-
IndítottaTémakör
-
2006.11.20.-15:33 #4056
Sziasztok!
A nyáron sokat bajlódtam a hűtőmmel.Ha gázról müködtettem gyakran kialudt a láng és nehéz volt a beindítás is.
Megelégelve a dolgot megnéztem közelebbről (az alsó szellőző felől).Néhány csavarral rögzitett fém dobozkában található amin látható egy állítható szellőző is (ennek állítgatása nem hozott változást).Jól látszott viszont,hogy a gázláng érzékelőnek éppencsak a hegye ér a lángba és az is,hogy az egészet három db aluminium (könnyen elvágható) alátét tartja távol a lángtól (a dobozkán kivűl).Két darab alátétet eltávolítva és a csövet újra rögzitve (kábelkötegelőkkel) azóta is kifogástalanul müködik.
Megjegyzem a gáz nem játék,de itt hál itennek nem kellett a rendszert megbontani.
A másik problémám a hűtővel,hogy akkuról (járó motor esetén) nem vagy alig megy (nehéz eldönteni).Tipusa THETFORD NH100L
Gázról (mostmár) és 230V-ról kifogástalanul megy és a bíztosítékok is jók.Van valakinek ötlete?Ha igen előre is köszönöm.Üdv Andy -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.09.12.-17:24 #55832
Akkor ezek szerint a hűtő gázellátása nem alszik ki menet közben?
A hűtőt nem próbáltam, de a gázboyler volt, hogy bekapcsolva maradt és az elaludhatott, mert este mikor megérkeztünk és ránéztem, láttam, hogy ég a piros hibajelző lámpa.2018.09.12.-10:26 #55826[quote=”Lovi” post=53413]Akinek 3 üzemű hűtője, van hogy használja?
Menet közben megy 12 V-ról amíg a generátor működik, leállításkor meg át álltok gázra?[/quote]
Pontosan.2018.09.12.-10:12 #55825Nekünk be van építve egy Truma Mono Kontrol https://www.truma.com/hu/hu/termekek/truma-gazellatas/truma-monocontrol-cs.html
Még háromüzemű hűtőnk volt ennek használatával menet közben is üzemelhetett gázról a hűtő.
Induláskor elindítottuk és 2, 3 hétig is ment folyamatosan.
Vigyázz, mert van 30 és 50 mbar nyomású is.2018.09.12.-02:01 #55822Akinek 3 üzemű hűtője, van hogy használja?
Menet közben megy 12 V-ról amíg a generátor működik, leállításkor meg át álltok gázra?2018.09.09.-15:12 #55783Sziasztok.
ha megengeditek néhány személyes tapasztalatot hűtő oldalról megosztanék. Élőző beépítésemben 230 v os Kompresszoros hűtő volt inverterrel, napelemmel. Kiváló hűtés. Bivakkolásnál is működött, bár ( hosszú 6-8 napos ) megállásoknál éjszaka le volt kapcsolva. A tengerparton tomboló kánikulában az italokat nem hidegen tartotta, hanem lehűtötte. Ahogy a Papa is írja el kell olvasni a műszaki leírásokat. Az egy szerű abszorciós hűtő +32 fokig hűt. A drágább modellek +42 42 fokig. A régi 15-20 éves modellek hűtő közege más. Ott a teljesítmény adatok sokkal jobbak. A jelenleg használatban lévőkben előfordul. hogy a hűtőközeg belekristályosodik a rendszerbe, és a hűtés leáll. Szakemberek szerint javíthatatlanná válik. PL Papa hűtője.Most egy 12 v kompresszorost építettem be. Nagyon meg vagyok elégedve vele. Árban kb ott van mint egy jó minőségű abszorciós. Energia igénye kb az előbbi 40 %-a. Üzem közbeni DÖNTHETŐSÉG 30% nem 5%. Igen ” hangos ” de halkabb mint azok a kényszerből bekötött ventilátorok, melyek megpróbálják az abszorciós hűtők teljesítményét fokozni. Energia szempontból a gáz mint hordozó igen praktikus, ha teli tankkal indulsz. És ha elfogy menet közben? A nap meg van. Süt nekem is. És ha kifogynék ( még nem fordult elő ) fordulok egyet az autóval. És kész.
Nem akartam ezzel senkit sem megbántani, én a kompresszoros mellet raktam le a voksot, mert nekem nagyon bejött. A másik is működhet jól, de sajnos elég sok kellemetlen tapasztalatot osztanak meg az ismerősök.
Nyomi;)2018.08.31.-01:45 #55714[quote=”NagyPapa” post=53286]a legdrágább 3 üzemű abszorpciós hűtőnek is csak -12 C fokot kell tudnia a mélyhűtőjében, addig egy kompresszoros könnyedén tudja a mínusz 18 C fokot.[/quote]
Lakóautó esetében talán ez a paraméter kevésbé mérvadó…
A mirelit zöldbab nem 8, hanem csak 2 hónapig áll el!?
Ne értsétek félre, nem vagyok a kompresszoros hűtő ellen, csak azt nem értem, hogy ha a gyártók egyik fő szempontja a spórolás akkor miért építik még mindig az autók többségébe a méregdrága abszorpciós hűtőket?2018.08.29.-03:08 #55689[quote=”NagyPapa” post=53293][quote=”nemo25″ post=53292][/quote]
Zoli most is 3 üzemű abszorpciós hűtőt tennél bele? Nem hiszem el!
[/quote]Azt biza. Méghozzá minden féle automatika nélkül, és a lehető legkevesebb elektronikával, olyan fapadosat, ami képes hosszú távon hibamentesen működni.
Ezeken bármit ki tudok cserélni apró pénzből, bár nem jellemző hogy kellene velük sokat törődni.2018.08.28.-10:59 #55686[quote=”nemo25″ post=53292]Na de Urak! Álljunk már meg egy szóra! Ahány ember, annyi igény, és egy-egy problémára akár több megoldás is lehet. Fikáztam én bármit is? Objektíve próbáltam egy kérdés körbejárni, és más szemszögből megközelíteni. Volt egy kérdés, és több válasz, amiből ki tudja választani magának a kérdező, hogy mi lehet a leghatékonyabb megoldás számára. Az hogy valakinek egy készülék tönkremegy, még nem jelenti azt, hogy attól az a technológia csak szar lehet. Az hogy valakinek egy üzemmód nem fontos, még nem jelenti azt, hogy másnak nem lényeges.
Majd 30 éve lakózunk, és azóta nekünk abszorpciós készülékkel komoly problémánk nem volt, mindegyik korrektül működött. 7 éve megterveztem egy lakóautót, megépítettük ketten a párommal, úgy hogy az megbízható társunk legyen. Nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy minden komfort meglegyen, energiatakarékosan működjön, de mindez költséghatékony kivitelezésben, viszont a minőséget illetően kompromisszumok nélkül. Ez olyannyira sikerült, hogy azóta üzemzavar nélkül működik, és még a 3.5 tonnába is beleférünk. Lehetne még sok akkupakkot, napelemet, kütyü hegyeket, és egyéb huncutságot ráaggatni, de éppen az a nagyszerű benne, hogy egy összehangolt rendszert alkot, ami kiegyensúlyozottan működik egy stabil és fürge járgány fedélzetén. Ennek a koncepciónak szerves része a hűtő gázüzeme, ami szemben a kompresszoros készülékekkel, hangtalanul teszi a dolgát, nélkülözve mindenféle forgó, mozgó alkatrészt.[/quote]Drága jó Zoli barátom!
:meghajol
Senki -én sem- fikázási szándékból írogat ide!
Az alapgondolat az volt, hogy bedöglött a régi abszorpciós hűtő, mi a jó megoldás!
:sorry
Erre a válasz objektíven -az általam leírtak szerint- kizárólag műszaki és gazdasági szempontok szerint, csak egy lehet: kompresszoros 12 Voltos!
Ezt a problémát hiába járkálod körbe-körbe, minden más megoldás, drágább, korszerűtlenebb.
Azt írod, hogy objektív vagy, de felsorolod, hogy Te hogyan építetted meg a járgányodat anno..
Zoli most is 3 üzemű abszorpciós hűtőt tennél bele? Nem hiszem el!
:sir
A mai gyártók közül is egyre többen gyárilag már a kompresszorost teszik bele, mert ez a jövő.
Eddig ennek, csak és kizárólag az ár, pontosabban az egyedi helyzetét kihasználó 2-3 nagy gyártó -Danfoss, Secop- által uralt piaci ár volt a gátja!
Műszakilag nézve a dolgot, mindig van 12 Voltod, mindig van minimum egy darab akkumulátorod, és már műkszik is a hűtő. Biwakolni sokkal kevesebben biwakolnak, mint ahányan kempingeznek!
Nekik máris megoldódott a dolog végleg.
Ha biwakolni akarsz akkor kell a napcella és még egy darab akku, de ez sem feltétel…
Te objektivitásra hivatkozol, közben az egyéni szokásaidat sorolod fel….Nekem speciel csak egyetlen 5 kilós gázpalackom van, azt is csak és kizárólag a bogrács állvány alá pirításakor -azaz alkalmanként, ha buli van- használjuk.
Bent a lakóban magunknak még soha az életben nem főztünk. De ez már megint nem az objektív megközelítés, ugyanúgy, mint a tiéd…
Ezek a technikai kütyük ma már nem huncutságok, mi több: ezek is hangtalanul teszik a dolgukat!!
Annak pedig igazán örülhetsz, ha a Te hűtőd még műkszik!!
Ha a tied bedöglik, majd akkor olvasd el szépen lassan megfontoltan azt az írást amit a NagyPapa írt a témában!
:rohog
Emlékezzél: az én hűtőm a vadiúj lakómban 5 évet bírt ki, úgy, hogy közben 3x volt elektronika cserélve benne, ebből is csak kétszer garanciában… ‘Oszt kaptam egy ajánlatot egy újra közel 700 ezer -igen annyi- jó magyar forintért!! 2470 Euró!
:meghajol :meghajol2018.08.28.-05:25 #55685Na de Urak! Álljunk már meg egy szóra! Ahány ember, annyi igény, és egy-egy problémára akár több megoldás is lehet. Fikáztam én bármit is? Objektíve próbáltam egy kérdés körbejárni, és más szemszögből megközelíteni. Volt egy kérdés, és több válasz, amiből ki tudja választani magának a kérdező, hogy mi lehet a leghatékonyabb megoldás számára. Az hogy valakinek egy készülék tönkremegy, még nem jelenti azt, hogy attól az a technológia csak szar lehet. Az hogy valakinek egy üzemmód nem fontos, még nem jelenti azt, hogy másnak nem lényeges.
Majd 30 éve lakózunk, és azóta nekünk abszorpciós készülékkel komoly problémánk nem volt, mindegyik korrektül működött. 7 éve megterveztem egy lakóautót, megépítettük ketten a párommal, úgy hogy az megbízható társunk legyen. Nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy minden komfort meglegyen, energiatakarékosan működjön, de mindez költséghatékony kivitelezésben, viszont a minőséget illetően kompromisszumok nélkül. Ez olyannyira sikerült, hogy azóta üzemzavar nélkül működik, és még a 3.5 tonnába is beleférünk. Lehetne még sok akkupakkot, napelemet, kütyü hegyeket, és egyéb huncutságot ráaggatni, de éppen az a nagyszerű benne, hogy egy összehangolt rendszert alkot, ami kiegyensúlyozottan működik egy stabil és fürge járgány fedélzetén. Ennek a koncepciónak szerves része a hűtő gázüzeme, ami szemben a kompresszoros készülékekkel, hangtalanul teszi a dolgát, nélkülözve mindenféle forgó, mozgó alkatrészt.2018.08.27.-16:32 #55679Üdv Mindenkinek aki a témában érdekelt.
:meghajol
A hűtéstechnikában teljesen nyilvánvaló az a dolog, hogy egy hűtőszekrényt amelyik absorpciós és egy kompresszoros hűtőt még egy napon sem szabad egymás alternatíváiként még csak említeni sem!!
:smt208
Egy absorpciós energia szükséglete a sokszorosa a kompresszorosénak úgy, hogy meg sem tudja közelíteni a kompresszoros teljesítményét! A pókok által okozott gondokról nem is beszélve…
A mai előírások szerint -utána lehet nézni- a legdrágább 3 üzemű abszorpciós hűtőnek is csak -12 C fokot kell tudnia a mélyhűtőjében, addig egy kompresszoros könnyedén tudja a mínusz 18 C fokot.
Az én történetemet vissza lehet olvasgatni, nekem 5 évesen bedöglött a gyári automata 3 üzemű, majd kényszerből -igen ez kényszer volt- betettem egy 50 cm széles 230 Voltosat, majd megrendeltem a Kínai 12 Voltos 200 literes kompresszorost, amiről az a véleményem, hogy minden lakóautóba gyárilag ilyeneket kellene betenni!!!
Nem kell pöcsölni a gázzal, nem kell semminemű áramátalakító sem, csak egy vastagabb 4 mm2 vezetékkel biztosítékon keresztül rákötni a fedélzeti akkupakkra.’Oszt annyi. Jó ha van napcella a tetőn, -korábban írtam, hogy 20 ezer HUF 100 wattosnak a darabja Érden, amit egy szolár töltésszabályzón keresztül ugyanide -fedélzeti akkupakk- kell kötni. Ha van 230 Volt akkor az tölti az akkukat, ha nincs, akkor a szolárpanel, a hűtőnek meg mindegy mi töltötte fel az akkukat…
A 200 literes (130/70literes normál és méyhűtő) 72 wattot fogyaszt. A kisebbek kevesebbet….
:meghajol :meghajol2018.08.27.-12:29 #55678Nekünk 3 üzemű hűtőnk van, de igazán csak gázzal lehet a hűtendő cucc számára a kinti 30 fok felett elviselhető hőmérsékletet előállítani.
2018.08.27.-01:33 #55675No mar nehogy komoly hatrany legyen a gazos uzemmod hianya! Aki nem szereti a kempingeket annak bizti van napeleme es ha az van, a kompreszoros huto mukodeserol kar szolmizalni. Legalabb 100W-os panel, 90-100A-es akku es kesz. Nekem ket abszorpcios huto adta be a piros lapot, termeszetesen Murphy torvenyei szerint uton, jo taval haztol es persze 30 fokos melegekben! Amiota kompreszoros van semmi problema! Nem kel fujdogalni, gyujtot cserelni, kormozni. Menet kozben az aramfogyasztas nem gond, allo helyzetben meg akkurol toltes nelkul is harom napig megy (Indel B65), Ha meg van par ora nap akkor megy hatartalanul. Persze meg a tobbi elektronikahoz is marad aram, igaz hogy osszes fenyforras LED alapu.
Ugyhogy csak ajanlani tudom az atallast!2018.08.26.-23:50 #55674[quote=”Lovi” post=53278]És te szerelted be, vagy megvetted, ezt és a hűtőt netről, és elvitted lakó szervizeshez?[/quote]
Azért mielőtt belevágnál, érdemes átmatekozni a dolgot. Lehet, hogy a készülék ára csábító, de ha hozzászámolod a szükséges kütyük árát, az átépítés munkadíját, továbbá azt, hogy ha nem fér be a régi hűtő helyére az új, akkor lehet átfaragni a szekrényeket, ezzel együtt viszont elképzelhető, hogy a végére már nem is olyan kerek a téma. Továbbá, ne feledjük el, hogy kiesik a gáz mint üzemanyag, ami a nézetemben, komoly hátrány.
2018.08.26.-21:22 #55671És te szerelted be, vagy megvetted, ezt és a hűtőt netről, és elvitted lakó szervizeshez?
2018.08.26.-10:52 #55670Mi egy ilyen hálózati adaptert kötöttünk be és ez kezeli automatikusan, hogy 12, vagy 220 voltról üzemel.
https://www.dometic.shop.hu/egyeb-termekek-126/mps-35-halozati-adapter-495
Ezt az adaptert ajánlotta a dometic a mi hűtőnkhöz2018.08.26.-03:42 #55669[quote=”jocibacsi” post=53274]Nekem se tudja a hűtő direktbe a 220 V-ot, ezért ezt építettem be és nagyon bevált.
http://www.dometic.shop.hu/egyeb-termekek-126/m…halozati-adapter-495
Alapba 12 v -on megy a hűtő, ha rákötöm a lakót 220-ra, automatikusan átáll és nem az akkut terheli.
Olyan helyen jól jön, ahol a díjba benne van az áramhasználat is.[/quote]És azt hogy van megoldva, hogy ha 220-ra kötsz automatikusan át áll?
Megnéztem, ezek már barátibb árak.2018.08.25.-18:03 #55655Igen, 12 v-os a hűtő.
Ha visszaolvasol a fórumba, akkor meglátod, miért nem szabad 220 V-os hűtőt venni és miért jó a 12 Voltos.
https://www.nemsemmi.hu/hutoszekreny_12V_24V Itt nem annyira drágák.
NagyPapa klubtársunk tud ezekről többet, neki ilyen van 200 literes, ha jól tudom.2018.08.25.-17:10 #55654Akkor ha jól értem, neked a hűtőd 12 V-os.
Elég drágán látom a 12 V-os hűtőket, lehet nem láttam mindegyik árát, de 200 ezer körül látom őket.
De ha keesebb is akkor is jóval drágább egy konyhai hűtőnél, ami 230 V-os.Nem jobban megéri 230 V-os hűtőt betenni és hozzá egy invertert?
Tapogatózok, hogy melyik irányba induljak el.[quote=”jocibacsi” post=53271]Annyi, hogy be kell szerelni és működik.
Nekünk 2×90 W napelem, kettő db 80 A-s akku és Dometic hűtő, melynek a teljesítménye 45 Watt. Nem kell áramra kötni a lakót soha. Ha van áram, ahhoz beszereltünk egy Waeco Coolpower MPS 35 adaptert és arról megy a hűtő.
Szerintem kényelmesebb és stabilabban hűt, mint a háromüzemű 25 éves kiszerelt hűtő.[/quote]2018.08.24.-16:46 #55647Annyi, hogy be kell szerelni és működik.
Nekünk 2×90 W napelem, kettő db 80 A-s akku és Dometic hűtő, melynek a teljesítménye 45 Watt. Nem kell áramra kötni a lakót soha. Ha van áram, ahhoz beszereltünk egy Waeco Coolpower MPS 35 adaptert és arról megy a hűtő.
Szerintem kényelmesebb és stabilabban hűt, mint a háromüzemű 25 éves kiszerelt hűtő.2018.08.24.-16:28 #55646Na, hát gyakorlatilag én sem tudtam használni a hűtőmet. Bár itthon indulás előtt leteszteltem és hűtött, De úton élesben bizony kevésnek bizonyult.
Azon gondolkodtam, hogy lecserélem a hűtőt, csak az a kérdés, hogy az elgondolásom helyes-e. ebben kérném a segítségeteket.
Vennék sima kompresszoros hűtőt. Készülök egy napelemet beszerelni, mert amúgy is jó lenne, bár most elvoltunk bőven az akkumulátor teljesítményével, így hogy a generátor rátöltött a fedélzeti akkura.
Szóval mennyi létjogosultsága van egy kompresszoros hűtőnek napelemmel üzemeltetve?
2018.08.14.-23:03 #55626Persze lehet fordulatszámszabályzós is de nem szabad túlzásba esni mert az már a lángot és a kémény huzatát is befolyásolja. Nekem egy kis csendes PC venti van bent a felső részen, nem szabályozható 0.2 A fogyaszt de már így is hidegebb a kémény picit mert ugye egy T ben végződik és szerintem belülről szívja picit. Lehet érdemes volna átraki az alsó részre…nemtudom.
Én most egy hőérzékelős kapcsolót rendeltem hozzá kínából (kemény 850 Ft) ami ha melege van automatikusan ki-be kapcsolná de még nem szereltem be.2018.08.14.-22:34 #55625Na ,megkérdeztem.Nem olcsó ,viszont drága! Mindegy két okból 1.megcsinálom csattintósra ,legalább nem romlik el többet .2,az ott lévő kapcsolóra most már tényleg szerelek egy ventilátort .Apropó ,érdemes egy potmétert is rakni ,hogy lehessen szabályozni a fordulatát?
2018.08.14.-02:16 #55619Igazából a manuális szikráztato sem rossz, nekem másik autóban a mostanitól újabb dometic hűtő van annak gyárilag manuális ahogy a truma fűtésnek is. Igazaból az egy szerűbb jobb ugyis begyujtod aztán egy darabig úgy is marad. Igaz az elektromos automatikusan visszagyújt ha kifújná a szél dem jellemző hogy kifújná.
Kérdezd meg de ha túl drágának ítéled az alkatrészt nyugdodtan csináld meg manuálisra.2018.08.14.-01:23 #55618Oké,Köszönöm a segítséget mindenkinek! Holnap hívom őket remélem tudnak küldeni,mert azon is gondolkodtam ,hogy átalakítom nyomógombos „csattintós”-ra.De az eredeti csak a legjobb megoldás.
2018.08.14.-01:03 #55617[quote=”mikrobi” post=53240]Megokosodtam! Nagy valószínűséggel a fekete doboz van bajba ,mert áramot kap de nem dolgozik.Hol juthatnék hozzá egy ilyenhez ? Tud valaki segíteni?[/quote]
Itt biztosan tudnak neked segíteni.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.