyivel kisebb.

                                          Ez mán itt elég off.

                                          #28024
                                          nemo25
                                          Felhasználó

                                            [quote=”istozi”:1bfh1bvq]Én nagyobb fogyasztásról tudok (bár csak hallomásból és beleszámítva, hogy mennyi üzemanyag tudott átváltozni alkoholtartalmú folyadékká). Hasig hóban bármelyik, nem szovjet autó is, rengeteget fogyaszt.
                                            Szibériában egyébként a Tatra jobban bevált, mint az eredeti Ural.
                                            Gumit – valószínűleg – külön gyártottak az extrém hideg időjárású vidékekre és mást a normál időjárásra. Csak, ahogy ismerem az ottani „minőségbiztosítást”, néha összekeverték a szállítmányokat (nem tudok arról, hogy valami jelöléssel próbálták volna megkülönböztetni egymástól őket). A katonai célú eszközök tényleg „négyévszakosak”. Amit nem Szibériára „optimalizáltak”, az úgy ment szét, mint a filmen a normál gumi.[/quote]
                                            Hűűű,az nem kevés, az gáz!
                                            Ezen az összekeverésen vajon miért nem csodálkozok? 😆

                                            #28023
                                            istozi
                                            Felhasználó

                                              [quote=”nemo25″:25agnxb1]Mivel ezen filmecske Jakutföldön készült, és tudvalevő, hogy ott előfordul a -68 fokos hideg. Ezt a darabokra tört gumibelső, és a repedezett gumi is bizonyítja.
                                              A film narrátora viszont véleményem szerint finn nyelven agitált a nagy vas előnyeiről, bár a készítői oroszok.
                                              A 35 éves gumik viszont nem a mai világra jellemző spórolós módon készültek. Mint minden ruszki szerkezet, ezek is háromszor annyi anyagból lettek elkészítve, mint amennyi feltétlenül szükséges lett volna, ezért komoly tartalékokkal rendelkezett, a mai kortársaihoz képest. Még szép hogy végelgyengülésben múltak ki. A ma készült gumival nem fogsz 35 éves korában ennyit gond nélkül elmenni.
                                              Azt azért elárúlhatnád, hogy a hasighóban üzemben mennyi volt a fogyasztása! Ugye nem járok messze az igazságtól ha a 80 liter/ 100 km-re tippelek? #-o [/quote]
                                              Én nagyobb fogyasztásról tudok (bár csak hallomásból és beleszámítva, hogy mennyi üzemanyag tudott átváltozni alkoholtartalmú folyadékká). Hasig hóban bármelyik, nem szovjet autó is, rengeteget fogyaszt.
                                              Szibériában egyébként a Tatra jobban bevált, mint az eredeti Ural.
                                              Gumit – valószínűleg – külön gyártottak az extrém hideg időjárású vidékekre és mást a normál időjárásra. Csak, ahogy ismerem az ottani „minőségbiztosítást”, néha összekeverték a szállítmányokat (nem tudok arról, hogy valami jelöléssel próbálták volna megkülönböztetni egymástól őket). A katonai célú eszközök tényleg „négyévszakosak”. Amit nem Szibériára „optimalizáltak”, az úgy ment szét, mint a filmen a normál gumi.

                                              #28022
                                              nemo25
                                              Felhasználó

                                                [quote=”Blue”:1m6gpgjv]Én ugyan Oroszul nem tudok de biztos jól érteted, szerintem azok az Uralok Benzinesek. 😉

                                                Az biztos hogy a gumijelőlésekkel bajba vannak ezk a keletiek.

                                                A Zozo uraljának ez már a második garnitúra gumija volt Michelin

                                                Az első 1962 ben gyártott gumijával hoztam el a Magyar Honvédség telepéről (az az igazi traktor mintás orosz gumival) az autót 890 Km el 1997 ben.
                                                Mivel hogy nem találtam a DOT számot ezért 18e Km es koráig azzal hajtottuk minuszban a hasig érő hóban, fülkéig érő homokban a sivatagban, és ezek között az átmenetben az autópályán. Sokszor 6X6 felezővel.
                                                Nem is merem elmondani az Istozinak.
                                                🙄 #-o

                                                Ja és a több mint 35 éves guminak soha nem volt defektje elkopás miatt nyugdíjaztuk.[/quote]

                                                Mivel ezen filmecske Jakutföldön készült, és tudvalevő, hogy ott előfordul a -68 fokos hideg. Ezt a darabokra tört gumibelső, és a repedezett gumi is bizonyítja.
                                                A film narrátora viszont véleményem szerint finn nyelven agitált a nagy vas előnyeiről, bár a készítői oroszok.
                                                A 35 éves gumik viszont nem a mai világra jellemző spórolós módon készültek. Mint minden ruszki szerkezet, ezek is háromszor annyi anyagból lettek elkészítve, mint amennyi feltétlenül szükséges lett volna, ezért komoly tartalékokkal rendelkezett, a mai kortársaihoz képest. Még szép hogy végelgyengülésben múltak ki. A ma készült gumival nem fogsz 35 éves korában ennyit gond nélkül elmenni.
                                                Azt azért elárúlhatnád, hogy a hasighóban üzemben mennyi volt a fogyasztása! Ugye nem járok messze az igazságtól ha a 80 liter/ 100 km-re tippelek? #-o

                                                #28016
                                                GaborApa
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Blue”:drz663ee]Ők már akkor kitalálták a négy évszakost csak még nem tudták jelölni. 😆 [/quote]
                                                  Ja, és még a gumi hangja sem zavaró 😆

                                                  A Winkler meg a füredi lakóját is leszólta.

                                                  :2010_rohog.gif

                                                  #28015
                                                  Blue
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”DEP76″:2yi45wyc]Mi hajtottunk ilyeneket.
                                                    A benzines azt hiszem 7500 V 8-as úgy fütyül hogy belesüketülsz.
                                                    A diesel 11000 -es azt hiszem csak késöbb kezdték el gyártani.
                                                    A fogyasztása kicsit jobb ,de mi így is csak olajkályhának csúfoltuk.
                                                    A Totalcar-osok leszólják , azt mondják saját magát alig bírja de ennek ellentmondanak a yuo tubos videók ,és az álltalam is látott vezetési gyakorlatok.
                                                    Ezt mondjuk akkor Blue is elmesélheti egyszer egy talin.[/quote]

                                                    Az biztos hogy a diesel rugalmasabb és jobban is használható.
                                                    Azé nem gáz a benzines sem. Nekem Ankara elött a Bolun amit a kamionosok is emlegetnek az emelkedők között gyönyörüen ment fel 5-ös ben a benzines Ural, és soha nem tudtuk elakasztani.
                                                    A Winkler meg a füredi lakóját is leszólta. Ez csak nézőpont kérdése.

                                                    [quote=”istozi”:2yi45wyc]Igen. A 6×6-os kerékképletű kocsik nagyon koptatják a gumit.
                                                    És kevésbé károsítjuk a környezetet, ha addig használjuk a dolgainkat, amíg lehet.[/quote]

                                                    Ők már akkor kitalálták a négy évszakost csak még nem tudták jelölni. 😆

                                                    #28007
                                                    istozi
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”Blue”:2tp4hiy8]Én ugyan Oroszul nem tudok de biztos jól érteted, szerintem azok az Uralok Benzinesek. 😉

                                                      Az biztos hogy a gumijelőlésekkel bajba vannak ezk a keletiek.

                                                      A Zozo uraljának ez már a második garnitúra gumija volt Michelin

                                                      Az első 1962 ben gyártott gumijával hoztam el a Magyar Honvédség telepéről (az az igazi traktor mintás orosz gumival) az autót 890 Km el 1997 ben.
                                                      Mivel hogy nem találtam a DOT számot ezért 18e Km es koráig azzal hajtottuk minuszban a hasig érő hóban, fülkéig érő homokban a sivatagban, és ezek között az átmenetben az autópályán. Sokszor 6X6 felezővel.
                                                      Nem is merem elmondani az Istozinak.
                                                      🙄 #-o

                                                      Ja és a több mint 35 éves guminak soha nem volt defektje elkopás miatt nyugdíjaztuk.[/quote]
                                                      Igen. A 6×6-os kerékképletű kocsik nagyon koptatják a gumit.
                                                      És kevésbé károsítjuk a környezetet, ha addig használjuk a dolgainkat, amíg lehet.

                                                      #28006
                                                      DEP76
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”GaborApa”:3k8m1oel]:oops: Igazad lehet. 😳

                                                        De lehet, hogy ilyen hidegben már a benzin is dermed.
                                                        😆 😆 😆 [/quote]

                                                        Mi hajtottunk ilyeneket.
                                                        A benzines azt hiszem 7500 V 8-as úgy fütyül hogy belesüketülsz.
                                                        A diesel 11000 -es azt hiszem csak késöbb kezdték el gyártani.
                                                        A fogyasztása kicsit jobb ,de mi így is csak olajkályhának csúfoltuk.
                                                        A Totalcar-osok leszólják , azt mondják saját magát alig bírja de ennek ellentmondanak a yuo tubos videók ,és az álltalam is látott vezetési gyakorlatok.
                                                        Ezt mondjuk akkor Blue is elmesélheti egyszer egy talin.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 251-275 / 352

                                                      You must be logged in to reply to this topic.