-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.06.02.-12:31 #57716
Szerintem az ülések számának csökkentése és helyette fekvőhely betelepítése nem engedélyköteles. Viszont tudjad, hogy utast csak a maradó (szabályosan beépített) ülésen vihetsz. Tehát az ágyon már nem! Nyilván, a kocsi álló helyzetére nem vonatkozik a műszaki KRESZ.
2019.06.02.-12:27 #57715„És meg lehet csinálni hivatalosan?”
Igen, lehet. Azt, hogy pontosan miként, akkor lehet megválaszolni, amikor egyeztetjük a szándékot és a lehetőségeket.2019.06.02.-02:53 #57714Sziasztok pár hónapja kiírtam egy VW caddy átalakítását. Annyi változott, hogy nem tgk, hanem személygépkocsit vettem, tehát 5 üléses. Eredetvizsgán és egy rendőr is azt mondta, hogy ha úgy raknám bele az ágyat, hogy kiveszem az ülést, az már átalakításnak minősül, tehát át kéne íratnom tehergépkocsira. Van valakinek tapasztalata, vagy információja azzal kapcsolatban, hogy mennyire szabad papíron és gyakorlatban kivenni az ülést? (A hátsó üléssorból a kettes ülés gyorsan kipattintható, nem kell kiszerelni) Részemről elég lenne csak a ketteset kivenni.
Előre is köszönöm!
2019.06.01.-22:37 #57713Köszi!
És meg lehet csinálni hivatalosan?
Csak mert hétfö délig kell válaszolnom hogy megveszem e az autót.Zoli
2019.06.01.-12:36 #57711Ha addig nem találsz, akkor ősszel kereshetsz tervezés ügyben.
Üdv: Ozorák István (30/9287704)2019.06.01.-11:29 #57710Hello,
3 személyre vizsgáztatott de 2+2 üléses!!! teherautót szeretnénk plusz ülés beépítésével 5 v 6 személyre vizsgáztatni, ehhez keresek tervezőt illetve először véleményt tőletek hogy van e rá esély.
Azt már kideritettem hogy teherautó hivatalosan nem lehet 4 személyes ezért alarjuk 5 v 6 személyesre alakítani.Előre is köszi
Zoli
2019.05.31.-22:40 #57709Jaja. Gyakorlatilag egy volt-érzékeny relé. Amikor megy a generátor,akkor a feszültség magasabb,és egyszerűen zár az áramkör,és tölti a motor a munka akksit,és a lakó akksiját is. Semmi több, nincs csepptöltés,nincs finomkodás, kb 14.4v-ot kap mindkettő akksi. 13.3 Voltnál bekapcsol,zárja az áramkört, 12.65Voltnál meg kikapcsol. Egyszerű mint a bot, sima savas akksim van a lakóban is,ahhoz tökéletes. Durite split charge,tengeri bárkákon is ilyen van, semmi karbantartás,bekötöd,és elfelejted
2019.05.31.-10:21 #57706[quote=”Lovi” post=55029][quote=”Srychy” post=55026][quote=”Lovi” post=55013][quote=”SirTom” post=54689]
Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40×40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt ([/quote]Mi az split charge?[/quote]
Egy relé, egy kütyü, ami az autó generátorával köti össze a fedélzeti aksit.
Úgy dolgozik, hogy méri a start aksi töltöttségét, ha az rendben akkor bekapcsolja töltésre a fedélzeti aksit is
Hasznos…[/quote]
Van ami figyeli, hogy ezek az aksik, (start, fedélzeti) mennyivel tölthetőek, ahogy intelligens töltő is figyeli? Vagy csak neki tolja a generátort?[/quote]Nem „tolja” neki. Amíg a start aksi nincs rendben, nem kapcsolja töltésre, a fedélzetit.
Az enyém így működik.Márciusban teszteltem le. Nem ment egy ideig az autó, mindkét aksim 12V alá merült. A töltőt bekapcsoltam, a start aksira. Pár óra múlva, amikor feltöltött elkezdte tölteni a fedélzeti aksit is.
2019.05.30.-15:54 #57700[quote=”raczt” post=55033]…… és a Kertiék oldalán a 2014-es Fiat Dukato. Ők építették be, és a mai napig tökéletesen meg vagyok vele elégedve.[/quote]
Én a Kertié oldalán a Peugeot Boxer 2017-est néztem ki.
Tetszik a megoldás, hogy nincs ott az a két ülés az étkezőnél, és az asztal is lehajthatós.Ezek azok amit nem kapok meg kész lakóautóban.
2019.05.29.-20:31 #57689[quote=”Srychy” post=55026][quote=”Lovi” post=55013][quote=”SirTom” post=54689]
Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40×40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt ([/quote]Mi az split charge?[/quote]
Egy relé, egy kütyü, ami az autó generátorával köti össze a fedélzeti aksit.
Úgy dolgozik, hogy méri a start aksi töltöttségét, ha az rendben akkor bekapcsolja töltésre a fedélzeti aksit is
Hasznos…[/quote]
Van ami figyeli, hogy ezek az aksik, (start, fedélzeti) mennyivel tölthetőek, ahogy intelligens töltő is figyeli? Vagy csak neki tolja a generátort?2019.05.27.-01:44 #57686[quote=”Lovi” post=55013][quote=”SirTom” post=54689]
Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40×40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt ([/quote]Mi az split charge?[/quote]
Egy relé, egy kütyü, ami az autó generátorával köti össze a fedélzeti aksit.
Úgy dolgozik, hogy méri a start aksi töltöttségét, ha az rendben akkor bekapcsolja töltésre a fedélzeti aksit is
Hasznos…2019.05.26.-23:30 #57684[quote=”ZolWyr” post=55021]Köszönöm a választ.
Az alap kocsi kiválasztása nem egyszerű, nem nagy a keret, a választék meg eléggé leharcolt, így türelmesen keresek. Itt olvastam, hogy az iveco nem igazán ajánlott a doboz kialakítása miatt. A faanyagot átgondolom és megfontolom. a belső térben a nyers fa felületeket kedvelem. A súlyán kívül (700 kg/m3 a 400 kg/m3) miben jobb és más a nyár a nyírhez képest? A nyár lemez a bútorokhoz is vagy csak a burkolathoz? Mindenképpen ablakos furgont nézek, min az ajtókon legyen oldalt és hátul is, amiket nyithatóvá tennék + a tetőbe is építenék egy szellőző bevilágítót. Ha ez a generátoros dolog egyszerűen működik, akkor azt mindenképp beépítem. Gondolom, ha merül beindítom a gépest és rátöltök, vagy amíg arrébb áll az ember is töltődik.[/quote]
A 700, és 400 kg közötti különbség, nem elég nyomós indok??????? 😉 Természetesen a bútorokhoz is a nyár az ajánlott anyag.
Én is a Ducatot ajánlom lakónak. Az X250-es típus a legideálisabb erre a célra, a kaszni méretezése és kialakítása miatt. Sok furgont hajtottam már, és használhatóság szempontjából, is a Ducato a legideálisabb. Jelenleg van egy Masterünk is, ami hajlott kora ellenére megbízható, de a fülke kényelméről nem tudok jókat mondani. Ergonómiáról, nem lehet beszélni. a Bp. – Szonok táv megtétele után, úgy esek ki a fülkéből, míg a Ducatoval 1000 km után sem érzem magam összetörve.
Lakóautónál nem ideális megoldás a gyári ablakozás. Többnyire, nem hőszigeteltek, nem nyithatóak, vagy ha mégis, csak nagyon korlátozottan, és a rovarok elleni védelem , és a besötétítés s nehézkes ezeknél. Jobb megoldás, ha lemezelt furgonba, a megfelelő helyre kerül beépítésre, S4-es, vagy S 7-es ablak, sötétítő, és szúnyoghálós rolóval.2019.05.26.-14:03 #57681Köszönöm a választ.
Az alap kocsi kiválasztása nem egyszerű, nem nagy a keret, a választék meg eléggé leharcolt, így türelmesen keresek. Itt olvastam, hogy az iveco nem igazán ajánlott a doboz kialakítása miatt. A faanyagot átgondolom és megfontolom. a belső térben a nyers fa felületeket kedvelem. A súlyán kívül (700 kg/m3 a 400 kg/m3) miben jobb és más a nyár a nyírhez képest? A nyár lemez a bútorokhoz is vagy csak a burkolathoz? Mindenképpen ablakos furgont nézek, min az ajtókon legyen oldalt és hátul is, amiket nyithatóvá tennék + a tetőbe is építenék egy szellőző bevilágítót. Ha ez a generátoros dolog egyszerűen működik, akkor azt mindenképp beépítem. Gondolom, ha merül beindítom a gépest és rátöltök, vagy amíg arrébb áll az ember is töltődik.
2019.05.26.-13:32 #57677[quote=”ZolWyr” post=55011] Padlóban zártcellás xps hap ragasztva, rajta 15mm-es nyír vízálló rétegelt lemez ragasztva, erre jön a metrómintás gumi burkolat. A falon és a tetőn a szigetelést még nem igazán tudom, de valami könnyen ragasztható menne rá, ide 6 mm-es nyír rétegelt lemezburkolat (vízálló még nem tudom), kezelve. A bútorok 15mm-es nyír vízálló rétegelt lemezből készülnének.[/quote]
A padlólemez az én csigámban 2 cm vastag rétegelt lemezből van, ami alul felül üvegszálas műanyaggal van laminálva. Erre 2 cm vastag xps lemezt raktam hőszigetelésnek, de az xps-re nem raktam még egy rétegelt lemezt, mert spórolni akartam a súllyal. Az xps lemezre közvetlenül ráfektettem egy üvegszálas műanyagból készült laminált padlót (Aquastep), ami teljesen vízálló, mert nem tartalmaz fát. Elég drága volt ez a laminált padló, kb. 40e Ft-ot fizettem a 2 dobozért, de nagyon könnyű, mert a belseje üreges, és rendkívül kopásálló. Ja meg nagyon szép is, teljesen olyan, mintha valódi fa lenne. A gyártó azt mondta, úsztatva rakjam le, sajnos nem hallgattam rá, és a széleken lecsavaroztam a szegőléceket. Ezt majd módosítanom kell, mert a víztől ugyan nem duzzad meg a műanyag padló, de a hőtágulása jelentős, és ezért kell neki mozgási lehetőséget adni.
A bútorkat 10 és 16 mm vastag camper plywood nevű lemezből csináltam, ezek nagyon könnyűek, és gyárilag laminálva vannak, mint a bútorlapok.
2019.05.26.-10:50 #57673[quote=”ZolWyr” post=55011]Üdv mindenkinek!
Az alábbi tervem megvalósításához kérném a véleményeteket, illetve milyen buktatói lehetnek. Az alap kocsi még nincs kiválasztva, elsőre renault master ami szóba jöhet olyan 15-12 éves kategória. Környezetvédelmi korlátozásokkal nem vagyok tisztában, ahova nem mehetek be oda bringával betekerek.
Kishaszonból építenék saját kezűleg egy kempingautót. Az alap kocsi kisteher lenne, magán embernek magáncélra. 3 személyes, ezen nem is szeretnék változtatni. Terveztetni, engedélyeztetni és személlyé változtatni nem szeretném. Hátfal (raktérelválasztó) bent marad, azon nem módosítok semmit. A raktérben nem utazna sosem senki, ez nem is lehetséges ezen kocsi változatoknál, ezt bővíteni sem tervezem A kocsiba nem tervezek vizet, gázt és elektromosságot sem. Nem lesz beépített zuhany fürdő és wc sem. Egy egyszerű 2 személyes ágy alatta egy nagy tároló, egy polc rendszer egy komód és két pad lenne beépítve. Ezt 5 modulegységben tervezem megvalósítani, egymáshoz oldható kötéssel rögzítve. Ezen elemek bármikor kiemelhetőek, fejleszthetőek. A raktér burkolva és szigetelve lenne, minimálisan ami kell. Padlóban zártcellás xps hap ragasztva, rajta 15mm-es nyír vízálló rétegelt lemez ragasztva, erre jön a metrómintás gumi burkolat. A falon és a tetőn a szigetelést még nem igazán tudom, de valami könnyen ragasztható menne rá, ide 6 mm-es nyír rétegelt lemezburkolat (vízálló még nem tudom), kezelve. A bútorok 15mm-es nyír vízálló rétegelt lemezből készülnének. A kényelmi felszerelések mind kemping és mobil elemek, mint pl a hűtő (12V; 220V; gáz) mobil wc, kemping főző kis kemping palackkal. Zuhany kemping zuhany, kis zuhanysátorral. „röviden” ennyi lenne. Hideg időszakban ideiglenesen kivonnám a forgalomból (ezt nem tudom. hogy megéri-e?) Műszakira a berendezés kikerülne kivéve a burkolat (berendezésre a szerelőm azt mondta, hogy azt nem kell kivennem, ő azzal is levizsgáztatja) a burkolat meg raktér óvó burkolat. A berendezés súlyára 500 kilót számoltam, a burkolat még egy 90 kiló körül, szigetelések nélkül. Egy munka aksi menne még be ennek töltése hálózatról majd később mobil napelemmel, erről csak a mobileszközök és a hűtő üzemelne. Mellékelem a rajzos vázlattervem is.
Épített már valaki hasonlót, milyen buktatók lehetnek, építés közben, rendőri ellenőrzések, határ átlépések, külföldi ellenőrzések? Előre is köszönök minden segítséget.[/quote]Üdv az építkezők közt! :smt039
Szerintem kivitelezhető terv, ami menet közben úgy is változik majd…
👿
Az alap autó vásárlásnál én meggondolnám a Fiat duksi és társait.
A belső méretei sokkal kedvezőbbek a beépítéshez.Ha a hátfal marad akkor nincs gond az ellenőrzéssel és az átépítéssel sem.
A nyír rétegelt nem jó! NYÁR rétegeltet szerezz be, annak a súlya kb a fele.
Van olyan ami felületkezelt és impregnálás után tapétázható.A fedélzeti aksit össze lehet kötni egy kütyüvel a jármű generátorával, akkor menet közben tölt.
Én biztosan tennék bele egy kézmosót, az szerintem kell.
Az ágy felé, vagy oldalra tennék ablakot. Engem frusztrálna, hogy egy „koporsóban” alszok.
:sorryÜdv Srychy
2019.05.26.-01:23 #57671[quote=”SirTom” post=54689]
Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40×40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt ([/quote]Mi az split charge?
2019.05.25.-23:44 #57669Üdv mindenkinek!
Az alábbi tervem megvalósításához kérném a véleményeteket, illetve milyen buktatói lehetnek. Az alap kocsi még nincs kiválasztva, elsőre renault master ami szóba jöhet olyan 15-12 éves kategória. Környezetvédelmi korlátozásokkal nem vagyok tisztában, ahova nem mehetek be oda bringával betekerek.
Kishaszonból építenék saját kezűleg egy kempingautót. Az alap kocsi kisteher lenne, magán embernek magáncélra. 3 személyes, ezen nem is szeretnék változtatni. Terveztetni, engedélyeztetni és személlyé változtatni nem szeretném. Hátfal (raktérelválasztó) bent marad, azon nem módosítok semmit. A raktérben nem utazna sosem senki, ez nem is lehetséges ezen kocsi változatoknál, ezt bővíteni sem tervezem A kocsiba nem tervezek vizet, gázt és elektromosságot sem. Nem lesz beépített zuhany fürdő és wc sem. Egy egyszerű 2 személyes ágy alatta egy nagy tároló, egy polc rendszer egy komód és két pad lenne beépítve. Ezt 5 modulegységben tervezem megvalósítani, egymáshoz oldható kötéssel rögzítve. Ezen elemek bármikor kiemelhetőek, fejleszthetőek. A raktér burkolva és szigetelve lenne, minimálisan ami kell. Padlóban zártcellás xps hap ragasztva, rajta 15mm-es nyír vízálló rétegelt lemez ragasztva, erre jön a metrómintás gumi burkolat. A falon és a tetőn a szigetelést még nem igazán tudom, de valami könnyen ragasztható menne rá, ide 6 mm-es nyír rétegelt lemezburkolat (vízálló még nem tudom), kezelve. A bútorok 15mm-es nyír vízálló rétegelt lemezből készülnének. A kényelmi felszerelések mind kemping és mobil elemek, mint pl a hűtő (12V; 220V; gáz) mobil wc, kemping főző kis kemping palackkal. Zuhany kemping zuhany, kis zuhanysátorral. „röviden” ennyi lenne. Hideg időszakban ideiglenesen kivonnám a forgalomból (ezt nem tudom. hogy megéri-e?) Műszakira a berendezés kikerülne kivéve a burkolat (berendezésre a szerelőm azt mondta, hogy azt nem kell kivennem, ő azzal is levizsgáztatja) a burkolat meg raktér óvó burkolat. A berendezés súlyára 500 kilót számoltam, a burkolat még egy 90 kiló körül, szigetelések nélkül. Egy munka aksi menne még be ennek töltése hálózatról majd később mobil napelemmel, erről csak a mobileszközök és a hűtő üzemelne. Mellékelem a rajzos vázlattervem is.
Épített már valaki hasonlót, milyen buktatók lehetnek, építés közben, rendőri ellenőrzések, határ átlépések, külföldi ellenőrzések? Előre is köszönök minden segítséget.Attachments:2019.03.28.-00:06 #57340[quote=”SirTom” post=54689]Üdv tagok, új vagyok, pár órát már olvasgattam a fórumban.
Először is, nit jelent a biwakolás szó?:)Ducato kisteherautót vettem 4éves, és két hete benne lakom, külföldön élek,de magyar a furgon,. matrac+hálózsák kombó jelenti az összes kényelmet. 👿 Van már egy 100ah-s akksi meg egy ledfüzér rákötve világításként, szal mihez kell,és mihez nem kelk engedély? Felhívtam egy autómérnököt,akit a NKH javasolt,szerinte ha hőszigetelés kerül a raktérre,azt is engedélyezni kell,mert változik az össztömeg…..:smt208
Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40×40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt ([/quote]A hőszigeteléshez nem kell engedély!!!!! Túlbuzgó mérnököt felejtsd el, gondolom csak le szeretne húz, feleslegesen.
2019.03.27.-23:43 #57337Sziasztok, lakóautó felújítót vagy segítséget keresek a felújításban, csatolom a képet a kijavítandó hibáról .
köszönöm
üdv
JaniAttachments:2019.03.27.-23:36 #57334Tisztelt Bergember !
Az egyik hozzászólásban írtad, hogy tudsz vérprofi lakóautó felújítót .
Nekem szükségem lenne erre az infóra, kérlek küld el a kapcsolatot,
Köszönöm, Kincs Jani2019.03.27.-21:11 #57331[quote=”SirTom” post=54689]Üdv tagok, új vagyok, pár órát már olvasgattam a fórumban.
Először is, nit jelent a biwakolás szó?:)Ducato kisteherautót vettem 4éves, és két hete benne lakom, külföldön élek,de magyar a furgon,. matrac+hálózsák kombó jelenti az összes kényelmet. 👿 Van már egy 100ah-s akksi meg egy ledfüzér rákötve világításként, szal mihez kell,és mihez nem kelk engedély? Felhívtam egy autómérnököt,akit a NKH javasolt,szerinte ha hőszigetelés kerül a raktérre,azt is engedélyezni kell,mert változik az össztömeg…..:smt208
Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40×40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt ([/quote]Én azt javaslom, hogy olvasgass tovább!
Minden kérdésedre találsz választ.2019.03.27.-14:08 #57323Szerintem,a menetkész tömege változik a hőszigeteléssel.Az úgynevezett „üres” tömeget növeled a beépítéssel. Ehhez jön az üzemanyag,ablakmosó, eü. csomag,izzó készlt ezekkel együtt már menetkész tömeg. Ezen túl a forgalmiban szereplő megengedett össztömeg NEM változik. A komfort és hőérzet fokozására javasolnék neked nem- engedély köteles KÉT személyes hálózsákot ! üdv apóka
2019.03.27.-01:54 #57322Üdv tagok, új vagyok, pár órát már olvasgattam a fórumban.
Először is, nit jelent a biwakolás szó?:)Ducato kisteherautót vettem 4éves, és két hete benne lakom, külföldön élek,de magyar a furgon,. matrac+hálózsák kombó jelenti az összes kényelmet. 👿 Van már egy 100ah-s akksi meg egy ledfüzér rákötve világításként, szal mihez kell,és mihez nem kelk engedély? Felhívtam egy autómérnököt,akit a NKH javasolt,szerinte ha hőszigetelés kerül a raktérre,azt is engedélyezni kell,mert változik az össztömeg…..:smt208
Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40×40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt (2019.03.10.-01:23 #57233Gyusza ez szép munka, gratulálok
2019.03.09.-22:26 #57232Csórisztor. SK az utolsó varrásig. Most lett kész:)
https://photos.app.goo.gl/3hRwD2dJ4t46Lxs38Remélem így jó a link.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.