-
IndítottaTémakör
-
2009.11.09.-22:02 #17402
Azért nyitottam ezt a topikot, hogy akik már tapasztaltabbak azok esetleg meg tudják osztani velem vagy akik kíváncsiak rá, hogy mire kell vigyázni amikor a mínuszok repkednek és a hó vízszintesen esik.
Rengeteg meglepetés érheti az embert és jó ha számít legalább valamennyire rájuk.
Miska! ne nevess..ez komoly dolog 😆 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.02.03.-01:15 #20939
[quote=”EdGaR”:3bsefp5m]Ok… megkomolyodtam 🙄 . Amit én találtam itt, erre gondoltál? Laikusként elég hihetően hangzik :smt217
Elég sokat nézem az ismeretterjesztő csatornákat és egyre többet hallani a nanotechnológiáról.[/quote]az egyik könnyűszerkezetes házépítő cég honlapján volt pár bejegyzés a nevezett anyag kipróbálásáról.
a lényege az, hogy egy acél csővezetékben 60-70 celsius fok körüli meleg vizet keringetnek. a cső egyik fele natúr, a másik fele a nevezett anyaggal van bekenve a használati útmutatóban előírt módon, aztán megfogatják a cső mindkét felét a kíváncsi delikvensekkel.
állítólag a nano szigeteléssel bekent csőszakaszhoz nem „ragadt” oda a kipróbálók keze, mert annak a felülete csak olyan 35-40 fokos volt, ellentétben a natúr csőrész 60-70 celsius fokával.egy próbát(kb. 3-4 ezer ft.) majd megér számomra, már tudom is, hogy hol és hogyan fog az történni. 🙂
az eredményekről majd referálok.
2010.02.03.-01:09 #20938[quote=”EdGaR”:2if45rd8]Ok… megkomolyodtam 🙄 . Amit én találtam itt, erre gondoltál? Laikusként elég hihetően hangzik :smt217
Elég sokat nézem az ismeretterjesztő csatornákat és egyre többet hallani a nanotechnológiáról.[/quote]A nanotechnológia mindigis létezett, csak mi nem ismertük.Nanotechnológiával bizonyítható, hogy miért a legjobb fűtés a cserépkályha, vagy a nádtető a házon ,ugyanazt tudják mint ezek a szintetikus ramatyok csak káros mellékhatások nélkül, de ezeket nem lehet szabadalom alá venni. Az én privát véleményem hogy ami természetes az jó, ami szintetikus az nem. Jó példa :Magyar őrület ,dryvit rendszer kombinálva műanyag nyílászáróval. Nelylonzacskó a fejen csak kicsit nagyobb, de nulla lakóklima.Vissza a természethez a jó öregek tapasztalataihoz, és tizede pénzen tízszer egészségesebbek leszünk.Fűteni pedig nincs mese kell, csak az sem mindegy mivel.
DEP762010.02.03.-01:05 #20937az elvet lehetne használni némi kiegészítéssel akár havas lakóautózáshoz is… 😀
2010.02.03.-01:03 #20936[quote=”DEP76″:3ktot1h2]…
Ha a címben is szereplő szigetelésre vagytok kiváncsiak a Biwak megmondja a tutit, de lehet olvasni sci-fit is.
DEP76[/quote]
Utólagos szigetelés volt a kérdés.
Arra szerintem legcészerűbb és esztétikusabb a parafa, ha egyáltalán érdemes. 🙄2010.02.03.-00:46 #20934[quote=”zsuzsa”:1bqqic8l]Részemről, nagyon köszi („földim” 😳 „) a REÁLIS, szakszerűt =D> =D> =D> …
—-(Sajnos, mint volt aktív, jelenleg már csak „elméleti” 😳 , teniszező, „le kellett ütnöm a labdát 😉 😉 😳 😆 ” )…. —(NASA szöveg)..
—Már csak azért is, mert, szerintem, általában, -(némely pasi nagy szerencséjére! 🙄 😳 😉 ) – , a nők nagy része, az utolsó mondatod szerint gondolkodik =D> 😳 8) ….,-(legalább is köreinkben 😉 8) 8) …)-
(Bocs., hogy nem tökéletesen idéztelek be 😳 ..)[/quote]Az az igazság amikor még házakat építettem mint műszaki vezető, volt alkalmam halgatni sokfélét. Ha az mind igaz lenne amit azok a tanulmányok tartalmaztak amit mellékeltek, hát szerintem tudnák olyan épületet építeni amit ki lehetne fűteni egy gyertyával.
Ha a címben is szereplő szigetelésre vagytok kiváncsiak a Biwak megmondja a tutit, de lehet olvasni sci-fit is.
DEP762010.02.03.-00:40 #20933[quote=”DEP76″:3r0bqp54]Szerintem EdGaR hozzászólásait korlátozzátok le a komolytalanra.
DEP76[/quote]
Ok… megkomolyodtam 🙄 . Amit én találtam itt, erre gondoltál? Laikusként elég hihetően hangzik :smt217
Elég sokat nézem az ismeretterjesztő csatornákat és egyre többet hallani a nanotechnológiáról.2010.02.03.-00:18 #20930[quote=”EdGaR”:zszg1ozi]És még mindig nincs minden a piacon, amit az 1947-ben lezuhant „hőlégballonban” találtak 😯 azért egy UFO-ból micsoda profitot lehet kihozni…
DEP! Fából nem dobunk össze egy ilyen repülő izét? Lehetne a neve: UMO (Unidentified Motorhome Object) :2010_rohog.gif [/quote]Szerintem EdGaR hozzászólásait korlátozzátok le a komolytalanra.
DEP762010.02.02.-23:42 #20929[quote=”DEP76″:2d5bu40o]Éva az általad említett fólia a hőtükör fólia néven ismert anyag.[mentőfólia] Ennek az anyagnak hasznos tulajdonsága hogy visszaveri az infravörös sugárzást. Az építőiparban is elterjedt anyag. Faházaknál külső burkolat alá szoktuk rakni hogy megakadályozzuk a homlokzatok nyári nap általi átmelegedését.Semmi NASA csak tükröződés. Azt hiszem a BIWAK-nál is láttam hogy indokoltan használják, csak arra figyeljetek hogy merre fordítjátok. Nyáron tükrös oldal kifelé, télen befelé.
Semmi bajom a Nasaval örülök a zipzárnak és a purhabnak, ŐK kifejlesztik és nekünk méregdrágán eladják,de minden új dolog csak bizonyos átfutással lehet megfizethető számunkra is.
DEP76[/quote]
És még mindig nincs minden a piacon, amit az 1947-ben lezuhant „hőlégballonban” találtak 😯 azért egy UFO-ból micsoda profitot lehet kihozni…
DEP! Fából nem dobunk össze egy ilyen repülő izét? Lehetne a neve: UMO (Unidentified Motorhome Object) :2010_rohog.gif2010.02.02.-22:41 #20925[quote=”challenger”:juet8uob]:D A motor fal elol ahol nalunk nagyon nagyon jott a hideg most meg javitottam a felfedezesemen …a pokrocokat kibeleltem olyan aluminium mentotakaroval amit a baleseteknel latni vettem 5.- 5.- svajci frankert vettem es ettol meg hatasossabb lett a modszer…nem sokara leszabadalmoztatom…persze a lakoba telre a foldre szonyeget teszunk le ez is sokat szigetel…amit viszont keszen vettunk es nem is merem leirni a mereg draga aron :smt061 [/quote]
Éva az általad említett fólia a hőtükör fólia néven ismert anyag.[mentőfólia] Ennek az anyagnak hasznos tulajdonsága hogy visszaveri az infravörös sugárzást. Az építőiparban is elterjedt anyag. Faházaknál külső burkolat alá szoktuk rakni hogy megakadályozzuk a homlokzatok nyári nap általi átmelegedését.Semmi NASA csak tükröződés. Azt hiszem a BIWAK-nál is láttam hogy indokoltan használják, csak arra figyeljetek hogy merre fordítjátok. Nyáron tükrös oldal kifelé, télen befelé.
Semmi bajom a Nasaval örülök a zipzárnak és a purhabnak, ŐK kifejlesztik és nekünk méregdrágán eladják,de minden új dolog csak bizonyos átfutással lehet megfizethető számunkra is.
DEP762010.02.02.-21:47 #20924[quote=”zsuzsa”:2mx34pe2]NASA, esetleg?…bocs. 😉 😳 :smt061 ….[/quote]
😀 😀 😀 feltettem egy kepet az albumomba egy cikrol amit ma kaptam…es mi van irva a NASA valamilyen led-es lampat fejlesztett ki…hat miert ne valamilyen hoszigetelo burkolatot is ? akartam kuldeni amikor lattam hogy zsuzsa gyorsabb volt nalam… most mar a lakoautosak megfizethetik a Led lampakat :smt0612010.02.02.-19:45 #20920[quote=”zsuzsa”:39vs4ky7]..Bocs., hogy nem tökéletesen idéztelek be 😳 ..[/quote]
javítva 😉2010.02.02.-18:08 #20917[quote=”DEP76″:1lps8vzg]… De mindenkinek üzenem tapasztalatból:….Szűrővel nézzetek mindent, és tapasztalataitoknak higgyetek ne a kábításoknak. [/quote]
Részemről, nagyon köszi („földim” 😳 „) a REÁLIS, szakszerűt =D> =D> =D> …
—-(Sajnos, mint volt aktív, jelenleg már csak „elméleti” 😳 , teniszező, „le kellett ütnöm a labdát 😉 😉 😳 😆 ” )…. —(NASA szöveg)..
—Már csak azért is, mert, szerintem, általában, -(némely pasi nagy szerencséjére! 🙄 😳 😉 ) – , a nők nagy része, az utolsó mondatod szerint gondolkodik =D> 😳 8) ….,-(legalább is köreinkben 😉 8) 8) …)-
(Bocs., hogy nem tökéletesen idéztelek be 😳 ..)2010.02.02.-17:35 #20915😀 A motor fal elol ahol nalunk nagyon nagyon jott a hideg most meg javitottam a felfedezesemen …a pokrocokat kibeleltem olyan aluminium mentotakaroval amit a baleseteknel latni vettem 5.- 5.- svajci frankert vettem es ettol meg hatasossabb lett a modszer…nem sokara leszabadalmoztatom…persze a lakoba telre a foldre szonyeget teszunk le ez is sokat szigetel…amit viszont keszen vettunk es nem is merem leirni a mereg draga aron :smt061
2010.02.02.-17:15 #20914[quote=”istozi”:4x4ctbf9]Jogos. Ha ma még a NASA sem használja az űrsiklóknál, akkor a lakóautóknál még később kerül bevezetésre.
De az ötlet tetszik.[/quote]Gondolom Te sem a külső burkolat szigetelésére gondoltál. De mindenkinek üzenem tapasztalatból, ne higgyetek el mindent. Én nyílászárókkal foglalkozom de az a parasztvakítás ami itt folyik az már gusztustalan. Én nem állítom hogy nem találhatnak fel újabb technológiákat, de ha van is azt nem fogják számunkra is elérhetővé tenni. Azok az adatok hogy 50-szer jobb hőszigetelés laborban biztos működik de ne várjatok csodát. Az üvegezéssel a mi területünkön mennek a legnagyobb kábítások, pl-1 k áteresztőképesség, 100 000- ekért a nagy semmi mert ne gondolja valaki hogy megtérül valaha. A 70-es években is bebizonyították hogy a Tessauer ablak jobb a kapcsolt gerébtokosnál de ez is megdölt.A hétkamrás ablak a legnevetségesebb hogy valaki elhiheti hogy egy eleve hideg anyagból lehet jó hőszigetelést kihozni. De nagyon sokáig sorolhatnám még a csak az én szakmám kábításait. Ismétlem nem allítom hogy nincsenek csodák de én még nem láttam.Szűrővel nézzetek mindent, és tapasztalataitoknak higgyetek ne a kábításoknak.
DEP76
2010.02.02.-16:22 #20913[quote=”istozi”:18fhiejc]Jogos. Ha ma még a NASA sem használja az űrsiklóknál, akkor a lakóautóknál még később kerül bevezetésre.
De az ötlet tetszik.[/quote]arról nem írnak, hogy ezer fokos nagyságrendű hőállósága lenne… 🙂
2010.02.02.-16:20 #20912http://www.nansulate.sk/magyar/index.html
itthoni házépítéssel foglalkozó netes oldalak fórumaiban talált beszámolószerűségek, véleménynyilvánítások nyomán kerestem ki a magyar forgalmazási jogokkal rendelkező céget.
Kassa a székhely.2010.02.02.-15:50 #20911[quote=”zsuzsa”:1tg1dbl1]NASA, esetleg?…bocs. 😉 😳 :smt061 ….[/quote]
NASA ok tesztelik a raketajukon…ha valakinek meg van az e-mail cim akkor irhatunk is tanacsert :smt0612010.02.02.-15:40 #20910[quote=”zsuzsa”:11y2qer9]NASA, esetleg?…bocs. 😉 😳 :smt061 ….[/quote]
Jogos. Ha ma még a NASA sem használja az űrsiklóknál, akkor a lakóautóknál még később kerül bevezetésre.
De az ötlet tetszik.2010.02.02.-15:18 #20908[quote=”nemo25″:1pglcs2a]Hali!
1 mm= 5cm Na ez tetszik.Megírnád ezt hol találtad! Nagyon érdekelne.Köszi. :smt039 Nemo[/quote]NASA, esetleg?…bocs. 😉 😳 :smt061 ….
2010.02.02.-03:03 #20900[quote=”fischer”:85pg983c]még tapogatózom, ennek a része volt a nanontechnológiás kérdés is.
gyakorlatilag az egész autó szigetelésén töröm a fejem, nem csak a tartályokén.
persze az autóbelső szétbombázása nem járható út sok szempontból, viszont a nanotechnológiás szigetelőanyagok kapcsán arról beszélnek/írnak műértők, hogy 1 milliméteres vastagságú réteg hatásadatai megfelelnek 5 centi polisztirolnak, ami nagyon komoly különbség, első hallásra inkább meseszerűnek tűnik.
viszont kezelhetőbb megoldásnak tűnik, ha a föntebb említett összehasonlítás valós alapokon nyugszik.
nincs más hátra, tovább kutakodok, aztán majd írok a tapasztalatokról.[/quote]
Hali!
1 mm= 5cm Na ez tetszik.Megírnád ezt hol találtad! Nagyon érdekelne.Köszi. :smt039 Nemo2010.02.01.-21:43 #20893[quote=”GaborApa”:1v9xmxm9]Kicsit konkrétabban mire vagy kíváncsi?
Téliesítés alatt általában azt értjük, hogy a szennyvíztartályok kapnak egy fűtőpatront, vagy egy fűtőpaplant, ami 4-5 fokon tartja a vizet. Ilyenkor kell egy hőszigetelés, hogy az előbbiek minnél kevesebb áramot fogyasszanak.
Ezt oldotta meg mc43 házilag LINK =D>A szigetelést illetően a szendvicspaneles lakóautók alkalmasak a téli használatra. A padlót főleg a komfortérzet miatt érdemes szigetelni. Ezt megteheted bármilyen lépésálló hőszigetelőanyaggal vagy egyszerűen szőnyeggel. Sajnos a bútorajtóknál, hűtőnél lehetnek problémák.
Ideálisan ki kéne mindent bontani, szigetelni majd a felesleget a bútorból lefaragva visszaépíteni, de ekkora munkát szerintem nem érdemes ráfordítani.A lakásként való használat az egy más kérdés. Ott az energiamegtakarítás miatt érdemes lehet a falakat is + szigeteléssel ellátni Ezt pl parafával megteheted.
Kívülről sem az esztétika sem a csapadék miatt nem érdemes.Ilyesmikre gondoltál utólagos szigetelés kapcsán?
A manapság téliesítettként hirdetett lakóautók duplapadlósak, de ezt nyilván nem lehet utólag megoldani. A duplapadlónak köszönhetően a szennyvíztartály is fűtött térben van. Az igazi előny azonban a bútorgyáraké hiszen a két padló között a tartályokon kívül még kényelmesen elfér az összes tecnkia, a vezetékek, csövek, és így egyszerűbb a tervezés és a szerelés is, mert nem a bútorokban, a berendezéseket kerülgetve kell vezetgetni.
A nanotechnológiás szigetelésekről Te olvastál, arról lakóautógyártásban még nem hallottunk, talán ezért ezért nem válaszolt rá senki. 🙄 [/quote]
még tapogatózom, ennek a része volt a nanontechnológiás kérdés is.
gyakorlatilag az egész autó szigetelésén töröm a fejem, nem csak a tartályokén.
persze az autóbelső szétbombázása nem járható út sok szempontból, viszont a nanotechnológiás szigetelőanyagok kapcsán arról beszélnek/írnak műértők, hogy 1 milliméteres vastagságú réteg hatásadatai megfelelnek 5 centi polisztirolnak, ami nagyon komoly különbség, első hallásra inkább meseszerűnek tűnik.
viszont kezelhetőbb megoldásnak tűnik, ha a föntebb említett összehasonlítás valós alapokon nyugszik.
nincs más hátra, tovább kutakodok, aztán majd írok a tapasztalatokról.
2010.02.01.-19:22 #20890[quote=”fischer”:2tcptk25]lakóautó utólagos szigetelése/téliesítése kapcsán valaki? 🙄 [/quote]
Kicsit konkrétabban mire vagy kíváncsi?Téliesítés alatt általában azt értjük, hogy a szennyvíztartályok kapnak egy fűtőpatront, vagy egy fűtőpaplant, ami 4-5 fokon tartja a vizet. Ilyenkor kell egy hőszigetelés, hogy az előbbiek minnél kevesebb áramot fogyasszanak.
Ezt oldotta meg mc43 házilag LINK =D>A szigetelést illetően a szendvicspaneles lakóautók alkalmasak a téli használatra. A padlót főleg a komfortérzet miatt érdemes szigetelni. Ezt megteheted bármilyen lépésálló hőszigetelőanyaggal vagy egyszerűen szőnyeggel. Sajnos a bútorajtóknál, hűtőnél lehetnek problémák.
Ideálisan ki kéne mindent bontani, szigetelni majd a felesleget a bútorból lefaragva visszaépíteni, de ekkora munkát szerintem nem érdemes ráfordítani.A lakásként való használat az egy más kérdés. Ott az energiamegtakarítás miatt érdemes lehet a falakat is + szigeteléssel ellátni Ezt pl parafával megteheted.
Kívülről sem az esztétika sem a csapadék miatt nem érdemes.Ilyesmikre gondoltál utólagos szigetelés kapcsán?
A manapság téliesítettként hirdetett lakóautók duplapadlósak, de ezt nyilván nem lehet utólag megoldani. A duplapadlónak köszönhetően a szennyvíztartály is fűtött térben van. Az igazi előny azonban a bútorgyáraké hiszen a két padló között a tartályokon kívül még kényelmesen elfér az összes tecnkia, a vezetékek, csövek, és így egyszerűbb a tervezés és a szerelés is, mert nem a bútorokban, a berendezéseket kerülgetve kell vezetgetni.
A nanotechnológiás szigetelésekről Te olvastál, arról lakóautógyártásban még nem hallottunk, talán ezért ezért nem válaszolt rá senki. 🙄
2010.02.01.-01:45 #20871lakóautó utólagos szigetelése/téliesítése kapcsán valaki? 🙄
2010.01.31.-15:06 #20806ma véletlenül beleütköztem a neten egy szigetelőanyagokkal foglalkozó hozzászólásba az egyik blogban, ami érintette pl. a mostanában megjelent nanotechnológiás termékeket is.
a bogár elkezdett rágni odabent és közben fölmerült bennem a kérdés, mik a lakóautó utólagos szigetelési/téliesítési lehetőségei.
kíváncsi volnék tapasztalatokra, véleményekre.2010.01.15.-19:15 #20126[quote=”challenger”:3sx2wb08]:wink: feltettem 2 kepet a pokroczasrol…ha valaki meg javitani akar a hoszigetelesen ralehet varrni kivurol aluminium takarot amit a baleseteknel is hasznalnak meg minden hegymaszo hatizsakjaba is van, meg kellene lenni minden mentodobozban is ? ez is csak nehany euroba kerul… egy luxus hoszigeteles mondjuk 50 euroba kerul … 😀 [/quote]
Tényleg nagyon jól működik ez az egyszerű, de praktikus megoldás a vastag pokrócokkal. Direkt kellemes mellette üldögélni, bár az is igaz, hogy Toszkanában nem volt hideg, volt hogy a vacsoránál még az ablakot is kinyitottuk, pedig nem is ment a fűtés.
Szerintem igazi mínuszokban is biztos jól működik a pokrócos szigetelés, eleve nem a hideg üveg és fém, hanem egy meleg, vastag textil van az ember mellett. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.