-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.12.09.-23:28 #58425
Viz, gáz, fűtés nélkül nem nagy ügy. Az OSB tényleg nem jó, ronda egyenetlen és nehéz. Én pl. paulownia lapokat és nyir rétegelt lemezt használok zsákvászon és fólia boritással 🙂
[quote=”ktamas” post=55705]Nem veszem okoskodásnak és én sem gondolom, hogy ők profik. Az első részben azért ezzel kezdik, hogy ők is menet közben fogják megtanulni az építést szóval nem profik.
Viszont mindenképp szeretnék belevágni, most van rá időm, 1 kis pénzem/lehetőségem, később nem tudom lesz-e, és tudnék is vele menni nyáron hosszabb időre tengerpartra dolgozni/lakni, úgyhogy a segítséget nagyon, nagyon szívesen venném!
Nagy vonalakban: egy Fiat Ducato L3 méretű furgon lenne a kb ideális méret, a lehető legmegbízhatóbb motorral (ami nem tudom melyik). Minimum egy 2 személyes ágy, de egy opcionális kanapé/kinyitható dolog jó lenne 3. személynek + szekrények pakolni + napelem, inverter + omnisztor + valahogy be kell tudni pakolni a 2.3 – 2.2 – 2 méter hosszú felcsavart szörfvitorlákat. A 2.5 m-es szörfdeszka nembaj ha a tetőcsomagtartóra kerül de nagy bónusz lenne ha beférne valahogy az ágy alá (ha már a helyszínen leszek, kint is tudom tárolni, csak az utazás idejére kellene bent szállítani), de vízet, gázt, fűtést nem akarnék bele. Összecsukhato kis asztal székekkel tökéletesen megfelel az omnisztor alá, ott lehet enni, mosogatni, kaját csinálni, mobil gázrezsóval főzni. A cél inkább az, hogy legyen meg nyárig minthogy tökéletes és szép legyen (persze ha az időbe belefér akkor ne osb lap és kezeletlen faléc/fadeszka legyen mindenhol). Az építést jómagam (vigyázat, programozó vagyok :D) és egy autoszerelő cimborám csinálná, az ötletek terén 99%-ban rá és rátok támaszkodnék 🙂
Természetesen nem utolsó szempont, hogy ha eladásra kerül a cucc, akkor legyen valami értéke, ne csak egy tákolt lom legyen, de természetesen az is opció, hogy eljutunk egy 1-es verzióig idén nyáron és szezon végén a hibákat, hiányosságokat javítva, pótolva készítem fel a következő szezonra.
U.i.: Megnéztem a képeket a furgonodról, hát ez 150%-os munka, az én elképzelésem egy sokkal szerényebb szinvonalat képvisel, anyagi, időbeli, idegzetbeli megfontolásból is.[/quote]
2019.12.09.-18:35 #58422Nem veszem okoskodásnak és én sem gondolom, hogy ők profik. Az első részben azért ezzel kezdik, hogy ők is menet közben fogják megtanulni az építést szóval nem profik.
Viszont mindenképp szeretnék belevágni, most van rá időm, 1 kis pénzem/lehetőségem, később nem tudom lesz-e, és tudnék is vele menni nyáron hosszabb időre tengerpartra dolgozni/lakni, úgyhogy a segítséget nagyon, nagyon szívesen venném!
Nagy vonalakban: egy Fiat Ducato L3 méretű furgon lenne a kb ideális méret, a lehető legmegbízhatóbb motorral (ami nem tudom melyik). Minimum egy 2 személyes ágy, de egy opcionális kanapé/kinyitható dolog jó lenne 3. személynek + szekrények pakolni + napelem, inverter + omnisztor + valahogy be kell tudni pakolni a 2.3 – 2.2 – 2 méter hosszú felcsavart szörfvitorlákat. A 2.5 m-es szörfdeszka nembaj ha a tetőcsomagtartóra kerül de nagy bónusz lenne ha beférne valahogy az ágy alá (ha már a helyszínen leszek, kint is tudom tárolni, csak az utazás idejére kellene bent szállítani), de vízet, gázt, fűtést nem akarnék bele. Összecsukhato kis asztal székekkel tökéletesen megfelel az omnisztor alá, ott lehet enni, mosogatni, kaját csinálni, mobil gázrezsóval főzni. A cél inkább az, hogy legyen meg nyárig minthogy tökéletes és szép legyen (persze ha az időbe belefér akkor ne osb lap és kezeletlen faléc/fadeszka legyen mindenhol). Az építést jómagam (vigyázat, programozó vagyok :D) és egy autoszerelő cimborám csinálná, az ötletek terén 99%-ban rá és rátok támaszkodnék 🙂
Természetesen nem utolsó szempont, hogy ha eladásra kerül a cucc, akkor legyen valami értéke, ne csak egy tákolt lom legyen, de természetesen az is opció, hogy eljutunk egy 1-es verzióig idén nyáron és szezon végén a hibákat, hiányosságokat javítva, pótolva készítem fel a következő szezonra.
U.i.: Megnéztem a képeket a furgonodról, hát ez 150%-os munka, az én elképzelésem egy sokkal szerényebb szinvonalat képvisel, anyagi, időbeli, idegzetbeli megfontolásból is.
2019.12.07.-02:49 #58410[quote=”ktamas” post=55691]Sziasztok,
a youtube-on Speedzone által most futtatott AdVANture sorozat harmadik részében említették először az engedélyeztetés témát. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy ha a furgon amit át szeretnék alakítani lakókocsivá
[/quote]Megnéztem egy részt az általad említett AdVANture sorozatból, és hogy is mondjam finoman, ugyan van némi igazságalapja a mondandójának, de hemzsegnek a rossz megoldások a bemutatott furgon építésénél. Nem szeretném, hogy okoskodásnak tűnjön, de ezt lényegesen igényesebben, és szakszerűbben is meg lehet építeni. Amennyiben úgy érzed, szívesen segítek tanácsokkal, hogy mit, mivel, és hogyan kell kivitelezni, hogy az tényleg jó legyen.
2019.12.07.-02:06 #58409[quote=”ktamas” post=55691]Sziasztok,
a youtube-on Speedzone által most futtatott AdVANture sorozat harmadik részében említették először az engedélyeztetés témát. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy ha a furgon amit át szeretnék alakítani lakókocsivá
- eleve 3 személyes üléssel (paddal) rendelkezik elöl
- és nem akarom, hogy több személyessé váljon a gépjármű, szóval megelégszek a 3-al (tehát igazából marad furgon, csak a rakteret kialakítom lakótérnek (gáz, víz nem kerül be, csak áram))
akkor vajon
- szintén át kell essen engedélyeztetésen?
- és szintén kategória váltás történik és ki kell fizetni a regadót?
- vagy akkor semmi ilyennel nem kell szorakozni?
Természetesen a hivatalos megoldás érdekel. Esetleg ha ti nem tudjátok a választ, akkor hol/kinél lehet érdeklődni ilyen témával kapcsolatban? 🙂
Előre is köszi a segítséget!
Üdv
Tamás[/quote]Abban az esetben is, ha marad 3 személyes a lakó, kell az átépítéshez engedély, átminősítés, és regadó befizetés. Ellenkező esetben, amennyiben megfognak, engedély nélküli átépítésnek minősítik,levehetik a rendszámot, és köteleznek az eredeti állapot visszaállítására, amit a kijelölt vizsgaállomáson kell bemutatnod.
2019.12.07.-00:51 #58408Sziasztok,
a youtube-on Speedzone által most futtatott AdVANture sorozat harmadik részében említették először az engedélyeztetés témát. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy ha a furgon amit át szeretnék alakítani lakókocsivá
- eleve 3 személyes üléssel (paddal) rendelkezik elöl
- és nem akarom, hogy több személyessé váljon a gépjármű, szóval megelégszek a 3-al (tehát igazából marad furgon, csak a rakteret kialakítom lakótérnek (gáz, víz nem kerül be, csak áram))
akkor vajon
- szintén át kell essen engedélyeztetésen?
- és szintén kategória váltás történik és ki kell fizetni a regadót?
- vagy akkor semmi ilyennel nem kell szorakozni?
Természetesen a hivatalos megoldás érdekel. Esetleg ha ti nem tudjátok a választ, akkor hol/kinél lehet érdeklődni ilyen témával kapcsolatban? 🙂
Előre is köszi a segítséget!
Üdv,
Tamás2019.11.23.-22:48 #58330[quote=”woodoopilot” post=55612][quote=”zsozsy” post=55603]Szia woodoopilot !
Ennek a Kínai Lego T1-nek mekkora a befoglaló mérete?
Köszi előre is![/quote]A hossza 290 mm, a szélessége 120 mm, a magassága felemelt tetővel 140 mm[/quote]
Szuper! ,köszi még egyszer!!! Megrendelve.2019.11.23.-01:11 #58324[quote=”zsozsy” post=55603]Szia woodoopilot !
Ennek a Kínai Lego T1-nek mekkora a befoglaló mérete?
Köszi előre is![/quote]A hossza 290 mm, a szélessége 120 mm, a magassága felemelt tetővel 140 mm
2019.11.22.-00:39 #58317apóka apóka ▶ Csenutti
2 perce
Csenutti küldj email cimet :Az inalfa jogutódja a http://www.internationalsunroofs.com/ én ennek a keresőjébe(searc) írnám a tetőablak cikkszámát. A volkswagennek is szállítanak. próbálkoznék az eleve íves vw beetle tetőablakával,bontóból. üdv apóka2019.11.21.-11:22 #58313Szia woodoopilot !
Ennek a Kínai Lego T1-nek mekkora a befoglaló mérete?
Köszi előre is!2019.11.20.-00:11 #58298Ha megfelelő lehetőség van az autódon (a Kangoon biztosan úgy van) a tetőtartó rögzítésére, akkor ahhoz kikötheted a dobozodat (nem tilos). Nyilván kell rá szürke rendszám.
Mivel – a leírásod szerint – a doboz nagyrészt üres, a vonóhorog-terhelést (100 kg) sem kell túllépni. Ha a hátrabillenés ellen nem csak a horog nyaka, hanem a tetőtartóhoz való kikötés is felveszi a terhelést, akkor – szerintem – működöképes a dolog.2019.11.17.-20:09 #582942019.11.17.-20:05 #58291Építettem tegnap egy lakóautót. 🙂
1350 db-os T1-es Transporter Lepin készletből (kínai Lego,másolat, de 1.1-ben kompatibilis az eredetivel) kb. 8 óra alatt raktam össze, de a sógorom és a lánya a kezem alá dolgozott. A berendezéssel most is sokat kellett pepecselni, pont mint az igazinál. Karácsonyra még ideérhet… 🙂2019.11.15.-20:26 #58287Első körben a jogi lehetőséget akartam tisztázni, a technikai megvalósítás a következő lépés….
Lassan kezd rögeszmémmé válni az elektromos lakóautó, de kisteherautóból nagyon kicsi a választék abban az ársávban, amit rá tudok szánni. 12M-tól indul a Master, a Crafter még drágább, Ducatoból csak kisszériás egyedi átépítések vannak, amik ezer sebből véreznek. Ráadásul egy nagy buszt évközben nem is tudnék másra használni, az meg luxus, ha egy elektromos autó sokat áll. Azzal sokat kell menni, akkor van rá esély, hogy megtérüljön az a plusz költség, amennyivel drágább, mint egy diesel motoros…
Elektromos Renault Kangoo Max-ból van viszonylag nagy választék, azoknak az ára sem horror már. Egy 5 üléses Kangoo még családi autónak is megfelelő lenne, lakóautónak ugyan kutyaól, de hajlandó vagyok komoly kompromisszumokra is a cél érdekében. Hasonló a Berlingo/Partner is, azokból is lehet megfizethetőt találni.
Az alvással nem lenne gond, befér a raktérbe egy teljes méretű franciaágy. Láttam felnyitható tetejű Kangoot is is, azzal a magasság probléma is meg lenne oldva, nem kellene fekve öltözködni. Konyha nem kell, nem akarunk főzni, elég egy mikró konzervet melegíteni, meg egy 60 literes kompresszoros hűtő.
A fürdőszobáról viszont nem akarok lemondani, nekünk ez ez egyik legfontosabb komfort növelő a csigánkban. Egy ilyen kis furgonban viszont belül nem lehet fürdőszobát csinálni, ezért gondoltam arra, hogy fel kellene tenni hátra egy műanyag dobozt, amiben ki lehetne alakítani egy zuhanyzót. A Thule tartó kb. 60 cm-t lóg hátra, a doboz szélessége lehet 120 cm, annyi már elég egy zuhanykabinnak. A magassága csak kb. 130 cm lehet, ha nem akarom hogy a tető fölé lógjon, de nem nagy ügy egy feltolható tetőt csinálni. A doboz megfelelő rögzítése is biztosan megoldható pl. a tetősin rögzítési pontokhoz
A vonóhorogra szerelt univerzális tartóra csak azért gondoltam, mert így nem kellene az engedélyeztetéssel bajlódni. Ha rá lehetne szerelni a dobozt a hátsó ajtóra, az még jobb lenne, de azt biztosan meg kellene terveztetni, ami többe kerül, mint a Thule tartó (73e). A legtutibb az lenne, ha levehetnénk a hátsó ajtót, és a doboz illeszkedne az ajtó kédergumikhoz. Hasonlóan, mit a Saab 900-hoz gyártott lakódobozoknál, de az is biztosan engedély köteles lenne…
2019.11.15.-14:43 #58286Így van, ahogy Nemo írta, de még a menetszélről, és a jármű utáni szívó hatásról sem szabad elfeledkezni. Biztos ki kell kötni fönt is, ami újabb kérdéseket vethet föl a „hatóságnál”
[quote=”nemo25″ post=55577][quote=”woodoopilot” post=55576]Használt már ilyet valaki?
A rendőr beleköthet esetleg, ha olyan magas dobozt teszek rá, ami felér a tetőig? Természetesen a teherbírást nem lépném túl.[/quote]
Hasonló vonóhorogra szerelhető kerékpár szállítót már használtam, és ha jó konstrukció, akkor megbízhatóan használható. Ahogy nézem, csavaros szorítással rendelkezik, ami megfelelő rögzítést biztosít, de azért nem szabad elfelejteni, hogy ez egy ponton, egy gömbön van rögzítve, ami adott esetben gömbcsuklóként viselkedik, ha a tervezetnél nagyobb terhelést kap. A gyárban kerékpárok, vagy egy normál méretű box-ra tervezték, viszont ha egy tetőig érő dobozt szeretnél rászerelni, akkor azért kétségeim merülnek fel a stabilitásával kapcsolatban. Ugyan lehet, hogy a terhelhetőségen belül maradsz számszakilag, de mivel jelentősen nagyobb lenne a magassága, ezért figyelembe véve az erőkarok jelentős növelését, nagy eséllyel túlterhelődne a szerkezet bizonyos forgalmi helyzetekben.[/quote]
2019.11.15.-01:35 #58285[quote=”woodoopilot” post=55576]Használt már ilyet valaki?
A rendőr beleköthet esetleg, ha olyan magas dobozt teszek rá, ami felér a tetőig? Természetesen a teherbírást nem lépném túl.[/quote]
Hasonló vonóhorogra szerelhető kerékpár szállítót már használtam, és ha jó konstrukció, akkor megbízhatóan használható. Ahogy nézem, csavaros szorítással rendelkezik, ami megfelelő rögzítést biztosít, de azért nem szabad elfelejteni, hogy ez egy ponton, egy gömbön van rögzítve, ami adott esetben gömbcsuklóként viselkedik, ha a tervezetnél nagyobb terhelést kap. A gyárban kerékpárok, vagy egy normál méretű box-ra tervezték, viszont ha egy tetőig érő dobozt szeretnél rászerelni, akkor azért kétségeim merülnek fel a stabilitásával kapcsolatban. Ugyan lehet, hogy a terhelhetőségen belül maradsz számszakilag, de mivel jelentősen nagyobb lenne a magassága, ezért figyelembe véve az erőkarok jelentős növelését, nagy eséllyel túlterhelődne a szerkezet bizonyos forgalmi helyzetekben.
2019.11.15.-00:20 #58284Használt már ilyet valaki?
A rendőr beleköthet esetleg, ha olyan magas dobozt teszek rá, ami felér a tetőig? Természetesen a teherbírást nem lépném túl.
2019.11.14.-23:56 #58283Láttam valahol egy kisbusz hátulján egy nagy dobozt, ami a vonóhorogra volt szerelve, mint egy biciklitartó. Egy ilyenre milyen előírások vonatkozhatnak? Mennyi lehet a maximális túllógás hátra?
Az legális lehet, ha egy kerékpár tartóra rászerelek egy dobozt? Természetesen a terhelhetőséget betartva. Mondjuk azért, hogy ne ázzanak a bringák, csak éppen mást teszek bele…2019.11.03.-01:01 #58241sziasztok,
szeretném felvenni a kapcsolatot „pszicho” nick nevű forumtársunkkal, mert egy olyan Ikarust szeretnék lakóbusznak átalakítani mint amilyet Ő csinált és írta is ebben a topicban, de elég régi hozzászólásokban hogy szívesen segít a technikai kivetelezés és papírozás mikéntjében. Azonban úgy veszem észre, hogy évek óta nem aktív itt, ezért kérném az aktív fórumtársakat, aki ismeri, kapcsolatban van vele, vagy tud kontaktot elérhetőséget Hozzá, vagy továbbítani tudná üzenetem részére.
Köszönettel: Tamás2019.11.01.-10:59 #58239Üdvözöllek és köszönöm a segítségedet, keresni foglak.
2019.11.01.-00:13 #58237Hívj fel
Ozorák István +36 30 92877042019.10.31.-18:50 #58236Sziasztok!
Teljesen új vagyok a „szakmában” és elsősorban szeretnék üdvözölni minden kedves klubtagot. Már többször jártam itt és olvasgattam a fórumot és egyéb itt található hasznos tudományt, de most jött el a pillanat, hogy csatlakozzam közétek. Köszönöm, hogy beléphettem és gratulálok mindenkinek, mert olvasva és látva az elkészült munkákat biztos, hogy a legjobb helyre kerültem.
Magunkról annyit, hogy természetjáró és a természetben sportoló pár vagyunk, akik egy évben több ezer kilométert túrázik és fut hegyekben-völgyekben. Hosszú évek óta tervezük, hogy a teljes szabadsághoz egyszer építünk magunknak egy lakóautót. Fejben és neten kutakodva folyamatosan gyűjtöttük az információt és tervezgettük, hogy mire van szükségünk, de ennél ezidáig nem léptünk tovább. A saját építést, mint sokan mások is több dolog miatt választottuk. Van anyagi vonzata is, de legfőképpen szeretek építeni, alkotni és így tudjuk a legjobban a magunk igényire szabni a lakónkat. Mivel a nappalt kora reggeltől estig kint töltjük a természetben, ezért nekünk 3 dolog a legfontosabb. Egy kényelmes ágy, este egy zuhany és meleg vacsora 🙂 A többi nem oly fontos nekünk, de ettől függetlenül teljesen önellátóra szeretnénk építeni a lakót. Külföldön 90%-ban kempingekben tervezünk depózni, de itthon inkább a „vadonban” szeretnénk bivakolni.
Ennek megfelelően tervezzük elkészíteni a lakónkat. Magamról annyit, hogy 30 éve az építőiparban dolgozom, mint épületgépész, ezen belül is a gáziparban tevékenykedem. Építettem már családiházat, lakásokat alakítottam át és jelenleg is több ilyen projektem van, de a fő munkám a komplett gázszerelési munkálatok kivitelezése és hatósági átadása.
Most jött el a pillanat, hogy a terveinket szeretnénk megvalósítani. Többször említettétek itt, hogy elcseszni a tervezésnél lehet igazán és ebben én is egyetértek. Éppen ezért a tényleges kezdést jövő májusra tervezzük, hogy addigra minden apró részlet összeálljon. A költségeket már nagyjából kiszámoltam és megszoroztam kettővel, szóval remélem nem ér majd nagy meglepetés.
Jelenleg ott tartok, hogy elkezdtem keresni a megfelelő furgont és erre annyi időt szánok amennyire csak szükség van. Fontosnak tartom, hogy jó alapot vásároljak, mivel hosszútávra tervezzek. A terv egy 2,3 Ducato, olyan 10 év körüli. Innen is megerősítést kaptam, hogy ezeket a típusú furgonokat a legjobb átalakítani.
A lakót szeretnénk teljesen törvényessé tenni, ezért az építés megkezdéséig szeretnék találni egy megbízható és tapasztalt mérnököt, aki segít a hivatalos és a szükséges műszaki dolgokban, hogy az átminősítés gördülékenyen menjen, mikor kész a lakó. Már olvastam itt több segítő szakember elérhetőségét és ajánlását, de nem szeretnék senkit váratlanul felkeresni, felhívni, de megköszönöm ha erre lehetőséget kapok.
Tudtuk és itt megerősítést is kaptunk abban, hogy nem kis kihívás építeni egy lakóautót és olvasva a bejegyzéseket, rengeteget kell még tanulni hozzá, hogy jól sikerüljön, de mindig kell egy komoly cél, kihívás az embernek 🙂
Köszönöm, ha elolvastad „rövid” bemutatkozásom és igyekszem majd megosztani tapasztalataimat az építés során, illetve örömmel fogadom tanácsaitokat, segítségeteket.2019.10.27.-23:44 #58227Megépíthető,sőt még alatta is lehetne tartani, de nagyon oda kell figyelni az anyagválasztásra, és persze függ az igényektől is a súlya.
[quote=”woodoopilot” post=55520]Lakódoboz építésben jártas kollégákhoz lenne egy kérdésem: egy 4,5-5 m2 alapterületű, pop-up pickup lakófelépítményt meg lehet építeni kb. 500 kg-ból?
Vágyok egy ideje egy elektromos lakóautóra, észérvek nem nagyon szólnak mellette, de én szeretném kipróbálni, hogy lehetséges-e környezetbarát módon lakóautózni.
Normális méretű elektromos furgonra nincs pénzem, pl. egy elektromos Renault Master 12M Ft, a VW Crafter meg még drágább. Ami belefér a keretbe, az egy elektromos Piaggio Porter Kipper, az is csak használtan. Egy aukciós oldalon van most fent két kukásautó, amik nem veszik a töltést, ezért relative olcsón, 2-3000 EUR körül meg lehet venni. Ami működőképes, azokat dupla áron hirdetik.
Feltételezem, hogy az akkuk döglöttek, ami nekem előnyös, mert ezekben még dögnehéz ólom akku van, ami 500 kg. Én upgradelném lítiumra, azon rögtön nyernék kb. 250 kg-ot. Ha a billenő platót kicserélem sima aluplatóra, azon még tudok fogni további 70 kg-ot. De így is nagyon necces a terhelhetőség, mert az elektromos Kipperek csak kb.500 kg a hasznos terhet szállíthatnak a forgamli engedély szerint. Egy 2 személyes pickup lakófelépítményt szeretnék rá építeni, feltéve, ha meg lehet-e úgy csinálni, hogy csak kb. 500 kg legyen a bódé, a berendezéssel együtt. A plató 2m hosszú, amiről tudomásom szerint a rakomány túllóghat 50%-ot, így max. 3 m hosszú lehet a felépítmény. Azt nem tudom oldalra lelóghat-e a rakomány, a plató szélessége 1,4m, az elég lehet, ha hosszában alszunk.
Még az is megfordult a fejemben, hogy egy lengyel lakókocsit kellene feltenni a platóra, amit anno a kispolszkikkal húztak. Annak csak 3 m a hossza, a tömege is megfelelő lenne, csak a szélessége 1,8m, tehát lelógna 20-20 cm-t. Mondjuk annak üvegszálas a doboza, elméletileg ki lehetne vágni 40 cm-t a közepéből, és a két felet újra össze lehetne ragasztani…
Az utóbbi időben egyre több tiltó táblával találkoztunk utazásaink során, nem csak környezetvédelmi zónákkal, hanem pl. 1,8-1,9m magasra szerelt vasrudakkal, vagy egymástól 2m-re lepakolt beton akadályokkal. Egy elektromos miniteherautóval gyakorlatilag bárhova be lehet hajtani, parkolhatnék a belvárosokban az elektromos autók számára fenntartott töltőhelyeken, a Kipper kisebb, mint egy SUV.
A 100 km körüli hatótáv rettentő kevésnek tűnik, de helyben bőven elég, hosszabb útra meg 5x annyi is kevés lenne, mivel gyorstölteni nem lehet. De egy range extendert be lehetne építeni, mint ahogy a BMW i3-ban is van, akkor a hatótáv gyakorlatilag korlátlan lenne…[/quote]
2019.10.27.-22:43 #58225Lakódoboz építésben jártas kollégákhoz lenne egy kérdésem: egy 4,5-5 m2 alapterületű, pop-up pickup lakófelépítményt meg lehet építeni kb. 500 kg-ból?
Vágyok egy ideje egy elektromos lakóautóra, észérvek nem nagyon szólnak mellette, de én szeretném kipróbálni, hogy lehetséges-e környezetbarát módon lakóautózni.
Normális méretű elektromos furgonra nincs pénzem, pl. egy elektromos Renault Master 12M Ft, a VW Crafter meg még drágább. Ami belefér a keretbe, az egy elektromos Piaggio Porter Kipper, az is csak használtan. Egy aukciós oldalon van most fent két kukásautó, amik nem veszik a töltést, ezért relative olcsón, 2-3000 EUR körül meg lehet venni. Ami működőképes, azokat dupla áron hirdetik.
Feltételezem, hogy az akkuk döglöttek, ami nekem előnyös, mert ezekben még dögnehéz ólom akku van, ami 500 kg. Én upgradelném lítiumra, azon rögtön nyernék kb. 250 kg-ot. Ha a billenő platót kicserélem sima aluplatóra, azon még tudok fogni további 70 kg-ot. De így is nagyon necces a terhelhetőség, mert az elektromos Kipperek csak kb.500 kg a hasznos terhet szállíthatnak a forgamli engedély szerint. Egy 2 személyes pickup lakófelépítményt szeretnék rá építeni, feltéve, ha meg lehet-e úgy csinálni, hogy csak kb. 500 kg legyen a bódé, a berendezéssel együtt. A plató 2m hosszú, amiről tudomásom szerint a rakomány túllóghat 50%-ot, így max. 3 m hosszú lehet a felépítmény. Azt nem tudom oldalra lelóghat-e a rakomány, a plató szélessége 1,4m, az elég lehet, ha hosszában alszunk.
Még az is megfordult a fejemben, hogy egy lengyel lakókocsit kellene feltenni a platóra, amit anno a kispolszkikkal húztak. Annak csak 3 m a hossza, a tömege is megfelelő lenne, csak a szélessége 1,8m, tehát lelógna 20-20 cm-t. Mondjuk annak üvegszálas a doboza, elméletileg ki lehetne vágni 40 cm-t a közepéből, és a két felet újra össze lehetne ragasztani…
Az utóbbi időben egyre több tiltó táblával találkoztunk utazásaink során, nem csak környezetvédelmi zónákkal, hanem pl. 1,8-1,9m magasra szerelt vasrudakkal, vagy egymástól 2m-re lepakolt beton akadályokkal. Egy elektromos miniteherautóval gyakorlatilag bárhova be lehet hajtani, parkolhatnék a belvárosokban az elektromos autók számára fenntartott töltőhelyeken, a Kipper kisebb, mint egy SUV.
A 100 km körüli hatótáv rettentő kevésnek tűnik, de helyben bőven elég, hosszabb útra meg 5x annyi is kevés lenne, mivel gyorstölteni nem lehet. De egy range extendert be lehetne építeni, mint ahogy a BMW i3-ban is van, akkor a hatótáv gyakorlatilag korlátlan lenne…
2019.10.03.-12:21 #58137CALIRA gyári tápegységhez tartalék csatlakozók eladók. Építőknek, tartaléknak. Elég nehéz volt beszerezni, de nekem már nem kell. Részletek az apróhirdetések között.
2019.10.01.-01:41 #58124[quote=”fehencke” post=55428]Sziasztok Úgy kérdezek hogy jó pár órát próbáltam keresgélni (itt is 45 oldalon át visszaolvastam és minimális infót szereztem ezzel kapcsolatba). Lakófurgont akarok építeni (nem hirtelenfelindulásbol) gáz, elektromosság, fürdő, fűtés, tűzhely lenne benne
1.: Ha tehergépkocsinak van vizsgáztatva és meghagyom a válaszfalat rendőrök belenéznek hátulra mennyire harapnak? Esetleg ha csinálok gáz és elektromos vizsgálatot szabályos e, de majdnem biztos vagyok hogy nem.
2.: Lépett e már így át sok tényleges határt, átengednek e?
3.: Ha előbb építek be egy furgont és később minősíteném át. Megcsinálom a tervet lepapirozom a kivitelezővel akkor meg lehet? Azaz mielőtt átalakítom a kocsit nem kell elvinnem megmutatni az átalakítás előtt üres volt a doboz.
4.: Ha külföldről hoznák be egy teherautót:lehet egyszerre átalakítani és honosítani (nem akarok 2x regadót fizetni)
Köszönöm a válszokat[/quote]4.:Regadót egy autóra csak egyszer kell fizetni, akkor mikor személyautó lesz belőle.
3.: A gyakorlatban úgy szokott működni az esetek nagy hányadában, hogy lakó megépül, tervező lerajzolja, engedélyezteti, majd megy átminősítésre a vizsgasorra. Az engedély 1 évig érvényes!!!!!!!!
2.: Határon átengednek, de ha kiszúrják, hogy tgk. akkor átküldhetnek a teherautók közé, ami többnyire szívás.
1.: Rendőre, vagy autófelügyeletese válogatja, de tudod, ha akar, talál fogást a szekéren, és akár a rendszámot is leveheti, amennyiben engedély nélküli átalakítást vél felfedezni. Az viszont azzal jár, hogy vissza kell állítani az eredeti állapotot, és úgy kell újravizsgáztatni. Már van akivel ez megtörtént!!!!!
Az érintésvédelmi, és gáztömörségi vizsgálat nem engedély, hanem előírás a vizsgához, ami egyébként 30 napig érvényes.
Akár évekig is lehet járkálni átminősítés nélkül, de akár ez első úton is megfoghatnak, ez mázli dolga. Viszont csak itthon van vele probléma, külföldön nagy ívben tesznek rá, hogy mi van a forgalmiban. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.