Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Legutóbb frissítette kokenyj 4 years telt el
192angok
1,596 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #3071
    ficsor
    Felhasználó

      Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.

    • Szerző
      Válasz
    • #46055
      EdGaR
      Felhasználó

        Figyelmesen olvasom az elvi építés folymatát és szinte már belelkesültem Veled együtt.
        Csak egy ötlet: akár egy már meglévő lakóautót is újíthatsz fel és a dolgok oroszlán része alól mentesülhetnél…
        Ez a típus amúgy kimegy a világból 😉

        #46054
        Nyomi
        Felhasználó

          sokan bele vannak esve a rétegelt lemezbe, nem tudom mi az oka,de túl kéne már lépni rajta.Én két belső borító anyagot javasolnék . Az egyik izolit szigetelés hulladékából készített lemez 10-40 mm vastag 550 kg/m3 fajsúlyú anyag víz, láng, rovar , gomba és csókálló, míg a másik azok a borítótáblák, melyek színhiba miatt kiselejteznek a laminált padló gyártásánál. Magyarul nem vágnak fel. Masszív lapban jól csavarozható, ragasztható mérsékelten páraálló, tapasztalataim szerint a nedvességre vetemedése a rétegelt lemezzel összehasonlíthatatlanul minimális . Általában bútorlap forgalmazóknál lehet hozzájutni. Mindkettő bútorlap táblaméretű. Ha gyártasz oldalpaneleket lehet hogy valamelyiket tudod használni.

          [quote=”woodoopilot” post=44679][quote=”nemo25″ post=44673]
          Nem reménytelen a projekt. 🙂 Majd segítünk, amiben csak tudunk, hogy beleférjen a keretbe.[/quote]

          Ha jól sejtem, te rutinos vagy a szendvicspanel készítésben. Kisebb méretben már én is csináltam, de 4x2m-es asztalom nincs, de talán a raktár padlóján is meg lehetne csinálni. Régebben alu+styrofoam+pvc lemez szendvicset csináltam, ezzel a kétkomponensű anyaggal ragasztottam össze a rétegeket:

          http://www.eurotrade21.hu/sites/default/files/uploads/tl_korapur_643.pdf

          Könnyű volt vele dolgozni, glettvassal felhordtam a ragasztót, aztán összepréseltem a rétegeket, de különösebben nem kell a ragsztáshoz nagy nyomás. Ez a 2K-s ragasztó nem habosodik úgy, mint az 1K-s nedvességre kötő. A fazékidő elég hosszú, nem kell kapkodni, mint az észter gyantánál.
          Szóval ha sk. csinálom a paneleket, akkor csak az üvegszálas lemezt kell megvenni, aminek 3000 Ft m2-e. A lécváz meg a styrofoam hab annyira nem nagy összeg. Ha belülre is üvegszálas lemez kerül, akkor elvileg a párazárással sem lehet probléma. Esetleg lehetne spórolni azzal, hogy belülre 4-5 mm vastag rétegelt lemezt tennék, de akkor atombiztos párazárra van szükség.[/quote]

          #46053
          woodoopilot
          Felhasználó

            [quote=”nemo25″ post=44673]
            Nem reménytelen a projekt. 🙂 Majd segítünk, amiben csak tudunk, hogy beleférjen a keretbe.[/quote]

            Ha jól sejtem, te rutinos vagy a szendvicspanel készítésben. Kisebb méretben már én is csináltam, de 4x2m-es asztalom nincs, de talán a raktár padlóján is meg lehetne csinálni. Régebben alu+styrofoam+pvc lemez szendvicset csináltam, ezzel a kétkomponensű anyaggal ragasztottam össze a rétegeket:

            http://www.eurotrade21.hu/sites/default/files/uploads/tl_korapur_643.pdf

            Könnyű volt vele dolgozni, glettvassal felhordtam a ragasztót, aztán összepréseltem a rétegeket, de különösebben nem kell a ragsztáshoz nagy nyomás. Ez a 2K-s ragasztó nem habosodik úgy, mint az 1K-s nedvességre kötő. A fazékidő elég hosszú, nem kell kapkodni, mint az észter gyantánál.
            Szóval ha sk. csinálom a paneleket, akkor csak az üvegszálas lemezt kell megvenni, aminek 3000 Ft m2-e. A lécváz meg a styrofoam hab annyira nem nagy összeg. Ha belülre is üvegszálas lemez kerül, akkor elvileg a párazárással sem lehet probléma. Esetleg lehetne spórolni azzal, hogy belülre 4-5 mm vastag rétegelt lemezt tennék, de akkor atombiztos párazárra van szükség.

            #46052
            woodoopilot
            Felhasználó

              [quote=”Kerti” post=44669]
              A felépítménynél én a szendvicspanelt választanám. Ott már csak az összetételekkel kell bajlódni, hogy hőhídmentesen tudd megoldani.[/quote]

              Szendvicspanelből többféle van, konkrétan melyikre gondolsz?

              Van egyszer az olcsó (kb. 4000 Ft/m2) építőipari szendvicspanel, lakkozott acéllemez fegyverzettel, pur hab maggal. A mindkét oldalt 0,4 mm-es lemez fegyverzetű 40 mm-es panel kb. 8 kg/m2. Lehet kapni belőle olyat is, aminek belül sima a felülete, kívül meg mikrobordás. Láttam már fényképen ilyen panelból is pick-up felépítményt. Ez lehet a legolcsóbb, de kicsit ipari jellegű felépítmény.

              A másik lehetőség a hűtőautós szendvicspanel, ezeknek üvegszálas műanyag lemez a fegyverzete, és stirofoam hab a magja, igény esetén plusz rétegelt lemezt, és fa betét merevítéseket is lehet kérni. Egyedi terv alapján „kulcsra” készre legyártják a 4 oldalt és a tetőt., 18-20e Ft-ba kerül m2-re, de azt már csak bele kell tolni a a spéci alu sarokprofilokba, mindent le kell tömíteni szerkezeti ragasztóval, és kész is a hőszigetelt doboz. Ez egy komplett rendszer, mindenféle kiegészítőkkel (zárak, vasalatok, tömítő profilok, stb) csak elég drágának tűnik.

              #46047
              nemo25
              Felhasználó

                [quote=”woodoopilot” post=44666]

                Amikor tervezek valamit, kb. mindig a duplájába kerül a végén, ezt már megszoktam. Ezért tervezem 1 millára a költségvetést, akkor a végén remélhetőleg nem kerül majd többe 2-nél. 🙂
                [/quote]

                Nem reménytelen a projekt. 🙂 Majd segítünk, amiben csak tudunk, hogy beleférjen a keretbe.

                #46041
                Kerti
                Adminisztrátor

                  [quote=”woodoopilot” post=44666]Amikor tervezek valamit, kb. mindig a duplájába kerül a végén, ezt már megszoktam. Ezért tervezem 1 millára a költségvetést, akkor a végén remélhetőleg nem kerül majd többe 2-nél.[/quote]

                  Úgy gondolom, hogy ezzel a tervezéssel már nem foghatsz nagyon mellé.

                  A felépítménynél én a szendvicspanelt választanám. Ott már csak az összetételekkel kell bajlódni, hogy hőhídmentesen tudd megoldani.

                  #46038
                  woodoopilot
                  Felhasználó

                    A felépítményt, és a tartozékokat azért nem említettem, mert azt írtátok, a beépített berendezések,és a gépészet kerül sokba. Természetesen tudom, hogy kellenek ablakok, tetőszellőzők, meg egy csomó apróság. A doboz se lesz olcsó, de még nem döntöttem el, hogy favázas szerkezet lesz, vagy inkább szendvicspanelből csinálom. Egy olyan szerkezetbe, aminek a hideg oldalán párazáró réteg van, nem szívesen építek be fát. Tudom van párazáró tapéta, de az ördög akkor sem alszik. Láttam már kívülről makulátlan favázas repcsit, aminek a szárnyában belül elkorhadt a főtartó, pedig sosem repültek vele esőben. A pára tette tönkre télen a szállítókocsiban. A hűtőautós szendvicspanel jobb anyagnak tűnik, több gyártó is készít belőle felépítményt, abból szívesebben építkeznék. Ez az építőipari szendvicspanelből épített felépítmény nagyon gázos?

                    http://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/autoroller/autoroller_lakofelepitmeny-8202088

                    Állítólag csak 600 kg, az nem is olyan sok, a gyári felépítmények sem könnyebbek. Ez a panel nagyon olcsó, csak 4000 Ft körül van m2-e, és ilyen kis méretben még vázszerkezetet sem igényel. Elég alulra egy acél keret, amit 3 mm-es rozsdamentes acélból lehajlíttatok, a lakatosom meg összevarrja awival.

                    Amikor tervezek valamit, kb. mindig a duplájába kerül a végén, ezt már megszoktam. Ezért tervezem 1 millára a költségvetést, akkor a végén remélhetőleg nem kerül majd többe 2-nél. 🙂

                    Találtam egy felépítményt, ez már majdnem olyan, ,mint amit én szeretnék:
                    http://www.nordstar.de/nordstar-modelle/camp-9-l/index.html

                    #46037
                    nemo25
                    Felhasználó

                      Akkor még folytatom a felsorolást.
                      A bútorok felvesznek 25-30 m2 anyagot. Csavarok, ragasztók, élzárás, fogantyúk, zárak, takarók, zsanérok. Még gombócból is sok.
                      A zuhanyzó falának is vízállónak kell lennie. Nem óccó.
                      Csapok, lefolyó csövek, idomok. Vízrendszer csövei, fittingek, szivattyú, betöltő nyílás.
                      Gázrendszer. Nyomásszabályozó, felxi összekötő, gázcsövek, palackok, fittingek, szakaszoló elosztó csapok.
                      A doboz padozatához, erős, vastag rétegelt lemez, vagy jó sok faanyag+vékonyabb rétegelt lemez, padozat borítására PVC padló+ ragasztó.
                      A konyha munkalapja, és az asztal lapja, no meg a lába.
                      A doboz emelését is meg kell oldani, ha le szeretnéd venni a platóról, amit a lábakon elhelyezett emelővel tudod kivitelezni. Ezek rögzítéséhez ki kell alakítani a fogadó helyeket a doboz négy sarkán.
                      A platón történő rögzítést is meg kell oldani.
                      Sok tömítő, és ragasztó anyag kell, és az nem az 500 forintos akciós szilikon.
                      A tetőn ki kell alakítani a sárkány számára a rögzítési pontokat, + létra, hogy fel tudjál menni a tetőre. A csomagtartó miatt, erősebbre kell építeni a tető szerkezetét.
                      Bejárati ajtó, lépcső a bejutáshoz.
                      Jó sok benzin a kocsiba, az alkatrészek beszerzéséhez.
                      Azért még számold át még ezt egy kicsit vastagabb ceruzával! Csak hogy ne érjen meglepi.

                      #46036
                      Kerti
                      Adminisztrátor

                        [quote=”woodoopilot” post=44662]Összesítve:
                        – fűtés, melegvíz: 100-250e
                        – zuhany: 10e ( 1/2 tábla inox lemez, polikarbonát tolóajtó van)
                        – wc: 23000.-
                        – főzőlap : van
                        – mosogató: 10200.-
                        – víztartály: műanyag kanna: 10000.-
                        – szennyvíz tartály: egyedi üvegszálas: 10000.-
                        – kompresszoros hűtő, fagyasztó: saját gyártás, max. 30e
                        – szinuszos inverter: van
                        – akkutöltő: van egy 60A-es vadi új MeanWell töltőm, azt szeretném kisebbre cserélni.
                        – munkaaksi: van
                        – napelem: árajánlat folyamatban.
                        – gázpalack.??? vagy Inkább egy LPG tartály a pótkerék helyére?
                        – vezetékek, fittingek, szerelvények, stb: 100e
                        Ez így eddig 300-450e Ft.
                        Klímát nem akarok, a bútort a sógor legyártja, ezen kívül mi kell még?[/quote]

                        Egyet értek én is Nyomival, mert sajnos sok olyan apróság van amit nem számol az ember pedig minden egyes berendezésnek komoly egyéb beépítési vonzata van.
                        Például, ha csak a fűtést nézem a Trumánál számolni kell azzal, hogy ott az árban nincs benne az előlap, kéménycső, kéményszett, meleg levegő csövek, kifújók, elosztók, stb. A komplett gázrendszert már nem is említem. Ezek is tetemes összegek egy komplett rendszernél.
                        Tetőablakra biztos, hogy szükséged lesz, ha benne akarsz aludni és nem akarod, hogy úgy nézzen ki a lakó belseje, mint egy személyautó, mikor benne alszanak.
                        Az oldalablakokra ugyanez vonatkozik.
                        A bútorzatnál nem nagyon tudod elkerülni a lakóautós bútorzárakat, ha nem akarod, hogy menet közben kinyíljanak.
                        A zuhanyzóba minimum egy ventilátoros tetőgombára lesz szükséged, ha a párát és szagokat el akarod vezetni.
                        A rozsdamentes acél zuhanytálca nekem nehéznek tűnik ugyanúgy, mint az üvegszálas víztartály.
                        A 12V-os és 230V-os rendszer, ha szabályosan akarod megcsinálni, akkor oda is menni fog bőven az anyag. Ez pl, az a dolog amit észre sem veszünk pedig komoly tízezrek mennek el a rendszer kiépítésére.
                        Egy menet közbeni töltés és fedélzeti akkumulátor leválasztás is fontos, amit szintén számolni kell.
                        Ezeken felül ott vannak még a Nyomi által említett kárpitok, szivacsok, stb
                        Világításra is szükséged lesz valamint kapcsolókra, stb.
                        Hirtelen ennyi jutott eszembe.
                        Félre ne érts, én sem kötekedni vagy lebeszélni akarlak, hanem segíteni, hogy a végeredmény megvalósuljon.

                        A felszerelések beszerzésére az alábbi linken találsz pár céget ahonnan rendelhetsz lakóautós alkatrészeket. A lista nem teljes, de talán segíthet hirtelen.
                        Lakóautó, lakókocsi szervizek >>>

                        #46035
                        Nyomi
                        Felhasználó

                          Az társaságban vannak profik, sajnos én csak az első körökön vagyok túl – ” átestem mint Dorozsmai ember a talicskán ” – de komolyra fordítva a szót ez már egy terv. Én kicsit karcsúnak tartom a számokat némely részeken, bár nem ismerem a lehetőségeidet. Célszerűnek tartanék egy kapcsolható tápot is beszerelni átkapcsoló relével és átkapcsolóállomást. Télen (saját tapasztalat) a nem ideális szögben álló kevés fényt kapó napelem gyengén teljesít, és a kalandozások alatt lehet, hogy időnként hozzá juthatsz 230 volthoz ami a készletek feltöltésénél még jól jöhet. Bútorban is el lehet költeni egy vagyont sima bútorlapok esetén is , ha csak az alapanyagokat veszed figyelembe vasalatok, szivacs, kárpit, borítás, ragasztó és tömítőanyagok az ablakokról nem is írok, mert a puszta említésük is egy vagyon, de nem úszhatod meg a párásodás miatt.. Ezeket se hagyd figyelmen kívül. De már látom kezd szépen körvonalazódni. Két tanács a végére: , az ideiglenes megoldások a legdrágábbak és amit a használat megkezdése előtt nem fejezel be az nagy valószínűséggel nem lesz soha befejezve .
                          Na hajrá!

                          [quote=”woodoopilot” post=44662]Szia, egyáltalán nem volt sértő amit írtál, tisztában vagyok vele, hogy ti már profik vagytok, én meg csak a partvonalról próbálok belekotyogni a „nagyok” dolgába..:)

                          Ha nem bánjátok, sorba venném milyen berendezésre gondoltam.

                          #46034
                          woodoopilot
                          Felhasználó

                            Szia, egyáltalán nem volt sértő amit írtál, tisztában vagyok vele, hogy ti már profik vagytok, én meg csak a partvonalról próbálok belekotyogni a „nagyok” dolgába..:)

                            Ha nem bánjátok, sorba venném milyen berendezésre gondoltam.

                            Van egy műszerész barátom, aki állófűtéseket is szokott javítani. Azt mondta, eszembe se jusson a neten árult 100e Ft-os vackokat megvenni. Vagy újat, vagy semmit..Egy új diesel fűtés nem fér bele a költségvetésbe, ezért marad a gázos Truma kályha. Ha jól látom azt újonnan is meg lehet venni 140e Ft körül. De azt mondták, ebből lehet venni használtat is max. féláron, azokkal se lesz probléma. Újszerű állapotú gázos Truma kombi kazánra is kaptam ajánlatot 230e Ft-ért, az még beleférne a költségvetésbe, bár én a meleg víz ellátást másképp gondoltam.
                            A lakóautózást mi úgy tervezzük, hogy folyamatosan úton leszünk. Napközben nézelődünk az óvárosokban, múzeumokban, stb, este meg alszunk egy parkolóban, aztán másnap megyünk tovább. Arra gondoltam, csinálok rozsdamentes acélból egy hőszigetelt tartályt, amibe egy réz csőkígyóval belevezetem a motor hűtővizét, akkor minden nap lesz annyi meleg vizünk, hogy lezuhanyozzunk. Nyáron meg egy fekete kannában is felmelegszik a víz a kocsi tetején, ha esetleg több napig ácsorgunk egy tengerparton. De tetszett az az ötlet is, hogy a bevásárló központok mosdóiból lehet meleg vizet is vételezni egy kannában. Legfeljebb majd rendszeresítünk egy összecsukható kerekes széket, a mozgássérült mosdóban nem látja senki, ha lopjuk a vizet, és cipelni sem kell a kannát..:)

                            A tisztálkodásra csak egy zuhanyfülkét tervezek, kézmosó nem kell, azt elintézzük a mosogatóban. .Kazettás WC-t nem akarok, egy Porta Potti Marine 165-re gondoltam, azt 23e Ft-ért lehet venni a Therford webshopban. Gondolom szükség esetén az is megfelel. A zuhanytálcát legyártom rozsdamentes acélból, az aljára teszünk egy kivehető fa rácsot, így a zuhanyfülkét használhatnánk WC fülkének is.

                            A konyhába kell egy mosogató medence, a 28 x 41 cm-es Teka mosogató most akciósan csak 10200 Ft. Van egy 30 cm széles 2 égős Electrolux Dominó gáz főzőlapom, még a nyaralóba vettük, de nem lett végül beépítve. Biztosan át lehet állítani azt is PB gázra. Az egyik ülés alá akarok egy nagy fagyasztó ládát csinálni, egy kisebb plusszos fiókkal, az nem kerül sokba, mert szinte minden meg van hozzá, és sokkal profibb lesz, mint amit a boltban meg lehet venni. Mi kell még a konyhába? Mikrót, szendvicssütőt, kenyérpirítót, stb. nem akarok.

                            Az elektromos rendszert nagy részben meg lehetne oldani 12V-ról, de ha 230V-os rendszert akarunk, az sem kerül semmibe, mert 2 db szimuszos inverterem is van kimaradva. Egy 1200W-os Volcraft, meg egy 1000W-os MeanWell. A Volcraft inverterrel az aksikat szoktam tesztelni, rákötök egy 2 kW-os fűtőventilátort, az 1-es fokozaton kb. 80A-t vesz fel. A jó aksiknál ekkora a terhelésnél kb. 3/4 óra után tilt le az akkuvédelem. Amelyik nem bír ennyit azt kiselejtezem. Egyébként ha lehet az aksikból is „bontottat” szoktam venni, a banki szervertápokban 6 havonta cserélik a UPS aksikat, amiket kb negyed áron tudok megvenni. Ezek a leselejtezett aksik nálunk még 2-3 évet szoktak kibírni a fagyis kocsikban. Sajnos az utóbbi időben akadozik az ellátás, mert egyre több helyen állnak át lítium aksikra, azokat meg még használtan is drágán adják. De most is van 17 db Panasonic AGM aksi a garázsban, és még kapok az idén 10 db-ot.

                            Összesítve:
                            – fűtés, melegvíz: 100-250e
                            – zuhany: 10e ( 1/2 tábla inox lemez, polikarbonát tolóajtó van)
                            – wc: 23000.-
                            – főzőlap : van
                            – mosogató: 10200.-
                            – víztartály: műanyag kanna: 10000.-
                            – szennyvíz tartály: egyedi üvegszálas: 10000.-
                            – kompresszoros hűtő, fagyasztó: saját gyártás, max. 30e
                            – szinuszos inverter: van
                            – akkutöltő: van egy 60A-es vadi új MeanWell töltőm, azt szeretném kisebbre cserélni.
                            – munkaaksi: van
                            – napelem: árajánlat folyamatban.
                            – gázpalack.??? vagy Inkább egy LPG tartály a pótkerék helyére?
                            – vezetékek, fittingek, szerelvények, stb: 100e
                            Ez így eddig 300-450e Ft.
                            Klímát nem akarok, a bútort a sógor legyártja, ezen kívül mi kell még?

                            A szivattyúkat és a mikrokapcsolós csapokat eddig az Existől vettem, nincs esetleg valami hasonlóan jó árú beszerzési forrás helyette?

                            #46032
                            Kerti
                            Adminisztrátor

                              [quote=”Nyomi” post=44659] Szerintem az alkotás az igazi,az eredmény csak vele jár.[/quote]

                              Ez nagyon tetszik! hurrá

                              #46031
                              Nyomi
                              Felhasználó

                                Nekem új fűtő készülékem van . Amikor elindul olyan a hangja, mint a turbinának amíg felfűti a kocsit, de utána nincs vele gond egyáltalán nem zavaró. A használt alkatrészeknél az a bajom, hogy szakemberek szerint pl. 5 évesnél idősebb állófűtést teherautóból nem érdemes venni mert elhasználódottak. Vannak dolgok amit használtban is jók lehetnek, és vannak amik bár olcsóbbak használtan, de nem szabad pénzt adni érte. Nem tudom hogy mit akarsz de egyáltalán nem biztos, hogy mást mint én ( ezt alkalom adtán megbeszéljük ). Én nem szerettelek volna megbántani és ha így történt bocs. Azért javasoltam a papírt, és egy találkozón való részvételt, mert én drága ( és felesleges )köröket futottam míg eljutottam a eddig, és ettől ha lehet szeretnélek megóvni. Amit itt lelevelezünk azt szövegben példákkal , érvekkel tanácsokkal tudnád megkapni.
                                A végeredményre kíváncsi vagyok mindenkép. Szerintem az alkotás az igazi,az eredmény csak vele jár.

                                [quote=”woodoopilot” post=44654]Szia Nyomi!
                                Valószínűleg én mást akarok, mint te, de ezt már megszoktam, én szinte mindenhol kicsit kilógok a sorból. Abban biztos vagyok, nem attól függ a lakóautózás élményfaktora, mennyire drága a jármű. A hangárban is ott parkol egymás mellett az 1 millás sárkányrepülő, meg a 30 millás műanyag csoda movit. De élményben nincs olyan nagy különbség a kettő között.
                                Gondolom akik szép új lakóautót vesznek, kicsit úgy néznek a barkácsolókra, mint én azokra, akik fagylaltot próbálnak kotyvasztani otthon a mélyhűtőben, 🙂

                                A hűtőkamion felépítményt azért említettem, mert amikor sürgősen kellett egy hőszigetelt raktár, én azt vettem. Egy prosztó lemezgarázs áráért kaptam egy műgyanta padlós hőszigetelt dobozt. A falak tükörsima fehér műanyagból vannak, a háklis NÉBIH ellenőrnek is megfelelt, szerintem egy lakófelépítményt is simán lehetne belőle építeni. Én is mérnök vagyok, nem fog ki rajtam egy lakófelépítmény megépítése, csináltam már komolyabb dolgokat is. A bontott alkatrészekkel kapcsolatban nekem semmilyen ellenérzésem sincs, még a repülőkbe is be lehet építeni használt alkatrészeket, pedig ott aztán sokkal szigorúbbak az előírások, mint a közutakon.

                                Most egy 7,5 m hosszú utánfutóón tudom szállítani a sárkányt és a trájkot, igaz egyszerre akár kettőt is.Ha leterepezek valahol, a párom nem tud értem jönni, mert azzal a bazi nagy trélerrel nem mer közlekedni. De a duplafülkés Transporter platójára simán felfér egy trájk, a szárnyat meg fel lehet tenni a csőtartó vasra, Természetesen olyankor nincs fent a lakódoboz, a reptereken amúgy is sátrazni szoktunk.
                                Fagyis kocsi szállításra is tökéletesen megfelel a platós T4, a leghosszabb Sprinterbe sem fér be csak 1 kocsi. A fiamnak is jó lesz furikázni egy T4 Doka, bár neki is inkább a T3 tetszik, de annak 20 cm-rel magasabb a platója. Szóval nem olyan nagy kompromisszum szerintem egy ilyen többfunkciós jármű…Egy lakóautótól biztosan sokkal praktikusabb, az tuti. Azt meg holnap kiszámolom, mi fér bele a 2 millás keretbe, legfeljebb nem lesz új diesel kombi fűtés a járgányban.

                                Ja, kérdezni akartam már, hogy minden diesel állófűtés zajos? A sógor Sprinterében van valamilyen állófűtés, de amikor egyszer túl hamar értünk ki az áruval Hollandiába, és aludni akartunk pár órát, annyira zajos volt az állófűtés, hogy nem tudtunk tőle elaludni. Inkább járattuk a motort, az csendesebb volt.[/quote]

                                #46030
                                Kerti
                                Adminisztrátor

                                  [quote=”woodoopilot” post=44654]…Valószínűleg én mást akarok, mint te, de ezt már megszoktam, én szinte mindenhol kicsit kilógok a sorból. …

                                  … Ja, kérdezni akartam már, hogy minden diesel állófűtés zajos? ….[/quote]

                                  Dehogy lógsz ki, itt majdnem mindenki egy kicsit zizi, csak mindenki másban. :smt204
                                  Eleve kocsiban alszunk, az meg micsoda dolog már :rohog

                                  Az állófűtésekkel kapcsolatban ahogy Nagypapa is írta, vannak különbségek. Amit kifejezetten lakóautókba gyártanak azok nem hangosak, mint pl a Truma D, vagy a Webasto DualTop. Amit kamion és furgon fülkefűtésre gyártottak (pl.: Webasto, AirTop 3900, AirTop 5500, stb) azok valóban hangosak, bár az autópálya parkolóban nem ettől nem lehet aludni 🙂 .
                                  Az utóbbi években már ezeket a készülékeket is be lehet szerezni úgy nevezet RV (Recreational Vehicle) változatban ami már szintén alkalmas lakóautókhoz, mert teljesen halkak. Nagypapának is már ilyet szereltünk be. Az új készülék vásárlása esetén ennek nincs felára csak annyi van, hogy ilyet a Webasto csak a lakóautós cégeknek árusít.
                                  Magát a Kemping szettet is meg lehet venni amivel egy normál kályhát RV-re lehet alakítani, de az már komolyabb költség.

                                  #46011
                                  NagyPapa
                                  Felhasználó

                                    Üdv Néked :meghajol

                                    Jómagam csak erre kívánok reagálni, miszerint:

                                    [quote=”woodoopilot” post=44654]Ja, kérdezni akartam már, hogy minden diesel állófűtés zajos? A sógor Sprinterében van valamilyen állófűtés, de amikor egyszer túl hamar értünk ki az áruval Hollandiába, és aludni akartunk pár órát, annyira zajos volt az állófűtés, hogy nem tudtunk tőle elaludni. Inkább járattuk a motort, az csendesebb volt.[/quote]

                                    Az idén tavasszal lett beépítve „Kerti Művek” azaz BIWAK által egy Webasto levegős fűtés a járgányomba: semminemű zaja nincs, sem belül sem kívül!!
                                    Igaz, ez már a „Camper” típus, zajcsökkentőkkel, gumis rögzítőkkel..
                                    A nagyon régi, olcsó darabok valóban zajosak, így megint igaz a mondás, „szegény ember vízzel főz”
                                    :sir

                                    #46010
                                    woodoopilot
                                    Felhasználó

                                      Szia Nyomi!
                                      Valószínűleg én mást akarok, mint te, de ezt már megszoktam, én szinte mindenhol kicsit kilógok a sorból. Abban biztos vagyok, nem attól függ a lakóautózás élményfaktora, mennyire drága a jármű. A hangárban is ott parkol egymás mellett az 1 millás sárkányrepülő, meg a 30 millás műanyag csoda movit. De élményben nincs olyan nagy különbség a kettő között.
                                      Gondolom akik szép új lakóautót vesznek, kicsit úgy néznek a barkácsolókra, mint én azokra, akik fagylaltot próbálnak kotyvasztani otthon a mélyhűtőben, 🙂

                                      A hűtőkamion felépítményt azért említettem, mert amikor sürgősen kellett egy hőszigetelt raktár, én azt vettem. Egy prosztó lemezgarázs áráért kaptam egy műgyanta padlós hőszigetelt dobozt. A falak tükörsima fehér műanyagból vannak, a háklis NÉBIH ellenőrnek is megfelelt, szerintem egy lakófelépítményt is simán lehetne belőle építeni. Én is mérnök vagyok, nem fog ki rajtam egy lakófelépítmény megépítése, csináltam már komolyabb dolgokat is. A bontott alkatrészekkel kapcsolatban nekem semmilyen ellenérzésem sincs, még a repülőkbe is be lehet építeni használt alkatrészeket, pedig ott aztán sokkal szigorúbbak az előírások, mint a közutakon.

                                      Most egy 7,5 m hosszú utánfutóón tudom szállítani a sárkányt és a trájkot, igaz egyszerre akár kettőt is.Ha leterepezek valahol, a párom nem tud értem jönni, mert azzal a bazi nagy trélerrel nem mer közlekedni. De a duplafülkés Transporter platójára simán felfér egy trájk, a szárnyat meg fel lehet tenni a csőtartó vasra, Természetesen olyankor nincs fent a lakódoboz, a reptereken amúgy is sátrazni szoktunk.
                                      Fagyis kocsi szállításra is tökéletesen megfelel a platós T4, a leghosszabb Sprinterbe sem fér be csak 1 kocsi. A fiamnak is jó lesz furikázni egy T4 Doka, bár neki is inkább a T3 tetszik, de annak 20 cm-rel magasabb a platója. Szóval nem olyan nagy kompromisszum szerintem egy ilyen többfunkciós jármű…Egy lakóautótól biztosan sokkal praktikusabb, az tuti. Azt meg holnap kiszámolom, mi fér bele a 2 millás keretbe, legfeljebb nem lesz új diesel kombi fűtés a járgányban.

                                      Ja, kérdezni akartam már, hogy minden diesel állófűtés zajos? A sógor Sprinterében van valamilyen állófűtés, de amikor egyszer túl hamar értünk ki az áruval Hollandiába, és aludni akartunk pár órát, annyira zajos volt az állófűtés, hogy nem tudtunk tőle elaludni. Inkább járattuk a motort, az csendesebb volt.

                                      #46007
                                      Nyomi
                                      Felhasználó

                                        szerintem először vegyél egy papírlapot, és írd le mit akarsz. Berendezésben ( hűtő, napelem, szivattyú, munkaaksi, víztartályok, tv, adapterek, bútor, herehimbáló stb.) Ezt próbáld meg beárazni, és jön a meglepetés- nem az újság ” ami a nőknek szól „- hanem az anyagi. Én műszaki embernek tartom magam megfelelő háttérrel, de ha bontott alkatrészt veszel akkor ott vagy mint ha öreg lakót vettél volna, ha újat (a leírt igények alapján) nem futja ki a keret. A többfunkciós kialakítás oltárán fel kell áldozni sok mindent, és még többe is kerül. Higgyél nekem én ezt a saját bőrömön tanultam meg. A lakó építése olyan mint a ház építése elsőt az ellenségednek, másodikat a barátodnak a harmadik talán neked építed. Nem nagyon értem teherautóra lakókabin arra napelem arra sárkányrepűlő. Nem túl magas? Nem fog billegni a szélben? Szerintem nem az álcázásra, hanem a kényelemre gondolj. A környékben Horvátországban és Romániában tilos a vadkemping. Romániában nem foglalkoznak vele, Horvátországban meg nem nézik mivel vadkempingezel ha meg akarnak csípni 6 hónapra is lefoglalhatják az „elkövetés eszközét”. Szóval először szerintem számolj.

                                        [quote=”woodoopilot” post=44648][quote=”Tomi1973Wien” post=44645]

                                        akkor mar egyszerubb mindjart egy kimustralt hutosutot venni…

                                        amugy meg ebben az esetben nem teljesulnek a 9 fére vonatkozo felteteleid….[/quote]

                                        Néztem hűtős kamion felépítményeket, nem is lenne drága, 300e körül már láttam olyat, amit ha szétbontok, elég lenne a panel és az alu profil egy új, kisebb dobozhoz. Csak az a baj, ha elvágjuk a panelt, a belső lécváz tuti nem oda esik, ahova kellene. De majd még futok egy kört ebben a témában…

                                        Szerettem volna egy 9 személyes buszt, de mindent összevetve a 6 személyes platós T4 praktikusabb. Eddig is 2 kocsival mentünk túrázni, rosszabb nem lesz a helyzet.[/quote]

                                        #46004
                                        woodoopilot
                                        Felhasználó

                                          [quote=”Tomi1973Wien” post=44645]

                                          akkor mar egyszerubb mindjart egy kimustralt hutosutot venni…

                                          amugy meg ebben az esetben nem teljesulnek a 9 fére vonatkozo felteteleid….[/quote]

                                          Néztem hűtős kamion felépítményeket, nem is lenne drága, 300e körül már láttam olyat, amit ha szétbontok, elég lenne a panel és az alu profil egy új, kisebb dobozhoz. Csak az a baj, ha elvágjuk a panelt, a belső lécváz tuti nem oda esik, ahova kellene. De majd még futok egy kört ebben a témában…

                                          Szerettem volna egy 9 személyes buszt, de mindent összevetve a 6 személyes platós T4 praktikusabb. Eddig is 2 kocsival mentünk túrázni, rosszabb nem lesz a helyzet.

                                          #46003
                                          woodoopilot
                                          Felhasználó

                                            [quote=”E.G.” post=44641]
                                            Szia! Ezt a csigát mire összehozod, az alapgéppel az összes költséggel lehetne venni egy ilyen koru lakóautót, vagy furgonból épitett gyárit. Én már láttam pár házi gyártmányt, de valahogy engem nem nyügöz le a „buher”.
                                            Ha meg szép , esztétikus, funkcionális szerkezetet akarsz, az még saját kivitelezéssel is milliók.[/quote]

                                            Mint már írtam korábban, kb. 2M a költségvetés. Ezért többnyire csak öreg Ducato lakóautókat árulnak, olyat meg nem akarok. Nagyon gondolkodtam 1,6M-ért egy egész jó kiállású gyári Transit lakóautón, az legalább egy üzembiztos konstrukció, de garázsban nem tudnám tárolni, a szabad ég alatt meg megeszi a rozsda. Ugyan ezért vetettem el a furgon átépítés ötletét is, mert amit a pénzemért kapnék, az is a rohadós kategóriába tartozik, aztán bonthatom ki a berendezést, ha kasznizni kell.

                                            Szerintem NEKEM a legjobb választás egy platós Transporter, azt ki tudom használni a vállalkozásomban is, a tetején elviszi a sárkányrepcsimet vagy a hajókat, a platóra ráfér egy csomó cucc, stb. Ráadásul a fiamnak is esedékes lett egy „igazi” autó vásárlása, így az alap jármű ára nem is terheli igazán a költségvetést, ha ő is járhat vele. A gyerek mopedautóját 720e-ért vettem, 80e Ft volt rá a regadó meg az üzembehelyezés. Szerintem 700e-ért most is el tudom adni, mert kicseréltük a motort egy nagyobb teljesítményűre, hosszabb váltót, nagyobb fékeket szereltünk be, így a gyári 45 km/h helyett 90 körül van a végsebessége, de városban nem eszik 3,5 liternél többet. Kicsit megpótolom az árát, és hozok egy 10-12 éves Transportert Németországból, és már meg is van az alap jármű. Ha esetleg majd rozsdásodik, akkor nem kell szétbombázni a berendezést, vagy ha minden kötél szakad, vehetek egy másik kocsit, de a felépítménybe ölt időt, pénzt, munkát, akkor sem bukom el.

                                            Nézegettem gyári pick-up felépítményeket, de amiket itthon árulnak, abból egyik sem tetszett. Többnyire így szoktam amúgy járni, ezért állandóan buherálnom kell, de pl. a saját tervezésű sárkányrepülőm a klub leghatékonyabb gépe, 2,5 liter benzinnel elrepülök egy órát, míg a többi gép megeszik 15 litert is.
                                            Gondolom a lakódoboz sem fog elsőre sikerülni, de időm van bőven, és én szeretek barkácsolni.

                                            #46001
                                            Tomi1973Wien
                                            Felhasználó

                                              [quote=”woodoopilot” post=44631][quote=”Kerti” post=44628][quote=”Tomi1973Wien” post=44627]a rajz amugy sem pick-up plato felepitmeny, hanem sima plato felepitmeny – szerintem. ebben az esetben viszont lehet ott az ajto, csak kell hozza letra, mert marhamaximagasan lesz :meghajol :D/ :smt039[/quote]

                                              Igen, a mérete alapján sem lehet pick-up felépítmény. Én is úgy gondolom, hogy az ilyeneknél a platós változatból lehet csak jó felépítményt csinálni. Ez európai pick-up-ok túl kicsik ahhoz, hogy egy komfortos lakót lehessen építeni rá.[/quote]

                                              Egy T4 Doka platóra terveztem a felépítményt. A lelógás kb. 60 cm, a hátsó terepszög ennyitől még nem csökken. Kb. így nézne ki:

                                              Szándékosan ilyen csúnya, mert úgy szeretném megcsinálni, hogy kívülről egy hűtőkocsinak nézzen ki. Oldal ablakot is csak a hátfalra tennék, de azt meg egy alu redőny letakarná. Vagy felesleges az álcázással kínlódni?

                                              Belül is minimalista lenne a felépítmény, nincsenek nagy elvárásaim. Több száz km-t túráztam már folyókon, fejenként egy káposztáshordónyi cuccal, meg 6 fóre 25 liter vízzel, amit sokszor 2 napra is be kellett osztani. Mondjuk amikor lakóautót béreltünk 2 nap alatt kipancsoltak a lányok 100 liter vizet. :)[/quote]

                                              akkor mar egyszerubb mindjart egy kimustralt hutosutot venni…

                                              amugy meg ebben az esetben nem teljesulnek a 9 fére vonatkozo felteteleid….

                                              #45997
                                              E.G.
                                              Felhasználó

                                                [quote=”woodoopilot” post=44631][quote=”Kerti” post=44628][quote=”Tomi1973Wien” post=44627]a rajz amugy sem pick-up plato felepitmeny, hanem sima plato felepitmeny – szerintem. ebben az esetben viszont lehet ott az ajto, csak kell hozza letra, mert marhamaximagasan lesz :meghajol :D/ :smt039[/quote]

                                                Igen, a mérete alapján sem lehet pick-up felépítmény. Én is úgy gondolom, hogy az ilyeneknél a platós változatból lehet csak jó felépítményt csinálni. Ez európai pick-up-ok túl kicsik ahhoz, hogy egy komfortos lakót lehessen építeni rá.[/quote]

                                                Egy T4 Doka platóra terveztem a felépítményt. A lelógás kb. 60 cm, a hátsó terepszög ennyitől még nem csökken. Kb. így nézne ki:

                                                Szándékosan ilyen csúnya, mert úgy szeretném megcsinálni, hogy kívülről egy hűtőkocsinak nézzen ki. Oldal ablakot is csak a hátfalra tennék, de azt meg egy alu redőny letakarná. Vagy felesleges az álcázással kínlódni?

                                                Belül is minimalista lenne a felépítmény, nincsenek nagy elvárásaim. Több száz km-t túráztam már folyókon, fejenként egy káposztáshordónyi cuccal, meg 6 fóre 25 liter vízzel, amit sokszor 2 napra is be kellett osztani. Mondjuk amikor lakóautót béreltünk 2 nap alatt kipancsoltak a lányok 100 liter vizet. :)[/quote]

                                                Szia! Ezt a csigát mire összehozod, az alapgéppel az összes költséggel lehetne venni egy ilyen koru lakóautót, vagy furgonból épitett gyárit. Én már láttam pár házi gyártmányt, de valahogy engem nem nyügöz le a „buher”.
                                                Ha meg szép , esztétikus, funkcionális szerkezetet akarsz, az még saját kivitelezéssel is milliók.

                                                #45988
                                                olah80
                                                Felhasználó

                                                  nagyon sokminden elhangzott az anyagokkal kapcsolatban de szögezzük le

                                                  ” Szarból lehet ostort fonni csak nem tudsz vele csattintani „

                                                  #45987
                                                  woodoopilot
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”Kerti” post=44628][quote=”Tomi1973Wien” post=44627]a rajz amugy sem pick-up plato felepitmeny, hanem sima plato felepitmeny – szerintem. ebben az esetben viszont lehet ott az ajto, csak kell hozza letra, mert marhamaximagasan lesz :meghajol :D/ :smt039[/quote]

                                                    Igen, a mérete alapján sem lehet pick-up felépítmény. Én is úgy gondolom, hogy az ilyeneknél a platós változatból lehet csak jó felépítményt csinálni. Ez európai pick-up-ok túl kicsik ahhoz, hogy egy komfortos lakót lehessen építeni rá.[/quote]

                                                    Egy T4 Doka platóra terveztem a felépítményt. A lelógás kb. 60 cm, a hátsó terepszög ennyitől még nem csökken. Kb. így nézne ki:

                                                    TransporterT4dokafixfelptmny.jpg

                                                    Szándékosan ilyen csúnya, mert úgy szeretném megcsinálni, hogy kívülről egy hűtőkocsinak nézzen ki. Oldal ablakot is csak a hátfalra tennék, de azt meg egy alu redőny letakarná. Vagy felesleges az álcázással kínlódni?

                                                    Belül is minimalista lenne a felépítmény, nincsenek nagy elvárásaim. Több száz km-t túráztam már folyókon, fejenként egy káposztáshordónyi cuccal, meg 6 fóre 25 liter vízzel, amit sokszor 2 napra is be kellett osztani. Mondjuk amikor lakóautót béreltünk 2 nap alatt kipancsoltak a lányok 100 liter vizet. 🙂

                                                    #45983
                                                    Kerti
                                                    Adminisztrátor

                                                      [quote=”Tomi1973Wien” post=44627]a rajz amugy sem pick-up plato felepitmeny, hanem sima plato felepitmeny – szerintem. ebben az esetben viszont lehet ott az ajto, csak kell hozza letra, mert marhamaximagasan lesz :meghajol :D/ :smt039[/quote]

                                                      Igen, a mérete alapján sem lehet pick-up felépítmény. Én is úgy gondolom, hogy az ilyeneknél a platós változatból lehet csak jó felépítményt csinálni. Ez európai pick-up-ok túl kicsik ahhoz, hogy egy komfortos lakót lehessen építeni rá.

                                                      #45982
                                                      Tomi1973Wien
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”Kerti” post=44626][quote=”woodoopilot” post=44623]Épített már valaki pick-up lakófelépítményt? Miből lehet a legkönnyebb dobozt megépíteni?[/quote]

                                                        Szerintem a legkönnyebb a szedvicspanel hiszen a gyártók is ezt használják, nem véletlenül. Sajnos az nem olcsó.
                                                        A felépítmény amit rajzoltál az nem rakható be egy Pick-up platóba, mert az ajtó a plató oldalába nyílna bele. Ezt akkor lehet megvalósítani, ha a platót leszereled és a helyére teszed fel a felépítményt. Ez egyébként a legjobb megoldás ebben az esetben, de hivatalosan ez már engedély köteles, mivel nem rakománynak számít.
                                                        A belső berendezést tapasztalatom szerint nem nagyon lehet kihozni 150 kg-ból, kivéve, ha nagyon puritán belsőt szeretnél.[/quote]

                                                        a rajz amugy sem pick-up plato felepitmeny, hanem sima plato felepitmeny – szerintem. ebben az esetben viszont lehet ott az ajto, csak kell hozza letra, mert marhamaximagasan lesz :meghajol :D/ :smt039

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1,026-1,050 / 1,596

                                                      You must be logged in to reply to this topic.