Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Legutóbb frissítette kokenyj 4 years telt el
192angok
1,596 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #3071
    ficsor
    Felhasználó

      Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.

    • Szerző
      Válasz
    • #58512
      Srychy
      Felhasználó
        #58510
        f3r1
        Felhasználó

          Bekapcsolódva a témába, csak egy pár gondolat. Hangsúlyozva, hogy a „zöld” energiákra szükség van. Olyan, hogy 100 %-os zöld energia nincs, olyan ország sincs ahol csak azt használnák. Tárolni nem tudjuk még megfelelő kapacitásban az energiát, csak elfogyasztani. Nem sűt a nap, nem fúj a szél mindig, amikor nem, akkor pedig el kell inditani a jó öreg foszolis erőműveinket. Az emberiség a kőkorszak óta oda jutott, hogy még mindig hőt termelünk, amivel turbinákat működtetünk és áramot termelünk. Az erőművek lehetnek környezet szennyezőek (füst, atomhulladék,stb) de egyenlőre nincs más. Megérne egy misét annak a vizsgálata is, hogy a távolkeleten előállított napelemek, akkumulátorok milyen mennyiségben szennyezik a környezetet ( ja az tényleg távol van). Az is kicsit farizeus megközelítés, hogy elektromos autóm lesz, de majd ha nem tudom tölteni akkor rányomom az ageregátoromat. Dolgoznak megoldásokon, ami globálisan megoldhatja az energia problémáját, de az még arrébb van. A mai világunk pedig a villamos energia nélkül nem tud létezni.
          DF

          #58509
          haripeter
          Felhasználó

            Csatlakozom az előttem szólóhoz, az energiát 100%-ban megújulókból előállító Norvégiában vagy Izlandon szuper öko-alternatíva az elektromos autó, de nálunk max annyi értelme van, hogy a nagyvárosi légszennyezést kitesszük a Mátrába, vagy az atomtemetőkbe. Nekem most dobják fel a házra a napelemeket, kicsit túl is van méretezve a rendszer az igényekhez képest, így lehet, hogy van értelme pár év múlva vennem egy tölthető autót, de annak, aki szimplán a hálózatból tölti fel, nem sok haszna van.

            #58508
            Nyomi
            Felhasználó

              annyira jó az elektromos autó, meg a szemlélet amit felvázoltál. Ja csak nálunk használnánk zömében az autót, zömében szénerőműves villannyal. Az atomenergiából előállított áram környezetszennyezését még meg sem tudjuk becsülni rendesen, mert a problémát nem oldottuk meg, csak az ükkjeínkre terheljük át. A csodának számító lítium aksik előállításával, majd megsemmisítésével kapcsolatos öko nyomokról nem is beszélve. Na most hasonlítgasd össze a dízellel, és a kép már talán nem is annyira egyértelmű.
              Bocsi Nyomi.

              #58506
              zsozsy
              Felhasználó

                [quote=”woodoopilot” post=55775][quote=”zsozsy” post=55774]Senkit nem meg bántva: Biztos egyedül vagyok de mitől zöldek a teljesen zöld járművek??? Miből is nyerünk ennyi energiát?(a többi részletet hagyjuk) Szerintem ez az egész egy globális bukta. Az én buszom étolajjal IS megy 🙂 :D/
                Érdekesség kép:
                https://www.origo.hu/tudomany/20191106-attores-az-uzemanyag-technologiaban-ezzel-nem-no-a-legkori-szen-dioxid.html%5B/quote%5D

                Teljes életciklusra számítva, még a CO2 kibocsájtás szempontjából már most is is fele-harmada egy elektromos autó szennyezése, és ez csak javulhat a jövőben.
                Persze sok függ attól is, milyen erőművekkel állítják elő az áramot, Norvégiában pl. 90% felett van a megújulók aránya, de Franciaországban is alacsony a CO2 egyenérték a sok atomerőmű miatt……………………….

                Egy műszaki vénájú embernek amúgy elég annyi érv is az elektromos autók mellett, hogy a villanymotor az elektromos energia több mint 90%-át mozgási energiává alakítja. A belsőégésű motor az üzemanyag 2/3-ából hőenergiát termel, a maradék 1/3-adból lesz csak mozgási energia. Tudom, egy modern diesel motor elméleti hatásfoka 40% felett van, de azt csak a fékpadon tudja.[/quote]
                Sok mindenben igazad van. Egyébként a csaló szoftvereket szinte mindenki alkalmazta….
                Franciaországban hová helyezik el a radioaktív hulladékot? Beássuk a földbe ,nem látjuk ,nem tudunk róla oszt jó van. Vagy csak nézzük Japánt ,nem sokára eltűnik ,de bárhol lehetnek földmozgások………………….Azért van itt baj gazdagon. Szép csomag utódainknak ugye???

                #58504
                woodoopilot
                Felhasználó

                  [quote=”nemo25″ post=55773]
                  Woodooo! Nézd csak, lesz majd választék az elektromos furgonokból. 🙂

                  https://www.4x4magazin.hu/zoldhajtas/jon-az-elektromos-fiat-ducato

                  https://autopult.hu/hirek/bemutatkozott-az-elektromos-peugeot-boxer-tovabbi-villanyosok-mar-uton.html%5B/quote%5D

                  Választék éppenséggel már most is lenne, a VW Craftert már lehet kapni egy ideje az elektromos Golf motorjával, állítólag egész tűrhetően megy. Jövőre jön a Renault Master elektromos változata, de még az is 12M Ft-nál kezdődik, a Ducato se igen lesz olcsóbb.

                  Gazdagabb országokban biztosan lesznek, akik ki tudnak fizetni 20M Ft-ot egy elektromos lakóautóért, de én még álmodni se merek ilyesmiről. Szokás szerint marad a tákolás…
                  Most is tudnék venni döglött akkus, hosszú-magas Renault Mastert 1,5-2M Ft-ért, de az akkucsere lenne kb. 2M Ft, a berendezésre is kellene legalább még ugyan annyi. Ami amúgy nem lenne drága elektromos autós mércével, de egy ekkora dögöt semmi másra nem lehet használni, az meg túl nagy luxus számomra. Arra meg nem látok esélyt, hogy vannak még olyan idióták mint én, hogy villanyautóval szeretnének utazgatni, hogy esetleg megosszuk a költségeket.

                  Ezért vadászok egy döglött akkus Piaggio Kipper kisteherautóra, mert azokhoz lehet kapni üvegszálas romahome dobozokat, amit ha leveszek, évközben használhatom platós kistehernek. A múlt heti árverésen megint elszálltak az árak, 2700 euróért ment el egy üzemképtelen Porter kukásautó, plusz 400 eur árverési illeték. Ennyit nem akarok rászánni, mert még hozzájön az áfa, a hazaszállítás, az akkucsere, az már kicsit sok egy második hobby autónak…

                  Pedig már találtam üvegszálas bódét is, ezeket 1200-1500 GBP körül árulják, és passzolnak Bedford Babyre, a Daihatsu Hijetre, és a Piaggio Porterre:

                  Attachments:
                  • romahomepod.jpg
                  #58502
                  woodoopilot
                  Felhasználó

                    [quote=”zsozsy” post=55774]Senkit nem meg bántva: Biztos egyedül vagyok de mitől zöldek a teljesen zöld járművek??? Miből is nyerünk ennyi energiát?(a többi részletet hagyjuk) Szerintem ez az egész egy globális bukta. Az én buszom étolajjal IS megy 🙂 :D/
                    Érdekesség kép:
                    https://www.origo.hu/tudomany/20191106-attores-az-uzemanyag-technologiaban-ezzel-nem-no-a-legkori-szen-dioxid.html%5B/quote%5D

                    Teljes életciklusra számítva, még a CO2 kibocsájtás szempontjából már most is is fele-harmada egy elektromos autó szennyezése, és ez csak javulhat a jövőben.
                    Persze sok függ attól is, milyen erőművekkel állítják elő az áramot, Norvégiában pl. 90% felett van a megújulók aránya, de Franciaotszágban is alacsony a CO2 egyenérték a sok atomerőmű miatt. De még a sok szénerőművekben termelt áramot tartalmazó német energiamix alapján is sokkal kevesebbet szennyez az elektromos autó.

                    De a legnagyobb előnye nem a CO2 terén van az elektromos autóknak, hanem a rákkeltő korom, az elégetetlen szénhodrogének, a rendkívül mérgező szénmonoxid, és a többi mocsok miatt, amit az autók az emberek orra alá füstölnek a városokban. Értelmes ember nem járat egy belsőégésű motort zárt térben, kivéve ha öngyilkos akar lenni. De gond nélkül eregeti mindenki ugyan azt a mérgező gázt a városban, mert ott nem látszik. De attól még ott lebeg, kb. a babakocsik magasságában. Az erőművek is szennyeznek természetesen, de azoknál sokkal szigorúbban ellenőrzik a füstgáz kibocsájtást, az autóknál meg tudjuk hogy megy ez. Pl. a VW csaló szoftrvere, a kiszedett katalizátorok, részecskeszűrők, stb.

                    Szóval nem kell ahhoz sötétzöldnek lenni, hogy felfogjuk, a belsőégésű motorok mérgezőek, az elektromos autók meg működésük közben helyben nem szennyeznek. Elektromos energiát elő lehet állítani megújuló forrásból is, de benzint vagy gázolajat csak a környezet súlyos károsítása árán lehet gyártani. Vegyük számításba a kőolaj kitermelését, a szállítását (tankhajó balesetek), a finomítást, stb. Ja meg azt se felejtsük el, hány embert gyilkoltak meg az olaj miatt, csak azért, hogy nekünk legyen mit elfüstölni, az olajcégek meg gazdagodhassanak.

                    Egy műszaki vénájú embernek amúgy elég annyi érv is az elektromos autók mellett, hogy a villanymotor az elektromos energia több mint 90%-át mozgási energiává alakítja. A belsőégésű motor az üzemanyag 2/3-ából hőenergiát termel, a maradék 1/3-adból lesz csak mozgási energia. Tudom, egy modern diesel motor elméleti hatásfoka 40% felett van, de azt csak a fékpadon tudja.

                    #58501
                    zsozsy
                    Felhasználó

                      Senkit nem meg bántva: Biztos egyedül vagyok de mitől zöldek a teljesen zöld járművek??? Miből is nyerünk ennyi energiát?(a többi részletet hagyjuk) Szerintem ez az egész egy globális bukta. Az én buszom étolajjal IS megy 🙂 :D/
                      Érdekesség kép:
                      https://www.origo.hu/tudomany/20191106-attores-az-uzemanyag-technologiaban-ezzel-nem-no-a-legkori-szen-dioxid.html

                      #58500
                      nemo25
                      Felhasználó

                        [quote=”woodoopilot” post=55744][quote=”zsozsy” post=55735] Én nem cserélném le a VW T3-t semmire az tuti. [/quote]

                        Egy elektromos T3 csigával tökéletesen elégedett lennék én is, de az átépítés kb. 5M Ft -lenne. Ebből 2M csak az engedélyeztetés költsége az EMC vizsgálat miatt. Emiatt az átépítés sajnos nem járható út számomra.
                        A Piaggio Porter gyári elektromos, a zöld rendszám minden előnyével. Sajnos nincs más elektromos platós kisteher.[/quote]

                        Woodooo! Nézd csak, lesz majd választék az elektromos furgonokból. 🙂

                        https://www.4x4magazin.hu/zoldhajtas/jon-az-elektromos-fiat-ducato

                        https://autopult.hu/hirek/bemutatkozott-az-elektromos-peugeot-boxer-tovabbi-villanyosok-mar-uton.html

                        #58496
                        haripeter
                        Felhasználó

                          Köszi, akkor nem stresszelem magam ezen a kérdésen 🙂

                          Az anyagokkal kapcsolatban ez lesz pont, amikor az előzőt építettem, OSB-t használtam, megbántam, az most csak a vinyl alatt lesz.
                          Csak én a nyírlemezt egy vékony lambériával leburkolom pluszban, mert az jobban tetszik. Nekem annyira nem számít a súly és a tércentizés, mint egy „valódi” lakónál, mivel nekem nem kell bele túl sok kacat, zuhanyzó és egyéb úri huncutság, nomádabb vagyok ennél 🙂

                          Hátul raktér, felette ágy, elől a mini irodám meg két-három szekrény.

                          #58494
                          nemo25
                          Felhasználó

                            [quote=”haripeter” post=55756]Köszi, tényleg, a zártszelvény pont jó. A festés-alapozás-alvázvédelem már megvan, igazából olyanok miatt gondoltam csak a túlbiztosítást, ha esetleg pár év múlva valamit bármilyen okból újra hegeszteni kell az alján. De mondjuk lehet, ezt kicsit tényleg túlgondolom :)[/quote]

                            Jól látod, valóban túlgondoltad. 🙂

                            Ilyen esetekben, a beépítés előtt kell kiirtani a vasszú okozta rágások nyomait, alaposan, és bőséggel levédeni jó minőségű alapozóval, festékkel, védőrétegekkel, kívül, belül, ahogy Istozi írta. Feleslegesen ne rámold tele vasakkal, és egyéb nehéz cuccal a szekeret. Lesz benne éppen elég súly.
                            OSB-t, ne használj az építésnél, mert az feleslegesen nehéz. Nyár rétegelt lemez a megfelelő építőanyag a lakóba. A bútorzat anyagának is az a megfelelő. Itt szerezhető be a legkedvezőbb feltételekkel:

                            http://www.faburg.hu/

                            #58482
                            haripeter
                            Felhasználó

                              Köszi, tényleg, a zártszelvény pont jó. A festés-alapozás-alvázvédelem már megvan, igazából olyanok miatt gondoltam csak a túlbiztosítást, ha esetleg pár év múlva valamit bármilyen okból újra hegeszteni kell az alján. De mondjuk lehet, ezt kicsit tényleg túlgondolom 🙂

                              #58481
                              istozi
                              Felhasználó

                                „Milyen olyan tűzálló anyag létezik, amit alá tudnék tenni az egész padlószerkezetnek, nem vastagabb 2 centinél, és teherhordásra alkalmas?”
                                Acél, vagy alu zártszelvény.
                                Ám – szerintem – egyszerűbb a jó erős (többrétegű) alapozó festés és alvázvédelem.

                                #58478
                                haripeter
                                Felhasználó

                                  Kedves Lakóautósok,

                                  Miután hétvégén eladtam a régi, imádott T4-emet, amit amolyan kempingautónak barkácsoltam 4 éve, vettem (természetesen) egy másik (végre hosszú-magas :D) T4-et, amiből szeretnék picivel komolyabb, és precízebben kivitelezett lakót építeni.

                                  Lényegében megvan a koncepcióm, terv, méretek, anyagok, viszont pontosan a legelső lépések egyikével kapcsolatban vagyok kicsit tanácstalan, hálás lennék, ha valaki gyakorlott ember tudna adni egy jó tippet.
                                  Az alváz és a belső felépítés „találkozása” a nagy kérdés. A raktér aljzata ugyebár fémlemez, amire szeretnék applikálni egy párnafás-gyapotos réteget, rajta egy 15-ös OSB-vel és egy vinyl padlóval, csakhogy a párnafa ugye finoman szólva sem tűzálló, ezért ha később valami miatt karosszériázni kellene alul, ki kellene szednem az egész berendezést a hegesztés tűzbiztossága miatt. Hogy tudnám ezt kikerülni? Milyen olyan tűzálló anyag létezik, amit alá tudnék tenni az egész padlószerkezetnek, nem vastagabb 2 centinél, és teherhordásra alkalmas? Van egyáltalán ilyen, vagy engedjem el ezt a kérdést, és törődjek bele, hogy ilyen esetben bontás – újraépítés lesz?

                                  Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

                                  #58476
                                  woodoopilot
                                  Felhasználó

                                    [quote=”gattila” post=55748]
                                    (és tegyél bele egy aggregátot, ha kifogy a delej 🙂 )
                                    [/quote]

                                    Erre már én is gondoltam, de bele nem építeném a generátort, mert a tömeggel amúgy is bajban vagyok. Viszont láttam már olyan megoldást, hogy a generátort egy kis utánfutóra építették, és csak felakasztják a vonóhorogra, ha messzebbre kell menni. A BMW i3-ból létezik hatótávnövelős változat (i3 REX), amiben egy 650 cm3-is motorkerékpár blokk hajt meg egy generátort. Valami hasonló megoldást egy mini utánfutóra is rá lehetne faragni.

                                    De először legyen meg a Porter, ma kettőt árvereznek Olaszországban, egyet meg Hollandiában, ilyen kínálat még sosem volt, amióta nézem, remélem ezúttal sikerül valamelyiket elhozni.
                                    Amúgy az nem fér a fejembe, hogy miért adnak kb. 3000 eurót egy üzemképtelen járműért. Nyugaton nem szokás az autókat javítani, azt meg nem hinném, hogy a keleteurópai nepperek verik fel az árakat.

                                    Ha meg lesz végre a Porter, elkezdek vadászni Bedford Rascal camper felépítményre, az pont passzol a Porter alvázra. Ezekből gyártottak üvegszálas bódét is, olyat szeretnék, mer lécvázast nem akarok. Egy ilyen pont jó is lenne:

                                    Attachments:
                                    • bedfordrascalcamper.jpg
                                    #58472
                                    gattila
                                    Felhasználó

                                      A/ verzió: A légterelő helyére tegyél egy alvófülkét, és teljesen lakóautó-szerű lesz.
                                      B/verzió: Hagyd meg teherautó kinézetnek, csinálj rá egy vagány festést, és kész.

                                      (és tegyél bele egy aggregátot, ha kifogy a delej 🙂 )

                                      [quote=”woodoopilot” post=55745][quote=”apóka” post=55737]Woodoopilot-nak ajánlva.[/quote]

                                      A terepjárókból érdekes módon van zöldrendszámos, pl. a Mitsubishi Outlanderből létezik plug-in hibrid. De mivel van benne benzinmotor is, már pedzegetik, hogy visszaveszik róluk a zöld rendszámot, mert csak kb. 50 km-t tudnak tisztán elektromos üzemben elmenni.
                                      Felmerült ez a tetősátras ötlet bennem is, de mi a városokban szoktunk éjszakázni, ott meg nem hiszem hogy jó szemmel néznék a sátrazást. Ha mi is ilyen természetjárók lennénk, lehet ezt választottuk volna.[/quote]

                                      #58469
                                      woodoopilot
                                      Felhasználó

                                        [quote=”apóka” post=55737]Woodoopilot-nak ajánlva.[/quote]

                                        A terepjárókból érdekes módon van zöldrendszámos, pl. a Mitsubishi Outlanderből létezik plug-in hibrid. De mivel van benne benzinmotor is, már pedzegetik, hogy visszaveszik róluk a zöld rendszámot, mert csak kb. 50 km-t tudnak tisztán elektromos üzemben elmenni.
                                        Felmerült ez a tetősátras ötlet bennem is, de mi a városokban szoktunk éjszakázni, ott meg nem hiszem hogy jó szemmel néznék a sátrazást. Ha mi is ilyen természetjárók lennénk, lehet ezt választottuk volna.

                                        #58468
                                        woodoopilot
                                        Felhasználó

                                          [quote=”zsozsy” post=55735] Én nem cserélném le a VW T3-t semmire az tuti. [/quote]

                                          Egy elektromos T3 csigával tökéletesen elégedett lennék én is, de az átépítés kb. 5M Ft -lenne. Ebből 2M csak az engedélyeztetés költsége az EMC vizsgálat miatt. Emiatt az átépítés sajnos nem járható út számomra.
                                          A Piaggio Porter gyári elektromos, a zöld rendszám minden előnyével. Sajnos nincs más elektromos platós kisteher.

                                          #58467
                                          ktamas
                                          Felhasználó

                                            Sziasztok,

                                            engedélyeztetéssel kapcsolatban lenne kérdésem felétek, tudtok-e ajánlani autómérnököt akit fel lehetne keresni, vagy hol érdemes iyen ember után kutatni?
                                            (Ha jól tudom autómérnökkel és az ő átépítési tervével kell kezdeni (de minimum szignóznia kell!?) az építést.)

                                            Üdv & köszi,
                                            Tamás

                                            #58460
                                            apoka
                                            Felhasználó

                                              Woodoopilot-nak ajánlva.

                                              #58459
                                              apoka
                                              Felhasználó

                                                [quote=”woodoopilot” post=55734]Az elektromos lakóautó rögeszmémből nem gyógyultam ki, a jövő héten ismét árvereznek elektromos Piaggio Portereket, remélem most több szerencsém lesz. A legutóbbi árverésen megadtam a kikiáltási árat, más meg nem licitált rá, de aztán mégsem adták el. Biztosan volt valami minimál ár, ami vagy nem volt publikus, vagy nem vettem észre.
                                                Továbbra is az a terv, hogy egy platós Portert veszek, amire fel tudok tenni egy pickup felépítményt. De most találtam egy műanyag dobozos elektromos Porter is, ami kb. 2500 EUR-val lenne drágább mint egy platós. Most azon gondolkodok, nem lenne-e jobb a dobozost megvenni, azt már csak be kell rendezni. 1M Ft-ért nem kapok pickup felépítményt, építeni sem nagyon lehet annyiból egy üvegszálas szendvicspanel dobozt. Viszont a pickup felépítmény sokkal jobban néz ki, és ha leveszem, évközben használhatom platós kisteherautónak is a Portert. Nehéz a döntés, szerintetek be lehetne vállalni egy ilyen dobozos kisteherautót? Láttam már hasonló „lakóautókat” a sziget fesztiválon, volt amelyiknél még az emelő hátfalat is meghagyták. Szokatlan egy hagyományos lakóautóhoz szokott szemnek, van egy kis hippi fílingjük, de 2 személynek használhatónak tűnnek.
                                                [/quote]

                                                Attachments:
                                                • 190810tra1_2019-12-14.JPG
                                                • 190810tra2_2019-12-14.JPG
                                                • 190810tra4_2019-12-14.JPG
                                                #58455
                                                zsozsy
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”woodoopilot” post=55734]Az elektromos lakóautó rögeszmémből nem gyógyultam ki, a jövő héten ismét árvereznek elektromos Piaggio Portereket, remélem most több szerencsém lesz. A legutóbbi árverésen megadtam a kikiáltási árat, más meg nem licitált rá, de aztán mégsem adták el. Biztosan volt valami minimál ár, ami vagy nem volt publikus, vagy nem vettem észre.
                                                  Továbbra is az a terv, hogy egy platós Portert veszek, amire fel tudok tenni egy pickup felépítményt. De most találtam egy műanyag dobozos elektromos Porter is, ami kb. 2500 EUR-val lenne drágább mint egy platós. Most azon gondolkodok, nem lenne-e jobb a dobozost megvenni, azt már csak be kell rendezni. 1M Ft-ért nem kapok pickup felépítményt, építeni sem nagyon lehet annyiból egy üvegszálas szendvicspanel dobozt. Viszont a pickup felépítmény sokkal jobban néz ki, és ha leveszem, évközben használhatom platós kisteherautónak is a Portert. Nehéz a döntés, szerintetek be lehetne vállalni egy ilyen dobozos kisteherautót? Láttam már hasonló „lakóautókat” a sziget fesztiválon, volt amelyiknél még az emelő hátfalat is meghagyták. Szokatlan egy hagyományos lakóautóhoz szokott szemnek, van egy kis hippi fílingjük, de 2 személynek használhatónak tűnnek.[/quote]
                                                  Szerintem te már tudod a választ. Olvasd vissza amit írtál ,benne van 🙂 Én nem cserélném le a VW T3-t semmire az tuti. Hippi fíling? Tavaly az 1965-ös VW bogarunkal voltunk sátras nyaraláson közel 3 hétig
                                                  hármasban. Na az volt a fíling! Idén pedig a T3-mal toltuk három héten át szintén hármasban. Persze a mi T3-k is teherautóként kezdte ,de Osztrákban kapott egy Münnich Rhodos felszerelést. Szóval mi sem gyógyultunk ki és ez így tök jó :cheer:

                                                  #58454
                                                  woodoopilot
                                                  Felhasználó

                                                    Az elektromos lakóautó rögeszmémből nem gyógyultam ki, a jövő héten ismét árvereznek elektromos Piaggio Portereket, remélem most több szerencsém lesz. A legutóbbi árverésen megadtam a kikiáltási árat, más meg nem licitált rá, de aztán mégsem adták el. Biztosan volt valami minimál ár, ami vagy nem volt publikus, vagy nem vettem észre.
                                                    Továbbra is az a terv, hogy egy platós Portert veszek, amire fel tudok tenni egy pickup felépítményt. De most találtam egy műanyag dobozos elektromos Porter is, ami kb. 2500 EUR-val lenne drágább mint egy platós. Most azon gondolkodok, nem lenne-e jobb a dobozost megvenni, azt már csak be kell rendezni. 1M Ft-ért nem kapok pickup felépítményt, építeni sem nagyon lehet annyiból egy üvegszálas szendvicspanel dobozt. Viszont a pickup felépítmény sokkal jobban néz ki, és ha leveszem, évközben használhatom platós kisteherautónak is a Portert. Nehéz a döntés, szerintetek be lehetne vállalni egy ilyen dobozos kisteherautót? Láttam már hasonló „lakóautókat” a sziget fesztiválon, volt amelyiknél még az emelő hátfalat is meghagyták. Szokatlan egy hagyományos lakóautóhoz szokott szemnek, van egy kis hippi fílingjük, de 2 személynek használhatónak tűnnek.

                                                    Attachments:
                                                    • piaggioporterelectricdobozos.jpg
                                                    #58439
                                                    gattila
                                                    Felhasználó

                                                      Ha szánnék rá ennyi pénzt, Plössl-t vennék …..

                                                      #58437
                                                      nemo25
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”ktamas” post=55705]Nem veszem okoskodásnak és én sem gondolom, hogy ők profik. Az első részben azért ezzel kezdik, hogy ők is menet közben fogják megtanulni az építést szóval nem profik.

                                                        Viszont mindenképp szeretnék belevágni, most van rá időm, 1 kis pénzem/lehetőségem, később nem tudom lesz-e, és tudnék is vele menni nyáron hosszabb időre tengerpartra dolgozni/lakni, úgyhogy a segítséget nagyon, nagyon szívesen venném!

                                                        Nagy vonalakban: egy Fiat Ducato L3 méretű furgon lenne a kb ideális méret, a lehető legmegbízhatóbb motorral (ami nem tudom melyik). Minimum egy 2 személyes ágy, de egy opcionális kanapé/kinyitható dolog jó lenne 3. személynek + szekrények pakolni + napelem, inverter + omnisztor + valahogy be kell tudni pakolni a 2.3 – 2.2 – 2 méter hosszú felcsavart szörfvitorlákat. A 2.5 m-es szörfdeszka nembaj ha a tetőcsomagtartóra kerül de nagy bónusz lenne ha beférne valahogy az ágy alá (ha már a helyszínen leszek, kint is tudom tárolni, csak az utazás idejére kellene bent szállítani), de vízet, gázt, fűtést nem akarnék bele. Összecsukhato kis asztal székekkel tökéletesen megfelel az omnisztor alá, ott lehet enni, mosogatni, kaját csinálni, mobil gázrezsóval főzni. A cél inkább az, hogy legyen meg nyárig minthogy tökéletes és szép legyen (persze ha az időbe belefér akkor ne osb lap és kezeletlen faléc/fadeszka legyen mindenhol). Az építést jómagam (vigyázat, programozó vagyok :D) és egy autoszerelő cimborám csinálná, az ötletek terén 99%-ban rá és rátok támaszkodnék 🙂

                                                        Természetesen nem utolsó szempont, hogy ha eladásra kerül a cucc, akkor legyen valami értéke, ne csak egy tákolt lom legyen, de természetesen az is opció, hogy eljutunk egy 1-es verzióig idén nyáron és szezon végén a hibákat, hiányosságokat javítva, pótolva készítem fel a következő szezonra.

                                                        U.i.: Megnéztem a képeket a furgonodról, hát ez 150%-os munka, az én elképzelésem egy sokkal szerényebb szinvonalat képvisel, anyagi, időbeli, idegzetbeli megfontolásból is.[/quote]

                                                        Nézd csak, megy az építés gyorsan. 🙂

                                                        Ugyan csak egy Pössl, de azért érdemes végig nézni a filmet. 🙂

                                                        Ahogy írtad, a tengerparton szeretnél nomádkodni. Szerintem a vizet ne hagyd ki. Egy zuhanyzó, hatalmas komfortot biztosít a nagy természetben.
                                                        A szörfök szállítása miatt, az L 4-es hossz jobban megfelelne. Ducatonál a 2.3-as, és a 3 literes is jó választás, de használtaknál, persze ez állapotfüggő. A 2.2-es felejtős!!!! Boxer, és Jumper 2.2-esei szintén problémásak, azok között a 3 literes lehet befutó. Ellenben a 3 litereseknél, a váltó lehet a probléma, arra kell nagyobb figyelmet fordítani.
                                                        A bútorzat anyagának, a nyár rétegelt lemez a legmegfelelőbb, a súlya, és a tulajdonságai miatt.
                                                        A szigetelés lényeges a lakóban. Ha jól készíted el, akkor még hűvösebb időben is élhető, a szekér, de 60-80 ezerért, már jó gázolajos állófűtést lehet beszerezni.
                                                        Arra azért számíts, hogy az építéshez szükséges időt, ezres nagyságrendben lehet munkaórákban számolni! 🙂

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 76-100 / 1,596

                                                      You must be logged in to reply to this topic.