-
IndítottaTémakör
-
2010.06.12.-15:27 #23914
Sziasztok!
Tapasztalatotok szerint a Magyarországon használt 11 kg-os kemping gázpalackokat fel tudjuk-e majd töltetni/cserélni Dél-Európában (Itália-Franciaország-Spanyolország-Portugália vonalon tervezünk több időt tölteni), vagy ott használt típust kell majd beszereznünk. Kell-e valamilyen átalakítót venni, meg úgy általában, mi a szisztéma töltés-ügyben?
Csak egy palackkal indulnánk el, ha kell, hogy legyen hely egy más típusú palacknak is.
Ha viszont használható az itthoni típus, akkor feltöltöm a másodikat is.Másrészt nyári időszakban átlagosan meddig tart ki vajon két palack, két személyre számítva, úgy hogy a hűtő és a főzés menne gázról, melegvíz helyett meg langyos is oké.
Köszi a válaszokat!
Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.07.20.-23:27 #43860
[quote=”wave71″ post=42834]Mostanra elérte azt az állapotát, hogy csak kattan, de nem hallom, h szikráztat…..nehéz elfogadni, hogy kifog rajtam egy ilyen őskövület……:( Azért küzdök, h ne kelljen a nyaralásra félretett pénzemet szervizben javíttatásra költeni…..ezért szívesen fogadok minden további segítséget….[/quote]
Amikor kattan, elhalványodnak a ledek?
Ha igen, nézd meg azt a kapcsolót, már ha olyan mint az enyém.
Biztos ami biztos…2014.07.20.-23:18 #43858Mostanra elérte azt az állapotát, hogy csak kattan, de nem hallom, h szikráztat…..nehéz elfogadni, hogy kifog rajtam egy ilyen őskövület……:( Azért küzdök, h ne kelljen a nyaralásra félretett pénzemet szervizben javíttatásra költeni…..ezért szívesen fogadok minden további segítséget….
2014.07.20.-22:32 #43855[quote=”wave71″ post=42828]szikráztat kattan egyet és leáll…..kigyullad a piros és a zöld led is……….[/quote]
Ez a jelenség nálam akkor furdult elő, amikor relatív kevés volt a palackban.
Azért írom, hogy relatív, mert nyáron a 6 kilonak még bőven jónak kell lennie.
Ilyenkor jöttek felém is a minden nemű tanácsok, sok a víz a palackban, stb.
Persze lehet, de 6 kilo szerintem nagyon sok…
A végén rájöttem a megoldásra, még pedig úgy, hogy begyújtottam a tűzhelyen a két égőt és bekapcsoltam a bojlert.
amint nyitott a bojler gázszelepe, majdnem elaludt a tűzhely.
Megjelent a fejem felett a villany körte!
Kevés a nyomás!!!
Be volt dögölve a reduktor.
Elmentem a Bihari Attilához és kértem egy reduktort.
Kicseréltük és minden tökéletes volt!
Sajnos szerintem elöbb teszi tönkre a víz a reduktorokat, mint lerakódjon a palackban… 🙁2014.07.20.-22:14 #43854[quote=”wave71″ post=42815]Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, 94-es Ducato Dethlefss-em van, és bár van benne gázbojler soha nem volt használva, mármint mióta nálam van, most viszont ki akartam próbálni és igazából azt sem értem, hogyan kell „begyújtani” a gázos 10l-es szerkezetet ami a felső szekrényben van elhelyezve. A külső kémény takarót levettem, bekapcsolta az elektromos kapcsolót de nem történik semmi…….annyi talán, hogy kapcsolgatásnál elhalványulnak a ledek……az akksi feltöltve, gázpalack és csapok kinyitva……hilfeeee :)[/quote]
Milyen típus?
Truma?
Én ugyan így jártam!
nekem a kapcsoló pont térd magasságban van és sikerült a térdemmel neki feszülni.
a tekerőről lenyomtam a nyákot, ami elég hülyén van 2 csavarral rögzítve egy oldalról.
miközben tekergetem, néha elhalványul és a piros el kezd világítani.
Szét szedtem, helyre raktam és azóta jó!
Nézd meg azt![IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/8eqazuvy.jpg[/IMG]
[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/sazeguva.jpg[/IMG]
[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/6anyqure.jpg[/IMG]2014.07.20.-20:38 #43852Korai volt az öröm…….miután kipróbáltam kivártam amíg felfűtötte és élveztem, h jón a forró víz…….kikapcsoltam elzártam a gázt minden csapnál, visszatettem a bojler kémény takaróját és megnyugodtam, hogy elkészült.
Gondoltam ma újra megnézem a remekművem……bojlerkémény takaró le, gázcsapok ki bekapcsolás, ledek égnek szikráztat kattan egyet és leáll…..kigyullad a piros és a zöld led is……….ezt eljátszottam még kb 10000x de semmi…..:(
Álló helyzetében egy éjszaka alatt nehéz elképzelni, h elromlott valami szervi része, vagy beszőtte volna a pók…..Hilfeeee ismét 🙂
2014.07.18.-23:45 #43848Szolgáljon hát tanulságul mindazoknak akik bojlerrel szívnak….. 🙂 Az elektronika része leszerelhető a bojler oldaláról és a nyák lapon van egy üveg olvadó biztosíték, és annak a lemez kis fülei amik bent tartják a biztit el voltak fáradva és nem volt rendes kontakt…..átszerkesztettem, meg csináltam sarusra a biztit és lőn világosság…..azt sem tudta, hogyan gyulladjon be és melegítsen……:) Remélem tudtam segíteni azoknak akik a jövőben ilyesmi problémával küzdenek….
A tünet az volt, hogy begyújtáskor elhalványodtak a ledek……
2014.07.18.-21:20 #43847[quote=”wave71″ post=42822]Van esetleg olyan aki látott már ilyet közelről és segítene a kitakarításban…….? :)[/quote]
Én már láttam ilyet közelről 🙂
A szétszedését már nem javasolnám házilag, mert a gáznál mindenképpen gáztömörséget kell ellenőrizni az összerakás után.
Budapesten tudom ajánlani a Suwenor-t, vagy a Kempingvilág-ot, akik szakszerűen megcsinálják neked.2014.07.18.-20:12 #43846Van esetleg olyan aki látott már ilyet közelről és segítene a kitakarításban…….? 🙂
2014.07.18.-13:06 #43840Ha bekapcsolod, akkor lehet hallani kattogást? Érdemes a kéményen keresztül meghallgatni, hogy indításkor szikráztat e a bojler.
Ha szikráztat, akkor meg kellene szaglászni a kéménynél, hogy van e gáz szag. Ha nincs, akkor nem jut el a gáz a bojlerig. Meg kellene keresni a bojler gázcsapját is, mert az is lehet, hogy el van zárva.
Ha van szikra és gáz szag is, akkor valószínűleg nem jó helyre szikráztat. Ebben az esetben szét kell szedni a bojlert.
A ritkán használt bojlereknél legtöbbször az okozza a gondot, hogy beköltözik a pók és beszövi hálóval és ezért nem tud elindulni a bojler. Ebben az esetben is szét kell szedni a bojlert és kitakarítani.
2014.07.18.-11:54 #43839Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, 94-es Ducato Dethlefss-em van, és bár van benne gázbojler soha nem volt használva, mármint mióta nálam van, most viszont ki akartam próbálni és igazából azt sem értem, hogyan kell „begyújtani” a gázos 10l-es szerkezetet ami a felső szekrényben van elhelyezve. A külső kémény takarót levettem, bekapcsolta az elektromos kapcsolót de nem történik semmi…….annyi talán, hogy kapcsolgatásnál elhalványulnak a ledek……az akksi feltöltve, gázpalack és csapok kinyitva……hilfeeee 🙂
2014.04.27.-20:29 #43071[quote=”eduvill” post=42197]… Honnan tudhatom, hogy hány mbar-os reduktorra van szükségem? Úgy tudom, hogy műszakira gáztömörségi vizsgálat kell, de ehhez nem felel meg ha háztartási palackot szerelek be, ugye? Mit javasoltok, kemping palackot( palackokat)?
Köszönöm előre is![/quote]A 83-as évjárat miatt tuti, hogy 50 mb-os. Egyébként magán a készülékeken meg tudod nézni, ha nincs rajta a gáztároló ajtaján. A fűtés vagy bojler oldalán biztos, hogy megtalálod, hogy milyen nyomáson működik.
Műszaki vizsgához valóban gáztömörségi vizsgálatra van szükség. A vizsgálathoz nem szükséges a palack, mert a reduktor utáni részt kell ellenőrizni. Az, hogy nincs benne palack az nem számít.
A háztartási palack azért nem felel meg, mert életveszélyes. Egy balesetben kis koccanás hatására is felrobban. A saját érdekedben is kemping palackokat használj, ami erre van kitalálva.
Kempingpalackból létezik acél és alu is. Az acél olcsóbb de sokkal nehezebb mint az alu. Az alu palackok dupla falúak, hogy balesetnél ne robbanjanak fel azonnal, ellenben borsos az áruk.2014.04.27.-12:22 #43064[quote=”eduvill” post=42197]Sziasztok!!!
És teljesült az álmom, megvan életem első lakóautója! hurrá
Írtam már biwakolással kapcsolatban Nektek, de akkor még lakókocsisként sóvárogtam a lakóautók után. A szerzemény egy 1983-as Fiat Dethleffs Pirat 2.5D egyenlőre külföldi papírokkal, és cudar állapotban, de kevés km-el. Mostantól kezdve bombáználak benneteket a műszaki kérdésekkel. 🙂
Az első problémám, hogy mire leszállították a járművet, érdekes módon eltűnt a két gázpalack és a hozzá tartozó reduktor, stb a helyéről( a kereskedő nem is érti hova lett :rohog ) . Honnan tudhatom, hogy hány mbar-os reduktorra van szükségem? Úgy tudom, hogy műszakira gáztömörségi vizsgálat kell, de ehhez nem felel meg ha háztartási palackot szerelek be, ugye? Mit javasoltok, kemping palackot( palackokat)?
Köszönöm előre is![/quote]Erre a választ az irományok között találod,
2014.04.27.-04:44 #43062Sziasztok!!!
És teljesült az álmom, megvan életem első lakóautója! hurrá
Írtam már biwakolással kapcsolatban Nektek, de akkor még lakókocsisként sóvárogtam a lakóautók után. A szerzemény egy 1983-as Fiat Dethleffs Pirat 2.5D egyenlőre külföldi papírokkal, és cudar állapotban, de kevés km-el. Mostantól kezdve bombáználak benneteket a műszaki kérdésekkel. 🙂
Az első problémám, hogy mire leszállították a járművet, érdekes módon eltűnt a két gázpalack és a hozzá tartozó reduktor, stb a helyéről( a kereskedő nem is érti hova lett :rohog ) . Honnan tudhatom, hogy hány mbar-os reduktorra van szükségem? Úgy tudom, hogy műszakira gáztömörségi vizsgálat kell, de ehhez nem felel meg ha háztartási palackot szerelek be, ugye? Mit javasoltok, kemping palackot( palackokat)?
Köszönöm előre is!2014.01.31.-10:58 #41842[quote=”Kerti”:3lqs8jlx]:2010_igen_pacsi.gif
Így van, ezért kell minél ideálisabb körülményt biztosítani az eszközöknek, hogy a lehető leghatékonyabban ki tudjuk használni a gázt.[/quote]ÓÓÓ je ő alszik az ágyban és meg megyek a garázsba… 😆
2014.01.30.-20:29 #41837[quote=”repi”:31ekwwao]… Lakóba amikor fűtünk…nem ideálisak a körülmények….[/quote]
:2010_igen_pacsi.gif
Így van, ezért kell minél ideálisabb körülményt biztosítani az eszközöknek, hogy a lehető leghatékonyabban ki tudjuk használni a gázt.2014.01.30.-18:54 #41834[quote=”Kerti”:15xfl053]A nyomás elegendő a legvégéig, ha a palack és a reduktor megfelelő hőmérsékleten van.
Nekünk a műhelyben az egyik helységben egy Truma C4002-es kazán fűt és soha nem marad benne egy csepp gáz sem mikor kifogy.
Ahogy Battila is írta, sokat segít a reduktor megfűtése.[/quote]És mi volt a kérdés?
Lakóba amikor fűtünk…nem ideálisak a körülmények. A reduktor fűtés pedig elengedhetetlen szerintem is. 😀
2014.01.30.-14:54 #41833[quote=”Kerti”:2y65tv9j]A nyomás elegendő a legvégéig, ha a palack és a reduktor megfelelő hőmérsékleten van.
Nekünk a műhelyben az egyik helységben egy Truma C4002-es kazán fűt és soha nem marad benne egy csepp gáz sem mikor kifogy.
Ahogy Battila is írta, sokat segít a reduktor megfűtése.[/quote]Igen igazad lehet, védett helyen lesz, megfelelő hőmérsékleten.
2014.01.30.-14:31 #41832[quote=”repi”:1s2r2m0n]Mindkettő. Az utolsó 10-15 % nyomása már nem elegendő fűtésre.
A hűteni és főzni lehet utolsó leheletig, persze ha nem víz az a 10-15 % 😮 😆 [/quote]
A nyomás elegendő a legvégéig, ha a palack és a reduktor megfelelő hőmérsékleten van.
Nekünk a műhelyben az egyik helységben egy Truma C4002-es kazán fűt és soha nem marad benne egy csepp gáz sem mikor kifogy.
Ahogy Battila is írta, sokat segít a reduktor megfűtése.2014.01.30.-11:12 #41831[quote=”Spider”:1cd7ndpe]Akkor nem a palack, hanem a reduktor dermedése a gond?
😯
Én azt hittem, hogy a palackban csökken le annyira a nyomás, hogy már nem jön ki…
😳 [/quote]Mindkettő. Az utolsó 10-15 % nyomása már nem elegendő fűtésre.
A hűteni és főzni lehet utolsó leheletig, persze ha nem víz az a 10-15 % 😮 😆
2014.01.30.-00:02 #41828[quote=”Battila”:1yjxtiae]A fűtésre azért van szükség, mert a reduktorba kicsapódik a gázban lévő vízpára, és elzárja a gáz útját.
[/quote]
Akkor nem a palack, hanem a reduktor dermedése a gond?
😯
Én azt hittem, hogy a palackban csökken le annyira a nyomás, hogy már nem jön ki…
😳2014.01.29.-02:24 #41824[quote=”Spider”:4vhop0o8]Nekem csak egy tartályom van, nem is fér el több, így az átkapcsoló engem nem érint.
A fűtés engem is érdekelne!BAttila, tied a szó! 8) [/quote]
Ha mindenre kiterjedően belecsapnék a lecsóba, baromi hosszú iromány kerekedne. Megpróbálom röviden leírni.
Akinek a sárga tömlő végén lengedező reduktorja van,csak fűtőbetétet tudnak rászerelni. Ebben az esetben egy hasáb alakú fűtőbetétet tudnak rászerelni, vagy szereltetni a reduktor alján lévő lapos felületre. Ez 4W-al melegíti a reduktort. A fűtésre azért van szükség, mert a reduktorba kicsapódik a gázban lévő vízpára, és elzárja a gáz útját.
Az újabb kocsiknál a falra van szerelve a redeuktor fixen, és csak a tömlőt csatlakoztatjuk a palackra. Ennél a megoldásnál egy hengeres alakú fűtőbetétet lehet beszerelni a reduktorba ( ezek a truma készülékek). Az utóbbi készülék kiegészíthető egy átkapcsoló szerkezettel. Ez a átkapcsoló szerkezet egyszerre csak egy palackot használ, és mikor az aktuális palack kiürül, átkapcsol a tartalék palackra. Az átkapcsoló szerkezet tetején van egy piros-zöld jelzés. A zöld a fő palack jelzése, a piros a tartalék palacké. Ha nagyon kényelmesek vagyunk, és a kocsiban bent is szeretnénk látni az aktuális állapotot, lehet beszerelni egy belső kezelő egységet. Ezen színjelzéssel látható az éppen használt palack, és a fűtőbetét is kapcsolható róla.
Az említett egységeken kívül még léteznek más gyártók készülékei is. Működésük hasonló, csak a megvalósítás más.Üdv Attila
2014.01.28.-15:52 #41820[quote=”EdGaR”:1h8d44w4]Átkapcsolt automatán valamikor nekem is… és mikor kifogyott már mindkettő üres volt 😆 … de erről a téli fűtésről majd mesélsz egyszer?[/quote]
De ott csak egy fér el, hogy kapcsolnék át?
2014.01.28.-15:49 #41819[quote=”Spider”:t15xxw4n]Nekem csak egy tartályom van, nem is fér el több, így az átkapcsoló engem nem érint.
A fűtés engem is érdekelne!BAttila, tied a szó! 8) [/quote]
Azt hiszem ott csak egy tartály fog elférni.
2014.01.28.-15:46 #41818[quote=”Spider”:12mr241x]Nem tudom, hogy neked mi fér el.
Ahhoz a tartályhoz, ami nekem van, lehet venni csatlakozó kivezetést, így a tartályt állva beépíted valahova és a töltéshez szükséges csatlakozót pedig kivezetteted valahova.
így meg sem mondják, hogy az autó LPG-s vagy sem.
(bár idehaza az LPG matricának kint kell lennie a szélvédőn)
Ha csak éjszakára szeretnél 22 fokot, akkor késő ősz, kora tavasszal, 10 literrel minimum számolhatsz.
A kombi kazán előnye, hogy míg fűtesz, melegíti a vizet is, így az nem jár plusz fogyasztással.
A hűtő pedig nagyon minimálisat fogyaszt.
A két tartály esetén fennál az, ami minden lakós rémálma, éjszaka kellős közepén palackot cserélni 🙂 [/quote]Kettőnek nemigen lesz hely ott, meg gondolom súly miatt sem jó.
A 10 liter mire lesz elég?2014.01.28.-01:21 #41813[quote=”EdGaR”:qql6vw6g]Átkapcsolt automatán valamikor nekem is… és mikor kifogyott már mindkettő üres volt 😆 … de erről a téli fűtésről majd mesélsz egyszer?[/quote]
Nekem csak egy tartályom van, nem is fér el több, így az átkapcsoló engem nem érint.
A fűtés engem is érdekelne!BAttila, tied a szó! 8)
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.