-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.05.08.-15:01 #52112
Sziasztok!
Leendő lakóautósként vagyok itt, és a segítségetekre lenne szükségem néhány dologhoz.
Egy hosszított, magasított Iveco daily kistehert néztünk ki, a 4,5 méteres raktérhossz és a jól elhelyezett oldalajtó miatt. ezt szeretnénk egy „lopakodó” lakóvá átalakítani, hogy atrocitásmentesen járhassuk európát anélkül, hogy kempingekben kellene megszállnunk minden alkalommal.
A következő kérdésekben szeretném a segítségeteket kérni:
Kisteher átalakításánál a válaszfal eltávolítása milyen papírmunkàval, költségekkel jár?
Ha nagyméretű tetőablakot szeretnék vágni, azt be kell jelenteni átalakításnak?
Az autó gyárilag 2400 kg önsúlyú, lehetséges egyáltalán 1000 kilóból berendezni egy lakót?
Ha az eredeti 3 ülésből csak kettőt hagyok meg, de a raktérbe valahol még el akarok helyezni egy harmadikat, azt milyen úton tehetem meg?Amit mindenkép szeretnék bele:
150-200 literes víztartály
zuhanyozó, wc
Franciaágy asztallá alakítható
konyha
sok szekrény
gáztűzhely, konvektorAmit csak akkor ha marad rá súly:
Napelemek a tetőn
Hifi rendszer
Sok akkuHa valaki csinált már hasonlót, vagy látott ilyet, esetleg hallotta hogy valaki màr látott ilyet, segítsen kérem, nagyon megköszönném.
Üdv,
Peti2017.04.26.-03:17 #52056[quote=”woodoopilot” post=49933]A zongorapánt mennyire bírja a lakóautós használatot? Nem igazán tetszik, de néhány helyre sokkal egyszerűbb lenne beépíteni, mint a békapántot. Kibontottam a régi bútorokból egy csomó hajlított pántot, de azok még a zongorapántnál is csúnyábbak szerintem.
Az asztalunk 15 mm vastag laminált rétegelt lemezből készült, de nem tetszik a színe. Ha ragasztanék rá egy akril lemezt, meg kapna egy új élzárást, akkor már elfogadhatóan nézne ki. Vagy csináljak inkább egy új asztalt? Biztosan lehetne sokkal könnyebbet is csinálni, de nem tudom érdemes-e vele vacakolni. [/quote]
Dekoritlappal lehet újjá varázsolni. Felcsiszolod, és hőprésben rá lehet ragasztani a 0.8-as kemény dekort, majd 2 mm-es ABS-el élzárod. Profi megoldás, és időtálló.2017.04.25.-01:35 #52051Én 3D-s karbon fóliát ragasztottam az asztalra és a pultra is.Már 5 éve rajta van ,semmi baja és dögös, egyedi.Azóta már van több színben is.Lehet variálni.
2017.04.24.-01:30 #52042Az asztal egy olyan dolog ami bármikor cserélhető bármilyen bútorlapból vagy táblásított anyagból lehet szerintem csinálni olyat amilyet az ember szeretne. A mienkbe is lecserélte az előző tulaj egy egyszerű mdf munkalapra élfóliával és attól egész egyedivé vált.
2017.04.23.-23:14 #52041A zongorapánt mennyire bírja a lakóautós használatot? Nem igazán tetszik, de néhány helyre sokkal egyszerűbb lenne beépíteni, mint a békapántot. Kibontottam a régi bútorokból egy csomó hajlított pántot, de azok még a zongorapántnál is csúnyábbak szerintem.
Az asztalunk 15 mm vastag laminált rétegelt lemezből készült, de nem tetszik a színe. Ha ragasztanék rá egy akril lemezt, meg kapna egy új élzárást, akkor már elfogadhatóan nézne ki. Vagy csináljak inkább egy új asztalt? Biztosan lehetne sokkal könnyebbet is csinálni, de nem tudom érdemes-e vele vacakolni.
2017.04.22.-16:32 #52036Én most arról álmodozok, hogy hibriddé alakítom az enyémet.
Néha kellene egy kicsivel több nyomaték az emelkedőkön, komolyabb motorfék a rendes lejtőkön és az akkupakk hasznosíthatósága is kibővül.2017.04.22.-13:32 #52035Jól fogyaszt az öreg Transit, kicsivel több mint 15e km-t mentünk vele. Szólóban mértem már 8 litert is, de a ponyvás utánfutóval se evett többet 10 liternél. Mondjuk mi nem hajtjuk, 100 km/h-nál még nem mentem vele gyorsabban.
Egyszer béreltünk egy 170 lóerős, alkóvos Ford lakóautót, az 16 liter körül evet, a sógorom leghosszabb, legmagasabb, Sprinterje 1,5 tonna rakománnyal, 130-ra beállított tempomattal „csak” 12 litert fogyaszt, ezért eleinte furgonokat keresgéltem. De aztán belebotlottunk ebbe az öreg műanyag bódés Transitba, és megtetszett a formája, a régi vasmotorról tudtuk hogy megbízható, a rozsda meg eszi az újakat is. Így utólag is jó választásnak tűnik, tágasabb mint egy furgon, mégse eszik sokat, ha nem rohanunk.
2017.04.22.-01:22 #52033Az olyan 10-15 ezer km. Nem semmi! (pestiesen szólva)
2017.04.22.-01:11 #52032[quote=”gattila” post=49923]Ha nem kell menni napi 6-880 km-t akkor még jó is lehet :)[/quote]
Tőlünk nyugatra már elég sok töltőpont van, északon meg még több. 100-150 km-ként tuti van valami, amit érdemes megnézni, közben meg szívhatja magába a delejt a busz. Estére meg keresni kell egy lassú töltőt, és akkor a parkolás is meg van oldva. 🙂
Tavaly mi kb. 500e Ft-ot költöttünk gázolajra, nem gondoltam volna, hogy az üzemanyagköltség a legnagyobb tétel egy lakóautónál. Ha ezt meg lehetne spórolni, akkor sokkal olcsóbbá lehetne tenni a csavargást. Cserébe én simán bevállalnám, hogy lassabban tudunk csak haladni…
2017.04.22.-00:04 #52031[quote=”gattila” post=49923]Ha nem kell menni napi 6-880 km-t akkor még jó is lehet :)[/quote]
Pár év múlva elérhető lesz.
Kiépülnek a töltők és hajrá…!!!!
🙂2017.04.21.-22:35 #52030Ha nem kell menni napi 6-880 km-t akkor még jó is lehet 🙂
2017.04.21.-12:18 #52029A lányom kutyakozmetikát akar nyitni Londonban, de nagyon sokba kerül az üzlet bérleti díja, ezért azt találtuk ki, egy furgonban kellene kialakítani az üzletet.
http://www.smallbusinessclan.com/wp-content/uploads/2016/12/mobile-beauty-salon.jpgLehet készen is kapni mobil kutyakozmetikákat, de azok mind diesel motorosak, és Londonban napirenden van a diesel autók kitiltása. Ezért benzinest keresünk, de azokból alig van kínálat. Találtam most egy elektromos Peugeot Boxert, azzal ingyen be lehet hajtani bárhová, és ingyen van a töltés is sok helyen.
Egy ilyenből még akár egy lakóautót is lehetne építeni. Az elektromos járművek futásteljesítménye töredéke a diesel motorosoknak, és a szervízköltségük is nagyon alacsony. Be lehet velük menni akár a belvárosokba is, és üzemanyagra se nagyon kellene költeni, ha jól tervezzük meg az útvonalat. Ezekbe a furgonokba akkora akkupakkok vannak, hogy akár hetekig el lehetne biwakolni velük, csak legyen a közelben egy villámtöltő, ha kezd merülni.
2017.04.20.-02:46 #52012[quote=”csoorba” post=49906]Eloszor is mar van, igaz nem sziget uzemu, de kiepitett, visszataplalo naprendszerunk, kozepes meret. Nagyjabol kepben vagyok a hatasfogokkal, nap/evszakokkal, dolesszog, tajolas, hofok, stb, stb.. konkretan sajat kezuleg mert adatokkal, tapasztalatokkal.
Epp ezt akartam felhozni amit woodoopilot is irt, most eltekintve a generator problematol es fozes miertjetol.
Itt egy sziget uzemu kiepites, kb hasonlo a teljesitmeny, mint amit en szeretnek.
https://goo.gl/IjE0zk
Es termeszetesen ettol joval nagyobbak is vannak, persze tobb kg is, es nem is penztarcakimelo. Ezt a rendszert sajat kezuleg nyilvan olcsobb osszerakni, szerintem nem egetrengeto a vegosszeg, 25% siman sporolhato. Mondtam hogy 24V-os a rendszer, tehat nem ertem a 4 akksi parhuzamos koteset, hatalmas ampereket. Teny, igy sem keves… de megy, es vannak ra eszkozok.
A nagy teljesitmeny pedig nem itt van, hanem ahogy NagyPapa is emlitette, Tesla-eknal es tarsainal, milliokert.
Folyamatosan szamolok, nem tudom mar hanyadszor szamolom at, az inverterek, napelemek, kabelezesek hatasfokaival egyutt!, amperek, feszultsegek, de folyamatosan arra jutok, hogy ez kivitelezheto, es egyalalan nem kerul meg fel millioba sem, mindennel egyutt. A korlatom termeszetesen meglesz a rovid ideju fozessel pl, de valamit valamiert.Ha sok vizet zavartam, elnezest kerek! De nem kaptam meg szamomra alatamasztott magyarazatot a miert „kivitelezhetetlen”, vagy a „persze, nem lesz olcso se konnyu, de menni fog” kijelentesre. Az hogy feltetelezve nem szamoltam inverter, hatasfokok, dolesszog, stb dolgokkal figyelemfelkelto (Koszonom szepen!), ezert faggatlak titeket, hogy ebbol a listabol kimaradhatott-e valami, mert ezekkel minddel szamoltam, es vegul megis olyan rendszer jon ki, amit senki masnal nem talaltam meg meg (itthon).
Es igen, mar eddig is sokat segitettetek, koszonom! 🙂 Tudom, nem vagyok konnyu eset.[/quote]
Azzal példának okáért, számoltál, hogy az akku névleges teljesítményének MAX 60 %-ig lehet meríteni a telepeket? Árnyékba még véletlenül sem állhatsz. A rendszer súlyát összeadtad?
Egyszerűen sok a ha, és sok lesz a probléma vele. Szerintem……
De ha gondolod, és biztos vagy a dolgodban, akkor rakd össze, és várjuk majd a tapasztalatokat. Mi örülnénk neki a legjobban, ha sikerülne megoldanod a fennálló problémás részleteket. Akkor majd mi megyünk hozzád tanácsért. 🙂A napokban futottam össze Bécsben Alberttel, és beszélgetésünk során kitértünk rá, amit már régebben is megfogalmazott, hogy „Aki soha nem hibázott, sosem próbált ki semmi újat.”.
2017.04.19.-17:32 #52008[quote=”csoorba” post=49894]Sziasztok!
Egyszer mar jartam itt regebben erdeklodni es informaciokat gyujteni, de vegul halasztas lett belole, nemtudom emlekeztek-e meg ram. Lenyeg most ujra elojott, es valoszinuleg nyaron valik esedekesse a lakoepites, 0-rol.
Amennyire eddig beleastam magam, ugy tunik elegge specialis igenyeim volnanak, pl nem akarok se gaz, se dizel uzemu cuccokat a lakoterben, tehat csak elektromos. Raadasul teljesen szigetes uzemut, nem kivanok, csak vegszukseg eseten halozatra csatlakozni, kerulnem a kempingeket pl.
Ehhez min. 4db 100Ah akksi, nagy napelem, autogenerator bekotese ezekhez, minimalis 230V inverter hasznalat, 24V-os rendszer, 24V huto, leheto legnagyobb hatasfok miatt, indukcios fozolap, illetve mar beepitett allofutesu (lehetoleg Renault Master megbizhatosag miatt), klimas auto, hogy ezekre ne kelljen kulon kolteni/beepiteni/szamolni az akksiknal.
Amiket osszeirtam napi hasznalatnal, kb 2 napnyi energiat tudnek igy tarolni, ha nem mukodne semmilyen ujratortes, es ha jol szamoltam egyaltalan.
Kerdem en, mivel gyakorlatban nem sikerult talalnom ehhez semmit, elmeletben megvalosithato? Persze, tudom, plusz akksi, plusz koltseg, kg, stb… de nincs vacakolas a gazzal, es mondhatni zold az auto.
Koszonom elore is!David[/quote]
Üdv!
Hehe… de jó volt ezt olvasni!
🙂
Én kb 6 évvel ezelőtt pont így gondolkodtam.
Villamos szakiként megoldok mindent. Nem kell gáz, se fűtés.
Nem járok kempingbe, csak a biwak.
Ma már megmosolygom a régi önmagam.
🙂
Az első dolog, amit pár éve megvettem az indukciós főző. (most is ott van a konyhaszekrény tetején.)
Egylapos, 2 KW-os. Nem lakóba való.
Helyette vettem egy kis palackról működő gázrezsót. Kávét főzni elég. Még mindig az első palack van benne.
Az asszonyom fel is mondana, ha nyaraláskor neki kellene főzni…Most építem a második csigámat.
A Biwak az meggondolandó, még kishazánkban is! Ma már nem biztonságos.
Inkább a kemping. Ott van vizesblokk, van villany és őrzik az álmunkat. A mostani csigába nem építek fürdőt. Csak lomtár volt az előzőben is. Lesz helyette külső tusoló. Az helytakarékos, praktikus.
A kempingben adnak villanyt, bár annyit nem mindenhol, hogy elég legyen fűteni. Fűteni pedig néha még nyáron is kell.
A fűtésem egy 3KW-os dízelkazán. Az autó üzemanyagából táplálkozik. Az még akár télen is elég lesz. Van egy 2/4 KW-os inverterem, ami elég a hűtőhöz, a mikróhoz, és akár még a villanybojlerhez is.
Ezt 1 db 105 Ah-ás fedélzeti aksi ellátja. (De ha kell majd teszek bele egy másodikat is.) Töltés hálózatról, vagy generátorról. A generátort nem fogja lelakni, mert alig kell, tölteni.
Napelem valamikor lesz majd rajta, de nekem most nem létszükséglet.Sokat segített ez az oldal, az itteni barátok abban, hogy egy értékes guruló nyaralóm legyen.
Azt tanácsolom, hogy fontold meg amit itt írtak neked a többiek.
Minden szava igaz és jó szándékkal íródott.
Srychy2017.04.19.-13:34 #52007Eloszor is mar van, igaz nem sziget uzemu, de kiepitett, visszataplalo naprendszerunk, kozepes meret. Nagyjabol kepben vagyok a hatasfogokkal, nap/evszakokkal, dolesszog, tajolas, hofok, stb, stb.. konkretan sajat kezuleg mert adatokkal, tapasztalatokkal.
Epp ezt akartam felhozni amit woodoopilot is irt, most eltekintve a generator problematol es fozes miertjetol.
Itt egy sziget uzemu kiepites, kb hasonlo a teljesitmeny, mint amit en szeretnek.
https://goo.gl/IjE0zk
Es termeszetesen ettol joval nagyobbak is vannak, persze tobb kg is, es nem is penztarcakimelo. Ezt a rendszert sajat kezuleg nyilvan olcsobb osszerakni, szerintem nem egetrengeto a vegosszeg, 25% siman sporolhato. Mondtam hogy 24V-os a rendszer, tehat nem ertem a 4 akksi parhuzamos koteset, hatalmas ampereket. Teny, igy sem keves… de megy, es vannak ra eszkozok.
A nagy teljesitmeny pedig nem itt van, hanem ahogy NagyPapa is emlitette, Tesla-eknal es tarsainal, milliokert.
Folyamatosan szamolok, nem tudom mar hanyadszor szamolom at, az inverterek, napelemek, kabelezesek hatasfokaival egyutt!, amperek, feszultsegek, de folyamatosan arra jutok, hogy ez kivitelezheto, es egyalalan nem kerul meg fel millioba sem, mindennel egyutt. A korlatom termeszetesen meglesz a rovid ideju fozessel pl, de valamit valamiert.Ha sok vizet zavartam, elnezest kerek! De nem kaptam meg szamomra alatamasztott magyarazatot a miert „kivitelezhetetlen”, vagy a „persze, nem lesz olcso se konnyu, de menni fog” kijelentesre. Az hogy feltetelezve nem szamoltam inverter, hatasfokok, dolesszog, stb dolgokkal figyelemfelkelto (Koszonom szepen!), ezert faggatlak titeket, hogy ebbol a listabol kimaradhatott-e valami, mert ezekkel minddel szamoltam, es vegul megis olyan rendszer jon ki, amit senki masnal nem talaltam meg meg (itthon).
Es igen, mar eddig is sokat segitettetek, koszonom! 🙂 Tudom, nem vagyok konnyu eset.
2017.04.19.-13:27 #52006[quote=”woodoopilot” post=49904]Bár szerintem sem logikus a főzést akkuról megoldani, de azt azért nem mondanám, hogy lehetetlen megcsinálni. A lítium aksik már nem megfizethetetlenek, a vasfoszfátos még biztonságos is. Autó generátorból is létezik már olyan, ami egy lemerült 4 kW-os akkupakkot is gond nélkül feltölt, az összes benzines mikrohibridben ilyen van.
Ha nem akar valaki kínlódni a gázrendszer kiépítésével, főzhet egy hordozható gázfőzővel is. A vizet meg meg lehet melegíteni egy fekete műanyagkannában is…Tavaly volt egy cikk valamelyik „zöld” oldalon, egy lakókocsit működtettek sziget üzemű napelemes rendszerről, Egy családi házakhoz méretezett invertert építettek be, meg egy csomó napelemet pakoltak le a lakókocsi mellé. A rendszer végül is működött, már amikor sütött a nap…
Szóval ha a pénz nem számít, sok mindent meg lehet oldani.[/quote]Egy nyelven beszéltünk, írtunk!
Én is írtam, hogy a dolog megoldható kellő anyagi ráfordítás esetén..
Arról is írtam, hogy generátoros megoldást alkalmaz már több gyártó is, itt a méret is számít, hiszen kellően hangszigetelt terület kell hozzá, azaz nem DUCATO méret, bár abba is bele lehet(ne) tenni, azaz minden „csak” pénz kérdése..
A FOREX-nél volt kapható 150 rongyért, LiPo4 autós 100 Ah-s akku még tavaly, már nem árulják, mert nem volt rá kereslet…pedig beépített szabályzós volt…Ja és csak 13 kg volt!!
Jelenleg nem láttam elérhető áru szabályzós akkupakkot az általam ismert oldalakon, pontosabban „megéri megvenni” árut nem láttam….
Vannak alapcellák már beépített szabályzóval, de azokból összerakott blokk még kissé húzósak még nekem is, hát még a nagyon olcsón lakóautót építeni szeretnők számára..Idézlek: „Szóval ha a pénz nem számít sok mindent meg lehet oldani”
:rohog2017.04.19.-13:03 #52005Bár szerintem sem logikus a főzést akkuról megoldani, de azt azért nem mondanám, hogy lehetetlen megcsinálni. A lítium aksik már nem megfizethetetlenek, a vasfoszfátos még biztonságos is. Autó generátorból is létezik már olyan, ami egy lemerült 4 kW-os akkupakkot is gond nélkül feltölt, az összes benzines mikrohibridben ilyen van.
Ha nem akar valaki kínlódni a gázrendszer kiépítésével, főzhet egy hordozható gázfőzővel is. A vizet meg meg lehet melegíteni egy fekete műanyagkannában is…Tavaly volt egy cikk valamelyik „zöld” oldalon, egy lakókocsit működtettek sziget üzemű napelemes rendszerről, Egy családi házakhoz méretezett invertert építettek be, meg egy csomó napelemet pakoltak le a lakókocsi mellé. A rendszer végül is működött, már amikor sütött a nap…
Szóval ha a pénz nem számít, sok mindent meg lehet oldani.2017.04.19.-12:11 #52004[quote=”csoorba” post=49901][quote=”nemo25″ post=49900][quote=”csoorba” post=49894]Sziasztok!
Egyszer mar jartam itt regebben erdeklodni es informaciokat gyujteni, de vegul halasztas lett belole, nemtudom emlekeztek-e meg ram. Lenyeg most ujra elojott, es valoszinuleg nyaron valik esedekesse a lakoepites, 0-rol.
Amennyire eddig beleastam magam, ugy tunik elegge specialis igenyeim volnanak, pl nem akarok se gaz, se dizel uzemu cuccokat a lakoterben, tehat csak elektromos. Raadasul teljesen szigetes uzemut, nem kivanok, csak vegszukseg eseten halozatra csatlakozni, kerulnem a kempingeket pl.
Ehhez min. 4db 100Ah akksi, nagy napelem, autogenerator bekotese ezekhez, minimalis 230V inverter hasznalat, 24V-os rendszer, 24V huto, leheto legnagyobb hatasfok miatt, indukcios fozolap, illetve mar beepitett allofutesu (lehetoleg Renault Master megbizhatosag miatt), klimas auto, hogy ezekre ne kelljen kulon kolteni/beepiteni/szamolni az akksiknal.
Amiket osszeirtam napi hasznalatnal, kb 2 napnyi energiat tudnek igy tarolni, ha nem mukodne semmilyen ujratortes, es ha jol szamoltam egyaltalan.
Kerdem en, mivel gyakorlatban nem sikerult talalnom ehhez semmit, elmeletben megvalosithato? Persze, tudom, plusz akksi, plusz koltseg, kg, stb… de nincs vacakolas a gazzal, es mondhatni zold az auto.
Koszonom elore is!David[/quote]
Ez így életképtelen. Szerinted miért nem találsz hasonló megoldásról anyagot???? Számolgassál már után, hogy ha akkuról szeretnél főzni, hűteni, fűteni, stb, mekkora kapacitásra lenne szükséged, és mekkora napelemre, hogy azt fel is tudd tölteni!
Amennyiben, az általad megjelölt 4 akkut rákötöd a motor generátorára, akkor számíthatsz rá, hogy heti rendszerességgel fogod kinyírni a generátorodat.
Hidd el, nem véletlenül „vacakolunk” a gázzal.[/quote]Kerlek javitsatok ki, (futes nem lesz a kocsiban), hutos vagy akksis topikban, mar nemtudom, valaki irta, hogy 1 100Ah-s akksi elviszi a hutot, TV-t, radiot, laptopot, vilagitast.. na mar most nekem 4 lenne. Erre jon ra a suto, ami napi fel orat hasznalva 1300Wh, 2 fejjel, egyszeruseg kedveert 12V-os rendszerben 120Ah durvan, inverterrel. De kikerestem, es osszeadtam egyebkent a tobbi fogyasztot is, vizpumpaval, nincs TV, es hasonlok, igy 2 napra elegendo a szufla. Ezt tolteni 2, 300-345W-os (1,5m * 2m) napelemmel szinten akarhogyan szamolom (jo idoben, es delen lesz autokazva, de csak 5h napsutessel), 2 nap alatt feltoltheto, azaz naponta annyit toltok, amennyit fogyasztok szinte. Erre jon ugye csak nemi pluszkent a generator adta valamennyi aram, de azzal egyaltalan nem szamoltam. Az amper es hatasfok miatt 24V-os rendszer lenne.
Valamit kifelejtettem volna, esetleg elszamoltam volna valamit? Igen, tudok rola hogy ez egy nem tipikus felepites, es csak sejtem, nem akarok altalanositani, de egyikotoknek sincs ekkora-ennyi napelem/akksi a kocsiban, pont emiatt. Ha megis lenne valakinek, annak a segitseget/tapasztalatait kulonosen nagyra tudnam ertekelni a tobbiek segito hozzaszolasa mellett.[/quote]:meghajol
Üdv Néked!
Az előttem hozzád írók, már elmondták a lényeget! A hozzászólásukból bizonyára megértetted, hogy amiről írnak ahhoz értenek, van róluk tapasztalatuk. Ha ez nem lenne elég, itt a fórumon rengeteg anyagot találsz ebben a témában.
Ahogy elnézem nem igazán értetted meg, vagy nem is akartad a hozzád írók aggodalmait, intelmeit megérteni…
A kérdéseidből látom, látjuk, hogy nem szakmabeliként érdekel téged a dolog, különben nem is kérdeznél ilyeneket, hanem számolnál…
Én „szakmabeliként” írok neked, nem szakmai szöveggel, azaz közérthetően: Kicsit számolj utána: ha 4 db párhuzamosan kötött 120 Ah-s akkut lemerítesz, akkor egy generátorról mennyi áramot fogsz rázúdítani azokra az akksikra?? Ne számolj! nagyon sokat, sőt túl sokat, amivel nagyon hamar kinyírod úgy az akkumulátoraidat, mint a generátort, ahogy arról előttem már írtak a társaink.
Nem véletlenül léteznek a fedélzeti töltők melyek karakterisztikája töltéskor kíméli az akkukat.
Másik észrevétel: korábban már írtam róla, hogy a napcelláket igen jelentősen túl kell(ene) méretezni ahhoz, hogy annyi energiát szedjél ki belőle, amennyi újra tölti az akkupakkot.
Ezek vízszintesen elhelyezve, napsütésben jól felmelegedve, a hivatalos kapacitásuknak sok esetben a felét jó ha tudják!!
Oszt, ha annyit felpakolsz, hogy tudja, akkor jön a másik korlát, a túláram az akkupakknak….
Ezt mármint a túláramot jól méretezett jó minőségű töltészsabályozó(k) megfognák, csak akkor a töltési idő nem annyi lesz, amennyi neked kéne.
Utána néztél, hogy egy komolyabb teljesítményhez tartozó jó minőségű töltés-szabályozó mibe fáj??
A világ nagy lakóautó gyártói is inkább elmennek a beépített aggregátor irányába inkább, mint a tiszta napenergia felé…
Van már azonban megoldás az akkumulátoros napcellás üzemmódra, de nem savas, hanem Lítiumos akkumulátorok alkalmazásával oldható meg korrekt módon.
Ezeket azonban még más gondok miatt -a relatíve még igen magas ára, töltőáram problémái, melegedés, tűzveszély- még a nagy gyártók sem alkalmazzák, elsősorban gazdaságossági gondok miatt.
Technikailag a dolog már megoldott, lásd TESLA autók, csak mennyiből???
Még egy dolog jutott „eszembe” (miket írkálok itt) úgymint a hatásfok, amiről külön kéne nem is keveset írni, pl az inverterek okán.. erről már én sokat írtam pl hűtőszekrény ügyekben…
Remélem sgített(em/ünk)
:meghajol :meghajol2017.04.19.-12:08 #52003A hűtő, főzőlap apróságok áramfelvétele számolva nem tűnik soknak, de egy fontos dolgot kihagytál az invertert. Tekintettel arra a tényre, hogy az induló áramlökés miatt nagy teljesítményű invertert kell beszerelni ez igen jelentős. A napelemek teljesítménye a beesési szög, a fényenergia, a külső hőmérséklet, és bármilyen hihetetlen a munkaakkumulátorok töltöttségi szintjétől és kapacitásától is nagy mértékben függ. Ezeket mint a rendszerrel rendelkező gyakorló lakóautós mondom. Több éves tapasztalat alapján azt alábbiakat javaslom: 12 voltos kompresszoros hűtő (amit most Nagypapa is leírt )szakaszos üzemben, mono kristályos napelem, min. 180 Ah munkaaksi kapacitás GÁZ főző .
Üdv Nyomi
[quote=”csoorba” post=49901][quote=”nemo25″ post=49900][quote=”csoorba” post=49894]Sziasztok!Egyszer mar jartam itt regebben erdeklodni es informaciokat gyujteni, de vegul halasztas lett belole, nemtudom emlekeztek-e meg ram. Lenyeg most ujra elojott, es valoszinuleg nyaron valik esedekesse a lakoepites, 0-rol.
Amennyire eddig beleastam magam, ugy tunik elegge specialis igenyeim volnanak, pl nem akarok se gaz, se dizel uzemu cuccokat a lakoterben, tehat csak elektromos. Raadasul teljesen szigetes uzemut, nem kivanok, csak vegszukseg eseten halozatra csatlakozni, kerulnem a kempingeket pl.
Ehhez min. 4db 100Ah akksi, nagy napelem, autogenerator bekotese ezekhez, minimalis 230V inverter hasznalat, 24V-os rendszer, 24V huto, leheto legnagyobb hatasfok miatt, indukcios fozolap, illetve mar beepitett allofutesu (lehetoleg Renault Master megbizhatosag miatt), klimas auto, hogy ezekre ne kelljen kulon kolteni/beepiteni/szamolni az akksiknal.
Amiket osszeirtam napi hasznalatnal, kb 2 napnyi energiat tudnek igy tarolni, ha nem mukodne semmilyen ujratortes, es ha jol szamoltam egyaltalan.
Kerdem en, mivel gyakorlatban nem sikerult talalnom ehhez semmit, elmeletben megvalosithato? Persze, tudom, plusz akksi, plusz koltseg, kg, stb… de nincs vacakolas a gazzal, es mondhatni zold az auto.
Koszonom elore is!David[/quote]
Ez így életképtelen. Szerinted miért nem találsz hasonló megoldásról anyagot???? Számolgassál már után, hogy ha akkuról szeretnél főzni, hűteni, fűteni, stb, mekkora kapacitásra lenne szükséged, és mekkora napelemre, hogy azt fel is tudd tölteni!
Amennyiben, az általad megjelölt 4 akkut rákötöd a motor generátorára, akkor számíthatsz rá, hogy heti rendszerességgel fogod kinyírni a generátorodat.
Hidd el, nem véletlenül „vacakolunk” a gázzal.[/quote]Kerlek javitsatok ki, (futes nem lesz a kocsiban), hutos vagy akksis topikban, mar nemtudom, valaki irta, hogy 1 100Ah-s akksi elviszi a hutot, TV-t, radiot, laptopot, vilagitast.. na mar most nekem 4 lenne. Erre jon ra a suto, ami napi fel orat hasznalva 1300Wh, 2 fejjel, egyszeruseg kedveert 12V-os rendszerben 120Ah durvan, inverterrel. De kikerestem, es osszeadtam egyebkent a tobbi fogyasztot is, vizpumpaval, nincs TV, es hasonlok, igy 2 napra elegendo a szufla. Ezt tolteni 2, 300-345W-os (1,5m * 2m) napelemmel szinten akarhogyan szamolom (jo idoben, es delen lesz autokazva, de csak 5h napsutessel), 2 nap alatt feltoltheto, azaz naponta annyit toltok, amennyit fogyasztok szinte. Erre jon ugye csak nemi pluszkent a generator adta valamennyi aram, de azzal egyaltalan nem szamoltam. Az amper es hatasfok miatt 24V-os rendszer lenne.
Valamit kifelejtettem volna, esetleg elszamoltam volna valamit? Igen, tudok rola hogy ez egy nem tipikus felepites, es csak sejtem, nem akarok altalanositani, de egyikotoknek sincs ekkora-ennyi napelem/akksi a kocsiban, pont emiatt. Ha megis lenne valakinek, annak a segitseget/tapasztalatait kulonosen nagyra tudnam ertekelni a tobbiek segito hozzaszolasa mellett.[/quote]2017.04.19.-09:27 #52002[quote=”nemo25″ post=49900][quote=”csoorba” post=49894]Sziasztok!
Egyszer mar jartam itt regebben erdeklodni es informaciokat gyujteni, de vegul halasztas lett belole, nemtudom emlekeztek-e meg ram. Lenyeg most ujra elojott, es valoszinuleg nyaron valik esedekesse a lakoepites, 0-rol.
Amennyire eddig beleastam magam, ugy tunik elegge specialis igenyeim volnanak, pl nem akarok se gaz, se dizel uzemu cuccokat a lakoterben, tehat csak elektromos. Raadasul teljesen szigetes uzemut, nem kivanok, csak vegszukseg eseten halozatra csatlakozni, kerulnem a kempingeket pl.
Ehhez min. 4db 100Ah akksi, nagy napelem, autogenerator bekotese ezekhez, minimalis 230V inverter hasznalat, 24V-os rendszer, 24V huto, leheto legnagyobb hatasfok miatt, indukcios fozolap, illetve mar beepitett allofutesu (lehetoleg Renault Master megbizhatosag miatt), klimas auto, hogy ezekre ne kelljen kulon kolteni/beepiteni/szamolni az akksiknal.
Amiket osszeirtam napi hasznalatnal, kb 2 napnyi energiat tudnek igy tarolni, ha nem mukodne semmilyen ujratortes, es ha jol szamoltam egyaltalan.
Kerdem en, mivel gyakorlatban nem sikerult talalnom ehhez semmit, elmeletben megvalosithato? Persze, tudom, plusz akksi, plusz koltseg, kg, stb… de nincs vacakolas a gazzal, es mondhatni zold az auto.
Koszonom elore is!David[/quote]
Ez így életképtelen. Szerinted miért nem találsz hasonló megoldásról anyagot???? Számolgassál már után, hogy ha akkuról szeretnél főzni, hűteni, fűteni, stb, mekkora kapacitásra lenne szükséged, és mekkora napelemre, hogy azt fel is tudd tölteni!
Amennyiben, az általad megjelölt 4 akkut rákötöd a motor generátorára, akkor számíthatsz rá, hogy heti rendszerességgel fogod kinyírni a generátorodat.
Hidd el, nem véletlenül „vacakolunk” a gázzal.[/quote]Kerlek javitsatok ki, (futes nem lesz a kocsiban), hutos vagy akksis topikban, mar nemtudom, valaki irta, hogy 1 100Ah-s akksi elviszi a hutot, TV-t, radiot, laptopot, vilagitast.. na mar most nekem 4 lenne. Erre jon ra a suto, ami napi fel orat hasznalva 1300Wh, 2 fejjel, egyszeruseg kedveert 12V-os rendszerben 120Ah durvan, inverterrel. De kikerestem, es osszeadtam egyebkent a tobbi fogyasztot is, vizpumpaval, nincs TV, es hasonlok, igy 2 napra elegendo a szufla. Ezt tolteni 2, 300-345W-os (1,5m * 2m) napelemmel szinten akarhogyan szamolom (jo idoben, es delen lesz autokazva, de csak 5h napsutessel), 2 nap alatt feltoltheto, azaz naponta annyit toltok, amennyit fogyasztok szinte. Erre jon ugye csak nemi pluszkent a generator adta valamennyi aram, de azzal egyaltalan nem szamoltam. Az amper es hatasfok miatt 24V-os rendszer lenne.
Valamit kifelejtettem volna, esetleg elszamoltam volna valamit? Igen, tudok rola hogy ez egy nem tipikus felepites, es csak sejtem, nem akarok altalanositani, de egyikotoknek sincs ekkora-ennyi napelem/akksi a kocsiban, pont emiatt. Ha megis lenne valakinek, annak a segitseget/tapasztalatait kulonosen nagyra tudnam ertekelni a tobbiek segito hozzaszolasa mellett.2017.04.19.-03:04 #52001[quote=”csoorba” post=49894]Sziasztok!
Egyszer mar jartam itt regebben erdeklodni es informaciokat gyujteni, de vegul halasztas lett belole, nemtudom emlekeztek-e meg ram. Lenyeg most ujra elojott, es valoszinuleg nyaron valik esedekesse a lakoepites, 0-rol.
Amennyire eddig beleastam magam, ugy tunik elegge specialis igenyeim volnanak, pl nem akarok se gaz, se dizel uzemu cuccokat a lakoterben, tehat csak elektromos. Raadasul teljesen szigetes uzemut, nem kivanok, csak vegszukseg eseten halozatra csatlakozni, kerulnem a kempingeket pl.
Ehhez min. 4db 100Ah akksi, nagy napelem, autogenerator bekotese ezekhez, minimalis 230V inverter hasznalat, 24V-os rendszer, 24V huto, leheto legnagyobb hatasfok miatt, indukcios fozolap, illetve mar beepitett allofutesu (lehetoleg Renault Master megbizhatosag miatt), klimas auto, hogy ezekre ne kelljen kulon kolteni/beepiteni/szamolni az akksiknal.
Amiket osszeirtam napi hasznalatnal, kb 2 napnyi energiat tudnek igy tarolni, ha nem mukodne semmilyen ujratortes, es ha jol szamoltam egyaltalan.
Kerdem en, mivel gyakorlatban nem sikerult talalnom ehhez semmit, elmeletben megvalosithato? Persze, tudom, plusz akksi, plusz koltseg, kg, stb… de nincs vacakolas a gazzal, es mondhatni zold az auto.
Koszonom elore is!David[/quote]
Ez így életképtelen. Szerinted miért nem találsz hasonló megoldásról anyagot???? Számolgassál már után, hogy ha akkuról szeretnél főzni, hűteni, fűteni, stb, mekkora kapacitásra lenne szükséged, és mekkora napelemre, hogy azt fel is tudd tölteni!
Amennyiben, az általad megjelölt 4 akkut rákötöd a motor generátorára, akkor számíthatsz rá, hogy heti rendszerességgel fogod kinyírni a generátorodat.
Hidd el, nem véletlenül „vacakolunk” a gázzal.2017.04.18.-17:33 #51999A celok a kocsival szerintem elteroek a szokasostol, lenyegeben campervan-kent lesz hasznalva, kempingben sosem szeretnek allni vele, ha lehet.
Indukcios fozolapkent eleg egy sima hordozhatos, 1-2 fejes. Eleg kicsi, mobil, es 12 ezer. Tudom, plusz inverter.. de minimalisan lenne hasznalva csak. Minden hotermelo masina nagy aramot vesz fel sajnos, elektromosaknal ezt nem lehet kikerulni, de indukcioval talan a hatasfok sokkal nagyobb lehet, kisebb „tuzzel” is lehetne fozni, ergo kisebb aramfelvetel. Ezert gondoltam erre. Plusz ha van halozat, onnan mehet teljes gozzel.
Ha a generator kepes feltolteni ennyi akksit, az jo hir lenne, de csak erre nem hagyatkozhatok. Bar 1-2-3 napnal tobbet nemhiszem hogy allna egy helyben a kocsi, nem olyan utazok vagyunk.
A Masterrol szervizeket kerdeztem es olvastam, azert valasztottam, de meg meggyozheto vagyok. Mindenki Fiat-ot ajanl lakonak, 3 volt, mind a 3 kaki volt, kocsi arat ujra ra kellett kolteni 3-4 even belul.
Koszonom a segitseget, minden tanacsot meghallgatok. 🙂2017.04.18.-17:18 #51998[quote=”csoorba” post=49894]Sziasztok!
Egyszer mar jartam itt regebben erdeklodni es informaciokat gyujteni, de vegul halasztas lett belole, nemtudom emlekeztek-e meg ram. Lenyeg most ujra elojott, es valoszinuleg nyaron valik esedekesse a lakoepites, 0-rol.
Amennyire eddig beleastam magam, ugy tunik elegge specialis igenyeim volnanak, pl nem akarok se gaz, se dizel uzemu cuccokat a lakoterben, tehat csak elektromos. Raadasul teljesen szigetes uzemut, nem kivanok, csak vegszukseg eseten halozatra csatlakozni, kerulnem a kempingeket pl.
Ehhez min. 4db 100Ah akksi, nagy napelem, autogenerator bekotese ezekhez, minimalis 230V inverter hasznalat, 24V-os rendszer, 24V huto, leheto legnagyobb hatasfok miatt, indukcios fozolap, illetve mar beepitett allofutesu (lehetoleg Renault Master megbizhatosag miatt), klimas auto, hogy ezekre ne kelljen kulon kolteni/beepiteni/szamolni az akksiknal.
Amiket osszeirtam napi hasznalatnal, kb 2 napnyi energiat tudnek igy tarolni, ha nem mukodne semmilyen ujratortes, es ha jol szamoltam egyaltalan.
Kerdem en, mivel gyakorlatban nem sikerult talalnom ehhez semmit, elmeletben megvalosithato? Persze, tudom, plusz akksi, plusz koltseg, kg, stb… de nincs vacakolas a gazzal, es mondhatni zold az auto.
Koszonom elore is!David[/quote]
Kezdjük a végéről, a villany szerintem sajnos még semmivel sem „zöldebb” mint a gáz, pedig én nagy híve vagyok az elektromos autóknak.
Akkuról működő fagyasztóládákat és elektromos fagyis kocsikat gyártunk, de a saját lakóautómban mégis egy abszorpciós hűtő van, tehát annyira azért nem ördögtől való dolog az. Először én is ki akartam cserélni a hűtőt kompresszorosra, de meglepően jól hűt, és minimális a gázfogyasztása.
A napelemes rendszerekkel nekem az a bajom, hogy akkor a napon kell állni a járgánnyal, mi meg szívesebben táborozunk árnyékos helyen. Utazás közben meg nincs szükség napelemre, a generátor termel elég áramot.
12/24V-os hűtőket lehet már kapni 200e Ft alatt, de indukciós főzőlapot még nem láttam. De ha van is, biztosan jó nagy lehet az áramfelvétele, akárcsak a mikrosütőknek.
4 db 100Ah-s aksi még savasból is 100 kg. Az végül is még éppen beleférhet.
A Master az én ismeretségi körömben nem a megbízhatóságáról híres, de ezek szerint neked jó tapasztalataid lehet a típussal.2017.04.17.-14:43 #51994Sziasztok!
Egyszer mar jartam itt regebben erdeklodni es informaciokat gyujteni, de vegul halasztas lett belole, nemtudom emlekeztek-e meg ram. Lenyeg most ujra elojott, es valoszinuleg nyaron valik esedekesse a lakoepites, 0-rol.
Amennyire eddig beleastam magam, ugy tunik elegge specialis igenyeim volnanak, pl nem akarok se gaz, se dizel uzemu cuccokat a lakoterben, tehat csak elektromos. Raadasul teljesen szigetes uzemut, nem kivanok, csak vegszukseg eseten halozatra csatlakozni, kerulnem a kempingeket pl.
Ehhez min. 4db 100Ah akksi, nagy napelem, autogenerator bekotese ezekhez, minimalis 230V inverter hasznalat, 24V-os rendszer, 24V huto, leheto legnagyobb hatasfok miatt, indukcios fozolap, illetve mar beepitett allofutesu (lehetoleg Renault Master megbizhatosag miatt), klimas auto, hogy ezekre ne kelljen kulon kolteni/beepiteni/szamolni az akksiknal.
Amiket osszeirtam napi hasznalatnal, kb 2 napnyi energiat tudnek igy tarolni, ha nem mukodne semmilyen ujratortes, es ha jol szamoltam egyaltalan.
Kerdem en, mivel gyakorlatban nem sikerult talalnom ehhez semmit, elmeletben megvalosithato? Persze, tudom, plusz akksi, plusz koltseg, kg, stb… de nincs vacakolas a gazzal, es mondhatni zold az auto.
Koszonom elore is!David
2017.04.15.-17:01 #51991„Egy 40×80 cm-es ajtóra elég 2 db békapánt, vagy tegyek rá hármat inkább?”
Ez inkább attól függ, hogy az ajtó rögzítése mennyire merev. Ha becsukva nem mozog, akkor elég a békapánt, ha viszont lazán áll a helyén, akkor más rögzítés szükséges (a békapánt a rezgéstől kioldódik). -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.