-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.10.26.-01:38 #56173
[quote=”csekl” post=53713]Sziasztok!
Tavasszal szeretnék belekezdeni egy két személyes 2008-as VW Caddy átalakításába. Tervem röviden annyi, hogy leszigetelem a puttonyát, és egy könnyen kiszerelhető „lakórészt” (ágy, polcok, tároló rekeszek) raknék bele. Ebben az esetben milyen engedélyek kellenek? Tekintve, hogy ami fix lesz a kocsiban, az csak a szigetelés, konnektor, lámpa, a maradék, azaz a lakórész pedig olyan, mint egy áru, kell egyáltalán valamilyen engedély? Súlyát tekintve még sajnos nem tudok konkrétat, mert az autó nincs meg, de ha szerencsém lesz tavasszal szabaddá válik és akkor tudok számolgatni.
Előre is köszönöm a válaszokat[/quote]
Délután voltam vizsgáztatni az igáslovat, és rákérdeztem Gábor barátomnál a témára. Az általad leírt tervezett szerint kivitelezett fejlesztés, nem számít átalakításnak, így nincsen engedélyhez kötve.
Az ülésekhez nem nyúlhatsz, a jellege nem változhat meg. A raktér elválasztás lehet gyári lemez, vagy rács, akár nyitható elemmel, de újabban elfogadják már a hevederes raktér elválasztást is, aminek komfortosabb jellege van az előzőekhez viszonyítva. A lényeg, hogy a raktérben elhelyezett rakomány, ne tudjon kárt tenni az első üléseken utazókban.2018.10.25.-12:45 #56172[quote=”csekl” post=53713]Sziasztok!
Tavasszal szeretnék belekezdeni egy két személyes 2008-as VW Caddy átalakításába. Tervem röviden annyi, hogy leszigetelem a puttonyát, és egy könnyen kiszerelhető „lakórészt” (ágy, polcok, tároló rekeszek) raknék bele. Ebben az esetben milyen engedélyek kellenek? Tekintve, hogy ami fix lesz a kocsiban, az csak a szigetelés, konnektor, lámpa, a maradék, azaz a lakórész pedig olyan, mint egy áru, kell egyáltalán valamilyen engedély? Súlyát tekintve még sajnos nem tudok konkrétat, mert az autó nincs meg, de ha szerencsém lesz tavasszal szabaddá válik és akkor tudok számolgatni.
Nekem sokáig volt ilyen az autóm. Én úgy tudom addig amíg a berendezés kivehető, és a rögzítése a gyári pontokhoz biztosított nem engedély köteles. A belső szigetelésér nem szoktak szólni. Az áramkör kiépítése, ha az össze van kötve az autó elektromos gyári rendszerével, illetve pótlólagosan beépített ablakok, nyílások mivel az autó szerkezeti részeit is érinthetik, és a típusbizonyítványban nem szerepelnek tervezendőek, és előzetes engedélyhez, valamint vizsgához kötöttek.
Üdv Nyomi;)Előre is köszönöm a válaszokat[/quote]
2018.10.25.-00:59 #56171[quote=”bagonegabriella” post=53721]Szia. fiat furgonból szeretnénk lakóautót,nem tudnál mérnököt ajánlani? köszi[/quote]
Biwak Kft.
2018.10.24.-22:34 #56169Szia. fiat furgonból szeretnénk lakóautót,nem tudnál mérnököt ajánlani? köszi
2018.10.24.-22:26 #56168Mi most kezdenénk bele egy furgon átépítésébe ,és ehhez keresek mérnököt esetleg aláírót is,tudnál segiteni ebben? köszi
2018.10.24.-17:27 #56167Régóta foglalkoztat egy elektromos hajtású lakóautó megépítésének a gondolata. Nagyon sok előnye lenne, pl. bárhova be lehet velük hajtani, a nyilvános töltőkön lehetne tölteni a belvárosokban, így a parkolással se lenne gond. Akár egész éjjel lehetne lógni a töltőn, közben meg mehet a fűtés vagy a klíma áramról. A rövid hatótáv engem nem zavar, 100-150 km-ként mindig van ok a megállásra, és az újabb elektromos autók már fél óra alatt is magukba tudnak szívni 100 km-re elegendő áramot.
Tudnék most venni egy elektromos Renault Kangoo Max-t, amik tudnánk használni családi autónak is, így elég lenne csak egy járművet fenntartani. De abból csak max. kemping autót lehetne építeni, ami viszont csalódás lenne a nagy lakóautó után.
Esetleg van valaki, aki váltott már lakóautóról kempingautóra? Kárpótolja a szabadabb mozgás, és a kisebb üzemeletetési költség a nagy tér hiányát? A gyerekek felnőttek, unokák meg még nincsenek, két személynek talán nem lenne annyira nagy kompromisszum egy kempingautó. Elég sok felnyitható tetős Transportert lehet látni a lakóautó parkolókban, azok se sokkal nagyobbak egy Kangoo Max-nál…
2018.10.24.-12:47 #56164Úgy tudom, hogy amennyiben meghagyod a tgk jelleget (tehát válaszfal marad, személy nem tartózkodhat a raktérben), akkor tényleg nem kell átalakítási engedély.
2018.10.24.-05:46 #56161Sziasztok!
Tavasszal szeretnék belekezdeni egy két személyes 2008-as VW Caddy átalakításába. Tervem röviden annyi, hogy leszigetelem a puttonyát, és egy könnyen kiszerelhető „lakórészt” (ágy, polcok, tároló rekeszek) raknék bele. Ebben az esetben milyen engedélyek kellenek? Tekintve, hogy ami fix lesz a kocsiban, az csak a szigetelés, konnektor, lámpa, a maradék, azaz a lakórész pedig olyan, mint egy áru, kell egyáltalán valamilyen engedély? Súlyát tekintve még sajnos nem tudok konkrétat, mert az autó nincs meg, de ha szerencsém lesz tavasszal szabaddá válik és akkor tudok számolgatni.
Előre is köszönöm a válaszokat
2018.10.18.-14:53 #56143[quote=”Döme” post=53693][quote=”Szabi132″ post=53691]Na
Euro 4 a cél …. nem csak Európa a cél.[/quote]
Ez esetben én minél régebbi technikán törném a fejem. Út szélen is kreppelhető elektronika mentes 4×4 járművön.[/quote]Talán ez???
2018.10.18.-11:13 #56140[quote=”Szabi132″ post=53691]Na
Euro 4 a cél …. nem csak Európa a cél.[/quote]
Ez esetben én minél régebbi technikán törném a fejem. Út szélen is kreppelhető elektronika mentes 4×4 járművön.2018.10.18.-04:58 #56138Na ez így jól hangzik, bár előtte azért majd rakérdezek vizsga állomáson is.
Netes kalkulátor alapján pl egy ducatora nekem 56k tehergépkocsi biztositast állítok személykocsikent ugyan ez a kocsi 71 , bár majd rakerdezek brokernel.
Adó több ra de jelen esetben a biztositas szinte egyenlőre hozza ki.
Autópályán nem tervezek utazni szóval jelenleg ugy látom hogy évi 10-15 ezer plussz beleférhet.De meg az elejen vagyok lehet változik.Euro 4 a cél kocsi szóval elméletileg behajthatok majd szinte bárhova .Bar nem csak Európa a cél.
2018.10.18.-04:08 #56137Nyitható ajtós hátfal kis szódával elmegy. 🙂
tetőablak nem látszik se útközben, se a vizsgasoron 🙂
ugyanez a helyzet a napelemmel, igazából lehet egy csomag is a tetőcsomitartón akár…
A külföldi (és egyre szigorodó) környezetvédelmi szankciók miatt, azért gondold át, hogy kisteher vagy szgk. hosszabb távon megéri ha nem tgk. (biztosítás, telj. adó is)
…szerintem.2018.10.18.-04:01 #56136Szia!
Atfolyós, gázos zuhanyom van eladó. Új!
Üdv: Ismani2018.10.18.-03:35 #56135Sziasztok!
Régóta gondolkodom egy lakóautó építésen. A fórumot már szinte végig olvastam meg rengeteg építő videót is megnéztem és rengeteg munka lesz benne ahogy néztem.
De maradt pár kérdés.A terv az hogy utazgatni mindenfele a kocsival és legyen hol aludni mindig ,nem kempingekben hanem ahol éppen kedvem tartja és szabad parkolni.Az autó 1-2 személyes lesz , típus meg kérdéses, majd ha lesz valami jó áron jó méretben .
Ezeket könnyen meg tudom oldani magam is.
A lista úgy kezdődik szigetelés ,egy nagy ágy,gázolajos álló fűtés , belső világítás, egy csap,tűzhely,Mini hűtő ,hordozható mobil wc,laptop és telefon legyen tölthető kb ennyi. Pár videoba láttam gazzal működő átfolyós zuhanyzot bár neten nem igazan talaltam hogy az milyen meg mennyibe kerül.Na itt kezdődik a probléma.
A kocsi marad tehergépkocsi valahogy nem szimpatikus hogy a reg adót kifizessem, szóval a válaszfal bent marad az ülések mögött , de pl ha a középső ülést kiveszem és egy ajtó lenne berakva az még szabályos?
A másik amit szeretnék az egy nyitható kis napfénytető vagy valami ventillator a tetőre hogy friss levegőt lehessen beengedni.
Napelem se lenne rossz de abba nem köt bele a hatóság?
Bár mivel az elektromossághoz semennyire nem értek hogy milyen inverter meg hasonlók szóval ennek meg utána járok mit hogyan.2 nagy akksit raknék be szóval lehet nem is kell.Kell valami vizsgáztatás vagy engedély az ilyenekre?(belső ajtó , tetőre rakni napelemet vagy napkollektort , vagy szellőzőt vágni)
2018.09.24.-16:22 #55943[quote=”Döme” post=53510]Rokonlelkűek vagyunk! Az én tusolóm is pont ilyen mozaikos! :cheer:[/quote]
:smt2042018.09.24.-02:50 #55934Rokonlelkűek vagyunk! Az én tusolóm is pont ilyen mozaikos! :cheer:
Attachments:2018.09.24.-02:45 #55932Jó a mozaikcsempe-mintás falburkolat.
2018.09.24.-02:39 #55931[quote=”Laccci” post=53468]Tud valaki segíteni abban, hogy hol tudok nagy méretű szervízajtót vagy garázsajtót venni?
Szélességben 80-100cm, magasságban min. 60cm kellene.
Lehet használt vagy új jó áron.Köszi.[/quote]
Na mindegy…
Addig készül a fürdő.
Ami fa színű a csak kitámasztás amíg kötnek a kemikáliák…2018.09.18.-20:04 #55888Tud valaki segíteni abban, hogy hol tudok nagy méretű szervízajtót vagy garázsajtót venni?
Szélességben 80-100cm, magasságban min. 60cm kellene.
Lehet használt vagy új jó áron.Köszi.
2018.09.16.-18:38 #55880[quote=”Döme” post=53454]Olyan emberkét keresek, aki szedett már le 02-06 közötti duxi/boxer/jumer tankot. Az érdekelne, hogy a nafta visszafolyó cső mennyire mélyen van ledugva a tartályba.
Az állófűtésem üzemanyag ellátását onnan tervezném. Ehhez az kell, hogy a cső elég mélyre menjen.
( a szondás megoldásoktól fázom, mert még nem láttam olyat, ami egy idő után ne eresztette volna a gázolajat az utólagos fúrás mentén.)
Szóval egy felesleges leszerelést spórolnék meg az infóval. B)
Köszönöm![/quote]Ezek szerint lassan üzembe kerül az új „kazán”. 🙂
2018.09.15.-12:22 #55875[quote=”Döme” post=53454]Olyan emberkét keresek, aki szedett már le 02-06 közötti duxi/boxer/jumer tankot. Az érdekelne, hogy a nafta visszafolyó cső mennyire mélyen van ledugva a tartályba.
Az állófűtésem üzemanyag ellátását onnan tervezném. Ehhez az kell, hogy a cső elég mélyre menjen.
( a szondás megoldásoktól fázom, mert még nem láttam olyat, ami egy idő után ne eresztette volna a gázolajat az utólagos fúrás mentén.)
Szóval egy felesleges leszerelést spórolnék meg az infóval. B)
Köszönöm![/quote]
Nem kell leszerelni a tartályt.
Felszeded a gumipadlót. A vezető ülés előtt van a tartály tisztító nyílása.
Leszeded a burkolatát (egy 15×25 cm-es egyik oldalt lekerekített burkolat.) és alatta van az üzemanyagszint mérő és a tisztítónyílás.
Én úgy építettem be a csövet, hogy fúrtam egy 6-os lukat a tisztítónyílás műanyag fedelére.
Letoltam a csövet ütközésig és visszahúztam kb 10 centit. Azért kell visszahúzni, hogy ne égesse el véletlenül az összes üzemanyagot a kályhád, mert akkor nem fogsz tudni elindulni.
utána rögzítettem a csövet.2018.09.15.-03:38 #55873Olyan emberkét keresek, aki szedett már le 02-06 közötti duxi/boxer/jumer tankot. Az érdekelne, hogy a nafta visszafolyó cső mennyire mélyen van ledugva a tartályba.
Az állófűtésem üzemanyag ellátását onnan tervezném. Ehhez az kell, hogy a cső elég mélyre menjen.
( a szondás megoldásoktól fázom, mert még nem láttam olyat, ami egy idő után ne eresztette volna a gázolajat az utólagos fúrás mentén.)
Szóval egy felesleges leszerelést spórolnék meg az infóval. B)
Köszönöm!2018.09.12.-12:28 #55827[quote=”Dzsoze” post=53407]Jó estét kívánok! Sziasztok!
Férjemmel vettünk egy egy Ford Transzportert, melyet szeretnénk kempingautóvá alakítani. Érdeklődnék, hogy az átalakítás előtt szükségünk van-e engedélyekre az átalakításhoz vagy már a kész kempingautót elég elvinni műszaki vizsgára.
Köszönettel
Papp Zsófia[/quote]
Szia.
Most jutottam túl rajta. A legegyszerűbb, ha nagyjából elgondolod mit is szeretnél, keresel egy mérnököt, aki ezzel foglalkozok és egyeztetsz vele ( anyaghasználat , előírások , stb ) utána ő el fogja mondani mit hogy csinálj , csináltass. Mindig elhangzik, hogy így átépítettem, vagy úgy átalakítottam. A most nekikezdőknek azért felhívnám a figyelmét, hogy az átalakítás engedélyezéséhez felelős és jogosult kivitelező is kell. Aki sok esetben csak felügyeli a munkát, de ő ír alá, és ő vállal fellelőséget a kivitelezés megfelelőségéért.
Sok sikert: Nyomi2018.09.12.-01:26 #55818[quote=”Dzsoze” post=53407]Jó estét kívánok! Sziasztok!
Férjemmel vettünk egy egy Ford Transzportert, melyet szeretnénk kempingautóvá alakítani. Érdeklődnék, hogy az átalakítás előtt szükségünk van-e engedélyekre az átalakításhoz vagy már a kész kempingautót elég elvinni műszaki vizsgára.
Köszönettel
Papp Zsófia[/quote]
Egy autómérnökkel meg kell terveztetni, amit engedélyeztetni kell a közlekedési hatósággal. Ez az engedély egy évig érvényes!!!!
Utána a tervekben előírtaknak megfelelően lehet átépíteni, átalakítani a szekeret, majd egy NKH vizsgát követően, már át is lehet íratni a forgalmiban szereplő adatokat, persze a regadó, és többi sarc befizetése után.2018.09.12.-01:06 #55816Jó estét kívánok! Sziasztok!
Férjemmel vettünk egy egy Ford Transzportert, melyet szeretnénk kempingautóvá alakítani. Érdeklődnék, hogy az átalakítás előtt szükségünk van-e engedélyekre az átalakításhoz vagy már a kész kempingautót elég elvinni műszaki vizsgára.
Köszönettel
Papp Zsófia
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.