-
IndítottaTémakör
-
2006.11.20.-15:33 #4056
Sziasztok!
A nyáron sokat bajlódtam a hűtőmmel.Ha gázról müködtettem gyakran kialudt a láng és nehéz volt a beindítás is.
Megelégelve a dolgot megnéztem közelebbről (az alsó szellőző felől).Néhány csavarral rögzitett fém dobozkában található amin látható egy állítható szellőző is (ennek állítgatása nem hozott változást).Jól látszott viszont,hogy a gázláng érzékelőnek éppencsak a hegye ér a lángba és az is,hogy az egészet három db aluminium (könnyen elvágható) alátét tartja távol a lángtól (a dobozkán kivűl).Két darab alátétet eltávolítva és a csövet újra rögzitve (kábelkötegelőkkel) azóta is kifogástalanul müködik.
Megjegyzem a gáz nem játék,de itt hál itennek nem kellett a rendszert megbontani.
A másik problémám a hűtővel,hogy akkuról (járó motor esetén) nem vagy alig megy (nehéz eldönteni).Tipusa THETFORD NH100L
Gázról (mostmár) és 230V-ról kifogástalanul megy és a bíztosítékok is jók.Van valakinek ötlete?Ha igen előre is köszönöm.Üdv Andy -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.06.04.-18:53 #57735
Talan uj kabel lenne a megoldas kozvetlenul Az aksitol,de Az legalabb anyira zuros elvinni mint vegig menni az aksitol a hutoig, talan lassankent,szakaszosan kimerem,arra is gondoltam hogy amikor a hutogep elott rakotottem a csoki foglalattal,lehet a szigetelest is ala csavartam es mivel 50x atneztem vegen jo lett az erintkezes, koszonom mindenesetre
2019.06.04.-18:43 #57734[quote=”portland” post=55073]Bekapcsolva 11.6 ot ,mertem,ha nem ment a huto akkor teljes feszeltseg megvolt,igen a hutunel kozvetlen[/quote]
Ha akkunál ennél jóval több 12,5 felett (mint írod teljes fesz.), akkor valahol elbújik a maradék. Érdemes lépésenként mérni, akkutól kezdve. Lényeg, hogy méréskor menjen a hűtő!
Csúszósaruk, biztosíték, de még gyengülő, vagy nem elég vastag kábel is okoz fesz. esést. Kisfeszültségű rendszer átka.
Fontos, hogy ne csak a pozitív kábelezést ellenőrizd, negatív oldal is pont ugyenezt produkálja. Sőt egyszerűbb ezzel kezdeni.
Tapogathatod is, kissé melegebb ahol a bibi van.
Jó a hűtőd fesz. figyelője, csak nem kapja meg rendesen ami jár neki.2019.06.04.-18:00 #57733Bekapcsolva 11.6 ot ,mertem,ha nem ment a huto akkor teljes feszeltseg megvolt,igen a hutunel kozvetlen
2019.06.04.-17:19 #57732[quote=”portland” post=55070]Koszonom Az erdeklodest,
A feszultseg 13v korul mozgott mindig,Amit lehetett atneztem,es a vegen ratoltottem Halozati toltovel ugy 14 voltra( lifepo4 aksi) es valoban a feszultseg lehetett alacsony mert minden jora fordult,ezek szerint ez a huto nem szereti a 13 voltnal kevesebbet,erdekes mert a manual szerint ennel sokkal kevesebbel is mukodni kellene,ugy hogy most van egy extra controller a tulajdonomban,orulok hogy igy alakultak a dolgok mert nagyon jol teljesit a hutogep,1 es fokozaton 4C korul van,a melyhuto pedig -15-20 korul,fogyasztasa napi 5-600 watt,mindig napelemel toltottem valoszinu kellet hogy teljesen fel legyen toltve
Udvozlettel[/quote]
Üdv,
Feszültséget közvetlenül a hűtőnél mértél?2019.06.04.-00:28 #57730Koszonom Az erdeklodest,
A feszultseg 13v korul mozgott mindig,Amit lehetett atneztem,es a vegen ratoltottem Halozati toltovel ugy 14 voltra( lifepo4 aksi) es valoban a feszultseg lehetett alacsony mert minden jora fordult,ezek szerint ez a huto nem szereti a 13 voltnal kevesebbet,erdekes mert a manual szerint ennel sokkal kevesebbel is mukodni kellene,ugy hogy most van egy extra controller a tulajdonomban,orulok hogy igy alakultak a dolgok mert nagyon jol teljesit a hutogep,1 es fokozaton 4C korul van,a melyhuto pedig -15-20 korul,fogyasztasa napi 5-600 watt,mindig napelemel toltottem valoszinu kellet hogy teljesen fel legyen toltve
Udvozlettel2019.06.03.-23:52 #57728[quote=”portland” post=54994]Erdeklodom hogy valakinek van e tapasztalata BCD118 as kinai hutogepel kapcsolatban,
Az osszel. Vettem jobban mukodott mint ahogy a legjobb almomban remelni mertem,oktoberben leallitottam tavol voltam 6 honapig, most tavasszal ha beakarom inditani sajnos csak akarom,mert nem indul el,rovid ideig beindul,neha percekig is megy aztan leall,hofokszabalyzonal kikapcsolom majd visszakapcsolva ujra elindul rovid ideig,aztan ujra leall
Koszonom[/quote]Üdv.
Nem tudom meg lett e hiba. Szerintem alacsony a tápfeszültség és a hűtőbe épített akkuvédelem letilt.
Gyusza2019.05.19.-23:18 #57654Koszonom a hozzaszolast,valoszinu a compressor ugyanaz,talaltam Az Ali baban controller t,a tipus szam nem ugyanaz de minden mas megegyezik,nem tudom hogy Jo e nekem,ugyanis Az Ami a compressor on van azt nem csinalnak mar,megprobalok kepet feltenni rola
Koszonom2019.05.19.-23:07 #57650[quote=”portland” post=54994]Erdeklodom hogy valakinek van e tapasztalata BCD118 as kinai hutogepel kapcsolatban,
Az osszel. Vettem jobban mukodott mint ahogy a legjobb almomban remelni mertem,oktoberben leallitottam tavol voltam 6 honapig, most tavasszal ha beakarom inditani sajnos csak akarom,mert nem indul el,rovid ideig beindul,neha percekig is megy aztan leall,hofokszabalyzonal kikapcsolom majd visszakapcsolva ujra elindul rovid ideig,aztan ujra leall ,ha rovidre zarom a hofokszabalyzot akkor is ugyanez tortenik,gondolom az elektronika reszevel lehet gondd aminek nagyon orulok,hiszen csak eppen hogy latni hatulrol beepitve,hozzafereni valoszinu. Csak kiszerelt allapotba tudok majd,kerdesem: lehet ezekhez a hutokhoz valahol alkatreszt kapni?az a kis vezerlo egyseg kellene ami tenyernyi nagysagu ami a kompreszorra van felfogatva,mivel mas alkatresz eze kivul nincs,ezert erre gyanakszom,
Megkoszonnem ha valaki tud cimet adni alkatresz ugyben
BCD 118 as gep,
Koszonom[/quote]Ezt a hűtőt nem ismerem, de van rá esély, hogy a Danfoss (Secop) egyenáramú kompresszorok másolata van benne. Azokhoz elektronikát lehet kapni külön is, és ha rákötnek egy ledet, le tudják villogni, hogy mi a bajuk.
Ha elindul a kompresszor, de rövid idő után leáll, akkor lehet valami védelem kapcsol le benne (túlterhelés, alacsony feszültség). Nem szoktak ezek a kompresszorok áltukban elromlani, első körben végignézném nincs-e valami kontakthiba a betápnál, ami miatt túl nagy a feszültségesés. Ha a feszültség rendben van, esetleg lakatfogóval rá lehetne mérni az áramfelvételre is. Ha pár percet megy a kompresszor, a nyomó oldali csőnek (ami a kondenzátorba megy) melegnek kellene lenni. Ha nem meleg a cső, akkor esetleg elszökhetett a hűtőközeg. Azt mondjuk sanszosabbnak tartanám, mint hogy meghibásodik az elektronika amikor nem is használod. Az olcsó hűtőkben vas csöveket használnak, láttam már olyat, hogy elrozsdásodott egy kis részen, és ott eresztett.Első körben megkeresném a boltot ahol a hűtőt vetted, nekik biztosítani kell alkatrészt, és lehet van szervizesük is.
2019.05.19.-20:33 #57648Erdeklodom hogy valakinek van e tapasztalata BCD118 as kinai hutogepel kapcsolatban,
Az osszel. Vettem jobban mukodott mint ahogy a legjobb almomban remelni mertem,oktoberben leallitottam tavol voltam 6 honapig, most tavasszal ha beakarom inditani sajnos csak akarom,mert nem indul el,rovid ideig beindul,neha percekig is megy aztan leall,hofokszabalyzonal kikapcsolom majd visszakapcsolva ujra elindul rovid ideig,aztan ujra leall ,ha rovidre zarom a hofokszabalyzot akkor is ugyanez tortenik,gondolom az elektronika reszevel lehet gondd aminek nagyon orulok,hiszen csak eppen hogy latni hatulrol beepitve,hozzafereni valoszinu. Csak kiszerelt allapotba tudok majd,kerdesem: lehet ezekhez a hutokhoz valahol alkatreszt kapni?az a kis vezerlo egyseg kellene ami tenyernyi nagysagu ami a kompreszorra van felfogatva,mivel mas alkatresz eze kivul nincs,ezert erre gyanakszom,
Megkoszonnem ha valaki tud cimet adni alkatresz ugyben
BCD 118 as gep,
Koszonom2019.05.09.-17:21 #57633Találtam egy jó cikket az abszorpciós hűtőről. Ha valaki még nem ismerné részleteiben, – mint én, pl. – itt tájékozódhat róla.
http://mithogyanbiztosanne.blogspot.com/2013/07/abszorpcios-hutogep.html
2019.01.26.-20:10 #56992[quote=”Vincsenzo” post=54401]És a feszültség menyi?
4Ax12V=48W
4Ax13V=52W
4Ax 13,8V=55,2W
Ezek megközelítőleges számok, vannak még hozzá egyéb tényezők is, de azok el hanyagolható, nem számottevő menyiségek.
Vannak villany motorok amik üzemszerűen 7x-es áramot vesznek fel indulásnál. De ez akár 10x-es is lehet.
Nem a hűtőkre vonatkozik,terheléssel induló berendezések motorjainál ezért alkalmaznak lágy indítást.
ilyen a csillag/delta, vagy az ellenállásos, elektronikusan szabályzott pl tirisztoros vezérlésű, stb.[/quote]Egy DC fogyasztásmérővel lehetne pontosan megmérni a fogyasztást, de szerintem a 0,5-0,6 kWh napi fogyasztást elfogadhatjuk jó közelítéssel.
Minden motort necces terhelés alatt indítani, a hűtőkompresszornál gyakran előfordul, hogy még nem egyenlítődött ki a nyomás a rendszerben, emiatt aztán el se bír indulni. Ezért van is benne egy védelem, ami ilyenkor letilt, és pár perc múlva újra próbálkozik. A legjobb lenne, ha nem ki-be kapcsolgatnák a kompresszort, hanem inkább a motor fordulatszámát szabályoznák a hűtési igénynek megfelelően. Megszűnnének az indítási nehézségek, és a fogyaszás is kisebb lenne. Az a vicc, hogy a kis DC kompresszorok indító elektronikájában gyárilag van fordulaszám szabályzó, csak nem csinálnak hozzá olyan termosztátot, ami ezt tudná működtetni. Néhány évvel ezelőtt szűnt meg annak a dc kompresszornak a gyártása, amihez lehetett venni fordulatszámszabályzós termosztátot, gondolom nem volt rá kereslet.
A kisméretű kompresszoroknál a gyártók a kisujjukat sem mozdítják azért, hogy az induló áramok kisebbek legyenek. Nem hogy lágyindító nincs, de még a segédfázishoz is ellenállást használnak alapból, már a kondenzátoros indító is feláras. A 10x-es áramfelvétel csak a másodperc töredékére jellemző, de ha elindult a kompresszor egy ideig még kicsit magasabb az áramfelvétele, amíg magas a szívó oldali nyomás. Ezért lenne jó, ha folyamatosan menne a kompresszor, mert akkor mindig egyensúlyi állapotban lenne a rendszer.
2019.01.26.-19:17 #56991[quote=”jocibacsi” post=54404]
Kicsit féltem megvenni a 12 voltos kompresszorost, de nem cserélném vissza.
jocibacsi[/quote]Én nem félek a DC kompresszoros hűtőtől, kiforrott technika már az is, a hatásfoka és a kalorikus teljesítménye is sokkal jobb, mint az abszorpciósnak. Egy kompresszoros hűtő javítása is egyszerűbben megoldható, egy szűrőt, vagy egy kompresszort bármelyik hűtős ki tud cserélni. Az indító elektronika szokott rajtuk kifogni, de azt meg bármelyik elektronikai műszerész simán megoldja. Egy abszorpciós hűtő javítása viszont az esetek többségében gyakorlatilag megoldhatatlan.
Az abszorpciós hűtő egyetlen előnye, hogy áram nélkül is működik, de mivel tavasztól őszig napelemekkel is elő lehet állítani a hűtő működéséhez szükséges energiát, így már nem biztos, hogy van bármi előnye a gázüzemű hűtőnek.
A kezdeti beruházási költségek alapján lehetne még összehasonlítani a két hűtőt. A gázrendszert gondolom senki sem akarja teljesen kispórolni a tűzhely miatt, tehát egy abszorpciós hűtő árát kell összehasonlítani a kompresszoros hűtő +napelemes rendszer árával. Ha a relatíve olcsó kínai solar hűtővel számolunk, akkor ebből a szempontból is a kompresszoros hűtő tűnik a jobb választásnak.
Mivel én egy jól működő abszorpciós hűtővel vettem a csigánkat, ezért nekem praktikusabb azt használni. De ha esetleg elromlik, szinte biztos, hogy én is kompresszorosra cserélem.
Egyedül az szól a kompresszoros hűtő ellen, hogy ha több napig esik az eső, esetleg nem tudunk elég energiát termelni. De ennek nyáron kicsi az esélye, és mi rossz időben nem is szoktunk egy helyben ácsorogni.
Na meg konnektort is lehet találni sok helyen, pl. legutóbb Ferrarában a lakóautósok többsége a fizetős stellplacc mellett parkolt, de volt aki az áramot onnan vételezte egy hosszabbítón keresztül. Mivel pénzbedobós volt az áram csatlakozás, gondolom nem háborgott érte a placc üzemeltetője.2019.01.26.-16:29 #56989[quote=”portland” post=54403]Majd bemegyunk Az elso elektrolux boltba elmondjuk ezeket Az eladonak es utanna rakerdezunk[/quote]
Az eladó pedig, majd néz rád elkerekedett szemekkel…
:rohog :rohog :rohog2019.01.26.-15:41 #56987Nem tudom segít-e?
Nekünk Dometic CRX 80 hűtőnk van.
https://www.dometic.com/hu-hu/hu/term%C3%A9kek/%C3%A9lelmiszer-%C3%A9s-ital/mobil-hutes/mobil-huto/dometic-coolmatic-crx-80-_-79709#specificationsA teljesítmény adatoknál leírja, 25 fok meleg esetén a napi fogyasztás 342 W, 32 fok esetén 566 W az energiafogyasztás 24 óra alatt.
Normál a berendezése a lakónknak és sokat biwakolunk.
2 db 100 w-os napelem van felszerelve. A napelem töltőn látom, napsütés esetén 9 10 órára fel vannak töltve az akkuk. Árnyékos időben 13 14 órára vannak feltöltve.
Természetesen, ha utazunk, ez sokkal hamarabb megtörténik.
Negyedik éve használjuk a hűtőt és ez a tapasztalatom.Kicsit féltem megvenni a 12 voltos kompresszorost, de nem cserélném vissza.
Üdv
jocibacsi2019.01.26.-12:56 #56986Majd bemegyunk Az elso elektrolux boltba elmondjuk ezeket Az eladonak es utanna rakerdezunk
2019.01.26.-12:07 #56984És a feszültség menyi?
4Ax12V=48W
4Ax13V=52W
4Ax 13,8V=55,2W
Ezek megközelítőleges számok, vannak még hozzá egyéb tényezők is, de azok el hanyagolható, nem számottevő menyiségek.
Vannak villany motorok amik üzemszerűen 7x-es áramot vesznek fel indulásnál. De ez akár 10x-es is lehet.
Nem a hűtőkre vonatkozik,terheléssel induló berendezések motorjainál ezért alkalmaznak lágy indítást.
ilyen a csillag/delta, vagy az ellenállásos, elektronikusan szabályzott pl tirisztoros vezérlésű, stb.2019.01.24.-21:49 #56957Indulaskor minden tobbet vesz fel ezert nem tudjuk pl a tetoklimat seem hasznalni ha csak a puszta adatokra tamaszkodunk
2019.01.24.-21:45 #56956Ha segít a lakatfogós érték….
Amikor próbáltam kideríteni egy műszaki anomáliát a hűtőmnél, akkor rámértem lakattal is.
Induláskor7,9 -8,3 A-t mértem ami szépen visszament 4 A környékére. (55W -os a hűtőm)2019.01.24.-21:27 #56955Orankent 4amp lenne,ha menne folyamatosan,de mivel nem megy ezert nem annyi
2019.01.24.-21:24 #56953Orankent fogyasztas 4amp
2019.01.24.-20:41 #56952„4 AH=negy amper orankent”
Bocsánat a pontosításért. Műszakilag a 4Ah = 4 A 1 óra időtartamig, vagy 1 A 4 órán át, vagy bármilyen két érték, amiknek a szorzata 4-et ad eredményként. A „negy amper orankent” számomra értelmezhetetlen (mert nem hányadost, hanem szorzatot számolunk).
A többit Woodoopilot kolléga pontosan leírta.2019.01.24.-02:33 #569394 AH=negy amper orankent,de amint irtam megy kb 4×5 percent orankent, magyarul:nagyon gazdasagos
2019.01.24.-01:15 #56937Ha 60W teljesítménnyel számolunk, és 25-30%-ban megy a kompresszor, akkor az kb. 0,4 kWh naponta. Ez kb. hasonló érték, mint amit egy kisebb háztartási hűtőszekrényre adnak meg referencia fogyasztásnak.
A 4 Ah egész napra kevés, egy órára meg túl sok. Gondolom inkább 40 Ah lehet naponta, mert 40×12 az 480 Wh…
Vagy rámértél lakatfogóval, és 4A az áramfelvétele a kompresszornak?
2019.01.24.-01:04 #56936A külső hőmérséklettől és a beállitott hómérséklettől nagyban függ. Meg persze a szigeteléstől, ami állandónak tekinthető. 50%-nál biztos nem megy többet.
[quote=”woodoopilot” post=54358]Valaki mérte már meg, hogy mennyit fogyaszt naponta a kompresszoros „solar” hűtője?
A katalógusban nincs megadva a napi vagy az éves fogyasztás. A névleges teljesítményből lehetne valami hozzávetőleges fogyasztást számolni, de ahhoz tudni kellene, hogy óránként kb. hány percet megy a kompresszor.[/quote]2019.01.24.-00:23 #56935es megy orankent 15-20 percet
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.