-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.01.07.-22:20 #56654
Egy furgont vagy egy 9 személyes mikrobuszt szeretnénk átalakítani és az érdekelne, hogy melyik jár kisebb macerával a hatóságok felé.
D1 kategória
Ebbe a kategóriába tartozik a motorkerékpár, illetve a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű, – a személygépkocsi vezetőjét is beleértve – legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak vontatmánya.
D2 kategória
A D2 kategóriába tartozik a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, amely 7 főnél több személy szállítására alkalmas, valamint a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi és lakóautó.
Ha pedig B2, éves díja 199 975Ft.
Ennyit a kilenc személyről.ha teherautót akarunk átalakítani, akkor a válaszfalat meg kell hagyni az utastér és a raktér között,
Így igaz. Válaszfalat vagy rácsot, vagy gerendázatot. Ezt a műszakin, de út közbeni ellenőrzéskor is nézik.
Az ablakkal nincs gond. Azt be lehet lemezelni.2019.01.07.-21:22 #56652Üdvözlet Minden lakóautósnak! Mi most tervezzük egy lakóautó építését és ehhez kérnék segítséget: Egy furgont vagy egy 9 személyes mikrobuszt szeretnénk átalakítani és az érdekelne, hogy melyik jár kisebb macerával a hatóságok felé. Korábban olvastam hogy ha teherautót akarunk átalakítani, akkor a válaszfalat meg kell hagyni az utastér és a raktér között, ezért ez a verzió kiesne nálunk, mert szeretnénk ha egybe lenne nyitva lenne a két rész. Lécci ezt erősítsétek meg, ha tudjátok. A másik kérdésem, hogy láttam hírdetve olyan teherautókat amik 2 üléssorosak és nincs válaszfal az ülések mögött. Ilyenkor mi e helyzet? A harmadik kérdés, az hogy mennyire macerás új ablak kivágását engedélyeztetni/műszakiztatni, illetve kell-e engedély egy meglévő ablak szigetelés miatti eltakarásához?
előre is köszi!
Zoli
2018.12.24.-15:15 #56607Az alapgépkocsi kiválasztásánál nagyon ügyelj arra, hogy a szigorodó környezetvédelmi szabályoknak megfeleljen. Kezdetnek javaslom átnézni a német zöld matrica szabályokat. Azon belül is ne a most megengedett legalacsonyabb Euro besorolásút vegyél, mert szigorítás várható.
Láttam már olyan lakót, ahol egy lakókocsit építettek fel az alvázra.
Olyat is láttam. amikor a Multiliftes rendszer volt egy kisteherautóra megcsinálva és a lakókonténert letette-felvette. Viszont ez így teherautó marad, csak többféleképpen használható.2018.12.23.-23:26 #56603[quote=”Döme” post=54085]Szia! 7 évig egy VWT3-al csavarogtunk. Itthon az esetek 70%-ban sikerült szgk. nak elsütni a kempingekben.
Kempingről nem tudok nyilatkozni, kerüljük. Ahol szép és nincs senki, csak az kell.:)
Attachments:2018.12.23.-21:51 #56601Szia! 7 évig egy VWT3-al csavarogtunk. Itthon az esetek 70%-ban sikerült szgk. nak elsütni a kempingekben. Külföldön fordított volt az arány.
Mindenképp szgk. papírost válassz, azt nem kell átalakítattni.
Lakókocsi után nagyon szűkös lesz, de el lehet benne lenni.:-) De legalább egy T4 legyen (a sima 2,45m az első ülésekig, a long 2,75) a caddy nagyon kicsi lesz!
Viktor66 klubtársunknak van egy meseszép T4 multija, ami eladó! Keresd prviben!
Aki ismeri, tudja, hogy tőle szabad autót venni, nagyon pedáns, és alapos az autóit tekintve! 🙂2018.12.23.-20:17 #56600Sziasztok!
A Karácsony előtti semmittevés közepette (meg már jóval korábban is) egy sk lakóautó készítésen töröm a fejem. Van egy ADRIA 472LU-m, de őszintén szólva macerás lett a húzása. Nagyon sokat utazunk a párommal, viszont arra jöttünk rá, hogy (mivel az esetek többségében campingben szállunk meg) nincs szükségünk wc, tusolóra. Így jött, hogy egy teherautót, vagy kisbuszt átalakítanánk az igényeinknek.
2 autón gondolkodom: VW T4 multivan vagy VW Caddy. Nektek mi a véleményetek? A caddy mellett az szól, hogy számításaim szerint az olasz autópályán A kategoriás ellentétben a T4-gyel. Nem tudom, hogy a Caddyt lakóautónak tekintik-e a campingekben? Mert voltam már úgy egy kis teherautóval campingben, hogy sátorban aludtunk, ennek ellenére mégis lakóautóként tekintették és annak megfelelő díjat kellett fizetnem.
2018.11.22.-03:13 #56298Nekünk tökéletesen bevált az Aqua-Step laminált padló. A megtévesztésig hasonlít a fára, még a struktúrája is. Mivel műgyantából készült, 100%-ig vízálló, és átlagon felüli a kopásállósága is. A belseje üreges, ezért sokkal könnyebb a hagyományos laminált padlónál.
Egy hátránya van csak, elég drága, kb. 40e Ft-ba került a 2 doboz, amivel leburkoltam a Transit padlóját. Csak rendelésre hozzák be, 1,5-2 hónap volt mire megjött.2018.11.22.-00:13 #56293Ha valaki sk. építene be DUCATOt a korábbi beépítésem bútorai komplett eladók. Figyelmetekbe ajánlom az apróhirdetéseket.
Nyomi.2018.11.21.-00:40 #56265magam részéről a ” platólemezt ” ajánlom padlónak. Ez a rétegelt lemez „víz és főzésálló” . Felülete sötétbarna sima az egyik oldalon, érdesített a másikon. Teherautók platóját borítják vele. A 9 mm-es tökéletesen bevált nekem. Fajsúlya hasonló az OSB-hez, de mivel merevebb, a vékonyabb is tökéletes a feladatra. A bevonata alkalmassá teszi a mindennapos használatra, vagy a további borításra pl: linóleum, szőnyeg stb., de festeni nem kell mint az OSB-t.
2018.11.20.-15:30 #56262Egyetértek gattilával a falburkolat tekintetében (nekem is jól bevált), mert természetes hatású. Padlónak én természetes fenyő padlót használok. Jobb a melegérzetem, ha rálépek, mint a nagytömörségű, műanyagalapú padlóknál (azok hidegebbnek tünnek). A padlóra csak este teszünk szőnyeget, mert napközben a ki-be járkálás miatt felesleges.
2018.11.20.-02:21 #56261Szigetelésnek én Kaiflexet használtam, ajánlom. Jó és könnyen kezelhető. A fórumon szereztem be. Oldalra a 3 vagy 4 mm-es nyír rétegelt lemez szerintem megfelelő, egy irányban hajlítható is. Padlónak 10 mm-es ipari kopásállóságú parkettát tettem. Drága és legalább olyan nehéz mint az OSB, de szebb és könnyen takarítható.
[quote=”csekl” post=53810]Sziasztok!
Még ugyan messze van számomra, de már szeretnék nézelődni anyagárakban és súlyokban.
Egy VW Caddyt fogok majd remélhetőleg átalakítani szóval egy puttonyos autóba milyen burkolóanyagot javasoltok?
OSB lapot gondoltam padlónak, amit vékony kárpit borítana (bár ha van jobb ötlet, nagyon örülnék neki), de falnak és plafonnak valami vékonyabb és könnyebb kéne. Egyébként a fémváz és a burkolat között persze lenne hőszigetelés, amire szintén örömmel fogadok tanácsokat. És honnan lehet ezeket a legolcsóbban beszerezni?Előre is köszönöm a válaszokat![/quote]
2018.11.20.-02:03 #56260Sziasztok!
Még ugyan messze van számomra, de már szeretnék nézelődni anyagárakban és súlyokban.
Egy VW Caddyt fogok majd remélhetőleg átalakítani szóval egy puttonyos autóba milyen burkolóanyagot javasoltok?
OSB lapot gondoltam padlónak, amit vékony kárpit borítana (bár ha van jobb ötlet, nagyon örülnék neki), de falnak és plafonnak valami vékonyabb és könnyebb kéne. Egyébként a fémváz és a burkolat között persze lenne hőszigetelés, amire szintén örömmel fogadok tanácsokat. És honnan lehet ezeket a legolcsóbban beszerezni?Előre is köszönöm a válaszokat!
2018.11.08.-15:15 #56225[quote=”Döme” post=53771][quote=”gattila” post=53770]https://www.jofogas.hu/pest/Lifepo4_12V320Ah_munka_akkumulator_lakoauto__hajo__napelemes_rendszer_84863599.htm[/quote]
Ha 232 db és 5,5 Ah/db akkor miért csak 320?[/quote]Ezek 32650-es cellák, ilyeneket használok én is az elektromos biciklikben.
A névleges feszültségük 3,2V, és gyártótól függően 4-5Ah kapacitást szoktak „ráírni”.
58p4s az akkupakk felépítése, tehát a névleges feszültség 4×3,2= 12,8V, a névleges kapacitás pedig 58×5= 290Ah.
Ha valóban újak és „A” minősítésűek a cellák, akkor jó lenne ez a pakk, de ha kínából rendelték a cellákat (aliexpress, ebay), akkor jó eséllyel használt, vagy a gyártás utáni minőségellenőrzésen kiselejtezett cellákból van összerakva. Szóval elég rizikós ennyi pénzért, ráadásul BMS sincs a pakkban, ami nélkül lítium akkukat nem szabad használni. Léteznek válogatott cellákból gyárilag összerakott pakkok, amik hosszú évek alatt sem másznak el egymástól, de ez egy ilyen házilag összerakott akkunál kizárt…1000 EUR-ért már lehet venni 4 db vadonat új 260Ah-s Winston cellát EU raktárból, ami szerintem jobban megéri.
2018.11.08.-03:07 #56224[quote=”repi” post=53768]
:sorry lehet a Biwak többet tud..](*,) de az is lehet törli a bejegyzést :rohog :rohog[/quote]Hááááát, hallott már ilyet a Biwak, de nem hinném, hogy ez túlságosan biztonságos és életszerű. ](*,)
Az interneten lehet találni furcsa dolgokat. :smt2162018.11.08.-01:58 #56223[quote=”gattila” post=53772]Nem én hirdetem :)[/quote]
Azt láttam.
A 232×5,5 az 1276 (kis Paks) hogy lesz ez 320, csak azt nem tudom.
Profi holmi amúgy.
(1500/ henger) kisebb holmi érdekelne is
🙂update:
Közben rájöttem egy másik hirdetés által, hogy ezek a hengerek, csak 3,2V-osak. Így már értem, miért csak 320 Ah. 🙂
https://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Lithium_ion_es_Lifepo4_akkumulatorok_eladok__83400170.htm2018.11.08.-01:35 #56222Nem én hirdetem 🙂
2018.11.07.-23:23 #56221[quote=”gattila” post=53770]https://www.jofogas.hu/pest/Lifepo4_12V320Ah_munka_akkumulator_lakoauto__hajo__napelemes_rendszer_84863599.htm[/quote]
Ha 232 db és 5,5 Ah/db akkor miért csak 320?2018.11.07.-22:37 #562202018.11.07.-16:54 #56218[quote=”Gent” post=53767] saját kezűleg épített lakóautókba, hogy sokan fatüzelésű kis kályhát szereltek be. [/quote]
:sorry lehet a Biwak többet tud..](*,) de az is lehet törli a bejegyzést :rohog :rohog
2018.11.07.-01:43 #56217Üdvözlöm a közösséget!
Elsőként had köszönjem meg ennek az oldalnak a létezését, és hogy ilyen nívós tartalommal töltitek meg, már most rengeteget segített pedig még a pénzem sincs meg a saját projektemre!
Egy gyors kérdéssel indítanék: Láttam elsősorban tengeren túli saját kezűleg épített lakóautókba, hogy sokan fatüzelésű kis kályhát szereltek be. Tud valaki esetleg arról információt adni, hogy ez a magyar/európai jogszabályok alapján lehetséges e és ha igen milyen feltételekkel? Köszönöm a választ!
2018.11.03.-19:54 #56207[quote=”csekl” post=53713]Sziasztok!
Tavasszal szeretnék belekezdeni egy két személyes 2008-as VW Caddy átalakításába. [/quote]
Ha jól látom ez is egy VW furgon, elég gyorsan átalakítható ezzel a megoldással kempingautóvá. A berendezés nagyon könnyű, valószínűleg üvegszálas poliészterből gyártották, de rétegelt lemezből is lehet hasonlót építeni.
2018.10.27.-01:16 #56183Nagyon szépen köszönöm!
2018.10.27.-00:29 #56181[quote=”woodoopilot” post=53729]Elrepedtek az oldal ablakok tömítései, és beszivárog a víz. Valami fehér ragasztóval vannak beragasztva az ablakok. Ide szerkezeti ragasztót kell használni, vagy jó a butil is? A tetőablakoknál butil tömítőanyagot használtam, azok jók lettek, nem ázik be egyik sem.[/quote]
Ahogy Laci is írta, butil tömítő kell a beépítéshez. Ragasztó-tömítővel nem szabad ezeket beépíteni, mert a műanyagok felületén nem minden esetben ragadnak meg felelően, így a használat során, megnyílnak, utat engedve a víznek. Ellenben, mikor ki szeretnéd bontani a helyéről, nem tudod, csak nagy nehézségek árán kiszabadítani, ami töréssel, károsodással jár nagy eséllyel.
Nedves mosószeres, éles pengével próbálkozz, és sok türelemmel.2018.10.26.-17:46 #56179[quote=”woodoopilot” post=53729]Elrepedtek az oldal ablakok tömítései, és beszivárog a víz. Valami fehér ragasztóval vannak beragasztva az ablakok. Ide szerkezeti ragasztót kell használni, vagy jó a butil is? A tetőablakoknál butil tömítőanyagot használtam, azok jók lettek, nem ázik be egyik sem.[/quote]
Csak a Butyl, Butyl-kaucsuk tömítők a jók erre a feladatra. Pl.: Sikalastomer 710, Dekalin Dekaseal 8936.
Reménykedj, hogy ilyennel volt berakva mert ezek bonthatóak, a szerkezeti ragasztó csak roncsolással.2018.10.26.-14:39 #56177Elrepedtek az oldal ablakok tömítései, és beszivárog a víz. Valami fehér ragasztóval vannak beragasztva az ablakok. Ide szerkezeti ragasztót kell használni, vagy jó a butil is? A tetőablakoknál butil tömítőanyagot használtam, azok jók lettek, nem ázik be egyik sem.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.