Főoldal Fórumok Lakóautók Németországi lakóautó-kereskedések…

Legutóbb frissítette fischer 14 years, 11 months telt el
20angok
104 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #15746
    benojeno
    Felhasználó

      Sziasztok!

      Szeptember elején költözöm haza a feleségemmel Angliából, jó pár év letelepedett élet után. Németországon keresztül mennénk autóval, szeretnénk körülnézni használt lakóautókat illetően. Düsseldorf-Köln-Frankfurt-Würzburg-Nürnberg-Regensburg vonalon megyünk majd Németországban.
      Tud valamelyőtök ajánlani olyan kereskedést, ahová érdemes lenne benézni? Szeretnénk minél nagyobb választékot látni, mert még csak érlelődik az elképzelésünk, hogy a mi terveinkhez és utazási szokásainkhoz melyik elrendezés passzolna. Árban úgy max. 10000 euróban gondolkozunk, plusz ugye az egymillió forint magyarországi reg. adó.

      Köszönöm az ötleteiteket és a jótanácsokat!

      Üdv!
      Jenő

    • Szerző
      Válasz
    • #24190
      fischer
      Felhasználó

        [quote=”Utazocica”:3gggv1kb]
        Ami a ’98-as Bürstnereket, de az akkori többi lakóautókat is, illetti, akkor még egyáltalan nem volt szokás a külsö falakat üvegszállal erösitett mügyanta lapokkal épiteni!
        Annak idején az alkóv, vagy (nagyon ritkán) a tetöfedésre, stb. használták.

        Mai napig is nem mindegyik lakógyárto használja, mert a beázás nem feltétlenül oldalt történik, hanem az óldal- tetö, vagy az alkóv-tetö, stb. összeálitásánál képzödhetö réseknél, tetöablakoknál, antennáknál.

        Az oldal beázásának más okai vannak, létra- és biciklitartófúrások, amik nem lettek rendesen elszigetelve, aluminiumoxidáció.

        Manapság legaláb a tetö kell mügyantábol legyen, mert sajátosságai miatt a német (gondolom más országokban is igy van) lakóautóbiztositok komoly engedményt adnak a fizetendö tagdijnál.

        Az abszolut hermetikus felépitmény az az ugynevezett „monocoque” eljárás, aminél a teljes külsö felépitmény egyetlen darabbol van készitve, viszont ez egyelöre roppant drága, sajnos nagyon kevés gyártó csinálja. 🙁 [/quote]

        hm, mire nem jó az internet…

        az ebay-en láttam ezt a frankia típusismertető, használati útmutató brossúrát, amiben megragadta a figyelmem az alábbi képen olvasható szöveg, hogy a ’83-as évjáratú autó milyen szendvicspanelből készült.
        mellékelem még a fedlapot is.

        az alább említett ’98. -as bürstner a linkelt leírás és az utazócica által közzétett fotók alapján tehát nagyjából ugyanolyan felépítménnyel készült, mint a ’83.-as frankia.
        a változatlanul eltelt 15 év a régi módon építkező lakóautóépítő cégek szégyene, hiszen minden adott lett volna ’98.-ban ahhoz, hogy technológiailag fejlettebbet állítsanak elő szinte ugyanolyan, vagy alacsonyabb gyártási költségek mellett és nem tették…
        a gyártói szarrágás és az iparági idiotizmus miatt most még az a kérdés, hogy a német biztosításból kedvezményt kap az, akinek legalább a teteje műgyantás…

        #24113
        fischer
        Felhasználó

          [quote=”Utazocica”:61kb4hl8]Itt még egy német link, a Promobil weboldalárol, ami a lakóautók felépitményéröl szól: Felépitmény anyagok

          És még egy link a müanyagokrol: Erösitett müanyagok

          Persze el kell ólvasni …

          … csakk vitába ne kezdjél az erösitett müanyagokkal kapcsolatban mert az „Utazókandur” pontosan ebben szakértö.

          … de jótanácsot szivesen adunk!

          Miért szidod a régi Bürstnereket?

          Ami a ’98-as Bürstnereket, de az akkori többi lakóautókat is, illetti, akkor még egyáltalan nem volt szokás a külsö falakat üvegszállal erösitett mügyanta lapokkal épiteni!
          Annak idején az alkóv, vagy (nagyon ritkán) a tetöfedésre, stb. használták.

          Mai napig is nem mindegyik lakógyárto használja, mert a beázás nem feltétlenül oldalt történik, hanem az óldal- tetö, vagy az alkóv-tetö, stb. összeálitásánál képzödhetö réseknél, tetöablakoknál, antennáknál.

          Az oldal beázásának más okai vannak, létra- és biciklitartófúrások, amik nem lettek rendesen elszigetelve, aluminiumoxidáció.

          Manapság legaláb a tetö kell mügyantábol legyen, mert sajátosságai miatt a német (gondolom más országokban is igy van) lakóautóbiztositok komoly engedményt adnak a fizetendö tagdijnál.

          Az abszolut hermetikus felépitmény az az ugynevezett „monocoque” eljárás, aminél a teljes külsö felépitmény egyetlen darabbol van készitve, viszont ez egyelöre roppant drága, sajnos nagyon kevés gyártó csinálja. 🙁 [/quote]

          nem szidom a régi bürstnereket, csupán leírtam, hogy szégyenteljes, hogy ’98.-ban, mikor minden újabb és jobb eljárás és anyag már rég kéznél volt, még mindig a régi metódusokat erőltették, miközben az autókért majd egy lakás árát kérték el a gyártók, többek közt azok, akik a bürstner név alatt dolgoztak… ez természetesen nem csak arra az egy márkanévre jellemző…

          az egyetlen darabos felépítmény anyagköltsége ugyanannyi, mint amit szerelnek, a gyártási költsége a sablonnal növekszik, a szerelési anyagokkal, munkaórákkal csökken, a horror árszint gyártástechnológiailag nem indokolt, azt a profitmaximalizálás eredményezi…

          az ominózus beázásos linknél inkább hiszek a szememnek, mint más értékítéletének, akit nem ismerek…
          lehet ezt okoskodásnak tekinteni, nem probléma, ez nem az én bizonyítványom lesz…

          #24112
          Utazocica
          Felhasználó

            [quote=”fischer”:17ebd25b]a képek alapján szerintem is folyamatos belső ázásról van szó, ami viszont szerintem a vizesblokk alapos átnézésével kiszűrhető, hiszen a belső kárpit félreérthetetlenül felpúposodik, ahogy alatta megduzzad a fa a víztől.[/quote]

            Te beszéled vagy legaláb érted a németet!
            Ha a német lakóautóforumot illetö linket csakk nagyjábol is átfutottad volna, akkor rájönnél arra hol kezdödött a baj, semmi esetre nem a vizesblokkban!

            Csakhogy akkor nem lehetett volna okoskodnod.

            [quote=”fischer”:17ebd25b]szvsz. az a felépítmény a fotókat nézve elég silány, szégyen a „bürstnernek”, hogy 98.-as forgalomba helyezéssel nem teljesen műanyagos…
            no mindegy, ez magánvélemény, tudom, csináljak magamnak jobbat.
            folyamatban van… 😉 😛 😀 [/quote]

            Itt még egy német link, a Promobil weboldalárol, ami a lakóautók felépitményéröl szól: Felépitmény anyagok

            És még egy link a müanyagokrol: Erösitett müanyagok

            Persze el kell ólvasni …

            … csakk vitába ne kezdjél az erösitett müanyagokkal kapcsolatban mert az „Utazókandur” pontosan ebben szakértö.

            … de jótanácsot szivesen adunk!

            Miért szidod a régi Bürstnereket?

            Ami a ’98-as Bürstnereket, de az akkori többi lakóautókat is, illetti, akkor még egyáltalan nem volt szokás a külsö falakat üvegszállal erösitett mügyanta lapokkal épiteni!
            Annak idején az alkóv, vagy (nagyon ritkán) a tetöfedésre, stb. használták.

            Mai napig is nem mindegyik lakógyárto használja, mert a beázás nem feltétlenül oldalt történik, hanem az óldal- tetö, vagy az alkóv-tetö, stb. összeálitásánál képzödhetö réseknél, tetöablakoknál, antennáknál.

            Az oldal beázásának más okai vannak, létra- és biciklitartófúrások, amik nem lettek rendesen elszigetelve, aluminiumoxidáció.

            Manapság legaláb a tetö kell mügyantábol legyen, mert sajátosságai miatt a német (gondolom más országokban is igy van) lakóautóbiztositok komoly engedményt adnak a fizetendö tagdijnál.

            Az abszolut hermetikus felépitmény az az ugynevezett „monocoque” eljárás, aminél a teljes külsö felépitmény egyetlen darabbol van készitve, viszont ez egyelöre roppant drága, sajnos nagyon kevés gyártó csinálja. 🙁

            #24106
            fischer
            Felhasználó

              [quote=”DEP76″:133pnyee]Valóban ez egy komoly gombafertőzés, tanulságos est, köszönet érte a bemutatásért. Ez mindenesetre szerintem egy rossz és folyamatos szigetelési gondból adódhatott, nem gondolnám hogy kívülről jöhetett. Lehet hogy a két réteg között volt a szenyvíztartály? 😛
              Mindenesetre, gombaölőnek használjatok Tetol FB-t 1-3 vízhigítással a fa részekre.Ha javítotok faanyagnak csak borovi vagy vörösfenyőt használjatok,a gyantatartalma megvédi a gombáktól, és a víznek kitett helyekre vízálló nyírfa rétegeltlemezt használjatok. Ezt az anyagot használják újabban kamionplatónak, és a DOKA is a zsalurendszereknél.Jobban bírja a nedvességet mint bármely hagyományos fa, mert mügyantával préselik és így teljesen vízálló, azaz hogy nem veszi fel a nedvességet. Ha valakit érdekel meg tudom adni a beszerzési helyét is, minden vastagságban kapható, és nagyon merev.

              DEP76[/quote]

              a képek alapján szerintem is folyamatos belső ázásról van szó, ami viszont szerintem a vizesblokk alapos átnézésével kiszűrhető, hiszen a belső kárpit félreérthetetlenül felpúposodik, ahogy alatta megduzzad a fa a víztől.

              szvsz. az a felépítmény a fotókat nézve elég silány, szégyen a „bürstnernek”, hogy 98.-as forgalomba helyezéssel nem teljesen műanyagos…
              no mindegy, ez magánvélemény, tudom, csináljak magamnak jobbat.
              folyamatban van… 😉 😛 😀

              #24102
              DEP76
              Felhasználó

                [quote=”istozi”:27f7o8vl]Szerintem ez egy gombafertőzött valami. Amikor száraz az idő, a gombák bespórásodnak (pihenőre vonulnak) és abban az időben nem nagyon lehet – még műszerrel sem – kimutatni, hogy mi van a falak belső oldalán. Aztán az őszi-téli, magasabb páratartalmú időszakban ezek a gombák életre kelnek és szaporodnak.
                Azt hiszem, hogy az ilyet csak megbontás után lehet észrevenni, és akkor létfontosságú, hogy van-e garancia.
                A javítás módja a fertőzött elemek cseréje, illetve a faiparban, vagy a mezőgazdaságban használatos gombaölő szerekkel való komoly fertőtlenítés.[/quote]

                Valóban ez egy komoly gombafertőzés, tanulságos est, köszönet érte a bemutatásért. Ez mindenesetre szerintem egy rossz és folyamatos szigetelési gondból adódhatott, nem gondolnám hogy kívülről jöhetett. Lehet hogy a két réteg között volt a szenyvíztartály? 😛
                Mindenesetre, gombaölőnek használjatok Tetol FB-t 1-3 vízhigítással a fa részekre.Ha javítotok faanyagnak csak borovi vagy vörösfenyőt használjatok,a gyantatartalma megvédi a gombáktól, és a víznek kitett helyekre vízálló nyírfa rétegeltlemezt használjatok. Ezt az anyagot használják újabban kamionplatónak, és a DOKA is a zsalurendszereknél.Jobban bírja a nedvességet mint bármely hagyományos fa, mert mügyantával préselik és így teljesen vízálló, azaz hogy nem veszi fel a nedvességet. Ha valakit érdekel meg tudom adni a beszerzési helyét is, minden vastagságban kapható, és nagyon merev.

                DEP76

                #24101
                istozi
                Felhasználó

                  [quote=”Utazocica”:13h6tg06]Feltöltöttem egy pár képet egy Bürstner A-530, forgalomba hozás 1998, 119.000 km, 116 lóerö, használt kocsi vételára 18.200 Euro, amit az új tulajdonos annak idején pár hónap elött, 2006-ban, priváttol, garancia nélkül vett meg!

                  Akit érdekelne, itt lehett szörnyülködni: Nedvesbiotop

                  Megjegyzés: a vevö a vétel idöpontjában semmiféle nedvességre utaló nyomokat kivü-belül nem talált!
                  Sajnos a vétel alkalmával nem mérte meg a falak és a padló nedvességét.

                  Lakóját saját maga javitotta, mert egy profi mühely árajánlata kb. 10.000 Euro volt!

                  További témához kapcsolodó képek elökészitésben vannak![/quote]
                  Szerintem ez egy gombafertőzött valami. Amikor száraz az idő, a gombák bespórásodnak (pihenőre vonulnak) és abban az időben nem nagyon lehet – még műszerrel sem – kimutatni, hogy mi van a falak belső oldalán. Aztán az őszi-téli, magasabb páratartalmú időszakban ezek a gombák életre kelnek és szaporodnak.
                  Azt hiszem, hogy az ilyet csak megbontás után lehet észrevenni, és akkor létfontosságú, hogy van-e garancia.
                  A javítás módja a fertőzött elemek cseréje, illetve a faiparban, vagy a mezőgazdaságban használatos gombaölő szerekkel való komoly fertőtlenítés.

                  #24099
                  Utazocica
                  Felhasználó

                    Feltöltöttem egy pár képet egy Bürstner A-530, forgalomba hozás 1998, 119.000 km, 116 lóerö, használt kocsi vételára 18.200 Euro, amit az új tulajdonos annak idején pár hónap elött, 2006-ban, priváttol, garancia nélkül vett meg!

                    Akit érdekelne, itt lehett szörnyülködni: Nedvesbiotop

                    Megjegyzés: a vevö a vétel idöpontjában semmiféle nedvességre utaló nyomokat kivü-belül nem talált!
                    Sajnos a vétel alkalmával nem mérte meg a falak és a padló nedvességét.

                    Lakóját saját maga javitotta, mert egy profi mühely árajánlata kb. 10.000 Euro volt!

                    További témához kapcsolodó képek elökészitésben vannak!

                    #24094
                    DEP76
                    Felhasználó

                      [quote=”istozi”:furp2lbp]Azt látom eddig, hogy sokféle igazság van. Hozzátennék még egyet: az élethez szerencse is kell. A gépkocsi-vásárlásnál és az országúton is.
                      Szóval jó vásárt kívánok azoknak, akik most akarnak autót venni. Nekem 4-ből 3 jó lett (nem lakó, hanem az elmúlt pát év gk. vásárlásai). Ti milyen arányról tudtok mesélni?[/quote]

                      Nekem 2 ből kettő ,bár ez utóbbi még csak 50000- et ment velünk. Én csak arra szeretnék rávilágítani hogy nagyon sok eladó autó van a piacon, nem kell megvenni az elsőt, és szerintem ha valami necces akkor lépni kell tovább.
                      Én amikor vettem őket rendesen átnéztem és nem hiszem hogy van csilli-villi és gatya páros. Nem gondolom hogy ez akkora csoda lenne, a szerencsével inkább egyetértek. Ha valaki gondos az autójára akkor az vigyáz rá ,és ez meglátszik kívül belül. A széttaposott, de csilli -villí szerintem csak legenda ,mert aki nem érzi az autóját hogy mit hogyan, az körbe is töri minimum, ez meg látszik. Az autó fém és egyéb anyag keveréke szerintem nem kell ennek akkora feneket keríteni , nincs lelke szerintem. Semmi egyebet nem szoktam csinálni mint karbantartani. Szíjak cseréje , olajat magam cserélem mert szerintem így tutibb is, ha valami gyanus az csere és egyebek. Lehet hogy többet költök rájuk mint más de talán ezért nem volt még komolyabb gondom. Amit még fontosnak tartok , szeretek menni, de ezt csak olyan autóval érdemes amit erre csináltak, mindennel a maga müfajában. Láttam már Somogybabodon siratófalon kettes golfot 1.6 dieselt. Mindent arra használjunk amire való, akkor elvárhatjuk hogy teljesítsen.
                      Szerintem ha valaki reálisan gondolkodik és nem elvakultan dönt és nem hazudik még magának is azt nem olyan könnyü megvezetni. Pl : ha egy terepjáró motorja szép tiszta, nem azt tükrözi hogy gondos a tulaj, és hogy a kocsi nem jár tertepen, hanem azt kell feltételezni hogy titkolnak valamit. Különben is minek annak terepjáró aki nem viszi ki a susnyásba.Utállom az olyan hirdetéseket hogy azt irja hogy ˝terepen soha nem ment¨. Meg sem néztem ezeket a kocsikat. Számomra az a kérdés hogy rendben -e van. Azt meg látni kell. Ha pedig full por a motor akkor legalább öszinte.
                      DEP76

                      #24091
                      fischer
                      Felhasználó

                        [quote=”DEP76″:3rl2z5ff]iGAZAT ADOK AZOKBAN AMIT MONDASZ, CSAK AZ A BAJ HOGY ELLENTMONDÁSOKBA KERÜLSZ.
                        Azt a stílust vettem le tőled, hogy senkiben ne bízzunk, de az autót a gazdival próbáltatod ki, csak nem gondolod hogy falig gázon megy hidegen? Engem nem érdekel mit mond a gazda, elviszem kipróbálom a saját számíze szerint,és csak a magamban vagy álltalam megbízható embernek hiszek. Nem bíztatnák senkit arra hogy eljátsza a rutinost mert két perc alatt leveszik hogy nem az.
                        A garancia kérdés az megint más, mert szerintem igenis fontos hogy alá -e mer írni adott autóra valaki egy évet vagy sem.
                        Nincs nagy rutinom nekem sem az ilyen autókkal de azt , szerintem simán vizuálisan is látni, milyen volt az előző gazdi, mert aki vigyáz , vagy nem rá, annak mindkét esetben eltüntethetetlen nyomai vannak.
                        Én magam szeretem látni a tulajt mert szerintem sokmindenről árulkodik az emberi megjelenése.

                        Magam mikor hoztam németből egy gt-t , nem volt mindegy hogy ki nyomta bele az első százezret. Egy harmincas kedves kislány volt akitől kérdeztem hogy mért kellett neki ennyi lóerő. A válasz az volt hogy ,nem nézte a motort csak ez tetszett neki meg a kereskedésben. A csomagtartóban nem volt soha semmi kabátokon kívül, ez látszott is.
                        Más ismerős kereskedésben vette, jobb felszereléssel mert abban benne volt komoly hangrendszer, és szép optika és agyondicsérve hogy soha semmi baja nem volt. Olyan érzésem volt hogy mennyivel jobban járt 😆 DE kiderült hogy sok 400 méter is benne lehetett már. Mára már halott, pedig szebb volt mint az enyém, optikailag.
                        Nem provokációnak sántam csak egy véleménynek, ezt kéretik figyelembe venni. 😆 😳 😛
                        DEP76[/quote]

                        semmiféle ellentmondásba nem keveredtem.
                        el sem tudod képzelni, hány emberrel találkoztam a felvásárlások során, aki nyélgázon ment hideg motorral…
                        nem azt írtam egyébként, hogy a vásárló ne vezesse az autót, hanem csupán azt, hogy nézze meg az eladó vezetési stílusát.
                        ez természetesen magánszemély eladóra vonatkozik.

                        nagyon sokféle kozmetikázási mód létezik egyébként és nem mindenben a keleti kereskedők az egyedüli ludasok…

                        a török, kurd nepperek egyébként simán aláírnak neked 1 év német használtautó garanciát és emiatt nem engednek az árból akkor is, ha egy hulladék autót adnak el, mert tisztában vannak azzal, hogy kelet európából az esetek 80-90%-ában nem mennek vissza, mert a szállítás költsége megegyezik a javítás költségével és ezért inkább megjavíttatják odahaza a vevők, semmint visszamenjenek egy közel keleti eladóhoz balhézni…

                        félreértések végett nem azt tanácsolom, hogy mondjon le mindenki egy német garanciáról, csupán mérlegelést javaslok, mert van, amikor nélküle jobb…

                        azt is félreértetted, hogy mindenáron egy kereskedőtől való vásárlásra biztatnék.
                        viszont 10 éves autókereskedői praxisomban a legtöbb széttaposott autót egyébként nagyon kedves, szimpatikus női tulajdonosoknál láttam.
                        kívülről csilli-villi, ami látszik, műszakilag meg gatya, mert nem értenek hozzá és a legjobb szándék mellett széttapossák…
                        na mindegy, én sem provokálni akarok, csak mások a tapasztalataim.

                        az biztos, hogy adott autópiacon, jelen esetben a németen a kereskedők a magánszemélyek autóit árulják.
                        az ő hasznuk az eladók és a vevők közti árrés különbségéből származik, tehát ha a kereskedő kimarad a láncból, egy árréssel olcsóbban lehet autót nézni.
                        tekintettel a német garancia távoliságára innen magyarországról nézve, nem is igazán érdemes azért a garanciáért többletet fizetni.
                        ez természetesen csak olyan autókra érvényes, amiknek az esetleges javítási költsége nem magasabb, mint a szállítás a vásárlási helyre, nagy vonalakban az idősebb, egyszerűbb műszaki felépítésű autók…

                        remélem, a beszélgetésünk összességében segít a most vásárlást tervezőknek. 🙂 😉

                        #24090
                        istozi
                        Felhasználó

                          Azt látom eddig, hogy sokféle igazság van. Hozzátennék még egyet: az élethez szerencse is kell. A gépkocsi-vásárlásnál és az országúton is.
                          Szóval jó vásárt kívánok azoknak, akik most akarnak autót venni. Nekem 4-ből 3 jó lett (nem lakó, hanem az elmúlt pát év gk. vásárlásai). Ti milyen arányról tudtok mesélni?

                          #24087
                          DEP76
                          Felhasználó

                            [quote=”fischer”:1qdkk5xx]a német kereskedő egy éves használtautó garanciája valóban jól hangzik, csak ha ki kell vinned az autót, mondjuk jelen tanácskérőt alapul véve Egerből, mert garanciát ugyan vállalnak, de nem jönnek Egerbe javítani, hanem vidd be hozzájuk, akkor megette a fene, főleg észak németország esetén…
                            általában a garancia kérdése nem azt jelenti, hogy javíttathatod idehaza és ők térítik, hanem azt, hogy ők javítják…

                            emiatt véleményem szerint mérlegelni kell, hogy érdemes-e elhozni garancia nélkül az autót, jelentősebb árengedményt kiharcolva.

                            autószerelőt mindenesetre érdemes vinni, valamint készülni szerelésre de egy jó műszaki állapotú autónak hazáig ki kell bírnia lábon.[/quote]

                            iGAZAT ADOK AZOKBAN AMIT MONDASZ, CSAK AZ A BAJ HOGY ELLENTMONDÁSOKBA KERÜLSZ.
                            Azt a stílust vettem le tőled, hogy senkiben ne bízzunk, de az autót a gazdival próbáltatod ki, csak nem gondolod hogy falig gázon megy hidegen? Engem nem érdekel mit mond a gazda, elviszem kipróbálom a saját számíze szerint,és csak a magamban vagy álltalam megbízható embernek hiszek. Nem bíztatnák senkit arra hogy eljátsza a rutinost mert két perc alatt leveszik hogy nem az.
                            A garancia kérdés az megint más, mert szerintem igenis fontos hogy alá -e mer írni adott autóra valaki egy évet vagy sem.
                            Nincs nagy rutinom nekem sem az ilyen autókkal de azt , szerintem simán vizuálisan is látni, milyen volt az előző gazdi, mert aki vigyáz , vagy nem rá, annak mindkét esetben eltüntethetetlen nyomai vannak.
                            Én magam szeretem látni a tulajt mert szerintem sokmindenről árulkodik az emberi megjelenése.

                            Magam mikor hoztam németből egy gt-t , nem volt mindegy hogy ki nyomta bele az első százezret. Egy harmincas kedves kislány volt akitől kérdeztem hogy mért kellett neki ennyi lóerő. A válasz az volt hogy ,nem nézte a motort csak ez tetszett neki meg a kereskedésben. A csomagtartóban nem volt soha semmi kabátokon kívül, ez látszott is.
                            Más ismerős kereskedésben vette, jobb felszereléssel mert abban benne volt komoly hangrendszer, és szép optika és agyondicsérve hogy soha semmi baja nem volt. Olyan érzésem volt hogy mennyivel jobban járt 😆 DE kiderült hogy sok 400 méter is benne lehetett már. Mára már halott, pedig szebb volt mint az enyém, optikailag.
                            Nem provokációnak sántam csak egy véleménynek, ezt kéretik figyelembe venni. 😆 😳 😛
                            DEP76

                            #24081
                            Névtelen

                              MINDENKINEK NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!!!

                              #24080
                              fischer
                              Felhasználó

                                [quote=”Utazocica”:3o5atwoa]Hallo Isu,

                                körülnéztem az itteni forumokban a kereskedöt illetöen. Nagyon egymástol eltérö vélemények vannak rolla.

                                Már a többi hozzászolóktol is kaptál jó tanácsot, most probálkozok én is.

                                Öt évnél idösebb lakóknál gyakran a tetö, a falak, a padló nedvessége a legnagyobb probléma. Ajánlatos egy nedvességméröbe invesztálni és saját magad mérd ki rendben van e, nehogy a végén egy aquáriumot (szokás nedvesbiotopnak is nevezni) vegyél. Erröl a témárol küldök egy Linket. És még egy Link. Ha nem is nagyon érted a szöveget, de a képek …[/quote]

                                a képeket csak regisztráció után jeleníti meg.
                                légy szíves, mentsd őket és tedd föl az itteni képtáradba.

                                az a fajta nedvességmérő nem olcsó játék, ami a falazat belső nedvességtartalmát képes mérni, ami mellett szerintem erősen korlátozott a nyerhető információ mértéke.
                                konkrétan arra gondolok, hogy a legtöbb kereskedő fedett helyen tárol, a rutinosabbak páragyűjtő anyagokat használnak a lakóautó belsőkben, ami miatt nem lesz értelme mérni a falazat nedvességtartalmát, hiszen az a föntebb említett okok miatt biztosan kevesebb lesz a levegő nedvességtartalmánál is.
                                innen nézve fölösleges alhangon 80 – 100 ezer forintot invesztálni egy eszközbe, amit utána polcra tehet az ember.

                                amelyik autó már megázott belül, azon látszik, ha nem kárpitozták át, foltos, esetleg penészes…
                                ha át van kárpitozva, az nem feltétlenül látszik, max. az, hogy 15-20 éves mivolta ellenére nagyon új. mindenesetre annál biztosan ügyelnek majd a belső szárazság látszatára…

                                [quote=”Utazocica”:3o5atwoa]Feltétlenül meg kell kérdezni mikor, vagy egyáltalán ki volt e cserélve a fogasszíj (Zahnriemen).

                                Mivel az aluminium is oxidál, apró kicsi hólyagok szoktak képzödni, azt se árt megnézni.[/quote]

                                a kereskedői viszonyokból kiindulva nem mérvadó, hogy ki mit mond, mikor lett cserélve pl. a vezérműszíj/lánc.
                                hazahozatal után az összes folyadék, szíj, lánc cserés, ezt a vásárláskor a pénzügyi kalkulációban figyelembe kell venni.

                                az alumínium nem csak hólyagosodik, hanem repedhet is, ha el van öregedve, főleg „éles sarkak” környékén, ablakoknál, stb.

                                [quote=”Utazocica”:3o5atwoa]Természetesen csinálj egy próbautat a kocsival, te vezess a saját stillúsoddal.[/quote]

                                magánszemély eladónál érdekes lehet, hogy vezeti a gazda, első körben én megnézném, mit csinál, mert komoly alkualap vagy eltántorító tényező lehet…

                                nem mellékes az sem, hogy a próbautat az eladó kezdje, ha valami gond van az autóval, ne lehessen a vásárlóra kenni…

                                tudom, hogy nagyon sok jó kereskedő és normális ember van a németeknél, de van hulladék is, és aki kiutazik, annak lehetőség szerint mindenre föl kell készülnie.
                                nem minden papsajt ott sem…

                                [quote=”Utazocica”:3o5atwoa]Hogy ezenkivül mindennek kifogástalanul müködnie kell, az természetes, de ezt már irták neked.

                                Áralkúdozás: mindegy milyen nemzetségü a kereskedö, az árrol mindenkivel lehet és kell tárgyalni, ez normális.

                                Én inkáb kereskedönél vennék, az kell neked egy egyéves használtkocsigaranciát adjon, mely akárhol érvényes. Privátnál*** esetleg alá kell irnod, hogy megvetted ahogy láttad. Mit csinálsz ha az elsö 100 km után lerobban?[/quote]

                                a német kereskedő egy éves használtautó garanciája valóban jól hangzik, csak ha ki kell vinned az autót, mondjuk jelen tanácskérőt alapul véve Egerből, mert garanciát ugyan vállalnak, de nem jönnek Egerbe javítani, hanem vidd be hozzájuk, akkor megette a fene, főleg észak németország esetén…
                                általában a garancia kérdése nem azt jelenti, hogy javíttathatod idehaza és ők térítik, hanem azt, hogy ők javítják…

                                emiatt véleményem szerint mérlegelni kell, hogy érdemes-e elhozni garancia nélkül az autót, jelentősebb árengedményt kiharcolva.

                                autószerelőt mindenesetre érdemes vinni, valamint készülni szerelésre de egy jó műszaki állapotú autónak hazáig ki kell bírnia lábon.

                                #23996
                                Névtelen

                                  Köszi szépen Fischer! 😉

                                  #23995
                                  Névtelen

                                    Köszi a segítséget!

                                    #23994
                                    Névtelen

                                      Köszönöm a segítséget!

                                      #23993
                                      Névtelen

                                        Kedves Utazócica!

                                        Igazán sokat segítettél. Nagyon köszönöm, megfogadom a tanácsodat! Szép napot! Üdv! 🙂

                                        #23979
                                        Utazocica
                                        Felhasználó

                                          [quote=”Isu”:24ha4y0n]Erről a weboldalról találtam pár gépet. Egyenlőre még csak ketten vagyunk a barátnőmmel. Tehát igazából elég lenne egy kisebb „tanuló” gép is.
                                          Néztem integrált (Hymer B534, Frankia i590) és részintegrált modellt is (Hymer Eriba Tramp 164)
                                          http://www.wc-n.de/pages/index.htm
                                          Elég messze van, de nagy a kínálatuk és többnyire adnak garanciát is pár hónapra, ami egyfelöl felesleges mert csak ott érvényesítik, másrészt viszont bizalomra ad okot.
                                          [/quote]

                                          Hallo Isu,

                                          körülnéztem az itteni forumokban a kereskedöt illetöen. Nagyon egymástol eltérö vélemények vannak rolla.

                                          Már a többi hozzászolóktol is kaptál jó tanácsot, most probálkozok én is.

                                          Öt évnél idösebb lakóknál gyakran a tetö, a falak, a padló nedvessége a legnagyobb probléma. Ajánlatos egy nedvességméröbe invesztálni és saját magad mérd ki rendben van e, nehogy a végén egy aquáriumot (szokás nedvesbiotopnak is nevezni) vegyél. Erröl a témárol küldök egy Linket. És még egy Link. Ha nem is nagyon érted a szöveget, de a képek …

                                          Feltétlenül meg kell kérdezni mikor, vagy egyáltalán ki volt e cserélve a fogasszíj (Zahnriemen).

                                          Mivel az aluminium is oxidál, apró kicsi hólyagok szoktak képzödni, azt se árt megnézni.

                                          Természetesen csinálj egy próbautat a kocsival, te vezess a saját stillúsoddal.

                                          Hogy ezenkivül mindennek kifogástalanul müködnie kell, az természetes, de ezt már irták neked.

                                          Áralkúdozás: mindegy milyen nemzetségü a kereskedö, az árrol mindenkivel lehet és kell tárgyalni, ez normális.

                                          Én inkáb kereskedönél vennék, az kell neked egy egyéves használtkocsigaranciát adjon, mely akárhol érvényes. Privátnál*** esetleg alá kell irnod, hogy megvetted ahogy láttad. Mit csinálsz ha az elsö 100 km után lerobban?

                                          Érted vagy beszéled a németet? Ha nem, szivesen segitek.

                                          Ne hamarkodd ell a vásárlást, általában sokk ::beka kell :smt058 mig a hercegfit megtalálod.

                                          *** Német viszonyokra gondolva!

                                          #23971
                                          challenger
                                          Felhasználó

                                            [quote=”fischer”:gua0pg4a]Szia!

                                            az 5 napos „zollkennzeichen”, vagyis vám rendszám nem műszaki vizsga köteles.
                                            a 100 eurós tüv, vagyis német műszaki vizsga csak bohóckodás abban az esetben és annyira lesz jó, hogy idehaza birkózhatsz a megszűnőfélben lévő NKH-val, hogy ők a törvény szerint kötelesek azt elfogadni, ők meg nem akarják majd.

                                            ahogy rlacika írta, ha van kinti vizsgája az autónak, akkor ideiglenes német rendszámot kérhetsz rá 5 napnál hosszabb időre is, de az drágább lesz, mint 150 euro.

                                            a biztosítás miatt 150 euro egyébként, mert hiába személyautó, a lakóautó mivolta miatt más biztosítási kategória kint, nem is tudsz és nem is érdemes ezzel játszani.

                                            magyar ideiglenes rendszámot akkor tudsz kérni az autóra, ha már megvetted.
                                            a „Z” egy hónapos érvényességű és a végén le kell adni.
                                            azért „Z”, mert ez szolgál a törvény szerint a tulajdonodba került használt autó Magyarországra hozatalára

                                            ha nem akarsz német vámrendszámot, akkor szerintem jobban jársz, ha bérelsz egy „P” rendszámot és azzal hozod haza.
                                            unióban érvényes, biztosítása van, csak az indítási naplót kell vezetned, de ha menetleveleztél már, akkor nem lesz benne semmi újdonság. 😉

                                            privátban küldtem „P” bérlős telefonszámot.
                                            nem kipróbált, hirdetésben láttam én is.
                                            Üdv!
                                            Fischer

                                            jut eszembe: ha valamit nem tudsz kipróbálni és kifogásokat keres az eladó, ott annak a tartozéknak az újkori árát vond le az alku során. a törököknél egyébként is „kötelező” a nagyon pimasz alkudozás… 😉
                                            vagy azonnal kipróbálhatóvá fogják tenni, vagy érdemes továbblépni…[/quote]

                                            itt svajcban lehet kerni nehany napos rendszamot biztositassal…kar mert a ferjemnek van egy minden kocsira valo rendszamja …de ez svajcban van ezt ugy nevezik hogy garazsos rendszam es meg senki nem irta az U betuset…de ezt meg vissza kell juttatni ugy hogy ezzel nem segitelek… :smt061

                                            #23970
                                            fischer
                                            Felhasználó

                                              [quote=”Isu”:86fdw2xw]Kedves Lakóautósok!

                                              Jó ideje olvasom hozzászólásaitokat különböző témákban és bátran mondhatom, hogy sokat tanultam Tőletek.
                                              Nagyon sok hasznos tanácsot találtam itt többek között kezdő lakóautósoknak mint például én is.
                                              Segítségeteket szeretném kérni egyrészt választás terén, másrészt a behozatal terén.
                                              Erről a weboldalról találtam pár gépet. Egyenlőre még csak ketten vagyunk a barátnőmmel. Tehát igazából elég lenne egy kisebb „tanuló” gép is.
                                              Néztem integrált (Hymer B534, Frankia i590) és részintegrált modellt is (Hymer Eriba Tramp 164)
                                              http://www.wc-n.de/pages/index.htm
                                              Elég messze van, de nagy a kínálatuk és többnyire adnak garanciát is pár hónapra, ami egyfelöl felesleges mert csak ott érvényesítik, másrészt viszont bizalomra ad okot.
                                              A lényegesebb kérdésem az lenne, hogy az ottani kereskedő azt mondja, hogy az 5 napos sárga rendszám a zöldkártyával 150EUR és még kell valami Tüv (MOT) engedély is ami plusz 100EUR. Úgy hallottam szgk.-ra 85EUR-ból is ki lehet hozni.
                                              Van valakinek tapasztalata behozatalban?

                                              Előre is köszönöm a segítséget![/quote]

                                              Szia!

                                              az 5 napos „zollkennzeichen”, vagyis vám rendszám nem műszaki vizsga köteles.
                                              a 100 eurós tüv, vagyis német műszaki vizsga csak bohóckodás abban az esetben és annyira lesz jó, hogy idehaza birkózhatsz a megszűnőfélben lévő NKH-val, hogy ők a törvény szerint kötelesek azt elfogadni, ők meg nem akarják majd.

                                              ahogy rlacika írta, ha van kinti vizsgája az autónak, akkor ideiglenes német rendszámot kérhetsz rá 5 napnál hosszabb időre is, de az drágább lesz, mint 150 euro.

                                              a biztosítás miatt 150 euro egyébként, mert hiába személyautó, a lakóautó mivolta miatt más biztosítási kategória kint, nem is tudsz és nem is érdemes ezzel játszani.

                                              magyar ideiglenes rendszámot akkor tudsz kérni az autóra, ha már megvetted.
                                              a „Z” egy hónapos érvényességű és a végén le kell adni.
                                              azért „Z”, mert ez szolgál a törvény szerint a tulajdonodba került használt autó Magyarországra hozatalára

                                              ha nem akarsz német vámrendszámot, akkor szerintem jobban jársz, ha bérelsz egy „P” rendszámot és azzal hozod haza.
                                              unióban érvényes, biztosítása van, csak az indítási naplót kell vezetned, de ha menetleveleztél már, akkor nem lesz benne semmi újdonság. 😉

                                              privátban küldtem „P” bérlős telefonszámot.
                                              nem kipróbált, hirdetésben láttam én is.
                                              Üdv!
                                              Fischer

                                              jut eszembe: ha valamit nem tudsz kipróbálni és kifogásokat keres az eladó, ott annak a tartozéknak az újkori árát vond le az alku során. a törököknél egyébként is „kötelező” a nagyon pimasz alkudozás… 😉
                                              vagy azonnal kipróbálhatóvá fogják tenni, vagy érdemes továbblépni…

                                              #23969
                                              Utazocica
                                              Felhasználó

                                                [quote=”jozsef”:2dbr8dbx]Haliho! 😉
                                                Üdvözöllek az MLK köreiben, a tavaji düsseldorfi kiállítás óta nem hallottunk rólad. Remélem minden rendben van?.Lehet ,hogy megint ott találkozunk? 🙂 :smt206 [/quote]

                                                Hallo, köszönöm, én is üdvözöllek, plúsz a többi „düsseldorfiakat”!

                                                Sajnos tavaly szeptember óta csakk ez volt: ::beteg

                                                😥 Szomorkodva nézegettem a találkozókat, sokra mi is leugrottunk volna.
                                                De azért most már tervezgetünk.
                                                Düsseldorf mindenképen, de az elött egy erdélyi út is a tervben van. Hátha, hátha … [-o<

                                                #23967
                                                gabik
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Isu”:9vdocfgx]Kedves Lakóautósok!

                                                  .
                                                  A lényegesebb kérdésem az lenne, hogy az ottani kereskedő azt mondja, hogy az 5 napos sárga rendszám a zöldkártyával 150EUR és még kell valami Tüv (MOT) engedély is ami plusz 100EUR. Úgy hallottam szgk.-ra 85EUR-ból is ki lehet hozni.
                                                  Van valakinek tapasztalata behozatalban?

                                                  Előre is köszönöm a segítséget![/quote]

                                                  Én Ausztriából hoztam a kocsit,a központi okmányirodában váltottam ki a V-s rendszámot,kivittem a hónom alatt,ott felszerelték és azzal jöttem haza.Még mindig megvan,nem kellett visszaadni,a garázsban van a polcon.3 éve volt,nem emlékszem mibe került,de nem komoly összeg.Biztosítást is köthettünk rá,szinten nem komoly összeg.Nem tudom változott-e a rendszer,nézz utánna.!

                                                  #23966
                                                  jozsef
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”Utazocica”:2ot9f6pf]:) Hallo Fischer,

                                                    nagyon sokban igazad van.
                                                    Cskkhogy ez elter az eredeti tematol.

                                                    Egy uj topikot kellene nyitni, aztan 8. szeptembertöl kezdve tovabb lehet diszkutalni.

                                                    Maskülönben ezek forro temak a nemet lakoauto forumban is:
                                                    http://www.wohnmobilforum.de

                                                    PS: A link beilesztese sehogy se sikerül. Nalam semmi fele ablak nem nyil fel! 🙁 [/quote]
                                                    Haliho! 😉
                                                    Üdvözöllek az MLK köreiben, a tavaji düsseldorfi kiállítás óta nem hallottunk rólad. Remélem minden rendben van?.Lehet ,hogy megint ott találkozunk? 🙂 :smt206

                                                    #23960
                                                    rlacika
                                                    Felhasználó

                                                      Ha érvényes műszaki vizsgája és az évente kötelező füsttesztje rendben van akkor 170 euróból 3 hónapig érvényes biztositást és forgalmit kapsz.A pár napra szóló az valami 60 euró körül mozog. Ezek az árak 2008 februárjában voltak érvényesek,amikor én hoztam a csigátde nem hiszem hogy sokat változtak. A formaságokat a városházán kb 45 perc alatt elintézed. DE: én sétifikáltam Németben a kocsi után és a legtöbb amelyik északról származott fokozottan rozsdázodó volt. Ez az üzlet ahol nézegeted nagyon kézenfekvő a Hamburg és környéke autósainak hogy megszabaduljanak a kocsiaiktól…Gondolom hogy a hideg sós tengeri levegő bőven besegit. És még egy tanács: Habár ugy se 100% a siker…de talán jobb és olcsóbb kocsit kapsz magáneladóknál. Sajnos a legtöbb autohaus török kézen van és az üzleti vétel csak azt biztositja(esetleg) hogy szép kisuvickolt csigát fogsz kapni….de nem sokat tudsz meg a kocsi „életéről”. Egy privát eladónál nagyobb a tiszteségesélyed. És mindegy hogy honnan-kitől veszed, azonkivűl hogy tüzetesen átnézed a lakót kérd meg az eladót hogy minden felszerelést mutasson meg MŰKÖDVE! Akármilyen kifogást (le van merülve az akku, nincs gáz a palackban, nincs viz a tartályban) fogadj a legnagyobb kétellyel! Sok száz eurós továbbköltségtől óvhat meg ez!
                                                      Sikert!

                                                      #23957
                                                      Névtelen

                                                        Kedves Lakóautósok!

                                                        Jó ideje olvasom hozzászólásaitokat különböző témákban és bátran mondhatom, hogy sokat tanultam Tőletek.
                                                        Nagyon sok hasznos tanácsot találtam itt többek között kezdő lakóautósoknak mint például én is.
                                                        Segítségeteket szeretném kérni egyrészt választás terén, másrészt a behozatal terén.
                                                        Erről a weboldalról találtam pár gépet. Egyenlőre még csak ketten vagyunk a barátnőmmel. Tehát igazából elég lenne egy kisebb „tanuló” gép is.
                                                        Néztem integrált (Hymer B534, Frankia i590) és részintegrált modellt is (Hymer Eriba Tramp 164)
                                                        http://www.wc-n.de/pages/index.htm
                                                        Elég messze van, de nagy a kínálatuk és többnyire adnak garanciát is pár hónapra, ami egyfelöl felesleges mert csak ott érvényesítik, másrészt viszont bizalomra ad okot.
                                                        A lényegesebb kérdésem az lenne, hogy az ottani kereskedő azt mondja, hogy az 5 napos sárga rendszám a zöldkártyával 150EUR és még kell valami Tüv (MOT) engedély is ami plusz 100EUR. Úgy hallottam szgk.-ra 85EUR-ból is ki lehet hozni.
                                                        Van valakinek tapasztalata behozatalban?

                                                        Előre is köszönöm a segítséget!

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1-25 / 104

                                                      You must be logged in to reply to this topic.