Főoldal Fórumok Lakóautók Tetöbeázás

Legutóbb frissítette Kerti 8 months telt el
71angok
217 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #7050
    rlacika
    Felhasználó

      Tegnap hoztam haza németből az új lakókocsinkat, egy Fiat alapú Chausson Acapulcot. Ott egy csontszáraz fészerben volt tartva, a régi tulaj mondta hogy az ajtó felett egy picit be ázik,de csak néha. Nahát, az úton végig zuhogott 1500km-t az eső és mire Kolozsvárra értem az egész tetőkárpit csurom vizes lett (a feleségem amikor meglátta… #-o ).Ma reggel felmásztam a tetőre, látszik hogy végig volt valamikor az összes toldási pont szigetelve de elégé megszáradt az anyag (valami szurke, vakolókanállal felkent mentudommi). Ha valakinek még voltak ilyen gondjai, szivesen veném a segitséget!Érdekelne hogy milyen megoldás és anyag a legjobb erre a célra?

    • Szerző
      Válasz
    • #54885
      woodoopilot
      Felhasználó

        [quote=”nemo25″ post=52555]
        Jól látod, a szendó panel, fa lécekből (régebben vas zártszelvényeket is használtak, mostanában alu szelvényeket is beépítenek, de léteznek műanyag vázas próbálkozások is) , EPS, vagy jobb esetben XPS hőszigetelő lapokból, belülről 3 mm-es rétegelt lemezből áll, a külső fegyverzete (borítása) 05-07 mm-es alulemezből, vagy jobb esetben üvegszál erősítésű poliészter lemezből készül..[/quote]

        Tök véletlenül vettem üvegszálas bódét, de nagyon mázlistának érzem magam, amikor itt a beázott tetőkről, és a szétrohadt vázszerkezetről olvasgatok. Eleinte sokallottam a csigánk tömegét, azt gondoltam a vastag üvegszálas lemez (belül 3 mm, kívül 3-7 mm vastag) miatt lett 2,9 tonna üresen a csigánk. De úgy látom 5 ülőhely esetén nem könnyebbek a lécvázasok sem. Bár a mi bódénk nem lakóautónak készült, hanem egy rolóajtós teherautó felépítmény volt eredetileg, de szerintem nagyon jó a konstrukció. A külső burkolat egy darabból van gyártva, és egy alumínium vázszerkezet merevíti belül. Ez egy nagyon erős konstrukció, és beázni sem tud, mert nincsenek ragasztott illesztések a külső burkolaton, csak az utólag beépített tetőablakoknál. Ha esetleg összetörnénk a tetőt, az üvegszálas lemezt jól lehet javítani. De ha mégis beázna valahol, akkor sincs olyan tartószerkezet ami elrohadhatna. Nem tudom a gyári lakóautóknál miért nem jellemző ez a technológia, igaz jó nagy szerszámot kell hozzá készíteni, de az nagyobb darabszámnál már nem nagy költség…

        #54877
        gattila
        Felhasználó

          A Bauhausban keresd, ott jó sok féle van. Kb. 2500 Ft egy tekercs. Próbáld ki, az első negyed órában könnyű leszedni. Nekem szinte mindenen – még nyers rétegelt lemezen is megtapadt.

          [quote=”SzFeri” post=52548]Köszönöm a tippet. Most hallok először erről az anyagról. Van nálunk egy nagy tapétabolt, nekik biztosan van, bár őszintén szólva szerettem volna felfrissíteni az egész belsejét egy teljesen új anyaggal. Kicsit félek ettől a tapéta dologtól, mert ha elszúrom, vagy egyszerűen csak nem teszik, akkor rosszabb helyzetben leszek, mint most vagyok.[/quote]

          #54875
          nemo25
          Felhasználó

            [quote=”SzFeri” post=52538]Sziasztok! Végigböngésztem a korábbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam olyan információt, hogy miként kell pl. a lakóautó belső oldalfalának cseréjét elkezdeni, ill. elvégezni. Továbbá nem értem, hogy mi merevíti a tetőt. Mert a feltöltött képek tanúsága szerint a tető egy-két vékony keresztmerevítő, némi rétegelt lemez és hungarocell, ami így első hallásra egyáltalán nem tűnik egy stabil dolognak. Az én lakóm tetején járkálni szoktam, szerencsére meg se moccan. De nem tetszik a gyári belső oldalfal (egyfajta műanyag tapéta lehet néhol erősen megkopva) és szeretném a későbbiekben kicserélni valami modern, mosható szintetikus anyagra. Nem igazán látom, hol kellene nekikezdeni, mert az oldalfalak a szekrények belsejében is folytatódnak, ergo a szekrények és polcok kiszerelésével kellene kezdeni. És azt sem látom, hogy az oldalfalak burkolatát mi tartja a helyén. Mitől nem válik el az alatta lévő szigeteléstől?[/quote]

            Jól látod, a szendó panel, fa lécekből (régebben vas zártszelvényeket is használtak, mostanában alu szelvényeket is beépítenek, de léteznek műanyag vázas próbálkozások is) , EPS, vagy jobb esetben XPS hőszigetelő lapokból, belülről 3 mm-es rétegelt lemezből áll, a külső fegyverzete (borítása) 05-07 mm-es alulemezből, vagy jobb esetben üvegszál erősítésű poliészter lemezből készül. Mindezeket szendvicspanel ragasztóval egyesítik egy szerkezetté. Ez a ragasztás adja a merevségét, tartását, no meg a belső bútorokhoz történő csavarozása. A belső rétegelt lemezek felületkezelését, melamin gyantás átitatással, papír kasírozással oldják meg a legtöbb esetben, ami szerves részét képezi a rétegelt lemeznek, ezért eltávolíthatatlan róla. Ezekre a felületekre igen rossz eredménnyel lehet bármit is ragasztani. Az öntapis fóliákat sok esetben egyszerűen ledobja magáról. A másik lehetőség, ha sima laminálással készült a felület. Arra lényegesen jobb eredménnyel lehet „tapétázni” utólag, bár véleményem szerint, nem igazán szoktak jól sikerülni ezek a házi megoldások, esztétikai szempontból. Léteznek vízálló tapéták, amivel profin meg lehet oldani a felújítást, de rutin, és gyakorlat nélkül, azokkal sem könnyű dolgozni.
            A tetőn történő járkálásról meg mindenkit lebeszélnék. Ugyan a gyártók felszerelték a tető csomagtartókat, és állítják, hogy vannak járható tetők, de én még nem találkoztam olyan csigával, ami károsodás nélkül elviselné a sok taposást, és a nehéz terheket. Szinte mindenhol beszakadt lemezek, megroggyant tetőszerkezetek, megsérült vízszigetelések mutatják a tető túlterhelését.

            #54870
            SzFeri
            Felhasználó

              Köszönöm a tippet. Most hallok először erről az anyagról. Van nálunk egy nagy tapétabolt, nekik biztosan van, bár őszintén szólva szerettem volna felfrissíteni az egész belsejét egy teljesen új anyaggal. Kicsit félek ettől a tapéta dologtól, mert ha elszúrom, vagy egyszerűen csak nem teszik, akkor rosszabb helyzetben leszek, mint most vagyok.

              #54869
              gattila
              Felhasználó

                Esetleg ha egy vízálló d-c-fix design tapétát tennél rá? Öntapadó, de könnyű vele dolgozni, mert nyújtható és csak később kezd el igazán tapadni.

                [quote=”SzFeri” post=52538]Sziasztok! Végigböngésztem a korábbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam olyan információt, hogy miként kell pl. a lakóautó belső oldalfalának cseréjét elkezdeni, ill. elvégezni. Továbbá nem értem, hogy mi merevíti a tetőt. Mert a feltöltött képek tanúsága szerint a tető egy-két vékony keresztmerevítő, némi rétegelt lemez és hungarocell, ami így első hallásra egyáltalán nem tűnik egy stabil dolognak. Az én lakóm tetején járkálni szoktam, szerencsére meg se moccan. De nem tetszik a gyári belső oldalfal (egyfajta műanyag tapéta lehet néhol erősen megkopva) és szeretném a későbbiekben kicserélni valami modern, mosható szintetikus anyagra. Nem igazán látom, hol kellene nekikezdeni, mert az oldalfalak a szekrények belsejében is folytatódnak, ergo a szekrények és polcok kiszerelésével kellene kezdeni. És azt sem látom, hogy az oldalfalak burkolatát mi tartja a helyén. Mitől nem válik el az alatta lévő szigeteléstől?[/quote]

                #54860
                SzFeri
                Felhasználó

                  Sziasztok! Végigböngésztem a korábbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam olyan információt, hogy miként kell pl. a lakóautó belső oldalfalának cseréjét elkezdeni, ill. elvégezni. Továbbá nem értem, hogy mi merevíti a tetőt. Mert a feltöltött képek tanúsága szerint a tető egy-két vékony keresztmerevítő, némi rétegelt lemez és hungarocell, ami így első hallásra egyáltalán nem tűnik egy stabil dolognak. Az én lakóm tetején járkálni szoktam, szerencsére meg se moccan. De nem tetszik a gyári belső oldalfal (egyfajta műanyag tapéta lehet néhol erősen megkopva) és szeretném a későbbiekben kicserélni valami modern, mosható szintetikus anyagra. Nem igazán látom, hol kellene nekikezdeni, mert az oldalfalak a szekrények belsejében is folytatódnak, ergo a szekrények és polcok kiszerelésével kellene kezdeni. És azt sem látom, hogy az oldalfalak burkolatát mi tartja a helyén. Mitől nem válik el az alatta lévő szigeteléstől?

                  #54828
                  szobraszok
                  Felhasználó

                    Megértettem. Ezért is nem vállalnám. Elolvasom a blogot köszi!!!

                    #54827
                    nemo25
                    Felhasználó

                      [quote=”szobrászok” post=52502]Köszi a hozzászólást. Tény, hogy én tudnám a legjobban megcsinálni, bár mint hallom van azért lelkiismeretes szakember. Nem hinném hogy problémát jelentene, mivel nemrég fejeztem be a vitorlásom teljes felujitását, amiben fa, fém és üvegszálazás is volt sőt kárpitozás elektronika gépészet stb. A kisujjamból kiráztam, semmi nem állított meg, fagőzölés, plexihajlítás fémöntés stb. De sajna nincs akkora fedett műhelyem, mégha időm lenne is… Nekem a 200 óra is soknak tűnik, bár nem tudom ki milyen iramban dolgozik. Véleményem szerint két ember napi 10 órás melóval 5 nap alatt végez egy tetőcserével. Nem tódozás fódozásról beszélek hanem 1 nap lebontás, (ha kell egyáltalán annyi rá) és másnap beszabod a teljesen új tetőt. Ez egy 200x 650 cm-es alulemez, semmi faxni, és egy két tábla szigetelés, vizálló fa keret, okume rétegelt és vinil. Mi ebben 350 óra? Tényleg kiváncsi vagyok hogy mire ment el ennyi idő.
                      Kérlek ne érts félre, nem csesztetni akarok, főleg hogy csináltad már, és nem vagy profi aki ebből él, de 350 óra alatt ami alapból 40 nap, mi megmintázunk két életnagyságú embert, leöntjük bronzból és felavatjuk köztéren… pedig az sok ezer munkafolyamat és rettenet bonyolult sokismeretlenes téma… ellenben egy aluprofillal benne butilszalaggal, egy lapnyi alulemezzel és purhabbal stb.
                      Szívesen beszélnék veled telefonon, mert gondolkozom hogy megcsinálnám magam. Az aluprofilok épek, az oldala kifogástalan, csak a tető van beázva. az is középen az ablaknál. Szóval ha az okoskodásom ellenére is adnál tanácsot akkor kérlek tedd meg! 🙂 És köszi![/quote]

                      Amit leírtál, elképzelésnek jó, de csak annak. A valóság, a tények, és tapasztalat mást mutatnak. Szép álom az, hogy 1 nap a bontás. Mikor szembesülsz azzal, hogy le van rohadva a csavar feje, és másfél óra egy csavar kicsalogatása, vagy a félig elrohadt fa szerkezet egyik fele kipereg, de a másik fele makacsul ragaszkodik a lemezekhez, és két nap lefejteni a maradékot úgy hogy meg tudd menteni a lemezt, mert ugye olyan lemezt már nem lehet kapni, és nem szeretnéd szedett-vetettre javítani. Mire sikerül szétszedned, szembesülsz azzal a ténnyel, hogy az öreg alulemez mégis szita állagú az évek során fellépő korrózió okán. Mivel a felépítményeket belülről kifelé építik meg, ezért sok esetben a szétszedés is fejvakarásra ad okot, hogy lehetőleg felesleges roncsolások nélkül, megmentve az eredeti alkatrészeket, tudd szétszedni a bódét. Ez néhány, a szétszedésnél fellépő problémákból.Ne legyenek illúzióid, ezek 25-30 éves szerkezetek, hidd el találsz benne bőven meglepit.
                      Aztán jön, a hogyan is lesz jó a javítás. Mit mivel kell, hogy az időtálló legyen. Mindeközben be kell tartani a technológiai utasításokat, kötésidőket. Tudni kell, hogy melyik feladatra melyik anyag a megfelelő. Példának okáért, a PUR hab, és a szilikon, nem használatos szakszerű javításnál!!!!!](*,)
                      Ami most csak egyszerű lemeznek, egy kis falécnek, meg némi szigetelő lemeznek látszik, az az összerakás folyamán, ennél sokkal összetettebb képet fog mutatni. A pontos méretezés, csapolás, ragasztás, illesztés, mind zöld koboldként fognak lesni rád egy sötét sarokból, és ahogy azt Nyomi találóan írta, az ötödik kezed hiányát igen árnyaltan fogja veled érzékeltetni.

                      Amennyiben nekem nem hiszel, akkor esetleg Éva blogjában elolvashatod a lényeget.

                      Gori eredeti szakmája asztalos, és kölcsön kapott egy asztalos műhelyt a felújításra a barátjától, teljes felszereltséggel. Mikor Berta elkészült, és készen állt az útra, Gori megemlítette nekem, hogy azt tudta, sok munka lesz az újjáépítés, de azt, hogy ennyi, álmában sem gondolta.

                      #54826
                      szobraszok
                      Felhasználó

                        Pont ezért gondolom hogy a szakműhely gyors mert ott van minden ami kell. De eldöntöttem hogy nem fogom megcsinálni inkább megkeresem a pénzt rá. Az könyebbnek tünik és nem egy ismeretlen szakmában keresem már a kihivást sem…

                        #54824
                        Nyomi
                        Felhasználó

                          Én most építem át a furgonomat. Úgy gondoltam pörögni fog ez. Régebben belsőépítészettel foglalkoztam, és így sem a fa sem a fém megmunkálása nem okoz problémát, és még a műhelyem szerszámparkja is megvan,de. Amikor feltárod és elrohadt , és mekkora lehetett, és mi volt ott, és hogy sablonozzam, és még egy kartus a város túlsó végéből, vagy hol az ötödik kéz stb. Ezek a sok idők. Legalábbis szerintem. A szakműhely pedig sohasem lesz annyira lelkes mint a gazda, aki egy kisebb részfeladat megoldásában is tud gyönyörködni.:meghajol [quote=”szobrászok” post=52502]Köszi a hozzászólást. Tény, hogy én tudnám a legjobban megcsinálni, bár mint hallom van azért lelkiismeretes szakember. Nem hinném hogy problémát jelentene, mivel nemrég fejeztem be a vitorlásom teljes felujitását, amiben fa, fém és üvegszálazás is volt sőt kárpitozás elektronika gépészet stb. A kisujjamból kiráztam, semmi nem állított meg, fagőzölés, plexihajlítás fémöntés stb. De sajna nincs akkora fedett műhelyem, mégha időm lenne is… Nekem a 200 óra is soknak tűnik, bár nem tudom ki milyen iramban dolgozik. Véleményem szerint két ember napi 10 órás melóval 5 nap alatt végez egy tetőcserével. Nem tódozás fódozásról beszélek hanem 1 nap lebontás, (ha kell egyáltalán annyi rá) és másnap beszabod a teljesen új tetőt. Ez egy 200x 650 cm-es alulemez, semmi faxni, és egy két tábla szigetelés, vizálló fa keret, okume rétegelt és vinil. Mi ebben 350 óra? Tényleg kiváncsi vagyok hogy mire ment el ennyi idő.
                          Kérlek ne érts félre, nem csesztetni akarok, főleg hogy csináltad már, és nem vagy profi aki ebből él, de 350 óra alatt ami alapból 40 nap, mi megmintázunk két életnagyságú embert, leöntjük bronzból és felavatjuk köztéren… pedig az sok ezer munkafolyamat és rettenet bonyolult sokismeretlenes téma… ellenben egy aluprofillal benne butilszalaggal, egy lapnyi alulemezzel és purhabbal stb.
                          Szívesen beszélnék veled telefonon, mert gondolkozom hogy megcsinálnám magam. Az aluprofilok épek, az oldala kifogástalan, csak a tető van beázva. az is középen az ablaknál. Szóval ha az okoskodásom ellenére is adnál tanácsot akkor kérlek tedd meg! 🙂 És köszi![/quote]

                          #54822
                          szobraszok
                          Felhasználó

                            Köszi a hozzászólást. Tény, hogy én tudnám a legjobban megcsinálni, bár mint hallom van azért lelkiismeretes szakember. Nem hinném hogy problémát jelentene, mivel nemrég fejeztem be a vitorlásom teljes felujitását, amiben fa, fém és üvegszálazás is volt sőt kárpitozás elektronika gépészet stb. A kisujjamból kiráztam, semmi nem állított meg, fagőzölés, plexihajlítás fémöntés stb. De sajna nincs akkora fedett műhelyem, mégha időm lenne is… Nekem a 200 óra is soknak tűnik, bár nem tudom ki milyen iramban dolgozik. Véleményem szerint két ember napi 10 órás melóval 5 nap alatt végez egy tetőcserével. Nem tódozás fódozásról beszélek hanem 1 nap lebontás, (ha kell egyáltalán annyi rá) és másnap beszabod a teljesen új tetőt. Ez egy 200x 650 cm-es alulemez, semmi faxni, és egy két tábla szigetelés, vizálló fa keret, okume rétegelt és vinil. Mi ebben 350 óra? Tényleg kiváncsi vagyok hogy mire ment el ennyi idő.
                            Kérlek ne érts félre, nem csesztetni akarok, főleg hogy csináltad már, és nem vagy profi aki ebből él, de 350 óra alatt ami alapból 40 nap, mi megmintázunk két életnagyságú embert, leöntjük bronzból és felavatjuk köztéren… pedig az sok ezer munkafolyamat és rettenet bonyolult sokismeretlenes téma… ellenben egy aluprofillal benne butilszalaggal, egy lapnyi alulemezzel és purhabbal stb.
                            Szívesen beszélnék veled telefonon, mert gondolkozom hogy megcsinálnám magam. Az aluprofilok épek, az oldala kifogástalan, csak a tető van beázva. az is középen az ablaknál. Szóval ha az okoskodásom ellenére is adnál tanácsot akkor kérlek tedd meg! 🙂 És köszi!

                            #54821
                            nemo25
                            Felhasználó

                              [quote=”istozi” post=52500]Ha jól látom, te a két kezed munkájából élsz. Szerintem legjobban te tudnád megcsinálni magadnak. Én nem bíznám másra.[/quote]

                              Ez így igaz, ahogy írtad, de azért a teljesség igénye nélkül, még tegyük azt is hozzá, hogy egy ilyen munka elvégzéséhez, kell egy olyan műhely, ahova befér a csiga, oly módon, hogy legyen körülötte elegendő hely a munka elvégzéséhez, kell még hozzá egy rakás gép, szerszám, szorító, és mindenféle professzionális ragasztó, tömítő, azok használatához szükséges ismeretekkel, a javításhoz szükséges alapanyagok, nem árt még ezen felül némi szakértelem sem, és persze kell még hozzá rengeteg szabadidő, a munka elvégzéséhez. Egy profi szakembernek is sok száz munkaórát vesz igénybe egy ilyen volumenű javítás, szakszerű és időtálló minőségben.
                              Én már talpra állítottam pár elázott csigát, így van némi tapasztalatom ezen téren, tudom, hogy mit mivel, és hogyan kell tenni, de még nekem is lényegesen több időre van szükségem egy ilyen jellegű munka elvégzéséhez, mint egy rutinos, tapasztaltabb szakinak.
                              Ezzel együtt szívesen segítek bárkinek a helyreállításban tanácsokkal, ötletekkel, és anyagok beszerzésével, de ne feledjük, hogy sok, nagyon sok szabadidőt igényel a munka elvégzése. Nekem egy ilyen jellegű javítás cirka 350 munkaórát venne igénybe. Egy profinak ez talán sikerülne 250-300 óra alatt is. Amennyiben ezt egy igen szolidnak mondható, utópisztikus 3000-es rezsiórabérrel beszorzod, akkor már látható, hogy a szervizek által megadott javítási költségek nem is olyan valóságtól elrugaszkodottak, hiszen ebben nincsen benne még semminemű anyagköltség.
                              Egy kedves barátom, saját kezűleg épített újjá egy veterán korú csigát. Teljes szerkezet, bútor, és technika csere után, 1885!!!!! munkaóra befektetése révén készült el a szekér, nagyon igényes belső térrel.

                              Talán ezen információk birtokában, könnyebb dönteni a saját kezű javítás elvégzésének ügyében. Ezzel együtt, én is magam állnék neki, miképpen Istozi is javasolta. 🙂

                              #54820
                              istozi
                              Felhasználó

                                Ha jól látom, te a két kezed munkájából élsz. Szerintem legjobban te tudnád megcsinálni magadnak. Én nem bíznám másra.

                                #54818
                                szobraszok
                                Felhasználó

                                  Üdv Nektek!
                                  Megjárta a Hymer integráltam a szervizet, ahol váltó, motor, futómű és egyéb dolog lesz javítva benne. Megnézte a tetőt és azt mondta, hogy mondjam le a szerelést és inkább a tetőre költsem a pénzt elsőnek!

                                  Most olyan szakembert keresek aki minőségi munkát végez. Tudtok ajánlani nem fullhorror áron hanem csak szimplán horror áron dolgozó szakit?

                                  #54762
                                  istozi
                                  Felhasználó

                                    „írásba adta hogy rejtett hibája nincs”
                                    Ez így jogi kérdés. Ha a feltárt hiba sokkal nagyobb, mint amit mondott az eladó, akkor (1) dokumentáld fényképekkel, (2) beszélj ügyvéddel, mert jogod van árengedményt kérni, vagy visszalépni az ügylettől. Szerintem

                                    #54761
                                    Hoppa langos bufe
                                    Felhasználó

                                      Teljes apátiába estem:)MI VÁR RÁM! Vettem egy büfékocsit nov.ben .Látható rossz nem volt,ugyan a tetőn látszott egy kis horpadás.DE az eladó megmagyarázta az okát. írásba adta hogy rejtett hibája nincs a kocsinak.Persze napvilágra került,a tartós havazásnak köszönthetően. Először csak kicsinek gondoltam ,,,de a teljes burkolás lekerült és szembesülni kellett a legrosszabbal.Nyitni szeretnék áprilisban.Rengeteg pénzt energiát fordítottam az álmomba..Szeretnék lehetőséget kérni hogy tel. kérdezhessek .Köszönöm előre is.

                                      #54655
                                      nemo25
                                      Felhasználó

                                        Említettem azt is, mikor a tetőbeázás lekúszik az oldalfalakra. Ezekről is feltöltök pár fotót, alátámasztva a mondókámat.
                                        Feltárás előtt ennyit mutatott ránézésre:
                                        IMG_4864.JPG

                                        Utána szét lett szedve:
                                        IMG_5081.JPG

                                        Majd még jobban le lett bontva:
                                        IMG_5082.JPG

                                        A végeredmény:
                                        IMG_5293.JPG

                                        Ez is egy tetőbeázás következménye:

                                        IMG_5067.JPG

                                        IMG_5068.JPG

                                        Ezért mondom, hogy nézze meg mindenki, mire ad ki sok milliót, mert egy apró nyom, sok esetben nagy problémát mutat.

                                        #54647
                                        Nyomi
                                        Felhasználó

                                          Csak annyit még, hogy kevesen tudják hogy bizonyos gombafajok ha már megtelepednek még nedvességet sem igényelnek a faanyagok lebontásához ( pl: könnyező házigomba ). A szükségeset előállítják a faanyag lebontásából. Így az első beázási nyomot is halálosan komolyan kell venni, Vagy a lakó előbb- utóbb kuka.. Ugyan úgy mint a megfelelőhelyre és funkcióra a megfelelő ragasztó-tömítő anyagot a megfelelő technológiával kell alkalmazni.
                                          Nyomi
                                          :meghajol

                                          #54639
                                          nemo25
                                          Felhasználó

                                            [quote=”szobrászok” post=52328]Keddtől a hymer 31 éves lakóm elkezdi átalakulását, mindenféle jósággal fel lesz szerelve. Bevallom nem számoltam a tetőcserével, fájna is nagyon… Van egyáltalán aki egy ilyen műtétet korrektűl megcsinálna? Mintha én csinálnám? A sika cég termékei szerintem nem 10 évre vannak kalibrálva, van amit 10 éve kentem fel kő-bronz találkozáshoz, és nyáron 120 fok télen kemény minuszok, és mintha tegnap készült volna olyan. A sika autó szélvédő szigetelés, szerintem 100 év tuti biztos. Vannak 30 éves szilikonjaim amik olyanok mint az újak. Szerintem akinek rossz a tapasztalata az utólag felkent (az alu él mellett) szigeteléssel, az valamit rosszul csinált.

                                            Kérdésem az lenne tisztelettel, hogy ha én az aluprofil melletti hézagot a gumitömitéssel és az aluminium lemez felcsiszolásával, szilikonmentesítő lötyi felkenésével és utána sikaflex hajós vagy szélvédőragasztóval kikenésével megvarázsolom, (és ez elég flexibilis kötés) akkor továbbra is esélyt látsz a beázásra? Jóhogy mozog a bódé, de ha annyira mozogna az aluélben az oldal és a tetőpanel, hogy a mellékent sikát eltépi akkor már régen rossz a rendszer, és nyiszognia kellene mindennek sőt szét is esnie…

                                            Annyi még, hogy a hátsó ágy feletti ablak körül van ázva, és sajna be is lóg, most a nagy havaknál eléggé belógott a tető és a hólé átcsapott a 4 cm magas ablakeretperemen a kéder mellett. Arra gondoltam, hogy egy egy laposan kivitelezett tetőcsomagrartó ami az él közeli tető és oldalfalra ül fel, és a napelemeket és a szörföt fogja tartani, nna az felhuzhatná a lógásból a hátső tetőt is egy központra fúrt csavarral.[/quote]

                                            Sajnos el kell hogy keserítselek, mert ez esetben nagyon nagy a baj. Amikor már lóg a tető, és akkorát, hogy átbukik a vízvetőkön a hólé, akkor ott már nincsen anyag a szerkezetben, csak pudva, és gomba. Én a helyedben, nem a jóságok beszerelésével kezdeném a költést, hanem első körben az összes szerkezeti hibát javíttatnám ki egy olyan szervizzel, ahol szakszerű munkát végeznek, és tudják mit hogyan kell újjáépíteni. Nézd meg a képeket, amit feltöltöttem, és annak a 2x-esét képzeld el a tiédnél. A kiszáradás esélytelen, de ha valamilyen csoda folytán ez meg is történne, akkor sincsen már anyag a szerkezet helyén ami összetartaná, ezért esélyes, hogy egy erősebb ellenszélben akár be is roppanhat a teteje.

                                            A tetőcsomagtartó ötlete sem jelent megoldást, mert az azt tartó csavarokat ilyen esetekben nincsen mibe betekerni, így max a 0.6-os alulemez tartaná, ha nincsen az is fehér porrá oxidálódva.
                                            A képeken látható szekér 20 éves, és annak is perforált volt a felülete az oxidáció miatt.

                                            #54638
                                            nemo25
                                            Felhasználó

                                              Tisztázzunk valamit. Az, ha valaki a díszlécek mellé ken egy kis szilót javítás címszó alatt, az tákolás. Azt nem lehet jól vagy rosszul csinálni, mert az a kétségbe esett ember tesz végső elkeseredésében. Tulajdonképpen ad egy jó nagy maflást a sz@rnak. Kb annyit is ér.

                                              A másik tudnivaló az is, hogy a sarok lécek alá nem való a remekül tapadó Sika sem, mert oda butil tömítő kell, aminek meg van a maga jól átgondolt oka. Azt is felejtsük el, hogy egy beázás „csak 5 meg 10 centi”! Olyan nincsen. Ha a szendó ázik, akkor azt alaposan, és visszafordíthatatlanul tesz, és nem fog kiszáradni még akkor sem, ha ártatlan, őzikebarna szemekkel nézzük naphosszat, perzselve 6 darab hajszárítóval.
                                              Egyetlen megoldás a javításra, ha szétszedjük, feltárjuk a károsodást, kicseréljük a hibás részeket, majd megszüntetve a beázás okát, rendesen leszigetelve szereljük össze az elemeket. A közhiedelemmel szembe, ami azt tartja, hogy „ez egy 50 ezres” munka, el kell hogy szomorítsak mindenkit, mert ez egy hosszadalmas, időt rabló folyamat, így simán lehet milliós tétellel számolni, és akkor még nem is a legdrágább szerviz árszabásával számoltam.
                                              Ami még tovább bonyolíthatja a helyzetet, amikor a tetőről tovább terjed a víz, és az oldalfalakat is átáztatja, ezzel növelve a költségeket. Ezért mondom, hogy érdemesebb egy szakértő véleményét kikérni vásárlás előtt, még ha az némi kiadással is jár, mert utólag sokkal többe kerül a spórolás.
                                              Nézzétek meg a képeket, és akkor lehet átértékelni az elképzeléseket.

                                              IMG_4852.JPG
                                              IMG_4856.JPG
                                              IMG_4862.JPG
                                              IMG_5252.JPG
                                              IMG_5281.JPG

                                              #54626
                                              rlacika
                                              Felhasználó

                                                Azota semmi baj…de nem hiszem hogy meg valalnak egyszer 🙂 Legalabis a muvezeto mernok szerint „ha en ezt tudtam volna…”:rohog . Az biztos hogy nem lehetett konyu munka. Azt tudom hogy lent lett osszerakva a szendvics, pres alatt osszeragasztva, kezdve a belso karpittal es befejezve a felso alulemezzel. Amiutan a helyere kerult az egesz kapott egy speci szigeteloreteget. Maskulomben Kolozsvaron van a valalat es nekem kb 800 ejromba fajt a dolog (szerintem ahoz kepes hogy hogy dolgoztak, az osszeg elegge modikus. Itt a webcimuk :
                                                http://www.carosariautocantor.com/ …roman nyelvtudas kell.

                                                #54622
                                                szobraszok
                                                Felhasználó

                                                  Akkor ez ajajajjj kategória nálam. Én nem mertem mászni sem rajta max ülni a peremén finoman… És mindezt mennyiért csinálták meg neked és kik? Még benne is lennék, mert a csigát (igazából ez maga a Millenium Falcon csak tudd) 2 millával olcsóbban vettem így, mint a fellelhető ára, ergo lazán beletolok 2 millát ha kell és még mindig áránál volnék. Így akkor nem kellene terhelni még a szélét sem tetősínnel szörfökkkel és napelemekkel… Akkor ennek 10 éve, és azóta nuku baj? Köszi a válaszodat kolléga!!!

                                                  #54621
                                                  rlacika
                                                  Felhasználó

                                                    Kedves baratom, a kovetkezo sorok (sajnos) velem megtortent eset leirasa, segitsegedre lehet az elkovetkezo tennivalod tervezesere! 2008 februarjaban vettem nemetbol a csigat. Atneztem, atszagoltam es egy tenyernyi (szaraz) viznyomon a bejarat felett semmi kivetni valot nem talaltam. Az elado szerint a nyom egy regi kis szigeteleshiba miatt keletkezet es ki van javitva. Hat nem volt! Az uton vegig vert az eso es mikor hazaertem Kolozsvarra elszornyedve lattam hogy a tenyernyi viznyom egy tobb mint negyzetmeternyi csopogo folta valtozott! Masnap irany a teto, megkaptam (azt hittem!!!) a beazas okat, durr neki szilikonnal (akkor meg nem tudtam hogy sz@rt er!) es az hittem megoldva a problema. Azt mar tudtam hogy a viz a szerkezetben mit tud tenni, ugyhogy a kiszaritasat majdnem ket hetes futessel (Trumavent + Elektromos olajos futotest) latszolag megoldottam. Egy par honapig ugy tunt hogy megoldottam a problemat. Fenet! Ujra megjelentek viznyomok, most mar tobb helyen! En is ugy gondolkodtam mint te: leszigetelem kivulrol a tetot, kiszaritom a mar leirt modszerrel es kesz! A szigeteles meg is lett, a tetot egy szep egybefuggo (meregdraga anyaggal) vontam be, kiszaritottam. Egy honap mulva ujra kezdodott a foltosodas es azas… Elegem volt mar a „csinald magad” muveletekbol es egy hutokocsi karoszeria gyarto/javito valalathoz fordultam segitsegert. Atneztek, megalapitottak hogy a tetofedo alulemez tobb helyen korozionyomos, es valaltak hogy kicserelik. Masnap hivtak hogy gond van! Lehamoztak az alulemezt es lathatova valt az alatta levo szornyuseg!!! Az egesz farendszere a tetonek efektive szet volt rothadva! Sajnalom hogy az akkor keszult kepeket nem kapom mert jo volna „tananyagnak” mindazoknak akik azt hiszik hogy a beazast megszuntetve, leszigetelve a tetot megoldodik a problemajuk. Te irod hogy a tetod be van roggyanva, szerintem a szerkezete roszabb lehet mint nal. am volt (en setaltam utolso percig a teton es nem ereszkedett be!). Ennek egyetlen javitasi modja a tetoszerkezet ujracsinalasa. Igy oldottam meg en is.

                                                    #54620
                                                    szobraszok
                                                    Felhasználó

                                                      Keddtől a hymer 31 éves lakóm elkezdi átalakulását, mindenféle jósággal fel lesz szerelve. Bevallom nem számoltam a tetőcserével, fájna is nagyon… Van egyáltalán aki egy ilyen műtétet korrektűl megcsinálna? Mintha én csinálnám? A sika cég termékei szerintem nem 10 évre vannak kalibrálva, van amit 10 éve kentem fel kő-bronz találkozáshoz, és nyáron 120 fok télen kemény minuszok, és mintha tegnap készült volna olyan. A sika autó szélvédő szigetelés, szerintem 100 év tuti biztos. Vannak 30 éves szilikonjaim amik olyanok mint az újak. Szerintem akinek rossz a tapasztalata az utólag felkent (az alu él mellett) szigeteléssel, az valamit rosszul csinált.

                                                      Kérdésem az lenne tisztelettel, hogy ha én az aluprofil melletti hézagot a gumitömitéssel és az aluminium lemez felcsiszolásával, szilikonmentesítő lötyi felkenésével és utána sikaflex hajós vagy szélvédőragasztóval kikenésével megvarázsolom, (és ez elég flexibilis kötés) akkor továbbra is esélyt látsz a beázásra? Jóhogy mozog a bódé, de ha annyira mozogna az aluélben az oldal és a tetőpanel, hogy a mellékent sikát eltépi akkor már régen rossz a rendszer, és nyiszognia kellene mindennek sőt szét is esnie…

                                                      Annyi még, hogy a hátsó ágy feletti ablak körül van ázva, és sajna be is lóg, most a nagy havaknál eléggé belógott a tető és a hólé átcsapott a 4 cm magas ablakeretperemen a kéder mellett. Arra gondoltam, hogy egy egy laposan kivitelezett tetőcsomagrartó ami az él közeli tető és oldalfalra ül fel, és a napelemeket és a szörföt fogja tartani, nna az felhuzhatná a lógásból a hátső tetőt is egy központra fúrt csavarral.

                                                      #54619
                                                      nemo25
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”szobrászok” post=52324]Akkor nálam ez csak egy remény, hogy a fél nm-es felpuhult beázás a hátsó ablak körül ki fog száradni valaha is? Kívül alu utána purhab és bent faforgács tapétázva. Ez ha beázik, akkor megszivni inkább a fa fogja magát, és az bent van kiszáradhat… Vagy nem?[/quote]

                                                        A tapasztalat az, hogy nem jellemző hogy kiszáradjon. Ott folyamatosan tovább fog rohadni a szerkezet. Ráadásul, ha már fel van puhulva, akkor ott komoly rohadás van, amit előbb-utóbb, ki kell javítani.
                                                        A másik tapasztalat, meg az, hogy a külsőleg alkalmazott vízszigetelés, igen hamar meg szokta magát újra adni. Mivel a már felpuhult szerkezet nem ad szilárdságot a panelnak, ezért a mocorgás miatt újra felszakadnak a külső rákenések. A szakszerű javítás menet, az, hogy szét kell szedni a panelt, kilapátolni a panelból a szétrohadt részeket, visszaépíteni új anyagokkal, majd ekkor lehet visszaszigetelni a szigetelni valókat.

                                                        Példának okáért, azt tudja a nagyérdemű, hogy 10 évente újra kellene cserélni az összes tömítő anyagot a szendópaneles lakóknál, annak érdekében, hogy ne legyen vele probléma? Na és van valaki aki ezt megcsináltatja????

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 101-125 / 217

                                                      You must be logged in to reply to this topic.