-
IndítottaTémakör
-
2010.06.12.-15:27 #23914
Sziasztok!
Tapasztalatotok szerint a Magyarországon használt 11 kg-os kemping gázpalackokat fel tudjuk-e majd töltetni/cserélni Dél-Európában (Itália-Franciaország-Spanyolország-Portugália vonalon tervezünk több időt tölteni), vagy ott használt típust kell majd beszereznünk. Kell-e valamilyen átalakítót venni, meg úgy általában, mi a szisztéma töltés-ügyben?
Csak egy palackkal indulnánk el, ha kell, hogy legyen hely egy más típusú palacknak is.
Ha viszont használható az itthoni típus, akkor feltöltöm a másodikat is.Másrészt nyári időszakban átlagosan meddig tart ki vajon két palack, két személyre számítva, úgy hogy a hűtő és a főzés menne gázról, melegvíz helyett meg langyos is oké.
Köszi a válaszokat!
Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.03.15.-13:23 #51773
[quote=”woodoopilot” post=49697]Nem akarnék én kísérletezgetni, de 8×1-es vascsövet nem kapok sehol. Csak 8×2-es hidraulika cső van itt Debrecenben, azt meg nem egy alumínium csőhajlítóval szokták hajtogatni. :)[/quote]
Tessék: 8X1-ES ACÉLCSŐ, FOSZFÁTOZOTT
😉2017.03.14.-13:13 #51771Nem akarnék én kísérletezgetni, de 8×1-es vascsövet nem kapok sehol. Csak 8×2-es hidraulika cső van itt Debrecenben, azt meg nem egy alumínium csőhajlítóval szokták hajtogatni. 🙂
A kibontott 8×1-es vascsöveket valóban könnyen hajlítja a Rothenberger, de nem akarom visszatenni a régi csöveket, még akkor se, ha ki is lehetne egyengetni. Nekem úgy tűnt a kibontott csövek horganyzottak, de ezek szerint festve vannak?
2017.03.14.-02:22 #51770[quote=”woodoopilot” post=49695][quote=”Srychy” post=49693]Fluidprogress 2000 Kft. Debrecen, Nagy Lajos király tér. Próbáld meg náluk. Ha épp nincs beszerzik neked.
Évek óta náluk vásárolok.[/quote]Benéztem a Fluidprogressbe, de csak pneumatikával foglalkoznak. Ajánlottak egy hidraulika szaküzletet a közelben, de ott csak 8 x 2-es acélcsövet lehet kapni, azt meg szerintem nem bírja meghajtani a kézi csőhajlítóm. A 8 x 1-es horganyzott vascsövet simán meg tudom hajtani 20 mm-es rádiusszal, csak a könnyű hajlíthatóság miatt nem érdemes réz csövet venni.
Lehet kapni 8 x 1-es rozsdamentes acél csövet, nem is drága, de azt is nehéz hajlítani, sajnálnám tönkretenni a Rothenberger csőhajlítómat.[/quote]
Szerintem Kertinek igaza van. Nem érdemes kísérletezgetni. Évtizedek óta ki van találva, és megbízhatóan működik amit a lakókba használnak. 8×1-es festett vascső, és GOK csatlakozók, ropival. Nem drága, és bírja a gyűrődést, rázkódást, évtizedeken keresztül.
A Rothival meg nyugodtan hajlíthatod a vascsövet, úgy fog rásimulni, mintha vajból lenne. Hidd el, nem fogja tönkre tenni.2017.03.13.-22:19 #51769[quote=”Srychy” post=49693]Fluidprogress 2000 Kft. Debrecen, Nagy Lajos király tér. Próbáld meg náluk. Ha épp nincs beszerzik neked.
Évek óta náluk vásárolok.[/quote]Benéztem a Fluidprogressbe, de csak pneumatikával foglalkoznak. Ajánlottak egy hidraulika szaküzletet a közelben, de ott csak 8 x 2-es acélcsövet lehet kapni, azt meg szerintem nem bírja meghajtani a kézi csőhajlítóm. A 8 x 1-es horganyzott vascsövet simán meg tudom hajtani 20 mm-es rádiusszal, csak a könnyű hajlíthatóság miatt nem érdemes réz csövet venni.
Lehet kapni 8 x 1-es rozsdamentes acél csövet, nem is drága, de azt is nehéz hajlítani, sajnálnám tönkretenni a Rothenberger csőhajlítómat.
2017.03.13.-11:17 #51767[quote=”woodoopilot” post=49691]A Lokprep tömítőfolyadék profi cucc, az izobutános hűtők préselt kötéseinél is azt használják. Az izobután gyakorlatilag ugyan az, mint a propán, tehát nem árt neki a pb gáz sem. A hűtőkben is létfontosságú a tömítettség, és akár 20 Bar nyomás is lehet a rendszerben. Ha azt bírja, akkor a 30 mBar nyomás meg se kottyan neki.
Szerintem a rozsdamentes acél és a réz nem „bántják” egymást, de szerezek „lakóautós” roppantó gyűrűket, meg réz hüvelyeket, biztos ami biztos…[/quote]
Fluidprogress 2000 Kft. Debrecen, Nagy Lajos király tér. Próbáld meg náluk. Ha épp nincs beszerzik neked.
Évek óta náluk vásárolok.2017.03.13.-01:35 #51764A Lokprep tömítőfolyadék profi cucc, az izobutános hűtők préselt kötéseinél is azt használják. Az izobután gyakorlatilag ugyan az, mint a propán, tehát nem árt neki a pb gáz sem. A hűtőkben is létfontosságú a tömítettség, és akár 20 Bar nyomás is lehet a rendszerben. Ha azt bírja, akkor a 30 mBar nyomás meg se kottyan neki.
Szerintem a rozsdamentes acél és a réz nem „bántják” egymást, de szerezek „lakóautós” roppantó gyűrűket, meg réz hüvelyeket, biztos ami biztos…
2017.03.12.-21:36 #51762[quote=”woodoopilot” post=49686]Bejártam az egész várost, de olyan roppantó gyűrűt nem kaptam, mint ami a megbontott gázrendszerben volt. Csak gázkonvektorokhoz való réz roppantó gyűrűket lehet nálunk kapni 120 Ft-ért, de ezeknek kúpos mind a két vége. Vettem pár darabot, gondoltam egy próbát megér.
Próbaképpen egy hollanderbe bekötöttem egy vas, és egy vörösréz csövet, a csatlakozásokat vízbe merítettem, és megnyomtam 3 Bar nyomású levegővel. Ez kb. 100x akkora mint az üzemi nyomás. ……………….[/quote]
Szerintem, ha nem olyan, akkor nem arra találták ki. Lehet, hogy most éppen jó, de nem lehet tudni, hogy mi lesz vele később amikor rázkódik mozog a kocsi. A réz csőbe rézből van a persely is amit a csőbe kell dugni, valamint van egy első nagyobb része ami nekitámaszkodik a csatlakozónak, hogy ne a rézcsövet préseljük oda. Lehet, hogy nem véletlen. Nem tudom, hogy a rozsdamentes anyag, hogyan viszonyul a rézhez és fordítva. A ragasztóval szintén az a baj, hogy nem tudjuk mit csinál. Én igazság szerint nem szeretem az ilyen kisérletezgetéseket, mert ezt már valakik (nálunk okosabbak, vagy tapasztaltabbak) kitalálták és nem véletlenül úgy, ahogy használjuk.
A gáz nem játék egy olyan helyen, ahol a család alszik. Ezek az eszközök nem nagy öszegek, ahhoz, hogy kísérletezgess.2017.03.12.-13:41 #51759Bejártam az egész várost, de olyan roppantó gyűrűt nem kaptam, mint ami a megbontott gázrendszerben volt. Csak gázkonvektorokhoz való réz roppantó gyűrűket lehet nálunk kapni 120 Ft-ért, de ezeknek kúpos mind a két vége. Vettem pár darabot, gondoltam egy próbát megér.
Próbaképpen egy hollanderbe bekötöttem egy vas, és egy vörösréz csövet, a csatlakozásokat vízbe merítettem, és megnyomtam 3 Bar nyomású levegővel. Ez kb. 100x akkora mint az üzemi nyomás. A vas csőnél jól tömített a roppantó gyűrű, viszont a réz csőnél apró buborékok jelentek meg a vízben. A roppantógyűrű kicsit benyomta a réz csövet, gondolom ezért szivároghatott. Nem tudom, ez azért történt, mert mindkét végén kúpos roppantó gyűrűt használtam, vagy az eredti roppantó gyűrű is benyomja a csövet? A régi vascsövekre is eléggé rá vannak szorulva a roppantó gyűrűk, szóval sanszos hogy az eredeti roppantó gyűrűk is benyomták volna a réz csövet.
Azért, hogy ne horpadjon be a réz cső, belenyomtam az elejébe egy 2 cm hosszú 6 x 1-es rozsdamentes acélcsövet. Így már jól tömített a vörösréz csőnél is a gázkonvektor roppantó gyűrű, tartotta a 3 Bar nyomást, és nem buborékolt a vízben a kötés. Nem tudom mennyire barkács megoldás a rozsdamentes acél hüvely, de így jónak tűnik a kötés a nem eredeti roppantó gyűrűvel is. A kérdés az, jó lesz ez így, vagy szerezzek eredeti „lakóautós” roppantó gyűrűket?
Esetleg lehetne még növelni a csatlakozás gáztömörségét a Lokprep tömítő folyadékkal, amit az autók klíma csatlakozóinál és az izobutános hűtők préselt kötéseinél használnak:
http://alaszka.hu/index.php/tartozek/termekek/p8577800ragaszto_l_lokprep_15ml_2017.03.05.-14:34 #51720Én úgy tudom, a magyar jogszabályok miatt, itthon nem lehet engedélyeztetni a diesel-LPG átalakítást. Valahol olvastam erről egy hosszabb cikket, a gond azzal van, hogy bármilyen átalakítás során egyetlen szennyező anyag mennyisége nem növekedhet. A diesel-LPG rendszernek összességében sokkal jobb az emissziója, de a gáz miatt megjelenik egy olyan komponens a kipufogógázban, ami a diesel üzemben nincs, ezért értelem szerűen, abból megnő a szennyezés mértéke. Vannak olyan EU-s tagállamok, ahol csak az összesített emissziót nézik, ott szokták megcsináltatni az átalakítást, és utána már az EU-s forgalmival lehet itthon honosítani a járművet.
2017.03.05.-12:56 #51719Én is gondolkodom a gáz-hybrid autó átépítésen. Már tervezem és leveleztem is erről a (korábbi) autófelügyelettel. Nem zárkóznak el.
istozi2017.03.05.-00:54 #51713A gázrendszerben használt hollanderes, vágógyűrűs csatlakozások az acélcsöveknél tökéletesen tömítenek, de én rézcsőből csináltam a gázrendszert, annál előfordulhat, hogy nem tömít tökéletesen a vágógyűrű. Az izobutános hűtőknél tilos forrasztani a csöveket, ezért azoknál Lokring csatlakozókat használnak. Ezekben is fém tömítőgyűrűk vannak, de a csővégeket be kell kenni egy Lokrep nevű folyékony tömítő anyaggal is.
Esetleg ezt a folyékony tömítő anyagot nem lenne célszerű használni a PB gázrendszerben? Az izobután is hasonló összetételű, mint a propán. A hűtőrendszerben több 100x nagyobb a nyomás, mint a lakóautók gázrendszerében, ha ott megfelel ez a folyékony tömítőanyag, akkor gondolom a pb gázrendszerben sem lenne haszontalan.
2015.05.03.-02:41 #47582[quote=”pez” post=46044]Köszönöm szépen a választ.
Mi az oka, hogy a dízelt nem lehet kizárólag LPG-vel üzemeltetni – ha jól emlékszem a Diesel motor a legkevésbé kényes az üzemanyagra, vagy más akadályozza a tiszta LPG üzemet?
Úgy tűnik félreérthető voltam: az üzemanyag tartályról üzemeltetést úgy értettem, hogy az LPG üzemanyagtankról szeretnék működtetni mindent. A cél a tiszta gázüzem, és ha már úgyis van beépített LPG tank, akkor azt használni minden egyébre is. A mögöttes motiváció elsősorban a már életben lévő és várhatóan szigorodó környezetvédelmi szabályozásoknak megfelelés (pl. London körüli Low Emission Zone), másodsorban a gázüzemmel való spórolás.
MJ: Ideális eset egy elektromos gáz hibrid lenne…[/quote]
A benzines motoroknak van gyújtása, míg a dízeleknek nincsen, hiszen ott a magasabb kompresszió miatt, öngyulladás útján ég el a gázolaj. Némi gáz halmazállapotú LPG bejuttatásával, lehet intenzívebbé tenni a gázolaj égését az öngyújtósokba, de tisztán LPG-vel nem lehet üzemeltetni.
Mivel az LPG tartályokból, folyékony gázt lehet kinyerni, ezért alkalmatlanok a lakóban használt készülékek ellátására. Van aki beépítette a lakójába, és arról használja, de nem üzembiztos, és nem is legális. Komoly üzemzavart tud okozni.
Van egy jó, legálisan használható LPG tartály, ami jó a készülékek üzemeltetésére, azt lehet LPG kutaknál tölteni.2015.05.02.-17:22 #47581[quote=”nemo25″ post=46043][quote=”pez” post=46042]
Van lehetőség arra, hogy egy Fiat Ducatot LPG-re konvertáljunk (meghagyva vagy esetleg teljesen kiküszöbölve a dízelhajtást), és az üzemanyagtankról működjenek a fűtő- és konyhaeszközök (boiler, fűtés, hűtő, főzőlap)?[/quote]Amennyiben benzines motor van benne, lehetséges az LPG üzemre alakítás. Dízel motort, csak kettős üzemre lehet alakítani.
A gázolajos főzőlap, és fűtő-, boiler berendezések, nagyságrendileg, 1.5 milliós költséggel járnak. Hűtőszekrényt, nem tudsz gázolajjal üzemeltetni.[/quote]
Köszönöm szépen a választ.
Mi az oka, hogy a dízelt nem lehet kizárólag LPG-vel üzemeltetni – ha jól emlékszem a Diesel motor a legkevésbé kényes az üzemanyagra, vagy más akadályozza a tiszta LPG üzemet?
Úgy tűnik félreérthető voltam: az üzemanyag tartályról üzemeltetést úgy értettem, hogy az LPG üzemanyagtankról szeretnék működtetni mindent. A cél a tiszta gázüzem, és ha már úgyis van beépített LPG tank, akkor azt használni minden egyébre is. A mögöttes motiváció elsősorban a már életben lévő és várhatóan szigorodó környezetvédelmi szabályozásoknak megfelelés (pl. London körüli Low Emission Zone), másodsorban a gázüzemmel való spórolás.
MJ: Ideális eset egy elektromos gáz hibrid lenne…
2015.05.02.-16:51 #47580[quote=”pez” post=46042]Hello!
Van lehetőség arra, hogy egy Fiat Ducatot LPG-re konvertáljunk (meghagyva vagy esetleg teljesen kiküszöbölve a dízelhajtást), és az üzemanyagtankról működjenek a fűtő- és konyhaeszközök (boiler, fűtés, hűtő, főzőlap)?[/quote]
Amennyiben benzines motor van benne, lehetséges az LPG üzemre alakítás. Dízel motort, csak kettős üzemre lehet alakítani.
Itt olvashatsz róla részletesen:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/03/30/magyar_fejlesztes_gazt_a_dizelbe/http://www.molnarautogaz.hu/hu/dieselgaz
A gázolajos főzőlap, és fűtő-, boiler berendezések, nagyságrendileg, 1.5 milliós költséggel járnak. Hűtőszekrényt, nem tudsz gázolajjal üzemeltetni.
2015.05.02.-14:19 #47579Hello!
Van lehetőség arra, hogy egy Fiat Ducatot LPG-re konvertáljunk (meghagyva vagy esetleg teljesen kiküszöbölve a dízelhajtást), és az üzemanyagtankról működjenek a fűtő- és konyhaeszközök (boiler, fűtés, hűtő, főzőlap)?
2015.04.26.-22:46 #47557Névtelen
Köszi a tippeket!Eddig nem voltam netközelben.
Péntek reggel sikerült truma útmutatót letöltenem,kb. 1,5 perc munkával megoldottam.Azért köszi!Nem medve volt,szúnyog!2015.04.25.-11:24 #47546[quote=”ember a szélben” post=45995]Sziasztok!Sos!Most vásárolt géppel ,a hozzákapott palackkal hajnalban arra ébredtem,gyújt,lobban,majd kialszik,gyújt,lobban…Gondoltam,kifogyott a gáz,hazajöttem
Mikor cseréltem,éreztem,még elég sok van benn,gondoltam,az eleggyel van gond,a hideg miatt(fagypont körül volt aznap éjjel),cseppfolyós maradt a bután(vsgy a propán?mindegy!),ezért nem jött ki az egész.Itthon aztán szépen be akartam tenni a teli palackom,de mint kiderült,más a csatlakozó.Sebaj,gyorsan feldobtam egy szabvány magyar 30mbaros reduktort,a palackházban virított a 30-as matrica,bekapcsoltam,minden ok,pár másodperc ut
an le is nyomtam.DE!Holnap indultunk volna,gondoltam végigpróbálok mindent.De a fűtés lobban,kialszik,lobban,kialszik.Tűzhely,bojlerrész tökéletes,fűtés semmi,csak kapcsolgat.Már nem is lobbaj,csak nyüszög,meg próbálkozik.A befúvón érezni,kis levegőt,nyomna,de csak éppen pöffent egy kis hideglevegőt.Valakinek tippje esetleg?Pár csepp vizet is elenged az elején lévő csövönm[/quote]Szerintem magával a fűtéssel lehet a gond. Mindenképpen keszülékszerelőnek kellene megmutatni. Gázzal én nem játszadoznék. Úgy tudom az Újhelyi úton foglalkoznak ilyennel, és alkatrészük is van ,ha kell.
2015.04.25.-01:32 #47544NagyPapának tökéletesen igaza van. Ne várj ilyen jellegű tanácsokat itt a fórumon. Ki a fene tudja megállapítani, mi lehet a hiba oka? Nem Gyurcsók műsor ez. Távdiagnózist nem lehet felállítani. Neked hozzáértő, szakismeretekkel rendelkező szakira van szükséged, aki ért a Truma készülékekhez.
Egyetlen és kockázatmentes tanácsom az lehet, hogy menj el egy Truma szervizbe![quote=”ember a szélben” post=46000]Reduktor,palack csere sem segít.Piros villog.[/quote]
2015.04.24.-11:18 #47534Ismered a székely mondást? „A medve nem játék”
Nos a gáz sem az! Nagyon sok ötletem lenne, a megoldáshoz, de amit eddig írtál abból arra lehet következtetni, hogy ezt szerintem inkább bízd rá szakemberre, mert: a gázrendszerek között is van nyomáskülönbség, ami ráadásul bizony nem is kicsi, -30 -50 milibar- és ebből még baj is lehet…2015.04.24.-10:23 #47533Névtelen
Reduktor,palack csere sem segít.Piros villog.
2015.04.24.-02:19 #47529Névtelen
Vagy a reduktor enged keveset?De a bojler rész megy,ha feltekerem a termosztátot,rögtön leáll.
2015.04.24.-02:02 #47528Névtelen
Sziasztok!Sos!Most vásárolt géppel ,a hozzákapott palackkal hajnalban arra ébredtem,gyújt,lobban,majd kialszik,gyújt,lobban…Gondoltam,kifogyott a gáz,hazajöttem
Mikor cseréltem,éreztem,még elég sok van benn,gondoltam,az eleggyel van gond,a hideg miatt(fagypont körül volt aznap éjjel),cseppfolyós maradt a bután(vsgy a propán?mindegy!),ezért nem jött ki az egész.Itthon aztán szépen be akartam tenni a teli palackom,de mint kiderült,más a csatlakozó.Sebaj,gyorsan feldobtam egy szabvány magyar 30mbaros reduktort,a palackházban virított a 30-as matrica,bekapcsoltam,minden ok,pár másodperc ut
an le is nyomtam.DE!Holnap indultunk volna,gondoltam végigpróbálok mindent.De a fűtés lobban,kialszik,lobban,kialszik.Tűzhely,bojlerrész tökéletes,fűtés semmi,csak kapcsolgat.Már nem is lobbaj,csak nyüszög,meg próbálkozik.A befúvón érezni,kis levegőt,nyomna,de csak éppen pöffent egy kis hideglevegőt.Valakinek tippje esetleg?Pár csepp vizet is elenged az elején lévő csövönm2015.01.28.-13:53 #46647Köszönöm szépen a segitséget
2015.01.28.-12:40 #46646Budaörsön a gázcsere telepen. A kör alakú felüljárónál jobbra 150 méter, az első lámpáig, ott jobbra, majd ütközésig egyenesen 300 méter, ott balra, az út neki visz a telepnek 500 méter!
2015.01.28.-01:23 #46645[quote=”Gylaci” post=45181]Szia
Ha felém jársz én meg tudom neked tölteni.
Balatonbogláron vagyok.
Üdv GyLaci[quote=”Bgabi58″ post=45179]Sziasztok!
Van két palackom és nem tudom hollehet töltetni.Segitsetek légyszi most vettük tüzhelyel együt de tölteni kéne. 5 literes acélpalack 2 liter töltet a másik 4.73 alu 2 liter töltet .
Ezek vannak rajta.Köszönöm elöre is segitségeteket. :smt217 :meghajol[/quote][/quote]Nagyon szépen köszönöm :smt204 de mostanába bizti nem járunk arra felé 😉 Pesten lakunk és egy kicsit messze van. 🙂
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.