-
IndítottaTémakör
-
2008.07.02.-12:35 #9930
Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.09.17.-03:27 #58092
Ha most kezdeném, ilyet tennék be. Találtam egy magyar oldalon 12 voltost, de nem volt meggyőző a hálózati töltőárama.
[quote=”woodoopilot” post=55399]Nem tudom mennyire macerás egy második generátor beépítése, de ha emellett döntünk, akkor már érdemes megfontolni, hogy a lakótérben 24V-os rendszert építsünk ki. A nagyobb feszültségnek több előnye is van, kisebbek az áramok, emiatt kisebbek a veszteségek, vékonyabb vezetékek is elegendőek, és lehetne használni a kamionokba tervezett 24V-os készülékeket, amiknek az ára sokszor kedvezőbb, mint a 12V-os lakóautós változatnak. Én ugyan nem vagyok híve az inverternek egy csigában, de ha 24V-os rendszerünk van, akkor 230$-ért vehetünk 3 kW-os solar-hibrid invertert is: 12V-os inverterből nem láttam még ilyet:
Ebben az tetszik leginkább, hogy egy készülékbe van integrálva a szinuszos inverter, a napelemes töltésvezérlő, és a hálózati akkutöltő. Bizonyára ideálisabban működnek együtt a részegységek, mintha külön-külön vesszük meg, talán még olcsóbb is így, és a bekötése is biztosan egyszerűbb…[/quote]
2019.09.16.-20:38 #58090Nem tudom mennyire macerás egy második generátor beépítése, de ha emellett döntünk, akkor már érdemes megfontolni, hogy a lakótérben 24V-os rendszert építsünk ki. A nagyobb feszültségnek több előnye is van, kisebbek az áramok, emiatt kisebbek a veszteségek, vékonyabb vezetékek is elegendőek, és lehetne használni a kamionokba tervezett 24V-os készülékeket, amiknek az ára sokszor kedvezőbb, mint a 12V-os lakóautós változatnak. Én ugyan nem vagyok híve az inverternek egy csigában, de ha 24V-os rendszerünk van, akkor 230$-ért vehetünk 3 kW-os solar-hibrid invertert is: 12V-os inverterből nem láttam még ilyet:
Ebben az tetszik leginkább, hogy egy készülékbe van integrálva a szinuszos inverter, a napelemes töltésvezérlő, és a hálózati akkutöltő. Bizonyára ideálisabban működnek együtt a részegységek, mintha külön-külön vesszük meg, talán még olcsóbb is így, és a bekötése is biztosan egyszerűbb…
2019.09.16.-01:27 #58085[quote=”gattila” post=55392] A 6 akksi amit vettem tőled 1000Ft/ darab áron, remekül muzsikál az autóban. Másfél napig megy róluk töltés nélkül a 220 voltos hűtő inverterrel. :meghajol
, [/quote]Örülök, hogy jók lettek, a fagyiskocsiban már gyengék voltak, de ott sokkal nagyobbak az áramok, azt meg nem szeretik a megnövekedett belső ellenállású ólom akkuk. Mondjuk ár érték arányban azokkal az aksikkal nehéz versenyezni, amit nem vittetek el, azt a gyerek leadta a méh-ben, 900 Ft-ot kapott darabjáért. 🙂
Selejtezek most megint 20 db 17 Ah-s akkut, valamelyik tuti megdöglött a pakk alján, mert reggelente időnként büdös volt a garázsban. Ezekben az aksikban nincs biztonsági szelep, amelyik a végét járja, az először felpúposodik, aztán valahol csak kijön belőle a túlnyomás, és olyankor jellegzetes szúrós szaga van. De biztosan lesz még köztük néhány használható…2019.09.16.-00:26 #58083Na, ezért építek be egy második generátort az autóba. Nem tudom van-e 16 V-os fesszabályozó, de diódával gondolom meg lehet „bolondítani” őket. A 6 akksi amit vettem tőled 1000Ft/ darab áron, remekül muzsikál az autóban. Másfél napig megy róluk töltés nélkül a 220 voltos hűtő inverterrel. :meghajol
,
[quote=”woodoopilot” post=55391]Nézegettem tegnap a Nissan Leaf cellákat, egy alu „dobozos” cella kb. 50 Ah kapaciású, és 7,2V névleges feszültségű. Manapság már elég könnyű beszerezni a bontott cellákat, állapottól függően 10-15e Ft között mozog az áruk.
Lakóautóba természetesen sokkal jobb lenne LiFePO4 cellákat beépíteni, de 4 db 200 Ah-s cella kb. 300e Ft nettóban. Mondjuk ezek vadi új cellák, min. 2000-es ciklusszámmal, egy lakóautó árához képest nem olyan vészes az áruk. De a Nissan cellák lényegesen olcsóbbak, egy 200 Ah-s 14,4V-os akkupakkhoz 8 db cella szükséges, ami kb. annyiba kerül használtan, mint egy jobb fajta ólom akku. Viszont a 8 db Nissan cella csak kb. 20 kg!A Nissan cellák töltését kell valahogyan megoldani, mert azokhoz kb.16V kell összesen (4x4V), ami viszont már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének. Az autó villamossághoz nem értek, de a generátort valószínűleg fel lehet „húzni” 16V-ig, az indító akkut pedig lehetne tölteni egy dc-dc konverterrel. Vagy betehetünk indító aksinak is Nissan cellákat, 15-16V-ot egy indítómotornak ki kell bírni, a többi fogyasztót meg el tudja látni egy kisebb dc-dc konverter is. Mondjuk lehet van valami előírás, hogy egy autóba kötelező egy ólom akkut is beépíteni, mert a Nissannál is van egy 12V-os ólom akku, amit a lítium akkuról töltenek. Vagy lehet egy plusz generátort beépíteni a lítium akkunak, esetleg felkonvertálni a 14V-os feszültséget, stb…
Most rendeltem 14 db Nissan Leaf cellát, amiket egy fagyiskocsiba építek be tesztelés céljából, ha azt a terhelést bírják majd, akkor egy lakóautóba bőven jók lesznek. A fagyiskocsikban a savas ólom aksik általában 2 szezont szoktak kibírni, egy lakóautóban még azok is elmennek 5-6 évig is…[/quote]
2019.09.15.-15:45 #58082Nézegettem tegnap a Nissan Leaf cellákat, egy alu „dobozos” cella kb. 50 Ah kapaciású, és 7,2V névleges feszültségű. Manapság már elég könnyű beszerezni a bontott cellákat, állapottól függően 10-15e Ft között mozog az áruk.
Lakóautóba természetesen sokkal jobb lenne LiFePO4 cellákat beépíteni, de 4 db 200 Ah-s cella kb. 300e Ft nettóban. Mondjuk ezek vadi új cellák, min. 2000-es ciklusszámmal, egy lakóautó árához képest nem olyan vészes az áruk. De a Nissan cellák lényegesen olcsóbbak, egy 200 Ah-s 14,4V-os akkupakkhoz 8 db cella szükséges, ami kb. annyiba kerül használtan, mint egy jobb fajta ólom akku. Viszont a 8 db Nissan cella csak kb. 20 kg!A Nissan cellák töltését kell valahogyan megoldani, mert azokhoz kb.16V kell összesen (4x4V), ami viszont már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének. Az autó villamossághoz nem értek, de a generátort valószínűleg fel lehet „húzni” 16V-ig, az indító akkut pedig lehetne tölteni egy dc-dc konverterrel. Vagy betehetünk indító aksinak is Nissan cellákat, 15-16V-ot egy indítómotornak ki kell bírni, a többi fogyasztót meg el tudja látni egy kisebb dc-dc konverter is. Mondjuk lehet van valami előírás, hogy egy autóba kötelező egy ólom akkut is beépíteni, mert a Nissannál is van egy 12V-os ólom akku, amit a lítium akkuról töltenek. Vagy lehet egy plusz generátort beépíteni a lítium akkunak, esetleg felkonvertálni a 14V-os feszültséget, stb…
Most rendeltem 14 db Nissan Leaf cellát, amiket egy fagyiskocsiba építek be tesztelés céljából, ha azt a terhelést bírják majd, akkor egy lakóautóba bőven jók lesznek. A fagyiskocsikban a savas ólom aksik általában 2 szezont szoktak kibírni, egy lakóautóban még azok is elmennek 5-6 évig is…
2019.09.15.-13:42 #58081[quote=”Lovi” post=55386]Más forumokon írfák, hogy egy 10ezer Ft körüli zsebbika 3x beindit egy dízelt.[/quote]
Más fórumokn laposföldről is írnak, de ugyanitt kapható pénisznövelő varázszsó is.
Mindent elhiszünk, ha neten olvassuk. Politikát nem keverem bele.2019.09.15.-10:48 #58080[quote=”woodoopilot” post=55379][quote=”gyusza T3″ post=55366]
Ajándéknak jó (más szopik vele).
üdv,[/quote]Powerbankom nincs, de egyszer már simán beindítottam az autómat egy 2 kg-os elektromos bicikli akkuról. A kocsink akkuja csontra lemerült, mire hazajöttünk egy 2 hetes útról, valószínűleg bekapcsolva maradt a rádió, vagy a belső világítás. A bicikli akkun is elég vékony vezetékek vannak, hiszen nincsenek nagy áramok, a csatlakozó is csak max. 60A folyamatos terhelésre van tervezve, de nem „párolgott el” a vezeték, amíg indítóztam. Ezek a kis lítium akkuk teljesen másképp működnek, mint az ócska ólom akkuk.
Töltögetni sem kell a nem használt lítium akkukat, 2 éve letároltam (az előírás szerint 70%-ra töltve) 16 db 100 Ah-s cellát, egy év alatt 1-2 század V-ot csökkent a feszültségük. Pár havonta rámértem a cellákra, de nem kellett rátölteni egyikre sem.. Egy ólom aksi ennyi idő alatt tönkrement volna az önkisüléstől.[/quote]2kg 60A, ha jól értem nem a hirdetésben szereplől írsz.
2019.09.15.-10:43 #58079[quote=”Tie” post=55385]” gyusza T3 írta:
Ajándéknak jó (más szopik vele).”
A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés, de azért amit mondasz, az általában véve butaság, tájékozatlanság.
Nekem egy Aldis zseb-bikám van, 300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi ducatot simán. A 100% töltésből lement 65-70%-ra.
1.6-os benzinest beindítva kb 2-3 %-ot veszít a töltöttségből, és elfér a kesztyűtartóban.[/quote]
Adott tipusról kérdeztek, tehát nem butaság írásom. Ne általánosítsunk. a zsebakku szóra.
Amúgy fentartásaim vannak továbbra is , a fizikát megb..ni, na az a butaság.2019.09.15.-02:21 #58077Más forumokon írfák, hogy egy 10ezer Ft körüli zsebbika 3x beindit egy dízelt.
2019.09.12.-19:53 #58076” gyusza T3 írta:
Ajándéknak jó (más szopik vele).”
A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés, de azért amit mondasz, az általában véve butaság, tájékozatlanság.
Nekem egy Aldis zseb-bikám van, 300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi ducatot simán. A 100% töltésből lement 65-70%-ra.
1.6-os benzinest beindítva kb 2-3 %-ot veszít a töltöttségből, és elfér a kesztyűtartóban.2019.09.10.-13:11 #58070[quote=”gyusza T3″ post=55366]
Ajándéknak jó (más szopik vele).
üdv,[/quote]Powerbankom nincs, de egyszer már simán beindítottam az autómat egy 2 kg-os elektromos bicikli akkuról. A kocsink akkuja csontra lemerült, mire hazajöttünk egy 2 hetes útról, valószínűleg bekapcsolva maradt a rádió, vagy a belső világítás. A bicikli akkun is elég vékony vezetékek vannak, hiszen nincsenek nagy áramok, a csatlakozó is csak max. 60A folyamatos terhelésre van tervezve, de nem „párolgott el” a vezeték, amíg indítóztam. Ezek a kis lítium akkuk teljesen másképp működnek, mint az ócska ólom akkuk.
Töltögetni sem kell a nem használt lítium akkukat, 2 éve letároltam (az előírás szerint 70%-ra töltve) 16 db 100 Ah-s cellát, egy év alatt 1-2 század V-ot csökkent a feszültségük. Pár havonta rámértem a cellákra, de nem kellett rátölteni egyikre sem.. Egy ólom aksi ennyi idő alatt tönkrement volna az önkisüléstől.2019.09.10.-01:55 #580672019.09.07.-00:02 #58053[quote=”KATAND” post=55363]Ha már szóba került,,milyen zsebbikát érdemes venni,van tapasztalat mit tud egy gyengélkedő dízel aksinál.
erről mi a vélemény 20000 mAh ?
Bővebben:
A hítzenéskarcórát biztosan hangosabbra veszi. Más értelme nincs e földön.Specification
* Color: Blue
* Input: 12V
* Output: 5V1A
* Starting Current: 200A
* Peak Current: 400A
* Capacity: 20000mAh
* Size: 137x77x14mm
Kíváncsi vagyok a kábele mennyire bírja a 200-400A-t. Ránézésre 10 Ampernál már elpárolgott.Ennyi pénzért veszel egy kb 50Ah ólom akkut. Havonta utántöltöd. Akkora dobozokkal járkáltok nem hiszem el, hogy ne férne el bárhol. Az legalább használható dolog.
Ajándéknak jó (más szopik vele).
üdv,2019.09.06.-23:48 #58052[quote=”KATAND” post=55363]Ha már szóba került,,milyen zsebbikát érdemes venni,van tapasztalat mit tud egy gyengélkedő dízel aksinál.
erről mi a vélemény 20000 mAh ?
:rohog
2019.09.06.-17:51 #58051Két Ga-bika megoldja 🙂
[quote=”KATAND” post=55363]Ha már szóba került,,milyen zsebbikát érdemes venni,van tapasztalat mit tud egy gyengélkedő dízel aksinál.
erről mi a vélemény 20000 mAh ?
Attachments:2019.09.06.-10:19 #58049Ha már szóba került,,milyen zsebbikát érdemes venni,van tapasztalat mit tud egy gyengélkedő dízel aksinál.
erről mi a vélemény 20000 mAh ?
2019.09.06.-03:40 #58048Itt van, a második bekötési mód tudja ezt:
http://forex.hu/webshop/levalaszto-kapcsolo
http://forex.hu/images/pdf/levalaszto_kapcsolo.pdf[quote=”NorbiPan” post=55359]Sziasztok
tudnátok tanácsot adni, merre nézelődjek megfelelő akku-őr kütyü után.
nyár elején mélykisütöttem a 270ah ólomaksimat, az újjal szeretnék jobban bánni…keresgélve a fórumon, találtam forex-es javaslatot de bármennyire is kutakodok a weboldalukon nem találok megfelelő eszközt.
a cél: 12v elektromos rendszer leválasztása az aku alacsony feszültsége eseténköszönöm[/quote]
2019.09.06.-00:02 #58047Az indító aksi egy jó rendszernél nem tud lemerülni, de ha mégis lemerülne, egy zsebbika sokkal olcsóbb megoldás, és az még powerbanknak is jó…
2019.09.05.-18:37 #58046Szia!
Ezt nézd meg!
https://www.votronic.de/index.php/de/produkte/peripheriegeraete/batterie-waechter
Üdv:Feri2019.09.05.-17:48 #58045Sziasztok
tudnátok tanácsot adni, merre nézelődjek megfelelő akku-őr kütyü után.
nyár elején mélykisütöttem a 270ah ólomaksimat, az újjal szeretnék jobban bánni…keresgélve a fórumon, találtam forex-es javaslatot de bármennyire is kutakodok a weboldalukon nem találok megfelelő eszközt.
a cél: 12v elektromos rendszer leválasztása az aku alacsony feszültsége eseténköszönöm
2019.09.03.-18:14 #58020Érdekes holmi, most találtam Banggood-on:
https://www.banggood.com/SANU-T202-62400mAh-USB-Outdoor-Portable-Power-Bank-Emergency-Energy-Supply-Mobile-Power-Source-Charger-DC-12V-p-1542850.html62400mAh-s hordozható akksi, 230Wh kapacitással. Tud kinyomni 250Wattot 230V-on is corrected sinus-t csinál.
Vész-vésztartaléknak nem rossz, ha végképp minden lemerült, akkor rádugod a 230-as akksitöltőt, és feltöltöd róla az indítóakksit, aztán onnan a generátor már feltölt mindent.
Nem olcsó, de ha azt veszed, benne van egy inverter is kapásból, és nincs az autóhoz kötve.Vannak persze drágábban nagyobbak is, amik pure sinus áramot csinálnak, meg még nagyobb kapacitásúak, egészen monstre, 120Ah kapacitású, 500W-os pure sine, igaz 400 dollár.
https://www.banggood.com/500W-120000mAh-12V-Portable-Solar-Powered-System-Generator-Pure-Sine-Wave-Emergency-Backup-Home-p-1308290.html?ID=224&cur_warehouse=CN
De ez már kivált egy 100Ah munkaakksit, ÉS egy 1000W-os invertert együtt. Egyre durvább a Li-Ion technika.2019.08.15.-11:36 #57964[quote=”NorbiPan” post=55171]Szia Woodoopilot,
köszönöm a válaszod <3 és sorry a lassú reagálásért, valamiért nem jelzett a fórum a gmail fiókomra
ezer köszönet azért[/quote]
Üdv. 50*23 cm :-)
2019.08.15.-02:36 #57962[quote=”NagyPapa” post=55282][quote=”jocibacsi” post=55278]Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. https://www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottsegjelzo-LCD-12V-24V-36V-4
Köszi a segítséget[/quote]
Jelezni szeretném Laccci-nak is, hogy a link szerinti kütyű a Lithium-Ion-s akkupakkokhoz használható, a mi járgányainkban ilyenek még csak fehér hollóként léteznek, nálunk a „divat” az olmos-savas akkupakkok formájában léteznek. Egy mezei fesz-mérő elegendő erre a célra, pláne, ha tudjátok, hogy max 50%-ig szabadna csak lemeríteni őket, ha hosszú életet vársz el tőlük..
:meghajol[/quote]Nagypapa!
Nem olvastad el a leírást figyelmesen:
Fitment:Code: Suitable for
For L3: 3 string lithium
L4: 4 string lithium
L5: 5 string lithium
L6: 6 string lithium
L7: 7 string lithium
L8: 8 string lithium
L9: 9 string lithium
L10: 10 string lithium
L11: 11 string lithium
L12: 12 string lithium
L13: 13 string lithium
L14: 14 string lithium
P12V: 12V lead-acid
P24V: 24V lead-acid
P36V: 36V lead-acid
P48V: 48V lead-acid
2019.08.14.-21:34 #57960[quote=”jocibacsi” post=55278]Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. https://www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottsegjelzo-LCD-12V-24V-36V-4
Köszi a segítséget[/quote]
Jelezni szeretném Laccci-nak is, hogy a link szerinti kütyű a Lithium-Ion-s akkupakkokhoz használható, a mi járgányainkban ilyenek még csak fehér hollóként léteznek, nálunk a „divat” az olmos-savas akkupakkok formájában léteznek. Egy mezei fesz-mérő elegendő erre a célra, pláne, ha tudjátok, hogy max 50%-ig szabadna csak lemeríteni őket, ha hosszú életet vársz el tőlük..
:meghajol2019.08.14.-20:47 #57959[quote=”jocibacsi” post=55278]Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. https://www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottsegjelzo-LCD-12V-24V-36V-4
Köszi a segítséget[/quote]
Szerintem elég ha a feszültséget látod.
Ha mindenképpen szeretnéd látni %-ban látni akkor Kínából 3$-ért lehet rendelni:
https://www.aliexpress.com/item/4000083472541.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.44905491qRu84E&algo_pvid=26ccb59e-0416-4755-bd6f-7f861a7f8e20&algo_expid=26ccb59e-0416-4755-bd6f-7f861a7f8e20-23&btsid=1faad9f6-c886-4f68-9424-f6408f2d031a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_53Gusztustalanul nagy árréssel dolgoznak a fiúk….
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.