-
IndítottaTémakör
-
2012.07.27.-00:29 #35674
Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
Köszi =D> -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.06.20.-02:45 #50093
[quote=”Szeszkirály” post=48182]Kedves Klubtarsak!
Mar egy eve vagyok itt tag, de nem voltam eddig nagyon aktiv. Nagyon sokat segitettetek nekem az elso lakoauto megvasarlashoz miutan vegigolvastam vagy 40 oldalnyi tanacsot, tapasztalatot itt. Ugyanakkor most egy szemelyre szolo segitseget kernek. A jarmu amit vettem, egy 1994-es Ford Transit, Rimor felepitmennyel. Van benne egy viz melegito boiler, de nem tudom hogyan kell hasznalni. Kepeket mellekeltem. A keszulek egy Atwood Jolly Boiler.
Ha valaki ismeri s tudja mikent kell mukodtetni, annak a tanacsat nagyon megkoszonnem!
Sajnos a neten nem talaltam hozza semmilyen leirast csak egy robbantott rajzot, de az nem segitett.Szeszkiraly :)[/quote]
Rém egyszerű a használata. A kép bal oldalán látható dobozkán, ha a forgatható gombot. a megfelelő hőfokra állítod, akkor el kell indulnia a készüléknek. Mint mindegyik Jolly-nál, ennek is le van törve a gombja, így a még éppen látható, kis csonkkal kell megoldanod a kezelést. A zöld LED jelzi, ha megfelelően működik. Amíg hibamentesen dolgoznak ezek, addig jó, ha viszont meghibásodnak, nincsen hozzájuk alkatrész. Viszont nagyon erős az üstje, találkoztam olyannal, amelyikben benne maradt a víz télire, és még a hónapokig tartó erős fagy sem tett benne kárt.
Az első kép jobb oldalán látható Truma Vent feliratú kezelődoboz, a körfűtés irányítására való, e bojlertől független.2016.06.16.-20:44 #50086Kedves Klubtarsak!
Mar egy eve vagyok itt tag, de nem voltam eddig nagyon aktiv. Nagyon sokat segitettetek nekem az elso lakoauto megvasarlashoz miutan vegigolvastam vagy 40 oldalnyi tanacsot, tapasztalatot itt. Ugyanakkor most egy szemelyre szolo segitseget kernek. A jarmu amit vettem, egy 1994-es Ford Transit, Rimor felepitmennyel. Van benne egy viz melegito boiler, de nem tudom hogyan kell hasznalni. Kepeket mellekeltem. A keszulek egy Atwood Jolly Boiler.
Ha valaki ismeri s tudja mikent kell mukodtetni, annak a tanacsat nagyon megkoszonnem!
Sajnos a neten nem talaltam hozza semmilyen leirast csak egy robbantott rajzot, de az nem segitett.Szeszkiraly 🙂
Attachments:2016.06.12.-21:33 #50071Köszönöm! Közben megtaláltam a weboldalt is ahol ki tudom fizetni itthonrol, indulás elött. D1-t veszek, aztán ha valakinek nem tetszik …próba szerencse. Még igy is lehúzás a 10 euro….a D2 az meg egyenesen rablás összesen 200km pályáért (oda-vissza)…
2016.06.12.-01:53 #50067[quote=”rlacika” post=48164]Megértettem hogy Mo-n nincs lakoautó kategoria és akkor a D1-es matrica rendben van. DE: az én Ro-ban kiállitott forgalmimba irja szépen hogy „Speciális jármű-Lakóautó”. Kérdem-vajon ha én D1 matricát veszek (jövő héten megyek Németországba) és megállit valahol az útellenörzés, lenyúznak e rólam egy réteg bört??
És még egy kérdés-hol kell a matricát venni? Régen a benzinkuton kapható volt….most ugyanott?[/quote]Az úthasználati díjat, most is a benzinkutaknál tudod leróni.
Viszont elképzelhető, hogy neked nem lesz elegendő a D1. Érdemes lenne bemenned egy ügyfélszolgálati irodába, és ott megkérdezni, hogy a forgalmi alapján melyiket kell megvenned.2016.06.12.-01:14 #50065Megértettem hogy Mo-n nincs lakoautó kategoria és akkor a D1-es matrica rendben van. DE: az én Ro-ban kiállitott forgalmimba irja szépen hogy „Speciális jármű-Lakóautó”. Kérdem-vajon ha én D1 matricát veszek (jövő héten megyek Németországba) és megállit valahol az útellenörzés, lenyúznak e rólam egy réteg bört??
És még egy kérdés-hol kell a matricát venni? Régen a benzinkuton kapható volt….most ugyanott?2016.06.11.-12:12 #50063[quote=”woodoopilot” post=48158]Melyik topicra gondolsz? Mert az útdíjasban erről nem találtam semmit.[/quote]
Ebben a cikkben van leírva és alatta ott a topikja is ahol kitárgyaltuk.
D1 kategóriába tartoznak a lakóautók!!!
Azt tudjuk, hogy nem egyértelmű az egész, mert olyan kategóriára hoztak rendeletet ami nem létezik, de egyenlőre a NÚSZ helyesen alkalmazza a forgalmiban jelzett kategória szerint és nem ránézésre.2016.06.11.-03:12 #50062[quote=”Parejgabi” post=48143]Szia.Nekem most 90 a vége és kb12 kajál.Az emelkedőknél kb 50 amivel poroszkál.[/quote]
A 12 nem olyan durva, de elképzelhető, hogy érdemes lenne a porlasztócsúcsokat és az adagolót megnézetni, beállíttatni.
2016.06.11.-02:45 #50059Melyik topicra gondolsz? Mert az útdíjasban erről nem találtam semmit.
2016.06.11.-01:01 #50056[quote=”woodoopilot” post=48153][quote=”Prinz” post=48151]A forgalmi engedély a lényeg hogy az mit ír![/quote]
A 8 és 9 személyes mikrobuszok is személygépkocsik a forgalmi engedély szerint, mégis D2 matrica kell rájuk.
http://www.utdij.hu/wp-content/uploads/dijkategoriak.png
Pontosan 4 hete voltunk Fonyódon, de akkor csak a Transitra vettem egy 6e Ft-os matricát. Nemrég tudtam meg, hogy a futóra is kellett volna venni pluszban. Eddig még nem jött büntetés, lehet a kamera rendszer nem tudja megkülönböztetni a lakóautókat a többi személygépkocsitól.
Nemrég egy 8 személyes Vianoval húztunk futót, és a tulaj mondta, hogy a kocsinak van éves matricája(D2), de a futóra venni kell pluszban egy matricát.[/quote]
Ezt már sokszor átbeszéltük, van erre topik is ahol részletesen kitárgyaltuk.
Röviden:
Nincs olyan kategória Magyarországon, hogy lakóautó (reméljük, hogy nem is lesz).
3,5 tonna alatt (ami minket érint) szgk (M1), vagy tgk (N1) van.
Minden lakóautó személygépkocsi. Akkor kell D2-t venni, ha 7 személy fölötti a szállítható személyek száma.
Sokan vagyunk akik a rendelet óta a lakóautóra D1 matricát veszünk legyen az éves vagy heti. Ha D2 veszel akkor venni kell a futóra is matricát, természetesen rendszámonként.2016.06.10.-22:06 #50054[quote=”Prinz” post=48151]A forgalmi engedély a lényeg hogy az mit ír![/quote]
A 8 és 9 személyes mikrobuszok is személygépkocsik a forgalmi engedély szerint, mégis D2 matrica kell rájuk.
http://www.utdij.hu/wp-content/uploads/dijkategoriak.png
Pontosan 4 hete voltunk Fonyódon, de akkor csak a Transitra vettem egy 6e Ft-os matricát. Nemrég tudtam meg, hogy a futóra is kellett volna venni pluszban. Eddig még nem jött büntetés, lehet a kamera rendszer nem tudja megkülönböztetni a lakóautókat a többi személygépkocsitól.
Nemrég egy 8 személyes Vianoval húztunk futót, és a tulaj mondta, hogy a kocsinak van éves matricája(D2), de a futóra venni kell pluszban egy matricát.
2016.06.10.-18:34 #50052A forgalmi engedély a lényeg hogy az mit ír!
2016.06.10.-18:31 #50051Kiváncsiságból rákerestem a neten. 2 oldalon is azt írják, hogy a lakóautó az sajnos tényleg D2
Idézet: „U díjkategória: a D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek vontatmánya, melyre a jogosultságot minden esetben a vontatmány rendszámára kell megvásárolni.”
Eszerint minden utánfutóra (rendszámra) új matrica kell.
2016.06.10.-16:15 #50050A lakóautók – bár ilyen kategória nem létezik- D1
2016.06.10.-14:53 #50048Nekem csak sima dízel ,nem t,.köszönöm az infót.
2016.06.10.-14:36 #50047Venni akarok egy Pest megyei matricát, a lakóautók a D2 kategóriába tartoznak, az 10e Ft, ez eddig tiszta sor.
Ha utánfutót is húzok, akkor kell még U kategóriás matrica is, ez is világos. De ha több utánfutóm van (csónakszállító, zárt ponyvás, sárkányrepülő szállító), akkor mindegyikre külön meg kell vennem 5000 Ft-ért az U kategóriás matricát is?2016.06.10.-14:23 #50046[quote=”Parejgabi” post=48143]Szia.Nekem most 90 a vége és kb12 kajál.Az emelkedőknél kb 50 amivel poroszkál.[/quote]
Az én öreg 2,5TD Transitom elvileg 100 Le-s, azt még nem néztem meg, hogy mennyi a max. sebessége, de ha nem megyek vele 90-nél gyorsabban, csak 8 Liter körül fogyaszt. Utánfutóval eszik 10 litert, bár akkor 80-nál nem nagyon szoktunk gyorsabban menni.
Pár éve béreltünk egy 170Le-s Transit lakóautót, az 15-16 Litert is megevett, igaz 130-al mentünk vele az autópályán.
2016.06.10.-13:47 #50045Szia.Nekem most 90 a vége és kb12 kajál.Az emelkedőknél kb 50 amivel poroszkál.
2016.06.10.-02:13 #50044[quote=”mikrobi” post=48141]helló! igen semmi, mert a motor belseje ugyanaz a szívó és a turbós.legalábbis ezekben az évjáratokban .első évben mikor megvettük úgy voltunk vele nyaralni,h minden gyári volt.megmásztuk a kékest is .nem evett 10-et viszont 70 km/h felett már nagyon lassan gyorsult fel, egészen hihetetlen sebességre 80km/h-ra bár én mintha láttam volna 82-ön is a mutatót,de ez már lehet ,h csak az én fantáziám szüleménye volt.de komolyan több kilométer kellett neki 70-ről 80-ra és ez volt a vége.[/quote]
Azzal a motorral szerintem volt némi probléma, mert azért ezek többnyire, a 90-95-ös utazótempót meg tudják futni. Az igaz hogy lassan érik el, és az érdi emelkedő végén a 3-as padlógáz is elkél nekik, de azért a 70-80-as sebességugráshoz nem kell több kilométer.
Nagy valószínűséggel, az átalakítás során, a probléma is megoldódott. Persze az átalakítással, élhetőbb lett a szekér. :smt2042016.06.10.-00:53 #50043helló! igen semmi, mert a motor belseje ugyanaz a szívó és a turbós.legalábbis ezekben az évjáratokban .első évben mikor megvettük úgy voltunk vele nyaralni,h minden gyári volt.megmásztuk a kékest is .nem evett 10-et viszont 70 km/h felett már nagyon lassan gyorsult fel, egészen hihetetlen sebességre 80km/h-ra bár én mintha láttam volna 82-ön is a mutatót,de ez már lehet ,h csak az én fantáziám szüleménye volt.de komolyan több kilométer kellett neki 70-ről 80-ra és ez volt a vége.
2016.06.09.-15:47 #50042Szia,Akkor semmi átalakítás nem kellett csak mehetett fel a turbó,és a hozzá való csimbilimbik? Elötte mennyit kajált? Mennyit ment?
2016.06.09.-02:28 #50033helló!nem motor csere, hanem turbó. adagoló. porlasztó és ha már volt hely intercooler lett beépítve. a turbó ducato-é az adagoló fiat croma-ról van akárcsak a porlasztó .az intercooler nem tudom miről való , de pont befért a vízhűtő és a jobb oldali lámpa közzé.ennyi
2016.06.08.-19:46 #50027Csak turbót kapott,vagy másik motort?
2016.06.08.-16:35 #50026[quote=”mikrobi” post=48107]na jó de csak röviden .alapból 2.5d volt a járgány 75le-vel most már 100-tól kicsit több mert tdi lett belőle! ez annyit jelentett ,hogy először mikor megmásztunk vele egy nagyobbacska hegyet /kb 2500m / egyesbe mentem úgy 15 km/h-val mert a motornak ott halottam ideálisnak a hangját ami még nem megerőltető .tavaly már erős motorral mentünk ugyanoda és 40 km/h-val tudtam haladni könnyedén! evvel nem azt szeretném mondani ,h egy versenyautót csináltam-tunk belőle de jóérzés az ,h van a talpad alatt még egy kis plusz !hozzá teszem ha nyílt terep van előttem akkor se megyek 85km/h-tól többet.fö a biztonság,mert hát billegősek is ezek a járgányok meg azért nehezek is. elég lenne megállni egy vészfékezésnél úgyhogy inkább elkerülöm.na egyenlőre ennyit,jó utat mindenkinek ja legközelebb a váltóról….[/quote]
Hogy lett belőle 100le? Teljes motorcsere vagy van más megoldás is?
2016.06.02.-03:01 #50003na jó de csak röviden .alapból 2.5d volt a járgány 75le-vel most már 100-tól kicsit több mert tdi lett belőle! ez annyit jelentett ,hogy először mikor megmásztunk vele egy nagyobbacska hegyet /kb 2500m / egyesbe mentem úgy 15 km/h-val mert a motornak ott halottam ideálisnak a hangját ami még nem megerőltető .tavaly már erős motorral mentünk ugyanoda és 40 km/h-val tudtam haladni könnyedén! evvel nem azt szeretném mondani ,h egy versenyautót csináltam-tunk belőle de jóérzés az ,h van a talpad alatt még egy kis plusz !hozzá teszem ha nyílt terep van előttem akkor se megyek 85km/h-tól többet.fö a biztonság,mert hát billegősek is ezek a járgányok meg azért nehezek is. elég lenne megállni egy vészfékezésnél úgyhogy inkább elkerülöm.na egyenlőre ennyit,jó utat mindenkinek ja legközelebb a váltóról….
2016.06.01.-12:01 #50002köszi az infót,de nyugodtan fáraszthatsz a többi részlettel is ,mert minden érdekel amivel jobbá lehet tenni a csiguszt.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.

