-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.12.10.-02:24 #50980
[quote=”woodoopilot” post=48969]Az alu szögprofil nekem is eszembe jutott, pláne hogy alu váz van a műanyag burkolat mögött, és ragaszthatnám + szegecselhetném is. Szerkezeti ragasztónak mit használtok? Rengeteg típus van, csak a Sika ajánl vagy 10 félét a lakóautókhoz: http://hun.sika.com/hu/transportation-redirect/transportation-market/01a008/01a008sa04.html
Az a rádiuszos sarok profil, amivel a külső sarkokat fogattad össze, miből van? Alumínium, vagy műanyag? Sarkosban láttam hasonlót az Alfernél, de ez a lekerekített jobban tetszik.[/quote]
AZ igaz, hogy a rádiuszos szebb, mint a sarkos profil, csak kicsit macerásabb a beszerzése. Egyébként műanyag. A befogója 12-es. Egy pár szál profilom van most itthon, abból tudok neked átadni, amennyi kell.
Szerkezeti ragasztónak PU, vagy MS hibrid ragasztót használunk, de valóban számtalan változatban kaphatóak. Ezek, tapadásban, nyúlásban, rugalmasságban, és Shore keménységben, kötési gyorsaságban, színben térnek el egymástól típusonként.
Használhatók a Sika termékei is, de szerény véleményem szerint, hatalmas önbizalomról tanúskodnak árképzés terén. Finoman szólva, brutálisan drágák, de semmivel sem jobbak, mint a Saba, Kömmerling, vagy akár a Dinitrol termékei. Én személy szerint a Saba ragacsait használom, de azon kívül, van még egy brutálisan jó anyag, amit gyakran alkalmazok. Mindamellett, hogy bitang jó tulajdonságokkal bír, verhetetlen áron tudom beszerezni. Egyetlen hibája, hogy csak szürke színben gyártják.2016.12.09.-14:12 #50979Ma meghozta a postás az új Essentra katalógust, több mint 1000 oldal, mindenféle hasznos aprósággal. A kábelrendező-átvezető-rögzítő rendszereiket használom már egy ideje, de van ezerféle dugó, patent, élvédő, csavar, távtartó, zsanér, stb. náluk. A katalógust ingyen postázzák, egy műszaki vénájú embernek szerintem még szórakoztató olvasmánynak is jó. 🙂
http://www.essentracomponents.hu/2016.12.09.-03:02 #50977Az alu szögprofil nekem is eszembe jutott, pláne hogy alu váz van a műanyag burkolat mögött, és ragaszthatnám + szegecselhetném is. Szerkezeti ragasztónak mit használtok? Rengeteg típus van, csak a Sika ajánl vagy 10 félét a lakóautókhoz: http://hun.sika.com/hu/transportation-redirect/transportation-market/01a008/01a008sa04.html
Az a rádiuszos sarok profil, amivel a külső sarkokat fogattad össze, miből van? Alumínium, vagy műanyag? Sarkosban láttam hasonlót az Alfernél, de ez a lekerekített jobban tetszik.
2016.12.09.-02:13 #50976[quote=”woodoopilot” post=48963]Nincs tapasztalatom a rétegelt lemezzel, eddig csak bútorlappal dolgoztam.
A 12-es lemezhez maximum milyen vastag csavart lehet használni, ami nem repeszti szét? Esetleg célszerű elő fúrni a forgácslap csavaroknak?
A régi bútorokból rengeteg műanyag sarok rögzítőt bontottam ki, de ha nem muszáj, nem raknám azokat vissza. Bár lehet beépíteni könnyebb, mint kiszedni, de ha elég egy hosszú csavar is a rögzítéshez, akkor nem kínlódnék 4 kicsivel.
Vagy egy 12-es rétegelt lemezből készült polcot nem szabad az élébe fúródó csavarokkal rögzíteni, és ezért használták polctartóknak is a műanyag rögzítőket?[/quote]Előfúrás nélkül, 3-3.5-ös csavart, de ezeknél is nagyon oda kell figyelni, hogy lehetőleg pont a közepébe menjen a csavar. 4-esnél, már mindenképpen kell az előfúrás, 1,5-2 es fúróval.
Azokat a műanyag sarok elemeket, amiket a kereskedelemben lehet kapni, felejtsd el. 2 év alatt szétrepednek, és utána semmit sem tartanak. Lehet használni a 26 x 8-as, bemarható (fenékfúróval 25 x 9 ) bútorrögzítőt, vagy létezik egy tömör, hasáb alakú műanyag rögzítő elem, ami használható minőségű. Amennyiben nagyon vékony a falvastagsága a rögzítésre szolgáló felületnek, teljes hosszban, alu szöganyagot lehet használni, az jobban elosztja a terhelést. (üvegszálas műanyag, PUR habra laminálva)
A képeken látható mind a három megoldás.
2016.12.08.-22:50 #50972Nekem csak 8-as köldökcsapom van, 2-2 mm „hús” oldalanként elég karcsúnak tűnik.
Hány W-os a kompresszor betétmotorja, és mekkora inverterről akarod üzemeltetni? Ökölszabályként kb. 10x-es teljesítményű inverterre van szükség a biztos indításhoz, de a tapasztalataim szerint kisebb hűtőket egy 1 kW-os inverter el szokta indítani, még ellenállásos segédfázissal is. Pláne ha mechanikus a termosztát, aminek elég nagy a hiszterézise. Csak tiszta szinusz invertert szabad használni, az olcsóbb trapéz inverterek leégetik a betétmotort. A helyedben én kérnék kölcsön egy min. 1 kW-os szinuszos invertert, és kipróbálnám, hogy újra indul-e vele a hűtő. A betáp kábelek a lehető legrövidebbek, és jó vastagak legyenek, mert a nagy indítóáram miatt a feszültségesésre érzékenyek az inverterek. 12V-nál 25 mm2-es kábeleket szoktam használni.
2016.12.08.-14:38 #50971Szerintem a „mag” méretnél picivel kisebb előfúrás hasznos lehet. Gondold meg még a köldökcsapok alkalmazását a csavarok mellett, beragasztva sokkal erősebb a csavarnál, nem lazul ki, és nem repeszt.
Más: nem találok vállalkozó szerelőt, aki egy normál kompresszoros hűtő motorjánál a segédfázist átépítené ellenállásos megoldásról kondenzátorosra. A régi kerek Hadú mosógépnél még gombbal is lehetett indítani, de itt snassz lenne 🙂 Tudtok esetleg valamilyen megoldást? (tudom vegyek 12V-os hűtőt, de nyugger vagyok…)
[quote=”woodoopilot” post=48963]Nincs tapasztalatom a rétegelt lemezzel, eddig csak bútorlappal dolgoztam.
A 12-es lemezhez maximum milyen vastag csavart lehet használni, ami nem repeszti szét? Esetleg célszerű elő fúrni a forgácslap csavaroknak?
A régi bútorokból rengeteg műanyag sarok rögzítőt bontottam ki, de ha nem muszáj, nem raknám azokat vissza. Bár lehet beépíteni könnyebb, mint kiszedni, de ha elég egy hosszú csavar is a rögzítéshez, akkor nem kínlódnék 4 kicsivel.
Vagy egy 12-es rétegelt lemezből készült polcot nem szabad az élébe fúródó csavarokkal rögzíteni, és ezért használták polctartóknak is a műanyag rögzítőket?[/quote]2016.12.08.-03:28 #50969Nincs tapasztalatom a rétegelt lemezzel, eddig csak bútorlappal dolgoztam.
A 12-es lemezhez maximum milyen vastag csavart lehet használni, ami nem repeszti szét? Esetleg célszerű elő fúrni a forgácslap csavaroknak?
A régi bútorokból rengeteg műanyag sarok rögzítőt bontottam ki, de ha nem muszáj, nem raknám azokat vissza. Bár lehet beépíteni könnyebb, mint kiszedni, de ha elég egy hosszú csavar is a rögzítéshez, akkor nem kínlódnék 4 kicsivel.
Vagy egy 12-es rétegelt lemezből készült polcot nem szabad az élébe fúródó csavarokkal rögzíteni, és ezért használták polctartóknak is a műanyag rögzítőket?2016.12.07.-01:39 #50964[quote=”woodoopilot” post=48952]A Bayou-tól kaptam ma egy műszaki adatlapot az olajpálma rétegelt lemezekről. Létezik belőle egészen könnyű, 150-250 kg/m sűrűségű is. A 370 kg/m3 sűrűségűnek a szilárdsági adatai sem rosszak, a 30 N/mm2 kb. a fenyőfélékre jellemző érték. Nem tudom milyen a csavarállósága, az adatlap szerint lakókocsikhoz ajánlják.
[/quote]
Szépen hangzik, de……
…..ár, kinézet, mintadarab, hogy tesztelni lehessen!!!!! Utána lehet róla véleményt mondani.
2016.12.06.-16:31 #50958A Bayou-tól kaptam ma egy műszaki adatlapot az olajpálma rétegelt lemezekről. Létezik belőle egészen könnyű, 150-250 kg/m sűrűségű is. A 370 kg/m3 sűrűségűnek a szilárdsági adatai sem rosszak, a 30 N/mm2 kb. a fenyőfélékre jellemző érték. Nem tudom milyen a csavarállósága, az adatlap szerint lakókocsikhoz ajánlják.
Attachments:2016.12.06.-16:13 #50956Nálunk eddig kb. 5 cm vastag szivacs volt az ágyon, és így is csak 50 cm a magasság a felső ágy fölött, azt tovább nem akarom csökkenteni. Beszéltem ma egy matrac gyártó cég tulajával, azt mondta, a 10 cm-nél vékonyabb matrac nem való alvásra, de ha ragaszkodok a vékonyabbhoz, akkor szerinte a legjobb megoldás az lenne, ha egy 3 cm vastag heterogén keményhabra ragasztanánk 3 cm közepes keménységű hideghabot. Viszont azt is mondta, egy ilyen vékony matrac alá nem szabad lécvázas rácsot tenni, csak valami sík felület jöhet szóba.
2016.12.06.-01:32 #50951[quote=”woodoopilot” post=48936][quote=”nemo25″ post=48915]
[/quote]Az íves rugós keretnek sokkal kisebb a szerkezeti magassága:
http://lineanatura.hu/images/lecesbetetek/flexibase16.png%5B/quote%5DTökéletes megoldás.
2016.12.06.-01:32 #50950[quote=”woodoopilot” post=48936][quote=”nemo25″ post=48915]
[/quote]Az íves rugós keretnek sokkal kisebb a szerkezeti magassága:
http://lineanatura.hu/images/lecesbetetek/flexibase16.png%5B/quote%5DTökéletes megoldás.
2016.12.03.-18:18 #50940[quote=”nemo25″ post=48915]
Az ágyat, ne csináld zárt szerkezetűre, mert be fog penészesedni a szivacsod. Mindenképpen rácsot kellene készíteni, mert úgy tud alulra szellőzni, száradni a matrac. [/quote]A sógorom asztalos üzemében láttam egy halom íves bükkfa laprugót. Azokból nem lenne jó megcsinálni az ágyat?
Gyártanak egyenes lécekből is ágybetétet, azokban két sorban vannak a bükkfa lécek, amiket szivacs rugók fognak össze, de az nagyon vastag, kb. 10 cm csak a lécbetét, túl sok helyet venne el a tárolóból.
http://www.demko.hu/ckfinder/userfiles/images/194.jpgAz íves rugós keretnek sokkal kisebb a szerkezeti magassága:
http://lineanatura.hu/images/lecesbetetek/flexibase16.png2016.12.03.-02:02 #50938[quote=”woodoopilot” post=48932]Meg akartam venni ma a nyár rétegelt lemezeket, de Debrecenben sehol sem találtam raktáron. Két helyen lehetne rendelni, de mindkettőnél 2-3 hét a szállítási határidő. Ha mázlim van, karácsony előtt megkapom, ha peches vagyok, csak jövőre. Nyír rétegelt lemez van sok helyen, nem is drága, a 3 mm-es még 1000 Ft-ba sem kerül m2-ként. A nyár rétegelt lemezt kb. 2x annyiért adnák.
A fene gondolta volna, hogy ilyen kurrens cucc ez a nyár rétegelt lemez, ha tudtam volna, már rég megrendelem, most majd mehetek Pestre érte.[/quote]Sokkal jobban jársz, ha Pesten próbálkozol. Itt vannak rendesen felkészült kereskedelmi egységek, ahol van választék. Én a Faburghoz szoktam járni.
2016.12.03.-01:59 #50937[quote=”Kerti” post=48931][quote=”nemo25″ post=48930]Kínában is lemásolták a jó öreg Webasto készülékeit. Szinte tökéletes replikát alkottak, még a színe is közel azonos. Persze a minőségét, nagy kérdőjelek veszik körül. Az ára, ott is szolidabb, de nem annyival, hogy érdemes legyen kísérletezni vele.
Csehországban is gyártanak ( gyártottak? ) állófűtéseket. Egyszer találkoztam vele, de nagyon szocreál kinézete volt, ami mellett azért még akár jó is lehet.[/quote]A kínaiak bombáznak is folyamatosan minket levelekkel, hogy vegyük az övékét. Egy az egyben olyan mint a Webasto. Én úgy vagyok vele, hogy ez egy olyan készülék ami mellett alszik a család és ha elreped a hőcserélő, vagy nem tökéletes a tömítése, akkor bekerül a füstgáz a lakótérbe és az már életveszélyes.
Vannak készülékek aminél nem szabad gagyit venni, vagy barkácsolgatni vele, mert veszélyes is lehet.[/quote]
Hatalmas igazságtartalma van az általad leírtaknak.2016.12.02.-17:00 #50936Meg akartam venni ma a nyár rétegelt lemezeket, de Debrecenben sehol sem találtam raktáron. Két helyen lehetne rendelni, de mindkettőnél 2-3 hét a szállítási határidő. Ha mázlim van, karácsony előtt megkapom, ha peches vagyok, csak jövőre. Nyír rétegelt lemez van sok helyen, nem is drága, a 3 mm-es még 1000 Ft-ba sem kerül m2-ként. A nyár rétegelt lemezt kb. 2x annyiért adnák.
A fene gondolta volna, hogy ilyen kurrens cucc ez a nyár rétegelt lemez, ha tudtam volna, már rég megrendelem, most majd mehetek Pestre érte.2016.12.02.-12:21 #50935[quote=”nemo25″ post=48930]Kínában is lemásolták a jó öreg Webasto készülékeit. Szinte tökéletes replikát alkottak, még a színe is közel azonos. Persze a minőségét, nagy kérdőjelek veszik körül. Az ára, ott is szolidabb, de nem annyival, hogy érdemes legyen kísérletezni vele.
Csehországban is gyártanak ( gyártottak? ) állófűtéseket. Egyszer találkoztam vele, de nagyon szocreál kinézete volt, ami mellett azért még akár jó is lehet.[/quote]A kínaiak bombáznak is folyamatosan minket levelekkel, hogy vegyük az övékét. Egy az egyben olyan mint a Webasto. Én úgy vagyok vele, hogy ez egy olyan készülék ami mellett alszik a család és ha elreped a hőcserélő, vagy nem tökéletes a tömítése, akkor bekerül a füstgáz a lakótérbe és az már életveszélyes.
Vannak készülékek aminél nem szabad gagyit venni, vagy barkácsolgatni vele, mert veszélyes is lehet.2016.12.02.-01:17 #50934[quote=”Kerti” post=48927][quote=”becs” post=48924]Szia Kerti!
Na és mi a véleményetek róla? Van-e tapasztalatok már vele kapcsolatban?[/quote]Nincs tapasztalatunk, mert igazság szerint nem olcsóbb annyival, mint amennyivel megérné kísérletezni, hogy milyen minőségű.
A Webasto-t ismerjük, tudjuk, hogy jó. Az ára nem kevés de az orosz meg nem olcsóbb annyival.[/quote]
Kínában is lemásolták a jó öreg Webasto készülékeit. Szinte tökéletes replikát alkottak, még a színe is közel azonos. Persze a minőségét, nagy kérdőjelek veszik körül. Az ára, ott is szolidabb, de nem annyival, hogy érdemes legyen kísérletezni vele.
Csehországban is gyártanak ( gyártottak? ) állófűtéseket. Egyszer találkoztam vele, de nagyon szocreál kinézete volt, ami mellett azért még akár jó is lehet.2016.12.02.-01:12 #50933[quote=”woodoopilot” post=48925]Polifoam hablemezzel milyen tapasztalataitok vannak?
A tetőnkön csak 2 cm vastag a szigetelés, azt meg akarom duplázni. Most műkaucsuk lemez van felrakva, ami egy príma anyag, de elég drága, itt Debrecenben 7000 Ft/m2-ért árulják a klímás boltban a 2 cm vastagságút. Az alumíniummal kasírozott polifoam sokkal olcsóbb, esetleg az is megfelel a célnak?[/quote]
Azért, mert 7 ezresért árulják, még nem jelenti azt, hogy az az ára. Ugyan azt, a felénél kevesebbért is be lehet szerezni. Csak szólj ha kell. Egyébként, a Polifoam is tökéletesen megfelel. Ráadásul, egy kicsit könnyebb is. A hátránya, hogy nehezebb ragasztani, és merevebb, mint a műkaucsuk hab. Ráadásul a műkaucsuk, jobb zajszigetelő tulajdonságokkal bír, de a hőszigetelő képességük, közel azonos.2016.12.01.-19:58 #50932[quote=”woodoopilot” post=48926]…..Gondolom ha 1-2 mm-rel szélesebb a rács, az nem probléma, a prés majd összenyomja…..[/quote]
De igen is gond. A papírrács csak akkor képes a teherbírására és egyenletességére, ha pontosan akkora a mérete mint a fa keretnek.
Ha nagyobb, akkor a prés meg fogja rogyasztani és úgy már nincs tartása. A papír addig erős, míg teljes mértékben az élén van a terhelés. Amint meg van törve, már olyan mintha semmit nem tettél volna közé.
Fűrésszel pontosan le lehet vágni csak jól össze kell szorítani.2016.12.01.-19:54 #50931[quote=”becs” post=48924]Szia Kerti!
Na és mi a véleményetek róla? Van-e tapasztalatok már vele kapcsolatban?[/quote]Nincs tapasztalatunk, mert igazság szerint nem olcsóbb annyival, mint amennyivel megérné kísérletezni, hogy milyen minőségű.
A Webasto-t ismerjük, tudjuk, hogy jó. Az ára nem kevés de az orosz meg nem olcsóbb annyival.2016.12.01.-19:10 #50930Vettem ma papírrácsot, itt Debrecenben 975 Ft darabja, és kb. 200×85-90 cm méretűre lehet kihúzni.
Gyárilag 35 mm széles a papírrács, elvittem egy nyomdába, és levágattam 20 mm-re. A 3-4 cm vastag papírréteget könnyedén átvágja a gép, viszont nem teljesen pontos, felül 20 mm széles lett a köteg, alul viszont csak 19 mm. Sajnos ezek a hidraulikus papírvágógépek csak ennyire pontosak, de a fűrész sem lehet sokkal pontosabb. Gondolom ha 1-2 mm-rel szélesebb a rács, az nem probléma, a prés majd összenyomja.
Esetleg érdekel valakit méretre vágott papírrács? Ha már be van állítva a gép, gyorsan megy a darabolás.2016.12.01.-14:53 #50929Polifoam hablemezzel milyen tapasztalataitok vannak?
A tetőnkön csak 2 cm vastag a szigetelés, azt meg akarom duplázni. Most műkaucsuk lemez van felrakva, ami egy príma anyag, de elég drága, itt Debrecenben 7000 Ft/m2-ért árulják a klímás boltban a 2 cm vastagságút. Az alumíniummal kasírozott polifoam sokkal olcsóbb, esetleg az is megfelel a célnak?
2016.12.01.-13:01 #50928Szia Kerti!
Na és mi a véleményetek róla? Van-e tapasztalatok már vele kapcsolatban?2016.12.01.-04:22 #50927[quote=”woodoopilot” post=48921]Az eheti Cool4U hírlevélben egy új állófűtés típus forgalmazásáról írnak. Ismerős valakinek ez a gyártó?[/quote]
Igen, ez a Webasto orosz változata.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.