-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2013.03.27.-01:06 #38407
[quote=”Nyomi”:3pr707bu]Sziasztok.
Az biztos, hogy nem lehet thg-ból 3 nál több ülésest csinálni, ha nem haladja meg a 3,5 tonnán. Én is végigjártam ezt a dukatónál. 3,5 T alatt nem lehet személyt szállítani mint pl. 3,5 t felett. Én is átépítésben vagyok, és már futottam pót köröket is, ha érdekel néhány dologban tudok segítséget nyújtani.[/quote]Szia!
Rosszul tájékoztattak!
Teherautó 3,5 t alatt is lehet több mint 3 személyes, pl fiat, citroen, renault, vw, mercedes, stb, nézd meg a gyári kinálatukat, csak ha platós is, akkor nincs regdíj, ha zárt furgon, akkor regdíj köteles!Üdv, feri555
2013.03.27.-00:59 #38406[quote=”cookiemonster”:1ybvo592]Köszi, bár lehet, hogy szerencsém lesz, és megúszom az átminősítést, lehet hogy találok külföldit, ami szgk.
[/quote]
Bocs hogy beleszólok vitába!
A jelenleg érvényes jogszabályok alapján 6/1990 KöHÉM rendelet, és az 5/1990 KöHÉM rendelet alapján ( felügyelet is ebből dolgozhat csak!) lakóautó lehet akár több személyes is, 9 fő fölött már busz jogsi kell hozzá! Ha teherautóból kerül átalakításra akkor regdíj köteles, ezt már itt többen megírták, de minden esetben átalakítás engedély köteles!
Az engedélyezési eljárás közben az engedélyező hatóság az engedély kérő költségére külső szakértő, vagy szakértői intézet közreműködését igénybe veheti.Ha esetleg valakinek konkrétabb kérdése van keressen meg, az elérhetőségem: http://www.reffi.hu oldalon megtalálható!
Üdv, feri555
2013.03.18.-23:25 #38271Én 1,5 éve a lakóautómat. Mivel munkához is használóm így a berendezést kivehetőnek kell lennie / ami nem kis fejtörést okozott főként a zuhanyzónál.Ha az elválasztó falat nem bontod ki a kutya nem kérdezi meg hogy mi van a forgalmidban. Egy hátránya van , hogy ha a szerb határör rosszul ébred akkor visszaküld a teherautó sávba ahol aztán órákig várakozhatsz.A horvátok, vagy a bosnyákok nem foglalkoznak vele.Én érdeklődtem vizsgáztatónál is, söt tavaj a gép így is vizygázott le./igaz addig kivettem a bútort, a belső borítással, abalkkal omnisztorral meg ne foglakoztak. [quote=”istozi”:1ywcufsz]Ha 3-nál több személy akar utazni egy ilyen autóban, az csak szgk lehet. A teherből személlyé való átminősítés díjköteles. Itt a regadó-kalkulátor: http://kalkulatorlap.hu/regisztracios_a … _2013.html
Személyszállító járműben minden utasnak rögzített ülés és minden üléshez 3 pontos biztonsági öv szükséges. Ha nincs bennt minden ülés, akkor csak annyi ember utazhat, amennyinek jut ülés és biztonsági öv. Ha van beépített gázkészülék, gázra vizsgáztatni kell. Ugyanígy érvényes, ha van beépített 230 V-os hálózat (terv-engedély-vizsga). Ha ilyen nincs (nincs beépítve), akkor nem lakóautó, hanem sima személygépkocsi (összecsomagolva, rakományként sokminden szállítható egy autóval). Kempingautó (nemhivatalosan) olyan kategoria, amely abban tér el a személy- v. teherautótól, hogy aludni lehet benne (a főzés-étkezés, fürdés-WC-használat kocsin kívül történik {kempingben, vagy majd otthon}, általában rövidebb kirándulásokra célszerű).
Azt neked kell végiggondolni, milyen célra akarod használni az autót, hogyan szoktatok túrázni. Más-más életformára való a személygépkocsi, a kempingautó és a lakóautó, a bármelyikkel vontatható lakókocsi. Mindenre alkalmas megoldás nincs (vagy nagyon terjedelmes és drága).[/quote]2013.03.07.-00:28 #38097Köszi, bár lehet, hogy szerencsém lesz, és megúszom az átminősítést, lehet hogy találok külföldit, ami szgk.
[quote=”Nyomi”:3fekq3gb]Sziasztok.
Az biztos, hogy nem lehet thg-ból 3 nál több ülésest csinálni, ha nem haladja meg a 3,5 tonnán. Én is végigjártam ezt a dukatónál. 3,5 T alatt nem lehet személyt szállítani mint pl. 3,5 t felett. Én is átépítésben vagyok, és már futottam pót köröket is, ha érdekel néhány dologban tudok segítséget nyújtani.[/quote]2013.03.06.-15:16 #38092Sziasztok.
Az biztos, hogy nem lehet thg-ból 3 nál több ülésest csinálni, ha nem haladja meg a 3,5 tonnán. Én is végigjártam ezt a dukatónál. 3,5 T alatt nem lehet személyt szállítani mint pl. 3,5 t felett. Én is átépítésben vagyok, és már futottam pót köröket is, ha érdekel néhány dologban tudok segítséget nyújtani.2013.03.06.-13:27 #38090OK, értem, köszi!
Lehet, majd foglak keresni, pláne, hogy T3 🙂
Ahogy látom, a tgk-ból átminősítés szgk-ba nem egy ördöngősség, csak nem éppen olcsó.Ennek tudatában vetem össze a tgk árakat az szgk-kkal, aztán, ha megvan és tgk lett, akkor kereslek.
Köszi szépen!
[quote=”Kerti”:23r2xud7]A T3-ban valóban nem volt régen hátul biztonsági öv, ezért nem is kötelező azokba, de ha most akarsz átminősíteni egyet, akkor már kötelező minden új beépítésre.
Istozi már nagyon jól leírta a lényeget ezért én nem írnám le, ha bármi kérdésed van keress nyugodtan engem is, mert mi ezzel foglalkozunk (lakóautó építés) és elég sok tgk-t vizsgáztatunk szgk-vá / lakóautóvá. ( 20/529-56-18 )[/quote]
2013.03.06.-02:27 #38089[quote=”boat74″:2jgg7hqf]Sziasztok,
annyi észrevétel csak, hogy ha 3 fősből 6 fősre alakítunk át egy autót, attól még maradhat tgk, nem feltétlenül kell szgk-nak lennie – ettől függetlenül az összes többi infó szerintem igaz (tehát kell hozzá mindenféle engedély, terv, regadó, stb..). Tudtommal az a lényeg, hogy gyárilag létezzen olyan kivitel abból a típusból. Tehát, ha van 6 fős tgk VW T3, akkor ki lehet belőle alakítani.[/quote]
Sajnos már nem lehet Magyarországon újonnan létrehozni 3-nál több személyes tgk-t zárt furgonból. Ami úgy volt vizsgáztatva, az maradhat, de ott is a második üléssor mögöt bent kell lennie a merev válaszfalnak. Ha 3-nál több személyes, vagy ki van véve a válaszfal, akkor már csak szgk lehet (hivatalosan).2013.03.06.-01:13 #38085Sziasztok,
annyi észrevétel csak, hogy ha 3 fősből 6 fősre alakítunk át egy autót, attól még maradhat tgk, nem feltétlenül kell szgk-nak lennie – ettől függetlenül az összes többi infó szerintem igaz (tehát kell hozzá mindenféle engedély, terv, regadó, stb..). Tudtommal az a lényeg, hogy gyárilag létezzen olyan kivitel abból a típusból. Tehát, ha van 6 fős tgk VW T3, akkor ki lehet belőle alakítani.
Nekem ugyanilyen terveim voltak kb. 1 éve és akkor kérdeztem rá a KPM-nél. –> aztán Ford lett belőle…Az én Ford Transit-om is 6 személyes tgk., amit kempingezésre használunk. Elég nehezen találtam ilyet, majdnem mindegyik 3 fős volt – de mi ugye négyen vagyunk. Azért is esett erre a választás, mert jóval nagyobb a T3-nál (4főnek!), de még könnyű közlekedni vele.
Egyébként „”sütiszörny”, Neked pont az én autóm kellene szerintem 😉 , mert én így használtam, ahogy Te is szeretnéd. Mondjuk még nem oldottam meg mindent, amit akartam, de egy szuper szezont végig nyaraltunk vele. Annyira van csak átalakítva, hogy a rendőrnek ne legyen feltűnő. Komoly átalakítást nem mertem csinálni, mert én elég peches vagyok „rendőr” témában…
Szóval a napokban írtam is a fórumra, hogy kitaláltuk, hogy lecseréljük egy gyári lakóra, így eladó lett a Ford.
Ha érdekel, írj privátban nyugodtan! Még fel sem tettem a hahu-ra, talán a hétvégén lesz rá időm.2013.03.05.-21:55 #38081[quote=”cookiemonster”:5ioylpav]…Akkor is minden üléshez kell 3 pontos öv, ha eredetileg nem volt ilyen a típusban? Úgy tudom a T3 korai évjárataiban nem volt még.[/quote]
A T3-ban valóban nem volt régen hátul biztonsági öv, ezért nem is kötelező azokba, de ha most akarsz átminősíteni egyet, akkor már kötelező minden új beépítésre.
Istozi már nagyon jól leírta a lényeget ezért én nem írnám le, ha bármi kérdésed van keress nyugodtan engem is, mert mi ezzel foglalkozunk (lakóautó építés) és elég sok tgk-t vizsgáztatunk szgk-vá / lakóautóvá. ( 20/529-56-18 )
2013.03.05.-13:23 #38079Szia és köszi a válaszokat!
Akkor is minden üléshez kell 3 pontos öv, ha eredetileg nem volt ilyen a típusban? Úgy tudom a T3 korai évjárataiban nem volt még.
Ezeket összeadva, akkor nekem személyautó kell gyakorlatilag, ami kempingbusz lesz, nem lakóautó, nem lesz beépített gáz. Víz az lesz beépítve. Olyan jellegű autóban gondolkozom, amelyiknél a kényelmi berendezések egyfajta könnyen kivehető blokkokban, dobozokban kapnak helyet.
Lenne egy konyha-doboz, amiből kihajtható egy kicsi gázpalackos égő, ami kivehető, és akkor kinn is használható. Hűtődoboz is mobil lenne, szóval valahogy így, hogy benn is használhatók a dolgok, de főszabály szerint kinn a kocsi mellett. Akkor ez így egy személyautó, néhány nagyobb tárolódobozzal.
Akkor csak az a kérdés, hogy a 3 személyes tgk-ból 5-6 személyes szgk-vá alakításnak van-e valami különleges követelménye?
Tervezés, övek és ülések pontjainak kivitelezése, ablakok behelyezése, vizsgáztatás, regadó. Még valami van?[quote=”istozi”:2v5sme34]Ha 3-nál több személy akar utazni egy ilyen autóban, az csak szgk lehet. A teherből személlyé való átminősítés díjköteles. Itt a regadó-kalkulátor: http://kalkulatorlap.hu/regisztracios_a … _2013.html
Személyszállító járműben minden utasnak rögzített ülés és minden üléshez 3 pontos biztonsági öv szükséges. Ha nincs bennt minden ülés, akkor csak annyi ember utazhat, amennyinek jut ülés és biztonsági öv. Ha van beépített gázkészülék, gázra vizsgáztatni kell. Ugyanígy érvényes, ha van beépített 230 V-os hálózat (terv-engedély-vizsga). Ha ilyen nincs (nincs beépítve), akkor nem lakóautó, hanem sima személygépkocsi (összecsomagolva, rakományként sokminden szállítható egy autóval). Kempingautó (nemhivatalosan) olyan kategoria, amely abban tér el a személy- v. teherautótól, hogy aludni lehet benne (a főzés-étkezés, fürdés-WC-használat kocsin kívül történik {kempingben, vagy majd otthon}, általában rövidebb kirándulásokra célszerű).
Azt neked kell végiggondolni, milyen célra akarod használni az autót, hogyan szoktatok túrázni. Más-más életformára való a személygépkocsi, a kempingautó és a lakóautó, a bármelyikkel vontatható lakókocsi. Mindenre alkalmas megoldás nincs (vagy nagyon terjedelmes és drága).[/quote]2013.03.05.-11:23 #38077Sok mindenfélét olvastam itt most… 😆
Hívj fel „sk”ügyben.
06-20-91-17-088.
:smt039
lipi2013.03.05.-02:43 #38073[quote=”cookiemonster”:1ica37c9]Sziasztok Lakóautósok!
Még új vagyok, mostanában fogom kezdeni a lakóautóm építését. Nem vagyok benne biztos, hogy jó topikot választottam, és már érintettétek a témát is többször, de hátha azóta változtak a feltételek, így ha nem gond bombáználak Titeket pár kérdéssel:
Egy kempingbuszt építenék egy VW T3 kocka transporterből. Ami lenne benne: 5-6 ülés ami legális, és ennyi embert tud szállítani. Lenne még ágy, szekrények, víz mosogatáshoz, és főzési lehetőség (ez csak egy kivehető kempingezős túrapalack, égőfejjel lenne, nem beépítve). Az alapjármű beszerzése a célegyenesben van, és itt látok rögtön egy problémát. Ez egy zárt tgk, 3 személyes, leválasztott raktérrel (dobozos), én viszont 5-6 személyest szeretnék, egybenyitottat.Tudom, akkor vegyek olyat, de most inkább nézzük meg azt, hogyha ennél maradok (ritka az összkerekes változat, most épp nincs is szgk eladó, az összkerekes átépítés nagyon bonyolult).
– Át lehet-e minősíteni egy 3 szem tgk-t 5-6 személyes szgk-vá, lakóautóvá? Nyilván reg. adó köteles a dolog, belekalkuláltam.
– Van-e ilyesmiben tapasztalt olyan ember köztetek, aki ebben tud nekem segíteni? És akar is 😀
– A reg. adón, és az anyagok díján kívül milyen nagyságrendű ennek a költsége? Ülések, övek rögzítésének a pontjai, ablakok, tervezési díj, egyéb papírmunka…
– Szgk-vá, vagy lakóautóvá lehet-e minősíteni? Mi a különbség a kettő közt a gyakorlatban? Pl.: ha a lakóautóból kipakolom a lakóautóra jellemző dolgokat, mert éppen egy kanapét kell hazaszállítanom, az szabálytalan? Vagyis ha valami lakóautó, akkor mindig benne kell lennie a berendezéseknek?
– Van kötelező berendezése egy lakóautónak? Pl, hogy legyen benne gáz, áram? Mert én igazából csak „kempingbuszt” szeretnék, dolgok nem beépítettek, inkább elősátorban főznék, stb.A belsőt utólag szeretném, egyedileg magam megcsinálni, így az most nem számít az elején h milyen lesz, tehát nem vadászok kiépített lakóautóra.
Előre is köszönöm, ha segítetek, nagyon tudnék örülni neki, mert ebben elakadtam most.
Üdv,
a Sütiszörny[/quote]
Ha 3-nál több személy akar utazni egy ilyen autóban, az csak szgk lehet. A teherből személlyé való átminősítés díjköteles. Itt a regadó-kalkulátor: http://kalkulatorlap.hu/regisztracios_a … _2013.html
Személyszállító járműben minden utasnak rögzített ülés és minden üléshez 3 pontos biztonsági öv szükséges. Ha nincs bennt minden ülés, akkor csak annyi ember utazhat, amennyinek jut ülés és biztonsági öv. Ha van beépített gázkészülék, gázra vizsgáztatni kell. Ugyanígy érvényes, ha van beépített 230 V-os hálózat (terv-engedély-vizsga). Ha ilyen nincs (nincs beépítve), akkor nem lakóautó, hanem sima személygépkocsi (összecsomagolva, rakományként sokminden szállítható egy autóval). Kempingautó (nemhivatalosan) olyan kategoria, amely abban tér el a személy- v. teherautótól, hogy aludni lehet benne (a főzés-étkezés, fürdés-WC-használat kocsin kívül történik {kempingben, vagy majd otthon}, általában rövidebb kirándulásokra célszerű).
Azt neked kell végiggondolni, milyen célra akarod használni az autót, hogyan szoktatok túrázni. Más-más életformára való a személygépkocsi, a kempingautó és a lakóautó, a bármelyikkel vontatható lakókocsi. Mindenre alkalmas megoldás nincs (vagy nagyon terjedelmes és drága).2013.03.04.-16:54 #38064Sziasztok Lakóautósok!
Még új vagyok, mostanában fogom kezdeni a lakóautóm építését. Nem vagyok benne biztos, hogy jó topikot választottam, és már érintettétek a témát is többször, de hátha azóta változtak a feltételek, így ha nem gond bombáználak Titeket pár kérdéssel:
Egy kempingbuszt építenék egy VW T3 kocka transporterből. Ami lenne benne: 5-6 ülés ami legális, és ennyi embert tud szállítani. Lenne még ágy, szekrények, víz mosogatáshoz, és főzési lehetőség (ez csak egy kivehető kempingezős túrapalack, égőfejjel lenne, nem beépítve). Az alapjármű beszerzése a célegyenesben van, és itt látok rögtön egy problémát. Ez egy zárt tgk, 3 személyes, leválasztott raktérrel (dobozos), én viszont 5-6 személyest szeretnék, egybenyitottat.Tudom, akkor vegyek olyat, de most inkább nézzük meg azt, hogyha ennél maradok (ritka az összkerekes változat, most épp nincs is szgk eladó, az összkerekes átépítés nagyon bonyolult).
– Át lehet-e minősíteni egy 3 szem tgk-t 5-6 személyes szgk-vá, lakóautóvá? Nyilván reg. adó köteles a dolog, belekalkuláltam.
– Van-e ilyesmiben tapasztalt olyan ember köztetek, aki ebben tud nekem segíteni? És akar is 😀
– A reg. adón, és az anyagok díján kívül milyen nagyságrendű ennek a költsége? Ülések, övek rögzítésének a pontjai, ablakok, tervezési díj, egyéb papírmunka…
– Szgk-vá, vagy lakóautóvá lehet-e minősíteni? Mi a különbség a kettő közt a gyakorlatban? Pl.: ha a lakóautóból kipakolom a lakóautóra jellemző dolgokat, mert éppen egy kanapét kell hazaszállítanom, az szabálytalan? Vagyis ha valami lakóautó, akkor mindig benne kell lennie a berendezéseknek?
– Van kötelező berendezése egy lakóautónak? Pl, hogy legyen benne gáz, áram? Mert én igazából csak „kempingbuszt” szeretnék, dolgok nem beépítettek, inkább elősátorban főznék, stb.A belsőt utólag szeretném, egyedileg magam megcsinálni, így az most nem számít az elején h milyen lesz, tehát nem vadászok kiépített lakóautóra.
Előre is köszönöm, ha segítetek, nagyon tudnék örülni neki, mert ebben elakadtam most.
Üdv,
a Sütiszörny2012.10.29.-01:17 #36339[quote=”Bazsa81″:3g4711jt]… No Kerti,kérhetem az árajánlatot? 😀 [/quote]
Persze, kérheted 😆 , de ha magad akarod csinálni akkor is szívesen segítünk amiben tudunk.
2012.10.29.-01:08 #36338Köszi a tanácsokat és az inverteres leírást is.
Majd még jelentkezem,ha jutok valamire.üdv.
Balázs
2012.10.28.-03:17 #36335Érdemes tudni: inverter kétfélevan forgalomban. Az olcsóbb az ún. négyszög-jelet adja, a drágább a színusz-lefutású váltóáramot (ami olyan, mint a hálózati). A négszög-inverterrel előállított áram nem mindenre jó, egyes villany-motorok hangosan zúgnak (szaggatottan járnak), egyes erősítők-átjátszók nem adnak tiszta képet, vagy hangot. A hőtermelő berendezéseknek mindegy, de az energiatakarékos lámpák egy részének nem. A jól megtervezett elektromos rendszer elemei össze vannak hangolva, nem lehet túlterhelni, a háttérben teszi a dolgát. Minél nagyobb invertert épít be valaki, annál több akkumulátor kell. A háztartásban megszoktuk, hogy áram „korlátlanul” jön. Az autóban ez nem oldható meg. Ezért minden berendezés kiválasztásánál elsősorban kisebb teljesítményűt kell keresni (ami még elfogadható), mint az inverter növelését választani.
Tapasztalati adat: az 1200 W-os inverterem 2 nyár alatt tönkretett 200 Ah-nyi indító-akkumulátort.2012.10.28.-01:46 #36334Pont ahogy írták elöltem.
Ülj le.
Tervez egy utat. Írd le mire van szükséged, mit hol használsz.
Aztán oda telepíts a szükségednek megfelelő csatlakozókat.
Vezetékeket túl méretezed abból nem lehet baj.2012.10.28.-01:45 #36333[quote=”Kerti”:28fl57v3]A két akkumulátor valóban jó és szerintem kell is.
Ami ennél fontosabb, hogy milyen az az akkumulátor, mert a sima indító aksi nem megfelelő erre a célra. Fedélzeti akkumulátornak érdemes valamilyen munka akkumulátort beépíteni.Egyedi építésnél általában arra kell kiépíteni a rendszert amire neked szükséged van, plussz egy kis ráhagyás, mert menet közben mindig jön valami újabb ötlet, hogy mi lenne még jó.
Azt, hogy mire kell a 230V azt csak te tudhatod, mivel mindenkinek másra van szüksége.
Van akinek a hajszárító alap felszereltség, van akinek luxus. 😆
Ami alapból elvileg biztos, hogy kell az a 230V-os akkumulátor töltő és néhány konnektor (kinek mennyire van szüksége).A 12V-os rendszer már kicsit bonyolultabb, mivel a lakóautókat alapból úgy kell tervezni, hogy szinte minden működhessen külső energia ellátás nélkül is és a töltés is meg legyen oldva úgy hogy ha jár a gépjármű akkor is töltődjenek az akkumulátorok és ha hálózatra kapcsoljuk, akkor is, valamint ne tudjuk lemeríteni a start akkumulátort a fedélzeti eszközökkel, ezzel megakadályozva, hogy ne tudjunk elindulni és ebből kifolyólag ott ragadjunk valahol.[/quote]
Úgy van ez kell nekem ,töltő menet közben, 220v-ról (pl kempingben). 220V nem túl sok W-al,viszont márkás. Ezen kívül hideg-meleg víz is szükséges.
Az alap 20l/20l mint a ti mini konyhátokban az elég is.
Most néztem,hogy hasonlóan az otthoni konyhához, lakóba is lehet találni kihúzható fejet,ezzel a külső „zuhany” is meg lenne oldva.
No Kerti,kérhetem az árajánlatot? 😀2012.10.28.-01:25 #36332[quote=”Kerti”:s0wxx4wd]Van aki neje ilyet is használ csak nem meri bevallani :2010_rohog.gif
.. de ez már nem ide tartozik.[/quote]Kemény lehetett az invertere…. 😆 :smt217
2012.10.28.-01:21 #36331[quote=”repro”:eblxwxpo]Hajsütővas?..vasaló??? 😆 [/quote]
Van aki neje ilyet is használ csak nem meri bevallani :2010_rohog.gif
.. de ez már nem ide tartozik.2012.10.28.-01:17 #36330[quote=”Kerti”:fqtoy8at]
Van akinek a hajszárító alap felszereltség, van akinek luxus. 😆
[/quote]Hajsütővas?..vasaló??? 😆
2012.10.28.-01:09 #36329[quote=”Bazsa81″:ml6clij5]Sziasztok,
az építésnél az egyik legfontosabb kérdés (kemping autó kategória),az elektromosság kiépítése.
2 akku az nem árt,azt gondolom.
Ehhez egy autómata töltő kell csak. (gondolom)
Viszont a 220V mihez kell a gyakorlatban?
Notebookon kívül más nem jut eszembe.
Mi a tapasztalatotok?üdv.
Balázs[/quote]
A két akkumulátor valóban jó és szerintem kell is.
Ami ennél fontosabb, hogy milyen az az akkumulátor, mert a sima indító aksi nem megfelelő erre a célra. Fedélzeti akkumulátornak érdemes valamilyen munka akkumulátort beépíteni.Egyedi építésnél általában arra kell kiépíteni a rendszert amire neked szükséged van, plussz egy kis ráhagyás, mert menet közben mindig jön valami újabb ötlet, hogy mi lenne még jó.
Azt, hogy mire kell a 230V azt csak te tudhatod, mivel mindenkinek másra van szüksége.
Van akinek a hajszárító alap felszereltség, van akinek luxus. 😆
Ami alapból elvileg biztos, hogy kell az a 230V-os akkumulátor töltő és néhány konnektor (kinek mennyire van szüksége).A 12V-os rendszer már kicsit bonyolultabb, mivel a lakóautókat alapból úgy kell tervezni, hogy szinte minden működhessen külső energia ellátás nélkül is és a töltés is meg legyen oldva úgy hogy ha jár a gépjármű akkor is töltődjenek az akkumulátorok és ha hálózatra kapcsoljuk, akkor is, valamint ne tudjuk lemeríteni a start akkumulátort a fedélzeti eszközökkel, ezzel megakadályozva, hogy ne tudjunk elindulni és ebből kifolyólag ott ragadjunk valahol.
2012.10.28.-00:08 #36328Elhiszem. 🙂
Jó példákat hoztál fel.
Gyorsan rá is ugrottam a Biwak webshopra.2012.10.27.-23:40 #36327[quote=”Bazsa81″:2if9eqzj]Ezekből nem szeretnék magammal vinni semmit,de azért köszi. 😀
Nem is olyan drága dolog az az inverter! 😉 [/quote]Még.. 😆
2012.10.27.-23:37 #36326[quote=”repro”:2bhbmn6z]Kedves Balázs!
Vízforraló,mikró,kávéfőző,turmix,hősugárzó,hajszárító,tv,dvd,sat beltéri,minden töltő:telefon,kamera,fényképező,elem töltő stb.
Persze minden lehet 12/220V de akkor marha nagy inverter kell.😆 [/quote]
Ezekből nem szeretnék magammal vinni semmit,de azért köszi. 😀
Nem is olyan drága dolog az az inverter! 😉 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.