-
IndítottaTémakör
-
2013.06.30.-17:21 #39321
Sziasztok!
Napelem/szolártöltés témában kérném a tanácsaitokat.
Két darab 85 amperórás fedélzeti aksim van. Tévénk, inverterünk nincs, a világításon, vízszivattyún kívül egy nagy fogyasztónk van rendszeres használatban, és az a laptop.
Igazából a számítógép üzemeltetését szeretném biztosabb alapokra helyezni, mert 12 voltos, szivargyújtós csatlakozással használom (a fedélzeti aksik adják a delejt), szóval a két akkumulátort szeretném tölteni extrában a napelemmel, vagy még azon is gondolkodom, hogy a kizárólag a laptopot működtetném napelemről (nem tudom, hogy ilyen közvetlen rákötésre van-e lehetőség, érdemes-e…)A számítógép paraméterei áramügyileg:input – 19V – 2.1A (40W)
A számítógép akkumulátoré: DC7.4V 48Wh (6600mAh)Azt vettem észre, hogy amikor a fedélzeti aksik töltésa alacsony szintre megy le, és bedugom a laptopot a 12 voltra, akkor nyüszögésszerű vinnyogások jönnek az adapteréből, gondolom, ingadozik vagy nem elégséges a feszültség, emiatt nem merem így használni a gépet. Tehát marad a kikapcsolás, hagyom, hogy a laptop aksija feltöltődjön, mert azzal még ilyenkor is megbirkóznak a fedélzeti aksik.
Mindeközben már erősen kell vadásznunk 220 voltos áramellátásra, aires-re, hogy fel tudjuk tölteni az aksikat.Lehetne ezen szolártöltéssel segíteni? A számítógép használata nagyon fontos nekünk a munkánk miatt, jó lenne olyan megoldást találni, ami környezetbarát, ár/érték arányban, hatékonyságban megfelelő. (Aggregátorban nem gondolkodom.)
Köszönöm a jó tanácsokat, kíváncsian várom, mit gondoltok, tapasztaltatok ez ügyben.
Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.12.11.-16:30 #58442
[/quote]
A válasz ott van leírásodban „SZOLÁR VEZÉRLŐ „AKKUMULÁTOR” KIMENETE” megfelelő keresztmetszetű vezetékkel kösd be. A többihez ne is nyúlj, ha jól működik. Mindenki aki segíteni próbál jót akar, de tudomásul kell venni, hogy kortól, műszaki állapottól, műszaki megoldástól függően kismillió variáció létezik. Szakmai hozzáértés nélkül nem szabad tovább menni.
Üdv:Feri[/quote]LIKE 🙂2019.12.11.-13:42 #58441Nem szeretnék senkinél okosabb lenni , senkit megsérteni, de egy jó kapcsolási rajz többet ér sok oldal szövegnél annak aki tudja olvasni. Ezért úgy gondolom, hogy nem lenne felesleges feltenni egy ilyen rajzot ami általános , nem kapcsolódik egy meghatározott lakóautó típushoz Aki most épít, egy az egyben fel tudná használni, a többi pedig adaptálhatná a sajátjához. Egyszerű rendszerre gondolok, ami kezelni tudja a hálózati csatlakozást, a generátor-,és a napelem feszültségét. Szerintem mindannyian hálásak lennénk ha feltennéd Nagypapa.
2019.12.11.-13:32 #58440[quote=”Lovi” post=55717][quote=”NagyPapa” post=55714][quote=”Srychy” post=55713]
Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van…[/quote]
Az utolsó válaszomnál megnéznéd még egyszer azt a rajzot?….[/quote]
Szerintem Srychyvel nem egy rajzról beszéltek.
A Te hozzászólásodban az én „ákom-bákom” rajzom van csatolva amin kék vonalozás van. Ezen még oda van rajzolva a szolár töltő „kislámpás” kimenete.Aztán megbeszéltük, hogy nincs is erre szükségem és készült egy új raj, amin „kislámpás” kimenet üresen van hagyva.
Ezt egészítette ki Srychy pirossal.
Amit Írtál NagyPapa, az a „kislámpás” kimenetre vonatkozik, é legalábbis így értelmeztem.De a lényeg, most, az én esetemben: CSAK A SZOLÁR VEZÉRLŐ „AKKUMULÁTOR” KIMENETÉNEK BEKÖTÉSI HELYE.
A vezérlőbe a napelem bemenet egyértelmű.
A „kislámpás” kimenetet kihagyom.
Marad a vezérlő akku kimenete. Ezt kell bekötnöm… valahova. De hova?A többi meg meg van és nem is nyúlnék hozzá, mert jól működik.[/quote]
A válasz ott van leírásodban „SZOLÁR VEZÉRLŐ „AKKUMULÁTOR” KIMENETE” megfelelő keresztmetszetű vezetékkel kösd be. A többihez ne is nyúlj, ha jól működik. Mindenki aki segíteni próbál jót akar, de tudomásul kell venni, hogy kortól, műszaki állapottól, műszaki megoldástól függően kismillió variáció létezik. Szakmai hozzáértés nélkül nem szabad tovább menni.
Üdv:Feri2019.12.11.-02:05 #58438Bontott Panasonic akkuk, amik szolgáltak lélegeztetőkben, utána fagyis kocsikból kerültek leselejtezésre. Nem tudom milyen rendszerűek, állitólag AGM. 6 db 18 amperórás van párhuzamosan kötve. Pont 1000 Ft volt darabja, amennyit a „MÉH” adott volna érte 🙂 Szóval nem valami nagy durranás, de eddig jól szolgáltak.
[quote=”Lovi” post=55718]Most olvasom a korábbi hozzászólásokban, hogy azért nem sima ólomaksid van, amiről megy másfél napot.
[quote=”gattila” post=55716]Egész pontosan ez van. https://euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-egyajtos-hutoszekreny/p/153436
Két fő szempontom volt, a zaj, (37 dB) és a fogyasztás: Éves áramfogyasztás: 113 kWh. Ha ezt elosztod 365-tel, nagyjából meg is van a napi fogyasztásod. 🙂 Ez azért nem olyan sok. Az inditó áramfelvétele is elfogadható, elvisz az 1000/2000 wattos inverter. (azt hiszem ilyen: https://www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-autos-feszueltsegatalakito-usb-vel-12-vdc-10-5-15-vdc-1000w-voltcraft-psw-1000-12-g-1277820.html ) A nyáron teljesen meg voltam elégedve vele. Menet közben rossz úton néha lekapcsoltam – ne verődjön a kompresszora. Elég hosszú a visszamelegedési ideje is.
[quote=”Lovi” post=55710][quote=”gattila” post=55704]Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell…..
[/quote][/quote][/quote]
2019.12.11.-00:48 #58436Most olvasom a korábbi hozzászólásokban, hogy azért nem sima ólomaksid van, amiről megy másfél napot.
[quote=”gattila” post=55716]Egész pontosan ez van. https://euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-egyajtos-hutoszekreny/p/153436
Két fő szempontom volt, a zaj, (37 dB) és a fogyasztás: Éves áramfogyasztás: 113 kWh. Ha ezt elosztod 365-tel, nagyjából meg is van a napi fogyasztásod. 🙂 Ez azért nem olyan sok. Az inditó áramfelvétele is elfogadható, elvisz az 1000/2000 wattos inverter. (azt hiszem ilyen: https://www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-autos-feszueltsegatalakito-usb-vel-12-vdc-10-5-15-vdc-1000w-voltcraft-psw-1000-12-g-1277820.html ) A nyáron teljesen meg voltam elégedve vele. Menet közben rossz úton néha lekapcsoltam – ne verődjön a kompresszora. Elég hosszú a visszamelegedési ideje is.
[quote=”Lovi” post=55710][quote=”gattila” post=55704]Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell…..
[/quote][/quote]
2019.12.11.-00:17 #58435[quote=”NagyPapa” post=55714][quote=”Srychy” post=55713]
Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van…[/quote]
Az utolsó válaszomnál megnéznéd még egyszer azt a rajzot?….[/quote]
Szerintem Srychyvel nem egy rajzról beszéltek.
A Te hozzászólásodban az én „ákom-bákom” rajzom van csatolva amin kék vonalozás van. Ezen még oda van rajzolva a szolár töltő „kislámpás” kimenete.Aztán megbeszéltük, hogy nincs is erre szükségem és készült egy új raj, amin „kislámpás” kimenet üresen van hagyva.
Ezt egészítette ki Srychy pirossal.
Amit Írtál NagyPapa, az a „kislámpás” kimenetre vonatkozik, é legalábbis így értelmeztem.De a lényeg, most, az én esetemben: CSAK A SZOLÁR VEZÉRLŐ „AKKUMULÁTOR” KIMENETÉNEK BEKÖTÉSI HELYE.
A vezérlőbe a napelem bemenet egyértelmű.
A „kislámpás” kimenetet kihagyom.
Marad a vezérlő akku kimenete. Ezt kell bekötnöm… valahova. De hova?A többi meg meg van és nem is nyúlnék hozzá, mert jól működik.
2019.12.10.-19:17 #58434Egész pontosan ez van. https://euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-egyajtos-hutoszekreny/p/153436
Két fő szempontom volt, a zaj, (37 dB) és a fogyasztás: Éves áramfogyasztás: 113 kWh. Ha ezt elosztod 365-tel, nagyjából meg is van a napi fogyasztásod. 🙂 Ez azért nem olyan sok. Az inditó áramfelvétele is elfogadható, elvisz az 1000/2000 wattos inverter. (azt hiszem ilyen: https://www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-autos-feszueltsegatalakito-usb-vel-12-vdc-10-5-15-vdc-1000w-voltcraft-psw-1000-12-g-1277820.html ) A nyáron teljesen meg voltam elégedve vele. Menet közben rossz úton néha lekapcsoltam – ne verődjön a kompresszora. Elég hosszú a visszamelegedési ideje is.
[quote=”Lovi” post=55710][quote=”gattila” post=55704]Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell…..
[quote=”Lovi” post=55702]Amúgy utólag átgondolva – mivel már meg van a 2 db cigs napelem – nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.[/quote][/quote]
Köszi. Ez így jól hangzik. De nem gondoltam, hogy 1 db 100Ah-s akku elviszi. Nem tudom hány wattos a hűtőd – majd írd meg – de talán olyan 600 wattot elfogyaszt 24 óra alatt. Az 50 amper. És ki lehetne venni annyit egy 100 Ah- akkuból? Lifepo4-ből ki lehet. Hol hibázik a számolás?
Neked van mélymerülés elleni védelmed?[/quote]2019.12.10.-16:28 #58431[quote=”Srychy” post=55713]
Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van…[/quote]
Az utolsó válaszomnál megnéznéd még egyszer azt a rajzot? Azon össze van kötve az akku pozitív pontjára a szolár akkutöltő kapcsa, a fedélzeti 230/12 V töltő és a fedélzeti tápegység bemenete is, ha jól értelmezem az ilyen ákom-bákom rajzokat! Ha így van akkor jogos az írásom, ugyanis a fedélzeti szabályzó kimeneti közös ágára kéne rákötni a szolár szabályzó „lámpa” jelzésű sorkapcsait, azaz így helyettesítem a köldökzsinór mentes állapotot!
Nem csinálok rajzot, mert nem egyformák a különféle lakóautók belső elrendezése, huzalozása!
Nagyon sok lakóautónál nem is válik ketté a fedélzeti tápegység és a fedélzeti elektronika, ott csak a relékkel leválasztott kapcsolható terhelések vannak kivezetve!
Ott nem is tudod így simán bekötni a szolár szabályzód, lámpa jelzésű pontjait!!
Nálam viszont a fedélzeti akkutöltő tápegységtől függetlenül van szerelve egy stabilizátoros elektronika, de ott is, külön meg kellett csapolnom a közös kimenetét, ahova rá lehet kötni! Utána nálam is kapcsolható relés kimenetek vannak a különböző fogyasztó rendszereknek, mint pl: 1., Világítás-táp, 2., Vízszivattú-táp, 3., TV- táp., 4., Szatelitvevő-táp….5., Parabola antenna-táp…
Máshol ezek Aux-1, Aux-2 néven is szoktak lenni…
:meghajol2019.12.10.-09:46 #58430Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van…
2019.12.10.-09:33 #58429[quote=”Lovi” post=55710][quote=”gattila” post=55704]Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell…..
[quote=”Lovi” post=55702]Amúgy utólag átgondolva – mivel már meg van a 2 db cigs napelem – nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.[/quote][/quote]
Köszi. Ez így jól hangzik. De nem gondoltam, hogy 1 db 100Ah-s akku elviszi. Nem tudom hány wattos a hűtőd – majd írd meg – de talán olyan 600 wattot elfogyaszt 24 óra alatt. Az 50 amper. És ki lehetne venni annyit egy 100 Ah- akkuból? Lifepo4-ből ki lehet. Hol hibázik a számolás?
Neked van mélymerülés elleni védelmed?[/quote]A számolásod ott hibádzik, hogy a hűtő nem megy állandóan. az én hűtőm is (230V75W.) elmegy 48 órát inverterről. Töltés nélkül, ha nem megy más az autóban. 1 db 110Ah- ás aksiról.
2019.12.10.-03:26 #58428NagyPapa! Nem csinálnál egy bekötési rajzot? Az sokszor egyértelműbb, mint a szöveges leírás.
2019.12.10.-03:20 #58427[quote=”gattila” post=55704]Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell…..
[quote=”Lovi” post=55702]Amúgy utólag átgondolva – mivel már meg van a 2 db cigs napelem – nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.[/quote][/quote]
Köszi. Ez így jól hangzik. De nem gondoltam, hogy 1 db 100Ah-s akku elviszi. Nem tudom hány wattos a hűtőd – majd írd meg – de talán olyan 600 wattot elfogyaszt 24 óra alatt. Az 50 amper. És ki lehetne venni annyit egy 100 Ah- akkuból? Lifepo4-ből ki lehet. Hol hibázik a számolás?
Neked van mélymerülés elleni védelmed?2019.12.10.-00:22 #58426[quote=”gyusza T3″ post=55706][quote=”zsozsy” post=55671][quote=”Srychy” post=55667]Kedves Zsozsy!
Nem gúnyolódásnak szántam amit írtam.
Ha úgy érzed akkor elnézésed kérem.
[/quote] Semmi baj! Felejtős.[/quote]Nini, Zsozsy, helló!!![/quote]Ja :smt039
2019.12.09.-20:48 #58424[quote=”Lovi” post=55700][quote=”Srychy” post=55697][quote=”NagyPapa” post=55696][quote=”Lovi” post=55677]Így kellene? [/quote]
Jesszusom!
Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem…
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir[/quote]Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!
Igen számomra szokatlan, hogy csak az egyik pólusokat huzalozzuk a másikat nem!
A D+ nak sok esetben van jelentősége, erről már sokszor többen írtunk, mikor mire lehet használni…
Azt többnyire valamilyen teljesítményrelét működtetve célszerű használni, töltésre, absorpciós hűtő menet közbeni 12 Voltos fűtőpatronjának, megtáplálására….
Ha már a szabályozott 12 Volt stabil feszültséget akarod a fedélzetre felhasználni, akkor a fedélzeti elektronika közös kimeneti pontjára kéne kötni nemde?
Szerintem oda a generátort akarta rajzolni, hogy a D+ on keresztül tölt.
🙂
De ezt úgy kell bekötni, hogy a D+ figyeli az autó aksiját és, ha megy a generátor akkor kapcsolja a töltést.[/quote]
Jól gondolod. Egyszerűsítve így tudtam lerajzolni. Ezért nincsenek a test vezetékek sem berajzolva, csak + szálak. Ez inkább blokkdiagram lenne. Ráadásul a generátort nekem nem kell bekötni, mert gyárilag ott van, de fel akartam tüntetni, hány helyről érkezhet töltés.[/quote]Az egészről sokszor van olyan félelmem, hogy azt azétz mindenki tudja, hogy „A MEDVE NEM JÁTÉK” !
Jó ha tudjátok: AZ EGYENÁRAM SEM JÁTÉK!
Azt mindenképpen szeretném nyomatékosítani, hogy egy ilyen barkácsolás szintű tudás nagyon kevés egy szakszerűen megépítendő járgány villamos rendszerében!
Nem megsérteni szeretnék senkit sem, ha annak érzi akkor elnézést kérek!
De! Köyörgöm!
Egy leégett lakóautó mindig drágább, mint egy hozzáértő szaki bére!
Azt pedig végképp nem szeretném hallani olvasni, „hogy a NagyPapa így írta le, mi úgy csináltuk:::
:sorry :sir2019.12.09.-19:37 #58423[quote=”zsozsy” post=55671][quote=”Srychy” post=55667]Kedves Zsozsy!
Nem gúnyolódásnak szántam amit írtam.
Ha úgy érzed akkor elnézésed kérem.
[/quote] Semmi baj! Felejtős.[/quote]Nini, Zsozsy, helló!!!
2019.12.09.-13:18 #58421Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell…..
[quote=”Lovi” post=55702]Amúgy utólag átgondolva – mivel már meg van a 2 db cigs napelem – nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.[/quote]
2019.12.09.-01:52 #58420Köszönöm a türelmes segítségedet.
2019.12.09.-01:21 #58419Amúgy utólag átgondolva – mivel már meg van a 2 db cigs napelem – nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.
2019.12.09.-01:12 #58418Amit pirossal rajzoltál az meg van nekem gyárilag. A napelemtől és vezérlőtöl jövő testet meg azért nem rajzoltam meg, mert értelemszerű, hogy polaritás-helyesen követi a pluszt. Úgyhogy ha a töltésvezerlő bekötese ezen túl jój van rajzolva, akkor NagyPapa talán mégis ezt mondtad. Ezért érzékenyen érintett NagyPapa az írásodnak az éle.
Mindenesetre nekem jó lecke volt, hogy nem szabad a tenisz pálya helyett penisz táját írni, mert megkapom a vizeslepedőt. De köszönöm a segítségeteket, mert így kitisztult a dolog. De van egy másik problémám, amit a következő hsz-ben írnék le.2019.12.09.-00:51 #58417[quote=”Srychy” post=55697][quote=”NagyPapa” post=55696][quote=”Lovi” post=55677]Így kellene? [/quote]
Jesszusom!
Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem…
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir[/quote]Szerintem oda a generátort akarta rajzolni, hogy a D+ on keresztül tölt.
🙂
De ezt úgy kell bekötni, hogy a D+ figyeli az autó aksiját és, ha megy a generátor akkor kapcsolja a töltést.[/quote]
Jól gondolod. Egyszerűsítve így tudtam lerajzolni. Ezért nincsenek a test vezetékek sem berajzolva, csak + szálak. Ez inkább blokkdiagram lenne. Ráadásul a generátort nekem nem kell bekötni, mert gyárilag ott van, de fel akartam tüntetni, hány helyről érkezhet töltés.2019.12.08.-11:43 #58416Talán így….
Attachments:2019.12.08.-11:25 #58415[quote=”Lovi” post=55687]Akkor így elég lenne? [/quote]
Alakul…
🙂2019.12.08.-11:21 #58414[quote=”NagyPapa” post=55696][quote=”Lovi” post=55677]Így kellene? [/quote]
Jesszusom!
Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem…
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir[/quote]Szerintem oda a generátort akarta rajzolni, hogy a D+ on keresztül tölt.
🙂
De ezt úgy kell bekötni, hogy a D+ figyeli az autó aksiját és, ha megy a generátor akkor kapcsolja a töltést.2019.12.07.-23:37 #58413[quote=”Lovi” post=55677]Így kellene? [/quote]
Jesszusom!
Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem…
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir2019.12.07.-12:02 #58412Igazad van
100V, 30A
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.