Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Legutóbb frissítette kokenyj 4 years telt el
192angok
1,596 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #3071
    ficsor
    Felhasználó

      Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.

    • Szerző
      Válasz
    • #54406
      Dome
      Felhasználó

        Egy újabb gyakorlati kérdésem lenne:
        Vízszivattyú témakör. Tudom-e korlátozni a pumpa teljesítményét? (a 8lityó/ perc soknak tűnik) Hogy valójában is le lehessen tusolni 5-6 l vízből, és azt gondolnám vagy a keresztmetszeten kéne csökkenteni (és egyúttal a zuhanyrózsát kisebbre cserélni pl.) vagy valami más vízkorlátozó megoldás érdekelne, amivel a gyakorlati használat minősége nem csorbul.
        Ígérem lassan felhagyok az ostobának tűnő kérdésekkel, bár engem úgy neveltek, ha valamit nem tudok, akkor kérdezzek. 🙂

        #54398
        Nyomi
        Felhasználó

          sajnos a pótfogantyú a megoldás. Az új Knaus furgon ajtaján is a görgő felőli végen fogantyú van. Úgy tűnik ők sem tudnak egyszerű ,olcsó megoldást. A fogantyút úgy célszerű felszerelni, hogy minél közelebb legyen a görgő felőli véghez, és azzal kell becsukni. Én kívülről a becsukádnál is inkább a görgö felöli véget nyomom előre, és befelé, igy csapkodom a legkevésbé.;) [quote=”Döme” post=52118]”
          Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni…
          …Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. 🙂 😛 :sorry ”

          Torlónyomás azért nem lesz, mert van tetőszellőző is, meg gomba is. A bajom inkább az, hogy kb. 60 centi lesz az útja az ajtónak, és ezen a távon kell úgy meglendíteni, hogy a felső zár is behúzzon. Kívülről elég 30-35 centi is (nekem), de belül visszarugózik sokszor.
          Ha meg gyúrnék, akkor nem lenne elég kettőnknek a 150 centi széles keresztágy, meg állandóan leszaggatnám az oldalajtót. 😀
          Na szóval akkor ez így marad..[/quote]

          #54396
          Dome
          Felhasználó


            Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni…
            …Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. 🙂 😛 :sorry ”

            Torlónyomás azért nem lesz, mert van tetőszellőző is, meg gomba is. A bajom inkább az, hogy kb. 60 centi lesz az útja az ajtónak, és ezen a távon kell úgy meglendíteni, hogy a felső zár is behúzzon. Kívülről elég 30-35 centi is (nekem), de belül visszarugózik sokszor.
            Ha meg gyúrnék, akkor nem lenne elég kettőnknek a 150 centi széles keresztágy, meg állandóan leszaggatnám az oldalajtót. 😀
            Na szóval akkor ez így marad..

            #54394
            nemo25
            Felhasználó

              [quote=”Döme” post=52101]Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
              Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
              Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
              Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?[/quote]

              Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni, pedig újabb szekér. Kell neki egy kis lendület, azt meg erővel lehet elérni. A becsukás közben, torló nyomás lép fel, ami ellened dolgozik, ezért, amennyiben nyitva van egy másik ablak, ajtó, ami kiengedi a felesleges levegőt, az sokat hoz a javadra a dolgon.
              Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. 🙂 😛 :sorry

              #54383
              gattila
              Felhasználó

                Nekem az LT-ben nagyjából ugyanilyen szerkezet van. Cseréltem benne görgőt, a csúszó műanyagot, kimostam, olajoztam, – de változatlanul úgy kell belökni, mint az egykori vidámparki kecskét. A végén túl meredek az behúzó iv, ezt kell legyőzni lendülettel. Az enyém ilyen marad….

                [quote=”Döme” post=52101]Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
                Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
                Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
                Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?[/quote]

                #54382
                Kerti
                Adminisztrátor

                  [quote=”Döme” post=52101]Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
                  Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
                  Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
                  Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?[/quote]

                  Ezen csak két dolog tud segíteni. A motoros ajtó, vagy a behúzó szerkezet ami a legvégén behúzza az ajtót.
                  Egyik sem olcsó megoldás, de ezekkel halkan és teljesen be lehet zárni. Sajnos egyéb esetben marad a csapkodás. A plusz behúzó kapaszkodóval tényleg lehet javítani a bezáráson.

                  #54380
                  Srychy
                  Felhasználó

                    [quote=”Döme” post=52101]Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
                    Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
                    Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
                    Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?[/quote]

                    Szóval… szokj hozzá, hogy ez ilyen.
                    :unsure:
                    Lehet javítani rajta, de nem lesz olyan,mint az újabb típusok.
                    A felső görgő, ha fém, azt ki lehet cserélni műanyagra, az tompít egy kicsit a hangján. A másik két felfogatót azt időnként zsírozni kell. Fontos a pontos beállítás. Nem könnyű mutatvány, és sok türelmet igényel. Én egy hét után feladtam… Most sem tökéletes.
                    A fogantyú (kapaszkodó) jó ötlet nekem is van.
                    Nyomi autóján van eresz az ajtó felett. Az jó, ha véletlenül nem zártad be az ajtót teljesen.

                    #54379
                    Dome
                    Felhasználó

                      Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
                      Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában… :cheer: (be kell ba..ni! )
                      Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
                      Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

                      #54348
                      Srychy
                      Felhasználó

                        [quote=”istozi” post=52068]”Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!”
                        Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
                        istozi[/quote]

                        Polgáron nem csak kamionos bolt van, de itt van az ország egyik legnagyobb kamionos bontója.
                        👿 :cheer:

                        #54347
                        NagyPapa
                        Felhasználó

                          [quote=”istozi” post=52068]”Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!”
                          Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
                          istozi[/quote]

                          No igen!
                          Az a durvább állapot, ha kézbe is tudom venni, nem csak a fényképet nézegetem.
                          Pesten az Ócsai úton -annak majdnem a határszéli végében, jobb oldalt,- van egy nagyobbacska KAMIONOS BOLT.
                          Na oda sem szabad bemenni.
                          Ott ‘oszt van kompresszoros hűtő dögivel, szinte 5 literenként növekvő sorrendben, meg sok egyéb áru.
                          Sajnos én is gyakran arra vagyok kénytelen hazamenni, valóban nehéz nem bemenni, csak úgy nézelődni is…. ami eddig nekem sem sikerült, már mint a „csak nézelődés”…
                          :sorry

                          #54346
                          istozi
                          Felhasználó

                            „Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!”
                            Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
                            istozi

                            #54345
                            Vincsenzo
                            Felhasználó

                              A belső világítás B15-ös izzóit akartam kiváltani ledes (B15 12V-os) izzókra. Ezen az oldalon találtam.
                              https://www.kamionfelszereles.hu/

                              De sok más jó dologgal együtt.
                              Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!:evil: Biztos hogy veszel valamit, hogy kényeztesd a csigádat.

                              Ha ismered az oldalt, vedd tárgytalannak ezt az írásom. 🙂

                              #54197
                              Nyomi
                              Felhasználó

                                azért a hídmérlegesek szerint a mérleget először „tárázzák”, ha pontosan akarnak mérni. Ezt nem szívesen játsszák el idegennek részére mechanikus mérlegnél. A motorszállítónál azért a kinyúlás miatt segédlégrugót javasolnák.
                                Nyomi 😉 [quote=”woodoopilot” post=51930]Tengelyterhelést szeretnék mérni, szerintetek mennyire pontos, ha egy hídmérlegen mérem, úgy, hogy először az első kerekekkel állok rá, utána meg a hátsókkal?
                                Gondolom nem olyan pontos, mint amikor egyszerre mérik a 4 keréknél, de ha nincs túl nagy eltérés, akkor a célnak megfelelhet.

                                Sikerült letörni a hátsó lökhárítót, ami 100×100-as zártszelvényből készült, egy kamionra jó lett volna aláfutásgátlónak. 🙂
                                Egy könnyebbet akarok csináltatni, és arra gondoltam, hogy bele lehetne integrálni egy motorszállítót is. A mi csigánknak rövid a túllógása és duplakerekes, ha csak ketten utazunk szerintem elbírná a 125-ös Piaggiómat. Van ugyan motorszállító trélerem, de nem szeretek utánfutót húzni…[/quote]

                                #54196
                                istozi
                                Felhasználó

                                  Tudomásom szerint elég pontos, ha a fél autóval állsz a hídmérlegre. A pontosságot úgy tudod ellenőrizni, hogy 3. mérés az egész autó, és, ha a két fél autó súlya kiadja az egészet, akkor jó vagy.

                                  #54195
                                  woodoopilot
                                  Felhasználó

                                    Tengelyterhelést szeretnék mérni, szerintetek mennyire pontos, ha egy hídmérlegen mérem, úgy, hogy először az első kerekekkel állok rá, utána meg a hátsókkal?
                                    Gondolom nem olyan pontos, mint amikor egyszerre mérik a 4 keréknél, de ha nincs túl nagy eltérés, akkor a célnak megfelelhet.

                                    Sikerült letörni a hátsó lökhárítót, ami 100×100-as zártszelvényből készült, egy kamionra jó lett volna aláfutásgátlónak. 🙂
                                    Egy könnyebbet akarok csináltatni, és arra gondoltam, hogy bele lehetne integrálni egy motorszállítót is. A mi csigánknak rövid a túllógása és duplakerekes, ha csak ketten utazunk szerintem elbírná a 125-ös Piaggiómat. Van ugyan motorszállító trélerem, de nem szeretek utánfutót húzni…

                                    #54192
                                    apuka
                                    Felhasználó

                                      helló,engem érdekelne,hogy mitlehet csinálni egy ford tranzitban anélkül,hogy a rendőr cseszegetne.köszi

                                      #54066
                                      jocibacsi
                                      Felhasználó
                                        #53848
                                        nemo25
                                        Felhasználó

                                          [quote=”Döme” post=51590]Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.[/quote]

                                          Nekem ez pont a duplája az oldalfalakon. A tető 19 + 25mm+ légrés a belső borítás oldalán. A bordák is ki vannak szigetelve, úgy hogy maradt még légrés a szigetelés mellett az átszellőztetés számára. Mindenhol átfedéssel vannak megoldva a vágási illesztések. Mindent megtettünk, a hőhidak minimalizálására. Az biztos, hogy kevés gáz fogy a fűtésnél.

                                          #53847
                                          Dome
                                          Felhasználó

                                            Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.

                                            #53846
                                            nemo25
                                            Felhasználó

                                              [quote=”viktor108″ post=51535]Szia. Tudnál segíteni, hogy után tudjak nézni a műkaucsuk hablemeznek?
                                              Kerestem net-keresővel, de elég hülyeségeket dobott ki.
                                              Előre is köszönöm.[/quote]

                                              http://www.kaimann.com/hu-hu/products/elastomeric-foams/benefits?sid=1496

                                              #53789
                                              viktor108
                                              Felhasználó

                                                Szia. Tudnál segíteni, hogy után tudjak nézni a műkaucsuk hablemeznek?
                                                Kerestem net-keresővel, de elég hülyeségeket dobott ki.
                                                Előre is köszönöm.

                                                #53726
                                                gattila
                                                Felhasználó

                                                  :smt039

                                                  [quote=”nemo25″ post=51462][quote=”Neogyuri” post=51458][quote=”istozi” post=51412]”
                                                  Alaposan körbejártam a témát, és amennyiben nem a legalacsonyabb ár a legfontosabb tényező, akkor véleményem szerint a legjobb választás.[/quote]

                                                  #53711
                                                  nemo25
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”Neogyuri” post=51458][quote=”istozi” post=51412]”
                                                    …A szigetelésre tervezett 4-5 cm bőven elég. A kőzetgyapottal vigyázz, bármelyik nem jó autóba (ami a jármű rezgése miatt képes arra, hogy összeessen, azt nem érdemes beépíteni). Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni…
                                                    [/quote]

                                                    Most, hogy nézegetem a xps lap adatait, azt írják, hogy 60-80 fok feletti hőtől védeni kell. Akkor a tetőre nem használható?! Még sosem mértem de tapintásra elérheti ezt a hőfokot a lemez. Na és mi a helyzet a ragasztással? Nem lenne szerencsés ha elválna a lemeztől. :unsure:[/quote]

                                                    Ezért ajánlottam neked a műkaucsuk hab lemezeket. Az egy bevált technológia. Van hozzá vízbázisú ragasztó, ami egyszerűen, és jól működik. A könnyű alkalmazhatóság mellett remek a hőszigetelése, és a hangszigetelés terén is remekül teljesít. További fontos előnye, hogy egészségre káros anyagokat nem tartalmaz!!!!!!!
                                                    Egyedüli hátránya az ára, de tudok segíteni a beszerzésben, igen kedvező áron, amennyiben szükségét érzed.
                                                    Én is azt használtam a sajátunk beépítésénél, nem véletlenül. 6 éve került be a lemezek alá, és a napokban néztem meg, hogy ugyan milyen az állapota, és mondhatom, olyan mint új korában. Bírja a meleget, nincsen vele semmi gond.
                                                    Alaposan körbejártam a témát, és amennyiben nem a legalacsonyabb ár a legfontosabb tényező, akkor véleményem szerint a legjobb választás.

                                                    #53707
                                                    Neogyuri
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”istozi” post=51412]”
                                                      …A szigetelésre tervezett 4-5 cm bőven elég. A kőzetgyapottal vigyázz, bármelyik nem jó autóba (ami a jármű rezgése miatt képes arra, hogy összeessen, azt nem érdemes beépíteni). Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni…
                                                      [/quote]

                                                      Most, hogy nézegetem a xps lap adatait, azt írják, hogy 60-80 fok feletti hőtől védeni kell. Akkor a tetőre nem használható?! Még sosem mértem de tapintásra elérheti ezt a hőfokot a lemez. Na és mi a helyzet a ragasztással? Nem lenne szerencsés ha elválna a lemeztől. :unsure:

                                                      #53684
                                                      Neogyuri
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”ekatona” post=51433]Már en is játszottam ezzel a gondolattal. Ahogy Nyomi mondta az alkotás a fontos, nem is annyira a végeredmény. Az egyetlen gond amire meg nem találtam megoldást hogy Európában elég kevés az olyan hely ahova be lehet férni vele! A kempingek és lakóautó parkolók alltalaban 10m ig fogadnak.

                                                        Láttam egy verziót ahol az alsó rész oldalát hidraulikaval lenyithatová tették és egy garázs lett kialakítva a két tengely között.

                                                        Elég nehéz beszerezni ezt a modellt. Ha nem titok mennyibe jött ki maga a busz?
                                                        Üdv
                                                        Endre[/quote]

                                                        Viszont sok olyan hely van ahol a busz ingyen állhat. Jó gondolom nem hetekig. Egyelőre csak személyautóval volt olyan gondom, hogy az ordnungsamt egy matricát hagyott a szélvédőmön, hogy csak érvényes rendszámmal állhatok közterületen. A kis buták nem tudják, hogy ’16.jan-óta nem kapunk matricát a rendszámra. bis 10.000€ büntivel fenyegettek. Ennek már több hónapja. 🙂

                                                        erre gondoltál? Ez megoldaná a motor szállítási problémámat nekem is 😀
                                                        Csak nem tudom, hogy az enyémen ez megoldható-e. :unsure:

                                                        Attachments:
                                                        • s-l16002.jpg
                                                      25 hozzászólás megtekintése - 401-425 / 1,596

                                                      You must be logged in to reply to this topic.