-
IndítottaTémakör
-
2006.11.24.-23:05 #4086
Ennek a kérdésnek a feltevése már a fertőzés első jelei között szerepel, és újra, meg újra visszatérő tünet. 😆
A fórumon több helyen is volt már róla szó, és mivel erre a kérdésre sem lehet olyan választ adni ami mindenki számára egyformán megfelelő ezért nyitottam a kérdésnek ezt a topicot.
Így ezután egy helyre gyűlhetnek a kérdések és a válaszok is.
Segítsünk (még) egészséges embertársainkon. [-o< -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.04.17.-02:46 #55034
[quote=”Kori” post=52696]Sziasztok!
Tapasztalaitok alapján Ti hova javasoltok 12/240v konnektorokat beszereltetni az autóba? Sima ‘dobozos’ járgány lesz.
Persze idővel adja majd magát, meg igényektől függ, de kíváncsi vagyok, hogy miket találtok a leghasznosabbnak.
Igazság szerint felkészülnék előre és megkímélném magam a többszöri barkácsolástól.Köszönöm,
Üdv,Kori[/quote]Én a helyedben, nem a 12 voltos csatikat építeném be, hanem USB aljzatokat. Szinte az összes kütyüt, már arról lehet tölteni, és lényegesen egyszerűbb az életed velük, mert nem kellenek autós töltők, hanem egy sima USB kábellel meg van oldva a történet.
Létezik kombinált is ezekből.
http://www.metroman.hu/termek/142194bpd-bb3-autos-vizallo-szivargyujto-aljzat-usb-vel-1-jpg
Rendelhetsz óccón, arra kicsit többet kell várni, de ugyan azt kapod.
A 230-as konektorokat, szerintem, nem érdemes túl lihegni. Nekünk 2 van beépítve összesen, de azokat sem használjuk, csak minden szökőévben egyszer.
2018.04.16.-12:00 #55027„megkímélném magam a többszöri barkácsolástól.”
Azt úgysem úszod meg.2018.04.16.-02:23 #55022Sziasztok!
Tapasztalaitok alapján Ti hova javasoltok 12/240v konnektorokat beszereltetni az autóba? Sima ‘dobozos’ járgány lesz.
Persze idővel adja majd magát, meg igényektől függ, de kíváncsi vagyok, hogy miket találtok a leghasznosabbnak.
Igazság szerint felkészülnék előre és megkímélném magam a többszöri barkácsolástól.Köszönöm,
Üdv,Kori2018.04.05.-22:57 #54978[quote=”nemo25″ post=52641][quote=”Fish” post=52639]Sziasztok!
Ha már vásárlás, akkor felmerül bennem/bennünk a kérdés, hogy milyen papírok járnak, kellene, hogy járjanak a lakóautóval együtt?
Van, ami alapból ismert és tudott minden autó valaha is vásárolt számára:
– forgalmi
– törzskönyv
– KGFB igazolás
És van, legalábbis szerintem, ami specifikusan járna a lakóautóhoz (pontos megnevezésekkel sem vagyok tisztában):
– ÉV jegyzőkönyv
– gáztömörség vizsgálati jegyzőkönyv
– van egyéb is?
Ha ezt a listát tudnátok pontosítani, azt megköszönném.Illetve a specifikus doksiknak van kötött formája, vagy Jóska ír egy A4-es papírt, hogy „jó jaz úgy!” aztán ennyi?
Tudnátok ezekről formanyomtatványt csatolni? Csak, hogy tudjam, mit kell kérnem és annak hogyan kell kinéznie.Köszönöm
f[/quote]Ezzel az a helyzet, hogy az ÉV jegyzőkönyv, és a gáztömörségi vizsgálat jegyzőkönyve, 30 napig érvényes. Ezekkel lehet vizsgáztatni a lakóautót, amik alapján megkapja 2 évre az alkalmas minősítést. Ebből következik, hogy a vizsga érvényességének a lejártáig, ezek a vizsgálatok érvényesek, majd a következő vizsgára újból el kell végeztetni mindkét ellenőrzést.
Ezek után, már gondolom neked is egyértelmű, hogy felesleges verni az asztalt a jegyzőkönyvek miatt, mert nagy szükséged nincsen rájuk.
Viszont, arra felhívnám a figyelmedet, hogy a forgalmiban szereplő adatoknak alaposan járjál utána, mert lakóautóknál, számtalan esetben szerepel hibás bejegyzés, elírt típusjelölés, rossz súlyadat, ami nem fedi a valóságot.[/quote]Köszönöm, ez így egyértelmű!
f
2018.04.03.-02:30 #54968[quote=”Fish” post=52639]Sziasztok!
Ha már vásárlás, akkor felmerül bennem/bennünk a kérdés, hogy milyen papírok járnak, kellene, hogy járjanak a lakóautóval együtt?
Van, ami alapból ismert és tudott minden autó valaha is vásárolt számára:
– forgalmi
– törzskönyv
– KGFB igazolás
És van, legalábbis szerintem, ami specifikusan járna a lakóautóhoz (pontos megnevezésekkel sem vagyok tisztában):
– ÉV jegyzőkönyv
– gáztömörség vizsgálati jegyzőkönyv
– van egyéb is?
Ha ezt a listát tudnátok pontosítani, azt megköszönném.Illetve a specifikus doksiknak van kötött formája, vagy Jóska ír egy A4-es papírt, hogy „jó jaz úgy!” aztán ennyi?
Tudnátok ezekről formanyomtatványt csatolni? Csak, hogy tudjam, mit kell kérnem és annak hogyan kell kinéznie.Köszönöm
f[/quote]Ezzel az a helyzet, hogy az ÉV jegyzőkönyv, és a gáztömörségi vizsgálat jegyzőkönyve, 30 napig érvényes. Ezekkel lehet vizsgáztatni a lakóautót, amik alapján megkapja 2 évre az alkalmas minősítést. Ebből következik, hogy a vizsga érvényességének a lejártáig, ezek a vizsgálatok érvényesek, majd a következő vizsgára újból el kell végeztetni mindkét ellenőrzést.
Ezek után, már gondolom neked is egyértelmű, hogy felesleges verni az asztalt a jegyzőkönyvek miatt, mert nagy szükséged nincsen rájuk.
Viszont, arra felhívnám a figyelmedet, hogy a forgalmiban szereplő adatoknak alaposan járjál utána, mert lakóautóknál, számtalan esetben szerepel hibás bejegyzés, elírt típusjelölés, rossz súlyadat, ami nem fedi a valóságot.2018.04.02.-19:24 #54966Sziasztok!
Ha már vásárlás, akkor felmerül bennem/bennünk a kérdés, hogy milyen papírok járnak, kellene, hogy járjanak a lakóautóval együtt?
Van, ami alapból ismert és tudott minden autó valaha is vásárolt számára:
– forgalmi
– törzskönyv
– KGFB igazolás
És van, legalábbis szerintem, ami specifikusan járna a lakóautóhoz (pontos megnevezésekkel sem vagyok tisztában):
– ÉV jegyzőkönyv
– gáztömörség vizsgálati jegyzőkönyv
– van egyéb is?
Ha ezt a listát tudnátok pontosítani, azt megköszönném.Illetve a specifikus doksiknak van kötött formája, vagy Jóska ír egy A4-es papírt, hogy „jó jaz úgy!” aztán ennyi?
Tudnátok ezekről formanyomtatványt csatolni? Csak, hogy tudjam, mit kell kérnem és annak hogyan kell kinéznie.Köszönöm
f2018.03.21.-03:07 #54856[quote=”berencsij” post=52524]Szasztok !
Lakókocsi vásárlás előtt vagyok, horgász célra lenne vásárolva.
Brüstner Club 380 lenne a kiszemelt célpont !
Erről a tipusról van valakinek véleménye, esetleg pontos adatokat tudna szolgáltatni !?Üdv.:J[/quote]
Egy jó tanács. Vétel előtt nézesd meg szakemberrel, nehogy pudvarakást vásárolj!!!
A korosabb lakókocsiknál, nem az az első rendű kérdés, hogy kinek mi a véleménye az adott típusról, hanem az, hogy milyen mértékben van beázva, elrohadva a szendvics panel.2018.03.20.-20:13 #54852index Lakókocsi – lakóbuszi fórum , ott kapsz választ
Üdv
2018.03.20.-15:19 #54848[quote=”berencsij” post=52524]Szasztok !
Lakókocsi vásárlás előtt vagyok, horgász célra lenne vásárolva.
Brüstner Club 380 lenne a kiszemelt célpont !
Erről a tipusról van valakinek véleménye, esetleg pontos adatokat tudna szolgáltatni !?Üdv.:J[/quote]
Üdv néked „berencsij”!
:meghajolBizonyára tudod, hogy ez a web site, ahova a kérdésedet feltetted a „Magyar Lakóautó Klub” hivatalos oldala.
Mint a nevében is olvasható mi lakóautósok vagyunk, nem lakókocsisok.
Vannak azért néhányan közöttünk lakókocsisok is, mert mi már tudjuk, hogy a lakókocsisokból lesz -előbb, vagy utóbb- a lakóautós.
Így az alapgondolatból már érthetően, ne tőlünk várd, hogy egy bizonyos lakókocsi típusról mi a véleményünk, mert nekünk elsősorban lakóautókról vannak tapasztalataink.
Infót innen csak akkor tudsz kapni, ha van közöttünk olyan lakóautós aki ezt megelőző életében egy ilyen típusban töltötte szabadidejét.
Ha itt nem kapsz választ, akkor javasolnám a sokkal nagyobb számban lakókocsisokból álló hasonló klubokat, mint pl: MCCC, MHKK, DKK, BKK, stb.. stb.. felkeresni.:sorry
2018.03.20.-01:36 #54846Szasztok !
Lakókocsi vásárlás előtt vagyok, horgász célra lenne vásárolva.
Brüstner Club 380 lenne a kiszemelt célpont !
Erről a tipusról van valakinek véleménye, esetleg pontos adatokat tudna szolgáltatni !?Üdv.:J
2018.03.05.-03:40 #54778[quote=”Kori” post=52457]Sziasztok!
Most nézem az első lakóalkalmatosságot és korábbi hozzászólásban volt már szó a 6m feletti példányokról, hogy bizonyos szempontból azért nehezebb vele közlekedni, parkolni sem egyszerű, plusz néhány kompnál dupla díjat számolnak fel stb.
Eddig odáig jutottunk el, hogy megvan az elgondolt helykiosztás, felszereltség, opciók amiket szeretnénk de kíváncsi lennék a tapasztalatotokra vezetés tekintetében.
Volna valaki, aki mondana pár szót ilyen irányú tapasztalatáról – közlekedési, parkolási tapasztalat pl egy 6,4m-es autóval milyen? Kempingbusz (kastenwagen) a cél (nem integrált vagy félintegrált, nem alkóvos) most nézelődünk, de nem tudunk kibékülni a 6m-es verziókkal, ahol keresztben vannak az ágyak (alkóvos sem kényelmes nekünk). Teljesítményben egy 150-160 LE azt gondolom ideális 3,5t-ig bezárólag.
Vezetéssel nincs gondom, megvan személyautóval az évi kb 55.000 km, Németország, Olaszország, néha Hollandia.
Köszönöm előre is![/quote]Nekem egy 120 pacis, 2.3 XLH3-asom van(6.4m) . A motorteljesítménye, még brutálisan meredek emelkedőkön is elegendő. Autópálya menetben is személyautós teljesítménnyel viszi a bódét. Utazónak a 130 teljesen ideális, de ennél többre is képes, ha szeretnéd.
A parkolás számomra nem nagy kihívás, mindenhol megtalálom a helyem. Ez Kompakt méret a lakóautók között, de azért nem alkalmas minden hely a számunkra sem. Megjártunk már vele magas hegyeket, hágókat, és szűk óvárosokat, már többször behajóztunk vele, és még sehol sem okozott problémát a fel-és leállás.2018.03.05.-02:57 #54776Szia!
Azért éreztem késztetést, hogy meg kell osszam a tapasztalatomat veled röviden, mert én is nemrég kezdtem a lakóautóval történő közlekedést, és a tanulópénzt már megfizettem.
Nekem fontos volt, hogy garázsos legyen a jármű, ezért aztán 7 m fölötti (néhány centivel)
Ma már a különböző kütyük a parkolásban segítenek, így az nem olyan nagy gond.
Megfelelő parkolót találni lakott területen belül – na, az viszont kihívás.
Amit meg kell szokni az a kanyarodás, mivel a hátulja máshol jár, mint a legszebb álmaidban gondolnád.
Elviekben tudtam, azonban készségszinten nem rögzült így sikerült is lekócolnom a hátulját.
Mindezt pár ezer km levezetése után. amikor már azt gondoltam, hogy penge vagyok.
Akkor egy volt buszsofőr mondta, hogy úgy kell vezetni, mint egy buszt, nagy ívekben kanyarodni az elejét mindig kiengedni és a kormánnyal túlfordítani.
Azóta nagyon élvezem a vezetését – az indulást követő pár km után, mert rá kell hangolódni, hogy másképp kell vezetni, mint a BMW – t.
Tehát szerintem az összeszokás után kimondottan kellemes, nem pedig problémás a közlekedés a lakóval.
Ezek lennének az én friss tapasztalataim2018.03.05.-00:46 #54775Sziasztok!
Most nézem az első lakóalkalmatosságot és korábbi hozzászólásban volt már szó a 6m feletti példányokról, hogy bizonyos szempontból azért nehezebb vele közlekedni, parkolni sem egyszerű, plusz néhány kompnál dupla díjat számolnak fel stb.
Eddig odáig jutottunk el, hogy megvan az elgondolt helykiosztás, felszereltség, opciók amiket szeretnénk de kíváncsi lennék a tapasztalatotokra vezetés tekintetében.
Volna valaki, aki mondana pár szót ilyen irányú tapasztalatáról – közlekedési, parkolási tapasztalat pl egy 6,4m-es autóval milyen? Kempingbusz (kastenwagen) a cél (nem integrált vagy félintegrált, nem alkóvos) most nézelődünk, de nem tudunk kibékülni a 6m-es verziókkal, ahol keresztben vannak az ágyak (alkóvos sem kényelmes nekünk). Teljesítményben egy 150-160 LE azt gondolom ideális 3,5t-ig bezárólag.
Vezetéssel nincs gondom, megvan személyautóval az évi kb 55.000 km, Németország, Olaszország, néha Hollandia.
Köszönöm előre is!2018.03.03.-02:55 #54760Nekem nagyon bejött most a UPC mobil előfizetéshez EU országokban havi 5,6 GB méltányos adathasználati keret, persze lehet, hogy ez munkához kevés. A további adathasználat 1.96 Ft/ MB, talán ez se olyan rémes. Általában Németországban érdemes körülnézni a használt lakók piacán, az meg nagyon egyéni, hogy ki mit talál kényelmesnek. Érdemes jó néhány típus elrendezését tanulmányozni.
2018.02.27.-16:31 #54742[quote=”NagyPapa” post=51899]Az én ismereteim szerint, az „M1” kategóriába tartozik minden olyan személygépjármű amely a vezető ülését nem számítva maximum 8 ülőhellyel rendelkezik.
Ebből a szempontból nincs felső súlyhatára, azaz a 16 tonnás MORELLO lakóautó is személyautó, M1 kategóriával bejegyezve.
Az már más kérdés, hogy „C” jogsi kell hozzá!!!Itthon 200,000.- HUF az éves pályamatrica díja és külföldön, ahol van kell a „GO” box rá!![/quote]
Pontosan így van.
Ha egy UniCat-et hozol be, amik általában a 16-24 tonnás 6×6-os meg 8×8-as MAN TGA alvázra épülnek, az is M1 kategória lesz, mert személyszállító gépjármű, és 8+1főnél kisebb. C jogsi fog kelleni hozzá, de a forgalmijában M1 kategória lesz, és személygépkocsiként lesz papírozva.2018.02.27.-00:16 #54728Hát én megnéztem az autopálya.hu honlapon és azt láttam, hogy nem csak a piktogram olyan mint tavaly, de a szöveg is ugyanaz M1 kategória de 3,5 tonna alatt.
Ezek még nem láttak 3,5 tonna feletti M1 kategóriás járművet.
Drukkolok neked Miklós, hogy ez megjelenjen valahol hivatalos formában is, de egyenlőre nem látok a neten változást.
Ahogy Miska mondja az én 5 t lakómat B2 matricával lehet használni, történt ugyanis egyszer, hogy vettem a benzinkúton egy matricát és ennek ellenére jött egy büntetés, ahol feketén fehéren leírták, hogy egy B2 matrica hiányzott és ennek megfelelően valami ordenáré bünti jött ki 2-3 ezer Ft ha izibe kifizetem, de ha 30 nap után akkor fél miller..
Persze meg volt a benzinkúton vásárolt matrica számlája és az azon lévő igen hosszú azonosító szám beolvasása után már a telefonos ügyfélszolgálat is mondta, hogy bent van a matrica a rendszerben, de azért én még leveleztem hetekig, mire válaszoltak, hogy rendszer hiba történt tekintsem a büntit tárgytalannak. Attól féltem, hogy elhúzódik a levelezgetés egy hónapon túlra és, ha mégis bebizonyítják, hogy nem volt matricám pedig volt akkor fizethetek egy fél milliót.
Én nem nagyon merek kísérletezni addig amíg ez valahol egyértelműen nem lesz leírva, mert igen drága játék lehet.2018.02.26.-21:25 #54726[quote=”Atyszucs” post=52275]Az enyém 6.5 tonnás, személyautó, D2-es matrica kell, az éves díja 42.000,- Ft körül. A szlovákoknál pedig sima szgk. matrica, mert lakóautó.[/quote]
[size=5]
:meghajol
:sorry2018.01.01.-től érvénybe lépett módosítás értelmében a 3,5 tonna feletti személyautó kategóriájú a forgalmi „J” mezőjében M1 lakóautók is D2-be kerültek besorolásra!
LaliPapi! Csökkent az útdíjad!! Nemkicsit, nagyon!
hurrá
Addig izgatott a dolog, többek között a németek miatt is, amig utána nem jártam miszerint a jogalkotó is rájött a korábbi besorolás anomáliáira…
hurrá hurrá :kiraly
Vehetek nagyobb járgányt…Csak jelezni szeretném, hogy a jogértelmezés annyira új, hogy a mai napon -bárki megnézi-, még minden piktogram csak és kizárólag a 3,5 tonna alattiakra jelzi a D2 díjkategóriát, azaz a piktogram is hibás!!!
:rohog
[/size]2018.02.26.-15:55 #54713A neten találsz MINI mosógépeket.
2018.02.26.-02:57 #54706[quote=”Szebi” post=52393]Sziasztok! Ismét szeretném megkérdezni, hogy szerintetek 2 személy részére melyik típusú lakóautó lenne a legmegfelelőbb?
Nekünk a hátsó hálós megoldás tetszik. Wc, zuhanyzó és konyha mindenképp szükséges. Tonnában és árban is 3,5 a tető… :cheer: Extra kérdés: mosásra van megoldás? Mosógép a súly miatt kényes ügy… Előre is köszi![/quote]Azt, hogy melyik a legmegfelelőbb, neked kell eldöntened. Nem egyformák az emberek igényei, ezért mindenki saját belátása szerint állítja fel a követelményeket a beszerezni kívánt lakóautóval kapcsolatban. Aztán a kínálat meg a lehetőségek, majd felülírják az igényeket.
A mosást, mosodákban lehet megoldani. Vannak cégek, akik beépítenek mosógépeket a nagy lakókba, de ez mifelénk, már csak a súlykorlátozások, és helyszűke miatt sem fér bele a szekerekbe.2018.02.26.-02:05 #54703Sziasztok! Ismét szeretném megkérdezni, hogy szerintetek 2 személy részére melyik típusú lakóautó lenne a legmegfelelőbb?
Nekünk a hátsó hálós megoldás tetszik. Wc, zuhanyzó és konyha mindenképp szükséges. Tonnában és árban is 3,5 a tető… :cheer: Extra kérdés: mosásra van megoldás? Mosógép a súly miatt kényes ügy… Előre is köszi!2018.02.26.-01:15 #54700[quote=”Miska2″ post=52388]Ez teljesen így van Miklós! Aki elkezdte a témát, neki a forgalmiban szerintem m2 van. Az b2(200ft)
Tavaly ez még működött. Január 1-töl már sajna nem.
Én csupán a núsz. januári változásaira próbáltam felhívni a figyelmet, meg arra, hogy nincs olyan, hogy lakóautó!(d2)
Ja meg sok egyéb figyelemre méltó változásra, ami könnyítheti az életünket.[/quote]Én örülnék neki legjobban, ha ez a kérdés tisztázódna!
Valóban nem létezik olyan kategória, hogy „lakóautó”!
A jármű jellegéhez legfeljebb ezt, mint megjegyzést beírhatják, tudom, hogy egyes esetekben be is írják!
DE! Ez nem egy nemzetközileg elfogadott kategória!
Erről írkáltunk lejjebb, hogy marhára nem érdekli a szerb határőrt, vagy rendőrt egy N1 kategóriába besorolt, de közben átalakított, de M1-be át nem sorolt járgányban egy ilyen magyar nyelvű megjegyzés, miszerint az nem teherautó!
Számára az, igenis az és irány a kamionsor!!
Az újkori mizéria előtt már érvényben volt az a rendelet amely szerint a 3,5 tonnát meghaladó személyautók azaz akár a lakóautók is, útdíj fizetésnél a B2 vagyis a buszokra érvényes besorolási útdíjat kell, hogy fizessék!
LaliPapi (Kálmán Lajos nem olvasod, szólj már hozzá) hossszú évek óta ennek megfelelően veszi a heti, vagy havi matricáit!!
Egyszer nem ilyet vett és azonnal jött neki a bünti..
Az már megint egy kérdés, hogy vajon milyen szinten működik, vagy nem működik az M1 kategóriába sorolt járgányok súly szerinti nyilvántartása??
Lehet, hogy eddig ilyen malőrök miatt nem lettek büntizve a 3,5 tonna feletti lakók!!
Többek között ezen ok miatt is voltak párónknak aggodalmaink a súlyméréssel kapcsolatban is!Ez volt az oka annak is, hogy azt kértem: ezeket a dolgokat ne nagyon feszegessük, akit érinthet az a saját érdekében nagyon járja körbe, mert akár utólag is iszonyatos pótdíjakat kaphat a nyakába.
Hozzá szeretném tenni, írni, hogy lehet, hogy a NUSZ éppen ügyeletes telefonosának fogalma sincs arról amiről mi itt írogatunk!
A nagyon nagy baj az, hogy bármit mondhat az ügyeletes, ettől még a bünti jöhet.
Ez a 3,5 tonna feletti rendeletet jó lenne, ha valaki előkeresné, szerintem legalább 5 éves!!Nagy itt is a zűrzavar, mert a németek évente több tízezer „túlsúlyos” járgánnyal közlekednek az útjainkon, a piktogramok, meg erről egy sort sem írnak nekik….
A német meg nem hülye: ha nincs róla piktogram akkor Ő nem is olyan nehéz..:rohog
Így előállt az a hülye helyzet, hogy a németek akár éves matricát is vehetnek 44 ezer forintért, egy 5 tonnás Hymerre, mi pedig 200 ezret fizethetünk ugyanezért!!!
A jogalkotó ismét nem volt a helyzet magaslatán….
:sorry2018.02.26.-00:25 #54699Ez teljesen így van Miklós! Aki elkezdte a témát, neki a forgalmiban szerintem m2 van. Az b2(200ft)
Tavaly ez még működött. Január 1-töl már sajna nem.
Én csupán a núsz. januári változásaira próbáltam felhívni a figyelmet, meg arra, hogy nincs olyan, hogy lakóautó!(d2)
Ja meg sok egyéb figyelemre méltó változásra, ami könnyítheti az életünket.2018.02.25.-22:55 #54698[quote=”Miska2″ post=52384]Nagyon érdekes a legfrissebb NÚSZ oldal. Nem látok lakóautót sehol, lehet, hogy mégis csak a forgalmiba bejegyzett „J” mező a meghatározó? http://www.nemzetiutdij.hu/articles/article/dijtablazat
Vagy lehet hogy ide van elbújtatva? „D2 díjkategóriaValamennyi olyan gépkocsi, amely nem tartozik egyéb díjkategóriába, és külön jogszabály alapján nem minősül útdíjköteles gépjárműnek.”
A külföldi ezt hogyan fogja értelmezni?
Mai nap telefonon beszéltem a NÚSZ ügyfél szolgálatával, és a következőket mondta: A forgalmi engedély a mérvadó, „J” mező, súly, száll.szem száma, megjegyzés rovat. A tavalyi rendeletet, mely szerint azon gk.ban ,ahol főzési, ill. alvási lehetőség van, az lakóautó, ezt a határozatot 2018.01.01-el. eltörölték.
Ha a „j” mezőbe M2 van jegyezve, akkor busz, és az sajna B2. A hitelesség kedvéért a telefonos beszélgetés azonosítószáma:1750334[/quote]A nemzeti útdíj táblázatban is mindenütt a 3,5 tonna a maximális határ!!
Ezen súlyhatár felett az „M1” azaz a személyautó!! is B2 szerint fizet. Legalább is ezen ideig ez így volt!!Lalipapit kérdezzétek meg (I890)!!
2018.02.25.-19:26 #54697Nem én számoltam ki!
https://e-autopalyamatrica.hu/
Ausztria:Matricaárak személyautókra
2018. január 1-től (3,5 tonnáig):10 napra szóló autópálya-matrica ára: 9 euró
2 hónapra szóló autópálya-matrica ára: 26,20 euró
Éves autópálya-matrica ára: 87,30 euróBelgium: ingyenes, csak a Liefkenshoek alagút díjköteles
Bulgária: matricás rendszer
Dánia: ingyenes, csak az Øresund híd és a Storebælt híd díjköteles
Észtország: ingyenes
Finnország: ingyenes
Hollandia: ingyenes, csak a Westerschelde és a Kil alagút igénybevételéért kell fizetni
Írország: fizetőkapus rendszer
Lettország: ingyenes
Litvánia: ingyenes
Luxemburg: ingyenes
Portugália: fizetőkapus rendszer
Románia: matricás rendszer
Svédország: ingyenes, csak az Öresund híd díjköteles2018.02.25.-18:44 #54696Nagyon érdekes a legfrissebb NÚSZ oldal. Nem látok lakóautót sehol, lehet, hogy mégis csak a forgalmiba bejegyzett „J” mező a meghatározó? http://www.nemzetiutdij.hu/articles/article/dijtablazat
Vagy lehet hogy ide van elbújtatva? „D2 díjkategóriaValamennyi olyan gépkocsi, amely nem tartozik egyéb díjkategóriába, és külön jogszabály alapján nem minősül útdíjköteles gépjárműnek.”
A külföldi ezt hogyan fogja értelmezni?
Mai nap telefonon beszéltem a NÚSZ ügyfél szolgálatával, és a következőket mondta: A forgalmi engedély a mérvadó, „J” mező, súly, száll.szem száma, megjegyzés rovat. A tavalyi rendeletet, mely szerint azon gk.ban ,ahol főzési, ill. alvási lehetőség van, az lakóautó, ezt a határozatot 2018.01.01-el. eltörölték.
Ha a „j” mezőbe M2 van jegyezve, akkor busz, és az sajna B2. A hitelesség kedvéért a telefonos beszélgetés azonosítószáma:1750334 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.