Főoldal Fórumok Lakóautók Akkumulátor

Legutóbb frissítette benojeno 2 years telt el
87angok
540 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #9930
    cv2adi
    Felhasználó

      Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁

    • Szerző
      Válasz
    • #30657
      GaborApa
      Felhasználó

        Sokminden függ a kábelhosszoktól és keresztmetszetektől, de járó motornál az a 12.2V szerintem is nagyon kevés.

        #30656
        rmekler
        Felhasználó

          [quote=”EdGaR”:jiat3kd2]Ha jól értem feltöltötted az akkut 220V-ról. Járó motornál egy jó állapotú generátornak minimum 13,5 és 14,5V felszültséggel kellene tölteni az akkut. Ha fogyasztókat rákapcsolod és fokozatosan csökken az akku feszültség nincs rendes töltésed, vagy cellazárlatos az aksid és azért nem tartja meg a feszültséget. Leállított motornál egy érzékenyebb multiméterrel fogyasztók nélkül nézd meg csökken-e az érték. Még hatékonyabb a cellazárlat vizsgálatra az autóvillamossági szerelők által használatos terhelő villa. Én a helyedben mindenképp szakival ráméretnék.[/quote]
          Lehet, hogy nem voltam egyértelmű. A csökkenés azelőtt volt, hogy visszanyomtam a kisautomatát, utána teljes terhelésen sem csökkent kb. fél óra alatt 12,2V alá a feszültség.

          #30655
          EdGaR
          Felhasználó

            [quote=”rmekler”:19j7rj99]Na valamit próbálkoztam. Ha elindítottam az autót, a feszültség maradt 13.08 volt (220-as feltöltés után ). Ha bekapcsoltam a hűtőt, elkezdett esni szépen lefelé. Az anyósülés alatt találtam egy dobozt, amibe megy be és ki sok-sok kábel, azon volt egy 12V-os automata, azt megnyomtam.
            Utána ha bekapcsoltam a hűtőt, plusz az összes belső fogyasztót ( 12V 21W lámpa, hordozhatő hűtőbox stb. ), a motor járt alapjáraton, a feszültség nem esett 12,2 V alá.
            Megoldottam a problémát 😀 =D>
            Megoldottam a problémát? [-o< [/quote] Ha jól értem feltöltötted az akkut 220V-ról. Járó motornál egy jó állapotú generátornak minimum 13,5 és 14,5V felszültséggel kellene tölteni az akkut. Ha fogyasztókat rákapcsolod és fokozatosan csökken az akku feszültség nincs rendes töltésed, vagy cellazárlatos az aksid és azért nem tartja meg a feszültséget. Leállított motornál egy érzékenyebb multiméterrel fogyasztók nélkül nézd meg csökken-e az érték. Még hatékonyabb a cellazárlat vizsgálatra az autóvillamossági szerelők által használatos terhelő villa. Én a helyedben mindenképp szakival ráméretnék.

            #30654
            rmekler
            Felhasználó

              Na valamit próbálkoztam. Ha elindítottam az autót, a feszültség maradt 13.08 volt (220-as feltöltés után ). Ha bekapcsoltam a hűtőt, elkezdett esni szépen lefelé. Az anyósülés alatt találtam egy dobozt, amibe megy be és ki sok-sok kábel, azon volt egy 12V-os automata, azt megnyomtam.
              Utána ha bekapcsoltam a hűtőt, plusz az összes belső fogyasztót ( 12V 21W lámpa, hordozhatő hűtőbox stb. ), a motor járt alapjáraton, a feszültség nem esett 12,2 V alá.
              Megoldottam a problémát 😀 =D>
              Megoldottam a problémát? [-o<

              #30652
              GaborApa
              Felhasználó

                [quote=”repro”:1nrmq9fh]… szerintem nem lehet nagy gond. …[/quote]
                Szerintem se 😉
                Főleg most, hogy már kiderült, hogy a tüzijáték is akkuról megy 😆

                #30651
                repi
                Adminisztrátor

                  [quote=”rmekler”:1j1tmgnf]Áááááá, köszi megnyugtattál..[/quote]

                  Elnézést,hogy beleírok.. 😆 de szerintem nem lehet nagy gond. A fedélzeti akkuk körül,mellett van egy egész nagy biztosíték azt kéne első körben megvizsgálni. Nekem be volt dugva a falba a szigetelésbe.Amikor kínomban elkezdtem a vezetékeket kirángatni akkor találtam meg és lám 😆 persze,hogy az volt a baj…jó birizgálást.A probléma és az ok hasonló volt.

                  #30650
                  rmekler
                  Felhasználó

                    Áááááá, köszi megnyugtattál. Bár inkább humán beállítottságú vagyok, és embereket gyógyítok, de azért az elektronika sem áll messze tőlem.
                    Talán egyébként én vagyok az oka, mert beépítettem még tavaly egy három pólusú szivargyújtó aljat, közben a csavarhúzó kicsit letestelte a fedélzeti akkut, volt kicsi tűzijáték, nem értem, miért :2010_nemtom.gif .
                    Előtte mintha működött volna 😆 , de az sem biztos, hogy van összefüggés.
                    Norvégiába készülünk július második felében, mert csak akkor tudok szabadulni, addig egy csomó mindent kéne még csinálni. Áll itt egy riasztó, egy DVD lejátszó fejegység, egy tolató kamera 😯 😆 .

                    #30649
                    GaborApa
                    Felhasználó

                      [quote=”rmekler”:25c72l9t]….Ha nem emelkedik a feszültség, akkor mi lehet a baj? A relével van valami gond esetleg?…[/quote]

                      Akkor jön a nyomozás ::keres
                      Lehet biztosíték, lehet relé, szétlazulás, sérült kábel, vagy bármi más.
                      A felderítés lehet 5 perc vagy 5 nap.
                      Ezek az autovillamosság szápségei. :2010_nem_guluszem.gif

                      #30648
                      rmekler
                      Felhasználó

                        Köszönöm a gyors választ GáborApa, reméltem, hogy te is hozzászólsz.

                        Én is valami ilyenre gondoltam, mihelyst ráérek, lemegyek, elindítom az autót és rámérek a fedélzeti akkura.
                        Ha nem emelkedik a feszültség, akkor mi lehet a baj? A relével van valami gond esetleg?
                        Van fedélzeti ellenőrzőm, az egyik irányba nem mutat semmit ( ill. néha igen, néha nem, vagy csak menet közben, de az úgy tűnik, a motor akkuja ) a másik irányban ha nem használok semmit, zöld a LED.

                        #30642
                        GaborApa
                        Felhasználó

                          [quote=”rmekler”:37qyfkz1]Sziasztok!
                          Eddig csak olvasgattam az oldalt, sok hasznos dolgot találva rajta. Most szeretnék segítséget kérni. Autóm egy PeugeotJ5 alvázon Adria 540. Fedélzeti akkumlátora is van, amit egész télen 200V-al töltöttem. Most elindultunk a négy napos ünnepen, és a feltöltött akku ( fedélzeti ) kb. fél óra hűtő ( Electrolux 12V, 220v, gáz )használat után megadta magát, leesett a feszültsége. Menet közben aztán még a kis 12V-os hűtőtáskát is csak úgy tudtam használni, hogy pár percig ment, aztán lekapcsolt, erre én is lekapcsoltam, aztán néhány perc múlva visszakapcsoltam, akkor megint néhány percig ment. A kempingben 220v-ról megint feltöltött, hazafelé már csak a kis hűtőt tettem rá, egy darabig ment, aztán megint jött a játék.
                          Szerintetek mi lehet a baj? Rossz a fedélzeti akku? Nem jó fedélzeti akku generátoros töltése?
                          Egyébként ha elvben tölt a generátor, akkor egy ilyen kis fogyasztó, mint a hordozható hűtőtáska, lemerítheti a fedélzeti akkut?
                          Köszönettel.[/quote]
                          Ebből nekem úgy tűnik, hogy a hűtőd megkapja a töltésről a jelet, viszont az akkumulátorod nem kapja meg a töltést.

                          A hűtő ugyanis (elvileg) figyeli, hogy van-e töltés, és csak akkor hajlandó a 12V-os fűtőszálat használni.
                          Ezt egy külön D+ vagy töltés esetén + árammal szokták megoldani, de sajnos ettől még lehet, hogy az akkudhoz nem jut el a töltőáram.

                          Tehát, először is a töltésedet nézd meg.
                          Ha erre nincs fedélzeti visszajelzésed/műszered akkor is egyszerüen láthatod, ha a fedélzeti akkudra ráteszel egy feszmérőt és megnézed mennyit mutat álló és mennyit járó motornál.

                          Az hogy a hűtődet mennyi ideig tudja egy akku kiszolgálni az nagyban függ az akku állapotától, kapacitásától és persze a hűtő fogyasztásától.
                          Pont a nagy fogyasztás miatt van, hogy az abszorpciós hűtők csak töltés esetén működhetnek áramról.

                          #30641
                          rmekler
                          Felhasználó

                            Sziasztok!
                            Eddig csak olvasgattam az oldalt, sok hasznos dolgot találva rajta. Most szeretnék segítséget kérni. Autóm egy PeugeotJ5 alvázon Adria 540. Fedélzeti akkumlátora is van, amit egész télen 200V-al töltöttem. Most elindultunk a négy napos ünnepen, és a feltöltött akku ( fedélzeti ) kb. fél óra hűtő ( Electrolux 12V, 220v, gáz )használat után megadta magát, leesett a feszültsége. Menet közben aztán még a kis 12V-os hűtőtáskát is csak úgy tudtam használni, hogy pár percig ment, aztán lekapcsolt, erre én is lekapcsoltam, aztán néhány perc múlva visszakapcsoltam, akkor megint néhány percig ment. A kempingben 220v-ról megint feltöltött, hazafelé már csak a kis hűtőt tettem rá, egy darabig ment, aztán megint jött a játék.
                            Szerintetek mi lehet a baj? Rossz a fedélzeti akku? Nem jó fedélzeti akku generátoros töltése?
                            Egyébként ha elvben tölt a generátor, akkor egy ilyen kis fogyasztó, mint a hordozható hűtőtáska, lemerítheti a fedélzeti akkut?
                            Köszönettel.

                            #30287
                            customman
                            Felhasználó

                              [quote=”Utazocica”:4g862x08]Húúúhh, de megkönnyebültem! ::olel 😆 [/quote]

                              :lako

                              #30286
                              Utazocica
                              Felhasználó

                                [quote=”customman”:ttmji3wz]Haragról szó sincs. 8) [/quote]

                                Húúúhh, de megkönnyebültem! ::olel 😆

                                #30285
                                customman
                                Felhasználó

                                  [quote=”Utazocica”:2lfwq7rj]:2010_nevet3.gif Ezt abszolút magamra értettem. Soha máshol nem találtam az akkumulátorokrol ilyen kimeritö és laikusoknak is érthetö felvilágositást mint ezen a honlapon.
                                  :2010_igen_pacsi.gif [/quote]

                                  Haragról szó sincs. 8)

                                  Van itt is egy jó leírás.: http://www.elnagh.hu/akku.php

                                  #30283
                                  Utazocica
                                  Felhasználó

                                    [quote=”customman”:1hb6h0ho]Ugyan felesleges, és jelen esetben teljesen hiábavaló is a védekezésem, de nem én voltam az elkövető. Sajnos testvérem, -akinél az autó is volt fizikailag- nem volt képes többszöri kérésem, könyörgésem ellenére sem legalább havonta ránézni a lakóra. A Biwak leírását jómagam is olvastam, jelentős részét magam is tudtam 23 éves autós múltamból kifolyólag, Persze a ciklikus aksi fogalmát lakóautó tulajdonlása előtt nem ismertem. De jelenleg az autó indítóaksija ami üzemképtelen.
                                    A fő kérdés arra irányult, hogy amennyiben ciklikus aksit (is) kellene vennem, hol tegyem meg, milyet vegyek? Mivel pl a Biwak honlapján szereplő típusok számomra ismeretlenek. Amatőrként ismerek pár márkanevet, de ezeket nem.[/quote]

                                    :2010_megad.gif Sorry, kis félreértés részemröl … 😳 🙁

                                    [quote=”Utazocica”:1hb6h0ho]Ezt még én is teljesen megértettem! 😳 😆 [/quote]

                                    :2010_nevet3.gif Ezt abszolút magamra értettem. Soha máshol nem találtam az akkumulátorokrol ilyen kimeritö és laikusoknak is érthetö felvilágositást mint ezen a honlapon.
                                    :2010_igen_pacsi.gif

                                    #30281
                                    customman
                                    Felhasználó

                                      [quote=”Utazocica”:2yl8twg5]::keres Néz csak ide: Technikai információk az akkumulátorokról.

                                      Ezt még én is teljesen megértettem! 😳 😆 [/quote]

                                      Ugyan felesleges, és jelen esetben teljesen hiábavaló is a védekezésem, de nem én voltam az elkövető. Sajnos testvérem, -akinél az autó is volt fizikailag- nem volt képes többszöri kérésem, könyörgésem ellenére sem legalább havonta ránézni a lakóra. A Biwak leírását jómagam is olvastam, jelentős részét magam is tudtam 23 éves autós múltamból kifolyólag, Persze a ciklikus aksi fogalmát lakóautó tulajdonlása előtt nem ismertem. De jelenleg az autó indítóaksija ami üzemképtelen.
                                      A fő kérdés arra irányult, hogy amennyiben ciklikus aksit (is) kellene vennem, hol tegyem meg, milyet vegyek? Mivel pl a Biwak honlapján szereplő típusok számomra ismeretlenek. Amatőrként ismerek pár márkanevet, de ezeket nem.

                                      #30280
                                      Utazocica
                                      Felhasználó

                                        [quote=”customman”:3d7qebb4]Úgy tűnik a tél, és a gondatlanság meghozta gyümölcsét. Mindkét akku lemerült az indító valószínűleg kuka. Fedélzeti akkunak viszont nem ciklikus van benne. Szóval a lényeg. Akkut kell vennem, de milyet?

                                        Ciklikust hol? Mire figyeljek?[/quote]

                                        ::keres Néz csak ide: Technikai információk az akkumulátorokról.

                                        Ezt még én is teljesen megértettem! 😳 😆

                                        #30279
                                        customman
                                        Felhasználó

                                          Úgy tűnik a tél, és a gondatlanság meghozta gyümölcsét. Mindkét akku lemerült az indító valószínűleg kuka. Fedélzeti akkunak viszont nem ciklikus van benne. Illetve ki tudja, mert az aksit nem ismeri a gugli… Magneti Marelli Run. Szóval a lényeg. Akkut kell vennem, de milyet?

                                          Ciklikust hol? Mire figyeljek?

                                          #26546
                                          DEP76
                                          Felhasználó

                                            [quote=”miska”:3k1qkmi0]Szinte biztos, hogy van benne valahol egy min 30A-es bizti.
                                            Még akkor is, ha noném a dolog. Nekem is van egy neve nincs valamim, és abban is van bizti. Sztem. szedd szét. A rosszat úgysem lehet elrontani. 🙂 [/quote]

                                            Neked lett igazad.SzétszedtemÉs van biztije a pozitív bemenőnél. Bele van forrasztva a panelbe egymás mellé két 30-as ,olyan mint az autóké csak kisebb.
                                            Ezt erkerülendő, most ki fogom vezetni kívülre egy biztitartót csatlakoztatok rá, és kívül látni fogom ha ez megint megesne.
                                            A többinél nem látok semmit , úgy látszik a füst még bent van 😆

                                            #26541
                                            Kerti
                                            Adminisztrátor

                                              [quote=”rlacika”:1wfc1rke]#-o Nem is úgy gondoltam hogy az aksikat kösse össze kapcsolóval…hanem a relébehúzó áramkörét vezérelje vele.
                                              [/quote]
                                              Ha relét vezérled kapcsolóval az szinte ugyanaz, mintha kapcsolót tennél be, mivel bekapcsolva tudod hagyni.

                                              [quote=”rlacika”:1wfc1rke]Sajnos a +D az újabb fajta generátoroknál nincs kivezetve… 🙄 [/quote]
                                              Ilyenkor jó a leválasztó relét használni, mert azzal nem kell D+ keresni, sőt hozzá sem kell nyúlni a jármű gyári kábeleihez. Az újabb fajta autók már nagyon érzékenyek az ilyesmire.

                                              #26540
                                              DEP76
                                              Felhasználó

                                                [quote=”GaborApa”:72d42bbr]na megint megírtam valamit amit nem küldtem el, mert közben zajlott az élet.
                                                szval ugyanazt leírtam mint Kerti 😆
                                                most már benthagyom, ketten együtt már nagyon érthetőek lehetünk :2010_igen_pacsi.gif [/quote]

                                                Igen és köszönöm, ez is igazolja hogy tudjátok mit beszéltek, és ugye igazság csak egy van ,maximim van ami hasonlít.Kösz Rlacika-nak is .
                                                Az invertert majd szétkapom, nem no name, hanem kis blekendekker, remélem gondoltak rám a gyárban és nem füstölt le. Szaga nem volt és pár pillanat alatt kilőtt ,ezért is bízom a biztiben , most már nemsokára kiderül. Ha éjjel is de szétkapom.Kösz Miska.

                                                #26535
                                                rlacika
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Kerti”:lnizsjec]

                                                  Sima kapcsolóval összekötni nagyon nem ajánlatos a két aksit, mert elfelejted szétkapcsolni induláskor és ha a start aksid le van merülve valamiért, akkor a fedélzetiről akar majd áramot felvenni az indító motor. Ha bizti sincs benne akkor a vezeték kigyulladhat.

                                                  [/quote]
                                                  #-o Nem is úgy gondoltam hogy az aksikat kösse össze kapcsolóval…hanem a relébehúzó áramkörét vezérelje vele.Sajnos a +D az újabb fajta generátoroknál nincs kivezetve… 🙄
                                                  @Dep…sajnos nem sok jóval biztat a jövő ami az invertert illeti. Akármilyen gyors is legyen a beszerelt biztositék…általában amig leég adigra az elektronika már elfüstölt 🙁 . Ha csak véletlenül a gyártó nem szerelt bele védődiodát is….akkor még van valami reményed [-o<

                                                  #26529
                                                  GaborApa
                                                  Felhasználó

                                                    na megint megírtam valamit amit nem küldtem el, mert közben zajlott az élet.
                                                    szval ugyanazt leírtam mint Kerti 😆
                                                    most már benthagyom, ketten együtt már nagyon érthetőek lehetünk :2010_igen_pacsi.gif

                                                    #26528
                                                    GaborApa
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”DEP76″:2tseboin]Ahogy írtam ,van relé a két akksi között.
                                                      Akkor kapcsol ha gyújtásra teszem….[/quote]

                                                      Ha jobbat akarsz akkor ne a gyújtás alapján kapcsold össze a két akkut.

                                                      1. lehetőség: A jelenlegi cuccodhoz képest legolcsóbb is és a legkorrektebb, ha a relédet a D+ jelről vezérled. Ezt a generátor adja és csak olyankor jelenik meg rajta feszültség amikor a generátor már tölt. + kapocsra kell kötni.

                                                      A jelenlegi gyújtásvezérelt rendszered indítózáskor a fedélzeti akkut is használja. Ez mindaddig nem nagy probléma amíg a startakkud rendben van, de ha az gyenge, akkor az önindító a fedélzetitől veszi az energiát. Ilyenkor remélhetőleg csak a biztosítékod fog elfüstölni.

                                                      2. lehetőség ha nem találod a D+ jelet akkor feszültség alapján vezéreld.
                                                      Ha már jár a motor, tölt a generátor akkor magasabb a feszültség a rendszeredben. Ezt használhatod a kapcsolas vezérlésére egy ilyen leválasztó kapcspolóval.

                                                      a komolyabb gépekben töltésszabályozók vannak. Vagy azok csak a finomabb akksik miatt kellenek?

                                                      Az akkuknak (nem csak a finobbbaknak) a legjobb a vezérelt töltés, de azt úgyis csak a mondern hálózati töltők tudják biztosítani. Ott töltési ciklusszakaszok vannak változó feszültség és áramerősséggel. Tehát ez egy másik téma.

                                                      Ha a generátorom nem bírja azt miben veszem észre?

                                                      A generátor ilyen szempontból olyan mint a processzorok. Füsttel működnek. Ha kijön a füst, akkor nem működnek tovább. 8)
                                                      Komolyan: ezen ne aggódj egy fedélzeti akku töltését minden autó generátora elviseli. Az akku max 10-15 A áramot tud felvenni, ha nagyon le van merülve. ennyi tartalék minden generátorban megvan.

                                                      #26526
                                                      Kerti
                                                      Adminisztrátor

                                                        [quote=”DEP76″:8x73xlyz]….A kérdésem, hogy áll fel egy ilyen rendszer?[/quote]

                                                        Az eredeti rendszered elvileg jó, ha megfelelő anyagokat használtál benne, annyi kiegészítéssel, hogy ha simán gyújtásra van kötve a relé ami összeköti a rendszert az nem jó, mert így még a töltés előtt összekapcsolódnak és az indító motor a fedélzeti aksiról is vehet fel áramot arra pedig biztos, hogy alkalmatlan az összekötő vezeték. A relé vezérlését vagy D+ -ra kell kötni (ezen csak akkor van 12V, ha a generátor tölt), vagy töltőfeszültségre működő relét kell betenni és akkor nem kell a D+ keresgetni. Ez úgy működik, hogy sima 12V-ra nem húz be csak 13.4V-ra és 12,8V-nál elenged.

                                                        Sima kapcsolóval összekötni nagyon nem ajánlatos a két aksit, mert elfelejted szétkapcsolni induláskor és ha a start aksid le van merülve valamiért, akkor a fedélzetiről akar majd áramot felvenni az indító motor. Ha bizti sincs benne akkor a vezeték kigyulladhat.

                                                        A rendszer felépítése:
                                                        Két akkumulátort össze kell kötni párhuzamosan legalább 6mm

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 426-450 / 540

                                                      You must be logged in to reply to this topic.