-
IndítottaTémakör
-
2013.06.30.-17:21 #39321
Sziasztok!
Napelem/szolártöltés témában kérném a tanácsaitokat.
Két darab 85 amperórás fedélzeti aksim van. Tévénk, inverterünk nincs, a világításon, vízszivattyún kívül egy nagy fogyasztónk van rendszeres használatban, és az a laptop.
Igazából a számítógép üzemeltetését szeretném biztosabb alapokra helyezni, mert 12 voltos, szivargyújtós csatlakozással használom (a fedélzeti aksik adják a delejt), szóval a két akkumulátort szeretném tölteni extrában a napelemmel, vagy még azon is gondolkodom, hogy a kizárólag a laptopot működtetném napelemről (nem tudom, hogy ilyen közvetlen rákötésre van-e lehetőség, érdemes-e…)A számítógép paraméterei áramügyileg:input – 19V – 2.1A (40W)
A számítógép akkumulátoré: DC7.4V 48Wh (6600mAh)Azt vettem észre, hogy amikor a fedélzeti aksik töltésa alacsony szintre megy le, és bedugom a laptopot a 12 voltra, akkor nyüszögésszerű vinnyogások jönnek az adapteréből, gondolom, ingadozik vagy nem elégséges a feszültség, emiatt nem merem így használni a gépet. Tehát marad a kikapcsolás, hagyom, hogy a laptop aksija feltöltődjön, mert azzal még ilyenkor is megbirkóznak a fedélzeti aksik.
Mindeközben már erősen kell vadásznunk 220 voltos áramellátásra, aires-re, hogy fel tudjuk tölteni az aksikat.Lehetne ezen szolártöltéssel segíteni? A számítógép használata nagyon fontos nekünk a munkánk miatt, jó lenne olyan megoldást találni, ami környezetbarát, ár/érték arányban, hatékonyságban megfelelő. (Aggregátorban nem gondolkodom.)
Köszönöm a jó tanácsokat, kíváncsian várom, mit gondoltok, tapasztaltatok ez ügyben.
Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.01.28.-15:53 #51245
[quote=”NagyPapa” post=49209]Ha felsorolod azokat a műszaki jellemzőket, pontos paramétereket amely szignifikánsan megkülönböztetik a „fedélzeti” akkumulátort a „start-stop” akkumulátortól, majd ezek után leírod, hogy miért és mennyivel jobb ez, vagy az a típus fedélzeti akkunak, akkor tisztelettel fejet hajtok előtted, de addig nem kellenének ezek a megjegyzések, mert ez így enélkül értelmetlen kavarás, kötekedés…..
:sorry [/quote]Sajnos én nem vagyok az az ember, aki mindenhez ért, és attól, hogy hallottam valamit, még nem fogok érteni hozzá. Tehát nem tudom neked leírni, hogy pontosan miben különböznek. Nagyvonalakban meg, hogy anyagfelhasználás, lemezvastagságok, stb, felesleges úgy írni, mintha értenék hozzá.
Mi Magyarország legnagyobb akkumulátor beszállítójától vásárolunk és amikor legutóbb írtad ezeket, akkor rákérdeztem, hogy mi ebből az igazság, mert engem is érdekelt. (most lehetne azt mondani, hogy ő a kereskedő, de hidd el sokkal több mindent elmondanak és tanítanak nekünk, mint amit publikálnak, és nem csak kereskednek) Egy szakemberrel beszéltem, nem egy üzletkötővel. Szóval Ő elmondta nekem a különbségeket, és hogy ismerik ezt a városi legendát, hogy nincs különbség az akkukban.
Nekem konkrét tapasztalatom is van az akkukkal kapcsolatban, hiszen rengeteget építünk be és használunk, ezért írtam le, hogy nem kell kész ténynek venni azt amit leírtál és ezzel még csak azt sem írtam, hogy nem igaz, csak, hogy nekem más a véleményem és a tapasztalatom. Ennyi.
Más témában (amihez értek) is volt már nézeteltérés, mégsem vezetett semmire.
2017.01.28.-15:14 #51244:meghajol :meghajol
Csak ahhoz, amit írtam.
Még pár dolog: Nagyon megváltoztak a lakóautós használati szokások is azzal, hogy mi is használunk nagy áramokat igénylő fogyasztókat, melyeket mi inverterről használunk.
Így a „hagyományos” fedélzeti akkuval támasztott követelmény, mármint, hogy viszonylag kis áramokat veszünk ki az akksiból, viszonylag egyenletesen, hosszú ideig… már nem igaz. Ehhez régebben nem kellett alacsony belső ellenállás.
Többen használunk inverterről klímát, mikrosütőt, kávéfőzőt, vízforralót, amelyek ugyanolyan agresszív -sőt durvább- fogyasztók, mint a motorindítás.
A fedélzeti akkuval szemben még két tényezőt emelnék ki, az egyik az önkisülés alacsony szintje, a másik -bár ez használatfüggő- a hőmérséklet tűrési képessége. Mindkét feltételnek a minőségi akkuk felelnek meg legjobban, ezek a hagyományos savas akkuk között márkától függetlenül az EFB és az AGM technológiával készült típusok.
Önmagában ez a két technológia már szelektál, így a minőség irányába tolja a gyártást. Ezért írtam azt, hogy a „szegény embör pocsékol”, mert ezek bizony nem a legolcsóbb gyártmányok egyetlen gyártónál sem.
Léteznek még elsősorban start-stop üzemmódra gyártott akkuk, ahol nem az önkisülés alacsony szintje a legfontosabb, ezek a relatíve olcsóbb kategóriák, de én nem erről írtam…:meghajol
AGM-EFB001.pdf2017.01.28.-12:23 #51242[quote=”Kerti” post=49206][quote=”NagyPapa” post=49205]… Újra írom: ilyen, hogy hagyományos „munka” akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat….[/quote]Mivel már nem először van itt leírva, ezért én is leírom, hogy bár nem akarok ebből vitát kirobbantani, de azért ezt ne vegye senki kész ténynek![/quote]
Ha felsorolod azokat a műszaki jellemzőket, pontos paramétereket amely szignifikánsan megkülönböztetik a „fedélzeti” akkumulátort a „start-stop” akkumulátortól, majd ezek után leírod, hogy miért és mennyivel jobb ez, vagy az a típus fedélzeti akkunak, akkor tisztelettel fejet hajtok előtted, de addig nem kellenének ezek a megjegyzések, mert ez így enélkül értelmetlen kavarás, kötekedés…..
:sorry
A hivatkozott akkuk közül, hogy szavaimat, bocs írásomat megerősítsem, két típust emeltem ki, az EFB és az AGM típusokat.Mindkét típust a gyártói első helyen javasolják start-stop akkunak is és fedélzeteinek is!!!
:meghajol :meghajol
2017.01.28.-01:08 #51240[quote=”NagyPapa” post=49205]Látom az ebben a témában korábban írt írásokat nem olvastad….
Újra írom: ilyen, hogy hagyományos „munka” akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat….
Ilyen, hogy illeszkedés szintén egy nem létező technikai fogalom! Energia tárolók és fogyasztók vannak.
Ha nagyon ki akarjuk az akku témákat vesézni, akkor a legjobb, igaz még gazdaságosnak nem teljesen mondható akku a Lithiumos, de ez is már-már határon van, mármint a használat kérdése, igen sokat esett az utóbbi években ugyanis az ára!!A használat során a motor indító akksid és a fedélzetet ellátó akksid teljesen elkülönül egymástól, nem kell illeszkedniük. Nekem AGM EXIDE a start-stop akksim, és 2 db AGM MOLL akksim van a fedélzeten, mindhárom 95 Ah-s
:meghajol :meghajol[/quote]
De, igyekeztem olvasni. Néhány ellentmondást találtam a beírtakban és a NET-en is. Közben megoldódott, mert az indító akkum kalciumos, és összefér a töltési végfeszültsége az AGM-mel:
„U gomb megnyomása után a gombokkal tud töltő feszültséget választani az akkumulátor típusának ill. a töltési eljárásnak megfelelően
Lehetőségek:
– 13,6V jellemzően tápegység feszültség, vagy „csepptöltés”
– 14,2V géles akku
– 14,4V antimonos, régi folyadékos akku
– 14,8V kalciumos, főleg AGM akku
– 15,5V csak pulzáló (regeneráló) töltési karakterisztika esetén választható”2017.01.28.-00:39 #51239[quote=”NagyPapa” post=49205]… Újra írom: ilyen, hogy hagyományos „munka” akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat….[/quote]Mivel már nem először van itt leírva, ezért én is leírom, hogy bár nem akarok ebből vitát kirobbantani, de azért ezt ne vegye senki kész ténynek!
2017.01.27.-22:24 #51238[quote=”gattila” post=49204][quote=”NagyPapa” post=49201]
Ha rám hallgatsz, veszel egy minőségi AGM, vagy EFB akkumulátort, ami lehet Banner, Exide, bár a legjobb a MOLL…. amivel le van a gondod kb tíz évre, a MOLL esetében tizentötre, fedélzeti akkuként.
Összességében ez a legolcsóbb megoldás!
[/quote]Szia NagyPapa!
A lakóba egy Calira EVS 15/12a egységet készülök betenni. Nem a legkorszerűbb darab, akkor még nem volt AGM akku. Természetesen tud egyszerre két akkut tölteni, de nem vagyok biztos benne, hogy jó megoldás lenne a sima 100 A-es starter mellé egy 100 a.es AGM akkut tenni. Egy „hagyományos” munka akku gongolom jobban illeszkedne a rendszerbe.[/quote]:sorry
Látom az ebben a témában korábban írt írásokat nem olvastad….
Újra írom: ilyen, hogy hagyományos „munka” akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat….
Ilyen, hogy illeszkedés szintén egy nem létező technikai fogalom! Energia tárolók és fogyasztók vannak.
Ha nagyon ki akarjuk az akku témákat vesézni, akkor a legjobb, igaz még gazdaságosnak nem teljesen mondható akku a Lithiumos, de ez is már-már határon van, mármint a használat kérdése, igen sokat esett az utóbbi években ugyanis az ára!!A használat során a motor indító akksid és a fedélzetet ellátó akksid teljesen elkülönül egymástól, nem kell illeszkedniük. Nekem AGM EXIDE a start-stop akksim, és 2 db AGM MOLL akksim van a fedélzeten, mindhárom 95 Ah-s
:meghajol :meghajol
2017.01.27.-20:05 #51237[quote=”NagyPapa” post=49201]
Ha rám hallgatsz, veszel egy minőségi AGM, vagy EFB akkumulátort, ami lehet Banner, Exide, bár a legjobb a MOLL…. amivel le van a gondod kb tíz évre, a MOLL esetében tizentötre, fedélzeti akkuként.
Összességében ez a legolcsóbb megoldás!
[/quote]Szia NagyPapa!
A lakóba egy Calira EVS 15/12a egységet készülök betenni. Nem a legkorszerűbb darab, akkor még nem volt AGM akku. Természetesen tud egyszerre két akkut tölteni, de nem vagyok biztos benne, hogy jó megoldás lenne a sima 100 A-es starter mellé egy 100 a.es AGM akkut tenni. Egy „hagyományos” munka akku gongolom jobban illeszkedne a rendszerbe.2017.01.27.-19:54 #51236[quote=”olah80″ post=49202]Szia Mikipapa hol lehet most Moll-t venni tudod?[/quote]
Üdv RobI4
Számodra a legegyszerűbb dolog a „sógoréknál” megvenni!
:meghajolKeresek neked egy ottani dielert!
Megvan!!
Batterienhandel Sebo Müller
Kagranerplatz 35
1220 Wien
+431203838412:meghajol :meghajol
2017.01.27.-19:33 #51235Szia Mikipapa hol lehet most Moll-t venni tudod?
2017.01.27.-17:54 #51234[quote=”ember a szélben” post=49198]Sziasztok!
A kocsiban egy Exide g85 típusú 85/95Ah-s akksi szolgál(t) 2008 óta.Kb három éve szolár is tölt.
Na most, ez úgy néz ki, elérte a végét…
Mit ajánlott, milyet vegyek a helyére…Inkább szolár akksit?A töltést pillanatnyilag a solár végzi 99%ban.12 v-ot nem kap, hàlózatról évi egy,két alkalommal tölteném…
Ahogy néztem, a Banner szolár akksit olcsóbbak picit, ismeri őket valaki közelebbről?
Előre is köszi![/quote]Korábban már írtam erről bővebben. Tudjátok teljes mértékben igaz a mondás: mindig a szegény embör pocsékol!!
:sorry
Megértem, hogy a lehető legolcsóbb megoldás tűnik a legjobbnak de nem az!!
Ha rám hallgatsz, veszel egy minőségi AGM, vagy EFB akkumulátort, ami lehet Banner, Exide, bár a legjobb a MOLL…. amivel le van a gondod kb tíz évre, a MOLL esetében tizentötre, fedélzeti akkuként.
Összességében ez a legolcsóbb megoldás!
Ne foglalkozzatok azzal, hogy szolár-start-stop-fedélzeti! Korábban ezt kifejtettem, miért!
Fedélzeti akkunak nem a szolár a legjobb megoldás, sok tényező miatt sem!
:meghajol2017.01.27.-15:12 #51233Jó tíz éve veszek Banner akkukat – igaz nem szolárt. Még nem csalódtam bennük, de ez olyan, mint a : „ki milyen olajat tesz a kocsijába?” kérdés. Szerintem a Lesti akkunál a legolcsóbb a Banner.
2017.01.27.-14:12 #51231Névtelen
Sziasztok!
A kocsiban egy Exide g85 típusú 85/95Ah-s akksi szolgál(t) 2008 óta.Kb három éve szolár is tölt.
Na most, ez úgy néz ki, elérte a végét…
Mit ajánlott, milyet vegyek a helyére…Inkább szolár akksit?A töltést pillanatnyilag a solár végzi 99%ban.12 v-ot nem kap, hàlózatról évi egy,két alkalommal tölteném…
Ahogy néztem, a Banner szolár akksit olcsóbbak picit, ismeri őket valaki közelebbről?
Előre is köszi!2017.01.12.-11:30 #51168[quote=”woodoopilot” post=49133]Mennyire bírják a hajtogatást a flexibilis napelemek?
Ha fixen felragasztom a tetőre, akkor nem célszerű árnyékban állni. Mi lenne, ha feltekerve szállítanám pl. egy pvc csőben, aztán ha 1 napnál tovább maradunk valahol, akkor beteszem a szélvédő mögé. Vagy ha egy árnyékos helyen táborozunk le, akkor csak a napelemet kellene kitenni a napra. Feltéve ha nem megy tönkre a flexibilis napelem, a rendszeres összetekeréstől…[/quote]
Ezek egyáltalán nem hajtogathatók! A régi „amorf” vagy vékonytechnológiás az volt olyan, hogy akár tekerhetted is, de azok hatásfoka kb 5-6 % körül volt! (az élettartamuk max 10 év volt)
Ezek az újak, mindkét oldalról kapják a fényt így érték el a 13% körüli értéket, DE! Két üveglap közé vannak építve, ezért egy kicsit nehezebbek is…
A többi „flexibilis”, ilyenek az enyémek is, csak hajlíthatóak, de még fél körívre hajlítást sem bírnak ki károsodás nélkül, max elviselik a tetőn járást, idomulnak egy hajó hajlított tető-profiljához….
:meghajol
2017.01.12.-02:16 #51166Talán egyszerűbb egy „táskás” megoldás….
[quote=”woodoopilot” post=49133]Mennyire bírják a hajtogatást a flexibilis napelemek?
Ha fixen felragasztom a tetőre, akkor nem célszerű árnyékban állni. Mi lenne, ha feltekerve szállítanám pl. egy pvc csőben, aztán ha 1 napnál tovább maradunk valahol, akkor beteszem a szélvédő mögé. Vagy ha egy árnyékos helyen táborozunk le, akkor csak a napelemet kellene kitenni a napra. Feltéve ha nem megy tönkre a flexibilis napelem, a rendszeres összetekeréstől…[/quote]
2017.01.12.-00:33 #51164Mennyire bírják a hajtogatást a flexibilis napelemek?
Ha fixen felragasztom a tetőre, akkor nem célszerű árnyékban állni. Mi lenne, ha feltekerve szállítanám pl. egy pvc csőben, aztán ha 1 napnál tovább maradunk valahol, akkor beteszem a szélvédő mögé. Vagy ha egy árnyékos helyen táborozunk le, akkor csak a napelemet kellene kitenni a napra. Feltéve ha nem megy tönkre a flexibilis napelem, a rendszeres összetekeréstől…
2017.01.11.-11:06 #51158[quote=”gattila” post=49124]Ez nagyon jó link, pont Dunakeszin vannak. 🙂 Köszönöm! De így pontos:
http://www.napelemmarket.hu/napelem_modul/solar_frontier_170s[quote=”NagyPapa” post=49122]
http://www.napelemmarket.hu napelem modul/solr frontir 170S Ez pl egy 170 Wattos belőle..[/quote][/quote]
Igen kimaradtak az alsó kötőjelek, sőt egy betü is.
:rohog
Ez már az a napelem amely akár egy lámpa alatt állva is tölteni fog..2017.01.11.-01:36 #51155Ez nagyon jó link, pont Dunakeszin vannak. 🙂 Köszönöm! De így pontos:
http://www.napelemmarket.hu/napelem_modul/solar_frontier_170s[quote=”NagyPapa” post=49122]
http://www.napelemmarket.hu napelem modul/solr frontir 170S Ez pl egy 170 Wattos belőle..[/quote]2017.01.10.-23:41 #51153[quote=”kole1″ post=49118]udvozlok mindenkit,volna egy kérdésem-a napelem és a teto kozott milyen a javasolt min.hézag?nekem 2db.80W-tos napelem rá volt ragasztva a tetore és 2-éven belul felmodta a szolgálatot-aszt monták hogy megsult.mert nem volt kozotte hézag[/quote]
Ezeket a flexibilis lapokat (az volt rajta?) a „jobb gyártók” eleve hajókra, lakóautókra gyártják, ahol eleve csak a részleges, vagy teljes ragasztás a járható út, amit bírniuk kell(ene). Nekem 6 éve van fennt 2 x 100 wattos, még műkszik, pedig néha még jártak is rajta, igaz tornacipőben!!
A gond a melegedéssel csak az, hogy jelentősen romlik a teljesítménytényezője a melegedés hatására, azaz jelentősen túl kell őket méretezni.
Korábban már írtam, a „vékonytechnológiás” elemekről ennek egyik továbbfejlesztett változata már 13 % hatásfokkal rendelkezik, mesze a legkisebb a hőtényezője, szürkületben is termel…
http://www.napelemmarket.hu napelem modul/solr frontir 170S Ez pl egy 170 Wattos belőle..2017.01.10.-17:35 #51149udvozlok mindenkit,volna egy kérdésem-a napelem és a teto kozott milyen a javasolt min.hézag?nekem 2db.80W-tos napelem rá volt ragasztva a tetore és 2-éven belul felmodta a szolgálatot-aszt monták hogy megsult.mert nem volt kozotte hézag
2016.12.12.-20:50 #50992[quote=”LastNomad” post=48973]Sziasztok! Èn úgy tudom, hogy a polikristályos napelem dolgozik jobban szórt fényben. Most integrálom èn is a tetőre 🙂 polikristályos napelemet vettem 260w 30 V mppt vezèrlő lesz hozzá, már csak meg kell jönnie. Amazonon nagyon jó áron vannak a töltèsvezèrlők, èn 53 Euróért vettem egy nèmet cègtől.[/quote]
Rosszul tudod!:sorry
A legjobban teljesít szórt fényben, sőt akár félhomályban is az AMORF, vagy vékony technológás napcella!!
Egyre jobban kezdik vegyesen alkalmazni vegyesen a mono és polikristályossal keverten.
Az amorf-nak a hatásfoka a gond, azaz jóval nagyobb felület kell az azonos teljesítmény eléréséhez.
De! Az amorfból is a 100 wattos az ott is 100 watt!
:meghajol2016.12.10.-11:56 #50981Sziasztok! Èn úgy tudom, hogy a polikristályos napelem dolgozik jobban szórt fényben. Most integrálom èn is a tetőre 🙂 polikristályos napelemet vettem 260w 30 V mppt vezèrlő lesz hozzá, már csak meg kell jönnie. Amazonon nagyon jó áron vannak a töltèsvezèrlők, èn 53 Euróért vettem egy nèmet cègtől.
2016.11.07.-02:00 #50813Köszönöm! A gépen nincs „fedélzeti töltő”, mert az előző tulaj sajnos nagyon sok mindent „racionalizált” benne. De már tudom, mit keressek. 🙂
[quote=”NagyPapa” post=48821]
Üdv gattila!
:meghajol
A napcella töltésvezérlőjét a fedélzeti töltőd kimenetére kell kötnöd, vele párhuzamosan! (Az újabb fedélzeti töltőknél, már külön ki van alakítva és jelölve is van a napcella csatlakozási pontja)
Ha nem megy a generátorod és nem vagy hálózatra sem kapcsolva akkor a napcella töltésszabályzója tudja, hogy neki most dolgoznia kell, azaz kellően intelligensek ezek a kütyük! Ehhez persze napsütés azért jó ha van, no és ha az akkud nincs teljesen tele, azaz várja az akkud a töltést!
A Fi relének -remélhetőleg ugye két pólusút vettél- mindegyik pólusát azaz a fázist és a nullát is be kell kötni, egy zárt körröl lévén szó! Ezután mindegy, hogy hogyan fogod a hálózatra dugni. Ő tenni fogja a dolgát. A dolga pedig az, hogy ebből a körből a testeden keresztül ne kerüljön ki semminemű áram a föld felé!! Ekkor ugye nagyon „ráz” a kütyü.
:meghajol[/quote]2016.11.07.-01:48 #50812[quote=”gattila” post=48819]Kollégák!
Napelem rendszert tervezel a lakó tetejére. Kezdem kapiskálni a dolgot, de az alábbit nagyon nem látok tisztán. A generátoros akkutöltést, és a napelem regulátoráról való töltést kell-e, és ha igen, hogy kell szétválasztani. Gondolom a szabályozók nem olyan intelligensek, hogy képesek legyenek „normálisan” együttműködni.Más: A Fi relé bekötésekor normál 220V csatlakozásnál nem lehet biztosítani, hogy a fázis mindig ugyan azon az éren jöjjön be. Ez gondolom nem probléma, mivel a készülék különbséget mér.
Kösz: GA[/quote]
Üdv gattila!
:meghajol
A napcella töltésvezérlőjét a fedélzeti töltőd kimenetére kell kötnöd, vele párhuzamosan! (Az újabb fedélzeti töltőknél, már külön ki van alakítva és jelölve is van a napcella csatlakozási pontja)
Ha nem megy a generátorod és nem vagy hálózatra sem kapcsolva akkor a napcella töltésszabályzója tudja, hogy neki most dolgoznia kell, azaz kellően intelligensek ezek a kütyük! Ehhez persze napsütés azért jó ha van, no és ha az akkud nincs teljesen tele, azaz várja az akkud a töltést!
A Fi relének -remélhetőleg ugye két pólusút vettél- mindegyik pólusát azaz a fázist és a nullát is be kell kötni, egy zárt körröl lévén szó! Ezután mindegy, hogy hogyan fogod a hálózatra dugni. Ő tenni fogja a dolgát. A dolga pedig az, hogy ebből a körből a testeden keresztül ne kerüljön ki semminemű áram a föld felé!! Ekkor ugye nagyon „ráz” a kütyü.
:meghajol2016.11.07.-00:28 #50810Kollégák!
Napelem rendszert tervezel a lakó tetejére. Kezdem kapiskálni a dolgot, de az alábbit nagyon nem látok tisztán. A generátoros akkutöltést, és a napelem regulátoráról való töltést kell-e, és ha igen, hogy kell szétválasztani. Gondolom a szabályozók nem olyan intelligensek, hogy képesek legyenek „normálisan” együttműködni.Más: A Fi relé bekötésekor normál 220V csatlakozásnál nem lehet biztosítani, hogy a fázis mindig ugyan azon az éren jöjjön be. Ez gondolom nem probléma, mivel a készülék különbséget mér.
Kösz: GA
2016.08.22.-14:38 #50358udvozlok mindenkit-segítségre volna szukségem-a lakoauto tetején felmodta a szolgálatot a napelem-2-éves- garancia nem johet számításba.,a folia alatt amely nincs megsértve találtam 3 oxidáciot,ha az ujjamval megnyomom-gyengén akkor mukodik valamenyire.lehetséges a javítása?tudtok ajánlani valakit?
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.