Főoldal Fórumok Lakóautók Műszaki kérdés

Legutóbb frissítette kertesz 2 years, 10 months telt el
160angok
1,070 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #35674
    niluga
    Felhasználó

      Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
      Köszi =D>

    • Szerző
      Válasz
    • #50093
      nemo25
      Felhasználó

        [quote=”Szeszkirály” post=48182]Kedves Klubtarsak!
        Mar egy eve vagyok itt tag, de nem voltam eddig nagyon aktiv. Nagyon sokat segitettetek nekem az elso lakoauto megvasarlashoz miutan vegigolvastam vagy 40 oldalnyi tanacsot, tapasztalatot itt. Ugyanakkor most egy szemelyre szolo segitseget kernek. A jarmu amit vettem, egy 1994-es Ford Transit, Rimor felepitmennyel. Van benne egy viz melegito boiler, de nem tudom hogyan kell hasznalni. Kepeket mellekeltem. A keszulek egy Atwood Jolly Boiler.
        Ha valaki ismeri s tudja mikent kell mukodtetni, annak a tanacsat nagyon megkoszonnem!
        Sajnos a neten nem talaltam hozza semmilyen leirast csak egy robbantott rajzot, de az nem segitett.

        Szeszkiraly :)[/quote]

        Rém egyszerű a használata. A kép bal oldalán látható dobozkán, ha a forgatható gombot. a megfelelő hőfokra állítod, akkor el kell indulnia a készüléknek. Mint mindegyik Jolly-nál, ennek is le van törve a gombja, így a még éppen látható, kis csonkkal kell megoldanod a kezelést. A zöld LED jelzi, ha megfelelően működik. Amíg hibamentesen dolgoznak ezek, addig jó, ha viszont meghibásodnak, nincsen hozzájuk alkatrész. Viszont nagyon erős az üstje, találkoztam olyannal, amelyikben benne maradt a víz télire, és még a hónapokig tartó erős fagy sem tett benne kárt.
        Az első kép jobb oldalán látható Truma Vent feliratú kezelődoboz, a körfűtés irányítására való, e bojlertől független.

        #50086
        Szeszkiraly
        Felhasználó

          Kedves Klubtarsak!
          Mar egy eve vagyok itt tag, de nem voltam eddig nagyon aktiv. Nagyon sokat segitettetek nekem az elso lakoauto megvasarlashoz miutan vegigolvastam vagy 40 oldalnyi tanacsot, tapasztalatot itt. Ugyanakkor most egy szemelyre szolo segitseget kernek. A jarmu amit vettem, egy 1994-es Ford Transit, Rimor felepitmennyel. Van benne egy viz melegito boiler, de nem tudom hogyan kell hasznalni. Kepeket mellekeltem. A keszulek egy Atwood Jolly Boiler.
          Ha valaki ismeri s tudja mikent kell mukodtetni, annak a tanacsat nagyon megkoszonnem!
          Sajnos a neten nem talaltam hozza semmilyen leirast csak egy robbantott rajzot, de az nem segitett.

          Szeszkiraly 🙂

          Attachments:
          • WP_20160527_001.jpg
          • WP_20160527_002.jpg
          #50071
          rlacika
          Felhasználó

            Köszönöm! Közben megtaláltam a weboldalt is ahol ki tudom fizetni itthonrol, indulás elött. D1-t veszek, aztán ha valakinek nem tetszik …próba szerencse. Még igy is lehúzás a 10 euro….a D2 az meg egyenesen rablás összesen 200km pályáért (oda-vissza)…

            #50067
            nemo25
            Felhasználó

              [quote=”rlacika” post=48164]Megértettem hogy Mo-n nincs lakoautó kategoria és akkor a D1-es matrica rendben van. DE: az én Ro-ban kiállitott forgalmimba irja szépen hogy „Speciális jármű-Lakóautó”. Kérdem-vajon ha én D1 matricát veszek (jövő héten megyek Németországba) és megállit valahol az útellenörzés, lenyúznak e rólam egy réteg bört??
              És még egy kérdés-hol kell a matricát venni? Régen a benzinkuton kapható volt….most ugyanott?[/quote]

              Az úthasználati díjat, most is a benzinkutaknál tudod leróni.
              Viszont elképzelhető, hogy neked nem lesz elegendő a D1. Érdemes lenne bemenned egy ügyfélszolgálati irodába, és ott megkérdezni, hogy a forgalmi alapján melyiket kell megvenned.

              #50065
              rlacika
              Felhasználó

                Megértettem hogy Mo-n nincs lakoautó kategoria és akkor a D1-es matrica rendben van. DE: az én Ro-ban kiállitott forgalmimba irja szépen hogy „Speciális jármű-Lakóautó”. Kérdem-vajon ha én D1 matricát veszek (jövő héten megyek Németországba) és megállit valahol az útellenörzés, lenyúznak e rólam egy réteg bört??
                És még egy kérdés-hol kell a matricát venni? Régen a benzinkuton kapható volt….most ugyanott?

                #50063
                Kerti
                Adminisztrátor

                  [quote=”woodoopilot” post=48158]Melyik topicra gondolsz? Mert az útdíjasban erről nem találtam semmit.[/quote]

                  Ebben a cikkben van leírva és alatta ott a topikja is ahol kitárgyaltuk.
                  D1 kategóriába tartoznak a lakóautók!!!
                  Azt tudjuk, hogy nem egyértelmű az egész, mert olyan kategóriára hoztak rendeletet ami nem létezik, de egyenlőre a NÚSZ helyesen alkalmazza a forgalmiban jelzett kategória szerint és nem ránézésre.

                  #50062
                  nemo25
                  Felhasználó

                    [quote=”Parejgabi” post=48143]Szia.Nekem most 90 a vége és kb12 kajál.Az emelkedőknél kb 50 amivel poroszkál.[/quote]

                    A 12 nem olyan durva, de elképzelhető, hogy érdemes lenne a porlasztócsúcsokat és az adagolót megnézetni, beállíttatni.

                    #50059
                    woodoopilot
                    Felhasználó

                      Melyik topicra gondolsz? Mert az útdíjasban erről nem találtam semmit.

                      #50056
                      Kerti
                      Adminisztrátor

                        [quote=”woodoopilot” post=48153][quote=”Prinz” post=48151]A forgalmi engedély a lényeg hogy az mit ír![/quote]

                        A 8 és 9 személyes mikrobuszok is személygépkocsik a forgalmi engedély szerint, mégis D2 matrica kell rájuk.

                        http://www.utdij.hu/wp-content/uploads/dijkategoriak.png

                        Pontosan 4 hete voltunk Fonyódon, de akkor csak a Transitra vettem egy 6e Ft-os matricát. Nemrég tudtam meg, hogy a futóra is kellett volna venni pluszban. Eddig még nem jött büntetés, lehet a kamera rendszer nem tudja megkülönböztetni a lakóautókat a többi személygépkocsitól.

                        Nemrég egy 8 személyes Vianoval húztunk futót, és a tulaj mondta, hogy a kocsinak van éves matricája(D2), de a futóra venni kell pluszban egy matricát.[/quote]

                        Ezt már sokszor átbeszéltük, van erre topik is ahol részletesen kitárgyaltuk.

                        Röviden:
                        Nincs olyan kategória Magyarországon, hogy lakóautó (reméljük, hogy nem is lesz).
                        3,5 tonna alatt (ami minket érint) szgk (M1), vagy tgk (N1) van.
                        Minden lakóautó személygépkocsi. Akkor kell D2-t venni, ha 7 személy fölötti a szállítható személyek száma.
                        Sokan vagyunk akik a rendelet óta a lakóautóra D1 matricát veszünk legyen az éves vagy heti. Ha D2 veszel akkor venni kell a futóra is matricát, természetesen rendszámonként.

                        #50054
                        woodoopilot
                        Felhasználó

                          [quote=”Prinz” post=48151]A forgalmi engedély a lényeg hogy az mit ír![/quote]

                          A 8 és 9 személyes mikrobuszok is személygépkocsik a forgalmi engedély szerint, mégis D2 matrica kell rájuk.

                          http://www.utdij.hu/wp-content/uploads/dijkategoriak.png

                          Pontosan 4 hete voltunk Fonyódon, de akkor csak a Transitra vettem egy 6e Ft-os matricát. Nemrég tudtam meg, hogy a futóra is kellett volna venni pluszban. Eddig még nem jött büntetés, lehet a kamera rendszer nem tudja megkülönböztetni a lakóautókat a többi személygépkocsitól.

                          Nemrég egy 8 személyes Vianoval húztunk futót, és a tulaj mondta, hogy a kocsinak van éves matricája(D2), de a futóra venni kell pluszban egy matricát.

                          #50052
                          Prinz
                          Felhasználó

                            A forgalmi engedély a lényeg hogy az mit ír!

                            #50051
                            boat74
                            Felhasználó

                              Kiváncsiságból rákerestem a neten. 2 oldalon is azt írják, hogy a lakóautó az sajnos tényleg D2

                              http://e-autopalyamatrica.hu/

                              Idézet: „U díjkategória: a D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek vontatmánya, melyre a jogosultságot minden esetben a vontatmány rendszámára kell megvásárolni.”

                              Eszerint minden utánfutóra (rendszámra) új matrica kell.

                              #50050
                              olah80
                              Felhasználó

                                A lakóautók – bár ilyen kategória nem létezik- D1

                                #50048
                                Parejgabi
                                Felhasználó

                                  Nekem csak sima dízel ,nem t,.köszönöm az infót.

                                  #50047
                                  woodoopilot
                                  Felhasználó

                                    Venni akarok egy Pest megyei matricát, a lakóautók a D2 kategóriába tartoznak, az 10e Ft, ez eddig tiszta sor.
                                    Ha utánfutót is húzok, akkor kell még U kategóriás matrica is, ez is világos. De ha több utánfutóm van (csónakszállító, zárt ponyvás, sárkányrepülő szállító), akkor mindegyikre külön meg kell vennem 5000 Ft-ért az U kategóriás matricát is?

                                    #50046
                                    woodoopilot
                                    Felhasználó

                                      [quote=”Parejgabi” post=48143]Szia.Nekem most 90 a vége és kb12 kajál.Az emelkedőknél kb 50 amivel poroszkál.[/quote]

                                      Az én öreg 2,5TD Transitom elvileg 100 Le-s, azt még nem néztem meg, hogy mennyi a max. sebessége, de ha nem megyek vele 90-nél gyorsabban, csak 8 Liter körül fogyaszt. Utánfutóval eszik 10 litert, bár akkor 80-nál nem nagyon szoktunk gyorsabban menni.

                                      Pár éve béreltünk egy 170Le-s Transit lakóautót, az 15-16 Litert is megevett, igaz 130-al mentünk vele az autópályán.

                                      #50045
                                      Parejgabi
                                      Felhasználó

                                        Szia.Nekem most 90 a vége és kb12 kajál.Az emelkedőknél kb 50 amivel poroszkál.

                                        #50044
                                        nemo25
                                        Felhasználó

                                          [quote=”mikrobi” post=48141]helló! igen semmi, mert a motor belseje ugyanaz a szívó és a turbós.legalábbis ezekben az évjáratokban .első évben mikor megvettük úgy voltunk vele nyaralni,h minden gyári volt.megmásztuk a kékest is .nem evett 10-et viszont 70 km/h felett már nagyon lassan gyorsult fel, egészen hihetetlen sebességre 80km/h-ra bár én mintha láttam volna 82-ön is a mutatót,de ez már lehet ,h csak az én fantáziám szüleménye volt.de komolyan több kilométer kellett neki 70-ről 80-ra és ez volt a vége.[/quote]

                                          Azzal a motorral szerintem volt némi probléma, mert azért ezek többnyire, a 90-95-ös utazótempót meg tudják futni. Az igaz hogy lassan érik el, és az érdi emelkedő végén a 3-as padlógáz is elkél nekik, de azért a 70-80-as sebességugráshoz nem kell több kilométer.
                                          Nagy valószínűséggel, az átalakítás során, a probléma is megoldódott. Persze az átalakítással, élhetőbb lett a szekér. :smt204

                                          #50043
                                          mikrobi
                                          Felhasználó

                                            helló! igen semmi, mert a motor belseje ugyanaz a szívó és a turbós.legalábbis ezekben az évjáratokban .első évben mikor megvettük úgy voltunk vele nyaralni,h minden gyári volt.megmásztuk a kékest is .nem evett 10-et viszont 70 km/h felett már nagyon lassan gyorsult fel, egészen hihetetlen sebességre 80km/h-ra bár én mintha láttam volna 82-ön is a mutatót,de ez már lehet ,h csak az én fantáziám szüleménye volt.de komolyan több kilométer kellett neki 70-ről 80-ra és ez volt a vége.

                                            #50042
                                            Parejgabi
                                            Felhasználó

                                              Szia,Akkor semmi átalakítás nem kellett csak mehetett fel a turbó,és a hozzá való csimbilimbik? Elötte mennyit kajált? Mennyit ment?

                                              #50033
                                              mikrobi
                                              Felhasználó

                                                helló!nem motor csere, hanem turbó. adagoló. porlasztó és ha már volt hely intercooler lett beépítve. a turbó ducato-é az adagoló fiat croma-ról van akárcsak a porlasztó .az intercooler nem tudom miről való , de pont befért a vízhűtő és a jobb oldali lámpa közzé.ennyi

                                                #50027
                                                Parejgabi
                                                Felhasználó

                                                  Csak turbót kapott,vagy másik motort?

                                                  #50026
                                                  szaboz
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”mikrobi” post=48107]na jó de csak röviden .alapból 2.5d volt a járgány 75le-vel most már 100-tól kicsit több mert tdi lett belőle! ez annyit jelentett ,hogy először mikor megmásztunk vele egy nagyobbacska hegyet /kb 2500m / egyesbe mentem úgy 15 km/h-val mert a motornak ott halottam ideálisnak a hangját ami még nem megerőltető .tavaly már erős motorral mentünk ugyanoda és 40 km/h-val tudtam haladni könnyedén! evvel nem azt szeretném mondani ,h egy versenyautót csináltam-tunk belőle de jóérzés az ,h van a talpad alatt még egy kis plusz !hozzá teszem ha nyílt terep van előttem akkor se megyek 85km/h-tól többet.fö a biztonság,mert hát billegősek is ezek a járgányok meg azért nehezek is. elég lenne megállni egy vészfékezésnél úgyhogy inkább elkerülöm.na egyenlőre ennyit,jó utat mindenkinek ja legközelebb a váltóról….[/quote]

                                                    Hogy lett belőle 100le? Teljes motorcsere vagy van más megoldás is?

                                                    #50003
                                                    mikrobi
                                                    Felhasználó

                                                      na jó de csak röviden .alapból 2.5d volt a járgány 75le-vel most már 100-tól kicsit több mert tdi lett belőle! ez annyit jelentett ,hogy először mikor megmásztunk vele egy nagyobbacska hegyet /kb 2500m / egyesbe mentem úgy 15 km/h-val mert a motornak ott halottam ideálisnak a hangját ami még nem megerőltető .tavaly már erős motorral mentünk ugyanoda és 40 km/h-val tudtam haladni könnyedén! evvel nem azt szeretném mondani ,h egy versenyautót csináltam-tunk belőle de jóérzés az ,h van a talpad alatt még egy kis plusz !hozzá teszem ha nyílt terep van előttem akkor se megyek 85km/h-tól többet.fö a biztonság,mert hát billegősek is ezek a járgányok meg azért nehezek is. elég lenne megállni egy vészfékezésnél úgyhogy inkább elkerülöm.na egyenlőre ennyit,jó utat mindenkinek ja legközelebb a váltóról….

                                                      #50002
                                                      Parejgabi
                                                      Felhasználó

                                                        köszi az infót,de nyugodtan fáraszthatsz a többi részlettel is ,mert minden érdekel amivel jobbá lehet tenni a csiguszt.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 801-825 / 1,070

                                                      You must be logged in to reply to this topic.