-
IndítottaTémakör
-
2009.02.21.-06:07 #13140
Sziasztok!
Transz-afrikai úthoz kezdek bele nemsokára egy kisbusz (mitsu l300 4×4) átépítésébe. Hátul ágy, víz, kis konyha, 12-230V, hűtő ésatöbbi.
A tetővel kapcsolatban lennének kérdéseim. Szeretnék egy belülről nyitható tetőmagasítást, hogy fel lehessen állni a kocsiban, például főzéshez.
A reimo árul univerzális tetőket, 1000 euró környéki áron. Amennyiben a VW T2 vagy T3 teteje megegyezik az l300-éval, akkor még olcsóbb (link itt)
A kérdésem csak annyi, hogy egy ilyen átalakítás után le tudom-e vizsgáztatni a kocsit? Akkor is, ha most még teherautó?
És ha én magam állnék neki egy hasonló szerkezet gyártásának (annyira nem tűnik bonyolultnak a dolog), akkor hogyan kell lepapíroznom a dolgot?
Köszönöm szépen a válaszokat.
Markó Feri
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.07.05.-22:50 #15238
[quote=”robivill”:1k0t47mb]Sziasztok!
Egy Nissan Vanette Cargo-m van. Nem túl nagy de életem egyik legjobb nyaralását töltöttük benne párommal.
Az lenne a kérdésem hogy ezen a típuson is meg lehet oldani a tetőmagasítást? Kitolható magasításra gondolok, mert ha nem nyaralunk akkor dolgozok vele.
Olyan megoldás is érdekelne, hogy nem az egész tető, hanem csak egy része, a tolóajtók szélességében.Előre is köszi![/quote]
Megnézted itt a korábbi írásokat? Mert ott vannak a válaszok!
Jó munkát! Szép feladat.2009.07.02.-04:30 #15214Sziasztok!
Egy Nissan Vanette Cargo-m van. Nem túl nagy de életem egyik legjobb nyaralását töltöttük benne párommal.
Az lenne a kérdésem hogy ezen a típuson is meg lehet oldani a tetőmagasítást? Kitolható magasításra gondolok, mert ha nem nyaralunk akkor dolgozok vele.
Olyan megoldás is érdekelne, hogy nem az egész tető, hanem csak egy része, a tolóajtók szélességében.Előre is köszi!
2009.03.09.-15:34 #13418Nekünk is a BIWAK vágta ki a tetőt és szerelt be ventillátoros tetőablakot =D> =D> =D> , semmi beázás (ég alatt áll mindig).
A miénknek egy rétegű műanyag a teteje, ezt mi több réteg polifommal szigeteltük, majd műbőrrel kárpitoztuk le. Gyönyörűen beszerelték, úgy, hogy ez sem sérült.
Nem is gondoltam, hogy ennyire hatékony lesz ez a fajta tetőablak, de tavaly kipróbáltuk a hosszú utunkon és nagyon szuper volt.2009.03.04.-16:42 #13346[quote=”GaborApa”:dtbae639]Ha kibírod Sárvárig, akkor viszünk Neked ajiba. 😉
:smt206 [/quote]Megköszönöm a kedvességedet.
Ebben a csodás esős időben úgy sem kezdek neki. =D>2009.03.04.-13:05 #13344[quote=”markoferko”:3vrgnbyw]Hát, két évre megyünk. Eredeti terv: Kairótól Fokvárosig, nagyjából a keleti parton, majd Fokvárostól Marokkóig a nyugati oldalon. Persze az útvonal függ a pénztől, amit összeszedünk addig, a helyi politikai helyzettől és attól, hogy tényleg el tudunk-e menni két évre.
Algéria most kimarad (minden bizonnyal), dél felől jelenleg veszélyes belépni, még tart a tuaregek lázadása.
A válaszokat meg köszönöm. Nem tudja valaki, hogy REIMO (vagy nem REIMO, hanem egyéb univerzális) kitolható tetők hol és mennyiért kaphatók Magyarországon.
Kösz. MFD[/quote]
Valamire azert figyelj oda mert nem lehet csak ugy atszaguldozni az afrikai orszagokon…tudom sok gond volt mert a kocsi arat lekell tenni hogy ne addhasatok el ez foleg Nigeriaba volt de Nigerbe meg meg mas tobbiorszagokba es kerik…es foleg egy nagyon nagyon fontos ellenorozni kell minden szamot a kocsialvazszamot meg mindent ami a forgalmin van hu ez nagyon fontos mert a ferjemnek egy szamot hibaztak 3 nap baksissaba kerult a sivatag meg meleg hatarorokon hu de kellemetlen…jo tervezgetest…nagyon irigyelunk2009.03.04.-00:21 #13338[quote=”somacsek”:ypy307q5] milyen szigetelő(tömítő) anyagot kell használni a berakásnál. [/quote]
Ha kibírod Sárvárig, akkor viszünk Neked ajiba. 😉
:smt2062009.03.03.-23:29 #13337[quote=”challenger”:3qg4wq78]Nekem az lenne a kerdesem merre akartok menni afrikaba a ferjem atszaguldotta a Saharat 1984-be Algerian-Kamerunig es a svajci vizet ott ontotte ki…mert majdnem mindhol kaptak vizet…ha tudjatok Tammarasetet Algeriaba nem szabad kihagyni…de talan most veszelyessebb a helyzet erre is figyeljetek oda es en nem vagyok „beszari” mert 15 evig eltem a bushban…[/quote]
Hát, két évre megyünk. Eredeti terv: Kairótól Fokvárosig, nagyjából a keleti parton, majd Fokvárostól Marokkóig a nyugati oldalon. Persze az útvonal függ a pénztől, amit összeszedünk addig, a helyi politikai helyzettől és attól, hogy tényleg el tudunk-e menni két évre.
Algéria most kimarad (minden bizonnyal), dél felől jelenleg veszélyes belépni, még tart a tuaregek lázadása.
A válaszokat meg köszönöm. Nem tudja valaki, hogy REIMO (vagy nem REIMO, hanem egyéb univerzális) kitolható tetők hol és mennyiért kaphatók Magyarországon.
Kösz. MFD
2009.03.02.-23:10 #13299[quote=”somacsek”:3m8xfn7l]Kedves mindenki!
Tetőablakkal kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.
Meglévő ablakot szeretnék kicserélni ventilátorosra annyit szeretnék megtudni,hogy milyen szigetelő(tömítő) anyagot kell használni a berakásnál. #-o
Köszi előre is. 😆 [/quote]
Nekünk Kertiék rakták be a tetőablakunkat TÖKÉLETES.
Merem ajánlani vedd fel velük a kapcsolatot.Rudi
2009.03.02.-22:46 #13298[quote=”somacsek”:3m6n63ak]Kedves mindenki!
Tetőablakkal kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.
Meglévő ablakot szeretnék kicserélni ventilátorosra annyit szeretnék megtudni,hogy milyen szigetelő(tömítő) anyagot kell használni a berakásnál. #-o
Köszi előre is. 😆 [/quote]Üdv somacsek!
Mi a tetőablakok beszerelésénél speciális tömítőszalagot szoktunk használni. A gyártók is ezt használják.Lehet kapni az üzletünkben 2.5 m-es kiszerelésben.
Üdv Attila
2009.03.02.-19:54 #13294[quote=”istozi”:13uo7zlf]Hozzáteszem, hogy ezeknek a tetőknek a bármelyikét elfogadják a műszaki vizsgán, csak arra kell ügyelni, hogy a fő keresztbordákat (az „A” és a „B” oszlop irányában levőkre gondolok) ne vágd át. A tetőlemez kivágható.
Házilag is megoldhatod, töredéke áron (én 15 k HUF-ért vettem az enyémre), de a rögzítése nem egyszerű. Párszor beázott az illesztésnél.
Egy teherautóra bármilyen felépítményt feltehetsz, Magyarországon belül az elválasztó falat v. rácsot követelik meg (a vizsgán biztosan), a határon kívül már senkit sem érdekel a dolog. Erre az útra nem érdemes átminősíteni személyautóvá, vagy lakóautóvá (ráadásul átminősítéskor még a reg.adó terhelni fog).
Jó munkát![/quote]
Nekem az lenne a kerdesem merre akartok menni afrikaba a ferjem atszaguldotta a Saharat 1984-be Algerian-Kamerunig es a svajci vizet ott ontotte ki…mert majdnem mindhol kaptak vizet…ha tudjatok Tammarasetet Algeriaba nem szabad kihagyni…de talan most veszelyessebb a helyzet erre is figyeljetek oda es en nem vagyok „beszari” mert 15 evig eltem a bushban…2009.03.02.-19:40 #13293Kedves mindenki!
Tetőablakkal kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.
Meglévő ablakot szeretnék kicserélni ventilátorosra annyit szeretnék megtudni,hogy milyen szigetelő(tömítő) anyagot kell használni a berakásnál. #-o
Köszi előre is. 😆2009.02.22.-02:16 #13156[quote=”markoferko”:2fbvf40k]Sziasztok!
Transz-afrikai úthoz kezdek bele nemsokára egy kisbusz (mitsu l300 4×4) átépítésébe. Hátul ágy, víz, kis konyha, 12-230V, hűtő ésatöbbi.
A tetővel kapcsolatban lennének kérdéseim. Szeretnék egy belülről nyitható tetőmagasítást, hogy fel lehessen állni a kocsiban, például főzéshez.
A reimo árul univerzális tetőket, 1000 euró környéki áron. Amennyiben a VW T2 vagy T3 teteje megegyezik az l300-éval, akkor még olcsóbb (link itt)
A kérdésem csak annyi, hogy egy ilyen átalakítás után le tudom-e vizsgáztatni a kocsit? Akkor is, ha most még teherautó?
És ha én magam állnék neki egy hasonló szerkezet gyártásának (annyira nem tűnik bonyolultnak a dolog), akkor hogyan kell lepapíroznom a dolgot?
Köszönöm szépen a válaszokat.
Markó Feri[/quote]
Hozzáteszem, hogy ezeknek a tetőknek a bármelyikét elfogadják a műszaki vizsgán, csak arra kell ügyelni, hogy a fő keresztbordákat (az „A” és a „B” oszlop irányában levőkre gondolok) ne vágd át. A tetőlemez kivágható.
Házilag is megoldhatod, töredéke áron (én 15 k HUF-ért vettem az enyémre), de a rögzítése nem egyszerű. Párszor beázott az illesztésnél.
Egy teherautóra bármilyen felépítményt feltehetsz, Magyarországon belül az elválasztó falat v. rácsot követelik meg (a vizsgán biztosan), a határon kívül már senkit sem érdekel a dolog. Erre az útra nem érdemes átminősíteni személyautóvá, vagy lakóautóvá (ráadásul átminősítéskor még a reg.adó terhelni fog).
Jó munkát!2009.02.22.-01:56 #13155[quote=”markoferko”:1pbf6io6]Sziasztok!
Transz-afrikai úthoz kezdek bele nemsokára egy kisbusz (mitsu l300 4×4) átépítésébe. Hátul ágy, víz, kis konyha, 12-230V, hűtő ésatöbbi.
A tetővel kapcsolatban lennének kérdéseim. Szeretnék egy belülről nyitható tetőmagasítást, hogy fel lehessen állni a kocsiban, például főzéshez.
A reimo árul univerzális tetőket, 1000 euró környéki áron. Amennyiben a VW T2 vagy T3 teteje megegyezik az l300-éval, akkor még olcsóbb (link itt)
A kérdésem csak annyi, hogy egy ilyen átalakítás után le tudom-e vizsgáztatni a kocsit? Akkor is, ha most még teherautó?
És ha én magam állnék neki egy hasonló szerkezet gyártásának (annyira nem tűnik bonyolultnak a dolog), akkor hogyan kell lepapíroznom a dolgot?
Köszönöm szépen a válaszokat.
Markó Feri[/quote]
Tény, hogy a legjobb felnyitható tetőket a régi Volkswagen lakók részére fejlesztették ki. Azoktól jobb nincs.
De szeretném még egy dologra felhívni a figyelmedet. Afrikában keményen süt a nap. A trópusokra szánt Land Rovereket dupla tetővel gyártották, a felső lemez pár centivel a rendes tető fölött felfogja a közvetlen napsugárzást. Ha ez alul-felül fényes alulemez, akkor szinte semmi sugárzott hő nem megy át rajta.
Még egy felvetés. Az L300 – még hosszított kivitelben is – elég kicsi. Szerintem nincs benne elég hely, hogy jó lakóautónak átépítsd. És egy olyan hosszú útra sokmindent kell vinni. Nagyobb autóban nem gondolkodtál?
Sok sikert kívánok!
istozi -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.