Főoldal Fórumok Lakóautók Haszongépjármű átalakítása lakóautóvá. Mi a hivatalos ügymenet?

Legutóbb frissítette Viktor22 2 years, 6 months telt el
24angok
40 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #59530
    Ildiko_p
    Felhasználó

      Sziasztok, most csatlakoztam a klub fórumához. Teljesen új vagyok a témában.
      Amiben szeretnék tanácsot, útmutatást kérni, az alábbi:
      Kis haszongépjárműből (pl Opel Vivaro, Ford Transit Custom, stb) – tehát „doboz” autó, haszongépjármű, lehet-e, és ha igen, hogyan, milyen hivatalos ügyintézéssel, személyautót bejegyeztetni – azaz lakóautóvá alakítani?

      Autó vásárlást tervezek, de megtudtam, hogy a haszongépjárrműben a vezető fülkét a raktértől elválasztó falat nem lehet, azaz tilos kiszedni, mert megbüntet a rendőr… Azt a leválasztó falat pedig mindenképp szeretném kiszedni, hogy a laktér (ágy-alata fiókok, esetleg mini konyhapult) összeköttetésben legyen a vezetőfülkével. Ehhez viszont személyautóvű kellene alakítanom?

      Csomó külföldi (angol, német) átalaktós vanlife-os videóban nem beszélnek ilyen problémáról, hogy engedélyeztetés…

      2 hete láttam egy szlovák kempingben egy magyar Ford-ost, egy nagy Transit-ja volt, és át volt alakítva (válaszfal kiszedve, helyére valamilyen bútorlap falat tett, középen kis függönnyel lezárt átjáróval, pluszban ablak és tetőablak is volt vágva a furgon testére…) – szóval ez itthon illegális lenne?

      Itthon hogy van ez? Kérlek adjatok ebben tanácsot, ponto infókat, mert nem találok semmi infót erről a neten.
      Nagyon köszönöm előre is,
      üdv

      Ildikó

    • Szerző
      Válasz
    • #59646
      gattila
      Felhasználó

        Ha van lemezollód, vághatsz. Más kérdés, mit szólnak hozzá a műszakin…. 🙂

        [quote=”barabassy” post=56550]Köszönöm a választ,
        Viszont érdekelne még a tetőablak kérdése is. Várhatók-e rá engedély nélkül?
        Köszi
        Üdv[/quote]

        #59645
        barabassy
        Felhasználó

          Köszönöm a választ,
          Viszont érdekelne még a tetőablak kérdése is. Várhatók-e rá engedély nélkül?
          Köszi
          Üdv

          #59644
          Srychy
          Felhasználó

            [quote=”barabassy” post=56548]Sziasztok!
            Új vagyok az oldalon és szeretném megtudni, hogy szigetelhetem-e a furgonomat (tgk, 6 személyes, Ducato, válaszfal nélküli, illetve van egy vasrács a hátsó űlések mögött) engedély nélkül, illetve felszerelhetem-e bútorokkal, wcvel, amit mind könnyűszerrel ki tudok szerelni a vizsgáztatás alkalmával? Van két hátsó ablak, amit viszont lakóautóablakra cserélnék s plusz vágnék felülre két tetőablakot. Vajon mindezt megtehetném-e engedély nélkül?
            Köszönöm előre is![/quote]
            Kedves barabassy!
            A szigetelés nem engedélyköteles, de a válaszfal eltávolítása már igen. A Te autódban a rács helyettesíti a válaszfalat.

            #59643
            barabassy
            Felhasználó

              Sziasztok!
              Új vagyok az oldalon és szeretném megtudni, hogy szigetelhetem-e a furgonomat (tgk, 6 személyes, Ducato, válaszfal nélküli, illetve van egy vasrács a hátsó űlések mögött) engedély nélkül, illetve felszerelhetem-e bútorokkal, wcvel, amit mind könnyűszerrel ki tudok szerelni a vizsgáztatás alkalmával? Van két hátsó ablak, amit viszont lakóautóablakra cserélnék s plusz vágnék felülre két tetőablakot. Vajon mindezt megtehetném-e engedély nélkül?
              Köszönöm előre is!

              #59586
              hajnoczia
              Felhasználó

                Sziasztok!

                Egy Peugeot Boxer tgk. újdonsült tulajdonosa vagyok, és az alábbi kérdésen morfondírozok:

                Ha minden egyéb munkálat előtt kérek engedélyt az ablakokra és a térelválasztó eltávolítására, elvégeztetem egy szakműhellyel a munkát, kérem az átminősítését személy autóvá, megfizetem a reg. adót és egyéb terheket, levizsgáztatom személy autóként, akkor utána szabadon barkácsolhatnék a raktérben a tgk-hoz hasonlóan?

                Abból kiindulva kérdezem ezt, hogy a fórumot végigböngészve mindenki ezt a 2 átalakítást említi engedélykötelesként.

                Ha már személyautó lesz belőle akkor is szállíthatok kötetlenül bármit (bútorzatot) a raktérben, vagy ez a teherautók privilégiuma?

                Remélem nem volt még ez a kérdés és előre is köszönöm a válaszokat 🙂

                #59574
                istozi
                Felhasználó

                  Igen, kell. Az első alkalommal Szabványossági és érintésvédelmi bizonyítványt kell a vizsgán bemutatni.

                  #59573
                  Bence
                  Felhasználó

                    [quote=”pitekusz” post=56459]Sziasztok! Kérdésem, hogy ha egy dobozos furgonba oldalába 220-as dugaljat akarok szereltetni, mert lakóautóvá akarom alakítani, akkor ahhoz kell e engedély, vagy elég az érintésvédelmi igazolás.[/quote]

                    Szia,

                    áram esetén az alábbi szabvány az iránymutató:
                    “MSZ 2364-754/2006 Lakókocsik és lakóautó villamos berendezései szabvány“

                    üdvB

                    #59571
                    Peet
                    Felhasználó

                      Szia Ildikó,
                      én egy Opel Vivaro, zárt, hosszított kisteherautót faragtam át úgy, hogy ha kell szállító jármű, ha kell lakóautó.
                      Fehér HDF lapokkal beburkoltam, alul rétegelt lemez van.
                      A dupla anyósülést szimplára cseréltem, így egy csomó hely felszabadult, át lehet járkálni a vezetőfülkéből a raktérbe/laktérbe.
                      Az elválasztó fal maradt, de egy darabot kivágtam belőle + az ovális ablak is csavarokkal ki-be szerelhető.
                      A kivágott trapéz alakú lemez tolózárakkal pillanatok alatt ki-be rakható.
                      12db M30 műanyag rekesz tartja a széthajtható, rétegelt lemezből készült ágy alapot, erre 2db 200x80cm-es szivacsbetét van téve.
                      Jó kis 160cm franciaágy, alatta rengeteg pakolási lehetőséggel.
                      Van akkus zuhany víztartállyal, főzőfelszerelés, tisztálkodó fal, …
                      Kiválóan szerepelt a nyáron!

                      Kis pénzből megvolt az átalakítás, nincs engedélyeztetés, bármikor kipakolható minden és más célra is használható.

                      [quote=”Ildiko_p” post=56448]Sziasztok, most csatlakoztam a klub fórumához. Teljesen új vagyok a témában.
                      Amiben szeretnék tanácsot, útmutatást kérni, az alábbi:
                      Kis haszongépjárműből (pl Opel Vivaro, Ford Transit Custom, stb) – tehát „doboz” autó, haszongépjármű, lehet-e, és ha igen, hogyan, milyen hivatalos ügyintézéssel, személyautót bejegyeztetni – azaz lakóautóvá alakítani?

                      Autó vásárlást tervezek, de megtudtam, hogy a haszongépjárrműben a vezető fülkét a raktértől elválasztó falat nem lehet, azaz tilos kiszedni, mert megbüntet a rendőr… Azt a leválasztó falat pedig mindenképp szeretném kiszedni, hogy a laktér (ágy-alata fiókok, esetleg mini konyhapult) összeköttetésben legyen a vezetőfülkével. Ehhez viszont személyautóvű kellene alakítanom?

                      Csomó külföldi (angol, német) átalaktós vanlife-os videóban nem beszélnek ilyen problémáról, hogy engedélyeztetés…

                      2 hete láttam egy szlovák kempingben egy magyar Ford-ost, egy nagy Transit-ja volt, és át volt alakítva (válaszfal kiszedve, helyére valamilyen bútorlap falat tett, középen kis függönnyel lezárt átjáróval, pluszban ablak és tetőablak is volt vágva a furgon testére…) – szóval ez itthon illegális lenne?

                      Itthon hogy van ez? Kérlek adjatok ebben tanácsot, ponto infókat, mert nem találok semmi infót erről a neten.
                      Nagyon köszönöm előre is,
                      üdv

                      Ildikó[/quote]

                      Attachments:
                      • 42A94486-A231-4A6E-AB7C-71C9F2CB2C09.jpeg
                      • 2A4C357F-9C5E-4034-B82D-A1DFEFAE2460.jpeg
                      • 58EDA0CA-8D63-41F2-8CCD-CC98801EC4DF.jpeg
                      #59567
                      Remete
                      Felhasználó

                        Sziasztok!
                        Segítségre lennem szükségem.
                        Van-e arra tapasztalat, hogy platós teherautóból – ez konkrétan egy VW T2 – engednek-e lakóautót készíteni?
                        Eltérés csak a kocsiszekrényben van.
                        Gyári karosszéria elemeket, ablakokat, stb. használnék fel.
                        Szóval nem így ahogy a képen látjuk.. 🙂

                        Attachments:
                        • T2platos.jpg
                        #59541
                        pitekusz
                        Felhasználó

                          Sziasztok! Kérdésem, hogy ha egy dobozos furgonba oldalába 220-as dugaljat akarok szereltetni, mert lakóautóvá akarom alakítani, akkor ahhoz kell e engedély, vagy elég az érintésvédelmi igazolás.

                          #59540
                          istozi
                          Felhasználó

                            Elvileg lakóhely szerint illetékes NKH-nál KELL kérni. az átalakítási engedélyt. Mivel vannak olyan hivatalok, ahol nem kívánnak ilyen engedélyt kiadni, több ember az ideiglenes lakóhely változást választja.

                            #59536
                            Srychy
                            Felhasználó

                              Ildikó_p!
                              A_ hivatalos _ ügymenetet_kérdezted.
                              Az_ igaz, hogy_ nem _jól_írtam _a_ sorrendet.
                              Először_meg_kell_tervezni_az_autót_és_ utána_kell_megkérni_az_engedélyt.
                              Ott_érdemes _megkérni_az_engedélyt_ahol_majd_vizsgáztatni_akarod.
                              NKH _vizsgaállomás.

                              #59533
                              istozi
                              Felhasználó

                                Egy személygépkocsiként nyilvántartott (forgalmi engedély „J” rubrika: M1) esetében az élet egyszerűbb. Két vizsga között lehet benne bútor, lehet kevesebb ülés (utasnak mindig biztonsági öves ülésen kell ülni!). Vizsgára viszont teljes üléskészlettel kell vinni. Hátrány: sok ablak (télen nehéz felfűteni, nyáron túlmelegszik) és ritkább a magasított tetejű, amiben fel lehet állni. A hőszigetelése is gyengébb. Viszont könnyebben előfordul olyan, amiben pl. már benne van az állófűtés.
                                A teherautóra (forgalmi engedély „J” rubrika: N1) vonatkozó fő szabályok: válaszfal kötelező a vezetőfülke és a tehertér között. Utas nem lehet menetközben a tehertérben. Általában elöl 1+2 ülés van. Akinek ebben a formában megfelelő, az engedély nélkül beépíthet a raktérbe bútort és lakóautóként használja. Hátrány: a teherautókra vonatkozó szabályok érvényesek rá. A tgk karosszériáján nincs, vagy kevés az ablak (további ablak beépítése engedélyköteles), de könnyebb az igényeidnek megfelelő hosszúságú-magasságú példányt találni. A válaszfalat csak az átalakítási engedély alapján szabad kiszerelni. 3-nál több személy nem utazhat benne.
                                Az átalakításról majd később.

                                #59532
                                Ildiko_p
                                Felhasználó

                                  Kedves Srychy,

                                  Köszönöm a válaszod! Kérdezek tovább, tudnál pontosítani, kérlek?
                                  (fogalmam sincs ezekről… )

                                  mi az átalakítási engedély és hol kell kérni?

                                  Én minimális beépítést szeretnék – mivel kisebb méretű autóban gondolkodom,
                                  csak egy ágy-platform (rétegelt lemezből), alatta kihúzható fiókok, illetve maximum led-sor (azaz némi villamossági cucc) kerülne bele (lehet ez se). Talán később oldalsó szigetelés, vagy akár tető-ablak-szellőző,
                                  sokkal később meg napelem a tetőre.
                                  Ehhez mind kell autómérnök? otthon nem csinálhatom meg? Vagy megcsinálhatom, de akkor
                                  nem vizsgáztathatom? Milyen munkákhoz kell autómérnök?
                                  bármilyen átalakítást szükséges autómérnőkkel terveztetni?

                                  Az építést én magam csinálnám, vagy asztalos, nem szakműhely.

                                  Tehát újra kell vizsgáztatni az autót immár személyautó címen?

                                  jó, és hol vannak a kiskapuk 🙂 ?

                                  Igazából az is nagy kérdés, hogy furgont érdemes-e venni, és vesződni az átalakítási engedélyeztetés-költség
                                  mizériával, vagy személyszállító autót venni (7 személyes) és azt átalakítani belül, szimplán az üléseket kiszedve.

                                  Van fórumozónak ezzel tapasztalata? Pro-kontra? Nyilván a személyautó csupa ablak körbe, a furgon meg fém, ez utóbbira ablakot utólag lehet vágatni, venni, az előbbibe meg mondjuk belülről letakarni az ablakot (szigeteléssel, függönnyel, beépített bútorral…)

                                  Nézegettem pár fórum témát, ha esetleg tudsz mondani, melyik topicban nézelődjek, azt is megköszönöm! 🙂

                                  tudom, sokat kérdeztem, de tényleg új a téma.
                                  Nagyon köszönöm a segítséget, infókat előre is!
                                  Ildikó

                                  [quote=”Srychy” post=56449]Szia Ildiko_p!
                                  A hivatalos ügymenet:
                                  Először kérsz egy átalakítási engedélyt. (Az „Elvi” engedély 1 évig érvényes.)

                                  Megtervezteted egy regisztrált autómérnökkel.
                                  Megépítteted egy szakműhellyel.
                                  Bejelented vizsgára.
                                  Befizeted a regisztrációs adót (autótól függően 100-200 e. Ft.)
                                  Közlekedési hatóságnál levizsgáztatod.
                                  Kormányablaknál elintézed az új forgalmit.

                                  Ez a hivatalos ügymenet, de természetesen mi magyar emberek, mindig megkeressük a kiskapukat…
                                  🙂

                                  A” Lakóautó építés SK” oldalon mindent megtalálsz a témában. Olvasd az elejétől érdekes és tanulságos írások vannak!

                                  Üdv Srychy[/quote]

                                  #59531
                                  Srychy
                                  Felhasználó

                                    Szia Ildiko_p!
                                    A hivatalos ügymenet:
                                    Először kérsz egy átalakítási engedélyt. (Az „Elvi” engedély 1 évig érvényes.)
                                    Megtervezteted egy regisztrált autómérnökkel.
                                    Megépítteted egy szakműhellyel.
                                    Bejelented vizsgára.
                                    Befizeted a regisztrációs adót (autótól függően 100-200 e. Ft.)
                                    Közlekedési hatóságnál levizsgáztatod.
                                    Kormányablaknál elintézed az új forgalmit.

                                    Ez a hivatalos ügymenet, de természetesen mi magyar emberek, mindig megkeressük a kiskapukat…
                                    🙂

                                    A” Lakóautó építés SK” oldalon mindent megtalálsz a témában. Olvasd az elejétől érdekes és tanulságos írások vannak!
                                    Üdv Srychy

                                  15 hozzászólás megtekintése - 26-40 / 40

                                  You must be logged in to reply to this topic.