-
IndítottaTémakör
-
2008.11.13.-06:09 #11560
Névtelen
Általános információs és vitafórum
a lakóautók vízellátási rendszerének az üzemeltetéséről;
valamint az alternatív, „barkács” megoldásokról.. -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.08.24.-16:08 #55645
Na visszabontottam a buherát. Valóban tartály fűtés VOLT. Mert miután leszedtem használhatatlanná vált. De nem is lesz rá szükségem.
Egy öntapadós fekete fólia volt kívülről, alulról felragasztva. A lakó rész belső világítás körére volt rákötve egy kapcsolóval. Az ellenállása végtelen volt. Nem tudom ez a fekete fólia miatt, vagy mert valahol szakadt volt.Alapvetően szerintem jó elgondolás volt, csak a vezetékelés lehetett volna kicsit precízebb.
2018.08.22.-16:06 #55634Valoban valami buherarol van szo! De tobb mint valoszinu tartalyfutes. Kulso, mert a kep szerint a tartalyt korulfogo valamibe megy be, nem a tartalyba. Ha a futoelenallas meg jo akor lemerve egy par ohmot kene mutasson. Nem feltetlenul kell nagyon vastag legyen a drot mert nem fozni kell a szenyvizet hanem csak fagypont felett tartani.
2018.07.29.-19:02 #55515[quote=”Lovi” post=53141]Sziasztok újabb ismeretlennel találtam magam szemben. A szennyvíztartályomból jön ki két elektromos vezeték.
Ennek mi a szerepe?
A további érdekes dolog, hogy ezt a vezetéket valaki már buherálta. A tartály után 30 centivel sorkapoccsal új, nem gyári vezetékre lett cserélve. Ez a vezeték bemegy a lakófülkébe, és hátul fent eltűnik a mennyezet-kárpitban.
Ezen a vezetéken, még mielőtt bemegy a kárpitba, van egy kapcsoló. Amely eddig nem mutatta ki magát, hogy mit is csinálna, ha kapcsolgatom.[/quote]Az egész egy buherának tűnik számomra. Az biztos, hogy a gyárban ilyen vezetékelést nem alkalmaznak. (legalább is merem remélni) Mondjuk az már más kérdés, hogy kezét lábát törnél annak aki ilyen kötéseket eszközöl nedves környezetben. Beázik, rövid zár, és utána meg jönnek a problémák.
Nyisd ki a tartály tisztító nyílását, és nézd meg mit rejt a sötétség a vezeték másik végén. Lehet, hogy fűtés, de annak viszont kicsit vékonykának érzem ezt a tyúkbelet.2018.07.28.-19:28 #55494Szerintem is tartályfűtés lehet, de ahogy belemegy a tartályba az sem néz ki gyárinak, illetve ha van naki kapcsolója az is a fűtésre utalhat.
A vezérlőpanelen nekem pl akkor világít csak a szürkevíz visszajelző ha tele van, de hogy neked miért van 2 visszajelzője azt nemtudom.Itt egy videó róla igaz spanyolul, de hátha segít:
2018.07.28.-17:54 #55493Nekem más a vezérlő, azon van külön gomb a szennyvízhez, ezt nem ismerem.
2018.07.28.-16:02 #55492[quote=”jocibacsi” post=53142]Az a vezeték lehet a szintmutató vezetéke, vagy esetleg tartályfűtés is lehet. Innen látatlanból ennyi.[/quote]
Köszi.
A szintmutató nem reagált a ki-, be kapcsolásra. Ugyanazt mutatta. Bár nekem alapból a tisztavizes tartályt mutatja, a szennyvizest nem tudom hogy kellene kihozni belőle.Attachments:2018.07.28.-15:10 #55489Az a vezeték lehet a szintmutató vezetéke, vagy esetleg tartályfűtés is lehet. Innen látatlanból ennyi.
2018.07.28.-14:10 #55488Sziasztok újabb ismeretlennel találtam magam szemben. A szennyvíztartályomból jön ki két elektromos vezeték.
Ennek mi a szerepe?
A további érdekes dolog, hogy ezt a vezetéket valaki már buherálta. A tartály után 30 centivel sorkapoccsal új, nem gyári vezetékre lett cserélve. Ez a vezeték bemegy a lakófülkébe, és hátul fent eltűnik a mennyezet-kárpitban.
Ezen a vezetéken, még mielőtt bemegy a kárpitba, van egy kapcsoló. Amely eddig nem mutatta ki magát, hogy mit is csinálna, ha kapcsolgatom.2018.07.14.-03:50 #55387Köszönöm.
2018.07.14.-02:08 #55386[quote=”Lovi” post=53048]Sziasztok
Olvastam valahol, hogy létezik a víztartályhoz szűrő. Én az enyémen nem találok. Hol szokott ez lenni? A betöltési oldalon?
Hogy tudok rákeresni, mert mindenféle más szűrőt hozott a net, de lakóautóhoz valót nem.
Pontosan mit szűr?A másik kérdésem, hogy hogy szoktátok fertőtleníteni a vízrendszert?[/quote]
Nagy értelme nincsen a szűrőnek, de ha szeretnél, a betöltő nyíláshoz beépíthetsz olyat, ha van elegendő hely, aminek megfelelő az áteresztő képessége. A nagynyomású szivattyúknak van beépített szűrője, azok elvégzik a rendszer védelmét.
A fertőtlenítést savazással tudod megoldani. Citrom, vagy almasav 10-15 %-os oldatával kell átöblíteni a rendszert, úgy hogy mikor feltöltöd a tartályt az oldattal, hagyod állni pár órát, majd megjáratod kicsit a löttyöt, ami kifolyik a csapon, azt felfogod, majd visszaöntöd a tartályba. Ezt párszor megismétled, majd leereszted a szennyvíztartályba az egészet, és hagyod ott is hatni még a maradék vegyszert. Használhatsz ecetsavat is, de annak marad némi szagnyoma, amit sokan nem szeretnek. Egyébként a citromsav után is marad egy kis kellemetlen szaghatás, de az a második tartály víz kihasználása után eltűnik.
A csapvízzel történő feltöltés során, számtalan esetben érezni a klór jelenlétét, amit a szolgáltatók adagolnak az ivóvíz kezelése során. Az a klórmennyiség megfelelő a tartály karbantartásához, ezért a savazást egy-két évente elegendő elvégezni.2018.07.13.-22:32 #55385Sziasztok
Olvastam valahol, hogy létezik a víztartályhoz szűrő. Én az enyémen nem találok. Hol szokott ez lenni? A betöltési oldalon?
Hogy tudok rákeresni, mert mindenféle más szűrőt hozott a net, de lakóautóhoz valót nem.
Pontosan mit szűr?A másik kérdésem, hogy hogy szoktátok fertőtleníteni a vízrendszert?
2018.07.10.-02:50 #55362Sziasztok!
Van esetleg valakinek Truma B 100-as bojler kapcsolási rajza, csatlakozó kiosztása? Ez a 80-90-es években használt bojler a lakóautókban.
Köszi!Attachments:2018.05.10.-04:16 #55096[quote=”Haty” post=52768]Kedves Fórumozók !
Sajnos engem is utolért minden lakóautós rémálma, el van repedve a zuhanytálcám. Tud valaki ajánlani valami megoldást? A kocsi egy Giottiline, és attól tartok hogy a gyár jogutódja nem fog kiszolgálni pótalkatrésszel. Már elindítottam a hazai képviseletnél ( X-Car kft ) a beszerzést, de nem tudom hogy eredménnyel járnak-e. Ha valaki tud segíteni, hálás lennék…..[/quote]Jól látod, reménytelen a gyártól alkatrészt beszerezni, ráadásul, még ha küldenének is valami csoda folytán számodra zuhanytálcát, akkor azt arany árban mérnék. Próbálkoztam már a Giottival hasonló probléma miatt, ami totális kudarcba fulladt, így a javítással oldottam meg én is a törött, spéci alakú ablakot.
Két lehetőséged is van. Simon Peti le tud gyártani számodra méretpontosan, a kiszerelt tálca alapján egy másik tálcát, a gyárinál jobb minőségben.A másik lehetőség, hogy üvegszálas műgyantából készítenek neked egy másik tálcát, szintén a kiszerelt régi alapján. Ez ugyan kicsit drágább megoldás, viszont erősebb, és javíthatóbb egy esetleges új sérülés esetén.
Erre is tudok neked ajánlani olyan szakit, aki már készített nem egy ilyen történetet.
Vigyázz, ha nem hozzáértő mesterhez viszed, akkor fennáll a veszélye, hogy tönkre teszik az eredeti mintát!!!!2018.05.09.-18:33 #55094Kedves Fórumozók !
Sajnos engem is utolért minden lakóautós rémálma, el van repedve a zuhanytálcám. Tud valaki ajánlani valami megoldást? A kocsi egy Giottiline, és attól tartok hogy a gyár jogutódja nem fog kiszolgálni pótalkatrésszel. Már elindítottam a hazai képviseletnél ( X-Car kft ) a beszerzést, de nem tudom hogy eredménnyel járnak-e. Ha valaki tud segíteni, hálás lennék…..2018.04.07.-21:45 #54980Van a tulfolyo fölött egy biztonsági szelep fekete szinü a tetején lévő kék vagy bordó gombot kell lenyomni
2018.04.07.-13:10 #54979Szeretnénk valamit megkérdezni a régi lakóautósoktól!
A tavaszi rendszerfeltöltés után azt tapasztaljuk, hogy a bojler túlfolyóján bekapcsoláskor folyamatosan jön a víz, képes az összes tartályban lévő vizet kinyomni.
Mi lehet a gond?
Köszönjük szépen!2018.03.31.-01:41 #54963[quote=”Viktor66″ post=52636]Pókról volt szó , ellene hiába takargatod 🙂
Vitatkozhatunk róla ….
Én 30 éve kergetem Őket :)[/quote]Pedig az a takaró erre (is) van kitalálva. 😉
2018.03.31.-01:34 #54962Pókról volt szó , ellene hiába takargatod 🙂
Vitatkozhatunk róla ….
Én 30 éve kergetem Őket 🙂2018.03.31.-01:06 #54961http://www.kempingvilag.hu/truma-termekek/lakoautok/melegvizrendszerek/boiler-b-10-b-14
Én arra a fehér műanygról beszélek, ami a szívó, ill. a kipufogó nyílást takarja le, köznyelven kéménytakarónak hívják. A kompresszor sokszor nem javít, hanem rontani szokot a dolgon. Van mikor sikerül kifújni a szemetet, de néha csak a kiszerelés utáni tisztítás segít.2018.03.31.-00:59 #54960http://www.kempingvilag.hu/truma-termekek/lakoautok/melegvizrendszerek/boiler-b-10-b-14
Én erre gondoltam. Az a fehér vacak.
A kompresszor levője egyébként rontani szokott a helyzeten.2018.03.29.-09:59 #54958A pók NEM a kéménybe megy be …..
Általában a fúvóka utáni részbe szokott bebújni ahol a fúvókából kiáramló gázhoz levegő keveredik .
Ezt nem tudod takargatni .
Szétszereléssel vagy pici dróttal és kompresszorral gyógyítható :))2018.03.28.-14:22 #54951Ezt úgy tudod megelőzni, ha teszel egy takarót a kéményre. Ha hosszabb ideig nem használod a rendszert, akkor érdemes letakarni, ill. menet közben sem árt. Valamiért szereti a pók a gáz illó anyagát. 🙁
2018.03.26.-23:11 #54927Kösz a tanácsokat mindenkinek, meglett a probléma. Pók petézett be a fúvóka elé.
2018.03.21.-21:42 #54859[quote=”Kopa” post=52531][quote=”Janix” post=52493]Üdv mindenkinek!
A lakómban egy Truma BO bojler van, és olyan gond van vele, hogy bekapcsolás után begyújt, néhány másodpercig ég (közben folyamatosan megy a szikra) majd hibajelzéssel leáll. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet az oka?[/quote]Szia !
Mondjuk én múltkor rajta felejtettem a külső takaró dobozt és nem értettem miért van ez a jelenség :-)))) , de aztán rájöttem …..
Üdv[/quote]Szia!
Nem az a probléma. Már szétszedtem, kifújtam levegővel. Még nem próbáltam ki.2018.03.20.-20:23 #54853[quote=”Janix” post=52493]Üdv mindenkinek!
A lakómban egy Truma BO bojler van, és olyan gond van vele, hogy bekapcsolás után begyújt, néhány másodpercig ég (közben folyamatosan megy a szikra) majd hibajelzéssel leáll. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet az oka?[/quote]Szia !
Mondjuk én múltkor rajta felejtettem a külső takaró dobozt és nem értettem miért van ez a jelenség :-)))) , de aztán rájöttem …..
Üdv -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.