-
IndítottaTémakör
-
2008.07.02.-12:35 #9930
Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.10.10.-23:53 #58156
Evés közben jön meg az étvágy, végül összesen 14 modult csavaroztam össze. Így már kicsit nehéz lett a akku, kb. 50 kg, egyedül le se tudom vinni 🙂
Az akkupakk mérete: 300 mm magas, 220 mm éles, és 480 mm hosszú. A ténylegesen kivehető kapacitás 4,4 kWh, a mikrohullámú sütő 6-7 órán keresztül mehetne róla…
2019.10.08.-19:56 #58153Összeraktam 7 db Leaf modulból egy akkut, rákötöttem egy 1kW-os invertert, amivel egy fűtő ventilátort működtettem. 1-es fokozaton 970-980 W-ot mutatott a fogyasztásmérő, miközben az inverter betápján 1090 W bemenő teljesítményt mértem. Ezek szerint kb. 10% az inverter vesztesége. Nem vészesen sok, de jó tudni…
A 7 db Leaf modul tömege kb. 26 kg, az 1 kW-os fűtőventilátor 1 óra 55 percen keresztül ment róla, akkor kezdett el sípolni az inverter akkuvédelme. Egy hasonló tömegű ólom akku, kb. 30 percig bírna ekkora terhelést.
2019.10.05.-18:37 #58146Vettem 21 db Nissan Leaf akku modult, de csak 14 db-ot tudok beépíteni. Esetleg érdekel valakit ami kimaradt? 10e Ft-ért vettem darabját.
Egy modulban 4 db lítium cella van, 2 sorban, 2 párhuzamosan van kötve. A Leaf modulok 7,2-7,6V névleges feszültségűek, és kb. 50 Ah a kapacitásuk. 4 db-ból lehet összerakni egy 14,4-15,2V/100Ah-s akkut, ami csak 15 kg. Ez 100Ah ténylegesen kivehető kapacitást jelent, nem csak elméleti, mint az ólom akkuknál, amiknél sokszor örül az ember, ha a felét ki tudja venni annak, amit ráírnak.
Az akkupakkhoz kell egy BMS, meg célszerű egy aktív balancert is rákötni, de ezek már nem drága cuccok. Azt viszont ki kell találni, hogyan lehet egy autó generátorral fullra tölteni, mert ahhoz 16,8V kellene. Mondjuk nem kötelező 100%-ra tölteni, én is csak 80-90%-ra szoktram tölteni a lítium akkuimat, mert annyi is elég szokott lenni.
Nálam 48V-os a rendszer, ahhoz 7 modult kell sorba kötni, és 2×7 modulból áll össze az akkupakk, sajnos 3×7 nem fért be.Attachments:2019.10.04.-01:43 #58144Igen. Pontosan. A hideg víz mindig alul menjen be és a meleg mindig felül ki.
2019.10.03.-18:23 #58143És akkor a búvárcső miatt fel kell cserélni a hideg/meleg oldalt? 🙂
[quote=”istozi” post=55448]Az a Hajdú bármikor átszerelhető alsó helyzetűre is![/quote]
2019.10.03.-16:45 #58142Az a Hajdú bármikor átszerelhető alsó helyzetűre is!
2019.10.03.-16:10 #58141Még nincs bekötve a relé és időhiány miatt…. 🙁
[quote=”Srychy” post=55446][quote=”gattila” post=55445]Ha az enyémre gondolsz, az egy 10 literes zárt Hajdú, mosdó fölé szerelhető verzió. A fűtőszál érdekes benne, a fűtőszál valami ilyesmi: https://www.nemsemmi.hu/Futobetet-cekasz-12V-300W-1-bojler-futobetet-szelt A hőfok kapcsolót relézni kell a nagyobb áramok miatt.[/quote]
Kb mennyi idő alatt csinál neked meleg vizet?
(ismerem a képletet, de a tapasztalati eredmény jobban érdekel)
Srychy[/quote]2019.10.03.-15:01 #58140[quote=”gattila” post=55445]Ha az enyémre gondolsz, az egy 10 literes zárt Hajdú, mosdó fölé szerelhető verzió. A fűtőszál érdekes benne, a fűtőszál valami ilyesmi: https://www.nemsemmi.hu/Futobetet-cekasz-12V-300W-1-bojler-futobetet-szelt A hőfok kapcsolót relézni kell a nagyobb áramok miatt.[/quote]
Kb mennyi idő alatt csinál neked meleg vizet?
(ismerem a képletet, de a tapasztalati eredmény jobban érdekel)
Srychy2019.10.03.-13:41 #58139Ha az enyémre gondolsz, az egy 10 literes zárt Hajdú, mosdó fölé szerelhető verzió. A fűtőszál érdekes benne, a fűtőszál valami ilyesmi: https://www.nemsemmi.hu/Futobetet-cekasz-12V-300W-1-bojler-futobetet-szelt A hőfok kapcsolót relézni kell a nagyobb áramok miatt.
2019.10.03.-12:55 #58138Szia
Tudnál linket adni a bojlerről? Engem is érdekel.
Köszönöm
Ozorák István2019.10.03.-03:16 #58136Biztos igazad, van, de ez 25-30 ezerben megállt….
[quote=”woodoopilot” post=55441]Kicsit fura nekem a 12V-ról működő bojler, a gáz sokkal kézenfekvőbb számlmra. A kombikazánunk 10-15 perc alatt felfűti magát, nem sok gázt fogyaszthat.
De egy sima kannában is felmelegszik a víz a napon…[/quote]2019.10.03.-01:34 #58135Kicsit fura nekem a 12V-ról működő bojler, a gáz sokkal kézenfekvőbb számlmra. A kombikazánunk 10-15 perc alatt felfűti magát, nem sok gázt fogyaszthat.
De egy sima kannában is felmelegszik a víz a napon…2019.09.30.-15:06 #5811812 voltos bojlerem van ( 10 literes), választható 100-200-300 watt teljesítménnyel. Menet közben simán fel tudom fűteni, kempingben is 220 voltról. (nagy töltőm van 🙂 ) Hosszabb biwak-nál lehet probléma, de akkor hidegben zuhanyozok….
[quote=”woodoopilot” post=55425][quote=”gattila” post=55417] A bojlerem 300 wattot vesz majd fel fűtés közben, na erre kell a teljesítmény, nem annyira a töltéshez. 5A 220 volton egyébként elég sok amper 12 volton 🙂 [/quote]
12V-os a bojlered, hogy az akkuról akarod működtetni?
Ha sima 230V-os bojlered van, akkor azt a hálózatról célszerűbb működtetni, mint inverterről, ha már úgy is a konnektoron lógsz…[/quote]
2019.09.30.-13:55 #58117[quote=”gattila” post=55417] A bojlerem 300 wattot vesz majd fel fűtés közben, na erre kell a teljesítmény, nem annyira a töltéshez. 5A 220 volton egyébként elég sok amper 12 volton 🙂 [/quote]
12V-os a bojlered, hogy az akkuról akarod működtetni?
Ha sima 230V-os bojlered van, akkor azt a hálózatról célszerűbb működtetni, mint inverterről, ha már úgy is a konnektoron lógsz…
2019.09.27.-12:21 #58115gyusza T3 és Tie,
Kösz a sok önzetlen tanácsot.
Okosabb lettem:):unsure: 😮 =D>2019.09.26.-15:15 #58110[quote=”Tie” post=55418]Tényleg nem volna hülyeség, ha legalább nem hazudtolnád meg saját magadat.
Ezt írod pl: „Kíváncsi vagyok a kábele mennyire bírja a 200-400A-t. Ránézésre 10 Ampernál már elpárolgott.”
„Pontosan azt írtam meg, hogy a 200/400-as kevés,” by TIE
Ez volt az alap kérdés, sikeres megválaszoltad.
köszönöm
Én is erre próbáltam rávilágítani válaszaimban.
A többi tipust nem én hoztam képbe, nem én állítottam párhuzamba, nem én kevertem össze.
Lassan írom, hogy megértsed: a 200/400-as ról adtam véleményt nem másról, nem általánosságokban, nem a 300/600-ról. Ennél nem tudom érthetőbben.a fotelfizikus
2019.09.26.-14:39 #58109Tényleg nem volna hülyeség, ha legalább nem hazudtolnád meg saját magadat.
Ezt írod pl: „Kíváncsi vagyok a kábele mennyire bírja a 200-400A-t. Ránézésre 10 Ampernál már elpárolgott.”
Ránézésre. Direkt nem írtam be, hogy az enyémnek, ami 300/600A-t tud, és mint írtam, simán beindítja a ducatot, pont ugyanilyen kábele van. Valószínűleg a kábelnek nem mondta meg egy magadfajta fotelfizikus, hogy annak már rég el kellett volna párolognia, ránézésre, úgyhogy nem párolgott el, hanem tökéletesen működik. De ezt is nyilván jobban tudod RÁNÉZÉSRE, mint mindenki más, aki rendszeresen használ ilyesmit.
„Elnézést, de te honnan tudod, hogy nem fogtam, nem láttam, nem tudom?”
Onnan, hogy ha fogtál, HASZNÁLTÁL volna ilyet, akkor nem írnál ilyen baromságokat, hogy a kábel elpárolog RÁNÉZÉSRE.
Ha már szövegértés:
[i]
„Vagy csak TIE írta, hogy „A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés” majd „300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi””[/i]Az úgy megvan, hogy az a TIE az pont én vagyok??? Pontosan azt írtam meg, hogy a 200/400-as kevés, de egy tetszőleges 300/600-as már simán elegendő.
A különbség továbbra is az, hogy neked véleményed van ezekről a holmikról, másoknak meg TAPASZTALATA.
[quote=”gyusza T3″ post=55416][quote=”Tie” post=55415]Ahogy megírtam már sokkal korábban, nekem Aldis 300/600-as van. Te meg még semmilyet sem fogtál a kezedben, de jobban tudod, hogy melyik mire képes.
Elnézést, de te honnan tudod, hogy nem fogtam, nem láttam, nem tudom?
Egyáltalán a hangnem.
Véleményt alkottam egy bizonyos valamiről, pontosan meg volt határozva a tipusa, utána mindenki általánosította a zsebakku kifejezésre. Mikor leírtam, hogy csak arról a tipusról alkottam véleményt,egyeseknél kialakult egy szövegértési-értelmezési probléma (kinek nem inge…)
Ezek után, mert megmondók megmondták, hogy ez jó, ajánlom mindenkinek, hisz itt írták a neten. Felelősséget nem vállalok.
Sőt minél kisseb annál jobb, mert olcsóbb.Pár szó még.
KATAND kollégának írt valaki épkézláb választ? Szerintem velem foglakoztok (kivéve a csajos kép)
Vagy csak TIE írta, hogy „A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés” majd „300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi” Itt mondjuk 100-200A a különbség!
Akkor melyikről adsz véleményt? Ezzel nem segíted a kérdezőt.Senki nem merte vállalni a vásárlás támogatását pl. Te sem, de a másik véleményét ügyesen félre lehet magyarázni.
Ez talán nem is szövegértelmezési gond, hanem kötekedés.Ennyi. Béke. Részemről nincs több ebben a kérdésben.
:)[/quote]2019.09.24.-14:22 #58108Ezt a töltőt nem zavarja, ha fogyasztó is rá van kötve a rendszerre töltés közben, így 12 voltos tápként is használható. A bojlerem 300 wattot vesz majd fel fűtés közben, na erre kell a teljesítmény, nem annyira a töltéshez. 5A 220 volton egyébként elég sok amper 12 volton 🙂
[quote=”woodoopilot” post=55409][quote=”gattila” post=55405]Igen, egy napelemes cég árulta. 10-20 amperrel tudott tölteni hálőzatról.[/quote]
Azért 10-20A nem kevés, pláne ha ólom akkud van, azoknál 0,1C-t szoktak akánlani…
Egyébként mikor van szükséged nagyobb töltőáramra? Útközben hol találsz hozzá konnektort? A kempingekben sokszor csak 5A-es biztik vannak a konnektorokon, de ott meg nem kell kapkodni a töltéssel.[/quote]
2019.09.23.-22:33 #58107[quote=”Tie” post=55415]Ahogy megírtam már sokkal korábban, nekem Aldis 300/600-as van. Te meg még semmilyet sem fogtál a kezedben, de jobban tudod, hogy melyik mire képes.
Elnézést, de te honnan tudod, hogy nem fogtam, nem láttam, nem tudom?
Egyáltalán a hangnem.
Véleményt alkottam egy bizonyos valamiről, pontosan meg volt határozva a tipusa, utána mindenki általánosította a zsebakku kifejezésre. Mikor leírtam, hogy csak arról a tipusról alkottam véleményt,egyeseknél kialakult egy szövegértési-értelmezési probléma (kinek nem inge…)
Ezek után, mert megmondók megmondták, hogy ez jó, ajánlom mindenkinek, hisz itt írták a neten. Felelősséget nem vállalok.
Sőt minél kisseb annál jobb, mert olcsóbb.Pár szó még.
KATAND kollégának írt valaki épkézláb választ? Szerintem velem foglakoztok (kivéve a csajos kép)
Vagy csak TIE írta, hogy „A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés” majd „300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi” Itt mondjuk 100-200A a különbség!
Akkor melyikről adsz véleményt? Ezzel nem segíted a kérdezőt.Senki nem merte vállalni a vásárlás támogatását pl. Te sem, de a másik véleményét ügyesen félre lehet magyarázni.
Ez talán nem is szövegértelmezési gond, hanem kötekedés.Ennyi. Béke. Részemről nincs több ebben a kérdésben.
🙂2019.09.23.-19:55 #58106Ahogy megírtam már sokkal korábban, nekem Aldis 300/600-as van. Te meg még semmilyet sem fogtál a kezedben, de jobban tudod, hogy melyik mire képes.
[quote=”gyusza T3″ post=55407][quote=”Tie” post=55406]Neked fenntartásaid vannak, nekem meg egy zsebbikám, ami simán beindítja a 2.5tdi ducatot.
Amid viszont nincsen: tapasztalatod ezeket illetően.Ugye ez van neked, ilyen teljesítményű nem nagyobb, nem más.
https://www.ebay.com/itm/Portable-Mini-Slim-20000mAh-Car-Jump-Starter-Engine-Battery-Charger-Power-Bank/163744876238?hash=item261ff486ce:g:hkAAAOSwW2tdC62J%5B/quote%5D2019.09.20.-00:32 #58099[quote=”gattila” post=55405]Igen, egy napelemes cég árulta. 10-20 amperrel tudott tölteni hálőzatról.[/quote]
Azért 10-20A nem kevés, pláne ha ólom akkud van, azoknál 0,1C-t szoktak akánlani…
Egyébként mikor van szükséged nagyobb töltőáramra? Útközben hol találsz hozzá konnektort? A kempingekben sokszor csak 5A-es biztik vannak a konnektorokon, de ott meg nem kell kapkodni a töltéssel.
2019.09.19.-11:07 #58097[quote=”Tie” post=55406]Neked fenntartásaid vannak, nekem meg egy zsebbikám, ami simán beindítja a 2.5tdi ducatot.
Amid viszont nincsen: tapasztalatod ezeket illetően.Ugye ez van neked, ilyen teljesítményű nem nagyobb, nem más.
https://www.ebay.com/itm/Portable-Mini-Slim-20000mAh-Car-Jump-Starter-Engine-Battery-Charger-Power-Bank/163744876238?hash=item261ff486ce:g:hkAAAOSwW2tdC62J2019.09.18.-23:04 #58096Neked fenntartásaid vannak, nekem meg egy zsebbikám, ami simán beindítja a 2.5tdi ducatot.
Amid viszont nincsen: tapasztalatod ezeket illetően.[quote=”gyusza T3″ post=55388][quote=”Tie” post=55385]” gyusza T3 írta:
Ajándéknak jó (más szopik vele).”
A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés, de azért amit mondasz, az általában véve butaság, tájékozatlanság.
Nekem egy Aldis zseb-bikám van, 300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi ducatot simán. A 100% töltésből lement 65-70%-ra.
1.6-os benzinest beindítva kb 2-3 %-ot veszít a töltöttségből, és elfér a kesztyűtartóban.[/quote]
Adott tipusról kérdeztek, tehát nem butaság írásom. Ne általánosítsunk. a zsebakku szóra.
Amúgy fentartásaim vannak továbbra is , a fizikát megb..ni, na az a butaság.[/quote]2019.09.18.-22:41 #58095Igen, egy napelemes cég árulta. 10-20 amperrel tudott tölteni hálőzatról.
[quote=”woodoopilot” post=55402][quote=”gattila” post=55401]Ha most kezdeném, ilyet tennék be. Találtam egy magyar oldalon 12 voltost, de nem volt meggyőző a hálózati töltőárama.[/quote]
Abban is van napelemes töltésvezérlő?[/quote]
2019.09.17.-14:42 #58093[quote=”gattila” post=55401]Ha most kezdeném, ilyet tennék be. Találtam egy magyar oldalon 12 voltost, de nem volt meggyőző a hálózati töltőárama.[/quote]
Abban is van napelemes töltésvezérlő?
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.