Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Legutóbb frissítette kokenyj 4 years telt el
192angok
1,596 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #3071
    ficsor
    Felhasználó

      Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.

    • Szerző
      Válasz
    • #19011
      istozi
      Felhasználó

        [quote=”muerto”:3bf9muhs]Áááh szóval te mérnök vagy?! Lassan körvonalazódik, hogy ki kicsoda 🙂 Olyan rajzot biztosan nem tudok készíteni ami megfelelő lenne így inkább fizetnék érte az a tuti. 🙂

        Én is arra gondoltam, hogy pár szazezerért veszek vmi leharcoltat és akkor biztos, hogy nem fog meglepetésként érni ha vmi elromlik 🙂 Úgysem csak 1-2 évre tervezem a használatát… Csak a főbb elemek legyenek épek…

        Összeget tudsz írni arra, hogy komplett mibe fájna a komplett procedúra amíg kifuthat az utcára?[/quote]

        Sokba!!!
        Kérj ajánlatot szerelőktől.
        Olajcserék (mindenhol!), vezérműszíj, fékek, kormány, általában teljes gumicsere, akku, sebváltó-felújítás, adagoló-beállítás, porlasztócsúcsok, lakatosmunka, stb. Ezt MINDEN 6 évnél idősebb autón meg kell csinálni. Most, így ünnep előtt nem akarom folytatni.
        Majd megmutatom (elküldöm) az én átalakítási engedélyemet. Annak a mintájára meg tudod csinálni a papírmunkát.

        #19004
        Blue
        Felhasználó

          [quote=”istozi”:ipe45qg5] kellett cserélni – – meg vízpumpát[/quote]

          😉

          #19002
          Névtelen

            [quote=”istozi”:13m4pht0]Egy öreg busz – feltehetőleg – nagyon sokat ment. Arra kérj ajánlatot szerelőktől, hogy ha mindent cserélsz, vagy javíttatsz rajta, az mibe fog fájni. Ezt számold hozzá a vételárhoz (nekem pl az ajtó kédereket kellett cserélni – 50 Ezer- meg vízpumpát, stb), miután mindent megjavíttattam a gépen. Ez a pénz 300-600 E Ft is lehet, ezért érdemes a lehető legolcsóbbat megvenni, vagy fiatalt és kevésbé lefutottat.
            A tervezési rész nem ügy, ha lerajzolod, aláírom. De meg fogom nézni!
            istozi[/quote]

            Áááh szóval te mérnök vagy?! Lassan körvonalazódik, hogy ki kicsoda 🙂 Olyan rajzot biztosan nem tudok készíteni ami megfelelő lenne így inkább fizetnék érte az a tuti. 🙂

            Én is arra gondoltam, hogy pár szazezerért veszek vmi leharcoltat és akkor biztos, hogy nem fog meglepetésként érni ha vmi elromlik 🙂 Úgysem csak 1-2 évre tervezem a használatát… Csak a főbb elemek legyenek épek…

            Összeget tudsz írni arra, hogy komplett mibe fájna a komplett procedúra amíg kifuthat az utcára?

            #18995
            istozi
            Felhasználó

              [quote=”muerto”:3q7us4bh]Köszönöm jófejek vagytok! Megpróbálok lejutni de kevésesély van rá sajnos. Egyeztettem az asszonnyal és Ő végig dolgozik. 🙁

              Hát ez egyre rosszabb :smt209 Folyton akadályokba ütközik az ember. Akkor marad a minibusz átalakítás, csak a project fog tolódni, mert azok kicsit drágábbak. Vagy évjáratban megyek kicsit visszább. Ami így szóba jöhet az akár egy 208D vagy 209D Mercedes is lehet. Erről tudtok vmit mondani? Mennyire lehet jó vétel egy majdnem 20 éves kisbusz? Mert ha annyit kell rákölteni mint egy jó állapotú újabbra akkor nem biztos, hogy megéri. Bár a formája miatt talán jobb mint a mostaniak. Nem túl szép viszont jó csúny és szögletes. 🙂

              Tételezzük fel, hogy megvan a kisbusz és be van rendezve.
              Ezután jön a mérnök szaki aki megnézi, hogy mit csináltam, megcsinálja a terveket amit engedélyeztet, aztán vizsgáztatom és kész?
              Ezek kb. milyen költségek? Mármint a mérnöktől kezdve… :smt217 [/quote]

              Egy öreg busz – feltehetőleg – nagyon sokat ment. Arra kérj ajánlatot szerelőktől, hogy ha mindent cserélsz, vagy javíttatsz rajta, az mibe fog fájni. Ezt számold hozzá a vételárhoz (nekem pl az ajtó kédereket kellett cserélni – 50 Ezer- meg vízpumpát, stb), miután mindent megjavíttattam a gépen. Ez a pénz 300-600 E Ft is lehet, ezért érdemes a lehető legolcsóbbat megvenni, vagy fiatalt és kevésbé lefutottat.
              A tervezési rész nem ügy, ha lerajzolod, aláírom. De meg fogom nézni!
              istozi

              #18961
              Névtelen

                [quote=”GaborApa”:3bubcy5k]azért pakoltam ide mert inkább ide illenek a kérdések, a buszos topic az inkább a nagy busz átépítéséről szól.[/quote]

                Ja bocs, azt hittem én klikkelgettem össze-vissza 🙂

                #18960
                GaborApa
                Felhasználó

                  azért pakoltam ide mert inkább ide illenek a kérdések, a buszos topic az inkább a nagy busz átépítéséről szól.

                  #18959
                  Névtelen

                    [quote=”reprodesign”:3lplbcqx]Nekem egy 6 személyes vitom volt! Tgk! aki ismeri az tudja V osztályos tehát a hátsó ülés mögött 20 cm azaz húsz centi volt a hatóság megkérdezte,hogy hol a fal??
                    😆 😆 nem gyenge a bürokrácia![/quote]

                    A lényeg, h csatlakoztunk az EU-hoz. A baj csak az, hogy azok az emberek akik ezeket a szabályokat hozzák nem EU konformizáltak.

                    [OFF] A kitcarosok már régóta harcolnak a szabályok megváltoztatása miatt. Egyenlőre nekik sem sikerül

                    #18956
                    Névtelen

                      Köszönöm jófejek vagytok! Megpróbálok lejutni de kevésesély van rá sajnos. Egyeztettem az asszonnyal és Ő végig dolgozik. 🙁

                      [quote=”GaborApa”:ff7yojh2]Mivel ez egy szabad ország…., erre nem bátorítanálak. [-X
                      Kalkuláld bele, hogy elindultok nyaralni és kiszúrják (akár menet közben is), hogy nincs bent a fal. Megállítanak, leszedetik a rendszámot. Bünti + vizsgára küldenek.
                      Egy barátommal a (nem is lakóautó) vitojával előfordult.
                      Kiszedte a rácsot, mert így egyszerűbb volt pakolni. 🙄

                      Amúgy, szerintem is gyere nyugodtan a találkozóra. 😉 [/quote]

                      Hát ez egyre rosszabb :smt209 Folyton akadályokba ütközik az ember. Akkor marad a minibusz átalakítás, csak a project fog tolódni, mert azok kicsit drágábbak. Vagy évjáratban megyek kicsit visszább. Ami így szóba jöhet az akár egy 208D vagy 209D Mercedes is lehet. Erről tudtok vmit mondani? Mennyire lehet jó vétel egy majdnem 20 éves kisbusz? Mert ha annyit kell rákölteni mint egy jó állapotú újabbra akkor nem biztos, hogy megéri. Bár a formája miatt talán jobb mint a mostaniak. Nem túl szép viszont jó csúny és szögletes. 🙂

                      Tételezzük fel, hogy megvan a kisbusz és be van rendezve.
                      Ezután jön a mérnök szaki aki megnézi, hogy mit csináltam, megcsinálja a terveket amit engedélyeztet, aztán vizsgáztatom és kész?
                      Ezek kb. milyen költségek? Mármint a mérnöktől kezdve… :smt217

                      #18853
                      repi
                      Adminisztrátor

                        [quote=”GaborApa”:3tvdwum1]Mivel ez egy szabad ország…., erre nem bátorítanálak. [-X
                        Kalkuláld bele, hogy elindultok nyaralni és kiszúrják (akár menet közben is), hogy nincs bent a fal. Megállítanak, leszedetik a rendszámot. Bünti + vizsgára küldenek.
                        Egy barátommal a (nem is lakóautó) vitojával előfordult.
                        Kiszedte a rácsot, mert így egyszerűbb volt pakolni. 🙄

                        Amúgy, szerintem is gyere nyugodtan a találkozóra. 😉 [/quote]

                        Nekem egy 6 személyes vitom volt! Tgk! aki ismeri az tudja V osztályos tehát a hátsó ülés mögött 20 cm azaz húsz centi volt a hatóság megkérdezte,hogy hol a fal??
                        😆 😆 nem gyenge a bürokrácia!

                        #18851
                        GaborApa
                        Felhasználó

                          [quote=”muerto”:2ul2snkd]… Egy par csavarral rogzitheto racsos megoldassal nem lehet kivaltani amit a vizsganal be, vizsga utan meg ki lehetne szerelni?
                          …[/quote]
                          Mivel ez egy szabad ország…., erre nem bátorítanálak. [-X
                          Kalkuláld bele, hogy elindultok nyaralni és kiszúrják (akár menet közben is), hogy nincs bent a fal. Megállítanak, leszedetik a rendszámot. Bünti + vizsgára küldenek.
                          Egy barátommal a (nem is lakóautó) vitojával előfordult.
                          Kiszedte a rácsot, mert így egyszerűbb volt pakolni. 🙄

                          Amúgy, szerintem is gyere nyugodtan a találkozóra. 😉

                          #18846
                          repi
                          Adminisztrátor

                            [quote=”muerto”:160ljtrm]

                            Ha nem eretnekseg szgk-val beallitani egy lakoautos talalkozora [/quote]

                            Bocsánat,hogy bele =D> fázok de elsősorban ez egy baráti társaság akik lakóban utaznak 😆
                            Én is rég klub tag voltam pedig még a lakóm sem volt meg, csak az ára 😆 😆
                            Valahol el kell kezdeni…várunk szeretettel 😀 =D>

                            #18843
                            istozi
                            Felhasználó

                              [quote=”muerto”:o5wh1gae]a hatranyok nem olyan veszesek. Csak az elvalaszto zavar egy kicsit,azt kivennem… Egy par csavarral rogzitheto racsos megoldassal nem lehet kivaltani amit a vizsganal be, vizsga utan meg ki lehetne szerelni?
                              A meleg bent es kin tartasara meg egy vastagabb elhuzhato fuggony is megtenne. Meg szep is lehetne 🙂

                              Zart ducatoban, szigetelessel 185 cm? Hat ez remek!!!! akkor el fogok férni 🙂

                              Ha nem eretnekseg szgk-val beallitani egy lakoautos talalkozora akkor lehet, hogy elmegyek az egyik nap egy kis ismerkedesre, beszelgetesre. Lehet, hogy a baratnomet is sikerul elcsalni, bar akkor nem sokat tudunk majd maradni mert a kutyat nem lehet meg sokaig egyedul hagyni. (nemreg mutottek meg)[/quote]
                              Várunk, gyere. Nézd meg a jelentkezők listáját, nem te lennél az egyetlen. Mellesleg jól lehet szórakozni is.

                              #18836
                              Névtelen

                                [quote=”istozi”:qv6ohccp]A régebbi Ducatóban (3 cm hőszigeteléssel) tudok 185 cm belső szélességet csinálni.
                                Ha eljössz a Szilveszteri találkozóra, megmutatom.
                                Én csináltam magasítást is, de azzal voltak gondjaim.
                                Válaszfal: Célszerű, ha van átjárás hátra. Ha nyitható ajtót építesz a vezetőfülke és a raktér közé, és 2 fix ülés marad (esetleg egy 3. összecsukható is elmegy, de annak is kell biztonsági öv rögzítés!), akkor maradhat tgk. Hátrányai: raktérben nem szabad utazni, sebességhatárok (jelenleg) alacsonyabbak, menetlevél.
                                Előny: a szélvédő felé megy el a legtöbb meleg a lakótérből télen, meg onnan jön a legtöbb meleg nyáron (napsütésben), szóval ezeket az ajtóval kizárod.
                                Magasítás: Annyi kell, hogy állva elférj. Az is csak középen.[/quote]

                                a hatranyok nem olyan veszesek. Csak az elvalaszto zavar egy kicsit,azt kivennem… Egy par csavarral rogzitheto racsos megoldassal nem lehet kivaltani amit a vizsganal be, vizsga utan meg ki lehetne szerelni?
                                A meleg bent es kin tartasara meg egy vastagabb elhuzhato fuggony is megtenne. Meg szep is lehetne 🙂

                                Zart ducatoban, szigetelessel 185 cm? Hat ez remek!!!! akkor el fogok férni 🙂

                                Ha nem eretnekseg szgk-val beallitani egy lakoautos talalkozora akkor lehet, hogy elmegyek az egyik nap egy kis ismerkedesre, beszelgetesre. Lehet, hogy a baratnomet is sikerul elcsalni, bar akkor nem sokat tudunk majd maradni mert a kutyat nem lehet meg sokaig egyedul hagyni. (nemreg mutottek meg)

                                #18835
                                istozi
                                Felhasználó

                                  [quote=”muerto”:d52m0hyl]a kovetkezo fontos dolog a szigeteles. volt mar errol szo de az ikarusnal kicsit tobb a hely a vastag szigetelasnek. Egy ilyen kis furgonnal eleg hotukorrel beboritani a falakat, tetot, padlot vagy az ikarusznal ajanlott szendvicspanel is kell?
                                  Jo lenne minnel vekonyabb falakat osszehozni, hogy a fekvofelulet a leheto legszelesebbl ehessen. kb. 1,7*1,4m
                                  En 182 vagyok, szoval igy is csak ferden fekve nem lognek le rola… 😀 [/quote]
                                  A régebbi Ducatóban (3 cm hőszigeteléssel) tudok 185 cm belső szélességet csinálni.
                                  Ha eljössz a Szilveszteri találkozóra, megmutatom.
                                  Én csináltam magasítást is, de azzal voltak gondjaim.
                                  Válaszfal: Célszerű, ha van átjárás hátra. Ha nyitható ajtót építesz a vezetőfülke és a raktér közé, és 2 fix ülés marad (esetleg egy 3. összecsukható is elmegy, de annak is kell biztonsági öv rögzítés!), akkor maradhat tgk. Hátrányai: raktérben nem szabad utazni, sebességhatárok (jelenleg) alacsonyabbak, menetlevél.
                                  Előny: a szélvédő felé megy el a legtöbb meleg a lakótérből télen, meg onnan jön a legtöbb meleg nyáron (napsütésben), szóval ezeket az ajtóval kizárod.
                                  Magasítás: Annyi kell, hogy állva elférj. Az is csak középen.

                                  #18829
                                  Névtelen

                                    a kovetkezo fontos dolog a szigeteles. volt mar errol szo de az ikarusnal kicsit tobb a hely a vastag szigetelasnek. Egy ilyen kis furgonnal eleg hotukorrel beboritani a falakat, tetot, padlot vagy az ikarusznal ajanlott szendvicspanel is kell?
                                    Jo lenne minnel vekonyabb falakat osszehozni, hogy a fekvofelulet a leheto legszelesebbl ehessen. kb. 1,7*1,4m
                                    En 182 vagyok, szoval igy is csak ferden fekve nem lognek le rola… 😀

                                    #18828
                                    Névtelen

                                      Sziasztok

                                      Hasznos volt ezt a topicot de a vegen elszomorodtam egy kicsit.
                                      Tgk-t –> Szgk-ra kell vizsgáztatni+regado?! Hat nagyon nem tetszene! Minden esetben szukseges? Nekem elég lenne a 2 v. 3 személy is, nem kell tobb. Tobben ugy sem lennenk. A beepites lenne a rakomany… 😆
                                      De a valaszfalat tuti kiszurják?
                                      minibuszban meg nem lattam olyan magasat ami nekem kene… Vagy nem kerestem elegge?

                                      Vagy levizsgaztathato a minibusz ha utolag kap magasabb tetot? Engedelyeztethető?

                                      egy példa. igaz ennyire nem kene magasnak lennie 🙂

                                      #18827
                                      Névtelen

                                        [quote=”reprodesign”:1rzqf0rc]www.biwak.hu 😆 [/quote]

                                        Na igen, atolvastam a „Lakobusz, majdnem nullarol” c.
                                        topicot es eszrevettem a bannert is ami szinte mar kiszurta a szemem, megsem tunt fel elsore. 🙂
                                        Pont ez az amit kerestem!

                                        A topic is sok hasznos infot rejtett es vicces is volt 1*-2* 😀

                                        Maci, Istozi, EdGaR:

                                        Abban biztos vagyok, hogy nem lesz profi ha mindent magam csinalok, vagyis csinalnek. Be a hazban is nagyon sok mindent magam csinaltam amikor megvettuk.
                                        Az auto prsze mas mas dolgokra kell odafigyelni de bizom benne, hogy kapok majd 1-2 jó tanácsot.

                                        EdGaR: az az ikarus nagyon csabito lenne de ezt az almot meghagyom Pacso T nagykorunak. 🙂 Az en celjaimnak sajnos nem felel meg, tul nagy, es a fenntartása is tul sokba kerul…
                                        Arról nem is beszélve, hogy a beépítése is egy talicska penzt emesztene fel. Vagyis ket talicska, mert egy talicska a ducato lesz. 🙂 A csaladi beke megorzese is fontos nehogy aztan az allando lakcimem is egy kemping legyen. 😀

                                        Szoval koszonom a biztatast es elore koszi a segitseget is amit majd kapok 😆 😆

                                        Most atnyergelek Pacso T. Topicjaba, igazabol oda tartoznak meg a kerdeseim…

                                        #18818
                                        EdGaR
                                        Felhasználó

                                          [quote=”muerto”:2dhk6gel]vagy pl. egy ilyesmi. persze leegyszerusitve…

                                          Ducato[/quote]

                                          Szia muerto, üdv a csapatbam!
                                          Én nagyon tisztelem azokat, akik maguk vágtak bele az építésbe, sokat gondolkodtam én is ezen, míg végül vettem egy gyári felépítésű lakót. De! Ha tényleg van ambíciód és látsz rációt a sajátkezű kialakításban e felti hírdetés több, mint egy éve fent van és bizonyára alkuképes. Nagy előnye, hogy nem kell a hellyel takarékoskodnod, nagy hátránya a jelenlegi teljesítménye és a későbbi papírozása. Hajszálon múlt, hogy nem vágtam bele. Ha mégis belevágsz, tényleg érdeklődj Kertinél vagy GáborApánál, mert sok hasonlót láttak és alakítottak már át. Az ár :smt217 határ a csillagos ég 🙂

                                          #18817
                                          istozi
                                          Felhasználó

                                            [quote=”muerto”:lhnxp1zs]vagy pl. egy ilyesmi. persze leegyszerusitve…

                                            Ducato[/quote]
                                            Ha magadnak csinálod, biztosan egyszerűbb lesz a szerkezet, de bonyolultabb az életed, viszont megkapod mellé az alkotás örömét (és fáradságát. Én másfél évig dolgoztam az Ozimobilon). Egy kétszemélyes lakóban nem kell összecsukható fekhely, maradhat fix. A Ducato maxiban elfér a fürdő és egy kicsi konyha, de nem lesz hely táncparkettnek.
                                            Minden új dolgot igazán a tervezéskor lehet elrontani (a későbbi hibák javíthatóak), szóval készíts több részletes tervet. És kérdezz-kérdezz!

                                            #18813
                                            maci
                                            Felhasználó

                                              [quote=”muerto”:2sif7niz]vagy pl. egy ilyesmi. persze leegyszerusitve…

                                              Ducato[/quote]
                                              Szia.
                                              Vagyunk páran a klubban akik saját beépítésü autóval közlekedünk,mindenki a saját elképzelése szerint épitette meg autóját/használat,praktikusság,pénztárca/ profi módon a BIWAK tudja beépíteni náluk ötlet és minden van ami a lakó építéséhez szükséges/ez nem :ny a BIWAK-felé/tény. Ha magad szeretnéd beépíteni sok jó ötlettel tudunk biztosan segíteni, mindenkinek van jó,és rossz tapasztalata mit kell másképp csinálni,hogy olyan legyen a lakó amilyet szeretnél/fűtés,víz,berendezés,kényelem,/ehhez szükséges anyagok beszerzésében is sok ötlet van.Sok sikert az új lakóhoz

                                              Üdv a csapatban 😆

                                              #18812
                                              repi
                                              Adminisztrátor

                                                [quote=”muerto”:1149pip3]vagy pl. egy ilyesmi. persze leegyszerusitve…

                                                Ducato[/quote]

                                                http://www.biwak.hu 😆

                                                #18811
                                                Névtelen

                                                  vagy pl. egy ilyesmi. persze leegyszerusitve…

                                                  Ducato

                                                  #18810
                                                  Névtelen

                                                    Sziasztok

                                                    úgy látom itt mindenkinek szép nagy lakóautója van, de azért gondolom van aki szintén kicsiben kezdte. Én egy zárt ducato maxit szemeltem ki, évjáratra ’98-2000. Ezt tervezem beépíteni. Leginkább csak én használnám, ritkán 2fő+kutya

                                                    Hol és mennyiért tudnék „profi” butorokat csináltatni?

                                                    Fekőhelyet (matracot) lehet méretre csináltatni? Olyat amin rendesen aldni is lehet nem csak szenvedni?

                                                    Mire érdemes odafigyelni, mit érdemes megvenni? (akku, töltő, inverter, wc, hűtő, klíma stb stb)

                                                    Van itt vki aki maga építette az autóját?

                                                    kb ilyenre gondoltam:

                                                    #16578
                                                    istozi
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”Twon”:3q2j0h3b]Lakóautóvá alakításhoz engedély szükséges?[/quote]
                                                      Elvileg igen. Mivelhogy nem felel meg az eredeti típusbizonyítványnak, amit még a gyártó (importőr) készíttetett.
                                                      Elvileg akkor is, ha szgk-ból indítod az átépítést és megváltoztatod az autó külsejét, vagy a belsejében az ülőhelyek rögzítése és a biztonsági övek elhelyezése nem marad gyári.
                                                      Mivel a lakóautó egy szgk, ha teherautóból akarod kialakítani, akkor …. De ezt már leírtuk.

                                                      #16575
                                                      Twon
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”istozi”:atci457v]Lehetséges, hogy járható az alábbi eljárás:
                                                        Van egy 9 személyes kisbuszod és egy ugyanolyan gyártmányú-típusú zárt kisteherautód (3 személyes). Megkéred az engedélyt a NKH-tól alvázcserére és motorcserére, annak érdekében, hogy a személygépkocsit felújítsd a tgk alkatrészeivel. Ezzel egyidejűleg megkéred ennek a zárt felépítményes (esetleg magasított) járműnek a lakóautóvá alakítását.
                                                        Mielőtt belefogsz, kérd meg az ottani Autófelügyelet állásfoglalását, hogy mit szólnának ehhez.
                                                        Sok szerencsét![/quote]

                                                        Lakóautóvá alakításhoz engedély szükséges?

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1,451-1,475 / 1,596

                                                      You must be logged in to reply to this topic.