Főoldal Fórumok Lakóautózás Vonóhorog

Legutóbb frissítette Névtelen 13 years, 7 months telt el
12angok
34 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #24344
    LMC25
    Felhasználó

      Ez a két dolog kissé furán hangzik itt együtt ellenben engem most e 2 dolog foglalkoztat : Kérdés : Melyik cég-kft -tól tudok vásárolni blue-kem WC adalákot postán utánvéttel ?
      2.Egy C 25 -re melynek 3100 kg os összsúly van a forgalmijába bejegyezve milyen súlt vontathatok ?
      Forgalmiban szereplő számok :
      3100
      1750
      1500
      Sajnos nem tudom hogy mi mit jelent és felszeretnék szereltetni rá egy horgot hogy vontathassak C + E kateg -val egy trélert egy veterán autóval kiállitásokra-k.b 1500 kg a veterán összsúlya és 600 a tréleré.
      Köszi a segitségeteket ! 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄

    • Szerző
      Válasz
    • #24370
      DEP76
      Felhasználó

        [quote=”fischer”:3sqa93uv]NKH link a B-jogsiról

        …és a B+E-ről.

        a vontatható tömeghatárról még keresem a törvényt, vagy hiteles leírását.[/quote]

        Nem akarok vitát, de a Köhém rendelet azt szabályozza hogy a jogsid mire jó és nem azt hogy az adott autóval mit húzhatsz. A vontatási tömeget mindíg a gyártó adja meg, ezeket írják rá a kis lapocskákra a kocsiba.
        Pl : nekem lehetne 2.3 at húzni a kocsimmal de a jogsim ezt alul írja, mivel B, így csak 1830 kg önsúllyal 1670 max terhelést húzhatnák de még levonják a vonó jármű terhelését ami 1 tonna. Itt a jogsi a bibi.
        De ha ezen esetben a B-E jogsi feljogosíthatná az általad írt 3100 kg alatti vontatásra , itt a gyári adat számít , mert mindíg a kisebb értéket kell figyelembe venni, a forgalmi és a jogsi egyeztetésénél. Nem annyira egyszerű hogy csak teszek egy komolyabb horgot. A gyári adat megadásánál figyelembe veszik a fékrendszer teljesítményét ,alváz szilárdságát , motorteljesítményt, önsúly arányt, vonohorog rögzítés helyét és módját. Ezek alapján adnak egy értéket, kissebb is lehet mint az önsúly, vagy Land Roveréknél és Navarráéknál Pl: 3.5 tonna is lehet, hála a masszív alváznak és a bivaly mociknak, gondolom a fékjük se rosszabb.

        DEP76

        #24365
        fischer
        Felhasználó

          NKH link a B-jogsiról

          …és a B+E-ről.

          a vontatható tömeghatárról még keresem a törvényt, vagy hiteles leírását.

          #24358
          fischer
          Felhasználó

            [quote=”DEP76″:9eqb11td]Az egy 1990- es KÖHÉM- rendelet amit rég felül írtak uniónak hála. Ezért kerültek ki a megmaradt de még jó Liaz-ok Afganisztánba mert visszaminősítették a motorteljesítményük miatt a hasznos terhüket és így nem érte meg velük fuvarozni, mert csak fele teherrel mehettek mint előtte. Érintettek voltunk onnan tudom.
            DEP76[/quote]

            hm…
            személyautó vontatási határairól beszélgetünk elvileg és a friss törvényről, legalábbis én.

            [quote=”istozi”:9eqb11td]Ennek a szerelvénynek a vezetéséhez már C+E jogosítvány kell.[/quote]

            a törvény szerint mivel a vonó jármű személyautó és B kategóriával vezethető, a szerelvény is B-vel kezdődik majd, csak kell a nehézpótkocsira szóló jogosítvány is hozzá, emiatt a minimum elvárás B+E.

            u.i.: a 600 kilós trailert én is sokallom, de ha az van, akkor „azzal kell főzni”.
            na meg, ha zárt trailer, akkor egyből értelmet nyer a tömege és jogos, értékes autót én is így szállítanék a helyében.

            #24357
            istozi
            Felhasználó

              A 3100 kg össztömegű autódat le lehet vizsgáztatni 2325 kg össztömegű vontatmány mozgatásához (a megengedett össztömeg 75 %-a). Ennek a szerelvénynek a vezetéséhez már C+E jogosítvány kell.
              A síma B jogosítvány 3500 kg-os vontatóból és max 750 kg-os utánfutóból álló szerelvény vezetését teszi lehetővé.
              Magánvélemény: érdemes lenne átnézni azt az utánfutót súlycsökkentés szempontjából. A 600 kg rengeteg. Biztosan lehetne csökkenteni!
              Vélemény 2: Ha ilyen, hosszabb távra szóló kérdés eldöntés előtt állsz, akkor alaposabban nézz utána a dolgoknak. Itt, a fórumban kapott válaszok nem elég részletesek, nem is mindig pontosak.
              Ha kéred, prívátban küldök pár anyagot a saját átalakítási kérelmemből.
              istozi

              #24356
              DEP76
              Felhasználó

                [quote=”fischer”:3rt7zssa]a törvény ezt határozza meg maximumként, azért írtam ezt.[/quote]

                Az egy 1990- es KÖHÉM- rendelet amit rég felül írtak uniónak hála. Ezért kerültek ki a megmaradt de még jó Liaz-ok Afganisztánba mert visszaminősítették a motorteljesítményük miatt a hasznos terhüket és így nem érte meg velük fuvarozni, mert csak fele teherrel mehettek mint előtte. Érintettek voltunk onnan tudom.
                DEP76

                #24355
                fischer
                Felhasználó

                  [quote=”DEP76″:1t4njg82]Ez nem ilyen egyszerű hogy 3100 kg. A max vontatási súlyhatárt egy bizonyos szorzó adja meg amit minden tipusnál jeleznek a gyártók, eddig szerelheted max a vonohorgot, vagy ez alá. Úgy tudom az önsúly és a motorteljesítmény alapján állapítják meg ezt a súlyhatárt, és ezt bizonyos kód tartalmazza is minden tipusnál. A kérdező ha jól értem azt írta nincs jelenleg vonóhorga. Szerintem ezeket az adatokat írta ki nekünk.
                  DEP76[/quote]

                  a törvény ezt határozza meg maximumként, azért írtam ezt.

                  #24354
                  DEP76
                  Felhasználó

                    [quote=”fischer”:3tt1e22k]3100 kilós össztömegű lakóautóval maximum 3100 kilónyi vontatmányt vontathatsz.
                    mivel az 6200 kilogramm együtt, tehát több, mint 3500 kilogramm, B+E kategóriákkal kell rendelkezned hozzá.

                    a forgalmiban a második lapon, vagyis az első hajtás alatt az O kódnál kell nézned a O.1 és az O.2 – nél szereplő számot.
                    a kisebbik a fékezetlenül vontatható össztömeget jelenti, a nagyobbik pedig a ráfutófékes utánfutó maximálisan vontatható össztömegét.

                    ha 2100 kilogrammot akarsz vontatni, a most általad beírt számok alapján hivatalosan nem lehet, ha tényleg ezek a vontatási súlykorlátai az autódnak.
                    új horgot kell rá tetetned, ami tudja a számodra szükséges tömeget a műbizonylatában és azzal újra kell vizsgáztatnod.
                    a 3100 kilogramm és a 2100 kilogramm együtt meghaladja a 3500-at, emiatt kell az E kategória is.
                    Ha C+E-d van, akkor csak a horgot kell rendezned.[/quote]

                    Ez nem ilyen egyszerű hogy 3100 kg. A max vontatási súlyhatárt egy bizonyos szorzó adja meg amit minden tipusnál jeleznek a gyártók, eddig szerelheted max a vonohorgot, vagy ez alá. Úgy tudom az önsúly és a motorteljesítmény alapján állapítják meg ezt a súlyhatárt, és ezt bizonyos kód tartalmazza is minden tipusnál. A kérdező ha jól értem azt írta nincs jelenleg vonóhorga. Szerintem ezeket az adatokat írta ki nekünk.
                    DEP76

                    Most néztem hogy az új mitsu 2700 kilót vontathat, az enyém pedig csak 2300 -at pedig az önsúlyunk és az összsúlyunk ugyanaz csak a moci teljesítmény nem. Önsúly 1810 kg tehét húzhat felette is, megfelelő papír birtokában, de ha nagy önsúllyal gyenge a motor pl: szívódiesel, akkor fordítottis lehet az arány.

                    #24349
                    fischer
                    Felhasználó

                      [quote=”LMC25″:2g6v6xqc]Ez a két dolog kissé furán hangzik itt együtt ellenben engem most e 2 dolog foglalkoztat : Kérdés : Melyik cég-kft -tól tudok vásárolni blue-kem WC adalákot postán utánvéttel ?
                      2.Egy C 25 -re melynek 3100 kg os összsúly van a forgalmijába bejegyezve milyen súlt vontathatok ?
                      Forgalmiban szereplő számok :
                      3100
                      1750
                      1500
                      Sajnos nem tudom hogy mi mit jelent és felszeretnék szereltetni rá egy horgot hogy vontathassak C + E kateg -val egy trélert egy veterán autóval kiállitásokra-k.b 1500 kg a veterán összsúlya és 600 a tréleré.
                      Köszi a segitségeteket ! 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 [/quote]

                      3100 kilós össztömegű lakóautóval maximum 3100 kilónyi vontatmányt vontathatsz.
                      mivel az 6200 kilogramm együtt, tehát több, mint 3500 kilogramm, B+E kategóriákkal kell rendelkezned hozzá.

                      a forgalmiban a második lapon, vagyis az első hajtás alatt az O kódnál kell nézned a O.1 és az O.2 – nél szereplő számot.
                      a kisebbik a fékezetlenül vontatható össztömeget jelenti, a nagyobbik pedig a ráfutófékes utánfutó maximálisan vontatható össztömegét.

                      ha 2100 kilogrammot akarsz vontatni, a most általad beírt számok alapján hivatalosan nem lehet, ha tényleg ezek a vontatási súlykorlátai az autódnak.
                      új horgot kell rá tetetned, ami tudja a számodra szükséges tömeget a műbizonylatában és azzal újra kell vizsgáztatnod.
                      a 3100 kilogramm és a 2100 kilogramm együtt meghaladja a 3500-at, emiatt kell az E kategória is.
                      Ha C+E-d van, akkor csak a horgot kell rendezned.

                      #24348
                      DEP76
                      Felhasználó

                        [quote=”LMC25″:2yxcq70j]Ez a két dolog kissé furán hangzik itt együtt ellenben engem most e 2 dolog foglalkoztat : Kérdés : Melyik cég-kft -tól tudok vásárolni blue-kem WC adalákot postán utánvéttel ?
                        2.Egy C 25 -re melynek 3100 kg os összsúly van a forgalmijába bejegyezve milyen súlt vontathatok ?
                        Forgalmiban szereplő számok :
                        3100
                        1750
                        1500
                        Sajnos nem tudom hogy mi mit jelent és felszeretnék szereltetni rá egy horgot hogy vontathassak C + E kateg -val egy trélert egy veterán autóval kiállitásokra-k.b 1500 kg a veterán összsúlya és 600 a tréleré.
                        Köszi a segitségeteket ! 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 [/quote]

                        Nem tudom ha a forgalmidban megnézed ezek a számok kódok mellé vannak írva, de az enyémben az egyik lap alján meg van írva hogy mit jelentenek. Az enyémben a kódok fék nélküli és fékezett vontatási maximumokat írnak, de az nyugtalanít hogy nincs akkora adat a tiédben ami neked megfelelne.
                        DEP76

                      9 hozzászólás megtekintése - 26-34 / 34

                      You must be logged in to reply to this topic.