-
IndítottaTémakör
-
2008.07.02.-12:35 #9930
Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.11.04.-03:54 #26525
Névtelen
[quote=”DEP76″:1b935hrn]Köszönöm válaszod, nem féltem csak aggodtam, hogy nem megfelelő a rendszer.
Lenne mégegy kérdésem.
Van egy kisebb 400-800 wattos inverterem. Azt hiszem véletlen fordított polaritásra tettem néhány másodpercre, azóta nem ad semmit. Lehet hogy teljesen kinyírtam, vagy van valami biztosíték benne? Kívül semmit nem látok, kibeleljem?[/quote]
Szinte biztos, hogy van benne valahol egy min 30A-es bizti.
Még akkor is, ha noném a dolog. Nekem is van egy neve nincs valamim, és abban is van bizti. Sztem. szedd szét. A rosszat úgysem lehet elrontani. 🙂2010.11.04.-03:33 #26524[quote=”rlacika”:3btqna49]Ha a generátorod bírja, semmi baj a két külömböző kapacitás miatt.Töltéskor a generátoron levő feszültségszabályzó figyeli és szabályozza a hálozaton levő feszültséget és azt tartja 13,8V-14,3V határok között. Általában a generátorok 500W…vagy efelett vannak egy olyan tipusu kocsiban mint a tied, úgyhogy a plusszterhelést (ami az elindulás után rohamosan csökken) gyűrődés nélkül birják. Ha nagyon igényes vagy akkor beszerzel egy RV töltésszabályzó kapcsolást (van a Falle katalogus kinálatában egy jópár tipus). Az tulajdonképen csak azt fogja tenni hogy amikor beinditod a kocsit egy pár perces késéssel fogja rákapcsolni a beltéri akkut a töltésre, amikor már a kezdeti nagy áramigény megszünik (a generátor legjobban az inditás után van megrángatva, amikor vissza akarja gyorsan tölteni az inditásnál elhasznált nagymennyiségű energiát)és a beállitot feszültséget megtartja menet közben. Ha nem tudod a generátorod erejét…és félted 😀 , akkor a mostani relét egy kapcsolón keresztül bekötve, azt csak az elindulás után pár percel kapcsolod be. Csak fentáll a veszély hogy elfelejted 🙄 . A külön töltőnek még az az előnye is megvan hogy ott ahol 220-ra tudod kötni magadat automatikusan „melegen” tartja mindkét akkudat![/quote]
Köszönöm válaszod, nem féltem csak aggodtam, hogy nem megfelelő a rendszer.
Lenne mégegy kérdésem.
Van egy kisebb 400-800 wattos inverterem. Azt hiszem véletlen fordított polaritásra tettem néhány másodpercre, azóta nem ad semmit. Lehet hogy teljesen kinyírtam, vagy van valami biztosíték benne? Kívül semmit nem látok, kibeleljem?2010.11.04.-03:23 #26523Ha a generátorod bírja, semmi baj a két külömböző kapacitás miatt.Töltéskor a generátoron levő feszültségszabályzó figyeli és szabályozza a hálozaton levő feszültséget és azt tartja 13,8V-14,3V határok között. Általában a generátorok 500W…vagy efelett vannak egy olyan tipusu kocsiban mint a tied, úgyhogy a plusszterhelést (ami az elindulás után rohamosan csökken) gyűrődés nélkül birják. Ha nagyon igényes vagy akkor beszerzel egy RV töltésszabályzó kapcsolást (van a Falle katalogus kinálatában egy jópár tipus). Az tulajdonképen csak azt fogja tenni hogy amikor beinditod a kocsit egy pár perces késéssel fogja rákapcsolni a beltéri akkut a töltésre, amikor már a kezdeti nagy áramigény megszünik (a generátor legjobban az inditás után van megrángatva, amikor vissza akarja gyorsan tölteni az inditásnál elhasznált nagymennyiségű energiát)és a beállitot feszültséget megtartja menet közben. Ha nem tudod a generátorod erejét…és félted 😀 , akkor a mostani relét egy kapcsolón keresztül bekötve, azt csak az elindulás után pár percel kapcsolod be. Csak fentáll a veszély hogy elfelejted 🙄 . A külön töltőnek még az az előnye is megvan hogy ott ahol 220-ra tudod kötni magadat automatikusan „melegen” tartja mindkét akkudat!
2010.11.04.-02:33 #26522[quote=”rlacika”:cp7qr0b6]Ha jol értem akkor a te két akkud párhuzamosan működik? Ha igen akkor feltétlenül be kel épits egy relét a rendszerbe amelyik leválasztja a beltéri akkut a főakkuról amikor a motor nem jár. Máskülömben hoszabb álldogálás után segitség kel az elinduláshoz. Amugy se nagyon áldásos két külömböző kapacitású akksit párhuzamosan kisütni. Ha kel ehez a relézéshez rajz szivesen küldök.[/quote]
Ahogy írtam ,van relé a két akksi között.
Akkor kapcsol ha gyújtásra teszem, ebből adodóan ha leveszem akkor nyitja a két akksit és nem merítem az indítómat.
Csak az aggodalmam abból adódik hogy azt mondta egy hozzáértőként nyilatkozó, hogy nem jó két akksit tölteni főleg ha nem egyformák teljesítményre.
Én eddig úgy tudtam ennek csak teljesítménylevételnél van jelentősége ,mert akkor az egyik erőlködik rátölteni a másikra,ha az merül, nyilván a kisebb. De Istozi válaszából úgy veszem le hogy nem gond ez töltésnél.
Ha a generátorom nem bírja azt miben veszem észre?
A feszültségem stabil 13.5 -13.8 közötti, teljes kilámpázásnál plusz ködlámpák, sem veszek észer semmit.
Csak abból indultam ki hogy a komolyabb gépekben töltésszabályozók vannak. Vagy azok csak a finomabb akksik miatt kellenek? Köszi a válaszokat
Nincs gondom vele csak tényleg nem nagyon értek hozzá és azt hittem ennyire egyszerű nem lehet. Csak asztalos fejjel kigondoltam és kötöztem.2010.11.04.-02:13 #26521[quote=”DEP76″:fbears8i] és egy 40 amperos biztit is betettem a két akksi közé.[/quote]
Ezt nem értem… amúgy mi a gondod vele?
2010.11.04.-02:08 #26520Ha jol értem akkor a te két akkud párhuzamosan működik? Ha igen akkor feltétlenül be kel épits egy relét a rendszerbe amelyik leválasztja a beltéri akkut a főakkuról amikor a motor nem jár. Máskülömben hoszabb álldogálás után segitség kel az elinduláshoz. Amugy se nagyon áldásos két külömböző kapacitású akksit párhuzamosan kisütni. Ha kel ehez a relézéshez rajz szivesen küldök.
2010.11.04.-02:03 #26518[quote=”DEP76″:20s1qfvx]Villamossággal kapcsolatban szeretnék kis segítséget kérni a hozzáértőbbektől.
Nekem jelenleg úgy működik a rendszerem hogy, gyujtás adásnál kapcsol egy relé és, ez ad áramot a töltésnek menet közben. Erről töltöm a fedélzeti akksimat ami egy normál olomsavas 55-ös volt eddig. Nekünk nem is nagyon kell nagyobb ,mert a pár vattos belső világítást és az alkalmankénti vízpumpa motort és a gyerekek dvd-jét kibírta addig amíg mi egyhelyben maradtunk.
De most szeretném kijavítani , mert tudom nem épp ideális ez a megoldás de mi az, azt nem tudom.
Annyit megtettem hogy egy kb 8-mm-es kábelen adom neki a töltést és egy 40 amperos biztit is betettem a két akksi közé.
A kérdésem, hogy áll fel egy ilyen rendszer?[/quote]
Ez egy működő rendszer. Miért akarod bonyolítani? Létezik elektronikua kapcsoló, de az akkor kapcsol át, ha az elsődleges akku (pl. a motor akkuja) fel van töltve. Bár be lehet kötni úgy is, hogy a fedélzeti legyen az elsődleges. Szóval a te megoldásod egyszerre indít, a másik nem. Azt hiszem, hogy ha a generátorod elbírja a két akkumulátor egyidejű töltését (nem túl nagyok az akkuk), akkor jót építettél. De el lehet menni a bonyolításban addig, mint én, ahol 2 generátor van a motorra akasztva.2010.11.04.-00:52 #26512Villamossággal kapcsolatban szeretnék kis segítséget kérni a hozzáértőbbektől.
Nekem jelenleg úgy működik a rendszerem hogy, gyujtás adásnál kapcsol egy relé és, ez ad áramot a töltésnek menet közben. Erről töltöm a fedélzeti akksimat ami egy normál olomsavas 55-ös volt eddig. Nekünk nem is nagyon kell nagyobb ,mert a pár vattos belső világítást és az alkalmankénti vízpumpa motort és a gyerekek dvd-jét kibírta addig amíg mi egyhelyben maradtunk.
De most szeretném kijavítani , mert tudom nem épp ideális ez a megoldás de mi az, azt nem tudom.
Annyit megtettem hogy egy kb 8-mm-es kábelen adom neki a töltést és egy 40 amperos biztit is betettem a két akksi közé.
A kérdésem, hogy áll fel egy ilyen rendszer?2010.04.26.-15:14 #23080Köszi a tanácsokat! Nem veszünk.
2010.04.26.-12:20 #23076[quote=”tsong”:2wulsiws]csak szintentartásra elég.gyakorlatilag semmire[/quote]
Nekunk is van de inkabb vegyel egy tokajit az aran semmire se jo vagy is eleg… :smt061 [-X2010.04.26.-00:20 #23069[quote=”2Ggab”:2q2oym97]Sziasztok!
Mire lehet elég egy 12w-os napelemes akkutöltő. Metroban lesz 14000 Ft-ért.[/quote]
csak szintentartásra elég.gyakorlatilag semmire2010.04.25.-14:54 #23065[quote=”DEP76″:1rtph2dt]Kedves EdGaR barátom cikiznek a származásod miatt.
Ez már diszkrimináció 😛 [/quote]
Neeem 😀 szó sincs erről. Ez nem származás, hanem egy életforma és miután nincs mit tennem felvállalom. 😉2010.04.24.-16:28 #23056[quote=”miska”:34bm4evx]:2010_rohog.gif Ezt még nem hallottam. Lehet, hogy rajtad marad? 😆 [/quote]
Kedves EdGaR barátom cikiznek a származásod miatt.
Ez már diszkrimináció 😛2010.04.24.-12:21 #23042Névtelen
[quote=”EdGaR”:1cdhz352]
Én panelszökevény vagyok[/quote]
:2010_rohog.gif Ezt még nem hallottam. Lehet, hogy rajtad marad? 😆2010.04.24.-11:41 #23037[quote=”somacsek”:2oxq3jib]Mekkora kerted van hogy akkumulátoros fűnyíród van 😯
vagy a lakóba gyep tégla ezt nem mutattad. 😆 [/quote]
Az elő sátor alá gondoltam néhány holdnyi füves területet 😆 persze a közepén egy jó nagy :2010_peca2.gif
Én panelszökevény vagyok, de apósomnak 550 n.öl van, ami többnyire gaz. A fűnyíró ebben az esetben csak azért van, hogy mindez ne érjen derékig.2010.04.24.-11:34 #23035[quote=”EdGaR”:2wg3anom]Én 2 éve egy 12V-os akkumulátoros fűnyíróhoz vettem egy 14W-os napelemes töltőt. Egy 2-3 órás használatban lemerült akku teljes feltöltéséhez 4-5 verőfényes napra volt szüksége. 😕
Aztán számoltam. 55Ah-ás aksi feltöltéséhez 10 óra alatt 5.5A szükséges.
Egy 14W-os (14VA) napelemes cucc 14V-os töltő feszültséggel 1 Amperrel tölt egy óra alatt. Szerintem ez a lakóautóban még a szinten tartáshoz is kevés. De lehet, hogy nem jól számolom. :smt217 [/quote]Mekkora kerted van hogy akkumulátoros fűnyíród van 😯
vagy a lakóba gyep tégla ezt nem mutattad. 😆2010.04.24.-11:23 #23034[quote=”2Ggab”:21c1slsm]Sziasztok!
Mire lehet elég egy 12w-os napelemes akkutöltő. Metroban lesz 14000 Ft-ért.[/quote]
Én 2 éve egy 12V-os akkumulátoros fűnyíróhoz vettem egy 14W-os napelemes töltőt. Egy 2-3 órás használatban lemerült akku teljes feltöltéséhez 4-5 verőfényes napra volt szüksége. 😕
Aztán számoltam. 55Ah-ás aksi feltöltéséhez 10 óra alatt 5.5A szükséges.
Egy 14W-os (14VA) napelemes cucc 14V-os töltő feszültséggel 1 Amperrel tölt egy óra alatt. Szerintem ez a lakóautóban még a szinten tartáshoz is kevés. De lehet, hogy nem jól számolom. :smt2172010.04.24.-11:09 #23033[quote=”2Ggab”:2v2t0n30]Sziasztok!
Mire lehet elég egy 12w-os napelemes akkutöltő. Metroban lesz 14000 Ft-ért.[/quote]Tavaly én is vettem csak egy kicsit drágábbat még nem próbáltam de kíváncsi vagyok a tied hogy szuperál. 🙂
Szerintem egy próbát meg ér mert állítólag akkor is tölt ha nem süt :nap2010.04.24.-10:54 #23031[quote=”2Ggab”:23eng3gu]Sziasztok!
Mire lehet elég egy 12w-os napelemes akkutöltő. Metroban lesz 14000 Ft-ért.[/quote]Ledes világítás?? 😛 de ha elég ideig süt a nap akkor a hiradót is megnézheted.Tényleg.
2010.04.24.-02:22 #23029Sziasztok!
Mire lehet elég egy 12w-os napelemes akkutöltő. Metroban lesz 14000 Ft-ért.2010.03.13.-02:09 #21917[hello!
én 185w-nyi napelemmel+menetközbeni töltéssel honapokig elvagyok nyáron 220v töltése nélkül.a főzésen kivül minden 12-220v a buszban.tv,laptop is megy.igaz van 3kw akku.itt sajna a tetőn sikban vannak nem dönthetően,igy a nyarat kivéve jelentősen csökken a teljesitmény.a hasznos kb 25-30%-ra jön ki sajna.tul kell méretezni ha sokat állsz helyben.üdv tsong2010.02.06.-01:33 #21023[quote=”EdGaR”:2cgiu696]Tudja Valamelyikőtök mi a különbség a monokristályos, a polykristályos és az amorf között? Létezik, hogy egy 36V 180WP napelem töltésvezérlővel közvetlenül aksira köthető? Alapvető hiányosságaim vannak 😳 [/quote]
a szerkezeti különbségeken kívül hatásfokbeli különbségről tudok(néhány %), de csak felszínes ismeretekkel rendelkezem napelemek témában.
igen, töltésvezérlővel akkura csatlakoztatható, de az nem közvetlen, hanem közvetett mód, a napelem és az akksi közt van a töltésvezérlő… 😉
[quote=”LMC”:2cgiu696]előbb a gombot ? 😆 még csak elméleti fázis mint neked a hőszigetelés 😉
András[/quote]
🙂 simán.
legalább már autó van a szigeteléshez, olyan rosszul nem állok… 😀
[quote=”LMC”:2cgiu696]Szóval ha biwakolok, vagy az aksit töltöm és megdöglök a 40 fokban, vagy árnyék és nincs töltés #-o
Tehát marad az agregátor ami tuti 😉 😆
Köszönöm mindenkinek, az ára megy a tankba 😆András[/quote]
hm… csak félig.
szórt fénnyel is működik a történet, csak akkor a 80Watt hasraütve mondjuk feleződik… 🙂ha nézegettél napelemeket, akkor gondolom láttál mindenféle teljesítményadatot is, mint elméleti, gyártó által számított hatásfok, üresjárási feszültség, áramerősség, ugyanez terhelés alatt, azok alapján talán könnyebb a választásban segíteni. 🙂
nem tudom, neked mennyi súlytartalék van az autódon, mert egy 80 wattos szerintem olyan 8-12 kiló lehet, hogy megvan szerelőkerettel és kábellal együtt…
2010.02.06.-01:21 #21022[quote=”LMC”:2z54ylcy]Szóval ha biwakolok, vagy az aksit töltöm és megdöglök a 40 fokban, vagy árnyék és nincs töltés #-o
[/quote]
Vagy árnyék és a drága napelem, ami szórt fénnyel is jól tölt. 😉2010.02.06.-00:41 #210212010.02.06.-00:10 #21020[quote=”GaborApa”:2ti32cue]Most akkor 800 W 14000-ért? =D>
Alku nélkül vevő vagyok! Telerakom a háztetőt is. 8)Komolyra fordítva: bocsi de nem biztos hogy a legolcsóbbal jól jársz.
Tudomásom szerint (de nyugodtan javítson ki bárki) a napelemek között a különbség (teljesítményben) akkor jelentkezik:
– ha nem merőlegesen éri a napfény (vagyis mindig ez van)- más a teljesítmény
– ha nem tűz a nap (szórt fény) – más a teljesítmény (és ide értendő a rárakódott kosz is).
– ha belóg egy faág a felület fölé – más a teljesítnény akár 0 -is lehet egy ráhullott levél megszakítja a cellák folyamatosságát.[/quote]Szóval ha biwakolok, vagy az aksit töltöm és megdöglök a 40 fokban, vagy árnyék és nincs töltés #-o
Tehát marad az agregátor ami tuti 😉 😆
Köszönöm mindenkinek, az ára megy a tankba 😆András
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.