Főoldal Fórumok Lakóautók Tetöbeázás

Legutóbb frissítette Kerti 8 months telt el
71angok
217 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #7050
    rlacika
    Felhasználó

      Tegnap hoztam haza németből az új lakókocsinkat, egy Fiat alapú Chausson Acapulcot. Ott egy csontszáraz fészerben volt tartva, a régi tulaj mondta hogy az ajtó felett egy picit be ázik,de csak néha. Nahát, az úton végig zuhogott 1500km-t az eső és mire Kolozsvárra értem az egész tetőkárpit csurom vizes lett (a feleségem amikor meglátta… #-o ).Ma reggel felmásztam a tetőre, látszik hogy végig volt valamikor az összes toldási pont szigetelve de elégé megszáradt az anyag (valami szurke, vakolókanállal felkent mentudommi). Ha valakinek még voltak ilyen gondjai, szivesen veném a segitséget!Érdekelne hogy milyen megoldás és anyag a legjobb erre a célra?

    • Szerző
      Válasz
    • #54615
      szobraszok
      Felhasználó

        Akkor nálam ez csak egy remény, hogy a fél nm-es felpuhult beázás a hátsó ablak körül ki fog száradni valaha is? Kívül alu utána purhab és bent faforgács tapétázva. Ez ha beázik, akkor megszivni inkább a fa fogja magát, és az bent van kiszáradhat… Vagy nem?

        #54614
        szobraszok
        Felhasználó

          Szia! Nekem beázottan jött hozzánk a a csiga, és a tetőablakok teljes felújításával ért véget. De a tetőpanel felpuhult és kissé megereszkedett sajnos. A tapasztalatom az, hogy le lehet szigetelni a tetőt mert bentről csontszárazra szárad a panel szerintem.

          #54512
          Tie
          Felhasználó

            A képen látható a felépítés, a hátsó 1-1,5 méterről van szó, ahol a tetőcsomagtartó van.

            Attachments:
            • IMG_0848_2018-02-01.JPG
            #54510
            Tie
            Felhasználó

              A lakóautóm felépítése miatt annyira nem horror a helyzet, mint lehetne, egy másmilyen felépítésű autónál.

              Mivel az autómon a tető leghátsó 1,5 métere (a hátsó körülő feletti rész) lejjebb van jó 10 centivel az autó több részétől (van a tetőben egy lépcső), emiatt nem az egész 7 méteres tető van ázva, csak a leghátsó 1,5 méter, és ugyanekkora hosszon az oldalfal valamennyire.
              Minekutána baromi erős rugók vannak az autóban hátul, így még előre is dől egy kisit az autó, emiatt aztán a hátsó alacsonyabb részen megáll a víz a tetőn lévő „lépcső” tövében, ott ázik be.
              A víz 99%-a a tetőben lévő léceken csepegett be a lakótérbe, és az egyik oldali fal belső burkolatoán folyt, nem a fal belsejében. Ahogy lefolyt, a fal alul kb fél méter hosszon elvált a padlólemeztől, és ha hátulról belenézek az autó oldalába, akkor látszik, hogy a hátsó ablaknál van egy kis „hasa” az oldalnak.
              Nyilván ott is kell bontani, és a falszerkezet belsejét cserélni (lécek, hungarocell, stb), viszont az ázás nem érinti a teljes tetőt.
              Ennek a rendbetételére, és a tető teljes újratömítésére mondott a kempingvilág látatlanban 3-500ezer forintos ajánlatot, ami, ha a munka minősége rendben van, nem borzasztó nagy tétel.

              #54494
              nemo25
              Felhasználó

                [quote=”Tie” post=52210]Tetőbeázás javítással kapcsolatban (szétszedés, újratömítés, belső szigetelés és faszerkezet újracsinálása, oldalfal javítása) kértem ajánlatot a kempingvilágéktól, adtak is egy egészen elfogadható (de még így is többszázezres) provizorikus ajánlatot.
                [/quote]

                Mi az hogy provizorikus???? AZ én értelmezésemben, egy pofon a sz@rnak. Valamit vagy megjavítunk, és az jó lesz, vagy hagyjuk a fenébe. A tákolásnak, mókolásnak nincsen helye egy ilyen esetben. Mikor beázik egy szendópanel, az azt jelenti, hogy a belső tartalma annak el kezd rothadni, korhadni, penészesedni. Sokan azt hiszik, hogyha kívülről lekenik „sziló”-val, akkor megjavították, és majd mikor kiszárad, minden rendben lesz. Ezzel ellentétben,nem fog kiszáradni, még évek múltán sem, viszont elkezd rohadni, azt viszont szépen módszeresen feketén, és komoly gombásodással. Hiába a „mutatós” szilózás a külső lemezek illesztésén, azok pár nap-hét eltelte után újra felszakadnak, és szivárognak ugyan úgy, mint annak előtte.
                Egyetlen módja, az az, ha szétszedik lapjára a szerkezetet, tisztességesen feltárva a beázás következményeit, az utolsó centiig, majd a hibás elemeket kivágva, majd szakszerűen pótolva lehet újjáépíteni a tartó vázat. Ez bizony sok munkával, közdelemmel jár, ami szakértelmet igényel, és komoly felkészültséget.
                Szerény véleményem szerint, egy nagyobb tetőbeázást nem lehet pár százasból megnyugtatóan megjavítani. Ráadásképpen, egy tetőbeázásnál, szinte biztosra vehető, hogy az oldalfalak is károsodtak, ami további törődést, és ráfordítást fog igényelni. Akár több millió ropogós forintba is fájhat, egy elhanyagolt, rossz állapotú lakóautó korrekt minőségben elvégzett javítása. Ezért próbálom mindenkinek a szájába rágni, hogy vétel előtt érdemes szakértővel megnézetni a kinézett lakóautót. Viszont, ha egy szakszerű felújításon átesik a megroggyant felépítmény, akkor újabb 10-15 évre lesz használható a szekér.

                #54492
                gattila
                Felhasználó

                  Pár kisebb dolgot javíttattam velük – még lakókocsin – hát, nem estem hanyatt. Lehet, hogy komoly munkához másképp állnak hozzá.

                  [quote=”Tie” post=52210]Tetőbeázás javítással kapcsolatban (szétszedés, újratömítés, belső szigetelés és faszerkezet újracsinálása, oldalfal javítása) kértem ajánlatot a kempingvilágéktól, adtak is egy egészen elfogadható (de még így is többszázezres) provizorikus ajánlatot.

                  A munkájuk minőségét tekintve van bárkinek tapasztalata velük, milyen minőségben csinálnak ilyen javításokat?[/quote]

                  #54491
                  Tie
                  Felhasználó

                    Tetőbeázás javítással kapcsolatban (szétszedés, újratömítés, belső szigetelés és faszerkezet újracsinálása, oldalfal javítása) kértem ajánlatot a kempingvilágéktól, adtak is egy egészen elfogadható (de még így is többszázezres) provizorikus ajánlatot.

                    A munkájuk minőségét tekintve van bárkinek tapasztalata velük, milyen minőségben csinálnak ilyen javításokat?

                    #53701
                    lucien
                    Felhasználó

                      Szia Laci! Kik ezeke a ‘hűtőkocsi karosszériákat gyártó és javító cég”?
                      Köszönöm, lucien

                      #53700
                      lucien
                      Felhasználó

                        Szia Attila! Milyen árazással dolgoztok?
                        Köszönöm, lucien

                        #53099
                        adamjuggler
                        Felhasználó

                          Szia!

                          Ki és hol fújta le ennyiért a ladikotokat? Most nagyon jól kiszáradt a csigám egy olasz út során. Napokon belül le szeretném szigetelni ezzel a poliurea technikával. Ha 20-30 ezerből kijönne, az sokkal jobb ára lenne, mint ez a 10-12 ezer ft / m2

                          #53052
                          woodoopilot
                          Felhasználó

                            [quote=”Cimbi” post=50845]Az anyag fizikailag annyira ellenálló, hogy több budapesti parkolóház legmagasabb (Pl.: Westend) ez a padlóburkolat és a vízszigetelés egyben.[/quote]

                            Na ezt nem tudtam, hogy olyan kopásálló, hogy gépkocsival is járható. Azt hittem olyan puha, mint a hengerrel felhordható folyékony fóliák.
                            A 10-12e Ft/m2 poliurea ár nekem kicsit soknak tűnik, egy tiszai ladikot 20e Ft-ért fújtak le tavaly kívül-belül.

                            #53051
                            Cimbi
                            Felhasználó

                              Az anyag fizikailag annyira ellenálló, hogy több budapesti parkolóház legmagasabb (Pl.: Westend) ez a padlóburkolat és a vízszigetelés egyben.

                              #53050
                              woodoopilot
                              Felhasználó

                                Ez a kenhető szigetelő anyag biztosan nem túlságosan ellenálló mechanikailag. Ha egy faág végigkarcolja, gondolom nem fog tovább szigetelni. Ráadásul nem is olyan könnyű, legalábbis nekem elég soknak tűnik 25 kg plusz tömeg a tetőn…

                                Lehet a poliurea drága, de az a mechanikai sérülésekkel szemben is ellenálló. Az egész szerkezetet összefogja, a tégla falakat is azzal teszik robbanás állóvá.Teherautó platókra is fújják, hogy ne kopjon az acél lemez…
                                Azt nem tapasztaltam, hogy a poliurea nem lenne elég rugalmas, nekem fújtak le polisztirol lapot, a törékeny szigetelő lemezt úgy megerősítette, hogy össze lehet hajtani, de mégsem törik el. De egy beázott tetőt szerintem sem szabad semmivel sem szigetelni addig, amíg a szerkezetből el nem távolítják a nedvességet és az elrohadt anyagokat…

                                Lehet bérelni légnedvesség szárító gépeket, nem tudom az esetleg ki tudja-e szedni a nedvességet a tetőből…

                                A kellemetlen szagokat esetleg meg lehetne próbálni ózonnal eltüntetni, egy ózongenerátor pár 10e Ft, de gondolom azt is lehet bérelni…

                                #53047
                                Parejgabi
                                Felhasználó

                                  Sziasztok.
                                  2éve amikor megvettem a csigát,nekem is beázott a tető.Karosszéríatőmitő pasztával végig kentem a gumi szegőléc mellet ,és a szellőzőnél,azóta szerencsére nincs gond vele.

                                  #53046
                                  rlacika
                                  Felhasználó

                                    Jonak nez ki a megoldas. De csakis olyan feluletre amit vedni akarunk az ezutani beazasoktol!!! Ha olyan tetore hordjuk fel az anyagot amelyik mar beazott, enyhen szolva semmit nem er, sot meg rosszabat teszunk! A beazot tetot joooo vizhatlanul, legmentesen szigeteljuk. Es persze az alatta levo vizes nedves fakeret es hoszigetelo rendszert! Ahol aztan a gombasodas gyorsitva rombolja, rohasztja azt!
                                    En ezt sajnos mar vegigjartam! Apro viznyomok jelentek meg-nosza gyorsan szigetelni! Mar nem tudom mi volt az anyag neve, de igy kelett kezelni mind a leirtat is. Lett egy gyonyoru szigetelt tetom! Es alatta egy rohado tetoszerkezet! Ami kezdett „kellemes ” szagokat arasztani a lakterben. Aztan mar nem arasztott…berogyott! Sajnos az akkor keszitett kepek valahol elmerultek, de hiddjetek el hogy nagyon csunya latvany!! A vegerdmeny: telesen uj tetoszerkezet es teto szigetelo rendszer manufakturalasa, borsos aron!
                                    Ugyhogy ova intek mindenkit hogy beazott tetot, annak valamikepeni teljes kiszaritasa nelkuli leszigetelesetol!

                                    #53043
                                    Cimbi
                                    Felhasználó

                                      Vízszigetelés teljes tetőfelületen

                                      A fórumokon rendszeresen szóba került a lakóautók utólagos tetőszigetelésének mikéntje. Az alábbi anyagot – mint az egyik lehetséges megoldást – Fodor Adrián segítőkész munkájával állítottam össze.

                                      Probléma
                                      Egyes lakóautók tetőszigetelése idővel elromlik. Ezt okozhatja fizikai sérülés (Jééé, ez a belógó faág mindig itt volt? ), vagy a régi tömítő-, és építőanyagok elöregedése, vetemedése. A beázás jelentkezhet hírtelen, szinte özönvíz szerűen, vagy alig észrevehető módon. (Ez utóbbi a valóban komoly probléma, hiszen évek alatt, a tulajdonos tudta nélkül képes szinte nullára leírni az autót.) A problémát árnyalja, hogy a lakótérben látható beázási folt gyakran (soha!) nem ott van, ahol a víz a külső burkolaton át utat talál. Ember legyen a talpán, aki ilyenkor megtalálja a méterekkel arrébb lévő karosszéria-repedést. Amiről persze s következő esőben kiderül, hogy mégsem ott folyik be víz. (Mert édesem, Te már egy lyukat is képtelen vagy megtalálni! )

                                      Az idősebb (konstrukciós hiba miatt még lejtési problémával is küzdő) lakóautók szinte közös ismérve, hogy a tetőélnél egy alumínium sín fogja össze a paneleket. E két sín a hossza és nehéz hozzáférhetősége miatt szinte állandó mumus. Ahogy a tetőablakok íves illesztése, vagy az antennák és szellőzőcsövek talpazata is képes álmatlan éjszakát okozni. Ha az ember ügyes – és kellően régi a lakóautó – ezt a játékot akár évekig lehet játszani. Nem csoda hát, ha a tulajdonosok valami „generális” megoldást keresnek, és elfordulnak a csodatévő tömítőpasztától.

                                      Az általam megoldásként ajánlott anyag neve: Mariseal 250. Eredendően ipari lapostető-szigeteléshez kifejlesztett kenhető poliuretán gyanta, mely hosszú távú vízszigetelő megoldás jelent. Segítségével egy olyan folytonos vízszigetelő membrán jön létre az autó tetején, mely hosszú távon, még a legkedvezőtlenebb körülmények között is. megvéd a beázástól. A termék 25 kg/vödör kiszerelésben, 26.000 Ft/25 kg áron kapható.

                                      Információk és tanácsok a felhasználáshoz:
                                      • A Mariseal hazánkban csak világos szürke árnyalatban kapható.
                                      • Az anyagot nem szabad semmilyen hígítóval, vagy más adalékkal keverni.
                                      • Az anyaggal szél-, esőmentes, száraz időjárású napon kell dolgozni.
                                      • Egy átlagos méretű lakóautó tetejére általában elég egy vödör Mariseal 250.
                                      • Egy lakóautó tetőszigetelési munkája (az előkészítési-, mosási-, szerelési- és kötelező száradási időket is figyelembe véve) kb. 8 óra.
                                      • Mivel reakcióba lép a légnedvességgel, ezért TILOS vastagon felvinni! Ennek a hibának a jele, ha apró légbuborékok képződnek a Mariseal felületén. Ha túl vastagra sikerült, nem szabad kaparni, hanem hengerrel kell szétkenni, széthordani a felületen.
                                      • Javasolt munkamódszer: a felhordást a tetőn állva (a jármű hosszában hátrálva) végezzük. Amennyiben a tető nem járható, a jármű mellett felállított létráról (pallóról) keresztirányú hengermozgással kell felhordani.

                                      Alkalmazásának munkamenete:
                                      • Eredetileg is mozgó műszaki elemek leszerelése a tetőről. (Pl.: antenna nyél, szellőző fedél, stb.)

                                      • Felesleges, libegő elemek letakarítása (pl.: régi érdesített járófólia, gyorskötöző maradványok, korábbi szigetelések levakarható maradéka, csodatévő Duct Tape csíkok.)

                                      • A tetőélnél lévő gyári műanyag szigetelő-/díszcsík kiszedése a sínből. (Ne izgulj, eredendően nem a csík, hanem az alá felhordott gyári tömítőanyag szigetelt.)

                                      • A teljes (kezelendő) tetőfelület letakarítása, majd víztelenítése. Kefe + mosószer, tiszta víz, teljes száradás.

                                      • A védendő, nem szigetelendő részekre fólia maszkolás ragasztása. (Mivel a Mariseal konzisztenciája a mézre emlékeztet, ám annál kevésbé önterülő, ezért a felhordás után előfordulhat, hogy a ferde részeken kissé megfolyik.)

                                      • A tetőn lévő éleknél (pl.: a tető szélén, a fémsín két oldalán, szellőzők kivezetésnél, a tetőablakok illesztésénél, a korábbi beázásokat okozó repedéseknél) egy műgyanta + geotextil (vagy üvegszál) csík felvitele. Ennek célja a későbbi felületmozgás, karosszéria csavarodás kiegyenlítésére. (Járdaszegélyre történő fel-, és leállás, kátyúba hajtás!)

                                      • A műgyanta csík száradását követően a Mariseal anyag felkeverése, majd nyeles festőhengerrel EGY RÉTEGBEN történő felvitele a teljes tetőfelületre. A kényesebb részeknél, sarkoknál és éleknél lehet ecsettel dolgozni. Fontos! A tetőélen vezető fémsín belsejének az aljába és belső oldalára egy, a résbe beférő ecsettel kell felhordani az anyagot!

                                      • Az anyag kb. két órás száradását követően lehet hengerrel (ecsettel) felvinni a MÁSODIK RÉTEGET

                                      • A kb. két órás száradást követően kell/lehet a Mariseal-al szintén bekent további speciális alakú és méretű szigetelő elemeket felhelyezni. Pl. szellőző kivezetés csőszára, antennatalp köré, tetőablak aljára stb. (Lásd a példákat az alábbi videóban!)

                                      • A kb. két órás száradást követően kell hengerrel / ecsettel felvinni a HARMADIK RÉTEGET, úgy, hogy az anyaggal újra befedjük az előbb felvitt szigetelő elemeket is.

                                      • A két órás száradást követően lehet a maszkolást levenni, és a korábban leszerelt mozgó elemeket visszaépíteni.

                                      • Fontos! A munka kezdetén a tetőélről kiszerelt szigetelő/díszcsík már nem helyezhető vissza a helyére, mivel a sín belső átmérője a felhordott anyagtól lecsökkent. Amennyiben esztétikai okból a csíkot pótolni szeretnénk, úgy csökkenteni kell a csík „lábának” az átmérőjét (ez elég macerás!), vagy egy vékonyabb, a sínbe illő díszcsíkot, vagy gumi-/műanyagprofilt kell vásárolni.

                                      Linkek
                                      • Magyarországi forgalmazó: http://eupor.com/elerhetoseg.php (Kapcsolat: Fodor Adrián 06-30-258-1753)
                                      • Műszaki leírás (eng): http://eupor.com/pdf/marispolymers/tds/250-version10.pdf
                                      • Gyártó honlapja: http://www.marispolymers.com/de/mariseal-system-polyurethane-liquid-membrane/
                                      • Alkalmazási videó: https://www.youtube.com/watch?v=h4b9OcKyDXU (Példák a kiálló szerelvények, kémények, szellőzők körüli megoldásokra is.)
                                      • Google találatok: http://lmgtfy.com/?q=Mariseal+250

                                      Eszköz és anyagszükséglet:
                                      • takarítószer, kefe, rongy, vödör
                                      • 1 vödör Mariseal 250
                                      • 1 db nyeles festőhenger
                                      • 1 db vékony, 1 db közepes méretű ecset
                                      • maszkoló fólia és ragasztó a fólia rögzítéséhez

                                      A Mariseal 250 előnyei:
                                      – egyszerű alkalmazás (hengeres és ecsetes felhordás)
                                      – olcsó (egy lakóautó anyagköltsége kb. 26.000 Ft, szemben a Poliurea 10-12.000 Ft/nm árával + a felhordó gép átmosási költsége)
                                      – házilagosan is kivitelezhető (jó előkészítéssel a munka egyedül is elvégezhető)
                                      – egybefüggő réteget képez
                                      – 100 %-ban vízálló
                                      – ellenáll hőnek, fagynak, UV-nek
                                      – repedésáthidaló
                                      – nagy a fényvisszaverődése (javítja az autó hőszigetelését)
                                      – felhordáskor (folyékony állapotában) nem túlzottan megfolyós, így az autó ferde részeire is (alkóv eleje és háta!) felvihető
                                      – – 40 ° C és + 90 ° C között rugalmas marad (Az ár mellett ez a poliureával szembeni nagy előnye. Mivel nem merev, ezért képes lekövetni a karosszéria elkerülhetetlen torzulásait.)
                                      – szinte bármilyen felületre kiválóan tapad
                                      – kopásálló, ezért elviseli a gyalogos (és jármű!) terhelést
                                      – ellenáll mosószernek, olajnak, tengervíznek, háztartási vegyi anyagoknak
                                      – felülete nagynyomású mosóval tisztítható

                                      01.png 02.jpg

                                      Attachments:
                                      • 03_2017-08-24.jpg
                                      #52758
                                      nemo25
                                      Felhasználó

                                        [quote=”babarucu” post=50437]Üdv!
                                        Hosszú keresgélés után sikerült egy félig jó állapotú csigát vennünk. Későbbre terveztük a belső felújítást, egy erősebb eső előrehozta az alkóv vázszerkezet cseréjét a jobb oldalon. Csúnyán átázott a szétrohadt fa szerkezet. Az lenne a kérdésem, hogy az első alsó ív rétegelt volt, és elég nagy területű, tehát az ívben nem „tetőléc” vastagságú volt a váz előtte fölötte tetőléc. Mivel váltsam ki az elrohadt részt, jó ha vastag pallóból vágom ki az ívet, vagy ragasztgassak ahogy volt, esetleg szabászasztal műanyagból….és mivel kezeljem beszerelés előtt…[/quote]

                                        Na igen….Ez már egy nagyjavítás. Nyugodtan szereld ki az ablakokat, és szedd le a külső sarkokon lévő alu elemeket, tömítő gumikat. Ez az alkov teljesen szét van rohadva, és nagy valószínűséggel, nem csak az alkov, hanem az oldalfalak hátrafelé is kaptak gazdagon vizet. Elsődlegesen nem a lemez oxidációja miatt ázott be, az inkább a tömítések hibája miatt történt, a lemez lyukacsossá válása a hosszú éveken át tartó rothadás következménye.
                                        A javításhoz nyár rétegelt lemez, és fenyő lécek kellenek, sok ragasztó, tömítő anyag, és még több szabadidő, munka és hozzáértés.
                                        Nyár rétegelt lemez beszerzése itt a legkedvezőbb:

                                        http://www.faburg.hu/

                                        A ragasztók, és tömítő anyagok használata, és fajtája, specifikus, ezért mindig az adott feladatnak megfelelőt kell kiválasztani. Abban is segítek,de az csak akkor mikor pontosan látod, mivel állsz szemben. Az első feladat, hogy teljes egészében feltárd a károsodást.

                                        #52653
                                        gattila
                                        Felhasználó

                                          Nemo25 egy hét múlva megjön az útjáról, ő tud mindenféle jó agyagot. Nekem is olyat adott, hogy csak na. (de nem erre való…)

                                          [quote=”szipka” post=50473]Mi annak a ragacsos tömítőnek a neve amivel a lakó gyárilag tömítve van? Mit lehet ilyenkor használni lehet a lyuk tömítèsére? Tudom szilikon nem jó!
                                          Köszi[/quote]

                                          #52648
                                          woodoopilot
                                          Felhasználó

                                            [quote=”szipka” post=50473]Mi annak a ragacsos tömítőnek a neve amivel a lakó gyárilag tömítve van? /quote]

                                            A tetőablakhoz egy kartusos szürke színű butil tömítőanyagot kaptam, Teroson márkájú, biztosan lehet kapni valahol. Azt nem tudom egy lyukat be lehet-e vele tömíteni, de elég ragacsos, és tartósan rugalmas. A régi ablak valami fekete ragacsos anyaggal volt beragasztva, az kicsit keményebb volt, de az is rugalmas volt még 4 év után is.

                                            #52642
                                            szipka
                                            Felhasználó

                                              Én is most vettem nemrég vettem a csigát. Tudtam hogy van/ volt valami kis beázás az alkóv egyik belső sarkában. Tegnap esett gondoltam bedugom a kezem a „puha részbe”, nedves volt, megbontottam elég borzasztó volt egy szatyornyi faforgács után de elvileg legalább a juk ahol beszivárog a lemeztető meg az alkóv aljának találkozásánál. Kívül a sarokelemnél megállta víz mert az alja jól tömített a teteje nem.
                                              Mi annak a ragacsos tömítőnek a neve amivel a lakó gyárilag tömítve van? Mit lehet ilyenkor használni lehet a lyuk tömítèsére? Tudom szilikon nem jó!
                                              20170715_193812.jpg
                                              Köszi

                                              #52612
                                              gattila
                                              Felhasználó

                                                Nem tudom, merre vagy… Én a Zatik-nál szoktam venni (https://www.zatik.hu/termekeink/falemezek-laminalt-butorlapok-betonyp-cklapok-faforgacslapok-furnerok-farostlemezek/retegelt-lemez).
                                                Egyebekben:
                                                https://www.google.hu/search?q=v%C3%ADz%C3%A1ll%C3%B3+ny%C3%ADr+r%C3%A9tegelt+lemez&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=y2dkWdCQMtOv8weexLuwDg

                                                [quote=”babarucu” post=50445]Köszi! közbe tovább kellett bontanom, mert az egész alkóv alja vizes volt. Szerencsére tudtam szerezni vékony falemezt, ami eredetileg is volt az alun is, és a hungarocellen is. több helyen oxidálódott már az alu. Esti belső világításnál szépen látszanak a vízbeengedő lyukak. Rétegelt nyírfalemezt hol lehet jó árba beszerezni?[/quote]

                                                #52609
                                                babarucu
                                                Felhasználó

                                                  Köszi! közbe tovább kellett bontanom, mert az egész alkóv alja vizes volt. Szerencsére tudtam szerezni vékony falemezt, ami eredetileg is volt az alun is, és a hungarocellen is. több helyen oxidálódott már az alu. Esti belső világításnál szépen látszanak a vízbeengedő lyukak. Rétegelt nyírfalemezt hol lehet jó árba beszerezni?

                                                  #52600
                                                  gattila
                                                  Felhasználó

                                                    Szerintem a palló, és más nem ragasztott anyagok hajlamosak a vetemedésre, ami neked nagyon nem jó. Szerintem a nyír vízálló ragasztású lemez a megfelelő neked. Ha nem kapsz elég vastagot, te is összeragaszthatod őket.

                                                    [quote=”babarucu” post=50437]Az lenne a kérdésem, hogy az első alsó ív rétegelt volt, és elég nagy területű, tehát az ívben nem „tetőléc” vastagságú volt a váz előtte fölötte tetőléc. Mivel váltsam ki az elrohadt részt, jó ha vastag pallóból vágom ki az ívet, vagy ragasztgassak ahogy volt, esetleg szabászasztal műanyagból….és mivel kezeljem beszerelés előtt…[/quote]

                                                    #52597
                                                    babarucu
                                                    Felhasználó

                                                      Üdv!
                                                      Hosszú keresgélés után sikerült egy félig jó állapotú csigát vennünk. Későbbre terveztük a belső felújítást, egy erősebb eső előrehozta az alkóv vázszerkezet cseréjét a jobb oldalon. Csúnyán átázott a szétrohadt fa szerkezet. Az lenne a kérdésem, hogy az első alsó ív rétegelt volt, és elég nagy területű, tehát az ívben nem „tetőléc” vastagságú volt a váz előtte fölötte tetőléc. Mivel váltsam ki az elrohadt részt, jó ha vastag pallóból vágom ki az ívet, vagy ragasztgassak ahogy volt, esetleg szabászasztal műanyagból….és mivel kezeljem beszerelés előtt…

                                                      Attachments:
                                                      • DSCF4883.JPG
                                                      • DSCF4884.JPG
                                                      #52530
                                                      Cimbi
                                                      Felhasználó

                                                        Sziasztok!
                                                        A kocsi tetejének oldalsó élén (az alkóv rész hajlatánál) elengedte magát a műanyag csík. Kérdésem, hogy esetleg hol, merre kapható ilyen, ill. itthon ki a cseréjének a specialistája?
                                                        Köszönöm a segítséget! IMG_20170630_153130.jpg

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 126-150 / 217

                                                      You must be logged in to reply to this topic.