-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.01.18.-02:53 #54406
Egy újabb gyakorlati kérdésem lenne:
Vízszivattyú témakör. Tudom-e korlátozni a pumpa teljesítményét? (a 8lityó/ perc soknak tűnik) Hogy valójában is le lehessen tusolni 5-6 l vízből, és azt gondolnám vagy a keresztmetszeten kéne csökkenteni (és egyúttal a zuhanyrózsát kisebbre cserélni pl.) vagy valami más vízkorlátozó megoldás érdekelne, amivel a gyakorlati használat minősége nem csorbul.
Ígérem lassan felhagyok az ostobának tűnő kérdésekkel, bár engem úgy neveltek, ha valamit nem tudok, akkor kérdezzek. 🙂2018.01.17.-12:10 #54398sajnos a pótfogantyú a megoldás. Az új Knaus furgon ajtaján is a görgő felőli végen fogantyú van. Úgy tűnik ők sem tudnak egyszerű ,olcsó megoldást. A fogantyút úgy célszerű felszerelni, hogy minél közelebb legyen a görgő felőli véghez, és azzal kell becsukni. Én kívülről a becsukádnál is inkább a görgö felöli véget nyomom előre, és befelé, igy csapkodom a legkevésbé.;) [quote=”Döme” post=52118]”
Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni…
…Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. 🙂 😛 :sorry ”Torlónyomás azért nem lesz, mert van tetőszellőző is, meg gomba is. A bajom inkább az, hogy kb. 60 centi lesz az útja az ajtónak, és ezen a távon kell úgy meglendíteni, hogy a felső zár is behúzzon. Kívülről elég 30-35 centi is (nekem), de belül visszarugózik sokszor.
Ha meg gyúrnék, akkor nem lenne elég kettőnknek a 150 centi széles keresztágy, meg állandóan leszaggatnám az oldalajtót. 😀
Na szóval akkor ez így marad..[/quote]2018.01.17.-02:15 #54396”
Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni…
…Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. 🙂 😛 :sorry ”Torlónyomás azért nem lesz, mert van tetőszellőző is, meg gomba is. A bajom inkább az, hogy kb. 60 centi lesz az útja az ajtónak, és ezen a távon kell úgy meglendíteni, hogy a felső zár is behúzzon. Kívülről elég 30-35 centi is (nekem), de belül visszarugózik sokszor.
Ha meg gyúrnék, akkor nem lenne elég kettőnknek a 150 centi széles keresztágy, meg állandóan leszaggatnám az oldalajtót. 😀
Na szóval akkor ez így marad..2018.01.17.-01:30 #54394[quote=”Döme” post=52101]Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?[/quote]Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni, pedig újabb szekér. Kell neki egy kis lendület, azt meg erővel lehet elérni. A becsukás közben, torló nyomás lép fel, ami ellened dolgozik, ezért, amennyiben nyitva van egy másik ablak, ajtó, ami kiengedi a felesleges levegőt, az sokat hoz a javadra a dolgon.
Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. 🙂 😛 :sorry2018.01.16.-18:11 #54383Nekem az LT-ben nagyjából ugyanilyen szerkezet van. Cseréltem benne görgőt, a csúszó műanyagot, kimostam, olajoztam, – de változatlanul úgy kell belökni, mint az egykori vidámparki kecskét. A végén túl meredek az behúzó iv, ezt kell legyőzni lendülettel. Az enyém ilyen marad….
[quote=”Döme” post=52101]Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?[/quote]2018.01.16.-17:26 #54382[quote=”Döme” post=52101]Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?[/quote]Ezen csak két dolog tud segíteni. A motoros ajtó, vagy a behúzó szerkezet ami a legvégén behúzza az ajtót.
Egyik sem olcsó megoldás, de ezekkel halkan és teljesen be lehet zárni. Sajnos egyéb esetben marad a csapkodás. A plusz behúzó kapaszkodóval tényleg lehet javítani a bezáráson.2018.01.16.-16:33 #54380[quote=”Döme” post=52101]Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?[/quote]Szóval… szokj hozzá, hogy ez ilyen.
:unsure:
Lehet javítani rajta, de nem lesz olyan,mint az újabb típusok.
A felső görgő, ha fém, azt ki lehet cserélni műanyagra, az tompít egy kicsit a hangján. A másik két felfogatót azt időnként zsírozni kell. Fontos a pontos beállítás. Nem könnyű mutatvány, és sok türelmet igényel. Én egy hét után feladtam… Most sem tökéletes.
A fogantyú (kapaszkodó) jó ötlet nekem is van.
Nyomi autóján van eresz az ajtó felett. Az jó, ha véletlenül nem zártad be az ajtót teljesen.2018.01.16.-15:01 #54379Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?2018.01.11.-10:24 #54348[quote=”istozi” post=52068]”Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!”
Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
istozi[/quote]Polgáron nem csak kamionos bolt van, de itt van az ország egyik legnagyobb kamionos bontója.
👿 :cheer:2018.01.10.-23:29 #54347[quote=”istozi” post=52068]”Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!”
Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
istozi[/quote]No igen!
Az a durvább állapot, ha kézbe is tudom venni, nem csak a fényképet nézegetem.
Pesten az Ócsai úton -annak majdnem a határszéli végében, jobb oldalt,- van egy nagyobbacska KAMIONOS BOLT.
Na oda sem szabad bemenni.
Ott ‘oszt van kompresszoros hűtő dögivel, szinte 5 literenként növekvő sorrendben, meg sok egyéb áru.
Sajnos én is gyakran arra vagyok kénytelen hazamenni, valóban nehéz nem bemenni, csak úgy nézelődni is…. ami eddig nekem sem sikerült, már mint a „csak nézelődés”…
:sorry2018.01.10.-23:17 #54346„Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!”
Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
istozi2018.01.10.-22:54 #54345A belső világítás B15-ös izzóit akartam kiváltani ledes (B15 12V-os) izzókra. Ezen az oldalon találtam.
https://www.kamionfelszereles.hu/De sok más jó dologgal együtt.
Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!:evil: Biztos hogy veszel valamit, hogy kényeztesd a csigádat.Ha ismered az oldalt, vedd tárgytalannak ezt az írásom. 🙂
2017.12.27.-12:27 #54197azért a hídmérlegesek szerint a mérleget először „tárázzák”, ha pontosan akarnak mérni. Ezt nem szívesen játsszák el idegennek részére mechanikus mérlegnél. A motorszállítónál azért a kinyúlás miatt segédlégrugót javasolnák.
Nyomi 😉 [quote=”woodoopilot” post=51930]Tengelyterhelést szeretnék mérni, szerintetek mennyire pontos, ha egy hídmérlegen mérem, úgy, hogy először az első kerekekkel állok rá, utána meg a hátsókkal?
Gondolom nem olyan pontos, mint amikor egyszerre mérik a 4 keréknél, de ha nincs túl nagy eltérés, akkor a célnak megfelelhet.Sikerült letörni a hátsó lökhárítót, ami 100×100-as zártszelvényből készült, egy kamionra jó lett volna aláfutásgátlónak. 🙂
Egy könnyebbet akarok csináltatni, és arra gondoltam, hogy bele lehetne integrálni egy motorszállítót is. A mi csigánknak rövid a túllógása és duplakerekes, ha csak ketten utazunk szerintem elbírná a 125-ös Piaggiómat. Van ugyan motorszállító trélerem, de nem szeretek utánfutót húzni…[/quote]2017.12.26.-21:13 #54196Tudomásom szerint elég pontos, ha a fél autóval állsz a hídmérlegre. A pontosságot úgy tudod ellenőrizni, hogy 3. mérés az egész autó, és, ha a két fél autó súlya kiadja az egészet, akkor jó vagy.
2017.12.26.-15:23 #54195Tengelyterhelést szeretnék mérni, szerintetek mennyire pontos, ha egy hídmérlegen mérem, úgy, hogy először az első kerekekkel állok rá, utána meg a hátsókkal?
Gondolom nem olyan pontos, mint amikor egyszerre mérik a 4 keréknél, de ha nincs túl nagy eltérés, akkor a célnak megfelelhet.Sikerült letörni a hátsó lökhárítót, ami 100×100-as zártszelvényből készült, egy kamionra jó lett volna aláfutásgátlónak. 🙂
Egy könnyebbet akarok csináltatni, és arra gondoltam, hogy bele lehetne integrálni egy motorszállítót is. A mi csigánknak rövid a túllógása és duplakerekes, ha csak ketten utazunk szerintem elbírná a 125-ös Piaggiómat. Van ugyan motorszállító trélerem, de nem szeretek utánfutót húzni…2017.12.25.-13:34 #54192helló,engem érdekelne,hogy mitlehet csinálni egy ford tranzitban anélkül,hogy a rendőr cseszegetne.köszi
2017.12.08.-12:59 #54066Nem tudtam hova tegyem, ötletes https://www.vezess.hu/hirek/2017/12/06/igy-szerelj-budit-az-autodra/#
2017.11.15.-02:26 #53848[quote=”Döme” post=51590]Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.[/quote]
Nekem ez pont a duplája az oldalfalakon. A tető 19 + 25mm+ légrés a belső borítás oldalán. A bordák is ki vannak szigetelve, úgy hogy maradt még légrés a szigetelés mellett az átszellőztetés számára. Mindenhol átfedéssel vannak megoldva a vágási illesztések. Mindent megtettünk, a hőhidak minimalizálására. Az biztos, hogy kevés gáz fogy a fűtésnél.
2017.11.15.-02:14 #53847Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.
2017.11.15.-02:03 #53846[quote=”viktor108″ post=51535]Szia. Tudnál segíteni, hogy után tudjak nézni a műkaucsuk hablemeznek?
Kerestem net-keresővel, de elég hülyeségeket dobott ki.
Előre is köszönöm.[/quote]http://www.kaimann.com/hu-hu/products/elastomeric-foams/benefits?sid=1496
2017.11.08.-00:48 #53789Szia. Tudnál segíteni, hogy után tudjak nézni a műkaucsuk hablemeznek?
Kerestem net-keresővel, de elég hülyeségeket dobott ki.
Előre is köszönöm.2017.11.04.-00:23 #53726:smt039
[quote=”nemo25″ post=51462][quote=”Neogyuri” post=51458][quote=”istozi” post=51412]”
Alaposan körbejártam a témát, és amennyiben nem a legalacsonyabb ár a legfontosabb tényező, akkor véleményem szerint a legjobb választás.[/quote]2017.11.03.-00:01 #53711[quote=”Neogyuri” post=51458][quote=”istozi” post=51412]”
…A szigetelésre tervezett 4-5 cm bőven elég. A kőzetgyapottal vigyázz, bármelyik nem jó autóba (ami a jármű rezgése miatt képes arra, hogy összeessen, azt nem érdemes beépíteni). Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni…
[/quote]Most, hogy nézegetem a xps lap adatait, azt írják, hogy 60-80 fok feletti hőtől védeni kell. Akkor a tetőre nem használható?! Még sosem mértem de tapintásra elérheti ezt a hőfokot a lemez. Na és mi a helyzet a ragasztással? Nem lenne szerencsés ha elválna a lemeztől. :unsure:[/quote]
Ezért ajánlottam neked a műkaucsuk hab lemezeket. Az egy bevált technológia. Van hozzá vízbázisú ragasztó, ami egyszerűen, és jól működik. A könnyű alkalmazhatóság mellett remek a hőszigetelése, és a hangszigetelés terén is remekül teljesít. További fontos előnye, hogy egészségre káros anyagokat nem tartalmaz!!!!!!!
Egyedüli hátránya az ára, de tudok segíteni a beszerzésben, igen kedvező áron, amennyiben szükségét érzed.
Én is azt használtam a sajátunk beépítésénél, nem véletlenül. 6 éve került be a lemezek alá, és a napokban néztem meg, hogy ugyan milyen az állapota, és mondhatom, olyan mint új korában. Bírja a meleget, nincsen vele semmi gond.
Alaposan körbejártam a témát, és amennyiben nem a legalacsonyabb ár a legfontosabb tényező, akkor véleményem szerint a legjobb választás.2017.11.01.-22:24 #53707[quote=”istozi” post=51412]”
…A szigetelésre tervezett 4-5 cm bőven elég. A kőzetgyapottal vigyázz, bármelyik nem jó autóba (ami a jármű rezgése miatt képes arra, hogy összeessen, azt nem érdemes beépíteni). Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni…
[/quote]Most, hogy nézegetem a xps lap adatait, azt írják, hogy 60-80 fok feletti hőtől védeni kell. Akkor a tetőre nem használható?! Még sosem mértem de tapintásra elérheti ezt a hőfokot a lemez. Na és mi a helyzet a ragasztással? Nem lenne szerencsés ha elválna a lemeztől. :unsure:
2017.10.30.-23:33 #53684[quote=”ekatona” post=51433]Már en is játszottam ezzel a gondolattal. Ahogy Nyomi mondta az alkotás a fontos, nem is annyira a végeredmény. Az egyetlen gond amire meg nem találtam megoldást hogy Európában elég kevés az olyan hely ahova be lehet férni vele! A kempingek és lakóautó parkolók alltalaban 10m ig fogadnak.
Láttam egy verziót ahol az alsó rész oldalát hidraulikaval lenyithatová tették és egy garázs lett kialakítva a két tengely között.
Elég nehéz beszerezni ezt a modellt. Ha nem titok mennyibe jött ki maga a busz?
Üdv
Endre[/quote]Viszont sok olyan hely van ahol a busz ingyen állhat. Jó gondolom nem hetekig. Egyelőre csak személyautóval volt olyan gondom, hogy az ordnungsamt egy matricát hagyott a szélvédőmön, hogy csak érvényes rendszámmal állhatok közterületen. A kis buták nem tudják, hogy ’16.jan-óta nem kapunk matricát a rendszámra. bis 10.000€ büntivel fenyegettek. Ennek már több hónapja. 🙂
erre gondoltál? Ez megoldaná a motor szállítási problémámat nekem is 😀
Csak nem tudom, hogy az enyémen ez megoldható-e. :unsure:Attachments: -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.