-
IndítottaTémakör
-
2009.06.04.-03:18 #14828
A 19 éves használt lakóautó átnézésekor a foglalózás előtt láttam a:
1. a beázást
2. a törött szélű ablakot
A átvételekor derült ki még néhány apróság:
3. hiányzik a melegvíz bojler
4. a víztartályban benzin van
Utóbbi két tényező az árat természetesen nem befolyásolta.Kérdések:
1. hol érdemes megcsináltatni a beázást?
(esetleg érdemes-e házilag nekiállni?)
2. hol lehet normális áron új vagy bontott ablakot venni?
3. hol lehet normális áron új vagy bontott gázbojlert venni?
4. hogyan szedem ki a víztartályból a benzint és a szagot
(esetleg érdemes-e kicserélni?)Előre is köszönöm az ötleteket!
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.04.07.-15:50 #22412
[quote=”EdGaR”:ah172oam]Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a tisztavíz tartály feltöltését követően szoktatok valamilyen tablettát, vízlágyítót vagy fertőtlenítőt használni?
Azért kérdezném, mert a kerti csapon csak kút vizet tudok tölteni és nálunk igen kemény a víz és nem tudom mennyire szokott vízkövesedni a bojler, vagy szennyeződik a tartály.
Amit a medencékhez árulnak fertőtlenítőt az lehet megoldás… és van-e értelme? Köszönöm előre is.[/quote]
Vannak vízfertőtlenítő vegyszerek a katalógusban.
Ha nem kaptál, akkor Martfűn adok.2010.04.07.-15:33 #22411Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a tisztavíz tartály feltöltését követően szoktatok valamilyen tablettát, vízlágyítót vagy fertőtlenítőt használni?
Azért kérdezném, mert a kerti csapon csak kút vizet tudok tölteni és nálunk igen kemény a víz és nem tudom mennyire szokott vízkövesedni a bojler, vagy szennyeződik a tartály.
Amit a medencékhez árulnak fertőtlenítőt az lehet megoldás… és van-e értelme? Köszönöm előre is.2010.01.11.-12:56 #19937[quote=”nemo25″:3p60nfkc]Hali!
Egyet értek Attilával.Kerülni kell a szilikon alkalmazását.
A szilikon ha elválik a tömítendő felülettől akkor az soha többé nem tapad vissza, ezálltal nem tölti be a feladatát.És elhiheted, elöbb utobb el fog válni a folyamatos rázkódástól. A másik gond hogy a szilikon szinte eltávolíthatatlanul ott marad a felületen, és soha többé nem fog tisztességesen hozzáragadni semmi.Igaz vannak már olyan vegyszerek amik eltávolítják a szilót, de ezek sem 100%-osak, és aranyárban mérik.Ha viszont mégse válik el,és éppen azt akarod megbontani, na akkor tuti hogy nem tudod szétszedni.Ja és a penészt sem tudod kiküszöbölni. A megfelelő megoldás a plasztikus tömítő.Az mindíg ragad, és bontható is.Ez lehet butyl-szalag, vagy kartusos tömítőpaszta, amit kédergumis(Lada, I-es Golf, stb.)szélvédőknél alkalmaznak. Lehet szürke vagy egy kicsit erősebb fekete.Autófényező szakboltokban, vagy lakós-kempinges boltban lehet kapni círka 2 darab ropogós ezresért.Szoktak még használni szilikonmentes vízálló ragasztót, a müanyag idomok illesztésénél.De ha megnézel egy gyári szekeret, akkor tuti hogy nem találsz szilót. Nem véletlenül. :smt039 Nemo[/quote]köszönöm! 🙂
2010.01.11.-06:59 #19932[quote=”fischer”:3v9kk0zj]Kedves Attila!
Megtennéd, hogy leírod nekem/nekünk, a szilikonos tömítők miért jelentik a legrosszabb választást az alkóv frontoldali ablak tömítéséhez?
Milyen járműtechnikai tömítőanyagot javasolsz?
Üdv!
Fischer[/quote]
Hali!
Egyet értek Attilával.Kerülni kell a szilikon alkalmazását.
A szilikon ha elválik a tömítendő felülettől akkor az soha többé nem tapad vissza, ezálltal nem tölti be a feladatát.És elhiheted, elöbb utobb el fog válni a folyamatos rázkódástól. A másik gond hogy a szilikon szinte eltávolíthatatlanul ott marad a felületen, és soha többé nem fog tisztességesen hozzáragadni semmi.Igaz vannak már olyan vegyszerek amik eltávolítják a szilót, de ezek sem 100%-osak, és aranyárban mérik.Ha viszont mégse válik el,és éppen azt akarod megbontani, na akkor tuti hogy nem tudod szétszedni.Ja és a penészt sem tudod kiküszöbölni. A megfelelő megoldás a plasztikus tömítő.Az mindíg ragad, és bontható is.Ez lehet butyl-szalag, vagy kartusos tömítőpaszta, amit kédergumis(Lada, I-es Golf, stb.)szélvédőknél alkalmaznak. Lehet szürke vagy egy kicsit erősebb fekete.Autófényező szakboltokban, vagy lakós-kempinges boltban lehet kapni círka 2 darab ropogós ezresért.Szoktak még használni szilikonmentes vízálló ragasztót, a müanyag idomok illesztésénél.De ha megnézel egy gyári szekeret, akkor tuti hogy nem találsz szilót. Nem véletlenül. :smt039 Nemo2010.01.10.-23:58 #19931Irígykedve olvasgatom mindig a külföldi lakóautós lapokban, hogy a MAX méretű lakókban milyen nagy víztartályokat találhatunk. Én is próbálkoztam már mindenféle megoldással.
Nagy , kisebb, összehajtható kannákkal, de ezek mind örökös helyproblémával illetve súlyelhelyezési gonddal jártak.
A 250-es Ducatóhoz eddig nem kaptam olyan lehetőséget amire vágytam.Ne legyen kívül, és ne foglaljon helyet.
Mindenkinek ajánlom ezt a megoldást, igaz kicsit macerás, ha egyénileg beépítjük. Csináltatni kell!! Oda ahova mi szeretnénk.
Most már jól működik és átfolyós , nem kell szivattyú sem.
Nagyon tutti, +60 liter, a negytagú családnak elegendő.2009.06.18.-01:43 #15034[quote=”Battila”:ax3eot4q]A szilikon a lehető legrosszabb választás !
Nagyon szuper járműtechnikai tömítőanyagokat lehet kapni, ami nem tartalmaz szilikont.Üdv Attila[/quote]
Kedves Attila!
Megtennéd, hogy leírod nekem/nekünk, a szilikonos tömítők miért jelentik a legrosszabb választást az alkóv frontoldali ablak tömítéséhez?
Milyen járműtechnikai tömítőanyagot javasolsz?
Üdv!
Fischer2009.06.14.-22:43 #15009[quote=”zsuzsa”:1j0izd2j]A neve: TRADIFIX, prolikloropén alapú, oldószeres ragasztó, szuper erős.
Gyártó:EMFI
Ezek vannak a dobozán.
Nekünk nagyon jól bevált, tényleg szuper erős.
Ragasztottunk vele: polifoamot, műbőrt, textilkárpitot, tépőzárat: -fémhez, műanyaghoz és fához.[/quote]Köszönüm az infót.
2009.06.14.-21:02 #15007[quote=”mitsu-csiga”:2541n8wb]Kérlek nézz utána, előre is köszönöm.[/quote]
A neve: TRADIFIX, prolikloropén alapú, oldószeres ragasztó, szuper erős.
Gyártó:EMFI
Ezek vannak a dobozán.
Nekünk nagyon jól bevált, tényleg szuper erős.
Ragasztottunk vele: polifoamot, műbőrt, textilkárpitot, tépőzárat: -fémhez, műanyaghoz és fához.2009.06.11.-03:36 #14986[quote=”zsuzsa”:1rdva1mv]… 3 réteg 1 cm vastag polifommal szigeteltük … Könnyű szabni, extrém helyekre is odasimítható.
Nagyon frankón szigetel.
Ha érdekel, utána nézek, mivel ragasztottuk.
… [/quote]Kérlek nézz utána, előre is köszönöm.
2009.06.09.-23:30 #14967[quote=”Battila”:yo4yxn2w]A szilikon a lehető legrosszabb választás !
Nagyon szuper járműtechnikai tömítőanyagokat lehet kapni, ami nem tartalmaz szilikont.Üdv Attila[/quote]
konkrétan milyen járműtechnikai tömítőanyagra gondoltál?
a szilikon miért a legrosszabb választás?
2009.06.09.-23:06 #14966[quote=”fischer”:2ixytas8]:D köszönöm!
szilikonom végülis van hozzá, most néztem szét a „lomok” közt.
már csak két hasonszőrű balekot kell beszerveznem magam mellé… 😀 [/quote]
A szilikon a lehető legrosszabb választás !
Nagyon szuper járműtechnikai tömítőanyagokat lehet kapni, ami nem tartalmaz szilikont.Üdv Attila
2009.06.09.-16:22 #14953[quote=”istozi”:2uttj22j]Ablak kiszerel (belülről 2 ember nyomja, a 3. meg kívül elkapja, amikor kiesik), aztán a kédergumit és az ablaknyílás szegélyét gondosan megtisztítani. Sok por lehet ott (én is tapasztaltam az enyémen). Ablak vissza (zsinórral visszahúzni a kédert) és egy kevés szilikonnal lehet javítani a tömítést (csak pormentes felületre érdemes felkenni). Kb 4 óra.
Jó munkát![/quote]😀 köszönöm!
szilikonom végülis van hozzá, most néztem szét a „lomok” közt.
már csak két hasonszőrű balekot kell beszerveznem magam mellé… 😀
2009.06.09.-15:52 #14951[quote=”fischer”:1zss0uam]beázás témakörében volna szükségem segítségre.
természetesen minden ötlet, megoldás érdekel, annak figyelembevételével, hogy pénteken már pozsonyban kellene az autónak fedélként funkcionálnia fölöttünk…
persze, ha valaki jóban van az időjárás-felelőssel, akkor egy esőmentes hétvége is megteszi! 😉
(a kép csak illusztráció, nem konkrétan az én autóm látható rajta.)[/quote]
Ablak kiszerel (belülről 2 ember nyomja, a 3. meg kívül elkapja, amikor kiesik), aztán a kédergumit és az ablaknyílás szegélyét gondosan megtisztítani. Sok por lehet ott (én is tapasztaltam az enyémen). Ablak vissza (zsinórral visszahúzni a kédert) és egy kevés szilikonnal lehet javítani a tömítést (csak pormentes felületre érdemes felkenni). Kb 4 óra.
Jó munkát!2009.06.09.-15:27 #14950[quote=”mitsu-csiga”:anie2moo]Köszönöm, megpróbálom.
Hazsnált valaki zártcellás polisztirolt vagy polifoam-ot?[/quote]
Amint az avataron látod, a miénk teteje valamilyen „műanyag?”, az ez előttinek pedig fém teteje volt.
Mindegyiket 3 réteg 1 cm vastag polifommal szigeteltük, rá műbőrrel kárpitoztunk (a cigifüstöt arról könnyű lemosni
😳 🙄 )
Könnyű szabni, extrém helyekre is odasimítható.
Nagyon frankón szigetel.
Ha érdekel, utána nézek, mivel ragasztottuk.
Kitűnően használható még, pl.: -fémre, fára, műanyagra, szövet-, ragasztására is.
Olyan boltban ajánlották ahova szakemberek járnak, pl. kárpitosok.De a profik (BIWAK) sokkal többet tudnak ezekről.
A tetőnkbe bevágott, tökéletesen működő, tavaly a Bretagne-i felhőszakadásokat is szárazon bíró tetőablakunk az egyik tanúja. =D> =D> =D>2009.06.09.-04:19 #14946beázás témakörében volna szükségem segítségre.
az alkóv frontoldali fix ablaka alatt, annak bal oldalán (szemből nézve a jobb oldalon) van nagyjából kétszer két tenyérnyi beázás belül, konkrétan az alkóv matraca is vizes lett.
az ablak dupla fala közt is van némi víz.
nem találtam sérülést a homlokfalon, sem az ablakon, emiatt a gumi tömítésre gyanakszom.
egyedül azonban nem kívánnék nekiesni, jelen pillanatban a 10 emelethez tartozó „csillaggarázsban” van bérelt parkolója az autónak, emiatt reggeltől estig dőlőre kellene jutnom a ki és beszereléssel, valamint a megfelelő tömítéssel, de jelen pillanatban pont elegendő kihívással kell szembenéznem…
természetesen minden ötlet, megoldás érdekel, annak figyelembevételével, hogy pénteken már pozsonyban kellene az autónak fedélként funkcionálnia fölöttünk…
persze, ha valaki jóban van az időjárás-felelőssel, akkor egy esőmentes hétvége is megteszi! 😉
(a kép csak illusztráció, nem konkrétan az én autóm látható rajta.)
2009.06.09.-01:17 #14941[quote=”istozi”:3risf4u0]Sokszor használtam a lakó építésénél a a poliuretán szerelőhabot ragasztóként. Arra kell ügyelni, hogy az odaragasztásra szánt dolgot pár másodprcig mozgatni tudjam. Ha úgy köt meg a hab, hogy nem mozgatom, akkor kitágul. De ha „összetöröm” a kristályosodás első fázisát, akkor a szilárdsága megmarad, de már nem tágul. Ez a módszer akkor jó, ha egy meglévő felületre teszel új réteget (pl új habtáblát) és nem kellene, hogy púpos legyen, de a ragasztó 100 %-ban fogja.
Jó szerelést.[/quote]Köszönöm, megpróbálom.
Hazsnált valaki zártcellás polisztirolt vagy polifoam-ot?2009.06.09.-01:15 #14940[quote=”riviera”:i4h81isr]A viztartályt próbáld meg 20 %-os ecettel,többször,hátha nem kell cserélni.[/quote]
Köszönöm, megpróbálom.
(azóta további érdekességek derültek ki – ilyen az élet)2009.06.08.-00:52 #14913[quote=”mitsu-csiga”:3gawekd3]Sejtettem, hogy csere.
Pedig már három napja szellőztetem a tartályt.
Remélem, hogy kitörölték a tartályból és nem nyomták a szivattyúval a rendszerbe.Ha nekiállok a beázás javításnak, akkor a régi hőszigetelést érdemes kicserélnem zártcellás polisztirolra?
Milyen ragasztóval érdemes visszaragasztani a profilokat?
E-mail címem: juhasz.janos@hardin.hu
Előre is köszönöm a további tippeket![/quote]A viztartályt próbáld meg 20 %-os ecettel,többször,hátha nem kell cserélni.
2009.06.06.-14:59 #14877[quote=”mitsu-csiga”:8wg43nld]Sejtettem, hogy csere.
Pedig már három napja szellőztetem a tartályt.
Remélem, hogy kitörölték a tartályból és nem nyomták a szivattyúval a rendszerbe.Ha nekiállok a beázás javításnak, akkor a régi hőszigetelést érdemes kicserélnem zártcellás polisztirolra?
Milyen ragasztóval érdemes visszaragasztani a profilokat?
E-mail címem: juhasz.janos@hardin.hu
Előre is köszönöm a további tippeket![/quote]Sokszor használtam a lakó építésénél a a poliuretán szerelőhabot ragasztóként. Arra kell ügyelni, hogy az odaragasztásra szánt dolgot pár másodprcig mozgatni tudjam. Ha úgy köt meg a hab, hogy nem mozgatom, akkor kitágul. De ha „összetöröm” a kristályosodás első fázisát, akkor a szilárdsága megmarad, de már nem tágul. Ez a módszer akkor jó, ha egy meglévő felületre teszel új réteget (pl új habtáblát) és nem kellene, hogy púpos legyen, de a ragasztó 100 %-ban fogja.
Jó szerelést.2009.06.06.-02:46 #14868Sejtettem, hogy csere.
Pedig már három napja szellőztetem a tartályt.
Remélem, hogy kitörölték a tartályból és nem nyomták a szivattyúval a rendszerbe.Ha nekiállok a beázás javításnak, akkor a régi hőszigetelést érdemes kicserélnem zártcellás polisztirolra?
Milyen ragasztóval érdemes visszaragasztani a profilokat?
E-mail címem: juhasz.janos@hardin.hu
Előre is köszönöm a további tippeket!2009.06.05.-22:28 #14858A „beázás” még bármit jelenthet. Lehet kis repedés és lehet, hogy szétrohadt egy oldalnyi szigetelés.
Ha tudod házilag, akkor érdemes, mert általában nagyon sok munkával jár, és csak bontás után derül ki nagyjából mekkora meló lesz. (igazából csak akkor amikor már kész)
Lehet, hogy egy szervíz rezsijével többe lenne, mint maga az autó.
Új alkatrészekben tudunk segíteni.
Azt a szagot szerintem sem tudod kiszedni. Csere 😥2009.06.05.-12:58 #14853[quote=”Kerti”:1y2ohdh5]A linkek között találsz lakóautós cégeket ahol érdemes megkérdezni. Sajnos nem tudom, hogy ki foglalkozik bontott alkatrészekkel.
A benzin szagot szerintem sehogy nem tudod kiszedni a tartályból. Ha csak a a tartályban van benzin a rendszerben nincs akkor érdemes kicserléni a tartályt. Ha a teljes rendszerben van akkor…… #-o [/quote]
Nem akarok itt nyilvános reklámot csináni senkinek, ha elküldöd az e-mail címedet, van néhány ötletem! 8) 8) 8) 8)2009.06.05.-12:00 #14852[quote=”mitsu-csiga”:l627ebrw]
Kérdések:
1. hol érdemes megcsináltatni a beázást?
(esetleg érdemes-e házilag nekiállni?)
2. hol lehet normális áron új vagy bontott ablakot venni?
3. hol lehet normális áron új vagy bontott gázbojlert venni?
4. hogyan szedem ki a víztartályból a benzint és a szagot
(esetleg érdemes-e kicserélni?)Előre is köszönöm az ötleteket![/quote]
A linkek között találsz lakóautós cégeket ahol érdemes megkérdezni. Sajnos nem tudom, hogy ki foglalkozik bontott alkatrészekkel.
A benzin szagot szerintem sehogy nem tudod kiszedni a tartályból. Ha csak a a tartályban van benzin a rendszerben nincs akkor érdemes kicserléni a tartályt. Ha a teljes rendszerben van akkor…… #-o
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.