-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2007.11.24.-23:37 #5945
nekem van egy eladó, a Ducato-hoz való.Az ára 10 000 ft.-az egyik tappancsot vissza kell varrni.Egy hetet használtam.
06/70 3876-1562007.11.23.-11:35 #5943[quote=”Fittipaldi”:10aym5xr]Lehet hazánkban kapni szélvédőre tapasztható takarót? 2003-as Renault Masterre
kellene és 1996-os Ducatora.[/quote]
Természetesen lehet kapni. Ahogy Oldi is írta valószínűleg bármelyik lakóautóval foglalkozó cég be tudja szerezni.
Nálunk mind a két fajta autóra 17.500 Ft-ba kerül. Ebben benne van a szélvédőre és a két oldalsó ablakra való hőpaplan.2007.11.23.-03:38 #5942[quote=”Fittipaldi”:3jti98h2]Sziasztok!
Lehet hazánkban kapni szélvédőre tapasztható takarót?Ha jól
tudom németül thermomatte a neve.2003-as Renault Masterre
kellene és 1996-os Ducatora.[/quote]Biztos lesz az ismert lakóautós cégeknél, ha megrendeled, – jó pénzért… #-o
Mondjuk én bármelyik barkácsáruházban kapható radiátor mögé való termo fóliából vágtam méretre. Az öntapadós tépőzár meg megtartja, oszt kész.. Fillérekből. =D>
2007.11.23.-03:04 #5941Sziasztok!
Lehet hazánkban kapni szélvédőre tapasztható takarót?Ha jól
tudom németül thermomatte a neve.2003-as Renault Masterre
kellene és 1996-os Ducatora.2007.11.10.-01:11 #5872köszönöm, nekem t2-be kell, de a mechanikája ott is ugyanaz. Köszönöm a tanácsokat. Szétnézek először, hátha készen is lehet kapni.
2007.11.09.-19:47 #5869[quote=”bazsa”:2h2f90hc]sziasztok, kisbusz hátsó ülését szeretném átalakítani, úgy hogy vízszintes helyzetbe le tudjam dönteni az üléseket. Kellene egy speciális fém vasalat ehhez, de sehol sem találok ilyet. Tudna valaki segíteni. Esetleg valami ötletet adni ahhoz, hogy lehet ülést ággyá alakítani, hogy a ülés funkciója is használható legyen. Köszönöm[/quote]
Ahogy utazó67 is mondja, a vasalat neve kétszer kattanós rekamié vasalat.
Az alábbi linken találsz egy T3-ba való ágy készítéséről képet, valamint a vasalatról egy képet, hogy hogyan is néz ki.
T3 lakóautó ágy2007.11.09.-19:08 #5868Szia bazsa.Ha egyre gondolunk,akkor a megoldás rekamié csuklopánt.Kárpitos boltban lehet beszerezni.De vigyázz,nem kis átalakitás.Üdv. [-X
2007.11.09.-18:07 #5867sziasztok, kisbusz hátsó ülését szeretném átalakítani, úgy hogy vízszintes helyzetbe le tudjam dönteni az üléseket. Kellene egy speciális fém vasalat ehhez, de sehol sem találok ilyet. Tudna valaki segíteni. Esetleg valami ötletet adni ahhoz, hogy lehet ülést ággyá alakítani, hogy a ülés funkciója is használható legyen. Köszönöm
2007.04.17.-04:24 #4800[quote=”c-a-b-a”:1t7133s3]
Többit majd Martfün üdv mindenkinek csaba[/quote]Várjuk 😆
2007.04.17.-04:20 #4799[quote=”zsuzsa”:2an73dgx]Örömmel láttam, hogy 😆 [/quote]
Jo volt olvasni Zsuzsa irását. Sok emléket ébresztett bennem.
A 80 as évek elején amikor Volga kombi volt a lakom ( volt abba minden kinyithato mandzárt szoba, tusolo, stb ) a Cote Azuron a kempingbe töbszöri betüzés után ” V O L G A” kijavitott a recepcios ” Á volgvágen ost blok no gut sprechen deusch ” De én nem voltam olyan szerencsés mikor a válto csapágy tönkre ment mondták cirilbetüs csapágy legközelebb a vasfüggöny mögöt van. Majd elmesélem hogylehet töröt csapágyal hazajönni.
Vagy mikor a fejlödés már egy Barkasban volt mérhetö és megkaptuk a 3 évente esedékes 30 napos nyugat europai kiutazási engedélyt. Magyar országot Röszkénél elhagyva a határör megkérdezte hova megyyünk? Számomra természetes volt hogy a lejárando 10 ország közül az utolso várost mondom. Igy büszkén mondtam Londonba. Hát igen kikerekedet a szeme és felajánlotta hogy van bent az irodában egy europa térkép ha akarom nagyon szivesen odaadja hogy átnézzem. Ez a lako is töbször probára tett de a jo magyar mindenre felvan készülve kifogni nemtudott rajtunk megcsináltuk az utat. Riekába kezdte ott a függö csapszeg golyos kosara tört porrá. Ezen az uton Monte Carloba gondoltam nekem kell egy kis kár öröm és megáltam a casino elött ( akkor még 45 fokba lehetett a bejárat elött megálni) ezután a két ütemüt nagygázzal szivatoval leállitottam. miután füstbeborult minden kiszáltam és oda adtam a kulcsot a parkolosnak hogy vigye el. Nem lett sikere. Azzal kezdte hogy beült és elöre akarta huzni az ülést de az ülésnek nem volt háttámlája mert akkor nem fért volna be a tartalék motor a hátam mögé ami egy szivaccsal volt letakarva. miután elöre huzta az ülés támla helyett a szivacsot nagyon nem értette mijen technika az aminek ott a motorja. Az inditással sem volt sikere de annál nagyobb volt a füst.
Többit majd Martfün üdv mindenkinek csaba2007.04.16.-19:37 #4780ilyesmi story nekem is volt a neoplannal
franciaországban, történt, hogy a fék levegót tároló tartályról letört a csatlakozás egy rosszúl sikerűlt Y fordulás után
szinte fék nélkül, majdnem csak retarderrel bekecmeregtünk egy kamion szervízbe (26 tonna)
a szervízesek azonnal katalógusokat szedtek elő, és nagy futkosás és telefonálgatás közepette kiderűlt, hogy csak rendelésre van alkatrész
12-en laktunk a buszban, nekünk nem ajánlották fel sem az udvart, sem a vizesblokkot 🙂
(pedig nagy örömünkre a szomszédos supermarketben 70FT volt egy doboz hideg Kronenburg sör… a lányoknak meg is lett a délutáni programjuk) 🙂más nem maardt, kértünk egy fűrészlapot kezdetnek
egy idő után, már teljesen szabadon mozoghattunk a szervízben, elmonták milyen szerszám merre van, leültek, és nézetk minket
a végén pont annyi menet tartott, mint ha újat tettünk volna be
a végén lemeózták, majd nevetve elmesélték, hogy egyszer láttak egy román turistabuszt egy parkoloban, ahol a 2 sofőr éppen a váltót szerelték le a buszról, amiben valamit javítaniuk kellettnevetve mondták, hogy mi, kelet europaiak mikre nem vagyunk képesek 🙂
a kényszer… ugyebár? 🙂
még lenne náhány kaland, de azt inkább a lent említett pia mellett egyszer 😉
ja, és ez nem vicc 😉
2007.02.17.-00:41 #4382[quote=”zsuzsa”:38r0masm]Örömmel láttam, hogy …. 😆 [/quote]
Leírásodat végigolvasva két dolog jutott eszembe:
1. Azt (is) szeretem a lakóautózásban, hogy sokszor adódnak olyan feladatok melyeket meg kell oldani, és ehhez többnyire szükség van némi leleményességre is.
2. Hallottam egy mondást (amit állítólag nem is magyarok találtak ki, és ha így van, pláne büszkeséggel tölt el), hogy „A Magyar bármit meg tud javítani, ha van kéznél egy darab drót és egy kis szigetelőszalag.” =D>2007.02.16.-01:13 #4381Örömmel láttam, hogy nem csak mi épitgettünk különbőző csodákat, pl. URAL, busz stb.
A lényeggel kezdem, az uram a „ficsor” enyhén szólva nem egy barkács típus, ha bármit kell a lakásban, kiválóan megmagyarázza, hogy az miért nem olyan egyszerü, de közvélemény kutatásaim szerint ez általában jellemző a férjekre.
Az enyém súlyosbitva van, azzal, hogy szerinte neki ez a foglalkozása (már mint a megmagyarázás), miután közlöm, hogy ezt kizárólag az egyetemen gyakorolja, de folyton próbálkozik itthon is.
Lényegre térve kezdettől az utazás volt a fő mániánk, amit főleg anyagilag nem nagyon engedhettünk meg magunknak, akkor még úgy gondoltam, hogy fiatalság felelőtlenség, később már ez a mentség sem volt (van) meg, viszont e nékül teljesen „gürc az élet” számunkra.
Szóval kezdettől irigyeltük a lakóautókat, akkoriban még nem volt olyan sok, de közülük elég sok Volkswagent és egyéb igy-úgy beépitettet is láttunk.
Aztán egyszer úgy adódott, hogy az én kocsimat totálkárosra törték, ekkor úgy döntöttünk, hogy venni kell valamit, amiből lakó lesz.
93-ban nem volt túl nagy választék (abból a pénzből).
Igy lett egy Latvijánk, ha tudod mi az, akkor már nem vagy túl fiatal 😆
Hamarosan kiderült, hogy Lala (az uram) kapott egy ösztöndíjat Írországba, ahova persze a lakósitott Latvijaval akartunk menni.
Mivel itt bérházban lakunk, hazámba mentünk, Győrbe, ahol udvar, műhely, szerszámok, apám által évtizedeken át gyűjtött akármik, sok mindenhez értő segítség, az öcsém, állt rendelkezésünkre. Itt két hét alatt építettük meg a fotóalbumban megtekinthető akármit.
Volt aki azt mondta, hogy ezzel legfeljebb a szomszéd faluig menne, a határon is „érdeklődve” néztek meg bennünket a fináncok, akkor még nagyon kérdezgették az úticélt, stb.-t #-o
Néhány Latviás élmény.
Eljutottunk Írországba, visszafelé Skócián át jöttünk (lásd „élménybeszámolók”) ahol a szokásos szakadó esőben, a világ végén, ablaktörlő motornak annyi.
Keresgélés: szerelő, nem tud ilyet, tipp falu túlsó vége, Kurt a „német” neki mindene van.Kurt meglett, tényleg mindene volt, talált egy Lada ablaktörlő motort, eljött velünk a szerelőhöz hosszan dumáltak, rávette, hogy csináljon belőle valamit, nem nagyon akart de nekiállt, néhány óra, sok káromkodás, asszony közben háromszor telefonált neki, de MEGCSINÁLTA, egész további úton működött, nem kért egy fillért se (SKÓT!), üveg bor, Kurtnak is, örültek, mi is.
Örökös tanulság, mindig betartjuk, légy kedves !, és mindig legyen nálad néhány üveg jó bor !
Köv.,szintén Skócia világ vége után 2 km-rel falu, beáll a hátsó kerékagy csapágy ( ne felejtsd Latvija – Skócia ).
Szerelő megállapítja, hogy a csapágyház is tönkre ment, majd közli, hogy sajnos, csak a legközelebbi kisvárosban tud esztergáltatni. Közben valamilyen ? katalógusban a cirill betűs jelzésű csapágyat !!! megkeresi, és megrendeli a megfelelő méretet.Mivel látja, hogy ebben lakunk, felajánlja, hogy maradjuk itt, a műhely udvarán, használjuk a vizesblokkot, és az ügyfélvárót is, másnap kocsi megszerelve, mivel nem volt elég készpénzünk, be kellett mennünk a városba, én felajánlottam addig egy útlevelet, ezen nagyon csodálkozott, hogy minek az, visszajöttünk, fizettünk + üveg bor, majd tovább. Az alkatrész és szerelés a kocsi életében kitartott.
Élmény még volt bőven, hiszen utána megjártuk vele az Alpok összes „rendes” és nem ajánlott hágóit is, ezen kívül, a Pireneusokban dettó, Andorrából indulva, cikk-cakkban a nyugati oldalig, többször is.
Ezen kivül több országot, Portugáliáig bezárólag ahol 2 hónapot csavarogtunk.
Ott nagyon érdekes kemping bejelentkező lap van, csomó kitöltendő rublika, pl. kocsi tipusa, ennél egy idő után, miután egy kempinges „levolkswagenezte”, maradtunk ennél, aminek később a többi nagyon örült.
Másik fontos rublika a lakhely, ez a magyar útlevélben nincs, így lakcímnek több dolog szerepelt pl: „BM Központi Hivatal”, ez valahol benne van az útlevélben.
Portugáliában történt: hogy kell tönkrement kempingszék alumínium drótjából kéziféket csinálni ?- cimü jelenet 🙄
Az eset egy gyönyörű halászkikötő parkolójában történt, vasárnap délelőtt, helyi népesség sétányán, ünneplőben templom után #-o , már mint a lakosság.
Parkoláskor kéziféket behúzva az a Lala kezében maradt.
Kézifékkar és a bovden közötti pálca elszakadt, tehát szerelés.
Megjegyzem, hogy általában sok szerszám, és egy negyed kocsira való alkatrész jött velünk a hosszabb utakra, plusz Lala már kiválóan szerelte addigra.
A kempingszék előtte ment tönkre, a két kiváló merevitődrótot nem dobtuk el ! [-X
Igy a kikötőben található vasbólyát üllőnek használva, Lalám ügyesen pótolta az alkatrészt, a helybéliek udvarias érdeklődésétől kisérve 😆
Ha bárki ezt végig olvasta, hálásan köszönöm a türelmét, további részletek esetleg (némi pia után) a legközelebbi tálálkozón.
Ez csak vicc, ne féljetek 😆2007.02.14.-00:48 #4379[quote=”GaborApa”:18ygrmfp]Jó is az, ha van egy szőke is a háznál, különben csak az építgetés maradna és sosem lenne utazás. 😆
Na meg az sem utolsó dolog, ha a fürdésre útközben is meg van a lehetőség. 😉 [/quote]
Igen van fürdőszoba, Wc,konyha és minden amit fontosnak tartottunk, bár a tapasztalatunk még nem olyan sok mert a neveltetésünkből sajna kimaradt a campingezés/szülőknél már megreklamáltuk a dolgot 😡 /.Véletlen cseppentünk bele, és egyből beleszerettünk, amint haza jöttünk tudtuk, hogy végünk.
Elkeztünk lakóautokat nézegetni….nézegettünk…..és tudtuk, hogy egyszer nekünk is lesz, de addig is gyűjteni szerettük volna a tapasztalatot és vettünk egy kis lakókocsit.Nem becsülöm le, mert ez is csodálatos nyaralásokat jelentett, de nagyobb szabadságra ……és egy lakóautóra vágytunk.Aztán májusban haza állitott a párom egy furgonnal, hogy idén ezzel fogunk menni.Nagy lelkesedéssel kimentünk személyautóval ausztiába ablakokért, szerelvényekért…., megvettük nagy szeretettel bepakoltunk és indultunk illetve indultunk volna haza, mert az addig kifogástalaniul müködő autónk meg se nyekkent.Ez már délután 5-kor volt az osztrák szerelők 5-kor már nem dolgoznak, mondták majd holnap.Telefon haza a saját szerelőnek.Hosszas kommunikáció után kiderült, hogy az elektromos ac adta meg magát.Szerelő útnak indult új ac-val. Ez a kis kitérő nem tartozott a költségkimélő kategóriába/De már voltak szép ablakaink/És még akadályok tömegén gázoltunk át-nem hiszem ha nem velünk történik- de szépen haladt az épités.Szegény párom annak örült ha nem látott/mert amikor igen akkor mindig volt egy remek ötletem?! #-o /De közreműködésem ellenére elkészült és a már leirt módon elindultunk.A lelkesedés azóta is töretlen a lakóautó családtaggá vált.Bár mostanában egyre nagyobb erővel jelzi a család többi tagja, hogy Ők is jönnének…….szegény István épithet egy nagyobbat 🙂2007.02.13.-04:10 #4375[quote=”Istvan”:2tpdqx08]Szervusztok!
Nagyon érdekes a fórum régóta olvasgatjuk, Istvan felesége Edit vagyok, mivel én „szőke” vagyok nem tudom hogy hol kezdődik a lakóautó épités, de azt konkrétan tudom, hogy szegény István számára ott ért véget amikor egy szép nyári estén lerakta a csavarhúzót, és azt hitte szegény, hogy van esélye egy jó fürdőre [-X , ….[/quote]
Jó is az, ha van egy szőke is a háznál, különben csak az építgetés maradna és sosem lenne utazás. 😆
Na meg az sem utolsó dolog, ha a fürdésre útközben is meg van a lehetőség. 😉2007.02.12.-22:11 #4370Szervusztok!
Nagyon érdekes a fórum régóta olvasgatjuk, Istvan felesége Edit vagyok, mivel én „szőke” vagyok nem tudom hogy hol kezdődik a lakóautó épités, de azt konkrétan tudom, hogy szegény István számára ott ért véget amikor egy szép nyári estén lerakta a csavarhúzót, és azt hitte szegény, hogy van esélye egy jó fürdőre [-X , de mi a lányunkkal bepakolva vártuk, igy csak egy gyors fürdőre volt ideje.Még aznap este elindultunk, mert Mi nők úgy gondoltuk, hogy itt van a lakóautó épités vége……Szerintem igazunk volt, mert egy fergeteges olasz körutat jártunk be próbaút cimszó alatt./És szerelni sem kellett/Nagyon sokba került, rengeteg munkába….de nagyon megérte[/b]
2007.02.08.-00:57 #4360ne is mond, egyik végletből a másikba 😉
2007.02.07.-22:52 #4356[quote=”zsolt”:252su7sk]jóreggelt!…most egy T3 Multivan tartja a frontot (13 éve az enyém), amíg nem találok helyette egy újabbat[/quote]
Hurrááááá! =D> Még egy VW-s! Főleg, hogy T3. Nekem is az van és nagyon szeretem. Nem szűkös egy kicsit a Neoplan után? 😀2007.02.07.-12:58 #4351jóreggelt!
sajna már nem az enyém 🙁
csak mint érdekesség említettem meg a saját kezűleg topicban…az autó ma is megy, de az új gazdája már kizárólag csak autóversenyekre jár vele.
korábban nálam is ez volt a fő profilja, csak a szabadídőnkben csavarogtunk vele.
mikor abbahagytam, eladtam, egy ekkora vassal elég sok a macera azértmost egy T3 Multivan tartja a frontot (13 éve az enyém), amíg nem találok helyette egy újabbat
2007.02.07.-04:34 #4342[quote=”medmad”:2vk5ac1g]szerintem a lakoauto sk épités az minimum itt kezdödik…..[/quote]
Egyetértek.
Gratulálok! =D>2007.02.07.-04:22 #4340[quote=”zsolt”:1ovwh19r]Sziasztok!
egyszer én is nekiálltam építeni, ez lett belőle 😀
viszont sok kellemes emlék fűződik hozzá 😉a busz[/quote]
Szia Zsolt!
Üdv a klubban! Szép nagy vassal jártok. =D> Ismét egy nem hétköznapi lakóautóval gyarpodtunk.
Láthatjuk majd a találkozón?2007.02.07.-03:00 #4335Sziasztok!
egyszer én is nekiálltam építeni, ez lett belőle 😀
viszont sok kellemes emlék fűződik hozzá 😉2007.02.06.-21:37 #4332szerintem a lakoauto sk épités az minimum itt kezdödik.
meg nézhetitek az indulástol a befejezésig.medmad foto albumomban.
medmad[/img]
2006.11.01.-22:17 #3930Helló. KÖSZ az ötlet , megnéztem a weblapjukat is , ünnep utám
megkeresem őket.
macs2006.11.01.-20:47 #3929[quote=”macs45″:136ioc1z]Sziasztok.Keresnék olyan ” lakótársat” aki Detlefs 5801 -esre szerelt motortartót vagy van valami ötlete. A gyári tartót nem lehet az alvázhoz rögziteni a maszek lakatosok is feadták. Útban van a viztartáj. Ha kikerüljük lefelé ingatag lett az egész , 100 kiló alatt is nyaklik az egész.Felagyam?
tom -cat
ÜI: KAPTAM TIPPEKET ( VEGYEK NORMÁLIS LAKÓT )
nekem ő olyan mint a magyar narancs, pici, sárga, savanyu de
az enyém.[/quote]Szia
Hívd a Pillanat szervízet a támogatóink között megtalálod.
Mindíg mindenre van ötlete.András
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.