Főoldal › Fórumok › Lakóautózás › Lakóautós helyzet Magyarországon
-
IndítottaTémakör
-
2009.01.22.-04:22 #12476
[quote=”GaborApa”:10bqdk2c]2009 február 12-15 Hungexpo.
A naptárba már régen be lett írva, de most egy különlegesség miatt megnyitom ennek a kiállításnak a topicját is, mely tavaly is elég „lakóautóstalálkozó”sra sikeredett.
Idén már kb. 40 lakó lesz kint. A híreket a későbbiekben ide írom majd be, ebbe a topicba.Azért nyitom meg éppen most ezt a topicot, mert az előbb hívott Zelena Feri, ugyanis éppen kint vannak a Hungexpónál egyeztetni. Sokan vagyunk, akik szeretnénk, ha a ez a Magyar Karaván Szalon kiállítás minél színvonalasabbra, minél kultúráltabbra, minél lakóautósabbra sikeredne.
Szóba került, hogy lenne-e igény egy lakóautós parkolóra a kiállítás ideje alatt.
Nekem nagyon tetszik az ötlet, két okból is.
1. Az érezhető belőle, hogy a Hungexpónak is fontos a lakóautós közönség. Európai szintre szeretnék vinni, a csak pár éve kezdődött Karaván Szalon kiállítást.
2 Magyarországon még egyetlen rendezvényhez sem csináltak kijelölt lakóautósparkolót.
3. Tarthatnánk egy-két jó bulit esténként.
4. Nem kell várni a kocsonyafesztiválig.
Sorolhatnám még a azt a két okot. 😆Tudom, hogy ez az ország nem annyira nagy, hogy ne lehetne oda-vissza megtenni bárkinek az utat, de egy lakóautós kiállításra lakóautóval érkezni, azért az az igazi. 8)
Egyelőre 20 lakóautónyi helyet beszéltünk meg, mert megmondom őszintén, fogalmam sincs hányan jönnétek. Ezért kérek mindenkit, hogy itt jelezze, hogy mi a véleménye erről.
Kérem azokat is, akik csak olvasgatni szokták a fórumot, hogy most írják be ide, ha élnének a lehetőséggel.Valaki pedig megvehetné a tésztát a slambuchoz 😉 [/quote]
Nemcsak a kiállitás alatt hanem állandoan szükség lenne Budapesten kulturált lakoautoállomásra ami szerintem német és francia tapasztalatok alapján részben önkormányzati feladat is. Megirtam ezt a budapesti turisztikai hivatalnak valamint a miniszterelnöki hivatalnak. A miniszterelnöki hivataltól a következö választ kaptam:
„A turizmus fontos gazdasági ágazat, amelyen belül szintén a piac törvényeit kívánja érvényesíteni a magyar Kormány. Ez azt jelenti, hogy a lakóautó-turizmus kulturált feltételei akkor terjednek majd el az országban, ha jelentkezik erre számottevö igénylö és ez elindít egy versenyt az üzletágban beruházni kívánó cégek között. A jelenség hasonló a szállodaiparban tapasztaltakhoz, aminek eredményeként a rendszerváltozást követöen jelentösen megnött az ezen a területen beruházók száma, és ennek következtében a szállodai féröhelyeké is. A turizmus igen nagy tapasztalata az, hogy a belföldi kereslet megléte generálja a területen történö befektetések számát és nagyságát. Magyarországon belül a lakókocsi-turizmus még nincs azon a szinten, hogy ezt a generáló hatást érvényesíteni tudná. Bízunk abban, hogy elöbb-utóbb ez az üzletág is nagy lendületet tud venni.”
Hiába érveltem hogy jönne sokkal több olasz, német, osztrák, holland stb. lakoautos turista ha lennének kulturált lakoautos állomások, a kormány válasza a magyarországi keresletre épit.
Ezek szerint a lakoautoállomások magyarországi kiépitésének érdekében rá kell beszélni minél több magyarországi magyart hogy vásároljon lakoautot [-o<
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.01.12.-00:16 #20008
[quote=”fischer”:37w4wi9x]a közlekedési hatóság csúfnevű trágyadomb számítógépeiben megvan, hogy a típusnak újkorában milyen emissziós értékeket adtak meg a gyáriak…
ha az ott meghatározott -tól, -ig értékbe nem fér bele a mért, akkor elmeszelnek…
ez független a környezetvédelmi osztályba sorolástól és a befizetett regadótól.[/quote]
Az enyém gyári 😆 😆 😆
2010.01.12.-00:14 #20007[quote=”reprodesign”:395ungf0]Ha nem volt környezetvédelmi osztályba sorolható és ezért volt rá 500,000 ft a regadó akkor mi van? Sárga cimkés.Öreg katalizátor mentes.Akkor?????
Letekerjük az adagolót?[/quote]a közlekedési hatóság csúfnevű trágyadomb számítógépeiben megvan, hogy a típusnak újkorában milyen emissziós értékeket adtak meg a gyáriak…
ha az ott meghatározott -tól, -ig értékbe nem fér bele a mért, akkor elmeszelnek…
ez független a környezetvédelmi osztályba sorolástól és a befizetett regadótól.
a letekert adagoló jó lehet, ha annyira le van tekerve, hogy ne tudják szétforgatni sem…
2010.01.12.-00:05 #20004[quote=”fischer”:9s8wqno8]a zöldkártya, csak január 4-től nem külön kell csináltatni, hanem a vizsgasoron a műszakival együtt.[/quote]
Ha nem volt környezetvédelmi osztályba sorolható és ezért volt rá 500,000 ft a regadó akkor mi van? Sárga cimkés.Öreg katalizátor mentes.Akkor?????
Letekerjük az adagolót?2010.01.12.-00:02 #20003[quote=”reprodesign”:c7rf8umt]Mi az az emissziós vizsgálat? 😳 [/quote]
a zöldkártya, csak január 4-től nem külön kell csináltatni, hanem a vizsgasoron a műszakival együtt.
elvileg viheted a régi, megszokott zöldkártyásodhoz okosba’, de ettől nem fizetsz kevesebbet a vizsgáért és a mérést is elvégzik, ha pedig nem felel meg náluk, akkor szívás…
valószínűleg a zöldkártyás műhelynek is, de erről hallgatnak egyelőre…mert nem fiatal autó és amikor gyártódott, még nem ezek a környezetvédelmi normák voltak érvényben…
na meg a másik, hogy az emissziós mérésnek úgy kell zajlania, hogy a maximális fordulatig húzatják a terheletlen motort és úgy mérnek, ami minden motorra káros, de főleg az idősebb dízelekre…
azokban bármi törhet az ilyen eszetlen barmolástól…
aláíratták eddig is a papírt, hogy tudomásul veszi a tulaj, a vizsgáló nem vállal semmiféle felelősséget az ilyen meghibásodásokért, de eddig meg lehetett beszélni a zöldkártyásokkal, hogy én sem forgatom 3000 fölé az enyémet, ezért ő se tegye.na ez most innentől kezdve nincs…
2010.01.11.-23:59 #20002[quote=”fischer”:coo9lon6]a jelenlegi új szabályokkal, ha sokat várakozol és lehűl a motorod, mielőtt a vizsgasorra gurulnál, nem lesz megfelelő az emissziós vizsgálat. ott a helyszínen kapsz egy papírt, amivel bemehetsz az okmányirodába, kivonatni a forgalomból…
…[/quote]
Mi az az emissziós vizsgálat? 😳
2010.01.11.-23:54 #20001[quote=”reprodesign”:1w0sa8kv]Ezt nem értem. Futómű,fék,egyebek.Ez jó ha rendben van,mindíg.Nekem hobby jármű,de épp úgy ha nem jobban karban tartom mint bármelyik autómat.Tehát műszakilag kifogástalan állapotban van.Bármikor vihetem vizsgára.
Igaz! Az alaptalan kötöszködéseket nem lehet kivédeni.Ebből is van sok.[/quote]a jelenlegi új szabályokkal, ha sokat várakozol és lehűl a motorod, mielőtt a vizsgasorra gurulnál, nem lesz megfelelő az emissziós vizsgálat. ott a helyszínen kapsz egy papírt, amivel bemehetsz az okmányirodába, kivonatni a forgalomból…
aztán vidd haza az autót, ahogy tudod…
javíttasd meg, pedig semmi baja, csak nem volt üzemi hőfokos, mert elszarták az időt az új, szuper műszaki vizsgarendszerrel, ahol a számítógépes rendszerek 70%-ban nem működnek…
vidd vissza, ahogy tudod, elvégre kivonatták a forgalomból, aztán csináld végig vele újra a föntebb már említett szívást…
miközben az autód karban van tartva…
és most már nem a vizsgabázison döntik el, hogy a konkrét példánál jóindulatúan kiküldenek-e az udvarra, hogy melegítsd be a motort és állj vissza, nem, központi elbírálás van, nem felelt meg az adatok alapján, menj vissza a kapott időpontra, mondjuk 2 hét múlva, mert a rendszerben úgy van beállítva, hogy nem követheti egymást vizsga túl rövid időn belül…
2010.01.11.-23:43 #19999[quote=”fischer”:31btwavl]ha magyar rendszámmal szeretnéd beteljesíteni ilyen irányú álmaidat, nagy türelemre lesz szükséged…
ha így haladnak a dolgok, a miénk a következő műszaki vizsgáját már nem magyar rendszámmal szerzi…
nagyon elegem van…[/quote]Ezt nem értem. Futómű,fék,egyebek.Ez jó ha rendben van,mindíg.Nekem hobby jármű,de épp úgy ha nem jobban karban tartom mint bármelyik autómat.Tehát műszakilag kifogástalan állapotban van.Bármikor vihetem vizsgára.
Igaz! Az alaptalan kötöszködéseket nem lehet kivédeni.Ebből is van sok.2010.01.11.-23:41 #19997[quote=”cv2adi”:2xufhf07]Tényleg.miért kell mindig büntetni az embereket vagy ezzel a hülye besorolással vagy azzal hogy ha fél évre kivonom és bepecsételnek a forgalmiba ezt 4 szer tehetem meg mert utána betelik és forgalmi csere cimén úhjabb eztreket nyúznak le rólunk !
Mikor érjük el kis hazánkban hogy felfogják a biztositó társaságok hogy a lakóautó kategória nem azonos a szgk val és nem nyúznak meg egy olyan lakóautóst aki csupán 2-3 hónapot használja csotrogányát évente ????
Beteljesülhet ez az álom valaha??vagy ebben a tekintetben is balkáni ország maradunk??? :smt210 [/quote]Erre a Mi válaszunk a mi lakónk.
Mitsu vagy bármilyen pick up, felrakom a lakófelépítményt és már indulunk is.
Az autó ötszemélyes a lakrész meg elég jól használható 4 fővel is . Nem annyira kényelmes mint a nagy lakók de ,nekem olcsón meglett és ,ami lényeg az okosok még nem találtak ki rá semmit. Teljesen költségmentes kezdő lakósoknak nagyon ajánlom.
DEP762010.01.11.-23:38 #19996[quote=”cv2adi”:1k72att4]Tényleg.miért kell mindig büntetni az embereket vagy ezzel a hülye besorolással vagy azzal hogy ha fél évre kivonom és bepecsételnek a forgalmiba ezt 4 szer tehetem meg mert utána betelik és forgalmi csere cimén úhjabb eztreket nyúznak le rólunk !
Mikor érjük el kis hazánkban hogy felfogják a biztositó társaságok hogy a lakóautó kategória nem azonos a szgk val és nem nyúznak meg egy olyan lakóautóst aki csupán 2-3 hónapot használja csotrogányát évente ????
Beteljesülhet ez az álom valaha??vagy ebben a tekintetben is balkáni ország maradunk??? :smt210 [/quote]Egy orvosság van! Télen,nyáron használni kell. 😆
2010.01.11.-23:34 #19995[quote=”cv2adi”:15dys7t7]Tényleg.miért kell mindig büntetni az embereket vagy ezzel a hülye besorolással vagy azzal hogy ha fél évre kivonom és bepecsételnek a forgalmiba ezt 4 szer tehetem meg mert utána betelik és forgalmi csere cimén úhjabb eztreket nyúznak le rólunk !
Mikor érjük el kis hazánkban hogy felfogják a biztositó társaságok hogy a lakóautó kategória nem azonos a szgk val és nem nyúznak meg egy olyan lakóautóst aki csupán 2-3 hónapot használja csotrogányát évente ????
Beteljesülhet ez az álom valaha??vagy ebben a tekintetben is balkáni ország maradunk??? :smt210 [/quote]ha magyar rendszámmal szeretnéd beteljesíteni ilyen irányú álmaidat, nagy türelemre lesz szükséged…
ha így haladnak a dolgok, a miénk a következő műszaki vizsgáját már nem magyar rendszámmal szerzi…
nagyon elegem van…2010.01.11.-23:28 #19993Tényleg.miért kell mindig büntetni az embereket vagy ezzel a hülye besorolással vagy azzal hogy ha fél évre kivonom és bepecsételnek a forgalmiba ezt 4 szer tehetem meg mert utána betelik és forgalmi csere cimén úhjabb eztreket nyúznak le rólunk !
Mikor érjük el kis hazánkban hogy felfogják a biztositó társaságok hogy a lakóautó kategória nem azonos a szgk val és nem nyúznak meg egy olyan lakóautóst aki csupán 2-3 hónapot használja csotrogányát évente ????
Beteljesülhet ez az álom valaha??vagy ebben a tekintetben is balkáni ország maradunk??? :smt2102009.01.24.-02:12 #12596[quote=”Oldi”:2i6f5bes]Na akkor én is belevau, ha megengeditek… 😆
Rögtön az elejétől: irigylem az optimizmusotokat és a jóhiszeműségeteket!
Én egy kicsit borúlátóbban látom hazai dolgunkat.
Egyszerűen nem hiszem, hogy ennyire együgyü emberek lehetnek tömegesen végrehajtó poszton, csak akkor, ha a felsőbb vezetés ezt direkt így óhajtja, mert ezek az emberek gondolkodás (ez amúgy sem erős oldaluk…) végrehajtják a kormányzat agymenéseit.
A legfelsőbb vezetésnek pedig nem érdeke az, ami az ország érdeke, pl. a turizmus fellendítése.A magyar turizmus egyik talán legjelentősebb régiója a Balaton.
Amit a Jóisten odateremtett azt talán még nem sikerült teljesen tönkretenni, de azon kívül mindent.
Nézzetek körül, a Balatonunk (az újabb egy két Wellness szálloda kivételével a 70-es évek gulyáskommunizmusának GMK-ás korszakában épült, ami ma már teljesen elavult.
Ennek a régiónak a reklámozása, könyörgöm Európában !!!, állami feladat. A kisebb településeket, vendégfogadó helyeket, majd reklámozzák az önkormányzatok és a meszekok. Ez a nevetséges Tonny Kertész által Amerikában nyomott bárgyúság mennyit hozott? Ki ezért a felelős?Egyszerűen én már nem hiszek a jó akaratban , itt más, nagyon sötét dolgok lehetnek a háttérben… 🙁
Bocs’ hogy hosszú de felhúzom magam… 👿
LAKÓAUTÓS TÉMA: beszéljük rá az embereket, hogy vegyenek lakóautót…
vajon mikor lehetne elérni azt, hogy a többi európai országhoz hasonlóan létezzen egy ilyen járműkategória (alacsonyabb adó, bizt. és regadó kategóriával)
Majd akkor, de csak akkor lehetne erről beszélni, (akkor talán majd én is fizetnék kötelezőt, de addig egy fillért sem !!!! )[/quote]
2009.01.23.-21:30 #12582[quote=”Oldi”:3bwhn7ix]Na akkor én is belevau, ha megengeditek… 😆
Rögtön az elejétől: irigylem az optimizmusotokat és a jóhiszeműségeteket!
Én egy kicsit borúlátóbban látom hazai dolgunkat.
Egyszerűen nem hiszem, hogy ennyire együgyü emberek lehetnek tömegesen végrehajtó poszton, csak akkor, ha a felsőbb vezetés ezt direkt így óhajtja, mert ezek az emberek gondolkodás (ez amúgy sem erős oldaluk…) végrehajtják a kormányzat agymenéseit.
A legfelsőbb vezetésnek pedig nem érdeke az, ami az ország érdeke, pl. a turizmus fellendítése.A magyar turizmus egyik talán legjelentősebb régiója a Balaton.
Amit a Jóisten odateremtett azt talán még nem sikerült teljesen tönkretenni, de azon kívül mindent.
Nézzetek körül, a Balatonunk (az újabb egy két Wellness szálloda kivételével a 70-es évek gulyáskommunizmusának GMK-ás korszakában épült, ami ma már teljesen elavult.
Ennek a régiónak a reklámozása, könyörgöm Európában !!!, állami feladat. A kisebb településeket, vendégfogadó helyeket, majd reklámozzák az önkormányzatok és a meszekok. Ez a nevetséges Tonny Kertész által Amerikában nyomott bárgyúság mennyit hozott? Ki ezért a felelős?[/quote]
Szomorú, de igaz, mi is tapasztaltuk: egy-két balatoni „menő” kempingben: többért mint az Eu-s árak, hetvenes évek óta úgy hagyott mellékhelységek, ugyan akkori pókhálókkal, miegymással.
A vendéglátóhelyek személyzetének stílusa azonban meglepően javult.
És hát vannak jobb kempingek is, ahogy szerencsére már többen megírták.A legtöbb, amit, szerintem tehetünk, ahogy eddig is sokan vették a fáradságot: leírni, hogy hova, miért menjünk és miért ne. 😕
2009.01.23.-21:08 #12581[quote=”MaNa”:3dasztos]Végigolvasva az alábbiakat, mi nyugodtan beszélgethetünk továbbra is egymás között a negatívumokról, de Fischernek teljesen igaza van abban, hogy aktívabban ezt úgy oldhatnánk meg, hogy
1. csinálunk egy céget,összedobjuk a pénzt, igénylünk támogatást,
2. veszünk v. bérelünk területet,
3. kialakítjuk a nappal parkolót éjjel leállóhelyet,
4. üzemeltetjük saját kereteinken belül.
Ha ezt nem mi csináljuk, vki más fogja megcsinálni.
Ennyi, sziasztok MaNa[/quote]
Nagyon szép gondolatok ezek…
De amikor azt láttam, hogy egy kis boltot sem lehet megnyitni (nem az enyém volt) anélkül, hogy különböző hatóságok ne kérnék előre a jattot, akkor kíváncsi lennék, hogy az egyéb, különböző nemzetiségű „ÖNSEGÉLYEZŐ EGYLETEK” mit szólnának hozzá…
[-X :smt0752009.01.23.-20:10 #12575Na akkor én is belevau, ha megengeditek… 😆
Rögtön az elejétől: irigylem az optimizmusotokat és a jóhiszeműségeteket!
Én egy kicsit borúlátóbban látom hazai dolgunkat.
Egyszerűen nem hiszem, hogy ennyire együgyü emberek lehetnek tömegesen végrehajtó poszton, csak akkor, ha a felsőbb vezetés ezt direkt így óhajtja, mert ezek az emberek gondolkodás (ez amúgy sem erős oldaluk…) végrehajtják a kormányzat agymenéseit.
A legfelsőbb vezetésnek pedig nem érdeke az, ami az ország érdeke, pl. a turizmus fellendítése.A magyar turizmus egyik talán legjelentősebb régiója a Balaton.
Amit a Jóisten odateremtett azt talán még nem sikerült teljesen tönkretenni, de azon kívül mindent.
Nézzetek körül, a Balatonunk (az újabb egy két Wellness szálloda kivételével a 70-es évek gulyáskommunizmusának GMK-ás korszakában épült, ami ma már teljesen elavult.
Ennek a régiónak a reklámozása, könyörgöm Európában !!!, állami feladat. A kisebb településeket, vendégfogadó helyeket, majd reklámozzák az önkormányzatok és a meszekok. Ez a nevetséges Tonny Kertész által Amerikában nyomott bárgyúság mennyit hozott? Ki ezért a felelős?Egyszerűen én már nem hiszek a jó akaratban , itt más, nagyon sötét dolgok lehetnek a háttérben… 🙁
Bocs’ hogy hosszú de felhúzom magam… 👿
LAKÓAUTÓS TÉMA: beszéljük rá az embereket, hogy vegyenek lakóautót…
vajon mikor lehetne elérni azt, hogy a többi európai országhoz hasonlóan létezzen egy ilyen járműkategória (alacsonyabb adó, bizt. és regadó kategóriával)
Majd akkor, de csak akkor lehetne erről beszélni, (akkor talán majd én is fizetnék kötelezőt, de addig egy fillért sem !!!! )
2009.01.23.-20:05 #12574[quote=”fischer”:xcp7w5wd]Hmm…
érdekes kérdés az itthoni hatósági és hivatali hozzáállás…
a vízfej egy kedves becézés a valósághoz képest… 🙁a lehetőség keresletet generál…
főleg annak tükrében, hogy a „nyugati oldalon” nyáron az autópályán mindkét irányban minden második autó lakókocsit húzott, vagy lakóautó volt…mondjuk a lakóautó megállókat nem a vízfejtől kellene várni, azt inkább csináljuk meg mi, jobban kell nekünk az a pár euro lakónként, mint a hivatásos tolvajainknak!…
az érintett önkormányzatokkal valószínűleg meg lehet egyezni a terület kérdésében, aztán hajrá!… ;-)[/quote]
Végigolvasva az alábbiakat, mi nyugodtan beszélgethetünk továbbra is egymás között a negatívumokról, de Fischernek teljesen igaza van abban, hogy aktívabban ezt úgy oldhatnánk meg, hogy
1. csinálunk egy céget,összedobjuk a pénzt, igénylünk támogatást,
2. veszünk v. bérelünk területet,
3. kialakítjuk a nappal parkolót éjjel leállóhelyet,
4. üzemeltetjük saját kereteinken belül.
Ha ezt nem mi csináljuk, vki más fogja megcsinálni.
Ennyi, sziasztok MaNa2009.01.23.-17:24 #12559Attól tartok ebbe a topicba nem éppen az elégedettség lesz a jellemző, de ha foglalkozunk vele, talán előbb utóbb hasznos irányt vesz a téma
A negatív tapasztalatok és vélemények után születhetnek akár jó ötletek, jószándékú kezdeményezések.2009.01.23.-17:19 #12557Hmm…
érdekes kérdés az itthoni hatósági és hivatali hozzáállás…
a vízfej egy kedves becézés a valósághoz képest… 🙁a lehetőség keresletet generál…
főleg annak tükrében, hogy a „nyugati oldalon” nyáron az autópályán mindkét irányban minden második autó lakókocsit húzott, vagy lakóautó volt…mondjuk a lakóautó megállókat nem a vízfejtől kellene várni, azt inkább csináljuk meg mi, jobban kell nekünk az a pár euro lakónként, mint a hivatásos tolvajainknak!…
az érintett önkormányzatokkal valószínűleg meg lehet egyezni a terület kérdésében, aztán hajrá!… 😉
2009.01.23.-16:38 #12552[quote=”Gabriel”:3rxskq7a]Nemcsak a kiállitás alatt hanem állandoan szükség lenne Budapesten kulturált lakoautoállomásra ami szerintem német és francia tapasztalatok alapján részben önkormányzati feladat is. Megirtam ezt a budapesti turisztikai hivatalnak valamint a miniszterelnöki hivatalnak. A miniszterelnöki hivataltól a következö választ kaptam:
„A turizmus fontos gazdasági ágazat, amelyen belül szintén a piac törvényeit kívánja érvényesíteni a magyar Kormány. Ez azt jelenti, hogy a lakóautó-turizmus kulturált feltételei akkor terjednek majd el az országban, ha jelentkezik erre számottevö igénylö és ez elindít egy versenyt az üzletágban beruházni kívánó cégek között. A jelenség hasonló a szállodaiparban tapasztaltakhoz, aminek eredményeként a rendszerváltozást követöen jelentösen megnött az ezen a területen beruházók száma, és ennek következtében a szállodai féröhelyeké is. A turizmus igen nagy tapasztalata az, hogy a belföldi kereslet megléte generálja a területen történö befektetések számát és nagyságát. Magyarországon belül a lakókocsi-turizmus még nincs azon a szinten, hogy ezt a generáló hatást érvényesíteni tudná. Bízunk abban, hogy elöbb-utóbb ez az üzletág is nagy lendületet tud venni.”
Hiába érveltem hogy jönne sokkal több olasz, német, osztrák, holland stb. lakoautos turista ha lennének kulturált lakoautos állomások, a kormány válasza a magyarországi keresletre épit.
Ezek szerint a lakoautoállomások magyarországi kiépitésének érdekében rá kell beszélni minél több magyarországi magyart hogy vásároljon lakoautot [-o< [/quote] Ugyan azt érzem, mint GáborApa (nagyon hosszút és csúnyát írnék) 👿 Kedves Gábriel, csodálkozom, hogy válaszoltak... 🙄 , azon már nem, hogy lakókocsit, lakóautót összekevernek, ez itthon még általános. Akinek sok pénze van utazni, az nem így teszi, ez nem eléggé "trendi" 🙄 [-X [-X .... A másik réteg, akik különböző okok miatt, (nyelvtudás hiánya, félelem az ismeretlenben, kényelem) inkább a szervezett utakat kedveli.(Vannak helyek, ahova és is csak így mennék) A lakóautózást nálunk, többnyire azok választják akiknek már van egyéni utazgatási élményük, vagy vágynak rá... Rátérve a magyarországi lakóautózásra: Most egyéni tapasztalatok és sérelmek jönnek, amiért előre is elnézést kérek, de ezeket már rég le akartam írni... Már nincs, hál'isten, hogy a határon átjöve "-mit hoztak ?"-című, visszaköszönést mellőző bájos udvariassággal fogadnak..., amelyet néha, a "-hun jártak ?"- című megelőzött...-hát hazaértünk-, szoktuk volt megállapítani (főleg, miután pl. az angol rendőr min.42-szer tette bele a rendkívül udvarias körmondataiba hogy -"sir"-, -uram-)... De ami még most is van!!! Átjössz Hegyeshalomnál, az első jelzés, hogy autópálya címkét vegyél, egy olyan parkolóba küld, amelyben a következőket látod: rohadt nagy gödrök, néha jó nagy sár, iszonyatos bódék (ebből egyikben a címke), a többi bizonytalan rendeltetésű, előttük, első benyomásra min. 10 év fegyházra megért, tele aranyozott, "humán pitbull kinézetű" urak ülnek, jönnek-mennek vitáznak (több nyelven), időnként egy-egy fekete, sötét üvegű, izgalmas rendszámú kocsi kiszáguld... Nem vagyok félénk!!! Írtam már többször, hogy főleg ifjabb korunkban, voltunk, megaludtunk "izgalmas" helyeken. De itten mindig kiráz a hideg, főleg sötétben, (világítás alig) és rettenetesen szégyenlem, belegondolva, hogy mit érez az, aki nem ehhez szokott... Lajossal már többször megállapítottuk, hogy aki ezek után beljebb jön, az eléggé kalandvágyó... 🙄 🙄 🙄 Másik: Általában Győrből, szülőhelyemről indulunk nyugat felé. Tavaly pont lejárt a magyar pályacimkénk, és mi kis naívak, úgy gondoltuk, hogy erre a kb. 40 kilométerre (Győr-határ) nem veszünk újat, jó a másik út is, ha-ha-ha... 😡 😡 😡 El nem hiszitek, hogy mit össze tekeregtünk, az úristennek nem lehet átjutni, úgy, hogy ne hajts rá magyar pályadarabra, csak osztrákra... KÉREK MINDENKIT, HOGY AKI EZT TUDJA, ÍRJA MEG NEKÜNK OKVETLENÜL!!! Elnézést az egyéni sérelmek sorolása miatt 🙄 Lehetne még sok mindennel ragozni pl.:autópálya megállóhely: a WC-hez kulcsot kell kérni a pultnál???, erre hogy lehet rájönni, ha nem értesz magyarul...???, és sajnos még hosszan lehetne sorolni a csodákat.... A lényeg, szerintem is az, hogy mi itt a klubban, sokat tehetünk azzal, hogy őszintén leírjuk, hova érdemes és lehet menni, mire kell vigyázni, országunkon belül és kívül is. 😉 🙂 🙂 BOCSÁNAT, tisztára olyan vagyok mint gyerekkorom szenilis, enyhén alkoholista (valamelyik fiatal humorista meghatározása szerint, "-felhasználóbarát-"???) plébánosa, tehát ismét elnézést kérek a sok süket dumáért 😕 😕 😕 😕
2009.01.23.-00:46 #12528[quote=”Red”:1o04tzu3]szerintem ez remek ötlet, minden szempontból
ha szervezünk valamelyik estére egy bulit, szerintem mi eljönnénk népszerűsíteni a lakóautókat 🙂
még az is lehet, hogy kint hagyjuk és hazasétálunk 😉
legalább látja a minisztérium, mekkora nagy az igény 🙂hát ez keserves 🙁 miért van az, hogy csak dilettánsokat ültetnek pozíciókba?[/quote]
Hát nem csak oda ültettek.! [-X
Elolvasva a kapott levelet,szerintem,aki azt megválaszolta nem is tudja mi az ,hogy lakókocsi,vagy lakóautó. 😕
Nem is értette meg,hogy a turizmus szempontjából ez mit is jelentene. 👿
No nem kivánom mélyebben elemezni,de biztos mindenki érti amire gondolok. #-o
2009.01.22.-16:00 #12497[quote=”GaborApa”:1rvc0ov2]Bizony, az a levél „érdekesen” indokol, …..(itt írtam egy hosszú hozzászólást, de inkább kitöröltem.)
No de pont ezek miatt örülök, hogy most először lesz az Expón külön lakóautós parkoló.
Hamarosan felteszünk ide a főoldalra egy jelentkezési lapot, hogy a Hungexpót tudjuk tájékoztatni a várható helyszükségletről.
Áram és WC biztosítva lesz.[/quote]Én pedig lobbizom a soproni Önkormányzatnál, hátha …… 😉
Ezt többen is megtehetnénk, frekventált helyeken, háta kialakul egy országos lakóautós parkoló lista :smt217
András
2009.01.22.-04:48 #12478[quote=”Gabriel”:1die8igc]
Hiába érveltem hogy jönne sokkal több olasz, német, osztrák, holland stb. lakoautos turista ha lennének kulturált lakoautos állomások, a kormány válasza a magyarországi keresletre épit.
[-o< [/quote] Hát ez elég fura, ezek szerint a Kempinski, a Hilton, a Gresham és még sorolhatnám a hazai turizmus igényeire épült? #-o 😉 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.