-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.05.13.-13:10 #52144
Forgasd a vizet, addig állhatsz alatta, míg ki nem hűl 🙂 A végén meg öblítesz. Már a Trabantosok kitalálták 65-ben egy lavórral és matracpumpával 🙂
[quote=”woodoopilot” post=50027][quote=”nemo25″ post=50024]Az 1 percet hosszúnak találom. [/quote]
A zuhanyfejben lévő szelep működne, a víz csak akkor folyna, ha nyomjuk a gombot. Az nem okoz gondot, ha a szivattyú pár percig akkor is megy, ha zárva a csap.
A nyomáskapcsolós megoldás is működik a búvárszivattyúval, már kipróbáltam régebben, de azért gondoltam az időkapcsolós megoldásra, mert így talán jobban érzékelnénk a vízfogyasztást. Mondjuk a kombikazán bojlere 12 literes, végül is az is behatárolja a víz mennyiségét, de lehet annyit azért nem kellene elhasználni egy zuhanyzáshoz.
Gondoltam arra is, hogy veszek egy mobil zuhanyt, mindenki kap egy kanna meleg vizet, és ossza be azt, így nem lenne vita, hogy ki használta el a vizet.
http://www.kempingshop.hu/viz-es-szaniter/vizellatas/aquafresh-hordozhato-zuhanyA nyáron úgy oldottuk meg a zuhanyozást, hogy egy műanyag kannában melegíttettük a napon a vizet, és 25 liter elég volt 5 személynek is.[/quote]
2017.05.13.-12:22 #52143[quote=”nemo25″ post=50024]Az 1 percet hosszúnak találom. [/quote]
A zuhanyfejben lévő szelep működne, a víz csak akkor folyna, ha nyomjuk a gombot. Az nem okoz gondot, ha a szivattyú pár percig akkor is megy, ha zárva a csap.
A nyomáskapcsolós megoldás is működik a búvárszivattyúval, már kipróbáltam régebben, de azért gondoltam az időkapcsolós megoldásra, mert így talán jobban érzékelnénk a vízfogyasztást. Mondjuk a kombikazán bojlere 12 literes, végül is az is behatárolja a víz mennyiségét, de lehet annyit azért nem kellene elhasználni egy zuhanyzáshoz.
Gondoltam arra is, hogy veszek egy mobil zuhanyt, mindenki kap egy kanna meleg vizet, és ossza be azt, így nem lenne vita, hogy ki használta el a vizet.
http://www.kempingshop.hu/viz-es-szaniter/vizellatas/aquafresh-hordozhato-zuhanyA nyáron úgy oldottuk meg a zuhanyozást, hogy egy műanyag kannában melegíttettük a napon a vizet, és 25 liter elég volt 5 személynek is.
2017.05.13.-03:19 #52142[quote=”nemo25″ post=50023][quote=”Srychy” post=50021]Én azért befaragtam keresztbe a 195 cm-es ágyat a citromba… (Jumper)
:)[/quote]Kidomborítottad a Jumper oldalát övvonal felett? Vagy valami más paranormális eszköz áll a rendelkezésedre???B)[/quote]
193-as ágyat már mi is csináltunk kidomborítás nélkül. Ha az ablakos részhez felemeled az ágyat és a bordák között csk 4cm-es szigetelést csinálsz, akkor összejön. A nomál méret 185, szóval csak kicsit kell keskenyíteni a szigetelést, hogy összejöjjön. A gond, hogy csak egy helyen lehet ezt megoldani, ezért nagyon meghatározza az ágy magasságát.
2017.05.13.-02:30 #52141„Vettem ma egy víztakarékos zuhanyfejet”
Egy ilyet úgy kényszerítettem még erősebb takarékosságra, hogy egy körben beragasztottam a lyukakat (pillanatragasztóval). Maradt épp elegendő kiömlő a mosogatáshoz és fürdéshez is (kevésbé fröcskölt, mint a sok lyukkal).2017.05.13.-02:15 #52140[quote=”woodoopilot” post=50022]Vettem ma egy víztakarékos zuhanyfejet, 1600 Ft-ért. Az otthoni csaptelepről egész jól működik, remélem a búvárszivattyúhoz is jó lesz.
Arra gondoltam, beépítek egy nyomógombot és egy időkapcsolót, ami max. 1 percig működteti a szivattyút. Az uszodában is egy gombot kell nyomogatni, hogy jöjjön a víz, az is működőképes megoldás, és biztosan víztakarékosabb, mint egy hagyományos zuhanycsap.
[/quote]Az 1 percet hosszúnak találom. Esetleg egy érzékeny nyomáskapcsolóval lehetne próbálkozni.
Szerintem, ez megfelelő lehet, mert 0,2 bar-nál kapcsolnia kell elméletileg. Ezek a szivattyúk, simán tudják a 0,3-0,5 bar-thttp://www.comtherm.hu/termek-reszletei/nyomaskapcsolo-vizre/969
2017.05.13.-02:01 #52139[quote=”Srychy” post=50021]Én azért befaragtam keresztbe a 195 cm-es ágyat a citromba… (Jumper)
:)[/quote]Kidomborítottad a Jumper oldalát övvonal felett? Vagy valami más paranormális eszköz áll a rendelkezésedre???B)
2017.05.12.-23:14 #52138Vettem ma egy víztakarékos zuhanyfejet, 1600 Ft-ért. Az otthoni csaptelepről egész jól működik, remélem a búvárszivattyúhoz is jó lesz.
Arra gondoltam, beépítek egy nyomógombot és egy időkapcsolót, ami max. 1 percig működteti a szivattyút. Az uszodában is egy gombot kell nyomogatni, hogy jöjjön a víz, az is működőképes megoldás, és biztosan víztakarékosabb, mint egy hagyományos zuhanycsap.Attachments:2017.05.12.-22:51 #52136Én azért befaragtam keresztbe a 195 cm-es ágyat a citromba… (Jumper)
🙂2017.05.11.-02:32 #52134[quote=”Mobili” post=50014]Igen, olvastam hogy mindenki a ducato-boxer-jumper hármast isteníti, de azokból a régebbi modelleknél nagyon rossz helyen van az oldalajtó, konkrétan betették a raktér közepére. 2010 környéki kocsira pedig úgy tűnik nem lesz keret, főleg látva ezt a 300k pluszt ami az átalakítással jár. Az ágyat viszont az ivecoban is keresztbe gondoltam, oké hogy csak 180, de szerintem elég lesz.[/quote]
Azt javasolnám, hogy próbáld ki! Egy éjszakára tegyél végzáró elemet az ágyad végébe. reggelre megtudod, hogy valóban elegendő-e az a 180. 🙂
A 240-es, és a 244-es (régebbi) modellek is keskenyebbek.
A 250-est, 2006 közepétől gyártották, esetleg azok között nézzél szét.2017.05.11.-01:52 #52133Á, én megtanultam mínusz 10 hosszban is aludni 🙂
2017.05.11.-00:05 #52132„oké hogy csak 180, de szerintem elég lesz”
A még elfogadható méret az ember testmagassága + 10 cm.2017.05.10.-23:55 #52131[quote=”Mobili” post=50014]….. Az ágyat viszont az ivecoban is keresztbe gondoltam, oké hogy csak 180, de szerintem elég lesz.[/quote]
Az Iveco az egyik legkeskenyebb autó a piacon, ezért érdemes megnézni, hogy elég lesz e az ágy keresztben.
A bordák között ha jól emlékszem, akkor 170 – 175 cm-nél több nem marad.2017.05.10.-23:53 #52130az a legegyszerűbb, ha eljössz egy összejövetelre, és ott még sok szempont szerint kaphatsz válaszokat olyan kérdésekre is, ami még fel sem merült benned.
Üdv Nyomi [quote=”Mobili” post=50014]Igen, olvastam hogy mindenki a ducato-boxer-jumper hármast isteníti, de azokból a régebbi modelleknél nagyon rossz helyen van az oldalajtó, konkrétan betették a raktér közepére. 2010 környéki kocsira pedig úgy tűnik nem lesz keret, főleg látva ezt a 300k pluszt ami az átalakítással jár. Az ágyat viszont az ivecoban is keresztbe gondoltam, oké hogy csak 180, de szerintem elég lesz.[/quote]2017.05.10.-22:56 #52129Igen, olvastam hogy mindenki a ducato-boxer-jumper hármast isteníti, de azokból a régebbi modelleknél nagyon rossz helyen van az oldalajtó, konkrétan betették a raktér közepére. 2010 környéki kocsira pedig úgy tűnik nem lesz keret, főleg látva ezt a 300k pluszt ami az átalakítással jár. Az ágyat viszont az ivecoban is keresztbe gondoltam, oké hogy csak 180, de szerintem elég lesz.
2017.05.10.-21:49 #52128[quote=”NagyPapa” post=50010]….kár, hogy hosszában nem fér(ne) el benne két nyuggeres különágy.
Ha egyszer majd öreg leszek, akkor lehet, hogy átnyergelek egy ilyen kisebbre…
:rohog
Akkor is csak különágyasra… Tudjátok rajtam átmászni….
:sir:meghajol[/quote]
Pedig elfér. Pont most készítünk egy ilyet. Majd ha kész lesz megnézheted, de szerintem a te lakódból átülni egy ilyen picibe, nehéz feladat.
2017.05.10.-17:29 #52125[quote=”nemo25″ post=50008]
4 évesen, EURO 4-es, 2.3 literes dízel regadója 347 ezres.
Az EURO 5 regadója, újonan, 185000.-[/quote]
Csak jelezni szeretném, hogy a FIAT DUCATO 2,3 Mjet motorok 2011, júniusa óta mindegyike DPF szűrővel szereltek és minimum EURO 5 besorolásúak.
A járgányod valóban nagyon szép, kár, hogy hosszában nem fér(ne) el benne két nyuggeres különágy.
Ha egyszer majd öreg leszek, akkor lehet, hogy átnyergelek egy ilyen kisebbre…
:rohog
Akkor is csak különágyasra… Tudjátok rajtam átmászni….
:sir:meghajol
2017.05.10.-14:18 #52124Ha nem láttam volna a készítését, azt hinném, hogy gyári!
De ez szebb!2017.05.10.-02:41 #52123[quote=”Mobili” post=50002]Köszönöm mindenkinek!
Akkor ha jól értem a regadót akkor is ki kell csengetni, ha nem külföldről hozom a gépet? Mert akkor hülye leszek itthon vásárolgatni. Azt hittem spórolok vele.
A súly miatt meg lehet hogy új járgány után kell néznem. Esetleg tudtok tanácsolni valami hasonló behemótot, ami még furgonnak is nézhető csukott szemmel messziről?[/quote]A beépítés szempontjából, a legideálisabb a Fiat Ducato 250-es, és 290-es típusai. Persze a Jumper, és a Boxer is ugyan az, csak a motorok terén vannak különbségek. Ugyan ezek „csak” 4,07 méteres hosszúságú raktérrel rendelkeznek, de elég szélesek ahhoz, hogy keresztbe lehessen beépíteni az ágyakat, míg a többi márka modelljei, lényegesen keskenyebb kocsiszekrénnyel rendelkeznek, így azoknál, csak hosszában lehet jó méretű ágyakat elhelyezni, ami okán, már el is vesztetted a hosszabb raktérből adódó előnyt. Nem véletlenül használják a gyártók is a Fityót alapnak a legnagyobb számban.
A legmagasabb verziót válasszátok, akkor a fülke fölött, be lehet építeni egy lehúzható emeletes ágyat, ha esetleg 4 személyesre szeretnéd kialakítani.
A fogyasztás szempontjából is jobb választás. Az Iveco 12-13 , míg nekünk a legdurvább erőltetett menetben sem ment 11 fölé, de nyuggeres stílusban volt már 8.6 is.
Ezzel a mérettel, még egészen jól lehet mozogni városban, eldugott hegyi utakon, és még a szűk görög falvakban is, cserébe belefér a full komfort, és még a két kerékpár is az ágy alatt.4 évesen, EURO 4-es, 2.3 literes dízel regadója 347 ezres.
Az EURO 5 regadója, újonan, 185000.-Pár fotó a kicsikéről:
http://lakoautoklub.hu/k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9g/saj%C3%A1t-fot%C3%B3album/485-nemo252017.05.09.-15:21 #52119És a regadó témát sem látom át. Beírtam a kocsi adatait a kalkulátorba, és 300 ezret dobott ki. A NAV oldalán viszont azt olvastam, hogy átalakításnál csak a donorautó és a végtermék közötti adókülönbözetet kell kifizetni, ami remélem kevesebb.
Esetleg valaki, aki végigszenvedte már ezt a procedúrát, tudna nekem konkrét számot mondani, hogy milyen típusú, korú autóra mennyit fizetett?2017.05.09.-14:46 #52118Számomra azért jobb a hosszú autó, mert bicajt mindenképp vinnénk magunkkal, és hogy azt is el tidjam még rejteni a belsejében. Az ilyen helyeket pedig ezzel is közelítenénk meg. De azért még megfontolom az ötletedet.
Ezt a zöld matrica mizériát most hallom először, valaki el tudja mondani hogy mi ez?2017.05.09.-12:35 #52117Ha még autó-választás előtt vagy: én olyan meggondolásból választottam rövid autót, hogy egy átlagos személygépkocsi-parkolóhelyre beférjek. És én lusta ember vagyok, ha egy belvárosi (óvárosi) uticélt néztem ki magamnak, akkor oda tudjak menni a géppel a közelébe, ne kelljen a város szélén hagyni, mert nem tudnék befordulni a sarkon. Ha nagy az autód, akkor – természetesen – tágasabban lehetsz benne.
Más: Véleményem szerint csak olyan gépet szabad lakóautóként használatba venni, amire a német zöld matricát meg lehet kapni.
Ha furgon, attól még lehet rajta valamennyi ablak (menet közben jobb a hátul ülőnek, ha lát valamennyit), csak a belső lámpafény ne látszódjon ki esténként, tehát arra kell koncentrálni.
Ha nem is mindig, de pár naponként be kell majd menned kempingbe, elsősorban a WC ürítés miatt (a kemikál-WC csak az arra kijelölt helyeken önthető ki), akkor pedig az alaposabb fürdés is megoldható, tehát felesleges nag víztartályt-szennyvíztartályt cipelned.
Egyelőre ennyi. Jó tervezést!2017.05.09.-03:36 #52116Köszönöm mindenkinek!
Akkor ha jól értem a regadót akkor is ki kell csengetni, ha nem külföldről hozom a gépet? Mert akkor hülye leszek itthon vásárolgatni. Azt hittem spórolok vele.
A súly miatt meg lehet hogy új járgány után kell néznem. Esetleg tudtok tanácsolni valami hasonló behemótot, ami még furgonnak is nézhető csukott szemmel messziről?2017.05.09.-02:42 #52115[quote=”Mobili” post=49998]Sziasztok!
Leendő lakóautósként vagyok itt, és a segítségetekre lenne szükségem néhány dologhoz.
Egy hosszított, magasított Iveco daily kistehert néztünk ki, a 4,5 méteres raktérhossz és a jól elhelyezett oldalajtó miatt. ezt szeretnénk egy „lopakodó” lakóvá átalakítani, hogy atrocitásmentesen járhassuk európát anélkül, hogy kempingekben kellene megszállnunk minden alkalommal.
A következő kérdésekben szeretném a segítségeteket kérni:
Kisteher átalakításánál a válaszfal eltávolítása milyen papírmunkàval, költségekkel jár?
Ha nagyméretű tetőablakot szeretnék vágni, azt be kell jelenteni átalakításnak?
Az autó gyárilag 2400 kg önsúlyú, lehetséges egyáltalán 1000 kilóból berendezni egy lakót?
Ha az eredeti 3 ülésből csak kettőt hagyok meg, de a raktérbe valahol még el akarok helyezni egy harmadikat, azt milyen úton tehetem meg?Amit mindenkép szeretnék bele:
150-200 literes víztartály
zuhanyozó, wc
Franciaágy asztallá alakítható
konyha
sok szekrény
gáztűzhely, konvektorAmit csak akkor ha marad rá súly:
Napelemek a tetőn
Hifi rendszer
Sok akkuHa valaki csinált már hasonlót, vagy látott ilyet, esetleg hallotta hogy valaki màr látott ilyet, segítsen kérem, nagyon megköszönném.
Üdv,
Peti[/quote]Tervezés, engedélyeztetés, átépítés vizsgáztatás átminősítéssel. Ez a helyes sorrend. Az engedély 1 évig érvényes.
A tervek, engedélyek, illetékek, gáztömörségi, és érintésvédelmi ellenőrzések, valamint az átminősítéshez szükséges vizsga, cirka 100 ezres.
Miután ezek megvannak, jöhet a regadó. Azt a neten a regadó kalkulátorok segítségével tudod kiszámolni, miután megadtad a paramétereit az autónak.
A tervezéshez tudok neked mérnököt ajánlani.
Az Iveco-ról azt érdemes tudni, hogy alvázas, ami ugyan erős, de a kocsiszekrény ezzel szemben nem igazán jól merevített, ezért erősen deformálódik menet közben. Ezt a hátsó ajtók állandó mocorgása menet közben, igen szemléletesen mutatja.
Amit elképzeltél, kivitelezhető, de alapos tervezést igényel, és nagyon oda kell figyelni a megfelelő anyagok használatára. A teljes beépítés súlya, megközelíti az 1 tonnát, ezért érdemes olyan járgányt választani, ami üresen nem haladja meg a 2 tonnát, hogy még a 3.5-be beleférjenek az utasok, a motyó, és még a tartályokban tárolt löttyök is.2017.05.09.-00:36 #52114Az átalakításhoz mikor megszünteted a „teherautó” státuszt, esetleg ÁFA-t, de regadót mindenképpen kell fizetned. Az átalakítást jogosult szakemberrel meg kell tervezteni és a beépítéseket szakember által igazoltatni kell. Legyen még jó sok műbizonylatod a beépített dolgokról. De nem lehetetlen 🙂
Sok sikert!
u.i.: Ahogy a kolléga írta, az engedélyező helyi hatósággal feltétlen egyezetess előtte. Ők mondják a „frankó”-t (és esetleg ajánlanak tervezőt is)2017.05.08.-15:47 #52113A szabályok: Tehergépkocsiban kell tömör válaszfal a raktér és a vezetőfülke között (kötelezően). Ezt némelyek nem tartják be. Tehergépkocsi rakterében személy nem utazhat (ülés nem építhető be). Ha átminősíted személyautóvá, akkor lehet ülés hátul is (biztonsági övekkel ellátott, valamilyen gyári ülés, megfelelő szilárdságú rögzítéssel).
Léteznek autógyárak, amelyek készítenek duplafülkés teherautót, ami több személy szállítását teszi lehetővé, de ott is szigorúan kell a válaszfal és (vizsgán) a raktérben ne legyen bútor. Természetesen így sem tartózkodhat utas menetközben a raktérben, ám álló helyzetben igen. Iveco esetében az ilyen típusú átalakítás lehetőségét célszerű egyeztetni azzal a Közlekedési Hatósággal, ahova az átalakítási engedélyt be kívánjátok nyújtani és ahol az átalakítást le fogják vizsgáztatni. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.